Algen op de ruit kun je weghalen met een (oud) pasje, (bankpasje, klantenkaart, dat idee..) ideaal om de ruiten mee schoon te krabben..quote:Op woensdag 4 april 2007 13:38 schreef stevengerrard het volgende:
gewone groene algen die tegen de ruit gaan zitten ( erg moeilijk weg te poetsen zijn) en die als een olievlek op het wateropp blijven drijven.
Ik geef ze al niet veel eten. 1x in de 2 dgn en dan diepvries voer en vlokken in afwisseling.
Ik heb veel snel groeiende planten maar die moet ik dan afknippen omdat ze snel te lang worden en dan kan ik ze niet verpotten omdat er geen wortels aan komen als ik ze weer in de grond steek
Maak je niet enorme krassen met een schuursponsje?quote:Op zaterdag 7 april 2007 11:54 schreef stevengerrard het volgende:
ja een schuursponsje gebruik ik ook al tegen de alg. Gaat 10x beter dan zon speciale krabber.
Maar heeft iemand nog een idee om de kaamlaag weg te krijgen??
En een andere vraag. Hoe kan ik het beste planten snoeien en dan weer in de grond poten??? Want steeds snij ik ze schuin af maar dan komen er gewoon geeen wortels aan dus binnen 2 wkn is hij weer dood
schuursponsje bedoelen ze vermoedelijk een zacht sponsje mee, geen brillo of staalsponsje, gewoon van die keukensponsjes, die gebruik ik ook als ramenschoonmaker.quote:Op zaterdag 7 april 2007 16:33 schreef spippie het volgende:
[..]
Maak je niet enorme krassen met een schuursponsje?
Ik knip de toppen er van af en poot die terug in de grond. Stukken die lelijk zijn geworden haal ik dan weg. Sommige planten doen het daarop goed, maar bij sommigen stop ik eens in de zoveel tijd een kleibolletje erbij.
Ik gebruik een washandje om mijn ruiten mee schoon te maken, werkt ook hartstikke goed.quote:Op maandag 9 april 2007 20:50 schreef lucky_birdie het volgende:
Ik gebruik inderdaad gewoon een keukensponsje, meestal een oud sponsje, die zijn wat minder hard.
Zo lang je maar voorzichtig doet bij de bodem (dus dat je geen zand / steentjes tussen de spons en het glas krijgt) valt het volgens mij heel erg mee. Ik heb er in ieder geval nog geen krassen door gekregen..
Een nieuw model zonder starters is helaas niet te repareren als ie echt kaduuk is.quote:Op zondag 6 mei 2007 14:10 schreef Byte_Me het volgende:
iemand een idee hoe je een juwel lichtbak kan repareren? het is van een rio180, alles ingebouwd. volgens mij is het zo'n elektronische balast dus zonder starters. hoedanook, beide lampen gaan niet aan, dus het lijkt me een probleem met de balast.een lamp knippert een heel klein beetje aan de uiteindes bij het aanzetten, en dan houdt het op.
Das een andere Prowl op dat andere forumquote:Op maandag 14 mei 2007 23:07 schreef Sunnythesun het volgende:
Prowl!! Volgens mij 'ken' ik jou!!
Kom er nu pas achter dat er een tropisch aquarium topic is..Kom hier dus voortaan ook mee lurken/beppen..
quote:Buikwaterzucht
Ernstige ziekte die niet te behandelen is. De vis eet niet meer en kan niet meer horizontaal zwemmen. Vaak zwelt de buik op en is er sprake van schubbenruigheid. Zet de vis meteen apart, want de ziekte is zeer besmettelijk. Deze ziekte is zeer pijnlijk, probeer de vis daarom op humane manier uit zijn lijden te verlossen. Verbeter de wateromstandigheden.
quote:Zwemblaasinfectie
De vis kan niet meer recht zwemmen en zondert zich af. Deze ziekte is erg besmettelijk.
Behandeling: Niet. Verlos de vis op humane wijze uit zijn lijden.
Ik heb geen zieke visjes maar voor als het toch eens nodig mocht zijn.... Hoe doe je dat dan?quote:Verlos de vis op humane wijze uit zijn lijden.
de bikkel methode: kop eraf met een mesquote:Op donderdag 31 mei 2007 23:01 schreef Mirre het volgende:
[..]
Ik heb geen zieke visjes maar voor als het toch eens nodig mocht zijn.... Hoe doe je dat dan?
Heb wel eens gelezen op een aquarium forum dat ze zo'n visje in water doen waar net ijsklontjes in opgelost zijn. Steenkoud water dus. Gevolg zou zijn dat het tropische visje meteen een hartstilstand krijgt. Da's nou niet echt prettrig toch?
Je kunt de vis ook uit zijn lijden verlossen door hem dit weekend op de BBQ te mikken! Wordt toch 25 graden straks.quote:
lekker humaanquote:Op donderdag 31 mei 2007 23:58 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Je kunt de vis ook uit zijn lijden verlossen door hem dit weekend op de BBQ te mikken! Wordt toch 25 graden straks.
Ga ff lollig doen in ONZ.quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:58 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Je kunt de vis ook uit zijn lijden verlossen door hem dit weekend op de BBQ te mikken! Wordt toch 25 graden straks.
vis in aquarium water in de diepvries zetten is toch echt humaner hoor. het metablisme van zo'n vis wordt gewoon steeds lager. versuft, slaap, doodquote:Op vrijdag 1 juni 2007 00:49 schreef mrkanarie het volgende:
Hmm, ze is d'r eetlust niet verloren, eet nog wel goed, ookal zwemt ze op de kop.Ik hoor ook mensen die ze in kokend water gooien, lijkt me zelf niet fijn om te doen. Denk dat de meest humane manier in ijswater is idd, en dit zou ook nog wel een manier zijn die ik over mijn hart zou kunnen verkrijgen.
Overigens heb ik trouwens ook veel last van blauwalg in deze bak. Misschien een oorzaak? Anyway, denk dat ik d'r morgen maar uit haar benarde situatie ga verlossen.
ik gebruik de ijsblokjes met water methode, groenteblikje vullen met veel ijs en water, visje is in no-time buiten westen, door de overgang van water van een graadje of 25 naar ijsblokjes water is het een vrijwel acute hartstilstand.quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:01 schreef Mirre het volgende:
[..]
Ik heb geen zieke visjes maar voor als het toch eens nodig mocht zijn.... Hoe doe je dat dan?
Heb wel eens gelezen op een aquarium forum dat ze zo'n visje in water doen waar net ijsklontjes in opgelost zijn. Steenkoud water dus. Gevolg zou zijn dat het tropische visje meteen een hartstilstand krijgt. Da's nou niet echt prettrig toch?
jaa ik denk dat ik al die keizertetra's eruit doe , en vervang door neontetra's ofzo. Het volwassen mannetje en vrouwtje waarvan die jonkies waren zijn al dood , maar dat mannetje was aardig groot, denk zo'n 8cm. Opzich zijn et wel mooie vissen , maar beetje te groot voor mijn bak.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:19 schreef HPoi het volgende:
Die keizertetra tot 6 terugsnoeien. Maar die neontetra moeten eigenlijk ook minimaal 6 stuk zijn ongeveer. Je zou die platy's er dan misschien uit kunnen halen, die vind ik zelf niks aan.![]()
Ik denk iig dat je teveel soorten door elkaar hebt nu. Je kan beter 3 of 4 soorten aanhouden voor deze bak. En dan heb je een mooi visbestand met schooltjes.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:24 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
jaa ik denk dat ik al die keizertetra's eruit doe , en vervang door neontetra's ofzo. Het volwassen mannetje en vrouwtje waarvan die jonkies waren zijn al dood , maar dat mannetje was aardig groot, denk zo'n 8cm. Opzich zijn et wel mooie vissen , maar beetje te groot voor mijn bak.
M'n platy's doe ik niet weg , die vind ik wel leuk om te kweken met allerlei verschillende kleurenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:56 schreef mrkanarie het volgende:
Ik weet niet waar je woont, maar ik wil eventueel de platy's wel overnemen.
Op http://www.natuurvrienden-zwolle.nl/karperachtigen.html las ik trouwens een stuk over het houden van (sub)tropische vissen in de vijver. Vorig jaar heb ik idd guppen in mijn vijver gehad, maar daar zaten tevens goudvissen in dus het aantal bleef beperkt. Dit jaar ga ik 'n andere vijver schoonmaken en ze daar in doen en kijken of dit werkt. Ook doe ik er warschijnlijk wat corydoras paleatus bij in. Op de site staat dat dit wel mogelijk is. Ik hoop dat het gaat werken.
zitten die met zijn allen in een 25 liter bak???quote:Op zondag 3 juni 2007 05:05 schreef Snowtiger het volgende:
Hallo luitjes,
Ben er ook achter gekomen dat er een forum hier is voor tropische aquarium liefhebbers.
Even een vraagje: Weet iemand iet meer af van de Betta Splendens (Kempvis)?
Ik heb een mannetje en twee vrouwtjes ruim zeven weken in een 25 liter bak zitten.
En ze kunnen mekaar sinds drie dagen niet meer uitstaan, gaan mekaar flink zitten narren(Bijten nog niet).
Vervolgens een wilde achtervolging en dan zitten ze elk in een hoek!![]()
Wat is er met hun aan de hand?
De andere vissen vinden het zelf niet echt geweldig en reageren er ook heftig op.
Dit is mijn vissenbestand: 5 Vuurneons
1 mexico gup man
2 mexico gup vrouw
1 Thaise Algeneter (ADHD vis)
2 Silver molly vrouw
1 Black molly man
1 Plecto vitatta (Algeneter)![]()
Volgende week krijg ik een 60 liter bak van Juwel, moet ik ze nu apart gaan zetten?![]()
in feite wordt daar je vraag beantwoord. maar een Juwel Rekord 60 is gewoon nog steeds ook erg klein, en je gaat natuurlijk niet alleen Betta's houden. het zou misschien allemaal net kunnen, maar het minste is toch wel 80*40*40... en de Pleco, hoe groot is/wordt die? wanneer je die in een te kleine bak houd, krijgen ze allerlei rare vergroeiingen en zo, heel zielig. het is namelijk een grote fabel dat vissen zich aanpassen aan de bak. in een zekere zin is het waar, wanneer je vergroeien ook meeteld...quote:De Betta splendens stelt wel degelijk eisen aan de minimummaten van het aquarium. Gaat het om alleen één mannetje of alleen een paar vrouwtjes, dan voldoet een aquarium van 54 liter (60 × 30 × 30 cm). Een harem (1 man + 2 ā 3 vrouwtjes), vereist een grotere bak: een aquarium van minstens 120 liter (80 × 40 × 40 cm); dit is echter nog aan de krappe kant. Een aquarium van 180 liter (100 × 40 × 50 cm) wordt pas echt interessant. De reden dat het aquarium deze afmetingen moet hebben, ligt in de agressieve aard van de vis. Een mannetje is ook agressief tegenover de vrouwtjes en in een te klein aquarium kan dit het leven van de vrouwtjes kosten. Wie deze vis echter op de juiste manier houdt, kan er lang plezier van hebben.
Zijn dat van die units die de hele dag algen van het raam eten ?quote:Op zondag 6 mei 2007 18:55 schreef Chav het volgende:
Mijn bak
[afbeelding]
Met maanvissen, kwi kwi`s, kuhli`s, cory`s, bijtje, halfsnavelbek, een chaggo zuignap en een adhd zuignap en een paar japonica`s.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |