wat moet je nu gaan doen danquote:Op dinsdag 11 juli 2006 16:11 schreef thomzor het volgende:
alo,
afgelopen 7 dagen heb ik een compact opleiding bij de ANWB in utrecht gedaan, ging goed en was tevreden erover
vandaag dan praktijkexamen, en ben tot mijn groooote spijt nét niet geslaagd - heel jammer want volgens mijn instructeur kan ik het gewoon wel en verwachtte hij eigenlijk ook niet anders dan dat ik zou slagen
mijn examinatrice vond dat ik te vlot reed, beetje jammer vind ik zelf - komt denk ik voor een deel doordat het zo rustig in utrecht was vandaag (veel mensen op vakantie, rustige weg, lekker doorrijden (niet over de limiet)) en een stukje zenuwen misschien
iemand anders ook last hiervan gehad?
ja hoorquote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:58 schreef Senang het volgende:
Ik heb donderdag theorie. Nog niks gedaanInstructeur vroeg me vandaag het een en ander maar ik wist niks
. Zijn die proefexamens van VEKABEST op CDrom goed te vergelijken met echt theorie examen?
ik liet 'm afslaan op me examenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:04 schreef Thrilled het volgende:
kvind het ook irritant dat als je al zo ver bent dat de motor nog afslaat... dat voelt zo... zo beginnerachtig (zijn we allemaal in feite nog) maar ik vermijd het toch wel heel graag
ik moet ook donderdag, praktijkquote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:18 schreef jorienvdherik het volgende:
donderdag is zo snel, beter halen we het allebei
( ff naam vergeten, die ook moet )
tja, is 3x verwacht er deze keer maar niks van, kan het meevallen. me vader is die dag jarig.. hopelijk een mooi kadoquote:
je derde keer?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:35 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
tja, is 3x verwacht er deze keer maar niks van, kan het meevallen. me vader is die dag jarig.. hopelijk een mooi kado![]()
1x: wou een vrachtwagen inhalen, maar had toen geen tijd om er voor te komen, Rijbaan van 2 naar 1 en dat wist ik niet. Had een correctie. En een vrachtwagen van rechts voorbij gaan maar mocht nietquote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:37 schreef Thrilled het volgende:
[..]
je derde keer?
waarvoor zakte je de andere keren?
Het alcoholpromille wat toegestaan is onder de jongeren is van 0.5 naar 0.2 gegaan.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:04 schreef Gio het volgende:
Is een theorieboek uit 2004 nog bruikbaar om de theorie te leren? D.w.z, er zijn intussen geen regels aangepast of bijgekomen?
Moeilijk uit te leggen..quote:
Ik moet zeggen dat ik het wel met je eens ben.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:48 schreef Fatality het volgende:
nou zonnestraaltje eerst vondik het wel leuk dat je je rijbewijs gehaald hebt. Maar nu vind ik het bijzonder jammer.:{
zeggen ze allemaalquote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:07 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Het voelt niet eens alsof ik m'n rijbewijs nog maar net heb.. Heb 'm nu twee maanden maar 't voelt alsof ik al ruim een jaar rondrijd.
Mhoah ik denk dat dat er ook wel weer van afhankelijk is hoevaak je autorijd en wanneer je zoal een auto tot je beschikking hebt.quote:
Maarja, jij hebt het papiertjequote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:11 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Mhoah ik denk dat dat er ook wel weer van afhankelijk is hoevaak je autorijd en wanneer je zoal een auto tot je beschikking hebt.
Ik bedoelde: ik rijd elke dag auto, anderen misschien maar eens per week ('n vriend van me mag ook haast nooit de auto van zn ouders lenen).. Dus dat maakt in mijn ogen ook nog wel wat uit.quote:
Klopt!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:23 schreef Devilnl het volgende:
in/rondom leeuwarden kun je bijna altijd wel planken
donderdag aanstaande, 10;45quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:38 schreef Jorie het volgende:
[..]
Wanneer moest jij ook alweer trouwens?? En hoe laat??
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 12 juli 2006 00:00 schreef Shirley het volgende:
Lieve mensen, bij deze wil ik even een mededeling doen.
IK BEN GESLAAGD VANDAAG!!!
Ik ben zó blij! Moest vanmorgen om 08.55 op, en bleek dat ik een vervanger had, achteraf misschien maar beter ook! Voor m'n gevoel reed ik niet echt heel goed, was best nerveus ook, nog een vrij lange rit ook, hij bleef maar aanwijzingen geven, op een gegeven moment nog in de file omdat er een brug openstond en toen mocht ik eindelijk terug. Zelf had ik echt het gevoel dat ik weer gezakt was, maar toen zei die man: ''Ik geef je het voordeel van de twijfel, je bent nog geen hele goede rijder, maar je bent geslaagd!'' Ik kreeg meteen tranen in m'n ogen, en zei als laatste: ''Bedankt, u bent m'n held.''
Nog geen uur later had ik het mooie roze papiertje op zak, en moest ik gewoon gaan werken.![]()
Vanavond lekker beetje rondgereden in vriendjes auto, al is dat nog met horten en stoten, wennen in zo'n andere auto. Ik kan niet wachten tot ik alleen mag rijden en ik ga zo snel mogelijk voor een autootje kijken!
Ik ben zo blij!!!!!!! En toch in deel 60 geslaagd!
Ene Klandermans ofzoiets. Toffe kerel!quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:08 schreef jorienvdherik het volgende:
wow super doe je goed
wie had je ?
oke, je begon bij cbr bij beverwaard ?quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:11 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ene Klandermans ofzoiets. Toffe kerel!
Nee, in Noord.quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:12 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
oke, je begon bij cbr bij beverwaard ?
Tsja, op een gegeven moment als je zo blijft rijden, ben je gewoon een keertje je rijbewijs kwijt omdat je het even net nog harder probeert. En dat zou dan gewoon geheel terecht zijn.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:31 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Moeilijk uit te leggen..![]()
Ik vind 80 zo ontzettend langzaam gaan, net als 120 op de snelweg. Ik voel me echt vreselijk truttig als ik dat doe. Op de snelweg rijd ik vaak zat zo'n 160 km/h..![]()
Tot nu toe was mijn beleving ook telkens dat je er toch wel mee weg kwam.
gefeliciteerdquote:Op woensdag 12 juli 2006 00:00 schreef Shirley het volgende:
Ik ben zó blij! Moest vanmorgen om 08.55 op, en bleek dat ik een vervanger had, achteraf misschien maar beter ook! Voor m'n gevoel reed ik niet echt heel goed, was best nerveus ook, nog een vrij lange rit ook, hij bleef maar aanwijzingen geven, op een gegeven moment nog in de file omdat er een brug openstond en toen mocht ik eindelijk terug. Zelf had ik echt het gevoel dat ik weer gezakt was, maar toen zei die man: ''Ik geef je het voordeel van de twijfel, je bent nog geen hele goede rijder, maar je bent geslaagd!'' Ik kreeg meteen tranen in m'n ogen, en zei als laatste: ''Bedankt, u bent m'n held.''
Nog geen uur later had ik het mooie roze papiertje op zak, en moest ik gewoon gaan werken.![]()
Vanavond lekker beetje rondgereden in vriendjes auto, al is dat nog met horten en stoten, wennen in zo'n andere auto. Ik kan niet wachten tot ik alleen mag rijden en ik ga zo snel mogelijk voor een autootje kijken!
ik 2quote:Op [ul=http://forum.fok.nl/topic/881402/3/50#39744137]woensdag 12 juli 2006 08:38[/url] schreef jorienvdherik het volgende:
Zometeen nog 1 uur rijden.
Lui die je laten slagen, zijn allemaal tofquote:Op woensdag 12 juli 2006 00:11 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ene Klandermans ofzoiets. Toffe kerel!
En hoe ging die bij jou, beetje vertrouwen erin??quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:43 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ik 2
morgen om 9.00 nog 1 les met aansluitend examen
Aim with stoepid..quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:48 schreef Fatality het volgende:
nou zonnestraaltje eerst vondik het wel leuk dat je je rijbewijs gehaald hebt. Maar nu vind ik het bijzonder jammer.:{
*terugleest*quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:24 schreef Faithy het volgende:
[..]
