quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 23:07 schreef owlet het volgende:Belana, hier ook een rechtsliggertje, ik begrijp dat ze in die houding een iets grotere kans hebben op "problemen"?
goedemorgen!
Nou owlet, bij de geboorte maken kindjes een spildraai en de bedoeling is dat ze die draai maken zodat het gezichtje naar jouw rug draait, als het hoofdje dan eruit is maken ze nogmaals een draai om de schoudertjes geboren te laten worden. De meeste kindjes liggen in de buik met de rug en billen links en maken die draai dan goed, vaak (niet altijd) maken kindjes die met de billen en rug rechts liggen die draai niet of verkeerd om en komen dus met het gezichtje richting de buik. Dit maakt de geboorte moeilijk(er) omdat het hoofdje dan moeilijk de bocht om kan. Vaak moet er dan worden geholpen met een vaccuumpomp of tang (was bij mij bij Liam dus ook zo)
Het hoeft dus niet zo te gaan owlet, voor hetzelfde geld maakt jouw kindje de eerste spildraai wel goed, maar het is wel goed om te weten. Als je ontsluiting op zich goed gaat, maar uiteindelijk op een "randje" blijft staan (bij mij was dat op 8 cm) dan KAN dat een indicatie zijn.
Ik zou er ff over praten met je vk iig.
horlepiepje heeft dus het grootste deel van de zwangerschap netjes links gelegen... tot ie een week geleden toch andersom draaide
Mijn vk heeft vandeweek me enigzins gerustgesteld, want Liam is er als eens doorheen geweest, dus zou het moeten kunnen, zelfs als deze weer verkeerd om komt, zou alleen wat meer persen vergen... maarja, ik ben er toch best bang voor. Dat komt omdat ze me de vorige keer in het ziekenhuis veels te lang hebben laten liggen met persweeën terwijl het me dus nooit zelf zou zijn gelukt.
Nogmaals, het zegt echt niet alles en bespreek het met je vk, die kan daar het meest zinnige over zeggen uiteraard.