Een niet-werkende pixel. Je zit dus een zwart puntje op de plek waar de dooie pixel zich bevindt.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:33 schreef flapdrolletje het volgende:
WTF is een dooie pixel?
quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:32 schreef Yeahinho het volgende:
Ik heb godverdomme een dode pixel, midden op m'n nieuwe Samsung TFT-schermpje.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
Meer zoals dit. .quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:35 schreef RicoRabbit het volgende:
Hoe groot is zo'n pixel eigenlijk, net zo groot als deze . ?
Nou, zo dan!quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:37 schreef Yeahinho het volgende:
Het is een witte, en hij zit echt midden op m'n scherm.
Nog nooit heb ik er last van gehad, en ik heb gvd net een paar dagen een plat scherm, en ja hoor.
Sorry...quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:39 schreef RicoRabbit het volgende:
[..]
M'n CRT, wat doe je!11Shift+1!11
Ik heb nu ook een dode pixel op me CRT![]()
![]()
Dat werkt echt verdomd nooit en al helemaal niet bij dode pixels. Eventueel bij hot pixels, maar ook niet vaak hoor.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:40 schreef SterkStaaltje het volgende:
Volgens mij heb je van die programmatjes die een dode (of luie) pixel proberen te herstellen. Tenminste dat had je voor de PSP en dat werkte nog verdomd vaak ook.
Dus google is je vriend!
Maar is een pixel die wit blijft geen luie pixel ipv dode? Ik heb op een forum voor de PSP veel reactie gelezen dat luie pixels weer functioneerden.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:43 schreef Guilin het volgende:
[..]
Dat werkt echt verdomd nooit en al helemaal niet bij dode pixels. Eventueel bij hot pixels, maar ook niet vaak hoor.
Als je slim was had je hem in een winkel gekocht die standaard pixelgarantie geeftquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:32 schreef Yeahinho het volgende:
Ik heb godverdomme een dode pixel, midden op m'n nieuwe Samsung TFT-schermpje.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
Dankuquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:35 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Een niet-werkende pixel. Je zit dus een zwart puntje op de plek waar de dooie pixel zich bevindt.
quote:EN JE TOETSENBORD IS OOK AL KAPOT WANT CAPSLOCK GAAT BLIJKBAAR NIET MEER UIT!!!!
Een aankoop van computer materiaal kan ZONDER opgaaf van redenen binnen 8 dagen van aankoop teruggezonden wordenquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:47 schreef Yeahinho het volgende:
Ik bellen naar Samsung, komt er zo'n pipo vertellen dat het niet binnen de garantie valt. Pas bij 3 witte, óf 3 zwarte, óf 7 gecombineerde kleuren doen ze er iets aan..... wtf?
Wat is dit nou weer voor kutzooi?! Ik heb dat ding godverdomme net een paar dagen, en nu moet ik de rest van de tijd dat ik em gebruik tegen die kutpixel aan blijven kijken dus?!?!
dode pixels zijn dode pixels, en zoals het woord zegt, is het dood. Dus niet meer te gebruiken. Get it?quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:40 schreef SterkStaaltje het volgende:
Volgens mij heb je van die programmatjes die een dode (of luie) pixel proberen te herstellen. Tenminste dat had je voor de PSP en dat werkte nog verdomd vaak ook.
Dus google is je vriend!
tenzij Samsung garantie geeft op 1 pixel, maar vaak is het 3 of 5 ofzo
Waar heb je hem gekocht? Als het via een webwinkel is kan je de koop ontbinden via de wet "koop op afstand".quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:47 schreef Yeahinho het volgende:
Ik bellen naar Samsung, komt er zo'n pipo vertellen dat het niet binnen de garantie valt. Pas bij 3 witte, óf 3 zwarte, óf 7 gecombineerde kleuren doen ze er iets aan..... wtf?
Wat is dit nou weer voor kutzooi?! Ik heb dat ding godverdomme net een paar dagen, en nu moet ik de rest van de tijd dat ik em gebruik tegen die kutpixel aan blijven kijken dus?!?!
Bedoel je niet dat je aankopen op afstand terug kan sturen?quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:51 schreef wdn het volgende:
[..]
Een aankoop van computer materiaal kan ZONDER opgaaf van redenen binnen 8 dagen van aankoop teruggezonden worden![]()
Nee, wat hij zegt KLOPT.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:52 schreef Matrixxx het volgende:
[..]
dode pixels zijn dode pixels, en zoals het woord zegt, is het dood. Dus niet meer te gebruiken. Get it?
Een dode pixel is zwart, die van hem is WIT en dat is dus een "hot pixel". Get it?quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:52 schreef Matrixxx het volgende:
[..]
dode pixels zijn dode pixels, en zoals het woord zegt, is het dood. Dus niet meer te gebruiken. Get it?
sinds waarneer?quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:51 schreef wdn het volgende:
[..]
Een aankoop van computer materiaal kan ZONDER opgaaf van redenen binnen 8 dagen van aankoop teruggezonden wordenDat bedrijf is verplicht je betaling dan terug te geven.
Wijs persoonquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:53 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee, wat hij zegt KLOPT.
Er zijn programma's die heel snel pixels op het scherm uit en aan laten gaan. Hierdoor wil een pixel die permament aan staat weer netjes gaan werken![]()
Enige aankoop. Je hebt als consument ALTIJD 8 dagen bedenktijd.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:53 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Bedoel je niet dat je aankopen op afstand terug kan sturen?
Nou das echt compleet nieuw voor mij, doe eens een bronnetjequote:Op donderdag 6 juli 2006 13:55 schreef wdn het volgende:
[..]
Enige aankoop. Je hebt als consument ALTIJD 8 dagen bedenktijd.
Ik had niet gezien dat het een hot pixel was, maar ik heb ook wel eens gelezen dat dat geholpen heeft ja. Maar ik heb er altijd een beetje mijn twijfels bij.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:45 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Maar is een pixel die wit blijft geen luie pixel ipv dode? Ik heb op een forum voor de PSP veel reactie gelezen dat luie pixels weer functioneerden.
Wiki:
Heldere pixel
Een heldere pixel (hot pixel) is een pixel waarvan alle subpixels constant licht geven. Hierdoor is deze pixel altijd wit. Deze pixels zijn goed zichtbaar op een donkere (bij voorkeur zwarte) achtergrond.
Permanent AAN staat ja. Dode pixels dus niet.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:53 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee, wat hij zegt KLOPT.
Er zijn programma's die heel snel pixels op het scherm uit en aan laten gaan. Hierdoor wil een pixel die permament aan staat weer netjes gaan werken![]()
Ja, er zijn heel veel die dat denken, maar dat is dus gewoon niet zo.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:55 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee dus. Alleen bij aankopen op afstand en colportage.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:55 schreef wdn het volgende:
[..]
Zie hier mijn reden om nooit een TFT te kopen! Wat ben ik blij met m'n 21" Iiyama uit de steentijdquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:47 schreef Yeahinho het volgende:
"afkoelings periode" heet het officieel meen ik.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:56 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Nou das echt compleet nieuw voor mij, doe eens een bronnetje![]()
Ja, dat zal je dus veel terugvinden in de algemene voorwaarden van webwinkels... want die winkels vallen dus juist onder de wet koop op afstand..quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:02 schreef wdn het volgende:
[..]
"afkoelings periode" heet het officieel meen ik.
Hier zijn een aantal willekeurige leveringsvoorwaardes:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=+afkoelings+periode+recht+&btnG=Zoeken&meta=
http://www.justitie.nl/pu(...)kopen_op_afstand.aspquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:56 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Nou das echt compleet nieuw voor mij, doe eens een bronnetje![]()
Waarschijnlijk allemaal online winkels. Bij aankopen in een winkel geldt het niet, bij aankopen op afstand (online, wehkamp etc.) wel. En bij colportage. Wet kopen op afstand, art. 46:7 BW volgens mij.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:02 schreef wdn het volgende:
[..]
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=+afkoelings+periode+recht+&btnG=Zoeken&meta=
Ja, op afstand, daar waren we het wel over eens volgens mij.quote:
Jammer dat veel webwinkels een onwettige interpretatie hebben van de wet :koop op afstand"quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:04 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ja, dat zal je dus veel terugvinden in de algemene voorwaarden van webwinkels... want die winkels vallen dus juist onder de wet koop op afstand..
Dat maakt dan geen zak uit, als die algemene voorwaarden ontwettig zijn dat gelden ze toch niet.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:05 schreef Gunner het volgende:
[..]
Jammer dat veel webwinkels een onwettige interpretatie hebben van de wet :koop op afstand"
In hun voordeel uiteraard, ze willen alleen niet erkennen dat de NL wet boven hun Algemene voorwaarden staan.
Ik kan je zo 10 voorbeelden geven van onwettige AV's van webwinkels.
Die is alleen van toepassing bij koop op afstand of colportage, dus niet als jij gewoon iets bij de V&D gaat kopenquote:Op donderdag 6 juli 2006 14:02 schreef wdn het volgende:
[..]
Je slaat de spijker op z'n kop. Je zal d.m.v je rechtsbijstand of een advocaat je recht moeten gaan halen, wat je ook zal krijgen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:06 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Dat maakt dan geen zak uit, als die algemene voorwaarden ontwettig zijn dat gelden ze toch niet.
Maar wel een hoop gedoe is, en derhalve veel klanten het er maar bij laten zitten.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:07 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je slaat de spijker op z'n kop. Je zal d.m.v je rechtsbijstand of een advocaat je recht moeten gaan halen, wat je ook zal krijgen.
Ook een leuke is dat ze je minder geld willen teruggeven, dus maar 90% van het aankoop bedrag, dat is ook onwettig.
Daar hopen ze idd op, wat een trieste ontwikkeling is.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Maar wel een hoop gedoe is, en derhalve veel klanten het er maar bij laten zitten.
Bedankt voor deze site!quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:09 schreef mirelia het volgende:
Lees dit maar http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=523
Of de verzendkosten niet voor hun rekening willen nemen als je wel een goede reden hebt voor retourzenden (defect product dus).quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:07 schreef Gunner het volgende:
Ook een leuke is dat ze je minder geld willen teruggeven, dus maar 90% van het aankoop bedrag, dat is ook onwettig.
Dus niet nooit "?quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:49 schreef Yeahinho het volgende:
En rot op met je capslock-gelul.
Ik typ nooit in hoofdletters, maar nu even wel want ik ben BOOS ja.
prcs, de Mediamarkt doet bijvoorbeeld helemaal niet moeilijk over ruilen binnen (ik dacht) 14 dagen zelfs als je het kleurtje niet leuk vind kun je daar gewoon ruilen, echt dit is geen wettelijke plicht maar gewoon een extratje die de MM biedt.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:13 schreef petre86 het volgende:
waar heeft TS zijn scherm gekocht?
misschien kan ie wel gewoon ruilen omdat dat in de voorwaarden van de winkel staat.. ruilen voor een ander model bijv.. en dat dat model toevallig geen dode pixel heeft...
binnen 8 dagen mag je terugsturen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:16 schreef Yeahinho het volgende:
Gekocht bij www.micro-mail.nl dus, de hufters.
En laat dat voor de mondige consument bij webshops nou helemaal niet zo'n probleem zijn die kunnen hun monitor toch terug sturen binnen 7 dagen als die niet bevalt.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:14 schreef dahei het volgende:
[..]
Dus niet nooit "?
Het is bekend dat webshops voorselecteren. Als ze een monitor met pixelgarantie hebben verkocht en die laptop komt terug gaat hij gewoon naar iemand die geen pixelgarantie heeft.
Op de website besteld, of in een winkel van ze gekocht?quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:16 schreef Yeahinho het volgende:
Ware het niet dat het onmogelijk is om een dode pixel op een crt scherm te hebben.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:39 schreef RicoRabbit het volgende:
[..]
M'n CRT, wat doe je!11Shift+1!11
Ik heb nu ook een dode pixel op me CRT![]()
![]()
Topic openuuuh!
Ja mag in NL altijd binnen een week ruilen ofzo dacht ik dus gewoon dat ding terugbrengen en zeggen dat je hem niet wil. Winkel gaat ongetwijfeld zeiken maar het mag gewoon dus dan moeten ze geld teruggeven of wat dan ook.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:47 schreef Yeahinho het volgende:
quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:20 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Ja mag in NL altijd binnen een week ruilen ofzo dacht ik dus gewoon dat ding terugbrengen en zeggen dat je hem niet wil. Winkel gaat ongetwijfeld zeiken maar het mag gewoon dus dan moeten ze geld teruggeven of wat dan ook.
wanneer is het scherm aangekomen bij jou?quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:16 schreef Yeahinho het volgende:
klopt. gelukkig gaat het hier ook over een webshop zo te zien?quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:22 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
![]()
Lees het topic nog even door, dit geld alleen voor koop op afstand of colportage.
Dus bij bijvoorbeeld een webshop
Dat is nog maar de vraag. Ze hebben ook winkels. Zodra je het zelf ophaalt, wordt de koop niet meer op afstand gesloten, dus gaat dat niet meer op (je hebt het artikel dan ook kunnen bekijken voor de aanschaf). Althans dat lijkt mij.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:24 schreef petre86 het volgende:
[..]
klopt. gelukkig gaat het hier ook over een webshop zo te zien?
Lees het hele topic eens door.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:20 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Ja mag in NL altijd binnen een week ruilen ofzo dacht ik dus gewoon dat ding terugbrengen en zeggen dat je hem niet wil. Winkel gaat ongetwijfeld zeiken maar het mag gewoon dus dan moeten ze geld teruggeven of wat dan ook.
Op dit na:quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:27 schreef petre86 het volgende:
16.4 is onwettig
Lijkt me.quote:of door de schuld van de afnemer is beschadigd. Dan behoudt Micro-Mail B.V. het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het reeds betaalde bedrag te crediteren.
door schuldquote:
Yup, maar het eerste half jaar is het aan de verkopende partij om te bewijzen dat het probleem bij de klant ligt.quote:
Het is ook niet van toepassing, maar dat deel lijkt me niet ontwettig. Al zal de bewijslast bij de winkel liggen, niet bij de consument.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:33 schreef petre86 het volgende:
[..]
door schuld
dode pixel is niet de schuld van de consument.
Ruilen is geen recht in tegenstelling tot wat een hoop mensen denkenquote:Op donderdag 6 juli 2006 14:20 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Half mee eens. Veel webshops hebben een eenvoudig afhaalpunt. Ook daar kan je de eigenschappen van het product niet uitproberen/vergelijken. Het lijkt me dat de wet "Koop op afstand" daar onverminderd van toepassing is, aangezien ze je de uitprobeermogelijkheid niet kunnen bieden.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Ze hebben ook winkels. Zodra je het zelf ophaalt, wordt de koop niet meer op afstand gesloten, dus gaat dat niet meer op (je hebt het artikel dan ook kunnen bekijken voor de aanschaf). Althans dat lijkt mij.
Waarom nietquote:Op donderdag 6 juli 2006 15:12 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ruilen is geen recht in tegenstelling tot wat een hoop mensen denken![]()
Ow, nee in dat geval niet nee (ik dacht dat het over ruilen nav een defect ging)quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:18 schreef Gunner het volgende:
Als er sprake is van een defect dan is het wat anders. Je kan niet van een normale winkel eisen dat ze je gekochte, werkende product weer innemen omdat jou de kleur niet bevalt (wat dus bij webshops wel kan)
Of het moet worden gerepareerd, maar als het binnen een bepaalde tijd stuk (Ik weet zo even niet wat de termijn daarvoor is) gaat mag je er vanuit gaan dat het product al defect was bij het verlaten van de fabriek en derhalve heb je recht op een vervangend exemplaar.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:16 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Waarom nietAls iets defect is (andersgezegd 'de consument dus niet precies krijgt wat hij verwachtte') moet je dat product toch altijd om kunnen ruilen voor een wel compleet werkend product ?
Of heb ik dat ook al altijd verkeerd begrepen
Ik denk dat dat niet zo simpel ligt. Bij TFT schermen zijn dode pixels toch wel min of meer 'normaal'. Volgens mij is van belang of de verkoper dat gemeld heeft of niet, dat er dode pixels in kunnen zitten.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:12 schreef Gunner het volgende:
1. Het is toch een defect?
Het zal wel in de algemene voorwaarden staan hé.quote:2. Kan je met een bron komen dat de verpakking ongeopend dient te wezen om te kunnen retourneren?
Het is een acceptabel defect...althans, volgens de TFT industrie.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:12 schreef Gunner het volgende:
2. Kan je met een bron komen dat de verpakking ongeopend dient te wezen om te kunnen retourneren?
1) Volgens de specificaties van de fabrikant is het geen defect en een onvermijdbaar onvolkomenheid tijdens het productieproces.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:12 schreef Gunner het volgende:
2. Kan je met een bron komen dat de verpakking ongeopend dient te wezen om te kunnen retourneren?
Ja, maar goed, de winkels geven ook hun eigen interpretatie aan hun Algemene voorwaarden, is het dan opeens ook okay?quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is een acceptabel defect...althans, volgens de TFT industrie.
Precies de reden dat ik onlangs een Philips heb gekochtquote:Sommigen zoals Philips geven tegenwoordig garanties af fabriek maar voor de winkelier is het hele dode pixel verhaal een ramp natuurlijk omdat iedere fabrikant zijn eigen regeltjes maakt.
Je gaat ermee akkoord, maar dat maakt het nog niet rechtsgeldig. Zodra het in strijd is met dwingend recht, komt dat deel van de algemene voorwaarden gewoon te vervallen. En dan maakt het niet uit of je ermee akkoord bent gegaan of niet.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:24 schreef Metro2005 het volgende:
2) Heb ik geen bron van, en weet ook niet of dit wettelijk vastgelegd is. Wél is het zo dat dit in de algemene voorwaarden van zo ongeveer elke webshop staat en dat deze voorwaarden gelden wanneer de koop gesloten is. je gaat hier namelijk mee akkoord indien je de koop sluit.
Mkay, dat betekend dat ik nergens meer kan bestellen omdat ik niet accoord kan gaan met de AV's omdat ze pertinent onjuistheden bevatten? meeste Av's zijn niet eens rechtsgeldig zoals Angel_of_Dth ook aangeeftquote:Op donderdag 6 juli 2006 16:24 schreef Metro2005 het volgende:
2) Heb ik geen bron van, en weet ook niet of dit wettelijk vastgelegd is. Wél is het zo dat dit in de algemene voorwaarden van zo ongeveer elke webshop staat en dat deze voorwaarden gelden wanneer de koop gesloten is. je gaat hier namelijk mee akkoord indien je de koop sluit.
Jammer. Zoiets heet ondernemers risico. Algemene Voorwaarden kunnen NIMMER boven de Nederlandse wet staan!quote:Bovendien is het ook niet meer dan logisch dat de winkel het product daarna wel weer moet kunnen verkopen.
De webshops waar ik gewerkt heb hadden sowieso de regel: alleen in originele verpakking en niet zichtbaar dat het een gebruikt exemplaar is (dus geen stof, vette vingers of beschadigingen)
Maar als die algemene voorwaarden in strijd met de wet koop op afstand zijn dan heeft die webwinkel wel mooi pech...quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:24 schreef Metro2005 het volgende:
Dan ben je dus al te laat om je te beroepen op de wet koop op afstand. helaas.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:28 schreef Yeahinho het volgende:
Ik heb em laten bezorgen en vorige week woensdag ofzo binnengekregen geloof ik.
Waar heb je hem nou gekocht dan, in de winkel, of via de site besteld?quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:28 schreef Yeahinho het volgende:
Zojuist dat programmaatje 2 uur aangezet, maar zonder resultaat.
Ik heb em laten bezorgen en vorige week woensdag ofzo binnengekregen geloof ik.
Gedurende 7 werkdagen na ontvangst. Net op tijd toch?quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:29 schreef Gunner het volgende:
Jammer Metro2005, maar er zijn nu al 3 mensen die je betoog de grond in boren met allemaal een mening met dezelfde strekking.
Geloof je nu wat we zeggen?
[..]
Dan ben je dus al te laat om je te beroepen op de wet koop op afstand. helaas.
Als het 7 werkdagen is wel maar dan moet hij wel de mail van ontbinding zo'n beetje nu gaan versturen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:34 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Gedurende 7 werkdagen na ontvangst. Net op tijd toch?
Heb je dit topic eigenlijk wel gelezen?quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:37 schreef Yeahinho het volgende:
Wat voor mail moet ik versturen, en krijg ik er dan een nieuw (zelfde) scherm voor terug volgens jou?!
Lekker makkelijk gezegd. Ik vind het niet meer dan logisch dat als je een product terugbrengt en al je geld terug wilt dat je het product ook weer zo teruggeeft als dat je het gekregen hebt!quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
Mkay, dat betekend dat ik nergens meer kan bestellen omdat ik niet accoord kan gaan met de AV's omdat ze pertinent onjuistheden bevatten? meeste Av's zijn niet eens rechtsgeldig zoals Angel_of_Dth ook aangeeft![]()
[..]
Jammer. Zoiets heet ondernemers risico. Algemene Voorwaarden kunnen NIMMER boven de Nederlandse wet staan!
Ja maar ik snap er allemaal maar weinig van.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:37 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Heb je dit topic eigenlijk wel gelezen?
quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:35 schreef Gunner het volgende:
[..]
Als het 7 werkdagen is wel maar dan moet hij wel de mail van ontbinding zo'n beetje nu gaan versturen.
Ik twijfelde een beetje tussen werkdagen of dagen....
art 46d:7 BWquote:1. Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.
2. In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.
3. In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de ontbinding plaatsvinden.
That's all.quote:Hallo met Yeahinho,
Hierbij ontbind ik de aankoop van het TFT scherm onder de wet "koop op afstand"
Ik ben er niet tevreden over en zal u het product z.s.m doen toekomen per TPG post. Het aankoopbedrag minus verzendkosten ontvang ik graag z.s.m op mijn bankrekening.
Met vriendelijke groet,
Yeahinho
Ja in de originele doos? Zoals ik hem gekregen heb.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:40 schreef Metro2005 het volgende:
Lekker makkelijk gezegd. Ik vind het niet meer dan logisch dat als je een product terugbrengt en al je geld terug wilt dat je het product ook weer zo teruggeeft als dat je het gekregen hebt!
Hoe heb je dat scherm gekocht?quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:40 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Ja maar ik snap er allemaal maar weinig van.
Zoals hier te lezen is, heb ik het zelf allemaal niet geregeld. Een kennis laten doen, die bij navraag alleen reageert met 'ach joh, wat maakt 1 pixeltje nou uit?'.
Nou ja, ik zou het iets anders opstellen, maar in principe wel.quote:
Ik geef toe, het is wat kort door de bocht, maar meer informatie is er in principe niet nodigquote:Op donderdag 6 juli 2006 16:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nou ja, ik zou het iets anders opstellen, maar in principe wel.
Ik zou in ieder geval even informeren waar het naartoe moet (sommige bedrijven zijn tof en laten je dingen naar een antwoordnummer sturen, dat scheelt porto) en welke informatie ze erbij willen krijgen (ordernummer enzo, handig verwerken in administratie).quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik geef toe, het is wat kort door de bocht, maar meer informatie is er in principe niet nodig![]()
Ik ben er ook niet 'thuis' in maar ik heb me wat verdiept in consumentenrecht en dan kom je er achter dat je als consument erg sterk staat, zeker als het op aankopen via internet gaan.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:54 schreef Yeahinho het volgende:
Ik zit nu echt te twijfelen. Jullie lijken het helemaal eens te zijn met elkaar, maar ik ben niet zo thuis in dat juridische gedoe. Als ik dat mailtje stuur, 100% dat ik em dan gewoon terug kan sturen, en m'n geld terugkrijg?
Ja. 100%. Hoewel ze moeilijk kunnen doen, ze kunnen gewoon niet om die wet heen, dat is dwingend recht. Dus je staat volkomen in je recht.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:54 schreef Yeahinho het volgende:
Ik zit nu echt te twijfelen. Jullie lijken het helemaal eens te zijn met elkaar, maar ik ben niet zo thuis in dat juridische gedoe. Als ik dat mailtje stuur, 100% dat ik em dan gewoon terug kan sturen, en m'n geld terugkrijg?
Loopt die 7e werkdag trouwens over 6 minuten (om 17 uur) af, of is het geldig tot 00.00 vannacht?
Ik lees nergens dat hij een heel systeem gekocht heeft (maar kan zijn dat ik er overheen lees), maar daarom zou ik dus ook gewoon even bellen. Dan kunnen ze hem dat allemaal vertellen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:01 schreef roelofjan het volgende:
Hm, zou 'ie in dit geval zijn hele systeem moeten opsturen, of alleen het scherm?
Hieroquote:Op donderdag 6 juli 2006 17:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik lees nergens dat hij een heel systeem gekocht heeft (maar kan zijn dat ik er overheen lees), maar daarom zou ik dus ook gewoon even bellen. Dan kunnen ze hem dat allemaal vertellen.
Als je iets online besteld heb je recht op 7 dagen bedenktijd punt.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:54 schreef Yeahinho het volgende:
Loopt die 7e werkdag trouwens over 6 minuten (om 17 uur) af, of is het geldig tot 00.00 vannacht?
Scherp.quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:04 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Hiero
Mijn nieuwe (door kennis samengestelde) pctje
"Maar meneer, u stuurde alleen het beeldscherm op, de overeenkomst had betrekking op het hele systeem. U heeft de koop dus niet tijdig ontbonden, dus u krijgt het geld voor het scherm niet terug"quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Winkel zou trouwens wel achterlijk zijn als ze ook het hele systeem terug willen, ook al is TS daarover wel tevreden.
Heb je al gebeld?quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:05 schreef Yeahinho het volgende:
Kheb inderdaad het hele systeem daar gekocht, maar de rest werkt vooralsnog prima. Alleen het scherm moet dus terug, dat wordt nog een heel gedoe ben ik bang.
Het is voor beide partijen voordeliger om alleen het scherm te retourneren. Dus ik zie nou niet direct een probleem ontstaan. Maar ja, zoals ik zei, ik zou eerst bellen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:06 schreef roelofjan het volgende:
[..]
"Maar meneer, u stuurde alleen het beeldscherm op, de overeenkomst had betrekking op het hele systeem. U heeft de koop dus niet tijdig ontbonden, dus u krijgt het geld voor het scherm niet terug"
Geen idee hoe dit zit hoor, ik vraag het me alleen af?
Good for you! Heb je ook nog een nuttige bijdrage aan dit topic?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:21 schreef Camplo het volgende:
Ik en me zusje pas nieuwe Acer schermen en allebei nergens last van
Ik heb niet echt de indruk dat TS weet hoe hij met deze situatie om moet gaan. Diverse mensen hebben meerdere malen aangegeven contact op te nemen met de winkel, per email dan wel telefonisch, ruim voor het sluiten van de winkel dus, ik denk dat hij niet veel keus heeft dan proberen te leven met die dode pixel.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:20 schreef kareltje_de_grote het volgende:
En TS heb je actie ondernomen?
Acer een B-merk?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:24 schreef Gunner het volgende:
[..]
Good for you! Heb je ook nog een nuttige bijdrage aan dit topic?
Oh ja, acer is een verschrikkelijk B-merk
[..]
Ik heb niet echt de indruk dat TS weet hoe hij met deze situatie om moet gaan. Diverse mensen hebben meerdere malen aangegeven contact op te nemen met de winkel, per email dan wel telefonisch, ruim voor het sluiten van de winkel dus, ik denk dat hij niet veel keus heeft dan proberen te leven met die dode pixel.
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:28 schreef Camplo het volgende:
[..]
Acer een B-merk?![]()
Medion zeker een A-merk?
Zeg ik ergens dat Medion een a-merk is?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:28 schreef Camplo het volgende:
[..]
Acer een B-merk?![]()
Medion zeker een A-merk?
quote:Hallo,
Als de monitor uit de verpakking is geweest kunnen wij deze niet retour accepteren.
De wet waar u naar verwijst maakt het mogelijk goederen (gekocht op internet) retour
te sturen wanneer deze niet gebruikt zijn. Dit is om de consument tegen zichzelf te beschermen
voor impulsieve aankopen. Het is niet zo dat consumenten eerst het product kunnen
testen en vervolgens retour sturen wanneer het niet bevalt. Tevens komen de
verzendkosten hoe dan ook niet voor onze rekening.
Met vriendelijke groet,
Jelmer de Boer
Technische Dienst
Micro-Mail
Ooit eens van de consumentenbond site gejat, staat ook iets over openmaken.quote:Veel internetshops lappen wet Kopen op afstand aan hun laars
19 maart 2004
De Consumentenbond heeft een onderzoek gedaan onder 300 internetsites en bekeken of deze sites zich aan de wet Koop op afstand houden. De uitkomst van het onderzoek is bedroevend. Zo heeft de consument volgens de wet recht op een bedenktijd van 7 werkdagen, waarbinnen de overeenkomst zonder opgaaf van reden kan worden ontbonden. Bij maar liefst 112 websites (37%) werd de koper niet gewezen op zijn recht de koop te ontbinden.
Bij webwinkels waar wél een termijn werd genoemd, betrof dit in meer dan de helft van de gevallen een te korte termijn. Sommige sites hanteren zelfs voorwaarden die belemmerend werken en tegen de wet in druisen. De Consumentenbond pleit bij de overheid voor een toezichthouder die toeziet op handhaving van de wet om in de toekomst dit soort misleidende praktijken te voorkomen.
Uit ons onderzoek blijkt dat sommige internetsites voorwaarden vermelden die haaks op de wet staan. Voorbeelden daarvan zijn het in rekening brengen van kosten bij ontbinding van de koop binnen de wettelijke termijn van zeven dagen, of het vermelden dat de bedenktijd niet geldt voor ‘speciaal bestelde’ artikelen.
Ook de eis dat de verpakking van producten niet geopend mag worden is meestal in strijd met de wet. Volgens de wet mogen bedrijven uitsluitend voor audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur eisen dat de verzegeling niet verbroken is, voor andere producten geldt dat dus niet.
Identiteit en informatie
Volgens de wet is een verkoper die vooruitbetaling eist, verplicht om een fysiek adres bekend te maken. Op 15% van de sites is geen telefoonnummer te vinden Een kwart van de bedrijven vermeldt geen bezoekadres of fysiek adres. Een klein aantal noemt alleen een postbusadres. In sommige gevallen waren er helemaal geen adresgegevens te vinden op de site.
Daarnaast verzuimt 30% van de bedrijven iets over zichzelf te vertellen, zoals wie ze zijn, wat voor soort onderneming enzovoort.
Uit het onderzoek kwam verder naar voren dat 85% van de onderzochte bedrijven onvoldoende informatie geeft over de producten die het bedrijf verkoopt. In technische branches zoals bruingoed, foto- en computerbranche is de productinformatie beter dan in andere branches. Slechter gesteld is het bij speelgoed, parfumerie, sportzaken en boeken, cd’s en dvd’s.
Verder kwam aan het licht dat bijna een derde van de prijsaanduidingen van de producten niet volgens de wet zijn, bijvoorbeeld doordat ze niet toegelicht worden of omdat ze exclusief BTW zijn. De prijzen kunnen daardoor misleidend zijn.
Toezicht
De Consumentenbond vindt het betreurenswaardig dat zoveel ondernemers de wet (die nu bijna drie jaar geldt) aan hun laars lappen. Hierdoor hebben consumenten weinig profijt van deze consumentenbeschermende wetgeving. De bond pleit dan ook bij de overheid voor een toezichtinstantie die beschikt over bevoegdheden als opsporing, huiszoeking en het uitdelen van boetes.
quote:Burgerlijk Wetboek 7
Boek 7 Bijzondere overeenkomsten
Titel 1 Koop en ruil
Afdeling 9A Overeenkomsten op afstand
Artikel 46d
1. Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.
2. In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.
3. In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de ontbinding plaatsvinden.
4. De leden 1–3 zijn niet van toepassing op de koop op afstand:
a. van zaken waarvan de prijs gebonden is aan de schommelingen op de financiële markt, waarop de verkoper geen invloed heeft;
b. van zaken die:
1°. zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper;
2°. duidelijk persoonlijk van aard zijn;
3°. door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
4°. snel kunnen bederven of verouderen;
c. van audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, indien de koper hun verzegeling heeft verbroken;
d. van kranten en tijdschriften.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |