Oke bedankt, kan weer verderquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:42 schreef GlowMouse het volgende:
4: Je krijgt een kortlopende schuld maar daar staat voorraad tegenover. Afhankelijk van of je de current of de quick ratio gebruikt om liquiditeit te definieren zal er wel of niets gebeuren.
5: Zowel vlottende activa als kortlopende schulden veranderen niet.
Ze kregen jaren terug 4.6, afgelopen jaar 3.2 en dat is te weinig, en nu denk je met 3.2 ruim geld over te houden?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:00 schreef motorbloempje het volgende:
-als 3,2 miljoen: geld over, ruim!
-als 2 en een beetje: tekort
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Aah zo logisch inderdaad, nog 1 vraagje dan. Weer ivm met die resultatenrekening. Want in mijn boekje zie ik het echt niet staan. Wat kan je scharen onder "kosten" en wat onder "opbrengsten".quote:Op zondag 11 januari 2009 16:02 schreef GlowMouse het volgende:
Resultatenrekening gaat om winsten/verliezen. Die reken je altijd toe aan de juiste periode. Je kunt 100/maand toewijzen aan jan-nov en 120/maand aan de maand december.
Dat ligt aan de manier waarop je verkopen en inkopen administreert. In veel gevallen worden inkoopkosten pas geboekt als je de goederen weer verkoopt.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:13 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Aah zo logisch inderdaad, nog 1 vraagje dan. Weer ivm met die resultatenrekening. Want in mijn boekje zie ik het echt niet staan. Wat kan je scharen onder "kosten" en wat onder "opbrengsten".
Hoezo komt inkopen van grondstoffen voor de helft contant en de helft op rekening,niet op de resultatenrekening, . (volgens de oefentoets) en bv.. inkoopwaarde drank wel op de resultatenrekening? (Volgens het boek)
Niet echt Gamma hèquote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:05 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Voor een PO moet ik een historische roman lezen. Opdracht is er een boekverslag van te maken en een vergelijking met de ware gebeurtenissen te maken. Weet iemand hier misschien een leuk, makkelijk lezend en makkelijk te verwerken boek?
Het is voor 6VWO en Geschiedenis. Voorkeuren zijn Europese oorlogen en de Sovjetunie.
Kijk eens in de door jou zelf gemaakte OP?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:08 schreef Piles het volgende:
[..]
Niet echt Gamma hè
Probeer Alfa eens: [Alfa] 'huiswerk en vragen topic'
Whoepsquote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:16 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Kijk eens in de door jou zelf gemaakte OP?
Bedankt, ik zal het even uitzoeken en laat je het later even horen, heb woensdag/donderdag nog 2 andere examens. Wat betreft nu zal ik spoedig even zien hoe ik dat ' dead weight loss ' kan tekenen. Volgens mij moet dat zelfs te tekenen zijn met een aantal simpele S/D lijntjesquote:Op zondag 18 januari 2009 11:50 schreef Finitio het volgende:
[quote]Op zondag 18 januari 2009 09:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik had 2 vraagjes wat betreft een micro - economics examen 1e jaars 'economics'. Deze vragen lijken vrij simpel, alleen moeten ze erg uitvoerig worden beantwoord, en niet worden afgecheept met 2 zinnetjes zeg maar.
1.Using indifference analysis, show how a rational consumer may distribute his/her expenditure in order to maximise utility. Derive an Income Consumption (Engel) Curve. What is implied if the Engel curve is downward sloping?
De consumer spreidt zijn inkomen over verschillende goederen. Het enige dat voor hem telt is z'n nut, dus wil hij een zo hoog mogelijke indifferentiecurve bereiken. Omdat goederen verschillende prijzen hebben houdt hij daar rekening mee via een budget constraint. De optimale consumptiebundel (waarbij zn nut dus maximaal is) vind je bij de hoogste indifferentiecurve die binnen de mogelijkheden van de consument (dus binnen of tegen de budget constraint) ligt. Hier is de helling van de budgetconstraint gelijk aan die van de indifferentiecurve (MRS). Ofwel hij heeft hier precies evenveel van het ene product voor het andere over, als dat het hem kost.
Voor de Engel curve maak je op soortgelijke wijze een afweging tussen inkomen (Y) en een bepaald goed.
Als de engel curve daalt heb je te maken met een inferieur goed, als je meer gaat verdienen ga je juist minder van dit product kopen. Van normale goederen ga je meer consumeren als je inkomen stijgt.
2.Many governments pursue policies designed to affect the level of competition in the economy. Use your knowledge of the theory of the firm to explain why this might be the case. Is more competition always the best option to choose?
Als een bedrijf market power heeft is het in staat prijzen boven de MC te vragen, dit zorgt voor minder efficientie dan bij volledige concurrentie (er is dan minder totaal surplus, ofwel een deadweight loss).
En ze bedoelen hier policies in een aantal sectoren waarschijnlijk.
Hoop dat je hier iets aan hebt, misschien zegt het je allemaal niets
Klopt je kunt dat (iig voor een monopolie) makkelijk tekenen met S/D/MR curves.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Bedankt, ik zal het even uitzoeken en laat je het later even horen, heb woensdag/donderdag nog 2 andere examens. Wat betreft nu zal ik spoedig even zien hoe ik dat ' dead weight loss ' kan tekenen. Volgens mij moet dat zelfs te tekenen zijn met een aantal simpele S/D lijntjes
Te vorderen?quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:55 schreef -SG- het volgende:
Nee iets met Te ond.... BTW maar ik kan het niet lezen.. Handschrift leraar.
Waarom niet?quote:Op zondag 25 januari 2009 22:13 schreef sitting_elfling het volgende:
Maar je mag toch niet zeggen dat de overheid 'dus' taxes omhoog flikkert om geld te ontvangen?
Basically omdat onze professor zegt dat dat niet mag. Als ze hier in de UK taxes omhoog gooien voor sigaretten is dat om het rook gedrag tegen te gaan niet om extra geld te verdienen. Als ze de taxes omhoog gooien op het openbaar vervoer hier, de tube enzo, is dat om mensen te stimuleren te lopen en de fiets te gebruiken ipv openbaar vervoer. Etc.quote:
Dat werkt natuurlijk alleen maar bij elastische vraag.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Basically omdat onze professor zegt dat dat niet mag. Als ze hier in de UK taxes omhoog gooien voor sigaretten is dat om het rook gedrag tegen te gaan niet om extra geld te verdienen. Als ze de taxes omhoog gooien op het openbaar vervoer hier, de tube enzo, is dat om mensen te stimuleren te lopen en de fiets te gebruiken ipv openbaar vervoer. Etc.
Mja, maar wat betreft de vraag die ik stelde, cigaretten/alcohol/petrol etc. is allemaal inelastichquote:Op zondag 25 januari 2009 22:50 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dat werkt natuurlijk alleen maar bij elastische vraag.
Nee, wel eens thuiswerkopdrachten die geheel of gedeeltelijk het tentamen vormen.quote:Op zondag 25 januari 2009 23:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Overigens is het in nederland ook zo op de universiteit dat je seen examens heb? ik heb hier gewoon al het examen van micro economie voor mn neus liggen met 5 vragen waar ik er 4 van moet maken, en dat desbetreffende examen moet ik komende dinsdag beantwoorden.
Misschien iets te laat, maar bedoel je gewoon rabatten?quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:13 schreef devuser_250 het volgende:
Een vraagje,
Moet handelskorting (toegestane korting) in een journaalpost worden berekent?
Bij goederen met een relatief inelastische vraag is de deadweight loss van een tax lager dan bij goederen met een relatief elastische vraag. Het taxeren van relatief inelastische goederen is dus minder marktverstorend: dit zie je ook, want de vraag blijft nagenoeg hetzelfde.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:13 schreef sitting_elfling het volgende:
2.The UK Government tends to levy relatively high indirect taxes on goods and services that are in inelastic demand. Explain, with examples, why this might be the case.
Het uitleggen van deze vraag is niet zo moeilijk, immers als een goed inelastisch is, zal de percentuele prijs verandering niet zo veel veranderen t.o.v de vraag. Ze krijgen dus meer geld binnen. Maar je mag toch niet zeggen dat de overheid 'dus' taxes omhoog flikkert om geld te ontvangen? Op goederen zoals cigarettes/alcohol/petrol enzo?
Ik bedoel, het zeggen van 'het tegengaan van het stimuleren' van die bepaalde producten lijkt me geen goede uitleg. Iedereen weet wel beter.![]()
quote:Op zondag 25 januari 2009 22:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Basically omdat onze professor zegt dat dat niet mag. Als ze hier in de UK taxes omhoog gooien voor sigaretten is dat om het rook gedrag tegen te gaan niet om extra geld te verdienen. Als ze de taxes omhoog gooien op het openbaar vervoer hier, de tube enzo, is dat om mensen te stimuleren te lopen en de fiets te gebruiken ipv openbaar vervoer. Etc.
Overigens is die vraag een examen vraag voor 1e jaars universitair in UK studie economics,
Klopt. Bij ons wordt dat trouwens the excess burden of tax genoemd,quote:Op maandag 26 januari 2009 00:21 schreef nickybol het volgende:
[..]
Bij goederen met een relatief inelastische vraag is de deadweight loss van een tax lager dan bij goederen met een relatief elastische vraag. Het taxeren van relatief inelastische goederen is dus minder marktverstorend: dit zie je ook, want de vraag blijft nagenoeg hetzelfde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |