congratsquote:Op maandag 10 juli 2006 21:04 schreef Beathoven het volgende:
* Beathoven kan morgen z'n macbook ophalen
thanksquote:Op maandag 10 juli 2006 21:25 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
congrats
ik heb weer wat geld vooor mn nieuwe macbook erbij
Als het goed is kan je dat aangeven, je kan ook even een firewire kabeltje zoeken/schooien en dan is t ook zo over (duurde bij mij een half uurtje voor 30+ gig tussen mn mac en een pc (daar zat dan nog de macdrive vertaalslag tussen))quote:Op maandag 10 juli 2006 21:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
thanks
Weet iemand trouwens of met de migratie-assistent ook al je muziekbestanden en programmasettings worden gekopieerd. Wil deze namelijk van m'n iBook naar m'n macbook schrijven. Kan het ook handmatig doen natuurlijk, maar het lijkt me handiger als dat even automatisch gebeurd in een half uurtje
Okee, nu heb ik de desbetreffende scenes geript naar een VIDEO_TS map. Hoe maak ik daar een fatsoenlijk video-formaat van? .avi of .mpg ofzo?quote:Op maandag 10 juli 2006 20:13 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Ik wil bepaalde scenes van een DVD naar avi o.i.d. rippen.
Hoedoekdah?
idd firewirekabeltjes heb ik hier btw zat.. nou ja, 3 stuks dan.quote:Op maandag 10 juli 2006 21:51 schreef True_Force het volgende:
[..]
Als het goed is kan je dat aangeven, je kan ook even een firewire kabeltje zoeken/schooien en dan is t ook zo over (duurde bij mij een half uurtje voor 30+ gig tussen mn mac en een pc (daar zat dan nog de macdrive vertaalslag tussen))
Het is niet helemaal het antwoord, maar probeer Solar Seek eens, werkt een stuk vlotter. Ik geef er iig de voorkeur aanquote:Op maandag 10 juli 2006 21:44 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Tering, waarom doet SoulSeeX niet wat ik wil? Ik kan niet de filelists van iedereen opvragen. En als het goed is staat de portforwarding goed. Althans, dat zou ie wel moeten zijn.
systeemvoorkeuren -> accounts -> startup itemsquote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:38 schreef lj_lightning het volgende:
Hoe kan ik iets automatisch laten opstarten als ik mijn MacBook aanzet? zoals je ook bij Windows kan onder het menu tapje ' opstarten' ik wil graar Quicksilver en AdiumX automatisch laten opstarten...
werkt ookquote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:42 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Als je ctrl+klikt op het icoon in de dock kun je 'open at login' kiezen.
quote:Op maandag 10 juli 2006 23:25 schreef Bigs het volgende:
Godver.. wanneer fixed Apple die AFP-stack nou eens? Net weer m'n MBP moeten rebooten omdat ie helemaal vast zat. Ik kom deze bug zo vaak tegen.. de situatie is als volgt:Ik zit bij een vriend en mount een share op zijn iMac via AFP Ik kom thuis, meld me aan op mijn eigen netwerk Ik zie de share nog in de Finder staan, dus ik klik op eject --> OS X helemaal vast (eeuwige beachball)
Als je nog in hetzelfde netwerk zit maar de computer is uitgezet doet OS X het tegenwoordig redelijk (na 30 seconden hangen krijg je een melding dat hij de server niet kan vinden), maar ik snap niet hoe het hele OS kan hangen door zoiets simpel. Zeker niet omdat het OS verder op alle vlakken ontzettend ass kickt.
Argh ik kan me hier zo aan ergeren
Met SMB shares komt het trouwens ook wel eens voor.
dankquote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:42 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Als je ctrl+klikt op het icoon in de dock kun je 'open at login' kiezen.
De oplossing is dat Apple er voor zorgt dat niet het hele OS gaat hangen als hij een netwerkshare niet meer kan vindenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 01:05 schreef HenkBenzinetank het volgende:
is een script maken die automagisch de share unmount als je uitlogt op het netwerk geen tijdelijke oplossing?
Kun je het beste Handbrake voor gebruiken.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:08 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Okee, nu heb ik de desbetreffende scenes geript naar een VIDEO_TS map. Hoe maak ik daar een fatsoenlijk video-formaat van? .avi of .mpg ofzo?
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 02:31 schreef Z.v.C het volgende:
[..]
Kun je het beste Handbrake voor gebruiken.
zelfde hier!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:54 schreef XL het volgende:
Ik vergeet de SC steeds sinds de herstart.
Niet helemaal een oplossing, maar als je de shares gewoon gemount laat zegt OS X na een tijdje zelf dat de verbinding verbroken is en of je de shares wilt disconnecten. Als je dan op disconnect drukt worden de shares gewoon netjes afgesloten zonder strandballen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:55 schreef Bigs het volgende:
W00ps.. deze postte ik in de algemene slowchat, maar hij moet natuurlijk hier:
[..]
Klopt, maar als ik in Photoshop een Save dialog open probeert ie op de een of andere manier toch die share te openen en dan zit ik wel weer 20 seconden met een beachballquote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:16 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Niet helemaal een oplossing, maar als je de shares gewoon gemount laat zegt OS X na een tijdje zelf dat de verbinding verbroken is en of je de shares wilt disconnecten. Als je dan op disconnect drukt worden de shares gewoon netjes afgesloten zonder strandballen.
Ow, dat heb ik nog nooit gehad. Misschien heb je dan een Photoshop document als laatste van die schijf gehaald, waardoor Photoshop bij het openen weer naar die schijf gaat? Meestal duurt het ook niet zo lang totdat dat schermpje komt. Maar het is inderdaad vervelend.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:22 schreef Bigs het volgende:
[..]
Klopt, maar als ik in Photoshop een Save dialog open probeert ie op de een of andere manier toch die share te openen en dan zit ik wel weer 20 seconden met een beachball
quote:iWork '07 is expected to be released in January 2007 and will include Pages 3, Keynote 4, and a brand-new spreadsheet application.
Command ` (die bij je ~ zit naast de Z)quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:42 schreef Xilantof het volgende:
Is er ook een toetsencombinatie (net als cmd+tab) om door verschillende internetvensters te lopen. (dus niet ctrl+tab om tussen tabbladen te wisselen).
edit: hmm. die ctrl+tab is alleen in FF zie ik al...
Thnx!quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:46 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Command ` (die bij je ~ zit naast de Z)
quote:Mr. Ctrl zegt (19:58):
je hebt toch wel een virusscanner?
Gerwin. zegt (19:58):
Nee, dat heb ik niet nodig, ik heb een Mac.
Mr. Ctrl zegt (19:58):
ik heb een virusscanner, een firewall, antispyware, een webcam en een gezond verstand
Mr. Ctrl zegt (19:58):
jij ook?
Gerwin. zegt (19:58):
Nee. Een Mac. Dus ik heb al die onzin niet nodig. Haha! Owned!
quote:Mr. Ctrl zegt (20:05):
weet je wat windows update is?
Gerwin. zegt (20:06):
Nee. Dat heb ik niet nodig, want ik heb een computer die dat soort onzin niet nodig heeft en van zichzelf veilig is. Jij wist niet dat dat bestond hč?
Mr. Ctrl zegt (20:06):
dat is een gratis internetservice van Microsoft waarmee je de nieuwste updates voor jouw computer kunt downloaden
Is die er ook voor OS X dan? Lijkt me stug.
je weet toch
Nee, dat weet ik niet, vertel!
oh ik had je misschien onderschat excuses..
'Ik heb geen gezond verstand nodig, ik heb een Mac'quote:
'Think Different' krijgt dan wel een andere lading.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
'Ik heb geen gezond verstand nodig, ik heb een Mac'
Wordt dat de nieuwe slogan?
quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
'Think Different' krijgt dan wel een andere lading.
Ik ken Filezilla niet, maar Transmit heeft toch gewoon twee panels?quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Weet iemand een ftp client voor mac met 2 panels zoals filezilla bv.
Haast alle freeware clients hebben 1 panel en dan moet je via finder kutten om te uploaden
ik had ook zoiets pas geleden:quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:39 schreef XL het volgende:
[..]
Toch hoor je het wel eens op die manier.
> Hoe werkt dat dan bij jou?
> Dat weet ik niet, dat werkt gewoon.
> Heb je daar niks voor ingesteld?
> Nee, ik heb zo'n mac.
Cleardock heb je daar voor nodigquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:12 schreef broer het volgende:
O, en het grijze achtergrondvlak van het dock kan kennelijk ook weg. Ik kom er alleen maar niet achter hoe...
Klopt, is al een hele tijd geen freeware meer.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:13 schreef broer het volgende:
[..]
Ik ken Filezilla niet, maar Transmit heeft toch gewoon twee panels?
Kennelijk is Transmit geen freeware (meer)...
Dank. Vanavond maar eens herstarten - kijken of het werkt. En daarna nog naar rechts met die handel.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:27 schreef XL het volgende:
Cleardock heb je daar voor nodig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |