Tekenend voor de situatie en hoe de verschillen zijn tussen Israel en de Palestijnse gebieden vond ik de rapportage van Connie Mus enige tijd terug (week of 2) voor RTL. Er bleek hieruit dat veel Palestijnse jongeren een aktie (aanslagpoging, stenen gooien, etc) tegen Israelische militairen voeren omdat ze gearresteerd worden. Dit geeft hun een heldenstatus thuis, maar belangrijker, een gratis opleiding en diploma in de Israelische gevangenis. Iets wat in de palestijnse gebieden niet mogelijk is voor de meesten. De Palestijnse regeringen tot nu toe heeft gehad waren vooral geintresseerd om zichzelf zoveel mogelijk te verrijken, ten koste van de Palestijnen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:08 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Zijn we het zowaar ook nog eens eens, Piet!![]()
Klopt echt niets van, kies liever voor obejectieve bronnen ipv Islamitische propagandaquote:
Je bent een fase vergeten!quote:
en laten we hopen dat Israelische terroristen die het op de bevolking hebben gemunt keihard aangepakt wordenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:34 schreef Almere-Dude het volgende:
Laten we hopen dat Israel vanavond zoveel mogelijk hamas leden over de kling jaagt.
Dat tuig kan je geen eens een regering noemen, erg jammer dat het palestijnse volk daar anders over denkt.
Onzin, zoals al honderden keren hierboven weerlegd is zijn de soldaten daar geen terroristen.... Maar je reageert niet op mijn eerdere posts en begint een bladzijde verder weer met dezelfde onzin....... Lekker makkelijk he zo een gesprek voeren?quote:Op woensdag 5 juli 2006 19:40 schreef Meki het volgende:
[..]
en laten we hopen dat Israelische terroristen die het op de bevolking hebben gemunt keihard aangepakt worden
welke postsquote:Op woensdag 5 juli 2006 20:31 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Onzin, zoals al honderden keren hierboven weerlegd is zijn de soldaten daar geen terroristen.... Maar je reageert niet op mijn eerdere posts en begint een bladzijde verder weer met dezelfde onzin....... Lekker makkelijk he zo een gesprek voeren?![]()
Zo ongeveer de afgelopen 2 topics, waarin we concludeerden dat de palestijnse autoriteiten niet voldoende doen om de veiligheid te waarborgen.quote:
Ik vind dat ze naar de weg van vrede moeten gaanquote:Op woensdag 5 juli 2006 20:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Meki, vraagje,
Vind je dat de partijen in het middenoosten naar vrede moeten streven, of vind je dat Israel moet verdwijnen?
dat kunnen ze niet doen omdat Israel bezig is met voorbereiding met massamoordquote:Op woensdag 5 juli 2006 20:34 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Zo ongeveer de afgelopen 2 topics, waarin we concludeerden dat de palestijnse autoriteiten niet voldoende doen om de veiligheid te waarborgen.
Antisemietquote:Op woensdag 5 juli 2006 20:45 schreef Meki het volgende:
[..]
dat kunnen ze niet doen omdat Israel bezig is met voorbereiding met massamoord
kritiek geven op Israel is ook antisemiet zijnquote:
bronquote:Op woensdag 5 juli 2006 20:58 schreef -scorpione- het volgende:
Jawel, gezien je teksten ben je niets meer dan een ordinaire jodenhater.
quote:Op woensdag 5 juli 2006 20:59 schreef Meki het volgende:
[..]
bron
ik zei nergens dat ik Joden haat ik mag de goede Joden altijd en heb ze altijd mogen houden
De Islamitische houding tov joden heb ik hier al eerder voorbij zien komen. De citaten uit de koran die gaan over "goede joden" hebben het over joden die zich hebben bekeerd tot islam. Ja zo kan ik ook een boek volschrijven over goede moslims.quote:Op woensdag 5 juli 2006 20:59 schreef Meki het volgende:
[..]
bron
ik zei nergens dat ik Joden haat ik mag de goede Joden altijd en heb ze altijd mogen houden
quote:Op woensdag 5 juli 2006 23:18 schreef buachaille het volgende:
[..]
De Islamitische houding tov joden heb ik hier al eerder voorbij zien komen. De citaten uit de koran die gaan over "goede joden" hebben het over joden die zich hebben bekeerd tot islam. Ja zo kan ik ook een boek volschrijven over goede moslims.
Interessante link.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:26 schreef buachaille het volgende:
[..]
Voorbeeld van een objectieve bron: http://www.cmo.nl/cc/cc-4/cc-42.html
ik spreek namens Mekiquote:Op woensdag 5 juli 2006 23:18 schreef buachaille het volgende:
[..]
De Islamitische houding tov joden heb ik hier al eerder voorbij zien komen. De citaten uit de koran die gaan over "goede joden" hebben het over joden die zich hebben bekeerd tot islam. Ja zo kan ik ook een boek volschrijven over goede moslims.
Wat lul jij nou weer man gozert?quote:
quote:
"The difference between the people of Israel and the nations of the world is an essential one. The Jew by his source and in his very essence is entirely good. The goy, by his source and in his very essence is completely evil. This is not simply a matter of religious distinction, but rather of two completely different species."
Rabbi Saadya Grama
Whahahaha, ik neem aan dat je het zelf niet geloofdquote:Op woensdag 5 juli 2006 20:45 schreef Meki het volgende:
[..]
dat kunnen ze niet doen omdat Israel bezig is met voorbereiding met massamoord
Volgens mij ben je zelf verantwoordelijk voor een groot deel van de onzin hierquote:Op woensdag 5 juli 2006 21:05 schreef Monidique het volgende:
Na zes pagina's vol racisme en ander (semi-)fascistisch geraaskal schaam ik mij ervoor dat dit topic in mijn My Active Topics staat.
EN daar is de bezetting weerquote:Israëlisch leger bezet noorden Gazastrook
Uitgegeven: 6 juli 2006 07:30
Laatst gewijzigd: 6 juli 2006 08:50
GAZA - Het Israëlische leger heeft in de nacht van woensdag op donderdag het noordelijk deel van de Gazastrook ingenomen, meldden bronnen binnen de Palestijnse veiligheidsdiensten. Het Israëlische leger erkende dat het troepen de noordelijke Gazastrook heeft ingestuurd.
Bekijk video: Modem/ Breedband
De operatie volgde op dreigementen van de Israëlische regering dat er nieuwe maatregelen zouden volgen om Palestijnse beschietingen met zelfgemaakte projectielen op Israëlisch grondgebied te voorkomen.
In het noordelijke deel van de Gazastrook liggen ook voormalige joodse nederzettingen, die zijn vernietigd toen Israël vorig jaar de Gazastrook na 38 jaar bezetting verliet. Militante organisaties gebruiken het verwoeste gebied veelal om hun raketten richting Israël af te vuren.
Annan
De secretaris-generaal van de Verenigde Naties, Kofi Annan, heeft de situatie in het Midden-Oosten "gevaarlijk" en potentieel explosief genoemd. Annan riep de Palestijnen en de Israëliërs op "een stap terug van de afgrond te doen", zei zijn woordvoerder woensdag (plaatselijke tijd).
Vanuit Accra in Ghana riep Annan Israël op om "af te zien van acties die neerkomen op een collectieve afstraffing van Palestijnse burgers en om zeker te stellen dat brandstoffen, grondstoffen en andere benodigdheden Gaza bereiken".
Meki, de palestijnen zijn anders maar wat blij dat ze onder Israëlisch bestuur komen! Nu krijgen ze werk, scholing en betere sociale voorzieningen. Waarom misgun je anderen altijd waar jij zelf zo graag van profiteert?quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:30 schreef Meki het volgende:
[..]
EN daar is de bezetting weer
Israel is op uit om miljoenen Palestijnen uit te moorden
welke bevolking ziet graag dat zijn land weer bezet wordt ?quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:35 schreef buachaille het volgende:
[..]
Meki, de palestijnen zijn anders maar wat blij dat ze onder Israëlisch bestuur komen! Nu krijgen ze werk, scholing en betere sociale voorzieningen. Waarom misgun je anderen altijd waar jij zelf zo graag van profiteert?![]()
En dan vind ik het af en toe vreemd dat ze je niet serieus nemen, Meki. Maar met dit soort opmerkingen begrijp ik het best. Beetje jammer.quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel is op uit om miljoenen Palestijnen uit te moorden
oowquote:Op donderdag 6 juli 2006 11:38 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
En dan vind ik het af en toe vreemd dat ze je niet serieus nemen, Meki. Maar met dit soort opmerkingen begrijp ik het best. Beetje jammer.
Misschien dat je wat gemist hebt, kan best zijn hoor, maar de palestijnse milities waren ook al van die DIY raketten aan het afvuren voordat de Israelische troepen de Infrastructuur en centrale een beetje heeft kapotgeschoten. En electriciteit is welliswaar praktisch maar niet dat het ontbreken daarvan ineens ervoor zorgt dat er tig palestijnen het leven laten.quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:55 schreef Meki het volgende:
[..]
oow
waarom valt Israel dan weer de Gazastrook binnen
Palestijnen schieten raketten als gevolg van het terroristische aanslagen op Elektriciteitscentrales die Miljoenen Palestijnen geen elektriciteit voorziet![]()
Als Israel dat niet wou dan hadden ze dat niet gedaan![]()
Die palestijnen terroristeren israel al tijden met hun thuisgemaakte raketten, daar ga je ff aan voorbij.quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:55 schreef Meki het volgende:
[..]
oow
Palestijnen schieten raketten als gevolg van het terroristische aanslagen op Elektriciteitscentrales die Miljoenen Palestijnen geen elektriciteit voorziet![]()
Palestijnen zijn altijd bezig met etteren en raketten schieten, en de enige reden dat Israel die centrale aanviel was om even te laten zien dat ze niet over zich heen laten lopen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:55 schreef Meki het volgende:
[..]
oow
Het punt met Meki is dat hij altijd een kant van de zaak belicht, en de andere vergeet. Dit is overigens een tactiek die de meeste moslims toepassen om het geweld van hun palestijnse vrienden goed te praten.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die palestijnen terroristeren israel al tijden met hun thuisgemaakte raketten, daar ga je ff aan voorbij.
Arbitrair? Pure manipulatie is het.quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:08 schreef -scorpione- het volgende:
1946 vind ik nogal arbitrair gekozen als startpunt.
Meeste arabieren zijn zo voor een Palestijnse staat omdat de palestijnen dan uit hun land op kunnen tyfen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:46 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het punt met Meki is dat hij altijd een kant van de zaak belicht, en de andere vergeet. Dit is overigens een tactiek die de meeste moslims toepassen om het geweld van hun palestijnse vrienden goed te praten.
Als alle moslims zo begaan zijn met de palestijnen, waarom moet de EU dan alles betalen voor zeOf gaat de liefde maar zover dat ze af en toe een amerikaanse vlag willen verbranden? Leuke vrienden hoor
![]()
Deze man had een prominente rol in de documentaire: Arna's Children . Plot:quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:35 schreef Caesu het volgende:
Al-Arabiya: IDF kills senior Fatah man Zakaria Zubeidi in Jenin raid
leider van al-Aqsa Martelaren Brigades in Jenin.
[afbeelding]
ze hebben weer tientallen mensen vermoordquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:45 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Palestijnen zijn altijd bezig met etteren en raketten schieten, en de enige reden dat Israel die centrale aanviel was om even te laten zien dat ze niet over zich heen laten lopen.
Als het palestijnse volk slim is zetten ze wat druk op de ontvoerders en is alles zo weer bij het oude.
Israel kan niet blijven zitten wachten of ze misschien zo vriendelijk willen zijn om die jongeman los te laten.... Ze mogen best een keer laten zien dat ze de terreur van zulke straatschoffies niet pikkenGo Israel
![]()
Meki, verdiep jij je eens in de situatie aldaar..quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:15 schreef Meki het volgende:
Israel is begonnen met massamoord op Palestijnen
Tientallen Burgers en 2 " terroristen " komen om
Israel wilt alleen onschuldigen treffen - Ik hoop dat die militair niet wordt vrijgelaten
Dat zijn precies de kaarten die bijv ook bij mij op de uni werden getoond, dus propaganda kun je het moeilijk noemenquote:Op woensdag 5 juli 2006 12:26 schreef buachaille het volgende:
[..]
Klopt echt niets van, kies liever voor obejectieve bronnen ipv Islamitische propaganda![]()
Ten eerste ik steun geen terroristen -quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Meki, verdiep jij je eens in de situatie aldaar..
Als er iemand gericht onschuldigen dood dan zijn het wel de palestijnen
Als er palestijenen dood gaan door Israelisch ingrijpen dan zat men in of naast een hoofdkwartier van de Hamas ofzo, of liepen ze met een bomvest op een controle post af.
Als er mensen omkomen door palestijns geweld, dan zat men in de bus, was op weg of op school, zat men in een vliegtuig of op een cruiseschip, of kwam er een DIY raket op hun huis terecht.
Jouw post met dit soort nekgeklets en humbug dragen alleen maar bij aan het beeld dat veel nederlanders van moslims hebben, jij kweekt tweespalt, je laat iemand zien die terroristen toejuicht,
Je kweekt geen enkel begrip voor het standpunt van de palestijnen, je geeft mensen alleen maar des te meer reden om in vooroordelen te zwelgen.
Kortom, je bent een enorme handlanger van mensen als Philip de Winter en andere Neonazi´s omdat je het beeld loopt te bevestigen wat zij schetsen.
daar gaat het ook niet omquote:Op donderdag 6 juli 2006 23:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Het gaat er niet om wat je vind meki, het gaat om het beeld wat jij laat zien.
Hersenloos ongenuanceerd geageer.
Het is wat jij niet doorhebt, noch al die heethoofdige geloofsgenoten van je.
Als de Palestijnen eens een perscentrum zouden beginnen dat net zo goed en professioneel zou werken, met net zulke vriendelijke en behulpzame mensen als het Israelische perscentrum, dan zou dat meer doen voor de palestijnse zaak als alles wat men nu doet in het kwadraat.
Nou, De Linkse Kerk heeft de Palestijnse Zaak al jaren kritiekloos omarmd dus ik zou er niet zonder enig voorbehoud vanuit gaan dat wat je of de Unief verteld wordt niet rood gekleurd is.quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:26 schreef JelleS het volgende:
[..]
Dat zijn precies de kaarten die bijv ook bij mij op de uni werden getoond, dus propaganda kun je het moeilijk noemen. (Of één van de belangrijke defensie-experts van Nederland moet natuurlijk stiekem een antisemiet zijn)
Als men 1946 kiest als "startpunt" van Israël (en de problemen daaromheen) is men gewoon bezig met misleiding en uitdragen van pro-islamitische propaganda, geen twijfel bestaat daarover.quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:26 schreef JelleS het volgende:
[..]
Dat zijn precies de kaarten die bijv ook bij mij op de uni werden getoond, dus propaganda kun je het moeilijk noemen. (Of één van de belangrijke defensie-experts van Nederland moet natuurlijk stiekem een antisemiet zijn)
Oh, het gaat niet om de palestijnse zaak...quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:39 schreef Meki het volgende:
[..]
daar gaat het ook niet om
het gaat mij om de onschuldigen aan beiden kanten
en dit keer om de tientallen doden door Israel
geef maar toe dat je het toejuicht dat er tientallen Palestijnse doden vallenquote:Op donderdag 6 juli 2006 23:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh, het gaat niet om de palestijnse zaak...
Geef gewoon toe dat ik gelijk heb of dat je een trol bent
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |