Ik ben geen accountant, ik studeer bedrijfswetenschappenquote:
Dit houdt in:quote:Aanleiding
U bent systeemeigenaar Jansen en u bent nu een jaar in functie. U heeft de vorige budget- en planningsronde niet meegemaakt, u bent een maand later binnengekomen, maar nu wordt u gevraagd het plan voor volgende jaren op te leveren. Dit jaar had u een budget van 3.2 M Euro. Daarvan werd 50 % besteed aan exploitatie van het systeem (inclusief beheer), 15 % aan het beheer binnen applicatiebeheer en de rest aan nieuwe releases in drie onderhoudsronden. De kosten voor het beheer zijn redelijk vast. Afgelopen jaar is ingrijpend bezuinigd op onderhoud: alleen de noodzakelijke wijzigingen vanuit de business zijn doorgevoerd. Daarom kon men uit met drie onderhoudsronden, ingevuld met halve bemanning. Voorheen bedroeg het budget om en nabij 4.6 M Euro.
Uw baas is mevr. Hendrikse, directeur van het bedrijfsonderdeel PM, Particuliere Markt. Dit onderdeel vormt het grootste onderdeel van het concern. Mevrouw Hendrikse stuurt dus een substantieel deel van de omzet en het rendement van het concern dus. De organisatie heeft een omzet (kasstroom) van om en nabij de 60 M. Euro.
Oke bedankt, kan weer verderquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:42 schreef GlowMouse het volgende:
4: Je krijgt een kortlopende schuld maar daar staat voorraad tegenover. Afhankelijk van of je de current of de quick ratio gebruikt om liquiditeit te definieren zal er wel of niets gebeuren.
5: Zowel vlottende activa als kortlopende schulden veranderen niet.
Ze kregen jaren terug 4.6, afgelopen jaar 3.2 en dat is te weinig, en nu denk je met 3.2 ruim geld over te houden?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:00 schreef motorbloempje het volgende:
-als 3,2 miljoen: geld over, ruim!
-als 2 en een beetje: tekort
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Aah zo logisch inderdaad, nog 1 vraagje dan. Weer ivm met die resultatenrekening. Want in mijn boekje zie ik het echt niet staan. Wat kan je scharen onder "kosten" en wat onder "opbrengsten".quote:Op zondag 11 januari 2009 16:02 schreef GlowMouse het volgende:
Resultatenrekening gaat om winsten/verliezen. Die reken je altijd toe aan de juiste periode. Je kunt 100/maand toewijzen aan jan-nov en 120/maand aan de maand december.
Dat ligt aan de manier waarop je verkopen en inkopen administreert. In veel gevallen worden inkoopkosten pas geboekt als je de goederen weer verkoopt.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:13 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Aah zo logisch inderdaad, nog 1 vraagje dan. Weer ivm met die resultatenrekening. Want in mijn boekje zie ik het echt niet staan. Wat kan je scharen onder "kosten" en wat onder "opbrengsten".
Hoezo komt inkopen van grondstoffen voor de helft contant en de helft op rekening,niet op de resultatenrekening, . (volgens de oefentoets) en bv.. inkoopwaarde drank wel op de resultatenrekening? (Volgens het boek)
Niet echt Gamma hèquote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:05 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Voor een PO moet ik een historische roman lezen. Opdracht is er een boekverslag van te maken en een vergelijking met de ware gebeurtenissen te maken. Weet iemand hier misschien een leuk, makkelijk lezend en makkelijk te verwerken boek?
Het is voor 6VWO en Geschiedenis. Voorkeuren zijn Europese oorlogen en de Sovjetunie.
Kijk eens in de door jou zelf gemaakte OP?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:08 schreef Piles het volgende:
[..]
Niet echt Gamma hè
Probeer Alfa eens: [Alfa] 'huiswerk en vragen topic'
Whoepsquote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:16 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Kijk eens in de door jou zelf gemaakte OP?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |