abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 april 2007 @ 14:59:03 #201
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_48043662
bedankt voor het aanbod maar ben me nu nog voornamelijk aan het orienteren op vissen
moet me ook nog een bak aanschaffen en alle toebehoren
happen naar de baas
  vrijdag 6 april 2007 @ 22:11:14 #202
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_48094114
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:38 schreef stevengerrard het volgende:
gewone groene algen die tegen de ruit gaan zitten ( erg moeilijk weg te poetsen zijn) en die als een olievlek op het wateropp blijven drijven.

Ik geef ze al niet veel eten. 1x in de 2 dgn en dan diepvries voer en vlokken in afwisseling.

Ik heb veel snel groeiende planten maar die moet ik dan afknippen omdat ze snel te lang worden en dan kan ik ze niet verpotten omdat er geen wortels aan komen als ik ze weer in de grond steek
Algen op de ruit kun je weghalen met een (oud) pasje, (bankpasje, klantenkaart, dat idee..) ideaal om de ruiten mee schoon te krabben..
En anders kun je altijd nog een afwasborstel, of (oud) schuursponsje gebruiken.
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
  zaterdag 7 april 2007 @ 11:54:45 #203
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_48105538
ja een schuursponsje gebruik ik ook al tegen de alg. Gaat 10x beter dan zon speciale krabber.

Maar heeft iemand nog een idee om de kaamlaag weg te krijgen??

En een andere vraag. Hoe kan ik het beste planten snoeien en dan weer in de grond poten??? Want steeds snij ik ze schuin af maar dan komen er gewoon geeen wortels aan dus binnen 2 wkn is hij weer dood
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_48112260
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 11:54 schreef stevengerrard het volgende:
ja een schuursponsje gebruik ik ook al tegen de alg. Gaat 10x beter dan zon speciale krabber.

Maar heeft iemand nog een idee om de kaamlaag weg te krijgen??

En een andere vraag. Hoe kan ik het beste planten snoeien en dan weer in de grond poten??? Want steeds snij ik ze schuin af maar dan komen er gewoon geeen wortels aan dus binnen 2 wkn is hij weer dood
Maak je niet enorme krassen met een schuursponsje?

Ik knip de toppen er van af en poot die terug in de grond. Stukken die lelijk zijn geworden haal ik dan weg. Sommige planten doen het daarop goed, maar bij sommigen stop ik eens in de zoveel tijd een kleibolletje erbij.
  maandag 9 april 2007 @ 18:27:37 #205
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_48151376
ja dat doe ik ook wel, maar steeds laten de bladeren los en wordt de stengel bruin aan de onderkant! Heel erg klote want de planten groeien aan de onderkant niet bij
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  maandag 9 april 2007 @ 18:41:36 #206
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_48151669
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:33 schreef spippie het volgende:

[..]

Maak je niet enorme krassen met een schuursponsje?

Ik knip de toppen er van af en poot die terug in de grond. Stukken die lelijk zijn geworden haal ik dan weg. Sommige planten doen het daarop goed, maar bij sommigen stop ik eens in de zoveel tijd een kleibolletje erbij.
schuursponsje bedoelen ze vermoedelijk een zacht sponsje mee, geen brillo of staalsponsje, gewoon van die keukensponsjes, die gebruik ik ook als ramenschoonmaker.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 9 april 2007 @ 20:50:47 #207
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_48156110
Ik gebruik inderdaad gewoon een keukensponsje, meestal een oud sponsje, die zijn wat minder hard.

Zo lang je maar voorzichtig doet bij de bodem (dus dat je geen zand / steentjes tussen de spons en het glas krijgt) valt het volgens mij heel erg mee. Ik heb er in ieder geval nog geen krassen door gekregen..
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
pi_48190474

Dit is de mijne.

[ Bericht 20% gewijzigd door Emmanuell op 10-04-2007 20:48:37 ]
  dinsdag 10 april 2007 @ 20:41:06 #209
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_48190504
toffe kikker
pi_48190871
Er ging wat mis geloof ik.
  donderdag 12 april 2007 @ 13:03:34 #211
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_48253012
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zaterdag 21 april 2007 @ 18:43:38 #212
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_48577214
quote:
Op maandag 9 april 2007 20:50 schreef lucky_birdie het volgende:
Ik gebruik inderdaad gewoon een keukensponsje, meestal een oud sponsje, die zijn wat minder hard.

Zo lang je maar voorzichtig doet bij de bodem (dus dat je geen zand / steentjes tussen de spons en het glas krijgt) valt het volgens mij heel erg mee. Ik heb er in ieder geval nog geen krassen door gekregen..
Ik gebruik een washandje om mijn ruiten mee schoon te maken, werkt ook hartstikke goed.
Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
  zaterdag 21 april 2007 @ 19:28:20 #213
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_48578647
Foto van mijn bak.
Beetje onduidelijk komt door telefoon.

Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
  maandag 23 april 2007 @ 10:12:16 #214
88758 Isiolo
Tek'ma'tek
pi_48624113
Heb sinds december de nieuwe ferplast star200 staan.
Maak wel ff binnenkort een fotootje. Leuke bak.
Trouwens geheel voorzien van T5 verlichting, dat is wel een enorme verbetering t.o.v. de Juwel.
pi_49061145
iemand een idee hoe je een juwel lichtbak kan repareren? het is van een rio180, alles ingebouwd. volgens mij is het zo'n elektronische balast dus zonder starters. hoedanook, beide lampen gaan niet aan, dus het lijkt me een probleem met de balast.een lamp knippert een heel klein beetje aan de uiteindes bij het aanzetten, en dan houdt het op.
  zondag 6 mei 2007 @ 15:17:48 #216
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_49063062
quote:
Op zondag 6 mei 2007 14:10 schreef Byte_Me het volgende:
iemand een idee hoe je een juwel lichtbak kan repareren? het is van een rio180, alles ingebouwd. volgens mij is het zo'n elektronische balast dus zonder starters. hoedanook, beide lampen gaan niet aan, dus het lijkt me een probleem met de balast.een lamp knippert een heel klein beetje aan de uiteindes bij het aanzetten, en dan houdt het op.
Een nieuw model zonder starters is helaas niet te repareren als ie echt kaduuk is.

Misschien is er 1 lamp kapot, probeer er eens 2 nieuwe in te zetten.
pi_49063606
ja ik had net al ergens gelezen dat de lampen in serie zijn geschakeld en dat er dus gewoon 1 vd 2 kapot kan zijn. ga ff de lampen testen in een andere lichtbak.
  zondag 6 mei 2007 @ 18:55:12 #218
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_49070792
Mijn bak

Met maanvissen, kwi kwi`s, kuhli`s, cory`s, bijtje, halfsnavelbek, een chaggo zuignap en een adhd zuignap en een paar japonica`s.
In me Burberry......
  zondag 6 mei 2007 @ 18:56:24 #219
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_49070835

[ Bericht 100% gewijzigd door Chav op 06-05-2007 18:56:46 (dubbel) ]
In me Burberry......
  zaterdag 12 mei 2007 @ 13:56:24 #220
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_49298916
Weet je wat schrikken is, 's ochtends slaapdronken naar beneden komen en tot de conclusie komen dat het aquarium naar voren leunt

En dat overkwam mij vanmorgen, ik had onder een jewel kast een paar pootjes geschroefd om het net iets hoger te laten staan en het waterpas stellen makkelijker te maken, en de verstelbare pootjes aan de voorkant waren helemaal in de schroefdraad geklapt.

Vriendin uit bed geschreeuwd, aquarium zo goed als leeggehaald qua water, pootjes er onderuit, al met al een uurtje stress en hopelijk overleeft alles het ook, maar als het dan eenmaal weer zit en je zit ff uit te puffen op de bank en gaat dan na zitten denken over wat er nog meer had kunnen gebeuren als het bijvoorbeeld om was geflikkerd, de vissen morsdood of opgevreten door de katten, laminaatvloer naar de kloten, aquarium waarschijnlijk ook niet helemaal heel meer.

Gelukkig niet gebeurd, maar een tip van ome klonk, zet een aquariumkast nooit op pootjes
  zaterdag 12 mei 2007 @ 13:58:36 #221
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_49298973
Als je goed verzekerd bent is er niet aan de hand
  zaterdag 12 mei 2007 @ 14:03:50 #222
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_49299094
wat je niets noemt
pi_49382544
Sjezus da's lekker wakker worden.
Gelukkig dat je er op tijd bij was. Je moet er toch niet aan denken dat ie voorover kiepert. Niet alleen de natte boel die je ervan hebt maar ook je zorgvuldig gekweekte cultuurtje tussen vissen en planten naar de filistijnen. Ik hoop dat alles nog okee is.
pi_49384761
Prowl!! Volgens mij 'ken' ik jou!!

Kom er nu pas achter dat er een tropisch aquarium topic is.. Kom hier dus voortaan ook mee lurken/beppen..
  maandag 14 mei 2007 @ 23:46:46 #225
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_49386435
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:07 schreef Sunnythesun het volgende:
Prowl!! Volgens mij 'ken' ik jou!!

Kom er nu pas achter dat er een tropisch aquarium topic is.. Kom hier dus voortaan ook mee lurken/beppen..
Das een andere Prowl op dat andere forum
pi_49408320
LOL echt? Dacht die nick kom je toch niet vaak tegen en zo..
pi_49968954
Mijn corydoras paleatus heeft een opgezette buik, zie foto:

Dit heeftie al zo'n 1,5 maand, en hij leeft er nog steeds om. Volgens mij is het allemaal lucht wat er zich in haar heeft, ze 'drijft' nu als het ware aan het oppervlak. Verder kan dit geen kwaad, maar kan ik het nog verhelpen? Doorprikken durf ik niet zo goed zonder kennis van hoe of wat. Iemand die er iets van weet?
pi_49973390
lijkt een beetje op buikwaterzucht, al zijn zn schubben niet open. ik zou hem meteen eruit halen en afmaken, voordat andere vissen besmet worden. het kan ook een probleem met de zwemblaas zijn, maar ook dan is er weinig aan te doen. beestje uit zn lijden verlossen lijkt mij het beste. ik had hem sowieso niet anderhalve maand zo laten hangen.
quote:
Buikwaterzucht
Ernstige ziekte die niet te behandelen is. De vis eet niet meer en kan niet meer horizontaal zwemmen. Vaak zwelt de buik op en is er sprake van schubbenruigheid. Zet de vis meteen apart, want de ziekte is zeer besmettelijk. Deze ziekte is zeer pijnlijk, probeer de vis daarom op humane manier uit zijn lijden te verlossen. Verbeter de wateromstandigheden.
quote:
Zwemblaasinfectie
De vis kan niet meer recht zwemmen en zondert zich af. Deze ziekte is erg besmettelijk.
Behandeling: Niet. Verlos de vis op humane wijze uit zijn lijden.
  donderdag 31 mei 2007 @ 18:50:46 #229
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_49973687
Het kan zijn dat ie vol met kuit zit en zn kuit niet kwijt kan en dat het kuit daarna versteend.

Komt helaas vaker voor bij vissen en is alleen operatief te verwijderen.

Het kan ook zijn dat hij een lintworm/andere parasiet heeft gekregen door slootvoer te voeren.

RIP voor de nabestaanden alvast
pi_49983098
quote:
Verlos de vis op humane wijze uit zijn lijden.
Ik heb geen zieke visjes maar voor als het toch eens nodig mocht zijn.... Hoe doe je dat dan?
Heb wel eens gelezen op een aquarium forum dat ze zo'n visje in water doen waar net ijsklontjes in opgelost zijn. Steenkoud water dus. Gevolg zou zijn dat het tropische visje meteen een hartstilstand krijgt. Da's nou niet echt prettrig toch?
pi_49983745
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 23:01 schreef Mirre het volgende:

[..]

Ik heb geen zieke visjes maar voor als het toch eens nodig mocht zijn.... Hoe doe je dat dan?
Heb wel eens gelezen op een aquarium forum dat ze zo'n visje in water doen waar net ijsklontjes in opgelost zijn. Steenkoud water dus. Gevolg zou zijn dat het tropische visje meteen een hartstilstand krijgt. Da's nou niet echt prettrig toch?
de bikkel methode: kop eraf met een mes
het alternatief: in een bakje aquariumwater in de diepvries

ineens in ijskoud water lijkt me niet zo humaan

verder kun je ook naar de apotheker gaan voor bepaalde middeltjes, maar daar ben ik niet zo in thuis. ik ga altijd voor het mes. snel en pijnloos.
pi_49985057
Eeek, dat lijkt me doodeng om te doen.
  donderdag 31 mei 2007 @ 23:58:01 #233
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_49985392
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 23:48 schreef Mirre het volgende:
Eeek, dat lijkt me doodeng om te doen.
Je kunt de vis ook uit zijn lijden verlossen door hem dit weekend op de BBQ te mikken! Wordt toch 25 graden straks.
Geef mij maar Amsterdam
pi_49985762
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 23:58 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Je kunt de vis ook uit zijn lijden verlossen door hem dit weekend op de BBQ te mikken! Wordt toch 25 graden straks.
lekker humaan
pi_49985801
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 23:58 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Ga ff lollig doen in ONZ.
pi_49986956
Hmm, ze is d'r eetlust niet verloren, eet nog wel goed, ookal zwemt ze op de kop. Ik hoor ook mensen die ze in kokend water gooien, lijkt me zelf niet fijn om te doen. Denk dat de meest humane manier in ijswater is idd, en dit zou ook nog wel een manier zijn die ik over mijn hart zou kunnen verkrijgen.

Overigens heb ik trouwens ook veel last van blauwalg in deze bak. Misschien een oorzaak? Anyway, denk dat ik d'r morgen maar uit haar benarde situatie ga verlossen.
pi_49987248
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 00:49 schreef mrkanarie het volgende:
Hmm, ze is d'r eetlust niet verloren, eet nog wel goed, ookal zwemt ze op de kop. Ik hoor ook mensen die ze in kokend water gooien, lijkt me zelf niet fijn om te doen. Denk dat de meest humane manier in ijswater is idd, en dit zou ook nog wel een manier zijn die ik over mijn hart zou kunnen verkrijgen.

Overigens heb ik trouwens ook veel last van blauwalg in deze bak. Misschien een oorzaak? Anyway, denk dat ik d'r morgen maar uit haar benarde situatie ga verlossen.
vis in aquarium water in de diepvries zetten is toch echt humaner hoor. het metablisme van zo'n vis wordt gewoon steeds lager. versuft, slaap, dood
pi_49996334
Ik heb nu een 60 x 30 x 30 bak maar deze is een beetje te overbevolkt. Ik heb deze bak nl. overgekocht van iemand waar al vissen inzaten, waar mijn vissen die ik al had in een te klein bakje bij heb gedaan.

Vissenbestand:

1 Vuurstaart
3 Platy's en 1 jong platy
3 Corydoras (geen idee welke soort)
10 Keizertetra's
1 Marmerbijlzalm
1 Zilverbijlzalm
3 Neon tetra's
En nog 4 onbekende vissen (waarschijnlijk een tetra soort, zijn doorzichtig)

De bijlzalmen zijn scholenvissen, dat weet ik , maar al hun soortgenoten zijn al doodgegaan bij de vorige eigenaar.

De vorige eigenaar had eerst maar 2 keizertetra's , die hadden jonkies gekregen, ik heb er al 20 weggegeven , maar deze 10 zijn nu aardig groot geworden.

Wat raden jullie aan als vissenbestand? Ik wil het namelijk een beetje opschonen. Opzich hebben de vissen er geen last van , die gedragen zich gewoon normaal , zelfs de vuurstaart. Vind het alleen een beetje te vol worden al groeien die keizertetra's ook nog uit.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 12:17:26 #239
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_49996450
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 23:01 schreef Mirre het volgende:

[..]

ik gebruik de ijsblokjes met water methode, groenteblikje vullen met veel ijs en water, visje is in no-time buiten westen, door de overgang van water van een graadje of 25 naar ijsblokjes water is het een vrijwel acute hartstilstand.
pi_49996515
Die keizertetra tot 6 terugsnoeien. Maar die neontetra moeten eigenlijk ook minimaal 6 stuk zijn ongeveer. Je zou die platy's er dan misschien uit kunnen halen, die vind ik zelf niks aan.
pi_49996701
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:19 schreef HPoi het volgende:
Die keizertetra tot 6 terugsnoeien. Maar die neontetra moeten eigenlijk ook minimaal 6 stuk zijn ongeveer. Je zou die platy's er dan misschien uit kunnen halen, die vind ik zelf niks aan.
jaa ik denk dat ik al die keizertetra's eruit doe , en vervang door neontetra's ofzo. Het volwassen mannetje en vrouwtje waarvan die jonkies waren zijn al dood , maar dat mannetje was aardig groot, denk zo'n 8cm. Opzich zijn et wel mooie vissen , maar beetje te groot voor mijn bak.
pi_49996863
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:24 schreef broodmonkeh het volgende:

[..]

jaa ik denk dat ik al die keizertetra's eruit doe , en vervang door neontetra's ofzo. Het volwassen mannetje en vrouwtje waarvan die jonkies waren zijn al dood , maar dat mannetje was aardig groot, denk zo'n 8cm. Opzich zijn et wel mooie vissen , maar beetje te groot voor mijn bak.
Ik denk iig dat je teveel soorten door elkaar hebt nu. Je kan beter 3 of 4 soorten aanhouden voor deze bak. En dan heb je een mooi visbestand met schooltjes.
pi_50020808
Ik weet niet waar je woont, maar ik wil eventueel de platy's wel overnemen.

Op http://www.natuurvrienden-zwolle.nl/karperachtigen.html las ik trouwens een stuk over het houden van (sub)tropische vissen in de vijver. Vorig jaar heb ik idd guppen in mijn vijver gehad, maar daar zaten tevens goudvissen in dus het aantal bleef beperkt. Dit jaar ga ik 'n andere vijver schoonmaken en ze daar in doen en kijken of dit werkt. Ook doe ik er warschijnlijk wat corydoras paleatus bij in. Op de site staat dat dit wel mogelijk is. Ik hoop dat het gaat werken.
pi_50021215
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 23:56 schreef mrkanarie het volgende:
Ik weet niet waar je woont, maar ik wil eventueel de platy's wel overnemen.

Op http://www.natuurvrienden-zwolle.nl/karperachtigen.html las ik trouwens een stuk over het houden van (sub)tropische vissen in de vijver. Vorig jaar heb ik idd guppen in mijn vijver gehad, maar daar zaten tevens goudvissen in dus het aantal bleef beperkt. Dit jaar ga ik 'n andere vijver schoonmaken en ze daar in doen en kijken of dit werkt. Ook doe ik er warschijnlijk wat corydoras paleatus bij in. Op de site staat dat dit wel mogelijk is. Ik hoop dat het gaat werken.
M'n platy's doe ik niet weg , die vind ik wel leuk om te kweken met allerlei verschillende kleuren Alleen de keizertetra's en die 4 onbekende vissen (welke ook 2 verschillende soorten zijn) wil ik weghebben. En op zeer lange termijn de vuurstaart omdat die toch m'n bak uit gaat groeien, maar die groeit gelukkig niet zo snel.
  Moderator zaterdag 2 juni 2007 @ 15:23:17 #245
155227 crew  Guppy
dus
pi_50033570
Een aqua-topic

Ik ga ook even mijn bak showen!

Juwel Rekord 60 (het is een beetje donker)

Drie Aneusjes

Gup bewaakt huisje

Er zitten in de Rekord 60 nu 6 vissen in totaal, namelijk 3 guppen en 3 Corydoras Aneus. En ja, ik weet dat de Aneus een scholenvis is, maar ik heb vorig weekend een ziekte/sterfte in mijn bak gehad. Daarmee heb ik 1 gup, 2 Botia Lohachata, 3 Corydoras Deplhax en 1 Corydoras Aneus verlopen. Dus ik wacht nog maar eventjes met het uitbreiden van de Cory-groep!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_50043242
Als ik jou was zou ik eens (een gedeelte van) het grind vervangen door speciaal aquariumzand, is wel verkrijgbaar in speciaalzaken. Wel het fijnste voor de cory's.
pi_50052714
Hallo luitjes,

Ben er ook achter gekomen dat er een forum hier is voor tropische aquarium liefhebbers.

Even een vraagje: Weet iemand iet meer af van de Betta Splendens (Kempvis)?

Ik heb een mannetje en twee vrouwtjes ruim zeven weken in een 25 liter bak zitten.
En ze kunnen mekaar sinds drie dagen niet meer uitstaan, gaan mekaar flink zitten narren(Bijten nog niet).
Vervolgens een wilde achtervolging en dan zitten ze elk in een hoek!
Wat is er met hun aan de hand?

De andere vissen vinden het zelf niet echt geweldig en reageren er ook heftig op.

Dit is mijn vissenbestand: 5 Vuurneons
1 mexico gup man
2 mexico gup vrouw
1 Thaise Algeneter (ADHD vis)
2 Silver molly vrouw
1 Black molly man
1 Plecto vitatta (Algeneter)

Volgende week krijg ik een 60 liter bak van Juwel, moet ik ze nu apart gaan zetten?
  Moderator zondag 3 juni 2007 @ 07:27:26 #248
155227 crew  Guppy
dus
pi_50052919
quote:
Op zondag 3 juni 2007 05:05 schreef Snowtiger het volgende:
Hallo luitjes,

Ben er ook achter gekomen dat er een forum hier is voor tropische aquarium liefhebbers.

Even een vraagje: Weet iemand iet meer af van de Betta Splendens (Kempvis)?

Ik heb een mannetje en twee vrouwtjes ruim zeven weken in een 25 liter bak zitten.
En ze kunnen mekaar sinds drie dagen niet meer uitstaan, gaan mekaar flink zitten narren(Bijten nog niet).
Vervolgens een wilde achtervolging en dan zitten ze elk in een hoek!
Wat is er met hun aan de hand?

De andere vissen vinden het zelf niet echt geweldig en reageren er ook heftig op.

Dit is mijn vissenbestand: 5 Vuurneons
1 mexico gup man
2 mexico gup vrouw
1 Thaise Algeneter (ADHD vis)
2 Silver molly vrouw
1 Black molly man
1 Plecto vitatta (Algeneter)

Volgende week krijg ik een 60 liter bak van Juwel, moet ik ze nu apart gaan zetten?
zitten die met zijn allen in een 25 liter bak???
dat ligt het waarschijnlijk niet eens aan de Betta's, maar gewoon aan de ruimte die ze hebben. even een quote van Wikipedia:
quote:
De Betta splendens stelt wel degelijk eisen aan de minimummaten van het aquarium. Gaat het om alleen één mannetje of alleen een paar vrouwtjes, dan voldoet een aquarium van 54 liter (60 × 30 × 30 cm). Een harem (1 man + 2 ā 3 vrouwtjes), vereist een grotere bak: een aquarium van minstens 120 liter (80 × 40 × 40 cm); dit is echter nog aan de krappe kant. Een aquarium van 180 liter (100 × 40 × 50 cm) wordt pas echt interessant. De reden dat het aquarium deze afmetingen moet hebben, ligt in de agressieve aard van de vis. Een mannetje is ook agressief tegenover de vrouwtjes en in een te klein aquarium kan dit het leven van de vrouwtjes kosten. Wie deze vis echter op de juiste manier houdt, kan er lang plezier van hebben.
in feite wordt daar je vraag beantwoord. maar een Juwel Rekord 60 is gewoon nog steeds ook erg klein, en je gaat natuurlijk niet alleen Betta's houden. het zou misschien allemaal net kunnen, maar het minste is toch wel 80*40*40... en de Pleco, hoe groot is/wordt die? wanneer je die in een te kleine bak houd, krijgen ze allerlei rare vergroeiingen en zo, heel zielig. het is namelijk een grote fabel dat vissen zich aanpassen aan de bak. in een zekere zin is het waar, wanneer je vergroeien ook meeteld...

@mrkanarie
ik heb al jaren Cory's op deze ondergrond. ik dacht ook niet dat het kon, maar ik heb het toen gewoon geprobeerd, en ze hebben er nooit echt problemen mee gehad. geen beschadigde baarddraden of iets degelijks, en ze rommelen altijd gewoon nog in de bodem. wanneer ik over een jaar ga verhuizen wil ik de bak ook wel opstarten met gewoon zand, maar om dat nu te doen, ik me een beetje teveel werk. en ach, ze hebben er nu geen last van. het is ook niet zo scherp als het lijkt hoor
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_50075585
Dank je wel Guppyfriend, ik heb de vissen overgenomen enkele en de betta's kreeg ik van de dierenwinkel.

Hij zei tegen me dat het bakje groot genoeg was voor ze. Als de tweede bak erbij komt dan verdeel ik de vissen over de twee bakken. Ik krijg de bak deze week al en dan zal ik de bak snel klaar maken voor ze.
  zondag 3 juni 2007 @ 23:28:01 #250
80382 manny
30 is best veel
pi_50075887
quote:
Op zondag 6 mei 2007 18:55 schreef Chav het volgende:
Mijn bak
[afbeelding]

Met maanvissen, kwi kwi`s, kuhli`s, cory`s, bijtje, halfsnavelbek, een chaggo zuignap en een adhd zuignap en een paar japonica`s.
Zijn dat van die units die de hele dag algen van het raam eten ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')