abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39831640
Een goede vriend uit de kroeg is overleden aan kanker. Hij liep er al een jaar mee. Hij had darmkanker met uitzaaiingen naar z'n lever. Ruim 50 kg verloren in minder dan een half jaar.
Hij had volgens de dokter nog een paar maanden maar hij is dit weekend overleden. Gelukkig maar want hij had echt veel pijn.
Het was zo'n verschrikkelijk lief persoon. In onze ogen was het een held.
Hij kwam een keer met een vriend uit de kroeg toen hij door 4 man werd aangevallen.
Die vriend viel knock-out op straat, en ze bleven op hem in trappen. Hij is over z'n hoofd gaan liggen en heeft de trappen opgevangen.
Het doet echt pijn om zo iemand te verliezen.
Uncomfortable silences. Why do we feel it's necessary to yak about bullshit in order to be comfortable?
pi_39832125
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 20:36 schreef badlittlegirl het volgende:
Een goede vriend uit de kroeg is overleden aan kanker. Hij liep er al een jaar mee. Hij had darmkanker met uitzaaiingen naar z'n lever. Ruim 50 kg verloren in minder dan een half jaar.
Hij had volgens de dokter nog een paar maanden maar hij is dit weekend overleden. Gelukkig maar want hij had echt veel pijn.
Het was zo'n verschrikkelijk lief persoon. In onze ogen was het een held.
Hij kwam een keer met een vriend uit de kroeg toen hij door 4 man werd aangevallen.
Die vriend viel knock-out op straat, en ze bleven op hem in trappen. Hij is over z'n hoofd gaan liggen en heeft de trappen opgevangen.
Het doet echt pijn om zo iemand te verliezen.
Ik voel met je mee, voor zover dat mogelijk is.
Thnx for sharing.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zaterdag 15 juli 2006 @ 06:08:13 #267
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39843075
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 19:01 schreef deedeetee het volgende:

[..]

DV ik vind jou een van de leukste, aardigste en onderhoudenste users op fok
Thank you

Ik doe mijn best om zo aardig mogelijk te zijn en te blijven, en onderhouden. Entertainen is dan ook soms de bedoeling inderdaad Doe ik thuis ook vaker Maar goed, wat moet je ook anders. Ik heb te maken met een bipolaire stoornis en dan is de enige manier van overleven door onzinnig te blijven. Sowieso, als ik te zwaar ga wegen aan het bestaan, dan wordt het bestaan te zwaar en kan ik het niet meer aan. Klinkt erger dan het is wanneer ik zeg dat ik het niet meer aankan. Soms komen er wel eens momenten naar voren dat het gewoon teveel is na al die jaren. En dan ga ik weer onzinnig erna kijken. Niet compleet onzinnig maar wel met de nodige dosis onzin en met een grote knipoog naar alles. Overleven in de wildernis ook wel, en overleven kan niet zonder enige vorm van zelf-spot en humor. Vooral zelf-spot is een krachtig wapen Doe ik vaak genoeg aan.
quote:
Respect voor je doorzettings vermogen, en de manier waarop je in het leven staat
Het is de enige manier van doorgaan. Ik was vandaag om 0430 wakker en was aan het denken dat ik er zelf niets mee opschiet als ik zelf-medelijden ga tonen en zielig ga doen en nog meer.

Aardig voor mezelf blijven is nodig. Af en toe ben ik niet aardig tegen mezelf en dan voel ik me echt geestelijk een wrak. Als ik streng met de vinger naar mezelf ga wijzen van dit en dat, wat ik allemaal fout gedaan heb de laatste jaren en wat ik allemaal gemist heb. Dan komt er alleen maar een gevoel van nog groter zelf-medelijden naar boven drijven.

Laatste jaren was vooral vallen en opstaan. De ene manie was niet voorbij of de volgende depressie kwam al naar voren. Net zoals het nu nog steeds zo gaat, alleen is het nu vlakker allemaal. Nu is het zo dat het geen extreme pieken zijn.

Maar de kleinst depressieve gedachte vind ik dus al een gigantische hel. Merk ik dat ik ook maar 1 depressieve gedachte heb, dan wil ik meteen wat eraan gaan doen. Depressieve gevoelens zijn echt om van te kotsen om het maar zo uit te drukken.

Dan is het af en toe nog zwaarmoedig het gevoel, maar goed, daar bijt ik wel doorheen

Net even buiten gelegen en nu even binnen met koffie computeren.

Straks in de tuin werken verder.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 06:14:23 #268
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39843089
Ahja, met bipolaire stoornis kun je wel zeggen van, dan wordt je toch niet manisch of niet depressief. Maar zo makkelijk is het volgens mij niet. Ik probeer zelf inzicht te krijgen in de gang van zaken, maar een stemming komt net zo snel boven drijven als die weer weg kan gaan.

Kun je vergelijken met mensen die spontaan een mindere of slechte dag hebben. Ieder mens heeft in zekere mate te maken met een stemmings-stoornis Ik bedoel, welk mens heeft nu 90 jaar van zijn leven een constante stemming die 100 procent vlak loopt??

Volgens mij stapt 99,9999 procent van de wereld-bevolking wel eens met het verkeerde been uit bed. Wie weet is dat het leuke aan het bestaan Altijd dezelfde stemming verveelt misschien al snel

Hoewel ik toch echt zou kiezen voor een constante stemming die 10 meter boven het normale niveau lig. Dus een vlakke lijn op een stemming die gewoon lekker is. Niet normaal maar lekker. Gewoon een lekkere stemming. En dan is lekker zo dat ik ook eens uitbundig kan lachen.

Bij een normale stemming denk ik al snel eraan dat het richting het sombere gaat. Normaal staat voor mij voor grijs een beetje, somber ook.

Tijd voor kopje koffie
  zaterdag 15 juli 2006 @ 06:20:49 #269
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39843096
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 19:33 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Hell no... geen mannenjacht. Geen vrouwenjacht ook.Helemaal geen jacht
Ik ga wat ik wil in dit leven duidelijker op een rijtje zetten. En dan is het take it or leave it.
Nu hou ik ietsje teveel rekening met anderen en dat is niet okay. Dat doe ik zelf maar het gaat wel ten koste van mezelf en van wie ik ben en waar ik voor sta.
Take it or leave it, klinkt alsof je recht door de bocht gaat

Ik doe liever de gulden middenweg. Ik denk nog genoeg aan anderen. Heb geen zin om egoistisch door het leven te gaan. Maar ook zeg ik dan tegen mezelf, als het ten kostte van mijn gezondheid gaat dan geef ik duidelijk aan waar mijn grenzen liggen. Maar dan zeg ik dat netjes waar mijn grenzen liggen dus.

Ik geef liever mijn grenzen duidelijk aan, dan meteen iemand de volle laag te geven. Sowieso heb ik geen zin meer om mensen de volle laag te geven, daar haal ik alleen mezelf mee uit balans. Ik blijf wat dat betreft liever in het midden zitten. Lekker veilig

Ik ben daarbij vaak zo van slag af, als ik te maken krijg met conflicten dan moet ik weer mezelf aanpassen de hele tijd. Dus ik hou conflicten liever zoveel mogelijk op afstand.

Over andere aspecten van mijn leven. Ik weet het niet. Soms lijk ik vooral af te wachten totdat er een gouden pot met gouden munten aan het einde van de regenboog staat. Vaak heb ik geen zin meer om zoveel te zoeken naar mekka. Alsof het zoeken juist averechts doet werken. Dan denk ik vaak dat je maar beter kunt wachten totdat de gouden emmer komt.

Maar goed, ik heb daarbij wel zaken op een rijtje te zetten maar doe dat dus op bepaalde dagen. Zoals vandaag een mooie dag is

Toen ik opstond zei ik dat al tegen mezelf. " Het wordt toch eens tijd om het helemaal anders te doen". Maar alsnog heeft plannen hier weinig zin. Plannen vind ik daarbij ook niet echt prettig. Alsof je geforceerd je leven gaat indelen.

Kan me wel voorstellen dat jij zoiets hebt van, nu ga ik eens helemaal voor mezelf kiezen. Als je altijd voor anderen geleefd hebt dan is het ook eens tijd om voor jezelf te leven.

[ Bericht 4% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 15-07-2006 06:29:52 ]
  zaterdag 15 juli 2006 @ 06:22:54 #270
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39843098
Zo, 3 lange berichten op deze vroege morgen, dus ik neem me even een vers bakkie koffie en ga even buiten zitten met sigaret en muziek en koffie.

Mijn leven komt nog wel op het juiste spoor, als ik niet met die instelling doe leven, dan komt nergens wat van terecht. Als ik ga leven met de instelling, dat het altijd aanmodderen blijft. Dan gaat mijn leven zich op die manier vormen. Dan gaat mijn leven een eigen leven leiden. En tevens zal ik dan zelf al snel de moed opgeven en de teugels niet meer aanspannen. De teugels aanspannen lijkt me toch nodig om enige controle te handhaven.

Dus dan is het vanzelf nodig dat je de teugels in eigen handen doet nemen.

En dan over rekening houden met anderen Nokwanda, ik weet niet hoe jij natuurlijk eerst in het leven stond. Kan me voorstellen dat je eens lekker voor jezelf wilt kiezen als je altijd anderen een plezier wilde doen zonder aan jezelf te denken. Dan is de maat op een gegeven moment compleet vol, om het maar zo te zeggen. Maar dat zei ik in dat ene bericht ook al, alleen had ik het in dat ene bericht even erbij geschreven later

Over mezelf. Ik zou graag naar de Universiteit willen nog. Heb de propedeuse toch dus ik kan nog overal terecht. Alleen heb ik weinig zin in alle zeik van papieren en dan moet je weer jaren blokken en ik weet niet of ik dat vol ga houden.

Over werken, ik wil werk zonder papieren-gedoe. Heb dus een hekel aan schriftelijke papieren en bureaucratie. Gisteren moest ik een formulier invullen op een rekening bij de postbank op te zeggen. Dat ene formulier invullen daar stoorde ik me al gruwelijk aan.

Dan heb ik een administratieve opleiding gehad en accountancy gedaan waar veel met papieren wordt gewerkt nog steeds en dan heb ik een afkeer aan papieren

Dus dan moet ik wat anders verzinnen ooit nog in de toekomstige tijd. Ik weet niet eens wat. Maar dat komt wel.

Even nog over de teugels aanspannen. Als ik niet de teugels doe aanspannen dan leef ik in the twilight-zone, dan leef ik maar wat en dwaal ik maar wat. Hier is het sowieso nodig dat ik mezelf met de zweep doe geven af en toe. Om weer op het juiste pad terecht te komen

[ Bericht 23% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 15-07-2006 06:33:11 ]
pi_39843111
Koffie is juist een product waar je beter af bent zonder omdat Caffeine net zoals Alcohol en Nicotine gewoon een gelegasieerde drug is.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 06:35:08 #272
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39843116
Koffie is inderdaad een drug. Maar af en toe wel lekker om helemaal bij positieven te komen. Ik zuip al zolang koffie, en als ik nu geen bakkie koffie drink dan word ik niet echt wakker. Ik kan het wel zonder koffie doen nu, maar dan ben ik de hele dag duf.

Maar je hebt gelijk dat het een drug is. Zelfs thee is niet 100 procent schoon. Daar zit zelfs wat in. Heb wel vaker geprobeerd om te stoppen met koffie, maar ik drink nu minder. Voorheen dronk ik super veel van dat spul. Nu dus echt met meer mate. Van koffie word ik al snel hyper-actief. Onprettig hyper actief dus.

Maar zo zit overal wat in. Misschien kun je zelfs naar stoffen kijken in producten. Die E stoffen. Op de verpakking staat toch altijd een hele bende van toegevoegde stoffen.
pi_39843120
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 06:35 schreef Dromenvanger het volgende:
Koffie is inderdaad een drug. Maar af en toe wel lekker om helemaal bij positieven te komen. Ik zuip al zolang koffie, en als ik nu geen bakkie koffie drink dan word ik niet echt wakker. Ik kan het wel zonder koffie doen nu, maar dan ben ik de hele dag duf.
Ik ben met koffie gestopt omdat ik er gewoon te actief van wordt.
Nu moet ik de alcohol nog uitbannen want dan krijg ik hetzelfde effect.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 06:45:30 #274
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39843126
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 06:40 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ik ben met koffie gestopt omdat ik er gewoon te actief van wordt.
Nu moet ik de alcohol nog uitbannen want dan krijg ik hetzelfde effect.
Het denken gaat ook sneller met koffie. Het denken gaat sneller draaien. Dat merk ik dus bij mezelf goed. Als ik soms hier zoveel op fok! schrijf dan heb ik vaak weer liters koffie gehad. Maar nogmaals, gisteren 3 koppen gehad, het smaakt me soms helemaal niet. Heb trouwens ook caffeine vrije koffie staan hier. Wie weet dat ik straks daar een pot van ga zetten.

Over alcohol. Bij alcohol heb ik meestal dat het denken troebel gaat lopen. Alcohol zorgt voor onprettige chaos in het hoofd en tevens dat het denken sneller loopt. Maar bij alcohol loopt het denken sneller en dan ook nog eens niet op een juiste manier. Alsof het denken ontspoord raakt door de alcohol.

Als ik moet kiezen tussen stoppen met alcohol en koffie dan zou ik eerst stoppen met alcohol.

Alcohol, sigaretten en dan koffie.

3 verslavingen op dit moment. Hoewel alcohol geen verslaving is. Eerder een gewoonte. En bij alcohol denk ik al snel dat het leuker wordt met alcohol. Vaak helpt alcohol de stemming juist naar beneden. Vroeger werd ik "vrolijk" van alcohol. Tegenwoordig gaat het juist naar beneden.

En de dag erna is het meteen minder met opstaan als ik gedronken heb.

Maar zo bestaat veel uit drugs. Beste is nog om puur natuur te gaan denk ik. Veel water drinken erbij. Water zuivert. Zuiverende middelen zijn nog het beste volgens mij En dan heb je aan water genoeg.

Toch een sigaret roken nu

Ooit moet ik daar echt vanaf. En dan geldt weer van. " Dan moet je de teugels gewoon aanspannen". Als ik de teugels niet doe aanspannen wat betreft het roken, dan rook ik mezelf de kist in.

Sporten als drug is ook okey. Sporten kan al veel stoffen vrijmaken in het lichaam. Daarbij veel water drinken en dan gaat het vanzelf beter hier. Maar zo wil ik dat nog gaan doen dus. Ik neem me dat al langer voor, alleen span ik die teugels niet hard genoeg aan.

Komt nog wel. Maar als ik zeg dat het nog wel eens komt. Dan komt er niets van. Het gaat om het doen. Het woord kracht bijzetten.
pi_39843131
Beste Dromenvanger.

Zoals ik je post lees gaat 't nog niet echt goed met je en vecht je tegen een paar verslavingen.
Het onderkennen dat je er 1 hebt is al een stap om er vanaf te komen
Ik wens je veel suc6 om jezelf weer te vinden.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 07:02:37 #276
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39843140
Thanks for het succes wensen Af en toe een steun in de rug kan geen kwaad

Het is een keuze als je kiest voor een gezonde levensstijl

Roken zit me nog het meest dwars maar ook dat is een keuze. Als ik bepaal dat ik een sigaret opsteek, dan is dat mijn keuze om die sigaret op te steken. Als je beseft dat het je eigen keuze is dan is het meteen anders.

Een verslaving wilt zeggen dat je geen eigen keuze hebt of niet, nee dat klopt niet, je hebt altijd een eigen keuze, alleen besef je niet dat je een eigen keuze hebt, of je wilt geen andere keuze, of je weet niet dat je beter de keuze kunt nemen tot het niet opsteken. Als je zwakker bent dan de verslaving dan heb je niet eens een eigen wil meer. Dan heeft de verslaving jou wil overgenomen.

Vaker als ik een sigaret doe opsteken dan denk ik vaker erbij na, waarom steek je nu die sigaret weer op.

Met alcohol drinken is het anders, ik vind die rook-verslaving vele malen erger. Alcohol hou ik me vaak in en alcohol drink ik vaak pas tegen de namiddag. Bij roken steek ik me 's morgens al een op.

Maar ik wil dus gaan kiezen voor een gezonde levens-stijl. Daar kun je voor kiezen dus. Dat is dus een keuze die je moet maken. Maar dan moet je wel die keuze maken. En die keuze wil ik dus maken

Maar je hebt gelijk dat je zegt van. " Als je het probleem inziet, dan ben je al een eind op weg".

Genoeg mensen die roken zonder te beseffen dat het een dure en slechte verslaving is. Veel mensen zitten al om 10:00 in het cafe omdat ze een biertje nodig hebben.

Het valt nog wel mee, maar het kan 200 procent gezonder en dat moet dus zeker gebeuren. Ben niet van plan om vroegtijdig dood te gaan aan een longziekte of wat dan ook.

Bij alcohol is het gewoon zo dat ik graag nuchter blijf. Ik zit dan wel vaak genoeg hier te schrijven maar dat doe ik dus ook zonder alcohol. Ik bedoel, als ik hier schrijf, dan heb ik vaak geen alcohol gedronken. Zoals nu. Alleen ben ik nu op de koffie. Kun je ook zeggen. "Ik zit op de koffie". Zoals sommigen zeggen van. " ik zit op de coke".

Over jezelf vinden Dat gaat vaak goed en soms niet. Zoals nu gaat het beter. Wat ik schrijf over die gezonde levensstijl dat hoort bij me in principe. Anders schrijf ik het sowieso niet op. Dat ik vanaf mijn 16e begonnen ben met roken dat is omdat het zo was. Dat ik door ben gegaan dat is omdat ik het niet besefte en omdat de verslaving sterker was dan mij.

Maar goed, dat roken. Dat is een grote valstrik dus. En nogmaals, de rook-verslaving vind ik nu het ergste. Rook inhaleren in de longen dus. Het idee alleen al op dit moment.

Maar de keuze maken om te stoppen. Eigenlijk zou ik dat [b]nu/b] moeten doen. Op dit moment. Op deze zaterdag. Een dag om te stoppen en nooit meer te beginnen. Maar goed, als ik nu iedere dag op deze manier zal stil staan bij het feit dat ik rook.

Dan kan ik naar een krachtig moment toewerken. Nu is het nog een redelijk zwak moment. Maar dan moet er een moment komen dat de knop wordt omgezet. Dat ik gewoon afstand neem voor de volle 100 procent van het roken.

Mijn pa zegt dat altijd. Iedere sigaret is een spijker op de doodskist.

En zo is het maar net.

Vroeger veel gesport hier, en toen rookte ik dus ook door. Ben je net klaar met flink sporten, steek je daarna een sigaret op En de smaak van een sigaret

Maar goed, het besef ervan. Daar begint het mee.

Heb trouwens een boek liggen van Allen Carr, stoppen met roken. Die man heeft miljoenen verdiend met een zogenaamd unieke methode. Een boekwerk waar hij precies uitlegd wat de valstrikken zijn. Ondertussen is die man weer volop aan het roken geslagen.

Legt hij eerst in 300 pagina's uit hoe je moet stoppen. 300 pagina's is sowieso onzin. Je kunt niet stoppen met een filosofie van 300 pagina's. Stoppen doe je omdat je stopt. Omdat je kiest om te stoppen. Omdat je sterker bent dan de verslaving. Je kunt zo'n filosofie in 1 alinea samen vatten.

300 pagina's is sowieso teveel.

[ Bericht 5% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 15-07-2006 07:08:26 ]
  zaterdag 15 juli 2006 @ 07:18:56 #277
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39843158
Even met de hond lopen nu.

Over jezelf vinden is wel een interessante. Ik weet ongeveer hoe ik ben als ik mezelf ben.

Helder en duidelijk in het denken en voelen. En stabiel ook.

En dan denk ik ook dat koffie en sigaretten het stabiele kunnen weghalen.

Maar eerst ff lopen met de hond. Frisse lucht scheppen
  zaterdag 15 juli 2006 @ 08:07:32 #278
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39843295
De meesten liggen zeker nog te

pi_39843325
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 06:20 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Take it or leave it, klinkt alsof je recht door de bocht gaat

Ik doe liever de gulden middenweg. Ik denk nog genoeg aan anderen. Heb geen zin om egoistisch door het leven te gaan. Maar ook zeg ik dan tegen mezelf, als het ten kostte van mijn gezondheid gaat dan geef ik duidelijk aan waar mijn grenzen liggen. Maar dan zeg ik dat netjes waar mijn grenzen liggen dus.

Ik geef liever mijn grenzen duidelijk aan, dan meteen iemand de volle laag te geven. Sowieso heb ik geen zin meer om mensen de volle laag te geven, daar haal ik alleen mezelf mee uit balans. Ik blijf wat dat betreft liever in het midden zitten. Lekker veilig

Ik ben daarbij vaak zo van slag af, als ik te maken krijg met conflicten dan moet ik weer mezelf aanpassen de hele tijd. Dus ik hou conflicten liever zoveel mogelijk op afstand.

Over andere aspecten van mijn leven. Ik weet het niet. Soms lijk ik vooral af te wachten totdat er een gouden pot met gouden munten aan het einde van de regenboog staat. Vaak heb ik geen zin meer om zoveel te zoeken naar mekka. Alsof het zoeken juist averechts doet werken. Dan denk ik vaak dat je maar beter kunt wachten totdat de gouden emmer komt.

Maar goed, ik heb daarbij wel zaken op een rijtje te zetten maar doe dat dus op bepaalde dagen. Zoals vandaag een mooie dag is

Toen ik opstond zei ik dat al tegen mezelf. " Het wordt toch eens tijd om het helemaal anders te doen". Maar alsnog heeft plannen hier weinig zin. Plannen vind ik daarbij ook niet echt prettig. Alsof je geforceerd je leven gaat indelen.

Kan me wel voorstellen dat jij zoiets hebt van, nu ga ik eens helemaal voor mezelf kiezen. Als je altijd voor anderen geleefd hebt dan is het ook eens tijd om voor jezelf te leven.
Wil niet zeggen dat ik het dan allemaal precies tegenovergesteld ga doen. Het wil zeggen dat ik meer een balans voor mezelf moet vinden die ervoor zorgt dat het meer evenredig is allemaal. Dat ik niet degene ben die moet inleveren. En daar moet ik echt zelf iets aan doen. Beetje meer op mijn strepen gaan staan.
Compromissen sluiten is best okay zolang je jezelf er niet in verliest. Helemaal voor mezelf leven kan ik niet. Dat zit niet in me.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zaterdag 15 juli 2006 @ 08:20:52 #280
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39843354
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 08:13 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Wil niet zeggen dat ik het dan allemaal precies tegenovergesteld ga doen. Het wil zeggen dat ik meer een balans voor mezelf moet vinden die ervoor zorgt dat het meer evenredig is allemaal. Dat ik niet degene ben die moet inleveren. En daar moet ik echt zelf iets aan doen. Beetje meer op mijn strepen gaan staan.
Compromissen sluiten is best okay zolang je jezelf er niet in verliest. Helemaal voor mezelf leven kan ik niet. Dat zit niet in me.
Dat dacht ik al hoor Dat je niet een persoon bent die helemaal voor zichzelf gaat leven.

Maar inderdaad, op je strepen staan Is sowieso prettig om jezelf inderdaad niet te verliezen. Ik noem dat altijd het domein bewaken. Maar op de strepen staan is hetzelfde denk ik. Hoewel het domein met meer te maken heeft. Bij het domein gaat het ook wat binnen de grenzen zit. Bij domein heb je tevens strepen. Domein zie ik als een vierkant of circel.

Beetje balans en evenwicht erin en hoppah.

Ik heb het weer over balans en evenwicht nu. Merk dat ik vandaag weer redelijk in balans sta. Af en toe is het echt wankel de wankel hier. Dan lijkt het zo'n flinter-dunne lijn te zijn waar ik op moet balanceren. En dan ben ik niet eens labiel. Vroeger was het labiel. Tijdens depressie was het labiel. Nu sta ik duidelijk met de benen meer op de grond.

Helder is het vandaag weer een beetje. De rook is om het hoofd verdwenen en de wereld ziet er dan vanzelf mooier uit. Krijg dan weer het verschijnsel dat alles duidelijk valt waar te nemen in de omgeving. Alsof de wereld meer in leven is en alsof de realiteit meer in bloei staat. Alsof het licht wederom feller schijnt. De rook is om het hoofd verdwenen. Zoals dat nummer van Boudewijn de Groot.

Net met de hond gelopen en bewust gekozen om geen sigaret op te steken. Had wel de neiging om steeds het pakje sigaretten uit de broek te halen, eerder uit gewoonte. Behoefte aan sigaret of nicotine had ik niet.

Dus heb niet gerookt tijdens het lopen met de hond. Zulke momenten ga ik vaker inlassen. Momenten van bewust niet roken.

Ik stop dus nog wel op deze manier. Sowieso de gewoonte doorbreken van het roken. Krijg ik te maken met nicotine-zucht dan schakel ik over op kauwgum met nicotine erin. Weet niet hoe sterk de drang naar een sigaret gaat worden.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 08:24:22 #281
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39843374
Volgende deeltje van nieuwehoer mag iemand anders openen trouwens Ik heb al 3 op 1 rij staan of iets dergelijks.

Mag ook weer worden omgezet naar ouwehoer. Ik had nieuwe-hoer in het leven geroepen. Maar of dat nu een juiste term is

Dus de volgende mag kiezen straks

Ouwehoer of nieuwehoer.

Of middenhoer.

Maakt ook niet uit.

Jeugdhoer. Middenhoer. Ouwehoer of nieuwehoer

Of een compleet nieuwe term voor hoer.

Op de een of andere manier vond ik ouwehoer persoonlijk beter staan. Maar goed, ik bepaal niet wat het is natuurlijk

Misschien ligt het eraan dat ik nieuwehoer zelf "bedacht" heb.

Nu wel even tijd voor sigaret. Ik ga bewust roken nu. Ik ga bewust opsteken van sigaret en bewust niet opsteken van sigaret. Bewust aansteken met aansteker en bewust uitdrukken van sigaret. En bewust asbakken leegmaken en schoonmaken.

Bewuster roken, zodat ik sneller kan stoppen.
pi_39843381
Ik zit nu aan de koffie en peuk.... de koppijn verdrijven.
Over helder gesproken. Een half uur of zo geleden lag ik nog te slapen en zag ik in mijn droom en door alle andere dromen heen in mijn mailbox een mail binnenkomen. Met tijd en onderwerp.
Ik wilde het openen maar dat lukte niet. Ik kon eerst niet bij de computer komen en daarna, toen dat eenmaal gelukt was, zat ik er zo fout voor dat ik niet eens kon inloggen op mijn account omdat ik telkens verkeerd typte. Ik heb me echt uit mijn slaap geworsteld om op te staan en te gaan kijken.
Die mail stond er ook nog.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_39843389
ouwehoer stond beter ja. Omdat het ging om het woord ouwehoeren. Zonder dat het iets met prostitutie van doen had
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zaterdag 15 juli 2006 @ 08:28:21 #284
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39843397

Dat is echt helder

Dan ben je dus echt helderziend

Kun je uitbreiden zoiets. Ik probeer dat ook soms uit te breiden maar zo sterk als jij het hebt dat heb ik het nog nooit gehad. Wel vaker deja vus die als helder uit de bus komen.

Als je zo'n gave goed ontwikkeld dan kun je er ook nog grof geld mee verdienen.

Gisteren unbreakable gezien, ging ook een beetje over helderziendheid. Sommige momenten had Bruce Willis "Last" van helderziendheid. Goede film toch wel. Maar geen 10 waard. Film krijgt een 7.0.
pi_39843399
Trouwens..... de TT kon er ook wat van.
Ik las eerst: de trillingen van mijn lijf. Kreeg spontaan een visual.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zaterdag 15 juli 2006 @ 08:29:17 #286
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39843401
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 08:27 schreef nokwanda het volgende:
ouwehoer stond beter ja. Omdat het ging om het woord ouwehoeren. Zonder dat het iets met prostitutie van doen had
Dan roep jij gewoon weer ouwehoer in het leven

Of we doen dat samen in het leven roepen. Krijg jij de eer om een verse ouwehoer te openen straks

Nieuwehoer klinkt ook minder. Had ook niets met prostitutie te maken nieuwehoer, maar gewoon om de onzin
  zaterdag 15 juli 2006 @ 08:30:47 #287
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39843410
De trillingen van mijn lijf

Nee de trillingen van verblijf dus Waarom ik het zo noemde weet ik zelf niet meer. Het ging over getallen en de trillingen van getallen. Daarom dus ook. Dus ik weet het wel. De trillingen van het hele bestaan. Alsof alles met trillingen te maken heeft.

Trouwens fijn dat je weer terug bent nu

Je bent toch actief altijd en prettig dat je ook 's morgens al actief bent. Hoewel je zei dat je minder actief gaat zijn vanwege werk ben je toch redelijk actief als mede ouwehoer en gebruiker
  zaterdag 15 juli 2006 @ 08:32:26 #288
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39843419
Even naar buiten

Meteen nieuwe koffie pakken. Ondanks dat ik sneller ga van de koffie en dat het niet echt natuurlijk is voor mijn stemming, ga ik alsnog graag wat sneller

Snel gaan met denken is soms een verslaving. Tis niet eens echt denken. Tis helder worden. Misschien is koffie toch goed om helder te worden. Bij helderheid is er geen sprake van denken. Zoals jij dat had met die droom over die mail, dan weet je het gewoon.
pi_39843437
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 08:28 schreef Dromenvanger het volgende:

Dat is echt helder

Dan ben je dus echt helderziend

Kun je uitbreiden zoiets. Ik probeer dat ook soms uit te breiden maar zo sterk als jij het hebt dat heb ik het nog nooit gehad. Wel vaker deja vus die als helder uit de bus komen.

Als je zo'n gave goed ontwikkeld dan kun je er ook nog grof geld mee verdienen.

Gisteren unbreakable gezien, ging ook een beetje over helderziendheid. Sommige momenten had Bruce Willis "Last" van helderziendheid. Goede film toch wel. Maar geen 10 waard. Film krijgt een 7.0.
Ik heb vaker flitsen die kloppen. Of ik daarmee nou helderziend ben.... ik denk het niet. Niet constructief.

Doet er ook niet toe. Het is meestal niet eens handig.
Ik kan naar mijn intuitie luisteren maar die werkt toch echt beter als het om anderen gaat.
Dat gebruik ik wel eens bij mensen die op mijn pad komen. Soms alleen maar voor een dagje, om te vlechten bijvoorbeeld. Het komt voor dat ik vanalles doorkrijg en vragen ga stellen en een inzicht kan toevoegen. Dat is dan mooi meegenomen.

Maar voor wat mezelf betreft...... daar is het allemaal minder helder. Vrijdag ga ik wel naar een paragnoste. Geen commercieel type dat er bakken geld aan verdoent.
Ik wil horen wat ze kan zeggen over het pad waar ik nu op loop en of ik de juiste richting nog volg. Dus eigenlijk..... klopt mijn eigen intuitie nog wel? En heb je advies over hoe ik mijn eigen ding kan ontwikkelen omdat er mensen zijn die ik ermee zou willen helpen omdat ik dingen zie maar er nu niks mee kan doen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_39843452
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 08:30 schreef Dromenvanger het volgende:
De trillingen van mijn lijf

Nee de trillingen van verblijf dus Waarom ik het zo noemde weet ik zelf niet meer. Het ging over getallen en de trillingen van getallen. Daarom dus ook. Dus ik weet het wel. De trillingen van het hele bestaan. Alsof alles met trillingen te maken heeft.

Trouwens fijn dat je weer terug bent nu

Je bent toch actief altijd en prettig dat je ook 's morgens al actief bent. Hoewel je zei dat je minder actief gaat zijn vanwege werk ben je toch redelijk actief als mede ouwehoer en gebruiker
Dank je, DV.
's ochtends is mijn meest actieven tijd van de dag. "s avonds kan ik het vaak niet meer opbrengen om nog coherent te denken. Te moe. Dan zie je me dan ook kortaf en veel minder actief.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zaterdag 15 juli 2006 @ 08:46:03 #291
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39843498
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 08:35 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ik heb vaker flitsen die kloppen. Of ik daarmee nou helderziend ben.... ik denk het niet. Niet constructief.

Doet er ook niet toe. Het is meestal niet eens handig.
Ik kan naar mijn intuitie luisteren maar die werkt toch echt beter als het om anderen gaat.
Dat gebruik ik wel eens bij mensen die op mijn pad komen. Soms alleen maar voor een dagje, om te vlechten bijvoorbeeld. Het komt voor dat ik vanalles doorkrijg en vragen ga stellen en een inzicht kan toevoegen. Dat is dan mooi meegenomen.

Maar voor wat mezelf betreft...... daar is het allemaal minder helder. Vrijdag ga ik wel naar een paragnoste. Geen commercieel type dat er bakken geld aan verdoent.
Ik wil horen wat ze kan zeggen over het pad waar ik nu op loop en of ik de juiste richting nog volg. Dus eigenlijk..... klopt mijn eigen intuitie nog wel? En heb je advies over hoe ik mijn eigen ding kan ontwikkelen omdat er mensen zijn die ik ermee zou willen helpen omdat ik dingen zie maar er nu niks mee kan doen.
Bij omgaan met mensen is gevoelsmatig handelen vaak het beste inderdaad. Daarbij is het helemaal niet prettig als je gedachtes opvangt wat ik dus wel eens heb. Gedachtes opvangen van anderen kan echt storend zijn, ik probeer dat altijd meteen uit te schakelen. Dan vang ik ineens gedachtes op en dan moet ik aan de knoppen gaan sleutelen hier Dan ben ik echt denkbeeldig met knoppen bezig om het allemaal in het gareel te houden.

Toch weet ik nu wat ik gemist heb afgelopen weken, dat is dus die helderheid die ik vandaag weer heb. Daarom ben ik ook weer om 04:30 op, omdat de helderheid weer terug is. Toen ik wakker werd had ik al een gevoel van, dit wordt een heldere dag.

Maar qua inzichten is het wel handig die helderheid. Ook inzichten in mezelf en in de wereld. Inzichten in andere mensen daar gebruik ik liever geen helderheid bij, analyseren van andere mensen doe ik ook liever niet. Want dan krijg ik vanzelf gedachtes binnen. Heb ook altijd dat ik direct zie hoe mensen overkomen, ik let daar vaak op en ook dat opletten op andere mensen schakel ik liever uit. Spontaan omgaan met mensen is prettiger, dan ga je tenminste niet letten om het complete overkomen van de ander.

Maar helderheid, ik zou daar best iets mee willen gaan doen nog. Een beleggings-fonds opzetten. " De helderheid zelver". Voor al uw rendementen van boven de 2000 procent

Nee het gaat niet om het geld maar toch ook weer wel. Het gaat zeker ook wel om het geld. Zonder geld kun je gewoon niets. Dus dan is geld noodzakelijk. Ik zou bijna zeggen noodzakelijk kwaad.

Eigen dingen ontwikkelen waar jij het over hebt, dat wil ik dus ook doen. Maar dat lukt me alleen tijdens een positieve bui. En ik ben alleen maar positief in helderheid. Als mijn geest troebel is, dan zie ik het niet zitten. En als mijn geest troebel is, dan kan ik ook niet naar de toekomst kijken. De enige manier om de toekomst positief te omarmen dat is wanneer ik helder ben. Dan zie ik mezelf dus ook sneller ergens terecht komen wat goed is. Dan kan ik beter een toekomst-perspectief maken van mezelf. Kan ik niet verder kijken dan op de seconde van het nu, dan zie ik gewoon de toekomst niet zitten hier.

Vandaag dus redelijk helder. Niet zo helder als ik een paar keer gehad heb, maar hier kan ik dus wel verder mee weer Het voelt gewoon ook als opluchting aan dat heldere. De rook lijkt echt om het hoofd te zijn verdwenen
pi_39843515
En nu ga ik verder met schilderen. Mijn opdracht moet af en ik ben er bijna. Ga ik de deadline toch nog halen
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zaterdag 15 juli 2006 @ 08:49:18 #293
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39843517
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 08:37 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dank je, DV.
's ochtends is mijn meest actieven tijd van de dag. "s avonds kan ik het vaak niet meer opbrengen om nog coherent te denken. Te moe. Dan zie je me dan ook kortaf en veel minder actief.
Gewoon doen wat het beste is Ik ga 's avonds meestal buiten liggen met muziek of film kijken. 's avonds vind ik een tijd om niet online te zijn. 's avonds doe ik het liefste andere dingen. Ik vind 's ochtends ook de beste tijd. Ook om zaken op een rijtje te zetten.

0430 opstaan is ook echt mijn tijd 0430 opstaan is mijn tijdstip. Lekker eerst bijkomen met koffie tot 0530. 0600 met de hond en om 0700 zaken op een rijtje zetten.

0700 opstaan is me te middelmatig. 1100 te laat. En 0500 is goed. 0430 is te vroeg

Toch wil ik dus echt wat met helderheid doen. Voorspellende dromen krijgen en nog meer. Ik weet dat helderheid een beetje in me zit. Dus ik wil dat in principe verder ontwikkelen. Niet op het gebied van mensen dus. Mensen gewoon "negeren" als het aankomt op helderheid. Gewoon rustig omgaan met mensen en dan zet ik de sensor uit op dat moment.

Precies alle knoppen beheren op de juiste manier. Zodat het menselijke kantje ook erin zit.

Als ik een analyse blijf uitvoeren dan ben ik een regel-rechte computer. En dat is niet prettig
  zaterdag 15 juli 2006 @ 08:49:58 #294
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39843522
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 08:48 schreef nokwanda het volgende:
En nu ga ik verder met schilderen. Mijn opdracht moet af en ik ben er bijna. Ga ik de deadline toch nog halen
Succes ermee

Ik ga vandaag nog lezen. Misschien ook tekenen, tekenen kan ontspannend zijn af en toe.

Tuin werken sowieso 2 uurtjes. Ligt eraan hoe warm het wordt vandaag.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 09:03:56 #295
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39843573
Volgens mij zal het mij goed doen om 3 liter water per dag te drinken. En dan geen koffie en geen sigaretten en sporten. Afvallen tot het streef-gewicht ook.

Om zo helder te worden dus

Ik denk dat ik nog een paar graden helderder kan worden. Nu is het helder en niet troebel, ga ik rekening houden met de gezondheid dan kan er nog wat helderheid bij.

Wie weet kan ik dan echt in de toekomst kijken. Ik weet niet hoe het precies gaat als je in de toekomst kunt kijken, volgens mij kijk je dan dwars door het nu-moment heen of niet? Dwars door alles heenkijken

Zoals nu de realiteit zo zuiver is in mijn ogen. Het kan nogmaals een paar graden meer zuiver overkomen. Maar het is al loep-zuiver maar nog niet helemaal.

Dus ik ga zo aan het water

En dan begin ik in de tuin, daar vallen ook de kilo's met de ponden ervan af. En dan ga ik eens proberen om de home-trainer erbij te nemen. Een strak schema aanhouden. En tevens een strak eet-schema.

Strakke schema's aanhouden. Een soort topsport maken van het streven naar helderheid.

Geen woorden maar daden natuurlijk, maar het begint bij het woord.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 09:34:51 #296
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39843787
Water is al van de partij

Dus ik voeg woord bij daad als het aankomt op water. Veel water. Niet teveel maar genoeg. 2-3 liter is genoeg. Kraanwater is hier erg lekker

Zo ga ik dus kijken wat nog meer helder kan worden

Let's go bright

Crystal clear brightness

Moet zeggen, het doet goed
  zaterdag 15 juli 2006 @ 09:58:13 #297
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39843991
Heb lekkere muziek opstaan

Lekkere snelle muziek

Deze muziek gaat op denktempo. Beats omhoog en beats omlaag, beats naar voren en soms naar achteren.

Beat. Let the beat controll the mind

Let the beat controll your body

Let the beat controll your thinking.

Let the beat controll the world

Hardstyle biomechanica

Geweldig

Nu richting Israel met gedachtes om daar een sussende stemming te creëren. Wie gaat er mee richting Israël

Vallen we dat oorlogsgebied binnen. Nemen we meteen Libanon mee

Nog steeds kraak-helder en glas-helder hier

Space-man is on it's way

Vandaag ga ik snoei-harde muziek luisteren. Electronica dus Liefst hard-style Hoewel electronica geen hardstyle is of wel??

Moet ik eens opzoeken

Dat zoeken we even op

Ik ga weer even te snel voor woorden. Straks wordt alles onzichtbaar voor mijn ogen

En dat rijmt

[ Bericht 10% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 15-07-2006 10:03:23 ]
  zaterdag 15 juli 2006 @ 10:20:44 #298
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39844350
Dat was geweld

Een post vol geweld Doet wel ff goed om het zo eruit te gooien. Ik schaam me dus ook niet erom omdat het tevens onzinnig bedoeld is. Heb me een paar dagen ingehouden met posten maar ik gooi alle remmen los. Ik ga de rem niet meer erop gooien. Alle remmen los is het beste. Dat post ook het beste. Humor Het is ook bedoeld als onzin. Ik heb geen zin om serieus te zijn.

Ik vraag me dus wel af. Stel je hebt 1 miljard mensen die tegen iets zijn. Je hebt 1 miljard mensen die tegen wapens zijn en nog meer. Waarom is het dan niet mogelijk dat de afkeer van die mensen in leven komt.

De gedachte van die mensen dat ze een wapen-vrije wereld willen. De mensen die dus willen zien dat er eindelijk een eind komt aan geweld. Waarom is zo'n juiste gedachte niet van doorslag-gevende aard

Een soort mind-controll op hoger niveau. Je hebt grote groepen mensen die willen het anders zien, en daarnaast heb je een clubje politieke leiders die hun eigen zin doen. Waarom kun je niet met de kracht van al die mensen die het anders willen zien die groep leiders aanpakken

Of zijn leiders een soort van robots die niet gevoelig zijn voor de mening van de bevolking? Ik zou het logisch vinden dat de wil van politieke leiders onderhevig is aan de wil van de bevolking. Dat een politieke leider niet eens in staat is tot het uitvoeren van een eigen wil.

Dat de massale wil van doorslaggevende aard is dus.

Een wereld zonder oorlog, dan zou de gedachte tot oorlog-voering niet op moeten komen bij die leiders.

Maar goed, veel mensen zelf hebben nog oorlog in het hoofd. Alleen al innerlijke strijd die gevoerd wordt. Wie weet is de massale stemming wel helemaal opgefokt. Dat de massale stemming nog steeds onder hoogspanning staat.

Dat oorlog gewoon in de stemming zit. Dat kan al zijn door een "simpele" burenruzie waarbij ze bij elkaar de ruiten ingooien. Waarbij soms zelfs elkaar de kop wordt ingeslagen tot bloedens toe.

[ Bericht 11% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 15-07-2006 10:39:53 ]
  Moderator zaterdag 15 juli 2006 @ 14:25:13 #299
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_39849980
Goedemiddag allemaal!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_39850656
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 14:25 schreef senesta het volgende:
Goedemiddag allemaal!
Haai. Redelijk rustig hier, he.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  Moderator zaterdag 15 juli 2006 @ 14:58:11 #301
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_39850910
Ja, mensen genieten van het lekkere weer denk ik.
En gelijk hebben ze, ik ga ook zo even lekker de deur uit met de kids.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')