Aim with stoepid..
damn wat ben jij een ontzettend roekeloze domme doos![]()
ik mag hopen dat je het niet tegen mij hebt Missyquote:Op woensdag 12 juli 2006 10:28 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
*terugleest*
jammer dat je zo met je net verworven verantwoordelijkheden omgaat.
je bent net geslaagd, na er zo veel moeite voor te hebben gedaan, je weet in ieder geval hoe het wel moet, jammer dat je dat aan je laars lapt.
ik zag ook dat je het niet een hele erge overtreding vond.
totdat je met 150 op iemand anders klapt, dan is het ineens wel een zware overtreding.
bijzonder zonde.
ikzelf rij nu een maandje, nog steeds voorzichtig, en warempel, ik hou me aan de regels.
van welke paginaquote:Op woensdag 12 juli 2006 10:31 schreef jna het volgende:
Lees eerste post van vorige pagina eens Faithy
Waarschijnlijk tegen Zonnestraaltje.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:39 schreef Faithy het volgende:
[..]
ik mag hopen dat je het niet tegen mij hebt Missy![]()
Die raak je pas kwijt wanneer je meer dan 100% te hard rijd, hoor. Dus > 60 in een 30 km zone, > 100 in de bebouwde kom, of > 160 op een 80 weg.quote:Op woensdag 12 juli 2006 01:46 schreef twi het volgende:
[..]
Tsja, op een gegeven moment als je zo blijft rijden, ben je gewoon een keertje je rijbewijs kwijt omdat je het even net nog harder probeert. En dat zou dan gewoon geheel terecht zijn.
En daar heb je dan zoveel moeite en geld voor betaald.
quote:
Haha, die man is vast al vaker tot held verklaard door mensenquote:Op woensdag 12 juli 2006 00:00 schreef Shirley het volgende:
Volgens mij raak je je rijbewijs kwijt als je meer dan 50 km/uur te hard rijdt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:04 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Die raak je pas kwijt wanneer je meer dan 100% te hard rijd, hoor. Dus > 60 in een 30 km zone, > 100 in de bebouwde kom, of > 160 op een 80 weg.
[..]
ja kloptquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:07 schreef TNA het volgende:
[..]
Volgens mij raak je je rijbewijs kwijt als je meer dan 50 km/uur te hard rijdt.
Naar mijn weten ligt het eraan wat op die plaats de toegestane snelheid is.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:05 schreef jorienvdherik het volgende:
bij 50 km te hard toch ?
Maar ook als je harder dan 60 in een 30-zone rijd, dat weet ik zeker.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:07 schreef TNA het volgende:
[..]
Volgens mij raak je je rijbewijs kwijt als je meer dan 50 km/uur te hard rijdt.
nee hoor. 50km te hard is ingevorderd of je er nou 15, 30, 50, 70, 80, 100 of 120 km/u mag.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:08 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Naar mijn weten ligt het eraan wat op die plaats de toegestane snelheid is.
Dat is niet waar. Bron?quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:08 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Maar ook als je harder dan 60 in een 30-zone rijd, dat weet ik zeker.
Tis iemand uit m'n omgeving overkomen?quote:
Dan is ie volgens mij zwaar genaaid... want ik heb er nooit over gehoord.. het was toch altijd max snelheid + 50?quote:
net terug..quote:Op woensdag 12 juli 2006 09:26 schreef Jorie het volgende:
[..]
En hoe ging die bij jou, beetje vertrouwen erin??
Ach, genaaid of niet, het is gewoon terecht. Je bent toch debiel als je met 70 door een 30km/h zone rijdt? Ook ik vind dat wel erger dan op een lege weg buiten bebouwde kom of op de snelweg 35km/h te hard rijden. Maar ik doe beiden niet. Waarom zou ik, als je ziet dat Zonnestraaltje door zo'n actie al een mooie punt en een boete van 200 euro heeft mogen ontvangen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:15 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Dan is ie volgens mij zwaar genaaid... want ik heb er nooit over gehoord.. het was toch altijd max snelheid + 50?
Ja, ik snap 't ook niet, 30zones zijn er vaak omdat het een woonwijk is, vaak met kinderen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:23 schreef twi het volgende:
[..]
Ach, genaaid of niet, het is gewoon terecht. Je bent toch debiel als je met 70 door een 30km/h zone rijdt? Ook ik vind dat wel erger dan op een lege weg buiten bebouwde kom of op de snelweg 35km/h te hard rijden. Maar ik doe beiden niet. Waarom zou ik, als je ziet dat Zonnestraaltje door zo'n actie al een mooie punt en een boete van 200 euro heeft mogen ontvangen?
Al las ik volgens mij eerder dat een van 'r ouders ervoor op zou draaien om die punt te voorkomen?
quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:39 schreef Faithy het volgende:
[..]
van welke paginaalle posts staan bij mij op 1 pagina
![]()
welke post bedoel je?
Dezequote:Faithy was jij vandaag toevallig op het cbr? Toen ik weg reed zag ik iemand die op de foto leek die je het vorige topic liet zien.![]()
Edit: tussen 12 en 2 en in Rijswijk natuurlijk
nee hoor, helemaal niet, ging over zonnestraaltjequote:Op woensdag 12 juli 2006 10:39 schreef Faithy het volgende:
[..]
ik mag hopen dat je het niet tegen mij hebt Missy![]()
altijd rechts aanhouden.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:50 schreef Senang het volgende:
even een vraag. Ik ben theorie aan het leren en had een vraag..soms heb je rijbanen die uitstekend geschikt lijkten voor 2 rijstroken (eenrichtingsbanen van bijv 8 meter breed). Echter, niet altijd zijn er daadwerkelijk 2 stroken getekend..(in Rijswijk en vnl in buurt van het CBR zie je dat dikwijls!). Moet je dan in het midden rijden of meer rechts opdat anderen kunnen inhalen?
jep altijd rechts aanhouden, als je linksaf moet slaan sorteer je tegen de denkbeeldige weg as voor zodat mensen je rechts in kunnen halen...quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:50 schreef Senang het volgende:
even een vraag. Ik ben theorie aan het leren en had een vraag..soms heb je rijbanen die uitstekend geschikt lijkten voor 2 rijstroken (eenrichtingsbanen van bijv 8 meter breed). Echter, niet altijd zijn er daadwerkelijk 2 stroken getekend..(in Rijswijk en vnl in buurt van het CBR zie je dat dikwijls!). Moet je dan in het midden rijden of meer rechts opdat anderen kunnen inhalen?
heb het over Zonnestraaltje die zegt dat te hard rijden onverantwoord isquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:15 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Dan is ie volgens mij zwaar genaaid... want ik heb er nooit over gehoord.. het was toch altijd max snelheid + 50?
quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:30 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ja, ik snap 't ook niet, 30zones zijn er vaak omdat het een woonwijk is, vaak met kinderen.
M'n ouders hebben alleen aangeboden voor het procesverbaal op te draaien, weet niet of ik dat wel aan ga nemen.
succesquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:02 schreef jorienvdherik het volgende:
Parkeren ging slecht vorige week, zometeen nog maar ff goed oefenen
160 op de snelweg vind ik dan weer niet erg.. ik bedoel kom op zeg.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:04 schreef Faithy het volgende:
[..]![]()
![]()
en op de snelweg waar jij 160 rijdt zitten geen kinderen in auto's...
yup.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:13 schreef Devilnl het volgende:
160 op snelweg vind ik minder "gevaarlijk" dan 70 in een 30km zone
Mijn instructeur zegt vaak juist: "Zorg dat er niemand langs kan, er is maar 1 strook, laat je de kaas niet van het brood eten.quote:
Nou, nou, nou, laten we vooral iemand anders indirect doodwensen omdat hier iemand te hard rijdt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:31 schreef Senang het volgende:
En wat betreft je opmerkingen over snelheid: Ik hoop oprecht dat je een keer iemand doodrijd, dan denk je er wellicht anders over.
aim wit stoepid...quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:41 schreef twi het volgende:
[..]
Nou, nou, nou, laten we vooral iemand anders indirect doodwensen omdat hier iemand te hard rijdt.
Malloot...quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:31 schreef Senang het volgende:
[..]
Mijn instructeur zegt vaak juist: "Zorg dat er niemand langs kan, er is maar 1 strook, laat je de kaas niet van het brood eten.
En wat betreft je opmerkingen over snelheid: Ik hoop oprecht dat je een keer iemand doodrijd, dan denk je er wellicht anders over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |