Als z'n sponsor (Nike geloof ik?) het wil, staat ie morgen in zijn flikker op de court.quote:Als Federer het niks vind dan weigert hij dat echt wel om te dragen hoor:)
Bedankt Komakie, maar we doen dat rellen alleen een beetje voor de lol als er geen mannentennis is. Soort van tijdverdrijf omdat er dan niets op tv is. Vandaag een inhaalpartij, dus zaterdag pas weer rellenquote:Op donderdag 6 juli 2006 10:42 schreef Komakie het volgende:
Hey nog ff kort over het mannentennis vs vrouwentennis.
Heb je wel eens opgelet hoeveel mannenpartijen en hoeven vrouwenpartijen gespeeld zijn op de grote banen tot nu toe???
Op Centre Court: 17 heren - 13 vrouwen (met vandaag meegerekend)
Op Court 1: 17 heren - 9 vrouwen
Op Court 2: 13 heren - 15 vrouwen
Het lijkt mij bewijs genoeg dat het mannentennis als belangrijker wordt beschouwd. Meer wil ik er niet meer over kwijt.
Ze willen er ook niet zo zeer mee scoren. Maar momenteel zijn we wel over Nike aan het praten en dat is het belangrijkste voor ze. Stukje naamsbekendheid door iets opvallends te produceren. Dat het verder niet verkoopt is niet zo belangrijk. Maar door die naamsbekendheid hopen ze wel een hoop andere dingen te verkopenquote:Op donderdag 6 juli 2006 00:33 schreef babsie.babsie het volgende:
Het lijkt me toch ook niet het soort jasje waar Nike mee scoort, zeker als je kijkt welke outfits ze voor Agassi maakten toen hij nog bij Nike was.
Misschien is ze zwanger ofzoquote:Op donderdag 6 juli 2006 09:54 schreef petitlapin2 het volgende:
die vriendin van federer wordt zo ontzettend vadsig, zeg ... hij kan echt wel beter krijgen.
pff dit reken ik als een vrouwendag. Die Nadal vind ik ook net een wijf met zijn maniertjesquote:Op donderdag 6 juli 2006 10:45 schreef XL het volgende:
[..]
Bedankt Komakie, maar we doen dat rellen alleen een beetje voor de lol als er geen mannentennis is. Soort van tijdverdrijf omdat er dan niets op tv is. Vandaag een inhaalpartij, dus zaterdag pas weer rellen
zwanger, dan heeft ze echt al een zwangerschap van een paar jaar. Iedere dag komt er een paar gram bij ... dit moet echt stoppen ... Het was zo'n mooi meisje, nu is het echt een vette vrouw aan het wordenquote:Op donderdag 6 juli 2006 10:49 schreef Komakie het volgende:
Misschien is ze zwanger ofzo
Anders moet ze wat meer mee doen in de trainingen van Roger
Anyway, ik hoop dat Mauresmo en Clijsters winnen en dat Clijsters daarna het toernooi wint. Vind haar toch 1 van de leukste speelsters van het circuit (ondanks dat ze niet de knapste ismaar die anderen zijn ook niet alles
)
Nogmaals: het gaat niet om de ticketinkomsten. Die maken tegenwoordig slechts een fractie uit van de totale inkomsten. Televisierechten én merchandising, daar draait het tegenwoordig om. En blijkbaar zijn de inkomsten daaruit bij de vrouwen de laatste jaren drastisch toegenomen. Het lijkt me nogal logisch dat zich dat ook in het prijzengeld doortrekt.quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:42 schreef Komakie het volgende:
Hey nog ff kort over het mannentennis vs vrouwentennis.
Heb je wel eens opgelet hoeveel mannenpartijen en hoeven vrouwenpartijen gespeeld zijn op de grote banen tot nu toe???
Op Centre Court: 17 heren - 13 vrouwen (met vandaag meegerekend)
Op Court 1: 17 heren - 9 vrouwen
Op Court 2: 13 heren - 15 vrouwen
Het lijkt mij bewijs genoeg dat het mannentennis als belangrijker wordt beschouwd. Meer wil ik er niet meer over kwijt.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:43 schreef -Dries- het volgende:
Nadal mag in de finale best verliezen van Federer
Misschien wel ja.quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:02 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
zwanger, dan heeft ze echt al een zwangerschap van een paar jaar. Iedere dag komt er een paar gram bij ... dit moet echt stoppen ... Het was zo'n mooi meisje, nu is het echt een vette vrouw aan het worden. ze ziet er tien jaar ouder oud dan ze is... ook door haar ouderwetse kapsels.
Ticketinkomsten zijn juist het eerste waar het op terug reflecteerd. De tvzenders stellen ook het eerste af op het centre court. Trouwens, buiten de inkomsten die ze krijgen van het centre court zullen ze altijd de beste partijen op het centre court willen hebben. Ik heb trouwens nooit gezegd dat het om de inkomsten gaat maar je zet wel de beste wedstrijden op het centre court.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:36 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Nogmaals: het gaat niet om de ticketinkomsten. Die maken tegenwoordig slechts een fractie uit van de totale inkomsten. Televisierechten én merchandising, daar draait het tegenwoordig om. En blijkbaar zijn de inkomsten daaruit bij de vrouwen de laatste jaren drastisch toegenomen. Het lijkt me nogal logisch dat zich dat ook in het prijzengeld doortrekt.
Dat Wimbledon vooral mannenwedstrijden programmeert op de hoofdcourts, lijkt me nogal logisch gezien het oerconservatieve karakter van de organisatoren.
Precies, op 3 zenders nu Henin - Clijstersquote:Op donderdag 6 juli 2006 14:29 schreef MarkG het volgende:
waarom wordt Nadal niet uitgezonden?! :S
Als het goed is zit die nu eindelijk eens te kijken, want de vrouwenfinale is bezig.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:33 schreef Komakie het volgende:
ohw ohw.... ik hoor Heero alweer aankomen...
Anyway, Thiemo gewonnen 6-2 6-2
quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:34 schreef XL het volgende:
[..]
Als het goed is zit die nu eindelijk eens te kijken, want de vrouwenfinale is bezig.
Wimbledon niet conservatief? Ze lopen op zowat alle vlaken lichtjaren achter op de andere drie Grand Slams.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:25 schreef Komakie het volgende:
Ticketinkomsten zijn juist het eerste waar het op terug reflecteerd. De tvzenders stellen ook het eerste af op het centre court. Trouwens, buiten de inkomsten die ze krijgen van het centre court zullen ze altijd de beste partijen op het centre court willen hebben. Ik heb trouwens nooit gezegd dat het om de inkomsten gaat maar je zet wel de beste wedstrijden op het centre court.
trouwens, Wimbledon is een stuk minder conservatief als dat beweerd wordt....
Zou iemand hem nog serieus nemen vraag je jezelf eerder af?quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:36 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zou hij eigenlijk de spelregels weten???
heero, je snapt dat ik nu maar een grapje maak he...
Niveau.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:39 schreef XL het volgende:
[..]
Zou iemand hem nog serieus nemen vraag je jezelf eerder af?
*zucht*quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:36 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Wimbledon niet conservatief? Ze lopen op zowat alle vlaken lichtjaren achter op de andere drie Grand Slams.
Nogmaals: waar het in de huidige sporteconomie om draait is televisie. Het feit dat in twee van de belangrijkste markten (de Engelse en de Amerikaanse) de vrouwenfinales drukker bekeken worden dan de mannenfinales zegt veel. In Engeland gaat het trouwens niet om drie kijkers he, het gaat om een beduidend verschil: 6,8 miljoen tegenover 5,8 miljoen.
Wimbledon is dan conservatief in de zin van dat ze blijven steken op het idee van "mannentennis is beter". Daardoor zetten ze meer mannenwedstrijden op Centre Court. Bij de andere Grand Slams is dit al jaren veel evenwichtiger.
ehm... ik vind het gewoon leuk om te discussieren over dingen waar ik toch weet dat ik gelijk over hebquote:Op donderdag 6 juli 2006 14:39 schreef XL het volgende:
[..]
Zou iemand hem nog serieus nemen vraag je jezelf eerder af?
hebben we niet, ik weet hetquote:
Oké, moment, ik ga de cijfers opzoeken.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:43 schreef Komakie het volgende:
[..]
*zucht*
geef eens een link naar die televisiefeitjes...
anyway, Amerika de belangrijkste markt met Engeland
In Amerika is tennis helemaal niet zo groot. Europa is nog altijd de grootste markt. Waarom denk je dat daar de meeste spelers vandaan komen?
Zoals ik al zei, Wimbledon heeft traditie. Op het gebied van marketing zijn ze echt niet conservatief. Ze doen alsof ze heel conservatief zijn en traditioneel maar dat zijn ze alleen maar zo lang dat het meeste geld in het laadje brengt. Ze zijn niet gek ofzo hoor.
Ten eerste moet je beter uit je doppen kijken. Ik heb hier al een hoop fans van het vrouwentennis gezien.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:48 schreef XL het volgende:
maar serieus Heero, in dit hele topic en in geen ander tennistopic op FOK! zitten liefhebbers van damestennis. Hooguit wat chauvinistische sexueel gefrusteerde pubers in het Michaela Krajicek-topic en jij blijft bij laag en hoog volhouden dat alles om damestennis draait. Op zijn minst vreemd. Die kijkcijfers zeggen me dan ook helemaal niets, want ik denk dat als ik ga zoeken ik zo sportevenementen op de zondag zie waar de damesfinale niet mee hoeft te concurreren. Dat ze de herenfinale op de zondag spelen en niet op de zaterdag zegt feitelijk al genoeg.
Als iemand komt vragen hoe laat Sharapova speelt is dat geen fan hoor, dan is dat rukker. De posthistorie van de betrokken user zal weinig tennistopics laten zien, geloof me.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:52 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ten eerste moet je beter uit je doppen kijken. Ik heb hier al een hoop fans van het vrouwentennis gezien.
Ik denk dat dat wel mee valt. De amerikaanse tennisbond heeft nog minder (200.000 minder) leden dan de nederlandse. Tennis vinden ze daar totaal niet interresant. Al helemaal niet als er (zoals momenteel) geen amerikanen in de top mee doen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:48 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Oké, moment, ik ga de cijfers opzoeken.
Amerika niet belangrijk? Amerika is inderdaad geen traditioneel tennisland, integendeel zelfs, maar hoe dan ook blijft Amerika door zijn inwonersaantal sowieso een belangrijke markt.
Dat dak staat al jaren op de planning en bij andere toernooien zijn daken ook pas sinds kort daadwerkelijk gerealiseerd. In Amerika en Frankrijk willen ze er ook al jaren niet aan. Dat wil niets zeggen.quote:Wimbledon niet conservatief? Het begint al bij de onevenwichtige verdeling qua mannen en vrouwen op Centre Court, op andere Grand Slams heeft men al lang ingespeeld op de groeiende populariteit van het vrouwentennis. Dan is er dus die onevenwichtige verdeling van het prijzengeld, ook iets waar Wimbledon lichtjaren achterloopt op de drie andere Slams. En dan zwijgen we nog over de weigering om een dak te plaatsen, iets waar de televisiezenders al eeuwen om zeuren. Gelukkig komt het nu eindelijk in 2009.
Als je wat verder dan alleen het wimbledon topic kijkt merk je dat er maar weinig fans tussen zitten. Voornamelijk mensen die alleen ff bij het grand slam kijken. In het algemene tennistopic wordt er maar zelden meegeleefd met vrouwentennis.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:52 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ten eerste moet je beter uit je doppen kijken. Ik heb hier al een hoop fans van het vrouwentennis gezien.
Klik.quote:The Wimbledon women’s final has drawn higher US television ratings than the men’s final since 2001. Last year on the BBC the men’s final between Roger Federer and Andy Roddick won an audience of 5.8 million, while the women’s final, between Venus Williams and Lindsay Davenport, attracted 6.8 million viewers.
Halve finalequote:Op donderdag 6 juli 2006 14:34 schreef XL het volgende:
[..]
Als het goed is zit die nu eindelijk eens te kijken, want de vrouwenfinale is bezig.
Mary Ann Sieghart... die gekke feministe van de Times. Echter haar cijfers zullen wel kloppen daar twijfel ik niet aan. De vraag is dan natuurlijk wat er zaterdag tegelijkertijd op de tv was, ik ga het niet opzoeken. Ik gok op zaterdag klussen met kijkers en op zondag de grand prix van Silverstone ofzo.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:09 schreef Heero87 het volgende:
[..]
http://women.timesonline.co.uk/article/0,,17909-2247646,00.html
Uiteindelijk kunnen we zo uren blijven lullen en excuses blijven zoeken.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:20 schreef XL het volgende:
[..]
Mary Ann Sieghart... die gekke feministe van de Times. Echter haar cijfers zullen wel kloppen daar twijfel ik niet aan. De vraag is dan natuurlijk wat er zaterdag tegelijkertijd op de tv was, ik ga het niet opzoeken. Ik gok op zaterdag klussen met kijkers en op zondag de grand prix van Silverstone ofzo.
Het is van zoveel factoren afhankelijk.quote:
Een dikke raindelay van maar liefst de volle 20 minuten.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:22 schreef Komakie het volgende:
[..]
De mannenfinale had een dikke raindelay, de dames finale niet.
Hey Raindelay betekent minder kijkers, klaar!quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:28 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Een dikke raindelay van maar liefst de volle 20 minuten.
Trouwens, we hebben het nu over UK. Een markt die qua spelers NIETS met vrouwentennis heeft. Over Frankrijk en Rusland, tegenwoordig twee grote tennismarkten, hebben we dan nog niet gesproken.
Anderzijds heb je ongetwijfeld ook landen waar het net andersom is, Spanje bijvoorbeeld.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:39 schreef DeeBee het volgende:
die Clijsters, wat kan je wel zeg![]()
ja, 3 matchpoints, maar eentje weg inmiddels...
afgelopen, 6-4, 7-6 (4)
Ik vond het niet superspannend, maar ik zie een finale tussen Henin en Mauresmo wel zitten.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:39 schreef Ambrosius het volgende:
Over en sluiten, jammer.
Doe niet zo gek.quote:
Nadalquote:Op donderdag 6 juli 2006 15:47 schreef twi het volgende:
Kan die Nadal niet gewoon een langzame pijnlijke dood sterven?
Bij vrouwentennis kijk ik niet voor het tennis.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:48 schreef Mirri het volgende:
Het gaat om het tennis, Justine speelt mooi tennis.
Waarom heb je zo'n hekel aan Justine Henin?quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:48 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
Nadal![]()
ik heb sympathie voor zowat alle tennisspelers,
behalve voor
- met stip op één: SHARAPOVA![]()
![]()
- justine henin![]()
Inderdaad..quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:49 schreef Heero87 het volgende:
Er wordt hier vaak (terecht) gezeurd over het gekreun van Sharapova, maar Nadal kan er ook wat van.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:48 schreef Mirri het volgende:
Doe niet zo gek.![]()
Wat is er mis met haar gezicht
Ik heb geen sympathie voor iemand die alles probeert om de tegenstander uit z'n concentratie te halen. Hij heeft meerdere malen 30 seconden over gedaan om te serveren. Ik zou bijkans die kutflesjes van 'm omtrappen telkens wanneer ik erlangs zou lopen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:48 schreef petitlapin2 het volgende:
Nadal![]()
ik heb sympathie voor zowat alle tennisspelers,
Wat maakt dat uiterlijk nou uit? Federer heeft ook een poephoofd met een aardbeineus.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:50 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
![]()
ok ... ze heeft geen oogkassen, haar ogen zijn precies op haar gezicht geplakt, ze heeft geen lippen, enkel een paar koortsblazen, en ze heeft lelijke tanden
ze is ijskoud, als ik haar zie spelen zou ik spontaan de verwarming wat willen hoger zetten, zelfs in deze temperaturen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:49 schreef Mirri het volgende:
Waarom heb je zo'n hekel aan Justine Henin?![]()
Pas op he, er niks mis met Federer.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:52 schreef Mirri het volgende:
[..]
Wat maakt dat uiterlijk nou uit? Federer heeft ook een poephoofd met een aardbeineus.
Kim ziet er uit als een varkentje. Mauresmo is net een vent, Sharapova kreunt te hard..iedere tennisser heeft wel wat.![]()
De enige die perfect is, is MARTINA HINGIShaha
![]()
Ze heeft geen wimpers, dat is het probleem.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:52 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
ze is ijskoud, als ik haar zie spelen zou ik spontaan de verwarming wat willen hoger zetten, zelfs in deze temperaturen.
en haar coach is zo'n arrogante creep....
Zo hoort het ook. Beter dat dan een emotionele lapzwans die het niet kan afmaken als het moet.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:52 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
ze is ijskoud, als ik haar zie spelen zou ik spontaan de verwarming wat willen hoger zetten, zelfs in deze temperaturen.
Rustig, ik ben een groot fan van Federer, check mijn foboquote:Op donderdag 6 juli 2006 15:53 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Pas op he, er niks mis met Federer.
Psychologische oorlogsvoering is dat. Moet kunnen op dit niveau vind ik.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:50 schreef twi het volgende:
[..]
Ik heb geen sympathie voor iemand die alles probeert om de tegenstander uit z'n concentratie te halen. Hij heeft meerdere malen 30 seconden over gedaan om te serveren. Ik zou bijkans die kutflesjes van 'm omtrappen telkens wanneer ik erlangs zou lopen.
Ik vind het eerder zonde, dat op deze manier het tennis wordt beinvloed.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:54 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Psychologische oorlogsvoering is dat. Moet kunnen op dit niveau vind ik.
Aha, jij bent liefhebber van Portugal zie ik? Je houdt van schwalbes, kaarten aannaaien en applausjes wanneer er een tegenstander rood krijgt?quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:54 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Psychologische oorlogsvoering is dat. Moet kunnen op dit niveau vind ik.
daar heb ik dan wel begrip voor. Ik zou ook alles doen om de tegenstander psychologisch te breken en uit concentratie te brengen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:50 schreef twi het volgende:
Ik heb geen sympathie voor iemand die alles probeert om de tegenstander uit z'n concentratie te halen. Hij heeft meerdere malen 30 seconden over gedaan om te serveren. Ik zou bijkans die kutflesjes van 'm omtrappen telkens wanneer ik erlangs zou lopen.
let opquote:Op donderdag 6 juli 2006 15:53 schreef Mirri het volgende:
Ze heeft geen wimpers, dat is het probleem.
Ach, het gaat mij om het tennis, en Henin-Hardenne speelt mooi tennis. Ze bepaalt het spel, met haar netpoints, daar heb ik respect voor en daar kan ik van genieten.![]()
Ik zeg nergens dat ik er een liefhebber van ben. Maar het komt voor, en dat vind ik niet geheel onbegrijpelijkquote:Op donderdag 6 juli 2006 15:56 schreef twi het volgende:
[..]
Aha, jij bent liefhebber van Portugal zie ik? Je houdt van schwalbes, kaarten aannaaien en applausjes wanneer er een tegenstander rood krijgt?
Op dit niveau moeten tennisers zich er ook tegen kunnen verweren.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:55 schreef Mirri het volgende:
[..]
Ik vind het eerder zonde, dat op deze manier het tennis wordt beinvloed.
Het ergste vind ik nog dat de media er gewoon in mee gaat. Net doodleuk de commentator op de BBC die in alle ernst zat te vertellen dat de arme Nadal ongelukkig op breakpoint van Mathieu de wedstrijd moest onderbreken en de dokter moest roepen, omdat er een stukje banaan vast zat in z'n keel.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:55 schreef Mirri het volgende:
[..]
Ik vind het eerder zonde, dat op deze manier het tennis wordt beinvloed.
Ik kan daar zo ontzettend gefrustreerd van raken, ik heb er ook geen sympathie voor.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:50 schreef twi het volgende:
[..]
Ach, wat is onsympathiek. Langs de ene kant is het zeker niet het type dat dagelijks omgaat met de andere tennisters, zoals Clijsters, maar aan de andere kant is ze volgens mij toch altijd erg vriendelijk. Niet zoals een Williams of een Sharapova, die de rest gewoon negeren. Dát is pas onsympathiek.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:58 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
let op, ik bewonder haar tennis
, maar als persoon vind ik haar echt een hoogst onsympathiek mens
Omg, serieus?quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:59 schreef twi het volgende:
[..]
Een stukje banaan wat vast zat in z'n keel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |