Ooit was er een zoekmachine, Google genaamd.quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:34 schreef welkominspace het volgende:
ik moet namelijk binnenkort werken met verdunt zoutzuur om resten cement weg tehalen maar moet je speciale kleding/handschoenen dragen ofzo?
en gaat het ook door glas heen?
en hoelang duurt het voordat het 1 baksteen heeft vermoord?
Erg nuttige link iddquote:Op donderdag 6 juli 2006 19:36 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Ooit was er een zoekmachine, Google genaamd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zoutzuur.
Tevens, dit hoort in WFL ofzo. Iig, niet hier.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zoutzuurquote:Op donderdag 6 juli 2006 19:39 schreef welkominspace het volgende:
google is een goede tip wiki niet want die weet er niks overen ik haat wikipedia
Die . moest weg, prutser.quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:39 schreef welkominspace het volgende:
google is een goede tip wiki niet want die weet er niks overen ik haat wikipedia
Die flessen zijn van binnen bekleed met kryptoniet, dat weet je he?quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:43 schreef welkominspace het volgende:
ik koop het bij de hubo en daar konden ze me niks zeggen over de veiligheidsmaatregelen maar het zit wel in een plastic fles dus zo gevaarlijk is het wss ook weer niet
Zoutzuur is er in verschillende concentraties.....quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:43 schreef welkominspace het volgende:
maar het zit wel in een plastic fles dus zo gevaarlijk is het wss ook weer niet
Misschien staat er iets op de fles.quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:43 schreef welkominspace het volgende:
ik koop het bij de hubo en daar konden ze me niks zeggen over de veiligheidsmaatregelen maar het zit wel in een plastic fles dus zo gevaarlijk is het wss ook weer niet
Wtf, da's toch niet praktisch.quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:46 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Misschien staat er iets op de fles.
PS: Molotov Cocktails kunnen ook in een plastic fles, dus dat zegt niks.
die ga ik binnenkort ook makenquote:Op donderdag 6 juli 2006 19:46 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Misschien staat er iets op de fles.
PS: Molotov Cocktails kunnen ook in een plastic fles, dus dat zegt niks.
Waar bestel je dat eigenlijk? Gewoon als particulier of wel met kvk?quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:58 schreef KristianT het volgende:
[..]
Beetje water en chloor bij elkaar gooien....quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:01 schreef splendor het volgende:
[..]
Waar bestel je dat eigenlijk? Gewoon als particulier of wel met kvk?
en waar heb je het gekocht? en waar koop ik de echte shit?quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:58 schreef KristianT het volgende:
Ik heb 5 liter thuis staan.
35% zoutzuur 65% water.
Gewoon goede handschoenen aan die zuurbestendig zijn.
En doe een veiligheidbril op.
Een baksteen oplossen duurt wel een week denk ik.
Ik heb het pas ook op de tegels in de tuin gebruikt, gaat erg snel ;-)
[afbeelding]
Staat gewoon thuis op zolder, de groene fles in Waterstofperoxide.
Ik gebruik het om printplaatjes mee te ontwikkelen / etsen.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:03 schreef welkominspace het volgende:
en kun je het weer verdikken? nee zeker?
[..]
en waar koop ik de echte shit?
met 65%100% zoutzuur en 35%0% water ofzo?
Zou het niet weten, maar je wilt het wel aardig graag hebben zo te horen.....quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:22 schreef welkominspace het volgende:
dat zwavelzuur is eng maar waar koop je het?
yup ik wil een beetje expirmenteren en nuttig bezig zijn dus leek het me wel handig om in onze tuin de boel opte ruimen met een of ander zuurquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:25 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Zou het niet weten, maar je wilt het wel aardig graag hebben zo te horen.....![]()
Geen terroristische neigingen mag ik hopen.....![]()
Wel een beetje link vindt je niet, om als totaal onervaren persoon met de meest sterke en agressieve zuren te gaan werken.quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:26 schreef welkominspace het volgende:
[..]
yup ik wil een beetje expirmenteren en nuttig bezig zijn dus leek het me wel handig om in onze tuin de boel opte ruimen met een of ander zuur
nee want ik koop wel zuurbesyendige kleding en evt. een gasmasker en ik zorg voor ehbo dus dat komt wel goedquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:28 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Wel een beetje link vindt je niet, om als totaal onervaren persoon met de meest sterke en agressieve zuren te gaan werken.![]()
geintje zeker bedoel je niet andersom?quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:33 schreef 2cv het volgende:
Voor maximale werking moet het volgens mij verdund zijn. 78% water, rest zoutzuur (als ik het me goed herinner).
Ik was toen ik het hoorde ook verbaasd dat er zo verrekte veel water door moet. Maar de kans dat je het puur (dus zonder verdunning met water) kan kopen is nihil.quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:36 schreef welkominspace het volgende:
[..]
geintje zeker bedoel je niet andersom?
Dat wordt dan een duur grapje zo.quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:35 schreef welkominspace het volgende:
[..]
nee want ik koop wel zuurbesyendige kleding en evt. een gasmasker en ik zorg voor ehbo dus dat komt wel goed
dat kopen ben ik met je eens maar dat er zo kankerveel water doormoet betwijfel ik heb je mss een bron?quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:39 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik was toen ik het hoorde ook verbaasd dat er zo verrekte veel water door moet. Maar de kans dat je het puur (dus zonder verdunning met water) kan kopen is nihil.
Heb het wel eens onverdund in mijn gezicht gekregen. Gelukkig waren het maar spetters en was er een brandslang in de buurt.quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:34 schreef welkominspace het volgende:
ik moet namelijk binnenkort werken met verdunt zoutzuur om resten cement weg tehalen maar moet je speciale kleding/handschoenen dragen ofzo?
en gaat het ook door glas heen?
en hoelang duurt het voordat het 1 baksteen heeft vermoord?
Heb je het anarchy kookboek van je grote broer gevonden ofzo?quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:22 schreef welkominspace het volgende:
dat zwavelzuur is eng maar waar koop je het?
Om een voorbeeld te geven, azijnzuur ken je wel he? Neem eens een slok zou ik zeggen, dan proef je het wel, erg zuurquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:41 schreef welkominspace het volgende:
[..]
dat kopen ben ik met je eens maar dat er zo kankerveel water doormoet betwijfel ik heb je mss een bron?
En dat doe je ook voor de rest van de straat mag ik hopen?quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:35 schreef welkominspace het volgende:
[..]
nee want ik koop wel zuurbesyendige kleding en evt. een gasmasker en ik zorg voor ehbo dus dat komt wel goed
[..]
en kun je het weer verdikken? nee zeker?
dat zijn juist diegenen die ik dood wil hebbenquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:56 schreef HuHu het volgende:
[..]
En dat doe je ook voor de rest van de straat mag ik hopen?
quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:25 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Geen terroristische neigingen mag ik hopen.....![]()
dus toch!quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:08 schreef welkominspace het volgende:
dat zijn juist diegenen die ik dood wil hebben
Jij drukt t netjes uitquote:Op donderdag 6 juli 2006 21:19 schreef HuHu het volgende:
Maar beste welkominspace... zou je niet beter het spelen met zuren kunnen overlaten aan mensen die er wél verstand van hebben.
Want ik zie in je profiel dat je vmbo doet. Dan ga ik er voor het gemak maar even vanuit dat je daar niet hetzelfde niveau scheikunde krijgt als op het vwo. En zelf dán nog zou ik iemand niet aanraden om te gaan spelen met zuren.
Dus... vraag het eerst even aan je ouders, blijf van de drank af, en gedraag je.
ik drink nietquote:Op donderdag 6 juli 2006 21:19 schreef HuHu het volgende:
Maar beste welkominspace... zou je niet beter het spelen met zuren kunnen overlaten aan mensen die er wél verstand van hebben.
Want ik zie in je profiel dat je vmbo doet. Dan ga ik er voor het gemak maar even vanuit dat je daar niet hetzelfde niveau scheikunde krijgt als op het vwo. En zelf dán nog zou ik iemand niet aanraden om te gaan spelen met zuren.
Dus... vraag het eerst even aan je ouders, blijf van de drank af, en gedraag je.
KUT daar gaat mijn plan om 10 miljoen te eisen in een rechtzaakquote:Op donderdag 6 juli 2006 21:26 schreef Messenga het volgende:
Ik wil TS er even op wijzen dat gebruik van het desbetreffende middel niet zonder gevaar voor eigen leven is, gebruik is op eigen risico en FOK! zal op geen enkele manier aansprakelijk zijn voor mogelijke schade van TS.
maar ik ga het natuurlijk wel veilig doen you dumbassquote:Op donderdag 6 juli 2006 21:26 schreef Messenga het volgende:
Ik wil TS er even op wijzen dat gebruik van het desbetreffende middel niet zonder gevaar voor eigen leven is, gebruik is op eigen risico en FOK! zal op geen enkele manier aansprakelijk zijn voor mogelijke schade van TS.
Da's fijn.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:29 schreef welkominspace het volgende:
[..]
maar ik ga het natuurlijk wel veilig doen you dumbass
Als je heel veel weet over 'veiligheid en shit', dan had je dit topic niet hoeven openen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:25 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ik drink niet(en nee je zegt ook niet dat ik drink dus BEK DICHT!!!)
maar ik weet wel heel veel over veiligheid en shit
en WTF je hebt mijn profiel gelezen
Als je er niks van begrijpt is het volautomatisch niet veilig. Doe het niet waar andere mensen of dieren bij zijn.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:29 schreef welkominspace het volgende:
[..]
maar ik ga het natuurlijk wel veilig doen you dumbass
dus who gives a fuck about what school say's?quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:33 schreef HuHu het volgende:
[..]
Als je heel veel weet over 'veiligheid en shit', dan had je dit topic niet hoeven openen.
En ik schat dat ze op het vmbo niet verder komen dan: "Zorg dat je áltijd een veiligheidsbril op hebt!"
Maar ook al draag je die, dan is het toch pijnlijk als je glazen potje explodeert en de glasscherven in je voorhoofd zitten (maar niet in je ogen), omdat je water bij je zoutzuur gooit om het te verdunnen, in plaats van zoutzuur bij water (of andersom, het is al weer even geleden voor me).
en zo erg loopt het ook niet uit de hand als het uit de hand loopt hoorquote:Op donderdag 6 juli 2006 21:33 schreef Mtijn het volgende:
[..]
Als je er niks van begrijpt is het volautomatisch niet veilig. Doe het niet waar andere mensen of dieren bij zijn.
Famous last words.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:38 schreef welkominspace het volgende:
[..]
en zo erg loopt het ook niet uit de hand als het uit de hand loopt hoor
Genoeg proefjes gedaan op het vmbo met zoutzuur hoorquote:Op donderdag 6 juli 2006 21:33 schreef HuHu het volgende:
[..]
Als je heel veel weet over 'veiligheid en shit', dan had je dit topic niet hoeven openen.
En ik schat dat ze op het vmbo niet verder komen dan: "Zorg dat je áltijd een veiligheidsbril op hebt!"
Maar ook al draag je die, dan is het toch pijnlijk als je glazen potje explodeert en de glasscherven in je voorhoofd zitten (maar niet in je ogen), omdat je water bij je zoutzuur gooit om het te verdunnen, in plaats van zoutzuur bij water (of andersom, het is al weer even geleden voor me).
waterstofperoxide.. aceton.. en een beetje zoutzuur als katalysatroquote:Op donderdag 6 juli 2006 19:58 schreef KristianT het volgende:
Ik heb 5 liter thuis staan.
35% zoutzuur 65% water.
Gewoon goede handschoenen aan die zuurbestendig zijn.
En doe een veiligheidbril op.
Een baksteen oplossen duurt wel een week denk ik.
Ik heb het pas ook op de tegels in de tuin gebruikt, gaat erg snel ;-)
[afbeelding]
Staat gewoon thuis op zolder, de groene fles in Waterstofperoxide.
Ik gebruik het om printplaatjes mee te ontwikkelen / etsen.
Als je het bij wat onschuldige zuren in kleine aantallen houd niet nee.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:38 schreef welkominspace het volgende:
[..]
niet zonder condoom?quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:43 schreef HuHu het volgende:
[..]
Als je het bij wat onschuldige zuren in kleine aantallen houd niet nee.
Maar als ik je zo enthausiast hoor over zwavelzuur, kopen, kopen, waar, waar, hoeveel kan ik maximaal krijgen, hoe duur, waar, waar, snel, snel, "ik doe het veilig", ehbo, zuur, baksteen, "niet zonder condoom", water, zuur, zuur, waar, hier, zuur, veel, film?, dan ga ik toch twijfelen aan je kunde.
En vraag het aan je ouders.
Hmn, ik was een jaar of 11 toen ik voor het eerst speelde met 80% zoutzuur. Industriele verwerking enz enz.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:19 schreef HuHu het volgende:
Natrium, mooi spulletjequote:Op donderdag 6 juli 2006 21:51 schreef splendor het volgende:
Ik herinner me ineens een krantenbericht van een tijd geleden over een jongen die een blokje natrium had meegenomen(gejat) van school en dit had laten slingeren. Zijn moeder had het gevonden en wilde het door de toilet spoelen. Ik zal de details achterwegen laten maar er moest een nieuwe toiletpot komen, en een ambulance voor moeder..
Maar vooral lekker experimenteren hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://steam-cards.com/?click=a07a01
voor gratis spellen
Of je bent echt een hersenloze nono of je doet alsof je er wat van weet maar je weet het niet.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:38 schreef welkominspace het volgende:
[..]
Koningswater: een mengsel van heet salpeterzuur met een flinke scheut zoutzuur erdoor. Nu lost zelfs goud er in opquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:16 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Salpeterzuur:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Salpeterzuur
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:06 schreef demonseeker14 het volgende:
[..]
Of je bent echt een hersenloze nono of je doet alsof je er wat van weet maar je weet het niet.
Zoutzuur is gevaarlijk, zeker voor mensen met die hoge opleiding die jij geniet. Je kan het gebruiken, maar ben je nou echt zo dom of ga je het gewoon op straat flikkeren?![]()
Ooit een opa gezien die zo blind is dat hij zoutzuur op zijn voet morst ipv in het zwembad?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 08:34 schreef demonseeker14 het volgende:
[..]
Pwned! Moet je het is opdrinken jeweetzelf
HCl4 Is naar mijn weten het sterkste zuur ter wereld. Perchloorzuur. Of de afkorting is foutquote:Op dinsdag 18 juli 2006 08:29 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
En welke uiteraard niet mag ontbreken is het sterkste zuur ter wereld: H(CHB11Cl11)![]()
Aan het eind van het jaar al, zo zoquote:Op woensdag 19 juli 2006 18:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dat welkominspace VMBO doet wil nog niet automatisch zeggen dat hij niet met zuren om zou kunnen gaan...ik heb een jaar op een MBO gezeten (laboratoriumschool) en daar werkte wij eind vh 1ste jaar al in de praktika met geconcentreerd zoutzuur enzo, dus MBO niveau != dom.
Ik twijfel. 100% zoutzuur zou volgens mij rond de 12 Molair moeten uitkomen maar op school werken wij dus met een oplossing die niet helemaal 100% is volgens mij. Komt wel rond de 12 Molair uit en het word ook geconcentreerd genoemd. Steek daar je hand in ieder geval maar niet inquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:47 schreef 2cv het volgende:
Theoretisch kan je je hand (mits kurkdroog) in zuiver (dus niet opgelost) zoutzuur steken. Dus als 'geconcentreerd' in dit geval staat voor 'zuiver' dan stelt dat niet zo heel veel voor.
Wat voor chemische reactie valt er dan te verwachten...? Ik begrijp het effect van loog, maar wat doet het ethanol.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 08:29 schreef nielsgeode het volgende:
Wat ook erg effectief is is een geconcentreerde oplossing van gootsteenontstopper in spiritus maken (NaOH in ethanol), daar lost ook veeel in op
Net verkeerd. 14 = basisch. 0 = zuur. Maar geconcentreerd zoutzuur heeft een pH van - 1quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:57 schreef 2cv het volgende:
Molair ? Ik weet alleen van Ph waardes. (0 = basisch, 14 = zuur, 7 = neutraal)
Vergeet niet dat zoutzuur van zichzelf een gas isquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:47 schreef 2cv het volgende:
Theoretisch kan je je hand (mits kurkdroog) in zuiver (dus niet opgelost) zoutzuur steken. Dus als 'geconcentreerd' in dit geval staat voor 'zuiver' dan stelt dat niet zo heel veel voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |