Ik denk dat dat niet zo simpel ligt. Bij TFT schermen zijn dode pixels toch wel min of meer 'normaal'. Volgens mij is van belang of de verkoper dat gemeld heeft of niet, dat er dode pixels in kunnen zitten.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:12 schreef Gunner het volgende:
1. Het is toch een defect?
Het zal wel in de algemene voorwaarden staan hé.quote:2. Kan je met een bron komen dat de verpakking ongeopend dient te wezen om te kunnen retourneren?
Het is een acceptabel defect...althans, volgens de TFT industrie.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:12 schreef Gunner het volgende:
2. Kan je met een bron komen dat de verpakking ongeopend dient te wezen om te kunnen retourneren?
1) Volgens de specificaties van de fabrikant is het geen defect en een onvermijdbaar onvolkomenheid tijdens het productieproces.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:12 schreef Gunner het volgende:
2. Kan je met een bron komen dat de verpakking ongeopend dient te wezen om te kunnen retourneren?
Ja, maar goed, de winkels geven ook hun eigen interpretatie aan hun Algemene voorwaarden, is het dan opeens ook okay?quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is een acceptabel defect...althans, volgens de TFT industrie.
Precies de reden dat ik onlangs een Philips heb gekochtquote:Sommigen zoals Philips geven tegenwoordig garanties af fabriek maar voor de winkelier is het hele dode pixel verhaal een ramp natuurlijk omdat iedere fabrikant zijn eigen regeltjes maakt.
Je gaat ermee akkoord, maar dat maakt het nog niet rechtsgeldig. Zodra het in strijd is met dwingend recht, komt dat deel van de algemene voorwaarden gewoon te vervallen. En dan maakt het niet uit of je ermee akkoord bent gegaan of niet.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:24 schreef Metro2005 het volgende:
2) Heb ik geen bron van, en weet ook niet of dit wettelijk vastgelegd is. Wél is het zo dat dit in de algemene voorwaarden van zo ongeveer elke webshop staat en dat deze voorwaarden gelden wanneer de koop gesloten is. je gaat hier namelijk mee akkoord indien je de koop sluit.
Mkay, dat betekend dat ik nergens meer kan bestellen omdat ik niet accoord kan gaan met de AV's omdat ze pertinent onjuistheden bevatten? meeste Av's zijn niet eens rechtsgeldig zoals Angel_of_Dth ook aangeeftquote:Op donderdag 6 juli 2006 16:24 schreef Metro2005 het volgende:
2) Heb ik geen bron van, en weet ook niet of dit wettelijk vastgelegd is. Wél is het zo dat dit in de algemene voorwaarden van zo ongeveer elke webshop staat en dat deze voorwaarden gelden wanneer de koop gesloten is. je gaat hier namelijk mee akkoord indien je de koop sluit.
Jammer. Zoiets heet ondernemers risico. Algemene Voorwaarden kunnen NIMMER boven de Nederlandse wet staan!quote:Bovendien is het ook niet meer dan logisch dat de winkel het product daarna wel weer moet kunnen verkopen.
De webshops waar ik gewerkt heb hadden sowieso de regel: alleen in originele verpakking en niet zichtbaar dat het een gebruikt exemplaar is (dus geen stof, vette vingers of beschadigingen)
Maar als die algemene voorwaarden in strijd met de wet koop op afstand zijn dan heeft die webwinkel wel mooi pech...quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:24 schreef Metro2005 het volgende:
Dan ben je dus al te laat om je te beroepen op de wet koop op afstand. helaas.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:28 schreef Yeahinho het volgende:
Ik heb em laten bezorgen en vorige week woensdag ofzo binnengekregen geloof ik.
Waar heb je hem nou gekocht dan, in de winkel, of via de site besteld?quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:28 schreef Yeahinho het volgende:
Zojuist dat programmaatje 2 uur aangezet, maar zonder resultaat.
Ik heb em laten bezorgen en vorige week woensdag ofzo binnengekregen geloof ik.
Gedurende 7 werkdagen na ontvangst. Net op tijd toch?quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:29 schreef Gunner het volgende:
Jammer Metro2005, maar er zijn nu al 3 mensen die je betoog de grond in boren met allemaal een mening met dezelfde strekking.
Geloof je nu wat we zeggen?
[..]
Dan ben je dus al te laat om je te beroepen op de wet koop op afstand. helaas.
Als het 7 werkdagen is wel maar dan moet hij wel de mail van ontbinding zo'n beetje nu gaan versturen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:34 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Gedurende 7 werkdagen na ontvangst. Net op tijd toch?
Heb je dit topic eigenlijk wel gelezen?quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:37 schreef Yeahinho het volgende:
Wat voor mail moet ik versturen, en krijg ik er dan een nieuw (zelfde) scherm voor terug volgens jou?!
Lekker makkelijk gezegd. Ik vind het niet meer dan logisch dat als je een product terugbrengt en al je geld terug wilt dat je het product ook weer zo teruggeeft als dat je het gekregen hebt!quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
Mkay, dat betekend dat ik nergens meer kan bestellen omdat ik niet accoord kan gaan met de AV's omdat ze pertinent onjuistheden bevatten? meeste Av's zijn niet eens rechtsgeldig zoals Angel_of_Dth ook aangeeft![]()
[..]
Jammer. Zoiets heet ondernemers risico. Algemene Voorwaarden kunnen NIMMER boven de Nederlandse wet staan!
Ja maar ik snap er allemaal maar weinig van.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:37 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Heb je dit topic eigenlijk wel gelezen?
quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:35 schreef Gunner het volgende:
[..]
Als het 7 werkdagen is wel maar dan moet hij wel de mail van ontbinding zo'n beetje nu gaan versturen.
Ik twijfelde een beetje tussen werkdagen of dagen....
art 46d:7 BWquote:1. Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.
2. In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.
3. In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de ontbinding plaatsvinden.
That's all.quote:Hallo met Yeahinho,
Hierbij ontbind ik de aankoop van het TFT scherm onder de wet "koop op afstand"
Ik ben er niet tevreden over en zal u het product z.s.m doen toekomen per TPG post. Het aankoopbedrag minus verzendkosten ontvang ik graag z.s.m op mijn bankrekening.
Met vriendelijke groet,
Yeahinho
Ja in de originele doos? Zoals ik hem gekregen heb.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:40 schreef Metro2005 het volgende:
Lekker makkelijk gezegd. Ik vind het niet meer dan logisch dat als je een product terugbrengt en al je geld terug wilt dat je het product ook weer zo teruggeeft als dat je het gekregen hebt!
Hoe heb je dat scherm gekocht?quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:40 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Ja maar ik snap er allemaal maar weinig van.
Zoals hier te lezen is, heb ik het zelf allemaal niet geregeld. Een kennis laten doen, die bij navraag alleen reageert met 'ach joh, wat maakt 1 pixeltje nou uit?'.
Nou ja, ik zou het iets anders opstellen, maar in principe wel.quote:
Ik geef toe, het is wat kort door de bocht, maar meer informatie is er in principe niet nodigquote:Op donderdag 6 juli 2006 16:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nou ja, ik zou het iets anders opstellen, maar in principe wel.
Ik zou in ieder geval even informeren waar het naartoe moet (sommige bedrijven zijn tof en laten je dingen naar een antwoordnummer sturen, dat scheelt porto) en welke informatie ze erbij willen krijgen (ordernummer enzo, handig verwerken in administratie).quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik geef toe, het is wat kort door de bocht, maar meer informatie is er in principe niet nodig![]()
Ik ben er ook niet 'thuis' in maar ik heb me wat verdiept in consumentenrecht en dan kom je er achter dat je als consument erg sterk staat, zeker als het op aankopen via internet gaan.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:54 schreef Yeahinho het volgende:
Ik zit nu echt te twijfelen. Jullie lijken het helemaal eens te zijn met elkaar, maar ik ben niet zo thuis in dat juridische gedoe. Als ik dat mailtje stuur, 100% dat ik em dan gewoon terug kan sturen, en m'n geld terugkrijg?
Ja. 100%. Hoewel ze moeilijk kunnen doen, ze kunnen gewoon niet om die wet heen, dat is dwingend recht. Dus je staat volkomen in je recht.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:54 schreef Yeahinho het volgende:
Ik zit nu echt te twijfelen. Jullie lijken het helemaal eens te zijn met elkaar, maar ik ben niet zo thuis in dat juridische gedoe. Als ik dat mailtje stuur, 100% dat ik em dan gewoon terug kan sturen, en m'n geld terugkrijg?
Loopt die 7e werkdag trouwens over 6 minuten (om 17 uur) af, of is het geldig tot 00.00 vannacht?
Ik lees nergens dat hij een heel systeem gekocht heeft (maar kan zijn dat ik er overheen lees), maar daarom zou ik dus ook gewoon even bellen. Dan kunnen ze hem dat allemaal vertellen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:01 schreef roelofjan het volgende:
Hm, zou 'ie in dit geval zijn hele systeem moeten opsturen, of alleen het scherm?
Hieroquote:Op donderdag 6 juli 2006 17:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik lees nergens dat hij een heel systeem gekocht heeft (maar kan zijn dat ik er overheen lees), maar daarom zou ik dus ook gewoon even bellen. Dan kunnen ze hem dat allemaal vertellen.
Als je iets online besteld heb je recht op 7 dagen bedenktijd punt.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:54 schreef Yeahinho het volgende:
Loopt die 7e werkdag trouwens over 6 minuten (om 17 uur) af, of is het geldig tot 00.00 vannacht?
Scherp.quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:04 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Hiero
Mijn nieuwe (door kennis samengestelde) pctje
"Maar meneer, u stuurde alleen het beeldscherm op, de overeenkomst had betrekking op het hele systeem. U heeft de koop dus niet tijdig ontbonden, dus u krijgt het geld voor het scherm niet terug"quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Winkel zou trouwens wel achterlijk zijn als ze ook het hele systeem terug willen, ook al is TS daarover wel tevreden.
Heb je al gebeld?quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:05 schreef Yeahinho het volgende:
Kheb inderdaad het hele systeem daar gekocht, maar de rest werkt vooralsnog prima. Alleen het scherm moet dus terug, dat wordt nog een heel gedoe ben ik bang.
Het is voor beide partijen voordeliger om alleen het scherm te retourneren. Dus ik zie nou niet direct een probleem ontstaan. Maar ja, zoals ik zei, ik zou eerst bellen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:06 schreef roelofjan het volgende:
[..]
"Maar meneer, u stuurde alleen het beeldscherm op, de overeenkomst had betrekking op het hele systeem. U heeft de koop dus niet tijdig ontbonden, dus u krijgt het geld voor het scherm niet terug"
Geen idee hoe dit zit hoor, ik vraag het me alleen af?
Good for you! Heb je ook nog een nuttige bijdrage aan dit topic?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:21 schreef Camplo het volgende:
Ik en me zusje pas nieuwe Acer schermen en allebei nergens last van
Ik heb niet echt de indruk dat TS weet hoe hij met deze situatie om moet gaan. Diverse mensen hebben meerdere malen aangegeven contact op te nemen met de winkel, per email dan wel telefonisch, ruim voor het sluiten van de winkel dus, ik denk dat hij niet veel keus heeft dan proberen te leven met die dode pixel.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:20 schreef kareltje_de_grote het volgende:
En TS heb je actie ondernomen?
Acer een B-merk?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:24 schreef Gunner het volgende:
[..]
Good for you! Heb je ook nog een nuttige bijdrage aan dit topic?
Oh ja, acer is een verschrikkelijk B-merk
[..]
Ik heb niet echt de indruk dat TS weet hoe hij met deze situatie om moet gaan. Diverse mensen hebben meerdere malen aangegeven contact op te nemen met de winkel, per email dan wel telefonisch, ruim voor het sluiten van de winkel dus, ik denk dat hij niet veel keus heeft dan proberen te leven met die dode pixel.
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:28 schreef Camplo het volgende:
[..]
Acer een B-merk?![]()
Medion zeker een A-merk?
Zeg ik ergens dat Medion een a-merk is?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:28 schreef Camplo het volgende:
[..]
Acer een B-merk?![]()
Medion zeker een A-merk?
quote:Hallo,
Als de monitor uit de verpakking is geweest kunnen wij deze niet retour accepteren.
De wet waar u naar verwijst maakt het mogelijk goederen (gekocht op internet) retour
te sturen wanneer deze niet gebruikt zijn. Dit is om de consument tegen zichzelf te beschermen
voor impulsieve aankopen. Het is niet zo dat consumenten eerst het product kunnen
testen en vervolgens retour sturen wanneer het niet bevalt. Tevens komen de
verzendkosten hoe dan ook niet voor onze rekening.
Met vriendelijke groet,
Jelmer de Boer
Technische Dienst
Micro-Mail
Ooit eens van de consumentenbond site gejat, staat ook iets over openmaken.quote:Veel internetshops lappen wet Kopen op afstand aan hun laars
19 maart 2004
De Consumentenbond heeft een onderzoek gedaan onder 300 internetsites en bekeken of deze sites zich aan de wet Koop op afstand houden. De uitkomst van het onderzoek is bedroevend. Zo heeft de consument volgens de wet recht op een bedenktijd van 7 werkdagen, waarbinnen de overeenkomst zonder opgaaf van reden kan worden ontbonden. Bij maar liefst 112 websites (37%) werd de koper niet gewezen op zijn recht de koop te ontbinden.
Bij webwinkels waar wél een termijn werd genoemd, betrof dit in meer dan de helft van de gevallen een te korte termijn. Sommige sites hanteren zelfs voorwaarden die belemmerend werken en tegen de wet in druisen. De Consumentenbond pleit bij de overheid voor een toezichthouder die toeziet op handhaving van de wet om in de toekomst dit soort misleidende praktijken te voorkomen.
Uit ons onderzoek blijkt dat sommige internetsites voorwaarden vermelden die haaks op de wet staan. Voorbeelden daarvan zijn het in rekening brengen van kosten bij ontbinding van de koop binnen de wettelijke termijn van zeven dagen, of het vermelden dat de bedenktijd niet geldt voor ‘speciaal bestelde’ artikelen.
Ook de eis dat de verpakking van producten niet geopend mag worden is meestal in strijd met de wet. Volgens de wet mogen bedrijven uitsluitend voor audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur eisen dat de verzegeling niet verbroken is, voor andere producten geldt dat dus niet.
Identiteit en informatie
Volgens de wet is een verkoper die vooruitbetaling eist, verplicht om een fysiek adres bekend te maken. Op 15% van de sites is geen telefoonnummer te vinden Een kwart van de bedrijven vermeldt geen bezoekadres of fysiek adres. Een klein aantal noemt alleen een postbusadres. In sommige gevallen waren er helemaal geen adresgegevens te vinden op de site.
Daarnaast verzuimt 30% van de bedrijven iets over zichzelf te vertellen, zoals wie ze zijn, wat voor soort onderneming enzovoort.
Uit het onderzoek kwam verder naar voren dat 85% van de onderzochte bedrijven onvoldoende informatie geeft over de producten die het bedrijf verkoopt. In technische branches zoals bruingoed, foto- en computerbranche is de productinformatie beter dan in andere branches. Slechter gesteld is het bij speelgoed, parfumerie, sportzaken en boeken, cd’s en dvd’s.
Verder kwam aan het licht dat bijna een derde van de prijsaanduidingen van de producten niet volgens de wet zijn, bijvoorbeeld doordat ze niet toegelicht worden of omdat ze exclusief BTW zijn. De prijzen kunnen daardoor misleidend zijn.
Toezicht
De Consumentenbond vindt het betreurenswaardig dat zoveel ondernemers de wet (die nu bijna drie jaar geldt) aan hun laars lappen. Hierdoor hebben consumenten weinig profijt van deze consumentenbeschermende wetgeving. De bond pleit dan ook bij de overheid voor een toezichtinstantie die beschikt over bevoegdheden als opsporing, huiszoeking en het uitdelen van boetes.
quote:Burgerlijk Wetboek 7
Boek 7 Bijzondere overeenkomsten
Titel 1 Koop en ruil
Afdeling 9A Overeenkomsten op afstand
Artikel 46d
1. Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.
2. In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.
3. In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de ontbinding plaatsvinden.
4. De leden 1–3 zijn niet van toepassing op de koop op afstand:
a. van zaken waarvan de prijs gebonden is aan de schommelingen op de financiële markt, waarop de verkoper geen invloed heeft;
b. van zaken die:
1°. zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper;
2°. duidelijk persoonlijk van aard zijn;
3°. door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
4°. snel kunnen bederven of verouderen;
c. van audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, indien de koper hun verzegeling heeft verbroken;
d. van kranten en tijdschriften.
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:33 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ohja, die uitzondering ken ik wel. En aangezien die in de wet ook genoemd wordt, kun je ook wel concluderen dat voor andere artikelen die uitzondering niet geldt.
Ik antwoordde op jou (voor je edit) over de uitzondering op geluidsdragers e.d.quote:
ok, wat kunnen wij doen om Yeahinho te helpen nu de shop dwarsligt? Ik ben niet zo juridisch onderbouwt dat ik ff snel een juridisch getint briefje ga tikken.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:37 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik antwoordde op jou (voor je edit) over de uitzondering op geluidsdragers e.d.
quote:Geachte meneer De Boer,
Graag wil ik u wijzen op de webpagina's http://www.justitie.nl/pu(...)kopen_op_afstand.asp en http://europa.eu.int/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!celexapi!prod!CELEXnumdoc&lg=NL&numdoc=31997L0007&model=guichett
Mag ik u vragen waar vermeld staat dat het product niet geopend mag zijn om de wet te doen gelden? Enkel bij software is deze uitsluiting geldig.
Met vriendelijke groet,
Yeahinho
Ik ook niet. Na 2 simpele modules recht (gevolgd door in dit geval totaal irrelevant belastingrecht) voel ik me niet geroepen om een brief op te stellen. Maar het hoeft toch ook niet juridisch getint? Gewoon zeggen waar het op staat en de reactie van de winkel maar weer afwachten. Hopelijk krijgen ze zelf wel door dat ze geen gelijk hebben.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:39 schreef Gunner het volgende:
[..]
ok, wat kunnen wij doen om Yeahinho te helpen nu de shop dwarsligt? Ik ben niet zo juridisch onderbouwt dat ik ff snel een juridisch getint briefje ga tikken.
Het deel dat ik bold heb gemaakt klopt in ieder geval wel in hun mail, maar het is leuk om te zien dat ze zelf ook weten dat ze fout zitten.quote:Hallo,
Als de monitor uit de verpakking is geweest kunnen wij deze niet retour accepteren.
De wet waar u naar verwijst maakt het mogelijk goederen (gekocht op internet) retour
te sturen wanneer deze niet gebruikt zijn. Dit is om de consument tegen zichzelf te beschermen
voor impulsieve aankopen. Het is niet zo dat consumenten eerst het product kunnen
testen en vervolgens retour sturen wanneer het niet bevalt. Tevens komen de
verzendkosten hoe dan ook niet voor onze rekening.
Met vriendelijke groet,
Jelmer de Boer
Technische Dienst
Micro-Mail
Ach, het was te verwachten, ze willen er natuurlijk ook onderuit komen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:53 schreef Gunner het volgende:
Ja, dat vond ik ook nogal apart, aan de ene kant kennen ze het dus WEL!
Zou wel uitermate triest zijn, maar na de vorige reactie van dat bedrijf niet vreemd neequote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ach, het was te verwachten, ze willen er natuurlijk ook onderuit komen.
Het zou me daarom ook niet verbazen als ze ook nog aankomen met het argument dat TS te laat is omdat de termijn van 7 werkdagen inmiddels verlopen is.
Jammer inderdaad.quote:
Klassequote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:39 schreef Yeahinho het volgende:
Bedankt, ik heb het volgende teruggestuurd:
[..]
Precies, heb zelf een 19' Iiyama en lach nog steeds alle TFT-bezitters uit. 5 jaar oud en een beter beeld, hogere resolutie, hogere refresh rate, meer kleurdiepte en geen kans op dooie pixels.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zie hier mijn reden om nooit een TFT te kopen! Wat ben ik blij met m'n 21" Iiyama uit de steentijd![]()
![]()
![]()
Ik ben erg tevreden met mijn TFT schermpje hoor. 17" LG scherm, resolutie van 1280x1024 vind ik prima werken (gebruikte ik op mijn CRT ook al). 75 Hz bevalt me ook prima. De kleuren zien er goed genoeg uit (ik doe niet aan fotobewerking en dergelijke). En dode pixels heb ik ook niet.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:16 schreef LSS het volgende:
[..]
Precies, heb zelf een 19' Iiyama en lach nog steeds alle TFT-bezitters uit. 5 jaar oud en een beter beeld, hogere resolutie, hogere refresh rate, meer kleurdiepte en geen kans op dooie pixels.
Ik lach jou uit met je enorme bakbeest.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:16 schreef LSS het volgende:
[..]
Precies, heb zelf een 19' Iiyama en lach nog steeds alle TFT-bezitters uit. 5 jaar oud en een beter beeld, hogere resolutie, hogere refresh rate, meer kleurdiepte en geen kans op dooie pixels.
![]()
![]()
![]()
Als je gewoon voor je beeldscherm zit heb je daar toch echt geen last van hoor?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:24 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Ik lach jou uit met je enorme bakbeest.![]()
Valt best mee, het ding is niet zo heel erg diep, maar wel heel zwaar, dat is eigelijk het enige nadeel. Het beeld is nog steeds superieur aan alles wat er op TFT gebied te vinden is, al vinden mensen die een hoop hebben neergeteld voor een grote TFT dat natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:24 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Ik lach jou uit met je enorme bakbeest.![]()
Ach zodra OLED zijn intrede maakt zijn bijna alle nadelen van platte schermen weg. Zelfde kleurenechtheid geen ghosting. Het enige wat blijft is de native resolutie. maar dat lijkt me niet zo'n probleem. Dat stel je één keer goe in windows en spelletjes in en dan heb je er totaal geen last meer van.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:36 schreef LSS het volgende:
[..]
Valt best mee, het ding is niet zo heel erg diep, maar wel heel zwaar, dat is eigelijk het enige nadeel. Het beeld is nog steeds superieur aan alles wat er op TFT gebied te vinden is, al vinden mensen die een hoop hebben neergeteld voor een grote TFT dat natuurlijk niet.Jammer dat ik destijds geen 21' monster heb gekocht.
Ik vind het erg jammer dat de CRT techniek er nu helemaal uit gaat ten behoeve van TFT (en eventuele opvolgers) , maar zo gaat het nu eenmaal in computerland.![]()
Volgens mij is een afkoelperiode in het leven geroepen om het product terug te kunnen brengen als je spijt krijgt van je aankoop.Niet een periode om het product uit te proberen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:42 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja in de originele doos? Zoals ik hem gekregen heb.
En het is niet zo makkelijk gezegd, zo staat het in de wet!![]()
Ik begrijp best dat ze niet willen dat je de doos helemaal verkloot, de verpakking moet in goede staat zijn maar ongeopend is onwettig en onredelijk, zo kan je immers het product niet uitproberen om te zien of het aan je eisen voldoet, daar is die hele wet op gebaseerd!
Zucht. Kan jij uit de wettekst halen dat een TFT scherm uitgesloten is van deze wet? Je blaat een hoop maar je kan niet (in tegenstelling tot velen hier) met relevante links komen die je gelijk bewijzen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:22 schreef Metro2005 het volgende:
Volgens mij is een afkoelperiode in het leven geroepen om het product terug te kunnen brengen als je spijt krijgt van je aankoop.Niet een periode om het product uit te proberen.
Van de winkel of van de nederlandse wet?quote:Zeker met zoiets als een TFT scherm weet ik nu al zeker dat de TS nul op rekest krijgt.
Hoho ik weet ook wel dat je gelijk hebt, en in de winkels waar ik gewerkt heb werden die dingen ook wel retour genomen. Maar ik zeg alleen dat het niet meer dan logisch is dat het product wel weer goed door te verkopen is. Er staat immers ook nergens beschreven dat de verpakking niet gescheurd of beschadigd mag zijn dus volgens de letter van de wet mag ik morgen een scherm kopen, doos helemaal kapot scheuren, plasticjes wegsmijten, uitproberen en weer terugbrengen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:31 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zucht. Kan jij uit de wettekst halen dat een TFT scherm uitgesloten is van deze wet? Je blaat een hoop maar je kan niet (in tegenstelling tot velen hier) met relevante links komen die je gelijk bewijzen.
Nog een keer speciaal voor Metro2005;
De hele wet koop-op-afstand is bedoeld om een koper op afstand dezelfde uitprobeermogelijkheden te bieden die een goede winkel ook kent.
De winkelier heeft er zelfs rekening mee te houden dat zoiets in voorkomende gevallen niet mogelijk is zonder gebruikssporen.
De eis dat de verpakking niet verscheurd mag zijn, mag gesteld worden, een eis dat de verpakking niet geopend mag zijn daarentegen niet.
[..]
Van de winkel of van de nederlandse wet?![]()
Volgens mij ben jij echt de enige die denkt dat een winkel boven het BW kan staan, maar je bent imho behoorlijk bevooroordeeld omdat je zelf in een winkel wertk, of hebt gewerkt. Gewoon gebrainwashed door ondernemers die onder hun wettelijke verplichtingen niet willen nakomen.
Als je dit soort risico's van een webwinkel niet wilt, ga dan spruitjes verbouwen ofzo.
Ik ga overigens niet verder met je in discussie want dat is vrij zinloos.
Dat is dus niet aan de winkelier, maar aan de consument. Die kan immers de winkelier ertoe dwingen gewoon de wet na te leven.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:48 schreef Metro2005 het volgende:
Het is dan aan de winkelier of deze de wet aanhoudt of zijn eigen regels aanhoudt.
Veel particulieren hebben geen zin in veel gezeur ook al staan ze in hun recht.
Klopt, maar als de particulier daar niet de tijd of geld voor heeft wint de winkelier dus eigenlijk.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:52 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat is dus niet aan de winkelier, maar aan de consument. Die kan immers de winkelier ertoe dwingen gewoon de wet na te leven.
Nee, dat is niet het probleem van de koper, maar van de VERKOPER. Ondernemers risico.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:48 schreef Metro2005 het volgende:
Maar ik zeg alleen dat het niet meer dan logisch is dat het product wel weer goed door te verkopen is.
Volgens mij is hier geen sprake van een afkoelperiode.quote:(het heet trouwens ook afkoelperiode, geen uitprobeerperiode, dat moet ook al wel wat zeggen)
quote:Het is dan aan de winkelier of deze de wet aanhoudt of zijn eigen regels aanhoudt.
Ik hoop toch dat ik die zin verkeerd opvat.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:48 schreef Metro2005 het volgende:
Het is dan aan de winkelier of deze de wet aanhoudt of zijn eigen regels aanhoudt.
Dan kan ik mijn mooie wetbundels wel weggooien.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:57 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat ik die zin verkeerd opvat.
Zou wat worden als iedereen zelf mag bepalen of hij/zij zich aan de wet houd.
TDquote:Hallo,
Waarom bevalt de monitor eigenlijk niet?
Met vriendelijke groet,
Jelmer de Boer
TD
Misschien handiger om je eigen topic hierover te openen, dit is een hele andere situatie. Als je een Phillips scherm de zgn "Perfect Panel" garantie hebt kan je binnen een jaar na aankoop Philips bellen en krijg je een ander (hoeft niet perse nieuw) scherm.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:12 schreef RandomReader het volgende:
Ik heb op mijn eigen nieuwe Philips 19" tft een blauwe dode pixel. Is hier ook wat aan te doen?
Whehehe, ze gaan overstagquote:
Je vat hem inderdaad verkeerd op Ik bedoel dat je overgeleverd bent aan de genade van de winkelier indien je zelf niet mondig genoeg bent of de wet niet goed genoeg kent of geen zin hebt in een eventuele rechtzaak.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:57 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat ik die zin verkeerd opvat.
Zou wat worden als iedereen zelf mag bepalen of hij/zij zich aan de wet houd.
Anders lees je ff het hele topic?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:24 schreef Chinless het volgende:
1 dode pixel wordt hij toch niet om vervangen
Samsung heeft een voorwaarde dat hij in een bepaalde kwaliteits ... val
D.w.z. max 3 doe pixels ofzo in de hoek en 2 in de center.
Precies zoeken zal ik thuis even doen, echter kan je dus geen gar claimen op 1 pixel.
Je kan het doen ! er zijn namelijk bedrijven die niet zeuren (zoals iiyama) maar je zal geen pech kunnen hebben
TS kan de afkoelperiode gebruiken om van z'n monitor met dode pixel af te komen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:39 schreef Chinless het volgende:
Heb ik gedaan, maar dan nog heeft samsung / winkel het recht om hem niet daarom om te ruilen
Echter het feit dat hij hem terug wil sturen binnen de afkoel periode wat niet geaccepteerd wordt sta er los van
editquote:Op donderdag 6 juli 2006 16:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Lekker makkelijk gezegd. Ik vind het niet meer dan logisch dat als je een product terugbrengt en al je geld terug wilt dat je het product ook weer zo teruggeeft als dat je het gekregen hebt!
Dat is dus overbodig bij koop op afstandquote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:48 schreef star_gazer het volgende:
Er bestaat zoiets als een 'pixelgarantie'
Mijn samsung syncmaster 710N is trouwens na anderhalf jaar nog steeds pixel perfect
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |