zal wel zo'n oranje algeneter zijn?quote:Op zondag 3 juni 2007 23:28 schreef manny het volgende:
[..]
Zijn dat van die units die de hele dag algen van het raam eten ?
overigens mag je weleens iets aan je plantengroei doen, dat staat er niet al te florissant bij. gooi er eens wat waterpest in of zo, dat groeit als de ziekte, en dat is goed voor je water, goed voor je vissen, en goed tegen algen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Een aqua-topic![]()
Ik ga ook even mijn bak showen!
Juwel Rekord 60 (het is een beetje donker)
[afbeelding]
Drie Aneusjes
[afbeelding]
Gup bewaakt huisje
[afbeelding]
Er zitten in de Rekord 60 nu 6 vissen in totaal, namelijk 3 guppen en 3 Corydoras Aneus. En ja, ik weet dat de Aneus een scholenvis is, maar ik heb vorig weekend een ziekte/sterfte in mijn bak gehad. Daarmee heb ik 1 gup, 2 Botia Lohachata, 3 Corydoras Deplhax en 1 Corydoras Aneus verlopen. Dus ik wacht nog maar eventjes met het uitbreiden van de Cory-groep!
de planten staan er nog maar net een weekje in, nadat ik de overvloedig gegroeide waterpest en cabomba heb moeten verwijderen. de vissen konden helemaal niet meer zwemmen, zoveel was het geworden. de bak is ook nog 4 weken opgestart, nadat mijn vorige bak lek was gegaan... nog even geduld dusquote:Op zondag 3 juni 2007 23:35 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
overigens mag je weleens iets aan je plantengroei doen, dat staat er niet al te florissant bij. gooi er eens wat waterpest in of zo, dat groeit als de ziekte, en dat is goed voor je water, goed voor je vissen, en goed tegen algen.
vergeet hem niet 2 / 3 weken te laten rijpen , anders kun je meestal gelijk weer nieuwe kopen.quote:Op zondag 3 juni 2007 23:18 schreef Snowtiger het volgende:
Dank je wel Guppyfriend, ik heb de vissen overgenomen enkele en de betta's kreeg ik van de dierenwinkel.
Hij zei tegen me dat het bakje groot genoeg was voor ze. Als de tweede bak erbij komt dan verdeel ik de vissen over de twee bakken. Ik krijg de bak deze week al en dan zal ik de bak snel klaar maken voor ze.
Een experimentje........quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:58 schreef pekke.nl het volgende:
waarom kunstplanten?
haha uber lelijkquote:Op woensdag 6 juni 2007 19:58 schreef pekke.nl het volgende:
waarom kunstplanten?
had je denk ik toch van te voren even naar moeten kijken voordat je de bak neerzettequote:Op donderdag 7 juni 2007 14:00 schreef stevengerrard het volgende:
Hoe doen jullie zorgen dat er tijdens de zomertijd geen gigantische algengroei ontstaat door de felle zon en temperatuur?
Daarbij staat mijn bak ook nog vrij goed in de zon en de gordijnen de gehele dag dichthouden is jammer genoeg geen optie.! Ook de bak verplaatsen lukt niet.
dat is waarschijnlijk basisregel nummer 1: zet je bak NOOIT in de zinquote:Op donderdag 7 juni 2007 14:00 schreef stevengerrard het volgende:
Hoe doen jullie zorgen dat er tijdens de zomertijd geen gigantische algengroei ontstaat door de felle zon en temperatuur?
Daarbij staat mijn bak ook nog vrij goed in de zon en de gordijnen de gehele dag dichthouden is jammer genoeg geen optie.! Ook de bak verplaatsen lukt niet.
Bedanktquote:Op donderdag 7 juni 2007 16:21 schreef pekke.nl het volgende:
mooie vismaar een mooie achterwand heb je ook
![]()
![]()
Ze is echt hartstikke vrolijk hoor, en jaloers dat ze is!quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:26 schreef Prowl het volgende:
Ik heb een maanvis nog nooit zo chagerijnig zien kijken![]()
deksel open laten scheelt al een heel stuk.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:16 schreef Guppyfriend het volgende:
mijn aqua is HEET!!! 30 graden... pfff
alleen nooit doen als je labyrinth vissen in je bak hebt, die kunnen daar slecht tegen.quote:Op zondag 10 juni 2007 23:22 schreef Klonk het volgende:
en een huis tuin en keuken ventilator op het wateropvlak richten, en dat helpt al als je het door de openingen in de kap doet
Ik heb er vorig jaar met meubel 400 voor betaald.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:17 schreef Prowl het volgende:
150,= maximaal maar op marktplaats lopen genoeg mafketels die gerust meer als de nieuwprijs (225,= met meubel) durven te vragen dus probeer het gewoon
Alles bij elkaar (incl vissen bodem en planten) was ik 800 euro kwijt....quote:Op maandag 2 juli 2007 21:17 schreef Prowl het volgende:
150,= maximaal maar op marktplaats lopen genoeg mafketels die gerust meer als de nieuwprijs (225,= met meubel) durven te vragen dus probeer het gewoon
das stevig aan de prijsquote:Op maandag 2 juli 2007 21:21 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
Alles bij elkaar (incl vissen bodem en planten) was ik 800 euro kwijt....
Dan ben je flink genaaid, hij kost echt 225,= met het complete pakket (Pomp e.d.)quote:Op maandag 2 juli 2007 21:20 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
Ik heb er vorig jaar met meubel 400 voor betaald.
ze hebben ook niet veel verstopplekken dus schuw zijn is moeilijkquote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:11 schreef Guppyfriend het volgende:
ik hoop het niet!
ik heb vandaag mn cory's uitgebreid naar 6 ^^ die 'oude' zijn nog niet volwassen, maar ze lijken zo groot nu, met die nieuwe erbij! zo doen het heel goed, helemaal niet schuw en lekker op de voorgrond
zie hier![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het was niet eens lekker...quote:Op maandag 2 juli 2007 21:40 schreef Prowl het volgende:
[..]
Dan ben je flink genaaid, hij kost echt 225,= met het complete pakket (Pomp e.d.)
ze hebben wel veel verstopplekken hoor, je ziet maar een klein deel van mijn bakquote:Op maandag 2 juli 2007 22:03 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
ze hebben ook niet veel verstopplekken dus schuw zijn is moeilijkmaarja zou je dat grind niet is vervangen voor zand of heel fijn grind? Wel beter voor ze.
kloptquote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:23 schreef Guppyfriend het volgende:
het is ook wel erg druk in je bak... ik heb zelf ook een rekord 60, en daar kan je natuurlijk prima vis in houden, maar wel met mate...
de neons, keizers, bijlzalmpjes en corydoras zijn allemaal scholenvissen, dat wil zeggen, minstens 5 van elke soort houden! ik weet niet of je dat allemaal hebt, maar dan is het al wel erg veel. eigenlijk moet je kiezen uit één of twee scholenvissen en een otoclincus. bijvoorbeeld:
5 neons, 5 cory's en de otoclincus.
misschien zijn de platy's daarom ook wel schuw zijn, door de drukte. want eigenlijk zijn platys helemaal niet schuw.
ik hoop dat je mijn advies ter harte neemt!
oh, das waar ookquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:35 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
Otoclincus is trouwens ook een scholenvis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |