abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 juli 2006 @ 23:58:14 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39590826
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 23:54 schreef Meki het volgende:

[..]

geef maar toe dat je het toejuicht dat er tientallen Palestijnse doden vallen
Daar ga je weer.
Hersenloos geageer, moet je niet een groene hoofdband om en een vlag verbranden?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_39590896
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 23:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar meki, vertel eens als het je om de onschuldige doden aan beide kanten gaat, waar zijn dan de topics waar jij je opwind over de slachtoffers aan israelische kant?
Ik maak me sterk voor elke onschuldige die wordt getroffen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 00:09:26 #3
45206 Pietverdriet
pi_39591178
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:00 schreef Meki het volgende:

[..]

Link?
pi_39591222
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Link?
moeilijk om te zoeken in 17.100 reacties
pi_39591253
Hevige gevechten na herbezetting deel Gazastrook
quote:
JERUZALEM (ANP) - In de Palestijnse Gazastrook zijn donderdag de hevigste gevechten uitgebroken sinds Israël daar vorige week een militaire offensief inzette. Zeker 23 Palestijnen verloren het leven en ook een Israëlische militair sneuvelde.

Volgens Israëlische media zetten de strijdkrachten, die een deel van de noordelijke strook opnieuw bezetten, onder meer tanks en helikopters in.

De Mensenrechtenraad van de Verenigde Naties heeft donderdag het militaire offensief van Israël veroordeeld. De raad stuurt met spoed een missie naar het Palestijnse gebied. Israël herhaalde dat het offensief Zomerregen is bedoeld om een door militante Palestijnen ontvoerde Israëlische korporaal vrij te krijgen.

Hamas-bewind

Israël houdt het radicale Hamas-bewind verantwoordelijk voor het geweld, dat alleen kan stoppen als de jonge militair vrijkomt. Bovendien dienen Palestijnse facties onmiddellijk te stoppen met het afschieten van zelfgemaakte Qassam-raketten op Israëlische doelen.

Israëlische troepen bezetten in de nacht van woensdag op donderdag drie voormalige joodse nederzettingen in het noorden van de Gazastrook om te voorkomen dat militante Palestijnen vanuit de grensstreek nog langer raketten kunnen afvuren. Israël verliet de Gazastrook vorig jaar september na 38 jaar bezetting.

Luchtaanval

De meeste doden, negen, vielen door een beschieting door de Israëlische luchtmacht van de plaats Beit Lahiya in Noord-Gaza. Het zou gaan om zeker twee Hamas-activisten en om burgers.

Volgens een Arabische krant zou de gewapende tak van Hamas, die de Israëlische militair zegt te hebben ontvoerd, de voorwaarden voor diens vrijlating hebben afgezwakt. De in Londen verspreide al-Hayat meldde donderdag dat de Palestijnse factie de Israëliër wil laten gaan in ruil voor de vrijlating van 150 Palestijnse gevangenen. Eerder was sprake van de vrijlating van circa 1400 gedetineerden.

Onderhandelingen

Hamas wilde geen commentaar geven op het bericht en Israël onderstreepte opnieuw dat onderhandelingen over de vrijlating niet aan de orde zijn.

Israëlische militairen hebben donderdag de vicevoorzitter van het Palestijnse parlement opgepakt. Khreisheh is verbonden aan Hamas, de radicale Palestijnse regeringspartij. De joodse staat houdt momenteel ongeveer een derde van alle Hamas-ministers en talrijke gekozen Palestijnse volksvertegenwoordigers vast.
pi_39591315
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Link?
Ik keur tenminste elke geweld tegen onschuldigen af
dat zie ik bij jou nog niet gebeuren
pi_39591609
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:00 schreef Meki het volgende:

[..]

En een dienstplichtig korporaal? Maak jij je daar ook sterk voor, of is dat een van de slechte en mag die geslachtoffert worden?
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_39591771
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:24 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

En een dienstplichtig korporaal? Maak jij je daar ook sterk voor, of is dat een van de slechte en mag die geslachtoffert worden?
daar maak ik me ook sterk om die is onschuldig
  vrijdag 7 juli 2006 @ 00:34:50 #9
45206 Pietverdriet
pi_39591918
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:14 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik keur tenminste elke geweld tegen onschuldigen af
dat zie ik bij jou nog niet gebeuren
Nope
Ik accepteer collaterale schade bij gerechtvaardige acties.
pi_39592009
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:30 schreef Meki het volgende:

[..]

daar maak ik me ook sterk om die is onschuldig
Oh, eerder leek dat er niet naar omdat je hem daar nog een Zio-Nazi noemde. Vreemd.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_39592129
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:37 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Oh, eerder leek dat er niet naar omdat je hem daar nog een Zio-Nazi noemde. Vreemd.
dat is het hele leger die nu bezig met het terroriseren van Palestijnen
pi_39592222
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nope
Ik accepteer collaterale schade bij gerechtvaardige acties.
zoals Elektriciteitscentrale
  vrijdag 7 juli 2006 @ 00:44:28 #13
45206 Pietverdriet
pi_39592223
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:41 schreef Meki het volgende:

[..]

men terroriseerd de palestijnen niet, men pakt terroristen op
pi_39592305
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:41 schreef Meki het volgende:

[..]

Minpunten Meki, generalisatie. Dat kan van de andere kant ook worden gezegd. Dat ALLE Palestijnen het bloed van joodse kinderen op de wanden van de buswand willen zien die op de Hamas hebben gestemd.
pi_39592308
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

men terroriseerd de palestijnen niet, men pakt terroristen op
de tientallen doden van vandaag bewijst alles
pi_39592327
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:44 schreef Meki het volgende:

[..]

zoals Elektriciteitscentrale
Nee, das niet colleteraal, das een militair strategisch doelwit. Zeer nuttig.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 00:48:37 #17
45206 Pietverdriet
pi_39592333
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:47 schreef Meki het volgende:

[..]

de tientallen doden van vandaag bewijst alles
collaterale schade
pi_39592380
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

collaterale schade
en wat de Palestijnen doen is Terroristisch
en wat Israeliers doen is collaterale schade

Dit zeg je enkel het 2 verschillen van afkomsten zijn

ik zeg toch ook niet dat de aanslagen op bussen colaterale schade is
pi_39592399
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:48 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

zeer nuttig om de bevolking daarop te pakken want zij zijn immers de schuldige

wat zou jou reactie zijn als het andersom was geweest ?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 00:52:23 #20
45206 Pietverdriet
pi_39592423
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:50 schreef Meki het volgende:

[..]

Ja, want er op gericht zoveel mogelijk burgers te treffen
quote:
juist, want het zijn omstanders die getroffen worden maar niet het doel van de aktie.
quote:

Nee, want dat zijn het ook niet, dat is een doelgerichte aanslag.
pi_39592430
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:50 schreef Meki het volgende:

[..]

Meki, bij een aanslag op een stadbus zijn de doden het doelwit! En niet het neveneffect van oorlogsvoering.
pi_39592454
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, want er op gericht zoveel mogelijk burgers te treffen
[..]

juist, want het zijn omstanders die getroffen worden maar niet het doel van de aktie.
[..]

Nee, want dat zijn het ook niet, dat is een doelgerichte aanslag.
dit is ook gericht om zoveel mensen te treffen

het gaat hier om tientallen doden je gaat me toch niet vertellen dat Israel zich heeft vergist
pi_39592487
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:52 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Meki, bij een aanslag op een stadbus zijn de doden het doelwit! En niet het neveneffect van oorlogsvoering.
Hier ook de bevolking is de dupe ervan
de tientallen doden zijn vandaag voor niets gevallen -

er is zojuist vandaag een aanslag gepleegd met als dodental tientallen doden
pi_39592501
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:51 schreef Meki het volgende:

[..]

zeer nuttig om de bevolking daarop te pakken want zij zijn immers de schuldige

wat zou jou reactie zijn als het andersom was geweest ?
Een kaars aansteken?

Jij doet alsof het bombarderen van een energiecentrale de dood betekend voor duizenden zo niet miljoenen Palestijnen terwijl electriciteit echt niet tot die primaire levensbehoeften behoord. En ziekenhuizen hebben in 99 procent van de gevallen een aggregaat voordat je daarover gaat beginnen.
pi_39592546
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:55 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Een kaars aansteken?

Jij doet alsof het bombarderen van een energiecentrale de dood betekend voor duizenden zo niet miljoenen Palestijnen terwijl electriciteit echt niet tot die primaire levensbehoeften behoord. En ziekenhuizen hebben in 99 procent van de gevallen een aggregaat voordat je daarover gaat beginnen.
nee - ik wil duidelijk maken dat Israel het bewust heeft gezien op de Palestijnen
Israel is bezig met een terroristische operatie tegen de Palestijnen
pi_39592576
De vraag is eigenlijk ook, moet je de militaire tak van de Hamas ( en zijn zusterorganisaties ) nu zien als legaal defensieorgaan, Of nog steeds als terrosistische organisatie.
pi_39592614
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:57 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
De vraag is eigenlijk ook, moet je de militaire tak van de Hamas ( en zijn zusterorganisaties ) nu zien als legaal defensieorgaan, Of nog steeds als terrosistische organisatie.
ze zijn democratisch gekozen
dus het terroristisch is daarbij van de baan - ze zijn nu democratisch

ze zijn pas Terroristisch als Israel dat ook is
pi_39592615
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:56 schreef Meki het volgende:

[..]

nee - ik wil duidelijk maken dat Israel het bewust heeft gezien op de Palestijnen
Israel is bezig met een terroristische operatie tegen de Palestijnen
Dan hadden ze dat allang gedaan en een stuk effectiever mijn beste Meki, als ze dat willen dan ademt elke palestijn vandaag nog zijn laatste adem uit.
pi_39592673
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:59 schreef Meki het volgende:

[..]

dus het terroristisch is daarbij van de baan - ze zijn nu democratisch

ze zijn pas Terroristisch als Israel dat ook is
Ho!!!!

De politieke tak van de Hamas is verkozen, de militie niet. Vergelijk het met de Sinn Féin en de Provisional IRA. De een kan verkozen worden, de ander maakt kindertjes dood al het even tegenzit.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 01:03:25 #30
45206 Pietverdriet
pi_39592702
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:59 schreef Meki het volgende:

[..]

Das Philip de Winter ook
  vrijdag 7 juli 2006 @ 09:26:48 #31
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_39596974
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 23:40 schreef Abe_Lenstra het volgende:

[..]

Nou, De Linkse Kerk heeft de Palestijnse Zaak al jaren kritiekloos omarmd dus ik zou er niet zonder enig voorbehoud vanuit gaan dat wat je of de Unief verteld wordt niet rood gekleurd is.
Geloof je het nou zelf . Wat een onzin wordt hier verteld. Zelfs de officiele kaarten van de VN worden afgedaan als Islamitische propaganda .

Waar Israel nu mee bezig is, dat is natuurlijk schandalig en de internationale gemeenschap moet ze aanspreken en veroordelen. Nee, ik keur ook de acties van de Palestijnen niet goed, ook al zijn ze natuurlijk wel 'logisch' als je naar de geschiedenis kijkt. Elk volk vecht terug als hun land wordt afgepakt. Ik heb ook geen hekel aan joden, dus ga me aub niet uitmaken voor antisemiet, ik ben echter wel fel tegen het zionisme. Elke vergaande vorm van nationalisme is immers een groot gevaar voor de wereld.

Als er één volk geleerd zou moeten hebben van de geschiedenis, dan zijn het de joden wel, maar nu zijn zij het zelf die een volk onderdrukken. Haast niet te begrijpen vanuit hun eigen geschiedenis.

Natuurlijk is het heel erg dat Hamas aan de macht is, zeer slecht voor het vredesproces. Ik kan me echter ook nog herrineren dat één van de vroegere leiders van Israel ook een terrorist was. De joden zijn ook niet op een vriendelijke manier aan de macht gekomen. In het begin hebben ze zelfs aanslagen gepleegd op Britse militairen, en veel van de extreem-rechtse kolonisten zijn ook terroristen.

Nogmaals, beide kanten zijn erg verkeerd bezig. Israel heeft echter allerlei moderne wapens en andere middelen, en als ze is naar de geschiedenis zouden kijken, dan zou hopelijk niet alles met geweld worden beantwoord.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:24:44 #32
45206 Pietverdriet
pi_39598074
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:26 schreef JelleS het volgende:

[..]

Geloof je het nou zelf . Wat een onzin wordt hier verteld. Zelfs de officiele kaarten van de VN worden afgedaan als Islamitische propaganda .

Waar Israel nu mee bezig is, dat is natuurlijk schandalig en de internationale gemeenschap moet ze aanspreken en veroordelen. Nee, ik keur ook de acties van de Palestijnen niet goed, ook al zijn ze natuurlijk wel 'logisch' als je naar de geschiedenis kijkt. Elk volk vecht terug als hun land wordt afgepakt. Ik heb ook geen hekel aan joden, dus ga me aub niet uitmaken voor antisemiet, ik ben echter wel fel tegen het zionisme. Elke vergaande vorm van nationalisme is immers een groot gevaar voor de wereld.

Als er één volk geleerd zou moeten hebben van de geschiedenis, dan zijn het de joden wel, maar nu zijn zij het zelf die een volk onderdrukken. Haast niet te begrijpen vanuit hun eigen geschiedenis.

Natuurlijk is het heel erg dat Hamas aan de macht is, zeer slecht voor het vredesproces. Ik kan me echter ook nog herrineren dat één van de vroegere leiders van Israel ook een terrorist was. De joden zijn ook niet op een vriendelijke manier aan de macht gekomen. In het begin hebben ze zelfs aanslagen gepleegd op Britse militairen, en veel van de extreem-rechtse kolonisten zijn ook terroristen.

Nogmaals, beide kanten zijn erg verkeerd bezig. Israel heeft echter allerlei moderne wapens en andere middelen, en als ze is naar de geschiedenis zouden kijken, dan zou hopelijk niet alles met geweld worden beantwoord.
Israel heeft zich terug getrokken uit veel bezet gebied, een proces wat nog steeds loopt.
Maar vertel, wil jij vertellen dat Israel niet mag terugslaan als er tijdenlang raketten op hun burgers worden afgevuurt?
pi_39598261
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Israel heeft zich terug getrokken uit veel bezet gebied, een proces wat nog steeds loopt.
Maar vertel, wil jij vertellen dat Israel niet mag terugslaan als er tijdenlang raketten op hun burgers worden afgevuurt?
Oh en wie slaan ze terug??
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:34:19 #34
45206 Pietverdriet
pi_39598343
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:31 schreef Chadi het volgende:

[..]

Oh en wie slaan ze terug??
De Hamas
pi_39599191
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 01:02 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Ho!!!!

De politieke tak van de Hamas is verkozen, de militie niet. Vergelijk het met de Sinn Féin en de Provisional IRA. De een kan verkozen worden, de ander maakt kindertjes dood al het even tegenzit.
er zijn 2 militanten gedood
en 27 Palestijnse burgers die express zijn vermoord
pi_39599230
quote:

[..]

De VN meldt dat ze weer Gazastrook hebben bezet
  vrijdag 7 juli 2006 @ 11:50:39 #37
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_39600595
Vraagje : werd destijds (1948-1967) Egypte ook als bezetter gezien van de Gazastrook?

J.
You bend your words like Uri Geller spoons...
  vrijdag 7 juli 2006 @ 11:53:05 #38
45206 Pietverdriet
pi_39600651
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:07 schreef Meki het volgende:

[..]

De VN meldt dat ze weer Gazastrook hebben bezet
Voor 1917 was het allemaal Ottomaans, ga je ook zeuren dat het weer Turks moet worden?
pi_39610014
Zelf zou ik wel een willen weten waarom degenen die zo luidkeels roepen over Israël zo stil zijn als het gaat om Tibet, de Franse Elzas, Westelijke Sahara, Duits Polen, Koerdistan, etc. etc.
Zien ze dan niet dat ze medeplichtige worden in een Islamitische samenzwering? Wat bezielt een Meki? Dagelijks krijgt hij de waarheid tientallen keren te horen en nog steeds ziet hij de Israëlische joden (de arabische israëlisch sla ik over) als de satan. Wat verklaart deze tunnelvisie?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:29:32 #40
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_39610221
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 16:22 schreef buachaille het volgende:
Zelf zou ik wel een willen weten waarom degenen die zo luidkeels roepen over Israël zo stil zijn als het gaat om Tibet, de Franse Elzas, Westelijke Sahara, Duits Polen, Koerdistan, etc. etc.
Zien ze dan niet dat ze medeplichtige worden in een Islamitische samenzwering? Wat bezielt een Meki? Dagelijks krijgt hij de waarheid tientallen keren te horen en nog steeds ziet hij de Israëlische joden (de arabische israëlisch sla ik over) als de satan. Wat verklaart deze tunnelvisie?
pi_39610467
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De Hamas
Dat verklaart gelijk waarom ze maatregelen nemen die geen enkele burger sparen.
  † In Memoriam † vrijdag 7 juli 2006 @ 16:41:56 #42
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39610561
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:48 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Volgens de Geneefse conventies, de UN en internationale verdragen niet.

Dingen als watervoorziening (ja pompen werken ook op elektriciteit) en andere infrastructuur die nodig zijn voor eerste levensbehoeften moet je afblijven.

Bovendien maakt het daarnaast onderdeel uit van een collectieve strafcampagne, net zoals dag en nacht boven bewoonde gebieden door de geluidsbarriere vliegen, puur om psychologisch te terroriseren. Dubbel fout dus.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:57:55 #43
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_39611066
quote:

[..]

Sharon was inderdaad de laatste tijd goed bezig, helaas gaan ze nu weer de verkeerde kant op. Natuurlijk kan de regering het niet tolereren dat ze worden bestookt, maar daar hoeven geen onschuldige burgers aan de andere zijde voor te vallen. Ze lijken het maar niet te begrijpen dat ze met elke gedode terrorist (en zo'n 4 burgers dan meteen erbij) 2 nieuwe terroristen creeren, Amerika ziet dat ook nog steeds niet in.

En de post boven mij klopt ook helemaal, dat is tegen de regels.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:06:35 #44
93744 Finder_elf_towns
pi_39611337
Wat een onzin. Terroristen moet je afmaken. Als er vervolgens terroristen in de plaats voor komen, maak je deze nieuwe ook weer af.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:12:06 #45
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_39611505
Of je leert lezen. Als je met dit soort massale aanvallen terroristen wilt uitschakelen, dan raak je ook burgers. En daardoor creer je weer een heleboel nieuwe terroristen.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:13:18 #46
93744 Finder_elf_towns
pi_39611541
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:12 schreef JelleS het volgende:
Of je leert lezen. Als je met dit soort massale aanvallen terroristen wilt uitschakelen, dan raak je ook burgers. En daardoor creer je weer een heleboel nieuwe terroristen.
Nee hoor, dan heb je juist een paar extra wannabe terroristen uitgeschakeld.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:14:31 #47
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_39611583
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:13 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Nee hoor, dan heb je juist een paar extra wannabe terroristen uitgeschakeld.
Dit geeft je niveau wel aan. Triest, heel triest.
pi_39612309
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:12 schreef JelleS het volgende:
Een argument wat je nooit hoorde toen er nog regelmatig bussen vol Israeli's werden opgeblazen. Die moesten blijkbaar maar accepteren dat ze het verdiend hadden.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:48:26 #49
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_39612549
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:40 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Een argument wat je nooit hoorde toen er nog regelmatig bussen vol Israeli's werden opgeblazen. Die moesten blijkbaar maar accepteren dat ze het verdiend hadden.
De zoveelste onzin in dit topic. Alsof iedereen die aanslagen goed praat, elk normaal denkend mens keurt het af. Elk normaal denkend mens keurt echter ook de politiek van Israel af.
pi_39613062
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:06 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Wat een onzin. Terroristen moet je afmaken. Als er vervolgens terroristen in de plaats voor komen, maak je deze nieuwe ook weer af.
Met deze zin ben je zelf een terorist. Geheel in tegenspraak met Nederlandse normen en waarden post jij deze bagger, doe jezelf een lol en ga voor de Darwinaward.

Of post iets intelligenter of zo.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 18:14:53 #51
93744 Finder_elf_towns
pi_39613257
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 18:06 schreef Mikado het volgende:

[..]

Met deze zin ben je zelf een terorist. Geheel in tegenspraak met Nederlandse normen en waarden post jij deze bagger, doe jezelf een lol en ga voor de Darwinaward.
Nee hoor, onze helden in afganistan schieten op een constante basis hele verzamelingen terroristen af. Ik vraag mij daarom af waarom het bestrijden van terroristen door ze niet meer toe te staan zuurstof te verspillen onnederlands zou zijn. De Darwin-award mag daarmee naar de mensen die met stenen en AK74's het opnemen tegen tanks en getrainde commando-eenheden.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 18:45:31 #52
45206 Pietverdriet
pi_39614039
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 16:57 schreef JelleS het volgende:

[..]

Sharon was inderdaad de laatste tijd goed bezig, helaas gaan ze nu weer de verkeerde kant op. Natuurlijk kan de regering het niet tolereren dat ze worden bestookt, maar daar hoeven geen onschuldige burgers aan de andere zijde voor te vallen. Ze lijken het maar niet te begrijpen dat ze met elke gedode terrorist (en zo'n 4 burgers dan meteen erbij) 2 nieuwe terroristen creeren, Amerika ziet dat ook nog steeds niet in.

En de post boven mij klopt ook helemaal, dat is tegen de regels.
Tuurlijk, Israel moet gewoon op zijn rug gaan liggen piepen met de staart tussen de benen als hun bevolking met DIY raketten worden beschoten...
  † In Memoriam † vrijdag 7 juli 2006 @ 18:48:41 #53
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39614100
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 18:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tuurlijk, Israel moet gewoon op zijn rug gaan liggen piepen met de staart tussen de benen als hun bevolking met DIY raketten worden beschoten...
Nee ze moeten zich gewoon terugtrekken uit alle bezette gebieden.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 18:55:29 #54
45206 Pietverdriet
pi_39614228
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 18:48 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Nee ze moeten zich gewoon terugtrekken uit alle bezette gebieden.
Daar was men mee bezig, en we hebben gezien hoe de palestijnen daarop gereageerd hebben.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 19:18:26 #55
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_39614774
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 18:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daar was men mee bezig, en we hebben gezien hoe de palestijnen daarop gereageerd hebben.
Palestijnse terroristen, niet de palestijnen. Is een verschil. Daardoor hadden ze er gewoon mee door moeten gaan.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 19:36:45 #56
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_39615322
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 19:18 schreef JelleS het volgende:
Palestijnse terroristen, niet de palestijnen. Is een verschil. Daardoor hadden ze er gewoon mee door moeten gaan.
Als de Palestijnen serieus genomen willen worden, dan moeten ze zich maar eens sterk maken voor een Hamas die het terreur openlijk afkeurt en niet de weg bewandelen zoals ze nu doen. Israël is van alles te verwijten, maar Hamas nog een slag meer natuurlijk.

En ze hebben de kans gehad om te laten zien dat het anders kan, maar kennelijk zijn ze daar toch niet toe in staat. Het verbaast me niks dat ze niet serieus worden genomen, democratisch gekozen of niet ...
pi_39615755
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 18:14 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nee hoor, onze helden in afganistan schieten op een constante basis hele verzamelingen terroristen af. Ik vraag mij daarom af waarom het bestrijden van terroristen door ze niet meer toe te staan zuurstof te verspillen onnederlands zou zijn. De Darwin-award mag daarmee naar de mensen die met stenen en AK74's het opnemen tegen tanks en getrainde commando-eenheden.
Da's dus precies het bezwaarlijke aan jouw post, je wilt niet de verantwoordelijkheid van de inhoud dragen. Altijd maar weer het op 'uitlokking' enzo gooien terwijl dat al in de kleuterklas eruit geramd wordt.
  † In Memoriam † vrijdag 7 juli 2006 @ 20:28:14 #58
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39616647
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 19:36 schreef eL. het volgende:

[..]

En ze hebben de kans gehad om te laten zien dat het anders kan, maar kennelijk zijn ze daar toch niet toe in staat. Het verbaast me niks dat ze niet serieus worden genomen, democratisch gekozen of niet ...
Wat is Gaza het afgelopen jaar anders geweest dan een openluchtgevangenis? Anderhalf miljoen mensen, waarvan de helft vluchtelingen van eerdere Israelische zuiveringen samengepakt op een klein stukje grond. Gesloten grenzen, afgesloten kust, Israel die het luchtruim beheerst. Vanaf het begin van de 'terugtrekking' de invoer afknijpen van onder meer voedsel en medicijnen. Hamasleden onder vuur nemen met helicoptergunships, maakt niet uit hoeveel toevallige omstanders daarbij om het leven komen...

Het doet erg denken aan het eerst totaal in puin schieten van de gebouwen, de kantoren en 'politiebureau's' van de Palestijnse Autoriteit (bijna allemaal gefinancierd door de EU) van een tijdje terug en dan verwijten gaan maken dat de PA geen orde kan houden. Wat dan weer nieuw ingrijpen van Israel 'rechtvaardigd'.

Bovendien is de Gaza maar een klein deel van de Palestijnse gebieden. Op de West Bank gaat de bouw van de muur en uitbreidingen van de nederzettingen gewoon door. Wat er in de West Bank gebeurd staat niet los van wat er in Gaza gebeurd en vice versa.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 20:36:23 #59
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_39616856
Je hoeft mij niet uit leggen waar de frustratie van de Palestijnen vandaan komt hoor NS, ik haalde slechts aan dat Hamas het ook heel anders had kunnen spelen, door zich wat anders op te stellen, ook vóór de laatste ontwikkelingen.

Maar ik zeg al jaren dat zowel Palestijnen als Israëliërs het niet zelf kunnen oplossen. En daar zijn tal van redenen voor die beide kampen zich kunnen aantrekken.
  † In Memoriam † vrijdag 7 juli 2006 @ 20:45:59 #60
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39617102
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:36 schreef eL. het volgende:

Maar ik zeg al jaren dat zowel Palestijnen als Israëliërs het niet zelf kunnen oplossen. En daar zijn tal van redenen voor die beide kampen zich kunnen aantrekken.
Daar zijn we het iig helemaal over eens.

Maar het enige instituut dat we daarvoor hebben, de Verenigde Naties, staat ook behoorlijk machteloos zonder de goodwill van de VS. Die is essentieel voor een oplossing. En dan dit keer wel in de rol van "honest broker".

Dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren helaas. Enige andere wat overblijft is dat de rest van de wereld meer druk gaat uitoefenen. Dat gebeurd ook wel, maar gaat veel te langzaam en terughoudend. Imo.
pi_39618314
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 19:36 schreef eL. het volgende:

[..]

Als de Palestijnen serieus genomen willen worden, dan moeten ze zich maar eens sterk maken voor een Hamas die het terreur openlijk afkeurt en niet de weg bewandelen zoals ze nu doen. Israël is van alles te verwijten, maar Hamas nog een slag meer natuurlijk.

Nog steeds word er land afgepakt van Palestijnen, nog steeds is die muur op Palestijnse grond gebouwt o.a. waar ze naar kunnen fluiten over 20 jaar als er weer nieuwe grenzen worden getrokken, en alweer heeft de regering met Olmert toestemming gegeven een aantal maanden geleden om NIEUWE nederzettingen te bouwen voor die vervloekte zionistisch getinte kolonisten op Palestijnse grond die denken dat ze een alleenrecht hebben op die grond en naar een Groot Israel streven.

Als je dan echt zo consequent bent..

(Ik claim trouwens nergens dat Palestijnen en/of Hamas lieverdjes zijn, reageer alleen op je totale eenzijdige comment die kant noch wal slaat als je de feiten mee neemt in je overweging die ik net noem)
X
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:36:29 #62
45206 Pietverdriet
pi_39618405
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 19:18 schreef JelleS het volgende:

[..]

Ah, je bedoelt, de Palestijnen hebben niet een regering gekozen die de vernietiging van Israel nastreeft?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:42:21 #63
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_39618580
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:33 schreef Alulu het volgende:
Nog steeds word er land afgepakt van Palestijnen, nog steeds is die muur op Palestijnse grond gebouwt o.a. waar ze naar kunnen fluiten over 20 jaar als er weer nieuwe grenzen worden getrokken, en alweer heeft de regering met Olmert toestemming gegeven een aantal maanden geleden om NIEUWE nederzettingen te bouwen voor die vervloekte zionistisch getinte kolonisten op Palestijnse grond die denken dat ze een alleenrecht hebben op die grond en naar een Groot Israel streven.

Als je dan echt zo consequent bent..

(Ik claim trouwens nergens dat Palestijnen en/of Hamas lieverdjes zijn, reageer alleen op je totale eenzijdige comment die kant noch wal slaat als je de feiten mee neemt in je overweging die ik net noem)
Zoals je al talloze keren hebt kunnen lezen, keur ik het gedrag van Israël ook af en dat onderschrijf ik met dezelfde argumenten die jij hier nu neerplempt. Okay, ik gebruik de woorden 'vervloekte zionistische' misschien niet vaak genoeg naar jouw zin.

In plaats van te lopen janken over eenzijdige comment, zou je je eens moeten verdiepen in je talent voor selectief lezen.
pi_39621524
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:06 schreef Finder_elf_towns het volgende:
dan moet Palestijnen ook terroristen vermoorden ? toch
terroristen zijn de Israelische leger die het hebben gemunt op Palestines
  zaterdag 8 juli 2006 @ 09:37:15 #65
45206 Pietverdriet
pi_39627234
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 23:26 schreef Meki het volgende:

[..]

dan moet Palestijnen ook terroristen vermoorden ? toch
terroristen zijn de Israelische leger die het hebben gemunt op Palestines
Ga zo door Meki, en je helpt verdonk aan een absolute meerderheid...
pi_39627765
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:28 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Wat is Gaza het afgelopen jaar anders geweest dan een openluchtgevangenis? Anderhalf miljoen mensen, waarvan de helft vluchtelingen van eerdere Israelische zuiveringen samengepakt op een klein stukje grond. Gesloten grenzen, afgesloten kust, Israel die het luchtruim beheerst. Vanaf het begin van de 'terugtrekking' de invoer afknijpen van onder meer voedsel en medicijnen. Hamasleden onder vuur nemen met helicoptergunships, maakt niet uit hoeveel toevallige omstanders daarbij om het leven komen...
En wederom wordt voorbij gegaan dat Gaza een grens heeft met Egypte, een land vol met mensen die geen gemene zionisten zijn en claimen de Palestijnen zo geweldig te vinden.

Dat die grens ook potdicht zit en met een betonnen muur is verstevigd doet vermoeden dat er meer aan de hand is met de Palestijnen en hun buren dan de kwade wil van Israël.
pi_39628085
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 09:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ga zo door Meki, en je helpt verdonk aan een absolute meerderheid...
door mijn mening te uiten
  zaterdag 8 juli 2006 @ 13:04:35 #68
93744 Finder_elf_towns
pi_39630591
De Opper-Struikrover laat weer van zich horen:

Ahmadinejad warns of Islamic 'explosion' over IDF raid in Gaza
quote:
By The Associated Press

TEHRAN - Iranian President Mahmoud Ahmadinejad warned on Friday that continued Israeli strikes against Palestinians in the Gaza Strip could lead to an "explosion" in the Islamic world that would target Israel and its supporters in the West.

Again, Ahmadinejad questioned Israel's right to exist. "This is a fake regime ... it won't be able to survive. I think the only way [forward] is that those who created it [the West] take it away themselves," the president told a rally in Tehran in support of Palestinians.

Some 40 Palestinians and an Israel Defense Forces soldier have been killed since the IDF began operating in the Gaza Strip.

Ahmadinejad, who last year called for Israel to be "wiped off the map," has repeatedly voiced fiery rhetoric against Israel.

The Islamic republic's president joined thousands of demonstrators in the capital on Friday to condemn the Israeli strikes, and said Israel's Western supporters could be the target of revenge by Muslims.

"They should not let things reach a point where an explosion occurs in the Islamic world," he said.

"If an explosion occurs, then it won't be limited to geographical boundaries. It will also burn all those who created [Israel] over the past 60 years," he said, implicitly referring to the United States and other Western nations who support Israel.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/735933.html

Als hij een deze dagen zijn bijzonder grote verzameling bedreigingen niet waar gaat maken, loopt hij het risico dat hij niet meer serieus genomen wordt.
pi_39630637
Jij neemt hem nu nog wel serieus?
  zaterdag 8 juli 2006 @ 13:07:52 #70
93744 Finder_elf_towns
pi_39630663
Al sinds zijn aantreden niet.
pi_39630692
Precies. Er zijn er maar weinigen die hem serieus nemen en zij die dat wel doen, zullen vast niet overtuigd worden als hij zijn bedreigingen, die hij niet maakt overigens, steeds maar niet waar maakt.
pi_39630994
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 13:04 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De Opper-Struikrover laat weer van zich horen:

Ahmadinejad warns of Islamic 'explosion' over IDF raid in Gaza
[..]

http://www.haaretz.com/hasen/spages/735933.html

Als hij een deze dagen zijn bijzonder grote verzameling bedreigingen niet waar gaat maken, loopt hij het risico dat hij niet meer serieus genomen wordt.
Life sucks
  zondag 9 juli 2006 @ 15:27:10 #73
93744 Finder_elf_towns
pi_39660087
De onrust lijkt zich als een olievlek te verspreiden.

Syrian officials: Golan Heights offensive possible
quote:
Enraged by Israeli aerial flight over presidential palace last week, Syrian officials threaten future provocations will not go unanswered; warn of cells willing to carry out 'liberation war' against Israel
Roee Nahmias

Syrian border heating up? Days after Israeli aircraft carried out an aerial flight over the palace of President Bashar Assad, Syrian officials began hinting that the country may open a new front in the Golan Heights if it is attacked by Israel.

According to reports, the Israeli flyover deeply embarrassed the Syrians, and officials are now seriously contemplating military action against Israel.

"If Israel carries out further stupidities inside Syria, the Golan front will not remain as it is. Many Israelis will suffer as they suffered attacks from Southern Lebanon when they conducted acts of foolishness there," Parliament Member Muhammad Habash said in a television interview this week.

"Syria's devotion to peace as a strategic option since the Madrid Conference does not mean that this will remain the only option forever. The Syrians have other options as well," he stated.

The MP did not rule out the possibility that Syrian cells will launch a "liberation war" and "resistance" in the Golan Heights territory keeping with the tradition of the Fedayeen (armed militias).

"There are many groups in Syria that are ready for a liberation and resistance war like the one the Lebanese people carried out in Southern Lebanon. There is also a front willing to carry out self-sacrificial acts on the Golan ground," Habash said. "Syria has many options. If Israel crosses the red lines – Syria won't have any," he concluded.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3272736,00.html

Zeker te bang om de strijd direct aan te gaan met Israël.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 00:04:06 #74
93744 Finder_elf_towns
pi_39709250
Aksa Brigades announce female suicide bomber unit
quote:
A group belonging to Palestinian Authority Chairman Mahmoud Abbas's Fatah party announced on Monday that it had recruited 100 Palestinian women to launch suicide attacks against Israel.

A woman who identified herself as Um al-Abed told reporters in Gaza City that so far about 100 women had expressed their desire to carry out suicide attacks against Israel. She claimed she was a spokeswoman for the Aksa Martyrs Brigades, the armed wing of Fatah

....
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1150885963162&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull

Nadat de vrouwen eerst als zonenfabriek hebben gefunctioneerd mogen zichzelf opblazen. Dat is pas dankbaarheid.
  woensdag 12 juli 2006 @ 02:59:42 #75
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_39743041
laat maar ff .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')