De naam van het schip was een echte 'O ja'. Ik heb thuis de geillustreerde versie voor kinderen, vond het een prachtboek. Alleen nooit onthouden hoe je Queequeg schrijftquote:Op donderdag 6 juli 2006 18:41 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Zo issie goed!![]()
Het schip heet trouwens de Pequod. Captain Ahab commandeert haar, met Starbuck als First Mate. Queequeg is de harpoenier
Gatalin +1
ff nieuw topic aanmaken
quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:50 schreef Gatalin het volgende:
Homdeck +1
Een veel voorkomende misvatting is dat Jules Verne ook hiermee zijn tijd ver vooruit was, maar de eerste onderzeeboot werd al succesvol getest in 1803, terwijl Verne zijn boek ruim 60 jaar later schreef
Asmodian + 1quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:09 schreef Asmodian het volgende:
Fat Man & Little Boy
Yay!quote:
quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:13 schreef MaJo het volgende:
Iets met Gay...
de helft is goedquote:Op donderdag 6 juli 2006 19:21 schreef Asmodian het volgende:
Pink Floyd - Wish You Were Here?
Zal vast wel een nummer van Queen zijn... ik gok op Queen - Bohemian rhapsodyquote:Op donderdag 6 juli 2006 19:20 schreef Homdeck het volgende:
weer even op de muziektoer.
Welke artiest/band was het vaakst vertegenwoordigd bij de bovenste 25 nummers in de top2000 van 2005 en welk nummer van hem/haar/hen stond het hoogst genoteerd?
quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:23 schreef Gatalin het volgende:
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond?
Die jaquote:Op donderdag 6 juli 2006 19:28 schreef AntonDingeman het volgende:
Cliff Richard
AntonDingemans +1quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:28 schreef AntonDingeman het volgende:
Cliff Richard
2002 iddquote:Op donderdag 6 juli 2006 19:30 schreef Timis.ro het volgende:
Of Elvis....staat niet bij dat het een engelsman moet zijn....en in 90's met Junkie XL...of was dat na 2000
Timis.ro +1quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:45 schreef Timis.ro het volgende:
BZN
Dan moet het BZN zijn...hadden ze het vanmorgen op de radio nog overquote:Op donderdag 6 juli 2006 19:46 schreef Gatalin het volgende:
Marco staat nog niet eens in de top 10...
als je bron wikipedia is, dan klopt ie niet.quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:46 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Timis.ro +1
53 in totaal, stuk voor stuk allemaal klassiekers *ahum*
was m'n tweede gok. De impressionistische stijl is iig duidelijkquote:Op donderdag 6 juli 2006 19:48 schreef AntonDingeman het volgende:
van gogh
weet je dat of zie je dat in de bestandsnaam?quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:48 schreef Asmodian het volgende:
Monet?
Weet je dat zeker, want toen de top 40 begon in 1965, was Cliff Richards al een tijdje bezig namelijk.quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:47 schreef Homdeck het volgende:
[..]
als je bron wikipedia is, dan klopt ie niet.
ik weet zeker dat het cliff richard is met 60 stuks![]()
Monet was goedquote:Op donderdag 6 juli 2006 19:50 schreef Asmodian het volgende:
Mondriaan is ook geen verkeerde gok. Z'n pre-Stijl werk is best te aanschouwen
Als jij er twee doet, doe ik er ook twee
Renoir?
het top40 hitdossier begint bij 1956quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:50 schreef Neleos het volgende:
[..]
Weet je dat zeker, want toen de top 40 begon in 1965, was Cliff Richards al een tijdje bezig namelijk.
Ze hebben zelfs een Top 40 award gekregen omdat ze met 54 singles de meeste noteringen hebben gehadquote:Op donderdag 6 juli 2006 19:49 schreef Gatalin het volgende:
Mijn bron is voor het getal idd wikipedia, maar BZN is mij al vaker meegedeeld. Wat is jouw bron?
Thank you!quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:49 schreef Timis.ro het volgende:
Asmodian +1 i'm impressed
klikquote:Op donderdag 6 juli 2006 19:51 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Ze hebben zelfs een Top 40 award gekregen omdat ze met 54 singles de meeste noteringen hebben gehad
Shit, ik ken het verhaal. Dat was zo'n zelfbenoemde mafkees. Z'n naam weet ik echt nietquote:Op donderdag 6 juli 2006 19:52 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Thank you!![]()
Een moeilijke, die je maar moet weten. Anders kan ik hints geven
Wie was de enige keizer van de VS?
Vreemd dat de Top 40 in november nog een award uitreikt aan BZN omdat ze de meeste singles in de top 40 hebben gehad, en dat een paar maanden later Cliff het zou zijn... Is dat boek inclusief tipnoteringen misschien?quote:
Dat kloptquote:Op donderdag 6 juli 2006 19:54 schreef Neleos het volgende:
[..]
Shit, ik ken het verhaal. Dat was zo'n zelfbenoemde mafkees. Z'n naam weet ik echt niet![]()
nee alleen hits. mijn bron is dus het top40 hitdossier. Maar goed, ik leg me wel bij de uitslag neer.quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:56 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Vreemd dat de Top 40 in november nog een award uitreikt aan BZN omdat ze de meeste singles in de top 40 hebben gehad, en dat een paar maanden later Cliff het zou zijn... Is dat boek inclusief tipnoteringen misschien?
In het hitdossier staan ook de hitlijsten van voor 1965, terwijl de Top 40 officeel op 2 januari 1965 is begonnen, daar zit het hem.quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:57 schreef Homdeck het volgende:
[..]
nee alleen hits. mijn bron is dus het top40 hitdossier. Maar goed, ik leg me wel bij de uitslag neer.
Huldequote:Op donderdag 6 juli 2006 19:58 schreef Timis.ro het volgende:
Abraham Joshua Norton....ik zat nog op pagina 2 op F5 te rammen)
ik moest trouwens wel ff zijn volledige naam opzoeken hoor...ik kende hem alleen als Nortonquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:00 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Hulde![]()
Ik dacht dat echt niemand dit wist, hoor. Kudos.
Emperor Norton is trouwens een van mijn helden![]()
Timis.ro +1
Het verhaal
je zit in de buurt, iets ouder nogquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:05 schreef flyguy het volgende:
rafael?
hahahaquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:07 schreef flyguy het volgende:
donnatello?
Gezien de gelijkenis met Rembrandts werk zou dat best kunnen...quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:07 schreef Asmodian het volgende:
Caravaggio?
In dat geval niet Caravaggio...quote:
En ik wou net Michelangelo gaan gokken.quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:07 schreef Timis.ro het volgende:
[..]
hahaha
Ben je nou de Ninja Turtles aan het afgaan???![]()
hmmm zijn werk ken ik wel, maar geen idee hoe die eruit zietquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:07 schreef Asmodian het volgende:
Caravaggio?
dan krijg je er nu een puntje bijquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:08 schreef Neleos het volgende:
[..]
En ik wou net Michelangelo gaan gokken.
nee maar hou vooral van de renesance kunstenaars..quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:07 schreef Timis.ro het volgende:
[..]
hahaha
Ben je nou de Ninja Turtles aan het afgaan???![]()
Vandaar dat ik Caravaggio dacht. Het werk lijkt behoorlijk op Rembrandt en ik dacht niet dat er iemand voor Caravaggio zo meesterlijk met licht om wist te gaan. Maar ik ben benieuwd!quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:08 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
[..]
Gezien de gelijkenis met Rembrandts werk zou dat best kunnen...
Het is Michealangelo Neleos had hem goedquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:10 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Vandaar dat ik Caravaggio dacht. Het werk lijkt behoorlijk op Rembrandt en ik dacht niet dat er iemand voor Caravaggio zo meesterlijk met licht om wist te gaan. Maar ik ben benieuwd!
Ik leer elke dag iets nieuws!quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:11 schreef Timis.ro het volgende:
[..]
Het is Michealangelo Neleos had hem goed
Precies. Nu kan ik mensen pwnen als Michelangelo voorbij komtquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:14 schreef Timis.ro het volgende:
dat is het leuke van dit soort topics....lol maken, en leren tegelijk
En dat klopt.quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:17 schreef Asmodian het volgende:
Dostojevski
"Ik kan nooit wat verzinnen" zegt-ie dan...quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:16 schreef Neleos het volgende:
Van wie is het boek "De gebroeders Karamazov"?
quote:
quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:18 schreef Asmodian het volgende:
[..]
![]()
Wou je nogmaals bedanken voor het openen van dit topic. Ik heb nu officeel geen leven meer
![]()
Jeej!quote:
Leugens!quote:
Romeinse Caesars... Keizers.quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:19 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Jeej!
Naar wie zijn de volgende maanden vernoemd?
Januari
Maart
Juni
Juli
Augustus
Klinkt herkenbaarquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:18 schreef Asmodian het volgende:
[..]
![]()
Wou je nogmaals bedanken voor het openen van dit topic. Ik heb nu officeel geen leven meer
![]()
Dat is er dan 1quote:
Aiii... Wat ben je dichtbij! Maar Mei is naar Maya vernoemd, niet maart!quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:21 schreef Gatalin het volgende:
Janus
Maya
Juno
Julius Caesar
Keizer Augustus
maart is marsquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:22 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Aiii... Wat ben je dichtbij! Maar Mei is naar Maya vernoemd, niet maart!![]()
Zo issie wel goed!quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:22 schreef Timis.ro het volgende:
Juni - Juno
maart - Mars
Juli - Julius
januari - janus
augustus...naar hemzelf
Specifiek komt dan mee aanquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:21 schreef Gatalin het volgende:
Janus
Maya
Juno
Julius Caesar
Keizer Augustus
Met specifiek bedoelde ik dat ik 'Romeinse keizers en goden' niet goed ging rekenenquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:23 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Specifiek komt dan mee aan
God van de geboorte?
Godin van de bloei?
Vrouw van Jupiter
Romeins Keizer
Ook een Romeins Keizer
Mwah...dat riep ik ook als eerste, dus gerechtigheidquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:24 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Met specifiek bedoelde ik dat ik 'Romeinse keizers en goden' niet goed ging rekenen
Shit! Zit gewoon verkeerd te lezenquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:23 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Zo issie wel goed!![]()
Timis.ro +1
Sorry, Gatalin!
Gaius Julius Caesar Octavianus Augustusquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:23 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Augustus => Augustus (voornamen weet ik niet, maar het is de keizer die na Caesar kwam - de eerste echte keizer dus)
kom op jongens...Nobelprijswinnaar!quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:24 schreef Timis.ro het volgende:
laatste voor mij en dan ga ik koken.....
Wie schreef: Blindness
Mijn favo boek
Samarach of zo?quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:24 schreef Timis.ro het volgende:
laatste voor mij en dan ga ik koken.....
Wie schreef: Blindness
Mijn favo boek
Oja, die.quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:26 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Gaius Julius Caesar Octavianus Augustus![]()
Ik moet nog veel lezenquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:26 schreef Timis.ro het volgende:
[..]
kom op jongens...Nobelprijswinnaar!
Dit verdient wel een eervolle vermeldingquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:21 schreef AntonDingeman het volgende:
Jan Smit
Maartje van Wegen
Carl Gustav Jung
Koningin Juliana
Aukje van Ginneken
Minder warmquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:27 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
[..]
Ik moet nog veel lezen
Salman Rushdie?
Die heeft toch wel ooit een nobelprijs gehad?quote:
Golding bedoel ik, maar goed dat is geen Portugees.quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:28 schreef AntonDingeman het volgende:
Eh ... William Gould?
Ja, hij was de geadopteerde zoon van Caesarquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:27 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
[..]
Oja, die.
Was hij niet opgevoed door Caesar, vandaar die eerste drie namen?
klopt...maar samaranch lijkt meer op het goede antwoordquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:29 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
[..]
Die heeft toch wel ooit een nobelprijs gehad?
als je zijn naam nog goed schrijft....quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:30 schreef Asmodian het volgende:
Samarango dan?
+1 flyguyquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:31 schreef flyguy het volgende:
saramago...
