Een niet-werkende pixel. Je zit dus een zwart puntje op de plek waar de dooie pixel zich bevindt.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:33 schreef flapdrolletje het volgende:
WTF is een dooie pixel?
quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:32 schreef Yeahinho het volgende:
Ik heb godverdomme een dode pixel, midden op m'n nieuwe Samsung TFT-schermpje.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
Meer zoals dit. .quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:35 schreef RicoRabbit het volgende:
Hoe groot is zo'n pixel eigenlijk, net zo groot als deze . ?
Nou, zo dan!quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:37 schreef Yeahinho het volgende:
Het is een witte, en hij zit echt midden op m'n scherm.
Nog nooit heb ik er last van gehad, en ik heb gvd net een paar dagen een plat scherm, en ja hoor.
Sorry...quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:39 schreef RicoRabbit het volgende:
[..]
M'n CRT, wat doe je!11Shift+1!11
Ik heb nu ook een dode pixel op me CRT![]()
![]()
Dat werkt echt verdomd nooit en al helemaal niet bij dode pixels. Eventueel bij hot pixels, maar ook niet vaak hoor.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:40 schreef SterkStaaltje het volgende:
Volgens mij heb je van die programmatjes die een dode (of luie) pixel proberen te herstellen. Tenminste dat had je voor de PSP en dat werkte nog verdomd vaak ook.
Dus google is je vriend!
Maar is een pixel die wit blijft geen luie pixel ipv dode? Ik heb op een forum voor de PSP veel reactie gelezen dat luie pixels weer functioneerden.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:43 schreef Guilin het volgende:
[..]
Dat werkt echt verdomd nooit en al helemaal niet bij dode pixels. Eventueel bij hot pixels, maar ook niet vaak hoor.
Als je slim was had je hem in een winkel gekocht die standaard pixelgarantie geeftquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:32 schreef Yeahinho het volgende:
Ik heb godverdomme een dode pixel, midden op m'n nieuwe Samsung TFT-schermpje.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
Dankuquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:35 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Een niet-werkende pixel. Je zit dus een zwart puntje op de plek waar de dooie pixel zich bevindt.
quote:EN JE TOETSENBORD IS OOK AL KAPOT WANT CAPSLOCK GAAT BLIJKBAAR NIET MEER UIT!!!!
Een aankoop van computer materiaal kan ZONDER opgaaf van redenen binnen 8 dagen van aankoop teruggezonden wordenquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:47 schreef Yeahinho het volgende:
Ik bellen naar Samsung, komt er zo'n pipo vertellen dat het niet binnen de garantie valt. Pas bij 3 witte, óf 3 zwarte, óf 7 gecombineerde kleuren doen ze er iets aan..... wtf?
Wat is dit nou weer voor kutzooi?! Ik heb dat ding godverdomme net een paar dagen, en nu moet ik de rest van de tijd dat ik em gebruik tegen die kutpixel aan blijven kijken dus?!?!
dode pixels zijn dode pixels, en zoals het woord zegt, is het dood. Dus niet meer te gebruiken. Get it?quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:40 schreef SterkStaaltje het volgende:
Volgens mij heb je van die programmatjes die een dode (of luie) pixel proberen te herstellen. Tenminste dat had je voor de PSP en dat werkte nog verdomd vaak ook.
Dus google is je vriend!
tenzij Samsung garantie geeft op 1 pixel, maar vaak is het 3 of 5 ofzo
Waar heb je hem gekocht? Als het via een webwinkel is kan je de koop ontbinden via de wet "koop op afstand".quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:47 schreef Yeahinho het volgende:
Ik bellen naar Samsung, komt er zo'n pipo vertellen dat het niet binnen de garantie valt. Pas bij 3 witte, óf 3 zwarte, óf 7 gecombineerde kleuren doen ze er iets aan..... wtf?
Wat is dit nou weer voor kutzooi?! Ik heb dat ding godverdomme net een paar dagen, en nu moet ik de rest van de tijd dat ik em gebruik tegen die kutpixel aan blijven kijken dus?!?!
Bedoel je niet dat je aankopen op afstand terug kan sturen?quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:51 schreef wdn het volgende:
[..]
Een aankoop van computer materiaal kan ZONDER opgaaf van redenen binnen 8 dagen van aankoop teruggezonden worden![]()
Nee, wat hij zegt KLOPT.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:52 schreef Matrixxx het volgende:
[..]
dode pixels zijn dode pixels, en zoals het woord zegt, is het dood. Dus niet meer te gebruiken. Get it?
Een dode pixel is zwart, die van hem is WIT en dat is dus een "hot pixel". Get it?quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:52 schreef Matrixxx het volgende:
[..]
dode pixels zijn dode pixels, en zoals het woord zegt, is het dood. Dus niet meer te gebruiken. Get it?
sinds waarneer?quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:51 schreef wdn het volgende:
[..]
Een aankoop van computer materiaal kan ZONDER opgaaf van redenen binnen 8 dagen van aankoop teruggezonden wordenDat bedrijf is verplicht je betaling dan terug te geven.
Wijs persoonquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:53 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee, wat hij zegt KLOPT.
Er zijn programma's die heel snel pixels op het scherm uit en aan laten gaan. Hierdoor wil een pixel die permament aan staat weer netjes gaan werken![]()
Enige aankoop. Je hebt als consument ALTIJD 8 dagen bedenktijd.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:53 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Bedoel je niet dat je aankopen op afstand terug kan sturen?
Nou das echt compleet nieuw voor mij, doe eens een bronnetjequote:Op donderdag 6 juli 2006 13:55 schreef wdn het volgende:
[..]
Enige aankoop. Je hebt als consument ALTIJD 8 dagen bedenktijd.
Ik had niet gezien dat het een hot pixel was, maar ik heb ook wel eens gelezen dat dat geholpen heeft ja. Maar ik heb er altijd een beetje mijn twijfels bij.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:45 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Maar is een pixel die wit blijft geen luie pixel ipv dode? Ik heb op een forum voor de PSP veel reactie gelezen dat luie pixels weer functioneerden.
Wiki:
Heldere pixel
Een heldere pixel (hot pixel) is een pixel waarvan alle subpixels constant licht geven. Hierdoor is deze pixel altijd wit. Deze pixels zijn goed zichtbaar op een donkere (bij voorkeur zwarte) achtergrond.
Permanent AAN staat ja. Dode pixels dus niet.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:53 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee, wat hij zegt KLOPT.
Er zijn programma's die heel snel pixels op het scherm uit en aan laten gaan. Hierdoor wil een pixel die permament aan staat weer netjes gaan werken![]()
Ja, er zijn heel veel die dat denken, maar dat is dus gewoon niet zo.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:55 schreef wdn het volgende:
[..]
Enige aankoop. Je hebt als consument ALTIJD 8 dagen bedenktijd.
Nee dus. Alleen bij aankopen op afstand en colportage.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:55 schreef wdn het volgende:
[..]
Enige aankoop. Je hebt als consument ALTIJD 8 dagen bedenktijd.
Zie hier mijn reden om nooit een TFT te kopen! Wat ben ik blij met m'n 21" Iiyama uit de steentijdquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:47 schreef Yeahinho het volgende:
Ik bellen naar Samsung, komt er zo'n pipo vertellen dat het niet binnen de garantie valt. Pas bij 3 witte, óf 3 zwarte, óf 7 gecombineerde kleuren doen ze er iets aan..... wtf?
Wat is dit nou weer voor kutzooi?! Ik heb dat ding godverdomme net een paar dagen, en nu moet ik de rest van de tijd dat ik em gebruik tegen die kutpixel aan blijven kijken dus?!?!
"afkoelings periode" heet het officieel meen ik.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:56 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Nou das echt compleet nieuw voor mij, doe eens een bronnetje![]()
Ja, dat zal je dus veel terugvinden in de algemene voorwaarden van webwinkels... want die winkels vallen dus juist onder de wet koop op afstand..quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:02 schreef wdn het volgende:
[..]
"afkoelings periode" heet het officieel meen ik.
Hier zijn een aantal willekeurige leveringsvoorwaardes:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=+afkoelings+periode+recht+&btnG=Zoeken&meta=
http://www.justitie.nl/pu(...)kopen_op_afstand.aspquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:56 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Nou das echt compleet nieuw voor mij, doe eens een bronnetje![]()
Waarschijnlijk allemaal online winkels. Bij aankopen in een winkel geldt het niet, bij aankopen op afstand (online, wehkamp etc.) wel. En bij colportage. Wet kopen op afstand, art. 46:7 BW volgens mij.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:02 schreef wdn het volgende:
[..]
"afkoelings periode" heet het officieel meen ik.
Hier zijn een aantal willekeurige leveringsvoorwaardes:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=+afkoelings+periode+recht+&btnG=Zoeken&meta=
Ja, op afstand, daar waren we het wel over eens volgens mij.quote:
Jammer dat veel webwinkels een onwettige interpretatie hebben van de wet :koop op afstand"quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:04 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ja, dat zal je dus veel terugvinden in de algemene voorwaarden van webwinkels... want die winkels vallen dus juist onder de wet koop op afstand..
Dat maakt dan geen zak uit, als die algemene voorwaarden ontwettig zijn dat gelden ze toch niet.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:05 schreef Gunner het volgende:
[..]
Jammer dat veel webwinkels een onwettige interpretatie hebben van de wet :koop op afstand"
In hun voordeel uiteraard, ze willen alleen niet erkennen dat de NL wet boven hun Algemene voorwaarden staan.
Ik kan je zo 10 voorbeelden geven van onwettige AV's van webwinkels.
Die is alleen van toepassing bij koop op afstand of colportage, dus niet als jij gewoon iets bij de V&D gaat kopenquote:Op donderdag 6 juli 2006 14:02 schreef wdn het volgende:
[..]
"afkoelings periode" heet het officieel meen ik.
Hier zijn een aantal willekeurige leveringsvoorwaardes:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=+afkoelings+periode+recht+&btnG=Zoeken&meta=
Je slaat de spijker op z'n kop. Je zal d.m.v je rechtsbijstand of een advocaat je recht moeten gaan halen, wat je ook zal krijgen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:06 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Dat maakt dan geen zak uit, als die algemene voorwaarden ontwettig zijn dat gelden ze toch niet.
Maar wel een hoop gedoe is, en derhalve veel klanten het er maar bij laten zitten.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:07 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je slaat de spijker op z'n kop. Je zal d.m.v je rechtsbijstand of een advocaat je recht moeten gaan halen, wat je ook zal krijgen.
Ook een leuke is dat ze je minder geld willen teruggeven, dus maar 90% van het aankoop bedrag, dat is ook onwettig.
Daar hopen ze idd op, wat een trieste ontwikkeling is.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Maar wel een hoop gedoe is, en derhalve veel klanten het er maar bij laten zitten.
Bedankt voor deze site!quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:09 schreef mirelia het volgende:
Lees dit maar http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=523
Of de verzendkosten niet voor hun rekening willen nemen als je wel een goede reden hebt voor retourzenden (defect product dus).quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:07 schreef Gunner het volgende:
Ook een leuke is dat ze je minder geld willen teruggeven, dus maar 90% van het aankoop bedrag, dat is ook onwettig.
Dus niet nooit "?quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:49 schreef Yeahinho het volgende:
En rot op met je capslock-gelul.
Ik typ nooit in hoofdletters, maar nu even wel want ik ben BOOS ja.
prcs, de Mediamarkt doet bijvoorbeeld helemaal niet moeilijk over ruilen binnen (ik dacht) 14 dagen zelfs als je het kleurtje niet leuk vind kun je daar gewoon ruilen, echt dit is geen wettelijke plicht maar gewoon een extratje die de MM biedt.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:13 schreef petre86 het volgende:
waar heeft TS zijn scherm gekocht?
misschien kan ie wel gewoon ruilen omdat dat in de voorwaarden van de winkel staat.. ruilen voor een ander model bijv.. en dat dat model toevallig geen dode pixel heeft...
binnen 8 dagen mag je terugsturen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:16 schreef Yeahinho het volgende:
Gekocht bij www.micro-mail.nl dus, de hufters.
En laat dat voor de mondige consument bij webshops nou helemaal niet zo'n probleem zijn die kunnen hun monitor toch terug sturen binnen 7 dagen als die niet bevalt.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:14 schreef dahei het volgende:
[..]
Dus niet nooit "?
Het is bekend dat webshops voorselecteren. Als ze een monitor met pixelgarantie hebben verkocht en die laptop komt terug gaat hij gewoon naar iemand die geen pixelgarantie heeft.
Op de website besteld, of in een winkel van ze gekocht?quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:16 schreef Yeahinho het volgende:
Gekocht bij www.micro-mail.nl dus, de hufters.
Ware het niet dat het onmogelijk is om een dode pixel op een crt scherm te hebben.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:39 schreef RicoRabbit het volgende:
[..]
M'n CRT, wat doe je!11Shift+1!11
Ik heb nu ook een dode pixel op me CRT![]()
![]()
Topic openuuuh!
Ja mag in NL altijd binnen een week ruilen ofzo dacht ik dus gewoon dat ding terugbrengen en zeggen dat je hem niet wil. Winkel gaat ongetwijfeld zeiken maar het mag gewoon dus dan moeten ze geld teruggeven of wat dan ook.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:47 schreef Yeahinho het volgende:
Ik bellen naar Samsung, komt er zo'n pipo vertellen dat het niet binnen de garantie valt. Pas bij 3 witte, óf 3 zwarte, óf 7 gecombineerde kleuren doen ze er iets aan..... wtf?
Wat is dit nou weer voor kutzooi?! Ik heb dat ding godverdomme net een paar dagen, en nu moet ik de rest van de tijd dat ik em gebruik tegen die kutpixel aan blijven kijken dus?!?!
quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:20 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Ja mag in NL altijd binnen een week ruilen ofzo dacht ik dus gewoon dat ding terugbrengen en zeggen dat je hem niet wil. Winkel gaat ongetwijfeld zeiken maar het mag gewoon dus dan moeten ze geld teruggeven of wat dan ook.
wanneer is het scherm aangekomen bij jou?quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:16 schreef Yeahinho het volgende:
Gekocht bij www.micro-mail.nl dus, de hufters.
klopt. gelukkig gaat het hier ook over een webshop zo te zien?quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:22 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
![]()
Lees het topic nog even door, dit geld alleen voor koop op afstand of colportage.
Dus bij bijvoorbeeld een webshop
Dat is nog maar de vraag. Ze hebben ook winkels. Zodra je het zelf ophaalt, wordt de koop niet meer op afstand gesloten, dus gaat dat niet meer op (je hebt het artikel dan ook kunnen bekijken voor de aanschaf). Althans dat lijkt mij.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:24 schreef petre86 het volgende:
[..]
klopt. gelukkig gaat het hier ook over een webshop zo te zien?
Lees het hele topic eens door.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:20 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Ja mag in NL altijd binnen een week ruilen ofzo dacht ik dus gewoon dat ding terugbrengen en zeggen dat je hem niet wil. Winkel gaat ongetwijfeld zeiken maar het mag gewoon dus dan moeten ze geld teruggeven of wat dan ook.
Op dit na:quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:27 schreef petre86 het volgende:
16.4 is onwettig
Lijkt me.quote:of door de schuld van de afnemer is beschadigd. Dan behoudt Micro-Mail B.V. het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het reeds betaalde bedrag te crediteren.
door schuldquote:
Yup, maar het eerste half jaar is het aan de verkopende partij om te bewijzen dat het probleem bij de klant ligt.quote:
Het is ook niet van toepassing, maar dat deel lijkt me niet ontwettig. Al zal de bewijslast bij de winkel liggen, niet bij de consument.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:33 schreef petre86 het volgende:
[..]
door schuld
dode pixel is niet de schuld van de consument.
Ruilen is geen recht in tegenstelling tot wat een hoop mensen denkenquote:Op donderdag 6 juli 2006 14:20 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Ja mag in NL altijd binnen een week ruilen ofzo dacht ik dus gewoon dat ding terugbrengen en zeggen dat je hem niet wil. Winkel gaat ongetwijfeld zeiken maar het mag gewoon dus dan moeten ze geld teruggeven of wat dan ook.
Half mee eens. Veel webshops hebben een eenvoudig afhaalpunt. Ook daar kan je de eigenschappen van het product niet uitproberen/vergelijken. Het lijkt me dat de wet "Koop op afstand" daar onverminderd van toepassing is, aangezien ze je de uitprobeermogelijkheid niet kunnen bieden.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Ze hebben ook winkels. Zodra je het zelf ophaalt, wordt de koop niet meer op afstand gesloten, dus gaat dat niet meer op (je hebt het artikel dan ook kunnen bekijken voor de aanschaf). Althans dat lijkt mij.
Waarom nietquote:Op donderdag 6 juli 2006 15:12 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ruilen is geen recht in tegenstelling tot wat een hoop mensen denken![]()
Ow, nee in dat geval niet nee (ik dacht dat het over ruilen nav een defect ging)quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:18 schreef Gunner het volgende:
Als er sprake is van een defect dan is het wat anders. Je kan niet van een normale winkel eisen dat ze je gekochte, werkende product weer innemen omdat jou de kleur niet bevalt (wat dus bij webshops wel kan)
Of het moet worden gerepareerd, maar als het binnen een bepaalde tijd stuk (Ik weet zo even niet wat de termijn daarvoor is) gaat mag je er vanuit gaan dat het product al defect was bij het verlaten van de fabriek en derhalve heb je recht op een vervangend exemplaar.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:16 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Waarom nietAls iets defect is (andersgezegd 'de consument dus niet precies krijgt wat hij verwachtte') moet je dat product toch altijd om kunnen ruilen voor een wel compleet werkend product ?
Of heb ik dat ook al altijd verkeerd begrepen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |