abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Games donderdag 6 juli 2006 @ 16:19:14 #101
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_39576438
ik ken iemand met grone hotpixel midden in zijn scherm, als ie daneen film kijkt wordt heel zijn kamer verlicht door 1 groene pixel
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_39576529
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:12 schreef Gunner het volgende:
1. Het is toch een defect?
Ik denk dat dat niet zo simpel ligt. Bij TFT schermen zijn dode pixels toch wel min of meer 'normaal'. Volgens mij is van belang of de verkoper dat gemeld heeft of niet, dat er dode pixels in kunnen zitten.
quote:
2. Kan je met een bron komen dat de verpakking ongeopend dient te wezen om te kunnen retourneren?
Het zal wel in de algemene voorwaarden staan hé.

Maar lijkt me niet dat die wettig zijn in zo'n geval.
pi_39576551
quote:
2. Kan je met een bron komen dat de verpakking ongeopend dient te wezen om te kunnen retourneren?
Het is een acceptabel defect...althans, volgens de TFT industrie.

Sommigen zoals Philips geven tegenwoordig garanties af fabriek maar voor de winkelier is het hele dode pixel verhaal een ramp natuurlijk omdat iedere fabrikant zijn eigen regeltjes maakt.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2006 16:23:41 ]
pi_39576581
De term 'juridische stappen ondernemen' deed het bij mij erg goed. Twee dagen na de aangetekende brief, had ik een nieuwe laptop. De dode pixel zat bij mij onderin.
Lief klein konijntje had een vliegje op z'n neus
(__/)
(='.'=)
  donderdag 6 juli 2006 @ 16:24:15 #105
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39576616
quote:
1) Volgens de specificaties van de fabrikant is het geen defect en een onvermijdbaar onvolkomenheid tijdens het productieproces.

2) Heb ik geen bron van, en weet ook niet of dit wettelijk vastgelegd is. Wél is het zo dat dit in de algemene voorwaarden van zo ongeveer elke webshop staat en dat deze voorwaarden gelden wanneer de koop gesloten is. je gaat hier namelijk mee akkoord indien je de koop sluit.

Bovendien is het ook niet meer dan logisch dat de winkel het product daarna wel weer moet kunnen verkopen.
De webshops waar ik gewerkt heb hadden sowieso de regel: alleen in originele verpakking en niet zichtbaar dat het een gebruikt exemplaar is (dus geen stof, vette vingers of beschadigingen)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 6 juli 2006 @ 16:25:18 #106
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39576650
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is een acceptabel defect...althans, volgens de TFT industrie.
Ja, maar goed, de winkels geven ook hun eigen interpretatie aan hun Algemene voorwaarden, is het dan opeens ook okay?
quote:
Sommigen zoals Philips geven tegenwoordig garanties af fabriek maar voor de winkelier is het hele dode pixel verhaal een ramp natuurlijk omdat iedere fabrikant zijn eigen regeltjes maakt.
Precies de reden dat ik onlangs een Philips heb gekocht
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 6 juli 2006 @ 16:27:10 #107
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39576707
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:24 schreef Metro2005 het volgende:
2) Heb ik geen bron van, en weet ook niet of dit wettelijk vastgelegd is. Wél is het zo dat dit in de algemene voorwaarden van zo ongeveer elke webshop staat en dat deze voorwaarden gelden wanneer de koop gesloten is. je gaat hier namelijk mee akkoord indien je de koop sluit.
Je gaat ermee akkoord, maar dat maakt het nog niet rechtsgeldig. Zodra het in strijd is met dwingend recht, komt dat deel van de algemene voorwaarden gewoon te vervallen. En dan maakt het niet uit of je ermee akkoord bent gegaan of niet.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 6 juli 2006 @ 16:27:28 #108
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39576718
quote:
Mkay, dat betekend dat ik nergens meer kan bestellen omdat ik niet accoord kan gaan met de AV's omdat ze pertinent onjuistheden bevatten? meeste Av's zijn niet eens rechtsgeldig zoals Angel_of_Dth ook aangeeft
quote:
Bovendien is het ook niet meer dan logisch dat de winkel het product daarna wel weer moet kunnen verkopen.
De webshops waar ik gewerkt heb hadden sowieso de regel: alleen in originele verpakking en niet zichtbaar dat het een gebruikt exemplaar is (dus geen stof, vette vingers of beschadigingen)
Jammer. Zoiets heet ondernemers risico. Algemene Voorwaarden kunnen NIMMER boven de Nederlandse wet staan!
pi_39576746

[ Bericht 100% gewijzigd door roelofjan op 06-07-2006 16:29:43 ]
pi_39576761
Zojuist dat programmaatje 2 uur aangezet, maar zonder resultaat .

Ik heb em laten bezorgen en vorige week woensdag ofzo binnengekregen geloof ik.
pi_39576782
quote:
Maar als die algemene voorwaarden in strijd met de wet koop op afstand zijn dan heeft die webwinkel wel mooi pech...

En de wet zegt gewoon: "consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 7 werkdagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen."

Een webwinkel kan dan wel allerlei aanvullende voorwaarden gaan verzinnen ("ja, u mag het wel terugsturen, maar alleen als....") maar die vlieger gaat dus niet op.
  donderdag 6 juli 2006 @ 16:29:59 #112
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39576801
Jammer Metro2005, maar er zijn nu al 3 mensen die je betoog de grond in boren met allemaal een mening met dezelfde strekking.

Geloof je nu wat we zeggen?
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:28 schreef Yeahinho het volgende:
Dan ben je dus al te laat om je te beroepen op de wet koop op afstand. helaas.
pi_39576844
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:28 schreef Yeahinho het volgende:
Zojuist dat programmaatje 2 uur aangezet, maar zonder resultaat .

Waar heb je hem nou gekocht dan, in de winkel, of via de site besteld?
  donderdag 6 juli 2006 @ 16:34:22 #114
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39576945
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:29 schreef Gunner het volgende:
Jammer Metro2005, maar er zijn nu al 3 mensen die je betoog de grond in boren met allemaal een mening met dezelfde strekking.

Geloof je nu wat we zeggen?
[..]

Dan ben je dus al te laat om je te beroepen op de wet koop op afstand. helaas.
Gedurende 7 werkdagen na ontvangst. Net op tijd toch?
  donderdag 6 juli 2006 @ 16:35:10 #115
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39576962
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:34 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Gedurende 7 werkdagen na ontvangst. Net op tijd toch?
Als het 7 werkdagen is wel maar dan moet hij wel de mail van ontbinding zo'n beetje nu gaan versturen.

Ik twijfelde een beetje tussen werkdagen of dagen....
pi_39577010
Wat voor mail moet ik versturen, en krijg ik er dan een nieuw (zelfde) scherm voor terug volgens jou?!
pi_39577029
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:37 schreef Yeahinho het volgende:
Wat voor mail moet ik versturen, en krijg ik er dan een nieuw (zelfde) scherm voor terug volgens jou?!
Heb je dit topic eigenlijk wel gelezen?
  donderdag 6 juli 2006 @ 16:40:17 #118
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39577102
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:27 schreef Gunner het volgende:

[..]

Mkay, dat betekend dat ik nergens meer kan bestellen omdat ik niet accoord kan gaan met de AV's omdat ze pertinent onjuistheden bevatten? meeste Av's zijn niet eens rechtsgeldig zoals Angel_of_Dth ook aangeeft
[..]

Jammer. Zoiets heet ondernemers risico. Algemene Voorwaarden kunnen NIMMER boven de Nederlandse wet staan!
Lekker makkelijk gezegd. Ik vind het niet meer dan logisch dat als je een product terugbrengt en al je geld terug wilt dat je het product ook weer zo teruggeeft als dat je het gekregen hebt!
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_39577105
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:37 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Heb je dit topic eigenlijk wel gelezen?
Ja maar ik snap er allemaal maar weinig van.

Zoals hier te lezen is, heb ik het zelf allemaal niet geregeld. Een kennis laten doen, die bij navraag alleen reageert met 'ach joh, wat maakt 1 pixeltje nou uit?' .
  donderdag 6 juli 2006 @ 16:40:53 #120
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39577123
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:35 schreef Gunner het volgende:

[..]

Als het 7 werkdagen is wel maar dan moet hij wel de mail van ontbinding zo'n beetje nu gaan versturen.

Ik twijfelde een beetje tussen werkdagen of dagen....
quote:
1. Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.

2. In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.

3. In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de ontbinding plaatsvinden.
art 46d:7 BW
  donderdag 6 juli 2006 @ 16:41:45 #121
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39577149
quote:
Hallo met Yeahinho,

Hierbij ontbind ik de aankoop van het TFT scherm onder de wet "koop op afstand"

Ik ben er niet tevreden over en zal u het product z.s.m doen toekomen per TPG post. Het aankoopbedrag minus verzendkosten ontvang ik graag z.s.m op mijn bankrekening.

Met vriendelijke groet,

Yeahinho
That's all.
  donderdag 6 juli 2006 @ 16:42:36 #122
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39577176
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:40 schreef Metro2005 het volgende:
Lekker makkelijk gezegd. Ik vind het niet meer dan logisch dat als je een product terugbrengt en al je geld terug wilt dat je het product ook weer zo teruggeeft als dat je het gekregen hebt!
Ja in de originele doos? Zoals ik hem gekregen heb.

En het is niet zo makkelijk gezegd, zo staat het in de wet!

Ik begrijp best dat ze niet willen dat je de doos helemaal verkloot, de verpakking moet in goede staat zijn maar ongeopend is onwettig en onredelijk, zo kan je immers het product niet uitproberen om te zien of het aan je eisen voldoet, daar is die hele wet op gebaseerd!

[ Bericht 9% gewijzigd door Gunner op 06-07-2006 16:56:22 ]
pi_39577178
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:40 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Ja maar ik snap er allemaal maar weinig van.

Zoals hier te lezen is, heb ik het zelf allemaal niet geregeld. Een kennis laten doen, die bij navraag alleen reageert met 'ach joh, wat maakt 1 pixeltje nou uit?' .
Hoe heb je dat scherm gekocht?

In de winkel, of via internet?

Heb je dat ding via internet gekocht dan kan je binnen 7 werkdagen besluiten om dat ding terug te sturen en dan krijg je je geld terug en hoef je alleen de portokosten te betalen.
  donderdag 6 juli 2006 @ 16:43:15 #124
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39577191
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:41 schreef Gunner het volgende:

[..]

That's all.
Nou ja, ik zou het iets anders opstellen, maar in principe wel.
  donderdag 6 juli 2006 @ 16:50:59 #125
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39577402
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nou ja, ik zou het iets anders opstellen, maar in principe wel.
Ik geef toe, het is wat kort door de bocht, maar meer informatie is er in principe niet nodig
  donderdag 6 juli 2006 @ 16:54:19 #126
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39577516
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:50 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik geef toe, het is wat kort door de bocht, maar meer informatie is er in principe niet nodig
Ik zou in ieder geval even informeren waar het naartoe moet (sommige bedrijven zijn tof en laten je dingen naar een antwoordnummer sturen, dat scheelt porto) en welke informatie ze erbij willen krijgen (ordernummer enzo, handig verwerken in administratie).
pi_39577519
Ik zit nu echt te twijfelen . Jullie lijken het helemaal eens te zijn met elkaar, maar ik ben niet zo thuis in dat juridische gedoe. Als ik dat mailtje stuur, 100% dat ik em dan gewoon terug kan sturen, en m'n geld terugkrijg?

Loopt die 7e werkdag trouwens over 6 minuten (om 17 uur) af, of is het geldig tot 00.00 vannacht?
  donderdag 6 juli 2006 @ 16:55:40 #128
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39577565
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:54 schreef Yeahinho het volgende:
Ik zit nu echt te twijfelen . Jullie lijken het helemaal eens te zijn met elkaar, maar ik ben niet zo thuis in dat juridische gedoe. Als ik dat mailtje stuur, 100% dat ik em dan gewoon terug kan sturen, en m'n geld terugkrijg?
Ik ben er ook niet 'thuis' in maar ik heb me wat verdiept in consumentenrecht en dan kom je er achter dat je als consument erg sterk staat, zeker als het op aankopen via internet gaan.
  donderdag 6 juli 2006 @ 16:58:12 #129
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39577635
quote:

Loopt die 7e werkdag trouwens over 6 minuten (om 17 uur) af, of is het geldig tot 00.00 vannacht?
Ja. 100%. Hoewel ze moeilijk kunnen doen, ze kunnen gewoon niet om die wet heen, dat is dwingend recht. Dus je staat volkomen in je recht.

En ik zou ze gewoon nu even bellen als ik jou was.
pi_39577697
Artikel 16 Afkoelingsperiode
16.1 De afnemer heeft zeven werkdagen na de ontvangst van zijn/haar product de bevoegdheid onderliggende overeenkomst met Micro-Mail B.V. te ontbinden.

16.2 Indien de afnemer de overeenkomst wenst te ontbinden ingevolge artikel 16.1, dient dit schriftelijk aan Micro-Mail B.V. te worden gemeld. Het retouradres zal worden vastgesteld door Micro-Mail B.V.. De afnemer dient in dit geval zelf de kosten van en het risico voor het verzenden te dragen.

16.3 Als de afnemer al enige betalingen heeft verricht op het moment dat de afnemer de overeenkomst met Micro-Mail B.V. ingevolge artikel 16.1. en 16.2 van deze Koopvoorwaarden heeft herroepen, zal Micro-Mail B.V. deze betalingen binnen veertien werkdagen nadat Micro-Mail B.V. het door de afnemer geretourneerde product heeft ontvangen, aan de afnemer terugbetalen.

16.4 Als Micro-Mail B.V. het vermoeden heeft dat het product reeds is geopend, gebruikt of door de schuld van de afnemer is beschadigd. Dan behoudt Micro-Mail B.V. het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het reeds betaalde bedrag te crediteren. Micro-Mail B.V. zal de afnemer hiervan schriftelijk of telefonisch op de hoogte brengen.
pi_39577718
Hm, zou 'ie in dit geval zijn hele systeem moeten opsturen, of alleen het scherm?
  donderdag 6 juli 2006 @ 17:03:10 #132
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39577768
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 17:01 schreef roelofjan het volgende:
Hm, zou 'ie in dit geval zijn hele systeem moeten opsturen, of alleen het scherm?
Ik lees nergens dat hij een heel systeem gekocht heeft (maar kan zijn dat ik er overheen lees), maar daarom zou ik dus ook gewoon even bellen. Dan kunnen ze hem dat allemaal vertellen.
  donderdag 6 juli 2006 @ 17:03:42 #133
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39577793
Winkel zou trouwens wel achterlijk zijn als ze ook het hele systeem terug willen, ook al is TS daarover wel tevreden.
pi_39577803
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 17:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ik lees nergens dat hij een heel systeem gekocht heeft (maar kan zijn dat ik er overheen lees), maar daarom zou ik dus ook gewoon even bellen. Dan kunnen ze hem dat allemaal vertellen.
Hiero
Mijn nieuwe (door kennis samengestelde) pctje

Dat bellen lijkt me ook niet geheel onverstandig nee.
pi_39577808
quote:

Als je iets online besteld heb je recht op 7 dagen bedenktijd punt.

Je hebt er dan 100% recht op om je geld terug te krijgen, of je het ook echt krijgt is nog de vraag.
De verzendkosten krijg je trouwens niet terug.

Mocht je twijfelen, bel dan het bedrijf op en zeg dat je je monitor terug wilt sturen omdat je hem niet mooi vind, beroep je hierbij dus op de wet "koop op afstand" vraag een adres waar je hem heen kunt sturen of breng hem langs.
Mocht je je monitor opsturen, doe dit altijd aangetekend er zijn webshop die retour gestuurde producten nogal eens kwijt willen raken en zodoende je geld niet terug hoeven te geven. Met de handtekening voor ontvangst ben je er zeker van dat de monitor bij hen beland is en is de verantwoordelijkheid voor de monitor in hun handen.

Je zit nu al wat krap bij tijd, dus ik zou snel bellen en een mailtje sturen. Met bellen heb je meteen antwoord.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_39577842
Kheb inderdaad het hele systeem daar gekocht, maar de rest werkt vooralsnog prima. Alleen het scherm moet dus terug, dat wordt nog een heel gedoe ben ik bang .
  donderdag 6 juli 2006 @ 17:06:03 #137
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39577855
quote:
Scherp.
pi_39577859
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 17:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Winkel zou trouwens wel achterlijk zijn als ze ook het hele systeem terug willen, ook al is TS daarover wel tevreden.
"Maar meneer, u stuurde alleen het beeldscherm op, de overeenkomst had betrekking op het hele systeem. U heeft de koop dus niet tijdig ontbonden, dus u krijgt het geld voor het scherm niet terug"

Geen idee hoe dit zit hoor, ik vraag het me alleen af?
  donderdag 6 juli 2006 @ 17:07:35 #139
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39577890
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 17:05 schreef Yeahinho het volgende:
Kheb inderdaad het hele systeem daar gekocht, maar de rest werkt vooralsnog prima. Alleen het scherm moet dus terug, dat wordt nog een heel gedoe ben ik bang .
Heb je al gebeld?

Ze zullen waarschijnlijk de monitor gewoon terug nemen en jou het systeem laten houden. En dan ga je naar een winkel en koop je daar een scherm dat je eerst hebt bekeken zodat je niet weer een dode pixel hebt.

Als ze erop zouden staan dat je alles terug brengt, kunnen ze de pc (die overigens voor jou samengesteld is en dus misschien niet eens teruggenomen hoeft te worden) nog eens proberen te verkopen, terwijl ze dat geld gewoon binnen hebben als ze alleen de monitor terug nemen.
  donderdag 6 juli 2006 @ 17:08:36 #140
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39577913
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 17:06 schreef roelofjan het volgende:

[..]

"Maar meneer, u stuurde alleen het beeldscherm op, de overeenkomst had betrekking op het hele systeem. U heeft de koop dus niet tijdig ontbonden, dus u krijgt het geld voor het scherm niet terug"

Geen idee hoe dit zit hoor, ik vraag het me alleen af?
Het is voor beide partijen voordeliger om alleen het scherm te retourneren. Dus ik zie nou niet direct een probleem ontstaan. Maar ja, zoals ik zei, ik zou eerst bellen.
pi_39587351
je moet iig voor 0:00u melden dat je de koop betreffende de monitor ontbind
anders ben je te laat.
dag
pi_39596836
En TS heb je actie ondernomen?
Fiets
pi_39596874
Ik en me zusje pas nieuwe Acer schermen en allebei nergens last van
JOHNNY HEITINGA
  vrijdag 7 juli 2006 @ 09:24:11 #144
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39596931
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:21 schreef Camplo het volgende:
Ik en me zusje pas nieuwe Acer schermen en allebei nergens last van
Good for you! Heb je ook nog een nuttige bijdrage aan dit topic?

Oh ja, acer is een verschrikkelijk B-merk
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:20 schreef kareltje_de_grote het volgende:
En TS heb je actie ondernomen?
Ik heb niet echt de indruk dat TS weet hoe hij met deze situatie om moet gaan. Diverse mensen hebben meerdere malen aangegeven contact op te nemen met de winkel, per email dan wel telefonisch, ruim voor het sluiten van de winkel dus, ik denk dat hij niet veel keus heeft dan proberen te leven met die dode pixel.
pi_39596999
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:24 schreef Gunner het volgende:

[..]

Good for you! Heb je ook nog een nuttige bijdrage aan dit topic?

Oh ja, acer is een verschrikkelijk B-merk
[..]

Ik heb niet echt de indruk dat TS weet hoe hij met deze situatie om moet gaan. Diverse mensen hebben meerdere malen aangegeven contact op te nemen met de winkel, per email dan wel telefonisch, ruim voor het sluiten van de winkel dus, ik denk dat hij niet veel keus heeft dan proberen te leven met die dode pixel.
Acer een B-merk?
Medion zeker een A-merk?
JOHNNY HEITINGA
pi_39597007
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:28 schreef Camplo het volgende:

[..]

Acer een B-merk?
Medion zeker een A-merk?
Fiets
  vrijdag 7 juli 2006 @ 09:30:11 #147
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39597035
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:28 schreef Camplo het volgende:

[..]

Acer een B-merk?
Medion zeker een A-merk?
Zeg ik ergens dat Medion een a-merk is?
pi_39601687
Ik heb gemaild, en kreeg vanmorgen dit terug:
quote:
Hallo,

Als de monitor uit de verpakking is geweest kunnen wij deze niet retour accepteren.

De wet waar u naar verwijst maakt het mogelijk goederen (gekocht op internet) retour
te sturen wanneer deze niet gebruikt zijn. Dit is om de consument tegen zichzelf te beschermen
voor impulsieve aankopen. Het is niet zo dat consumenten eerst het product kunnen
testen en vervolgens retour sturen wanneer het niet bevalt. Tevens komen de
verzendkosten hoe dan ook niet voor onze rekening.

Met vriendelijke groet,

Jelmer de Boer

Technische Dienst
Micro-Mail
  vrijdag 7 juli 2006 @ 12:25:48 #149
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39601723
HELE DIKKE ONZIN!!!

Stuur ze een link naar de volgende pagina's:

http://www.justitie.nl/pu(...)kopen_op_afstand.asp

http://europa.eu.int/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!celexapi!prod!CELEXnumdoc&lg=NL&numdoc=31997L0007&model=guichett

En vraag ze waar staat dat het product niet open gemaakt mag worden om de wet te doen gelden. Alleen bij software staat deze uitsluiting.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 12:28:07 #150
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39601805
Ik zou ze even vragen waar staat dat het niet gebruikt mag zijn. Dat heb ik namelijk nog nooit gelezen. Of je kunt het zelf even nalezen op http://wetten.overheid.nl. Je moet artikel 46 hebben uit boek 7 van het Burgerlijk Wetboek.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 12:32:00 #151
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39601964
quote:
Veel internetshops lappen wet Kopen op afstand aan hun laars
19 maart 2004

De Consumentenbond heeft een onderzoek gedaan onder 300 internetsites en bekeken of deze sites zich aan de wet Koop op afstand houden. De uitkomst van het onderzoek is bedroevend. Zo heeft de consument volgens de wet recht op een bedenktijd van 7 werkdagen, waarbinnen de overeenkomst zonder opgaaf van reden kan worden ontbonden. Bij maar liefst 112 websites (37%) werd de koper niet gewezen op zijn recht de koop te ontbinden.

Bij webwinkels waar wél een termijn werd genoemd, betrof dit in meer dan de helft van de gevallen een te korte termijn. Sommige sites hanteren zelfs voorwaarden die belemmerend werken en tegen de wet in druisen. De Consumentenbond pleit bij de overheid voor een toezichthouder die toeziet op handhaving van de wet om in de toekomst dit soort misleidende praktijken te voorkomen.

Uit ons onderzoek blijkt dat sommige internetsites voorwaarden vermelden die haaks op de wet staan. Voorbeelden daarvan zijn het in rekening brengen van kosten bij ontbinding van de koop binnen de wettelijke termijn van zeven dagen, of het vermelden dat de bedenktijd niet geldt voor ‘speciaal bestelde’ artikelen.
Ook de eis dat de verpakking van producten niet geopend mag worden is meestal in strijd met de wet. Volgens de wet mogen bedrijven uitsluitend voor audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur eisen dat de verzegeling niet verbroken is, voor andere producten geldt dat dus niet.

Identiteit en informatie
Volgens de wet is een verkoper die vooruitbetaling eist, verplicht om een fysiek adres bekend te maken. Op 15% van de sites is geen telefoonnummer te vinden Een kwart van de bedrijven vermeldt geen bezoekadres of fysiek adres. Een klein aantal noemt alleen een postbusadres. In sommige gevallen waren er helemaal geen adresgegevens te vinden op de site.
Daarnaast verzuimt 30% van de bedrijven iets over zichzelf te vertellen, zoals wie ze zijn, wat voor soort onderneming enzovoort.
Uit het onderzoek kwam verder naar voren dat 85% van de onderzochte bedrijven onvoldoende informatie geeft over de producten die het bedrijf verkoopt. In technische branches zoals bruingoed, foto- en computerbranche is de productinformatie beter dan in andere branches. Slechter gesteld is het bij speelgoed, parfumerie, sportzaken en boeken, cd’s en dvd’s.
Verder kwam aan het licht dat bijna een derde van de prijsaanduidingen van de producten niet volgens de wet zijn, bijvoorbeeld doordat ze niet toegelicht worden of omdat ze exclusief BTW zijn. De prijzen kunnen daardoor misleidend zijn.

Toezicht
De Consumentenbond vindt het betreurenswaardig dat zoveel ondernemers de wet (die nu bijna drie jaar geldt) aan hun laars lappen. Hierdoor hebben consumenten weinig profijt van deze consumentenbeschermende wetgeving. De bond pleit dan ook bij de overheid voor een toezichtinstantie die beschikt over bevoegdheden als opsporing, huiszoeking en het uitdelen van boetes.
Ooit eens van de consumentenbond site gejat, staat ook iets over openmaken.
quote:
Burgerlijk Wetboek 7
Boek 7 Bijzondere overeenkomsten
Titel 1 Koop en ruil
Afdeling 9A Overeenkomsten op afstand

Artikel 46d
1. Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.

2. In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.

3. In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de ontbinding plaatsvinden.

4. De leden 1–3 zijn niet van toepassing op de koop op afstand:
a. van zaken waarvan de prijs gebonden is aan de schommelingen op de financiële markt, waarop de verkoper geen invloed heeft;
b. van zaken die:
1°. zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper;
2°. duidelijk persoonlijk van aard zijn;
3°. door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
4°. snel kunnen bederven of verouderen;
c. van audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, indien de koper hun verzegeling heeft verbroken;
d. van kranten en tijdschriften.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 12:33:40 #152
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39602027
Ohja, die uitzondering ken ik wel. En aangezien die in de wet ook genoemd wordt, kun je ook wel concluderen dat voor andere artikelen die uitzondering niet geldt.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 12:36:16 #153
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39602127
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 12:33 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ohja, die uitzondering ken ik wel. En aangezien die in de wet ook genoemd wordt, kun je ook wel concluderen dat voor andere artikelen die uitzondering niet geldt.
Wie quote je nu?

Oh ja, en Yeahinho, nu je al binnen 7 dagen hebt gereageerd, heb je de koop al ontbonden. Dat heb je namelijk als bewijs. Nu ligt alleen de winkel nog dwars, maar dat maakt niet uit.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 12:37:59 #154
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39602182
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 12:36 schreef Gunner het volgende:

[..]

Wie quote je nu?
Ik antwoordde op jou (voor je edit) over de uitzondering op geluidsdragers e.d.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 12:39:01 #155
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39602222
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 12:37 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ik antwoordde op jou (voor je edit) over de uitzondering op geluidsdragers e.d.
ok, wat kunnen wij doen om Yeahinho te helpen nu de shop dwarsligt? Ik ben niet zo juridisch onderbouwt dat ik ff snel een juridisch getint briefje ga tikken.
pi_39602235
Bedankt, ik heb het volgende teruggestuurd:
quote:
Geachte meneer De Boer,

Graag wil ik u wijzen op de webpagina's http://www.justitie.nl/pu(...)kopen_op_afstand.asp en http://europa.eu.int/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!celexapi!prod!CELEXnumdoc&lg=NL&numdoc=31997L0007&model=guichett

Mag ik u vragen waar vermeld staat dat het product niet geopend mag zijn om de wet te doen gelden? Enkel bij software is deze uitsluiting geldig.

Met vriendelijke groet,

Yeahinho
pi_39602288
Een monitor is niet verzegeld lijkt me?

Dat je iets niet uit de verpakking mag halen lijkt mij onzin.

Tijd om een rechtsbijstandwinkel op te zoeken denk ik.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 12:42:23 #158
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39602346
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 12:39 schreef Gunner het volgende:

[..]

ok, wat kunnen wij doen om Yeahinho te helpen nu de shop dwarsligt? Ik ben niet zo juridisch onderbouwt dat ik ff snel een juridisch getint briefje ga tikken.
Ik ook niet. Na 2 simpele modules recht (gevolgd door in dit geval totaal irrelevant belastingrecht) voel ik me niet geroepen om een brief op te stellen. Maar het hoeft toch ook niet juridisch getint? Gewoon zeggen waar het op staat en de reactie van de winkel maar weer afwachten. Hopelijk krijgen ze zelf wel door dat ze geen gelijk hebben.

En anders even naar WGR, daar zitten mensen die er meer ervaring mee hebben.
pi_39602691
quote:
Hallo,

Als de monitor uit de verpakking is geweest kunnen wij deze niet retour accepteren.

De wet waar u naar verwijst maakt het mogelijk goederen (gekocht op internet) retour
te sturen wanneer deze niet gebruikt zijn. Dit is om de consument tegen zichzelf te beschermen
voor impulsieve aankopen. Het is niet zo dat consumenten eerst het product kunnen
testen en vervolgens retour sturen wanneer het niet bevalt. Tevens komen de
verzendkosten hoe dan ook niet voor onze rekening.

Met vriendelijke groet,

Jelmer de Boer

Technische Dienst
Micro-Mail
Het deel dat ik bold heb gemaakt klopt in ieder geval wel in hun mail, maar het is leuk om te zien dat ze zelf ook weten dat ze fout zitten.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 12:53:50 #160
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39602734
Ja, dat vond ik ook nogal apart, aan de ene kant kennen ze het dus WEL!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 12:56:44 #161
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39602814
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 12:53 schreef Gunner het volgende:
Ja, dat vond ik ook nogal apart, aan de ene kant kennen ze het dus WEL!
Ach, het was te verwachten, ze willen er natuurlijk ook onderuit komen.

Het zou me daarom ook niet verbazen als ze ook nog aankomen met het argument dat TS te laat is omdat de termijn van 7 werkdagen inmiddels verlopen is.
pi_39603027
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 12:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ach, het was te verwachten, ze willen er natuurlijk ook onderuit komen.

Het zou me daarom ook niet verbazen als ze ook nog aankomen met het argument dat TS te laat is omdat de termijn van 7 werkdagen inmiddels verlopen is.
Zou wel uitermate triest zijn, maar na de vorige reactie van dat bedrijf niet vreemd nee
Gelukkig wilde TS de verkoop op tijd ontbinden, dus uiteindelijk zal Micro-Mail wel (moeten) instemmen. Blijft kut dat je moet drammen om je gelijk te halen in een zaak waar je notabene het recht aan je zijde hebt. Sommige zaken...
Xbox360 Gamertag / PSN Tag: GokuSFE
  vrijdag 7 juli 2006 @ 13:07:28 #163
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39603127
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 13:03 schreef GokuSFE het volgende:
Sommige zaken...
Jammer inderdaad.

Ook een reden dat ik erg graag bij nlstore bestel. Het is maar 1 keer fout gegaan, ik kreeg een flink beschadigde cd-box. Ik heb toen gemaild, zonder vermelding van welke artikelen dan ook, met de vraag wat zij als oplossing voorstelden. Ik mocht het terugsturen en een nieuwe krijgen (logisch) of een deel van de prijs terug krijgen (10%, veel te weinig).

Ik heb het teruggestuurd, naar een antwoordnummer, dus gratis. Een dag na verzenden had ik al een nieuwe, ze hebben dus gewoon gelijk een nieuwe gestuurd zodat ik niet (lang) zonder zou zitten.

Prima service. En ze antwoorden ook gewoon binnen 24 uur op e-mail.
pi_39603148
http://www.psp-vault.com/modules.php?name=UpDownload&req=getit&lid=355

Pixel fixer, weet niet of hij al is gegeven maar hij mij werkte hij iig

(19" LCD LG, blauwe pixel, weg in 2 minuten )
pi_39603165
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 12:39 schreef Yeahinho het volgende:
Bedankt, ik heb het volgende teruggestuurd:
[..]
Klasse

Dat openmaken is namelijk onzin, je moet bij een aankoop kunnen oordelen of het product aan jouw verwachting voldoet dit kan niet zonder het product werkelijk te bekijken. De afbeelding op zowel de doos als de website kunnen afwijken van het werkelijke product. Dat is waarom deze wet in het leven is geroepen.

Mochten ze moeilijk blijven doen, drijg gewoon met de rechtsbijstand, consumentenbond of rechtswinkel. Als je zelf geen rechtsbijstand verzekering hebt, hebben je ouders dit misschien wel.

De mailtjes die jij stuurt hoeven niet heel ingewikkeld te zijn en bol van juridische meldingen, gewoon zo'n linkje naar een officiele website is inderdaad voldoende.

Succes en hou ons op de hoogte, altijd leerzaam zulke gevallen.
Fiets
  vrijdag 7 juli 2006 @ 13:11:06 #166
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39603243
Waarom heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat die gasten nog niet overstag gaan na dit laatste mailtje?
pi_39603430
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:02 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zie hier mijn reden om nooit een TFT te kopen! Wat ben ik blij met m'n 21" Iiyama uit de steentijd
Precies, heb zelf een 19' Iiyama en lach nog steeds alle TFT-bezitters uit. 5 jaar oud en een beter beeld, hogere resolutie, hogere refresh rate, meer kleurdiepte en geen kans op dooie pixels.

vrijdag 7 juli 2006 @ 13:18:23 #168
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39603509
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 13:16 schreef LSS het volgende:

[..]

Precies, heb zelf een 19' Iiyama en lach nog steeds alle TFT-bezitters uit. 5 jaar oud en een beter beeld, hogere resolutie, hogere refresh rate, meer kleurdiepte en geen kans op dooie pixels.
Ik ben erg tevreden met mijn TFT schermpje hoor. 17" LG scherm, resolutie van 1280x1024 vind ik prima werken (gebruikte ik op mijn CRT ook al). 75 Hz bevalt me ook prima. De kleuren zien er goed genoeg uit (ik doe niet aan fotobewerking en dergelijke). En dode pixels heb ik ook niet.

En mijn bureau is niet zo groot, dus de extra ruimte is meer dan welkom.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 13:19:41 #169
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_39603548
Neem een witte achtergrond
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
pi_39603687
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 13:16 schreef LSS het volgende:

[..]

Ik lach jou uit met je enorme bakbeest.
pi_39603778
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 13:24 schreef GioStyle het volgende:

[..]

Als je gewoon voor je beeldscherm zit heb je daar toch echt geen last van hoor?

Sterker nog, ik heb er zelfs nooit last van.

Als je ruimtegebrek hebt kan ik mij er nog iets bij voorstellen.
pi_39604033
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 13:24 schreef GioStyle het volgende:

[..]

Valt best mee, het ding is niet zo heel erg diep, maar wel heel zwaar, dat is eigelijk het enige nadeel. Het beeld is nog steeds superieur aan alles wat er op TFT gebied te vinden is, al vinden mensen die een hoop hebben neergeteld voor een grote TFT dat natuurlijk niet. Jammer dat ik destijds geen 21' monster heb gekocht.

Ik vind het erg jammer dat de CRT techniek er nu helemaal uit gaat ten behoeve van TFT (en eventuele opvolgers) , maar zo gaat het nu eenmaal in computerland.
pi_39605021
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 13:36 schreef LSS het volgende:

[..]

Valt best mee, het ding is niet zo heel erg diep, maar wel heel zwaar, dat is eigelijk het enige nadeel. Het beeld is nog steeds superieur aan alles wat er op TFT gebied te vinden is, al vinden mensen die een hoop hebben neergeteld voor een grote TFT dat natuurlijk niet. Jammer dat ik destijds geen 21' monster heb gekocht.

Ik vind het erg jammer dat de CRT techniek er nu helemaal uit gaat ten behoeve van TFT (en eventuele opvolgers) , maar zo gaat het nu eenmaal in computerland.
Ach zodra OLED zijn intrede maakt zijn bijna alle nadelen van platte schermen weg. Zelfde kleurenechtheid geen ghosting. Het enige wat blijft is de native resolutie. maar dat lijkt me niet zo'n probleem. Dat stel je één keer goe in windows en spelletjes in en dan heb je er totaal geen last meer van.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:22:37 #174
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39607789
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:42 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja in de originele doos? Zoals ik hem gekregen heb.

En het is niet zo makkelijk gezegd, zo staat het in de wet!

Ik begrijp best dat ze niet willen dat je de doos helemaal verkloot, de verpakking moet in goede staat zijn maar ongeopend is onwettig en onredelijk, zo kan je immers het product niet uitproberen om te zien of het aan je eisen voldoet, daar is die hele wet op gebaseerd!
Volgens mij is een afkoelperiode in het leven geroepen om het product terug te kunnen brengen als je spijt krijgt van je aankoop.Niet een periode om het product uit te proberen.
Zeker met zoiets als een TFT scherm weet ik nu al zeker dat de TS nul op rekest krijgt.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:31:17 #175
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39608119
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:22 schreef Metro2005 het volgende:
Volgens mij is een afkoelperiode in het leven geroepen om het product terug te kunnen brengen als je spijt krijgt van je aankoop.Niet een periode om het product uit te proberen.
Zucht. Kan jij uit de wettekst halen dat een TFT scherm uitgesloten is van deze wet? Je blaat een hoop maar je kan niet (in tegenstelling tot velen hier) met relevante links komen die je gelijk bewijzen.

Nog een keer speciaal voor Metro2005;

De hele wet koop-op-afstand is bedoeld om een koper op afstand dezelfde uitprobeermogelijkheden te bieden die een goede winkel ook kent.

De winkelier heeft er zelfs rekening mee te houden dat zoiets in voorkomende gevallen niet mogelijk is zonder gebruikssporen.

De eis dat de verpakking niet verscheurd mag zijn, mag gesteld worden, een eis dat de verpakking niet geopend mag zijn daarentegen niet.
quote:
Zeker met zoiets als een TFT scherm weet ik nu al zeker dat de TS nul op rekest krijgt.
Van de winkel of van de nederlandse wet?
Volgens mij ben jij echt de enige die denkt dat een winkel boven het BW kan staan, maar je bent imho behoorlijk bevooroordeeld omdat je zelf in een winkel wertk, of hebt gewerkt. Gewoon gebrainwashed door ondernemers die onder hun wettelijke verplichtingen niet willen nakomen.

Als je dit soort risico's van een webwinkel niet wilt, ga dan spruitjes verbouwen ofzo.

Ik ga overigens niet verder met je in discussie want dat is vrij zinloos.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:48:33 #176
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39608801
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:31 schreef Gunner het volgende:

[..]

Zucht. Kan jij uit de wettekst halen dat een TFT scherm uitgesloten is van deze wet? Je blaat een hoop maar je kan niet (in tegenstelling tot velen hier) met relevante links komen die je gelijk bewijzen.

Nog een keer speciaal voor Metro2005;

De hele wet koop-op-afstand is bedoeld om een koper op afstand dezelfde uitprobeermogelijkheden te bieden die een goede winkel ook kent.

De winkelier heeft er zelfs rekening mee te houden dat zoiets in voorkomende gevallen niet mogelijk is zonder gebruikssporen.

De eis dat de verpakking niet verscheurd mag zijn, mag gesteld worden, een eis dat de verpakking niet geopend mag zijn daarentegen niet.
[..]

Van de winkel of van de nederlandse wet?
Volgens mij ben jij echt de enige die denkt dat een winkel boven het BW kan staan, maar je bent imho behoorlijk bevooroordeeld omdat je zelf in een winkel wertk, of hebt gewerkt. Gewoon gebrainwashed door ondernemers die onder hun wettelijke verplichtingen niet willen nakomen.

Als je dit soort risico's van een webwinkel niet wilt, ga dan spruitjes verbouwen ofzo.

Ik ga overigens niet verder met je in discussie want dat is vrij zinloos.
Hoho ik weet ook wel dat je gelijk hebt, en in de winkels waar ik gewerkt heb werden die dingen ook wel retour genomen. Maar ik zeg alleen dat het niet meer dan logisch is dat het product wel weer goed door te verkopen is. Er staat immers ook nergens beschreven dat de verpakking niet gescheurd of beschadigd mag zijn dus volgens de letter van de wet mag ik morgen een scherm kopen, doos helemaal kapot scheuren, plasticjes wegsmijten, uitproberen en weer terugbrengen.
Er staat immers niet in de wet dat dit niet mag

(het heet trouwens ook afkoelperiode, geen uitprobeerperiode, dat moet ook al wel wat zeggen )

Als de TS de doos heeft en alles gewoon weer enigszins fatsoenlijk terug in de doos gekregen heeft dan mag hij het volgens de letter van de wet inderdaad gewoon terugbrengen.
Het is dan aan de winkelier of deze de wet aanhoudt of zijn eigen regels aanhoudt.
Veel particulieren hebben geen zin in veel gezeur ook al staan ze in hun recht.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:52:29 #177
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39608943
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:48 schreef Metro2005 het volgende:
Het is dan aan de winkelier of deze de wet aanhoudt of zijn eigen regels aanhoudt.
Veel particulieren hebben geen zin in veel gezeur ook al staan ze in hun recht.
Dat is dus niet aan de winkelier, maar aan de consument. Die kan immers de winkelier ertoe dwingen gewoon de wet na te leven.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:55:24 #178
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39609051
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:52 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dat is dus niet aan de winkelier, maar aan de consument. Die kan immers de winkelier ertoe dwingen gewoon de wet na te leven.
Klopt, maar als de particulier daar niet de tijd of geld voor heeft wint de winkelier dus eigenlijk.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:56:55 #179
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39609105
quote:
Maar ik zeg alleen dat het niet meer dan logisch is dat het product wel weer goed door te verkopen is.
Nee, dat is niet het probleem van de koper, maar van de VERKOPER. Ondernemers risico.
quote:
(het heet trouwens ook afkoelperiode, geen uitprobeerperiode, dat moet ook al wel wat zeggen )
Volgens mij is hier geen sprake van een afkoelperiode.
http://www.justitie.nl/pu(...)kopen_op_afstand.asp

Zoek eens op woord "afkoel" en je zal niets vinden, afkoel periode is VOOR de levering is geweest.

Afkoel periode is wat anders. Als jij bijvoorbeeld een ADSL abo afsluit, dan doen ze de eerste 7 dagen niets (afkoel periode) zodat de consument zich binnen deze 7 dagen kan bedenken, zo heeft in dit geval een provider geen moeilijke en kostbare procedures opgestart als een klant zich binnen 7 dagen bedenkt.
quote:
Are you serious???
pi_39609128
quote:

Ik hoop toch dat ik die zin verkeerd opvat.

Zou wat worden als iedereen zelf mag bepalen of hij/zij zich aan de wet houd.
Fiets
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:58:20 #181
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39609166
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:57 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Dan kan ik mijn mooie wetbundels wel weggooien.
pi_39609440
Mail terug!
quote:
Hallo,

Waarom bevalt de monitor eigenlijk niet?

Met vriendelijke groet,

Jelmer de Boer

TD
TD .
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:08:23 #183
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39609527
Technische Dienst.

Je hoeft overigens geen reden op te geven dat weet je he?

Verzin anders een kutsmoes ofzo, maar als je geen reden opgeeft worden ze misschien achterdochtig.

BTW, ze beginnen al overstag te gaan! Anders hadden ze niet zo gereageerd
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:12:05 #184
136739 RandomReader
Save the cheerleader, get laid
pi_39609664
Ik heb op mijn eigen nieuwe Philips 19" tft een blauwe dode pixel. Is hier ook wat aan te doen?
Ik wil een plaatje posten!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:14:30 #185
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39609750
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 16:12 schreef RandomReader het volgende:
Ik heb op mijn eigen nieuwe Philips 19" tft een blauwe dode pixel. Is hier ook wat aan te doen?
Misschien handiger om je eigen topic hierover te openen, dit is een hele andere situatie. Als je een Phillips scherm de zgn "Perfect Panel" garantie hebt kan je binnen een jaar na aankoop Philips bellen en krijg je een ander (hoeft niet perse nieuw) scherm.
pi_39609885
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 16:06 schreef Yeahinho het volgende:
Mail terug!
[..]

TD .
Whehehe, ze gaan overstag

TD is inderdaad waarschijnlijk technische dienst.

Maar als reden kun je gewoon opgeven dat hij niet aan je verwachtingen voldoet of tegenvalt ofzo, dat is voldoende je hoeft geen reden op te geven.

Zit de winkel trouwens in de buurt?
Anders zeg je dat je hem uit coulance even langs komt brengen, laat jij je ook van je goeie kant zien.

Bij afleveren dan even een bonnetje + handtekening vragen als bewijs dat je je monitor hebt ingeleverd.
Fiets
pi_39609906
Ik ga terugmailen dat ik daar <hierom en hierom> *insert citaat uit de wet* geen antwoord op hoef te geven, maar omdat ik er geen geheim van wil maken: de kleur staat niet mooi bij m'n toetsenbord, muis en andere in het oog staande pc-artikelen . Of is die reden niet goed genoeg verzonnen?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:20:10 #188
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39609949
Omdat je niet verplicht bent om een reden op te geven voldoet elk willekeurig onzin verhaal
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:20:50 #189
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_39609969
Ik heb een luie pixel, maar hij is nog niet dood:

Luie Pixel!
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_39610066
1 dode pixel wordt hij toch niet om vervangen
Samsung heeft een voorwaarde dat hij in een bepaalde kwaliteits ... val
D.w.z. max 3 doe pixels ofzo in de hoek en 2 in de center.

Precies zoeken zal ik thuis even doen, echter kan je dus geen gar claimen op 1 pixel.
Je kan het doen ! er zijn namelijk bedrijven die niet zeuren (zoals iiyama) maar je zal geen pech kunnen hebben
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:25:10 #191
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39610097
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:57 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Je vat hem inderdaad verkeerd op Ik bedoel dat je overgeleverd bent aan de genade van de winkelier indien je zelf niet mondig genoeg bent of de wet niet goed genoeg kent of geen zin hebt in een eventuele rechtzaak.

vrijdag 7 juli 2006 @ 16:27:01 #192
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39610152
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 16:24 schreef Chinless het volgende:
1 dode pixel wordt hij toch niet om vervangen
Samsung heeft een voorwaarde dat hij in een bepaalde kwaliteits ... val
D.w.z. max 3 doe pixels ofzo in de hoek en 2 in de center.

Precies zoeken zal ik thuis even doen, echter kan je dus geen gar claimen op 1 pixel.
Je kan het doen ! er zijn namelijk bedrijven die niet zeuren (zoals iiyama) maar je zal geen pech kunnen hebben
Anders lees je ff het hele topic?
pi_39610506
Heb ik gedaan, maar dan nog heeft samsung / winkel het recht om hem niet daarom om te ruilen
Echter het feit dat hij hem terug wil sturen binnen de afkoel periode wat niet geaccepteerd wordt sta er los van
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_39610595
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 16:39 schreef Chinless het volgende:
Heb ik gedaan, maar dan nog heeft samsung / winkel het recht om hem niet daarom om te ruilen
Echter het feit dat hij hem terug wil sturen binnen de afkoel periode wat niet geaccepteerd wordt sta er los van
TS kan de afkoelperiode gebruiken om van z'n monitor met dode pixel af te komen.
Fiets
pi_39610656
Ik nies wel eens. En dan schieten er van die spetters op mijn beeldscherm. Zijn ook net dode pixels
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:48:33 #196
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_39610742
Er bestaat zoiets als een 'pixelgarantie'

Mijn samsung syncmaster 710N is trouwens na anderhalf jaar nog steeds pixel perfect
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:04:50 #197
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_39611288
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:40 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

edit
niet vergenoeg door gelezen. Is al 100x gezegd.
pi_39611832
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 16:48 schreef star_gazer het volgende:
Er bestaat zoiets als een 'pixelgarantie'

Mijn samsung syncmaster 710N is trouwens na anderhalf jaar nog steeds pixel perfect
Dat is dus overbodig bij koop op afstand
Geldklopperij.
Fiets
pi_39612024
Als het mogelijk is gewoon stug volhouden dat je het product niet uit de doos hebt genomen!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 19:47:43 #200
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_39615578
Gewoon retour sturen naar Samsung en zeggen dat je teveel blacklight leakage hebt in de hoeken waardoor het contrast niet aan de norm komt :p
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')