Oja, da's waar ook. Was Aeneas niet ook een lid van de Juliï, waardoor Caesar zich verbonden voelde met deze halfgod, en zichzelf dus belangrijk genoeg vond om koning te worden genoemd?quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:30 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Ja, hij was de geadopteerde zoon van Caesar
Gaius = voornaam (maar goed, er waren maar 15 voornamen)
Julius = Gensnaam (geslachtsnaam=familienaam (van z'n geadopteerde familie dus))
Caesar = Bijnaam van z'n 'vader' (Krullebol, omdat Caesar op z'n achtiende al kaal was)
Octavianus = Gensnaam van zijn geboorte-familie
Augustus = Bijnaam van zichzelf (De Verhevene)
Vind't een beetje pedant, hoor...quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:32 schreef Timis.ro het volgende:
[..]
+1 flyguy
sorry...maar José Saramago is het enige goede antwoord
Krijg er ook gazpachio-achtige gevoelens bijquote:
Het is eerder andersom. De grote Gentes in Rome traceerden hun stambomen naar mythologische figuren om zo legitimiteit te verwerven voor hun macht. Aeneas' eerste zoon Ascanius werd ook wel Iulius genoemd, en op die fiets maakten de Julii een stamboom die terugging naar Ascanius, dus naar Aeneas, dus naar de godin Venus (de moeder van Aeneas). Daardoor hadden ze dus een Godin in hun stamboom, en daardoor konden ze dus absolute macht uitoefenen...quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:33 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
[..]
Oja, da's waar ook. Was Aeneas niet ook een lid van de Juliï, waardoor Caesar zich verbonden voelde met deze halfgod, en zichzelf dus belangrijk genoeg vond om koning te worden genoemd?
quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:38 schreef Gatalin het volgende:
Johnny Wiesenmuller?
Ok, weer even wat stof opgehaaldquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:36 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Het is eerder andersom. De grote Gentes in Rome traceerden hun stambomen naar mythologische figuren om zo legitimiteit te verwerven voor hun macht. Aeneas' eerste zoon Ascanius werd ook wel Iulius genoemd, en op die fiets maakten de Julii een stamboem die terugging naar Ascanius, dus naar Aeneas, dus naar de godin Venus (de moeder van Aeneas). Daardoor hadden ze dus een Godin in hun stamboom, en daardoor konden ze dus absolute macht uitoefenen...
Vonden ze
Dat dacht ik nou ook.quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:37 schreef MaJo het volgende:
Charlie Chaplin?
Ik weet het, ik hoef dat punt ook helemaal niet hoorquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:35 schreef Timis.ro het volgende:
Saramago
Samarango
is me net teveel verschil....was nota bene in 1998 dat hij de nobelprijs won voor de literatuur...zo lang geleden is dat nog niet...sorry (ach....je hebt al zoveel punten)
Misschien heb je ook wel gelijk...quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:39 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Ik weet het, ik hoef dat punt ook helemaal niet hoor. Vind het alleen een beetje lullig. Je vraagt wie Blindness schreef, wat ik dan wel weet maar ff niet op z'n precieze naam kan komen. Je rekent 'Samaranch' fout, daar heb ik geen bezwaar tegen. Maar dan gaat iedereen dus met andere versies van die naam komen. Ik ben dan de eerste met 'Samarango', wat maar 1 letter verschil heeft, dus vind ik dat een beetje pedant...
Zand eroverquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:44 schreef Timis.ro het volgende:
[..]
Misschien heb je ook wel gelijk...
Kijk Samaranch is een heel ander persoon..
Ik was misschien iets te kritisch![]()
Sorry
en het is clark gablequote:Op donderdag 6 juli 2006 20:47 schreef Asmodian het volgende:
Of in ieder geval of de vorige gokken juist zijn? Ik heb anders een andere gok (Clark Gable, enige andere acteur die ik ken uit die tijd)
Heb ik toch m'n puntquote:
Aii... Weer zo dichtbij!quote:
Bijna.quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:54 schreef Gatalin het volgende:
Dan verander ik Thor in Wodan
Dat ga ik goed rekenenquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:54 schreef Gatalin het volgende:
Dan verander ik Thor in Wodan
Nee. Wel als het Seven Arrows gaat heten. O, de foto's zijn binnen! Volgende week moet je ff langskomen en kijken!quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:56 schreef Asmodian het volgende:
Heeft iemand trouwens interesse om met mij een band op te richten, de Wo-Dan Clan?
Ammon is een andere God (de God van de Lucht) die op den duur zo onbelangrijk is geworden dat hij als een onderdeel werd gezien van de oppergod Ra (God van de Zon). Vandaar Ammon-Raquote:
Weer wat geleerd. thnxquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:58 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Ammon is een andere God (de God van de Lucht) die op den duur zo onbelangrijk is geworden dat hij als een onderdeel werd gezien van de oppergod Ra (God van de Zon). Vandaar Ammon-Ra
Asmodian +1quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:04 schreef Asmodian het volgende:
In dat geval
1. High Noon
3. The Good The Bad & The Ugly
4. The Wild Bunch?
5. Dances with Wolves
Sjezus, natuurlijk!quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:05 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Asmodian +1
En 2 is van de mooiste western aller tijden: Once Upon A Time In The West
Helemaal juust!quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:08 schreef Neleos het volgende:
Ennio Morricone?
Ken het probleemquote:Op donderdag 6 juli 2006 21:09 schreef Gatalin het volgende:
Shit, ben ik net mijn laatste restje in mijn mik aan het douwen, mis een inkoppertje
Ik meen mij een Simpsons aflevering te herinneren waarin dat zo is...quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:12 schreef Asmodian het volgende:
Naar verluidt Ramses II, maar ik weet niet of dat historisch accuraat is
Tevens een zeer briljante afleveringquote:Op donderdag 6 juli 2006 21:13 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Ik meen mij een Simpsons aflevering te herinneren waarin dat zo is...
Maar de meesten zeggen Ramses II en die zocht ik ook. En als het in The Simpsons ook gezegd wordt moet het wel waar zijn.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:13 schreef Asmodian het volgende:
(anderen zeggen Toetmoses III, wat historisch juister is, maar het verhaal niet ten goede komt)
Yay!quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:14 schreef Neleos het volgende:
[..]
Maar de meesten zeggen Ramses II en die zocht ik ook. En als het in The Simpsons ook gezegd wordt moet het wel waar zijn.
Asmodian + 1
quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:17 schreef flyguy het volgende:
dat ie zo jong was toen hij ging regeren..
Dat is het.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:19 schreef flyguy het volgende:
hij was de eerste architect... haalde idd ff door elkaar
mijn toetsenbord heeft geen japanse tekensquote:Op donderdag 6 juli 2006 21:23 schreef flyguy het volgende:
Hoe wordt de bloederigste periode van ongeveer een eeuw genoemd in de japanse geschiedenis? [in het japans graag]
quote:
Hengelo? Hier in Enschede is 't nog droog.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:41 schreef Gatalin het volgende:
Veel plezier!
Hier breekt net ineens de pleuris uit. Was al de hele tijd aan het weerlichten, maar de regen kwam toch plotseling
nu klopt hetquote:Op donderdag 6 juli 2006 21:58 schreef MaJo het volgende:
George W. Bush. clinton. George Bush, Reagan, Carter, Nixon, Johnson, Kennedy, Eisenhower, Ford
Ik heb gespiekt in imdb en ik ben er 99% zeker van dat Frollo dat bedoelde.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:01 schreef wyccie het volgende:
Ik ben nog steeds aan het bijlezen, maar als de vraag van frollo nog open staat met betrekking tot de hofcomponist van PTA, dan gok ik op Jon Brion.
Dat is mijn standaard hoofdstadvraagquote:Op donderdag 6 juli 2006 21:50 schreef flyguy het volgende:
Wat is de hoofdstad van madagascar?
Alvast bedanktquote:Op donderdag 6 juli 2006 22:03 schreef AntonDingeman het volgende:
Ik heb gespiekt in imdb en ik ben er 99% zeker van dat Frollo dat bedoelde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |