abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 december 2008 @ 16:19:03 #251
236125 33
the exploding psychology
pi_63987181
Even ter verduidelijking; kijkend naar het gegeven rekeningschema blijkt als enige goede grootboekrekening, met betrekking tot de afleverbon, 'werken in uitvoering' te zijn. Gecrediteerd wordt dan voorraad. Ze willen op deze manier inderdaad hun voorraad 'beheren' als het ware.

Dan de memo.
Ik heb het er even met een docent over gehad en met andere woorden probeerde hij me duidelijk te maken dat de afschrijvingskosten gedebiteerd moesten worden en dan Aan machines/inventaris. Eigenlijk had ik ook hierbij weer naar het rekeningschema moeten kijken, aangezien er niks m.b.t. herwaardering/afwaardering tussen staat
Dus je had in de eerste instantie gelijk MWP!

[ Bericht 0% gewijzigd door 33 op 13-12-2008 16:54:14 ]
pi_64038563
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 12:35 schreef Vincenski het volgende:

<knip>

Ik ben geen accountant, ik studeer bedrijfswetenschappen .

Bij mijn antwoord op de vraag van "33" ben ik uiteraard uitgegaan van de huidige wet- en regelgeving, die is immers relevant bij het opstellen van jaarverslagen en andere ongemakken voor de stakeholders.

Ik heb trouwens nooit geroepen dat afwaarderen van geen belang is voor een onderneming. Ik heb aangegeven dat herwaarderen op basis van bijvoorbeeld taxatierapporten niet relevant is omdat je de activa toch wel afschrijft en een taxatierapport geen indicatie is voor de verlenging of verkorting van de geschatte levensduur ervan (pas als de ingeschatte levensduur onjuist blijkt is het zinvol om inhaalafschrijvingen te maken).

Verder kunnen we over de door jou aangedragen onderwerpen discussiëren, want ik ben het op lang niet alle punten met je eens, maar daar is dit het topic niet voor

@33: Top!
pi_64894851
2 simpele vragen maarja als het door de docent niet wordt uitgelegd, er geen uitwerkingen van de oefententamens zijn en het in het boek ook niet zo 123 te vinden is...