abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39620277
goede voetballer
pi_39620379
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 22:42 schreef pascalheister het volgende:
goede voetballer
idd
Van zulke spelers lopen er te weinig rond
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 juli 2006 @ 22:55:33 #53
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_39620628
goeie voetballer ja
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_39622169
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:24 schreef cultheld het volgende:

[..]

Hij is te dom om er ook maar iets van te begrijpen, dunkt me.
Klopt, maar als hij het voetballend maar allemaal snapt. De rest interesseert me weinig.
That's all folks!
pi_39628745
Zelfs dat is niet eens nodig. Dit lijkt me geen speler voor tactische concepten. Gewoon een voetballer die op gevoel speelt en steeds maar weer die mannetjes wil passeren. Die kan je tegenwoordig zeer goed gebruiken!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_39628826
Tuurlijk, maar wel functioneel.
That's all folks!
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:52:13 #57
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_39629151
Uit de volkskrant:

Wat zullen Nederlandse vaders hun zoontjes hebben verteld over Franck Ribéry bij het inplakken van de nieuwste Panini-plaatjes in hun voetbalboeken? Al die andere Franse spelers – van Zidane tot Vieira, en van Henry tot Thuram – zullen geen problemen hebben opgeleverd. Maar wie was dan toch die jongen met dat enorme litteken in zijn gezicht?
Beelden van de Franse voetbalcompetitie worden in Nederland zelden uitgezonden. En memorabele interlands voor ‘Les Bleus’ speelde de jonge dribbelaar van Olympique Marseille pas tijdens dit WK. Want er stond slechts één cap achter de naam van Ribéry, toen hij zich met zijn internationaal vermaarde collega’s meldde in het trainingskamp in Duitsland.

Nee, het plaatje met het getekende gelaat van Ribéry – het gevolg van een ongeluk, toen hij als kind met zijn hoofd door de vooruit van een auto werd geslingerd – zal nog niet vergezeld zijn gegaan van een fraaie, beknopte biografie.

Misschien zullen sommige vaders dan maar hebben gezegd dat zij Ludovic Giuly, de speler van Barcelona die ontbreekt in de Franse WK-selectie, op de positie van Ribéry hadden verwacht.

Want hoe kan het toch dat de internationale voetbalwereld nu pas kennismaakt met een speler die toch al 23 is? Dan ben je het stadium van talent al voorbij. Dan zit je naam al in een kaartenbak van een topclub. Dan hangt je poster al boven het bed van menig jongenskamer. Toch?

Maar nee, Ribéry werd zorgvuldig verborgen gehouden. Of, beter gezegd, zijn talent werd pas laat opgemerkt. Een handvol clubs versleet hij in een tijdsbestek van twee jaar, voordat hij in de zomer van 2005 werd gecontracteerd door Olympique Marseille. Vaak was hij toen al afgeschreven. Maar Ribéry vocht zich terug.

Niet met pretentieuze woorden, want buiten het veld geldt hij als een verlegen jongen die moeilijk uit zijn woorden komt. De pers staat hij niet graag te woord. Niet omdat hij niet wil praten, maar omdat hij moeite heeft zijn gedachten in heldere teksten om te zetten.

Verslaggevers die hem na de achtste finale tegen Spanje, waarin hij de gelijkmaker had geproduceerd, wilden aanspreken, zagen Ribéry snel voorbijlopen. Hij had zijn mobiele telefoon stevig aan het oor gedrukt. Dat hij het toestel omgekeerd vasthield en het fictieve gesprek daardoor moeilijk kon acteren, was slechts een bevestiging van zijn schuchterheid. Nee, laat Franck Ribéry maar lekker met rust.

Tot voor kort werd er overigens ook niet veel van hem verlangd, als het aankwam op media-optredens. Discussies over de Franse nationale ploeg gingen vooral over Zinedine Zidane. Was hij te oud om nog steeds een prominente rol te vertolken in het elftal dat hij in 1998 naar de wereldtitel had geleid? Of kon de oude meester dit juist nog wel een keer?

Was die discussie afgerond, dan ging het gesprek over Thierry Henry. En dan vooral over de vraag hoe het kon dat een spits die bij zijn club Arsenal was uitgegroeid tot een icoon, zelden excelleerde in het tricot van ‘Les Bleus’.

Volgende onderwerp: de kwestie van de doelmannen. Diende de wispelturige Fabien Barthez, een goede vriend van tal van oudere spelers in de selectie, te keepen? Of was het niet juist veel logischer te starten met Grégory Coupet, de doelman van Olympique Lyon die in eigen land werd uitgeroepen tot doelman van het jaar?

Als we tal van andere discussies voor het gemak nog even overslaan – bijvoorbeeld die over het gezag van bondscoach Raymond Domenech – komen we pas uit bij de 23-jarige Ribéry, lieveling van het Franse voetbalpubliek, bron van twijfel voor bondscoach Domenech.

Wat zagen ze hem graag voetballen, de supporters van het nationale elftal. Lekkere brutale uitstraling, durfal in zijn acties, onvoorspelbaar in zijn voortzettingen, maar vooral een genot voor het oog als alle draadjes in zijn hoofd contact maken. Toen Zidane zijn honderdste interland speelde, scandeerde het publiek de naam van Ribéry. En de publiekswissel bleef niet uit.

Slechts één interland speelde hij voor de Fransen, voor aanvang van het WK. Maar voor velen lag in dat optreden het antwoord besloten op de vraag of hij een basisplaats verdiende. Ja, dat spreekt voor zich.

Wat deed het ertoe dat hij twee jaar geleden nog voor Stade Brest voetbalde in de Franse tweede divisie. Daarvoor had hij al onder contract gestaan bij Boulogne en Alès. En van Brest ging het naar Metz. In januari 2005 maakte hij plotseling deel uit van de selectie van het Turkse Galatasaray, al was het maar voor een half jaar, omdat Ribéry meende dat hij nog geld tegoed had van zijn werkgever.

Maar de jongen die als jeugdspeler werd weggestuurd bij Lille omdat zijn intellectuele kwaliteiten ver achterbleven bij zijn voetbalcapaciteiten, wordt nu geroemd als een van de ontdekkingen van het WK.

Intellectuelen zoeken een verklaring voor zijn bekering tot het moslimgeloof van zijn Marokkaanse vrouw Wahiba. Journalisten gaan op bezoek bij zijn jeugdkameraden in Boulogne, de stad waar hij werd geboren, om te zien onder welke omstandigheden hij opgroeide.

Voetbalfanaten willen weten of hij deze zomer verkast naar Lyon of misschien wel naar Manchester United, dat zich reeds voor hem meldde.

En de jochies met hun Panini-albums? Die vragen hun vaders niet langer wie toch die voetballer is met dat getekende gelaat. Dat weten ze toch zeker zelf wel.

Laat Ribery nu helemaal niet opgenomen zijn met een plaatje in het WK-2006 panini-album
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_39629168
Ja zonde! Ik mis hem ook in het boek
pi_39630473
Haha wat slordig van die auteur dat hij niet effe checked of Ribery echt in dat Panini album staat
٩๏̯͡๏)۶
pi_39637965
Flater
Waarom is ie zo snel vertrokken bij die andere clubs?
pi_39638037
Franck Ribery? Ja, dat vind ik een topcoach, die veel grote clubs in grote competities getraind heeft.
pi_39638094
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 18:28 schreef Kasper_H het volgende:
Franck Ribery? Ja, dat vind ik een topcoach, die veel grote clubs in grote competities getraind heeft.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 18:53:50 #63
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_39638536
Spectaculaire speler, die zich weinig aantrekt van die saaie tactieken. Niet lullen, maar voetballen.
pi_39638917
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 18:23 schreef Erasmusch het volgende:
Flater
Waarom is ie zo snel vertrokken bij die andere clubs?
Bij Lille veroorzaakte hij problemen op school.

Bij Brest was hij te goed en maakte snel promotie naar Metz. Bij Metz ging hij echter vechten na een wedstrijd en dat namen ze hem niet in dank af. Bij Galatasaray kreeg hij geen salaris, wat wel gebruikelijk is voor Turkse clubs.
www.thuisuiteten.nl
pi_39643902
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 19:12 schreef methodmich het volgende:

Bij Galatasaray kreeg hij geen salaris, wat wel gebruikelijk is voor Turkse clubs.
Niet gaan lopen generaliseren heh

Dat Galatasaray is nu eenmaal een club van arme sloebers. Als je daar gaat voetballen moet je het incalculeren dat je eventueel maanden achtereen geen loon krijgt. Dit betekend niet dat het meteen gebruikelijk is voor Turkse clubs. Fenerbahce heeft dat soort problemen bv nooit
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_39655551
Nou, je hoort het regelmatig hoor. Ook in Griekenland. Je moet maar afwachten of je geld krijgt. Volgens mij hadden Van Vossen en Van den Brom destijds ook zoiets bij Istanbulspor.
www.thuisuiteten.nl
pi_39655924
Ik zal wel geen voetbalverstand hebben, maar ik vind 'm helemaal niet zo goed. Een beetje hard lopen en dat is het. Als hij in de dekking wordt aangespeeld is ie in meer dan de helft van de gevallen de bal kwijt; alleen als hij diep wordt gestuurd en hij geen tegenstanders meer heeft door de mislukte buitenspelval is ie gevaarlijk. Hij is bijna nog minder dreigend dan Robben dit toernooi.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  zondag 9 juli 2006 @ 22:06:03 #68
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_39671622
Ben het met Loohcs eens. Een draver met een belabberde techniek...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_53235152
quote:
Biografie:

Ribéry, hij was op dat moment nog geen 3 jaar, zat in de auto van zijn ouders toen die betrokken raakte bij een zwaar verkeersongeval. De jonge Ribéry overleefde het ongeval maar hield er wel enkele grote littekens aan over.

Op jonge leeftijd begon de Fransman met het getekende gezicht te voetballen in het plaatselijke Boulogne. In 2001, op 18-jarige leeftijd, maakte Ribéry zijn debuut in het A-elftal van US Boulogne.

In 2002 bekeerde Ribéry zich tot de Islam. In datzelfde jaar speelde de snelle middenvelder voor Olympique Alès maar in 2003 vertrok hij naar Stade Brestois. Een jaar later werd Ribéry overgenomen door de Franse subtopper FC Metz, om in de loop van het seizoen naar het Turkse Galatasaray te vertrekken. Daar won hij de Beker van Turkije.

Ribéry viel op door zijn snelheid en dribbelkunsten en verhuisde in 2005 naar het Franse Olympique Marseille. In 2006 werd hij tot ieders verrassing tot de WK selectie van Frankrijk, hoewel hij geen enkele keer deel had genomen aan de kwalificatiewedstrijden voor het WK voetbal 2006. Op het WK scoorde hij tegen Spanje in de 1/8-finale.

In de zomer van 2006 zou Olympique Lyon Frank Ribéry graag willen overnemen van Marseille, maar OM wil de Fransman niet zo maar laten vertrekken naar Lyon. Lyon was zelfs bereid om vier spelers aan Marseille te geven in ruil voor Ribéry. Ribéry maakte in de media bekend een transfer naar Lyon wel te zien zitten, maar OM hield hem aan z'n contract. Hierdoor moest Ribéry ook aanbiedingen af slaan van Real Madrid, Manchester United en Arsenal FC. In juni 2007 heeft Franck Ribéry de overstap gemaakt van Olympique Marseille naar Bayern Munchen. Met de transfer is een bedrag van zesentwintig miljoen euro gemoeid. Als de Zuid-Duitsers zich volgend seizoen voor de Champions League weten te plaatsen, dan komt daar nog vier miljoen euro bij.
quote:
Carrière

Seizoen Club Wedstrijden Doelpunten Competitie

001/02 Frankrijk US Boulogne 24 5 National

2002/03 Frankrijk Olympique Alès 18 1 National

2003/04 Frankrijk Stade Brestois 35 3 National

2004/05 Frankrijk FC Metz 20 2 Ligue 1

2004/05 Galatasaray 14 1 Süper Lig

2005/06 Frankrijk Olympique Marseille 35 6 Ligue 1

2006/07 Frankrijk Olympique Marseille 25 5 Ligue 1

2007/08 Duitsland Bayern Munchen 3 1 Bundesliga

Ribéry's wonderful action against Bremen

Ribéry highlights

Brand los over dit fenomeen
pi_53235463
Ribery voor de Turkse TV: Ze hebben een beetje tegen mij gelogen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 17 september 2007 @ 07:25:58 #71
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_53235500
ik hoor steeds dat ie goed is, maar heb nog nooit echt beeelden van em gezien behalve het WK. Dus nu in de CL maar even scouten

Edit: de EC zeker?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_53236869
Ribery speelt geen CL dit jaar inderdaad.

Mooie speler, kwa voetbal dan.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_53252246
Goede speler inderdaad.

Maar hij heet toch Franck, of mag je beide schrijven? (dit om een dubbeltopic te vermijden als er iemand op Franck gaat zoeken)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  maandag 17 september 2007 @ 20:45:31 #74
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53253948
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:00 schreef Bos81 het volgende:
Goede speler inderdaad.

Maar hij heet toch Franck, of mag je beide schrijven? (dit om een dubbeltopic te vermijden als er iemand op Franck gaat zoeken)
Het is inderdaad Franck Ribéry.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 17 september 2007 @ 20:50:51 #75
67174 Dos37
Come on Twente
pi_53254164
Goede voetballer jammer dat ie voor Bayern heeft gekozen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_53254345
Manchester, Arsenal en Real toonde interesse ja. Had ook verwacht dat ie eerder naar Engeland of Spanje zou gaan.
pi_53254374
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:45 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Het is inderdaad Franck Ribéry.
Zou een van de mods dit willen aanpassen? Mijn dank is groot

Overigens scherp gezien jongens
  maandag 17 september 2007 @ 20:57:21 #78
67174 Dos37
Come on Twente
pi_53254443
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:55 schreef Cyberia18 het volgende:
Manchester, Arsenal en Real toonde interesse ja. Had ook verwacht dat ie eerder naar Engeland of Spanje zou gaan.

zeker omdat ie daar Champions League zo spelen. Bayern heeft hem wel iets extra's aangeboden lijkt me.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_53257704
TT aangepast

Wat een speler
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_53260987
Danke dndiek!
pi_53261044

Generatie wisseling
pi_53261054
pi_53693624
zal vanavond ook wel weer niet te houden zijn voor de Belenenses verdedigers
  maandag 8 oktober 2007 @ 11:46:02 #84
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53787061
Gisteren was hij zeer gretig, toch een leuke speler! Al moet hij voortaan geen domme dingen meer zeggen in de media:

http://www.dailyrecord.co(...)bery-86908-19913606/

Overigens was er al een topic over deze speler: Franck Ribery, herrieschopper in Frankrijk
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:35:38 #85
159022 AminBen
El Maestro
pi_57305151
Is er al bijna 2 jaar niet meer gepost in het enige echte Ribery topic?

Inmiddels is-ie de koning van München.

vandaag in L'equipe denkt-ie openlijk over de Gouden Bal 2008. En terecht
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:33:59 #86
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_57306268
quote:
Op zondag 9 juli 2006 22:06 schreef The_Verve het volgende:
Dat had ik even verkeerd gezien...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_57387921
quote:
Op zondag 9 juli 2006 22:06 schreef The_Verve het volgende:
Leuk om weer terug te lezen
pi_57390028
Hij is nog geen eens de beste voetballer in Duitsland
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 15 maart 2008 @ 02:26:35 #89
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_57390217
Franckenstein

Wel typerend hoor, loopt er eens een echte Fransoos in dat oegaboega elftal rond, heeft ie meteen het meest stereotype stokbroodhoofd dat je je kunt voorstellen, dat litteken doet er niet eens toe, gewoon echt zo'n zweterige Franse rotkop incl. stofzuigergok deluxe. Goeie speler, daar niet van.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_57398635
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 02:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij is nog geen eens de beste voetballer in Duitsland
Misschien, Diego is ook wel erg goed vaak
pi_57399022
Duitse ploegen zijn ook meer van het collectief imo.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_57400788
Hij heeft een in elk geval een Italiaans paspoort
pi_58348543
Hebben we even?

http://101greatgoals.magnify.net/item/9HX1M45X4DZ38Y09

Zijn eerste, goedemorgen zeg.

pi_58348866
Zit er goed in
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_58348930
zwak gekeept
pi_58355358
quote:
Op zondag 27 april 2008 22:44 schreef Cyberia18 het volgende:
Hebben we even?

http://101greatgoals.magnify.net/item/9HX1M45X4DZ38Y09

Zijn eerste, goedemorgen zeg.

Die was inderdaad heerlijk.

Ribery
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_58633290
Ik heb hem samen met Benzema en C. Ronaldo getipt als de grote sterren van het EK.
pi_58920944
quote:
Franck Ribéry is door zijn collega´s verkozen tot beste speler van de Bundesliga in het seizoen 2007/2008. Uit een rondvraag bleek dat de aanvaller van Bayern München 57,8% van de stemmen kreeg. Topscorer Luca Toni, eveneens van Bayern, werd tweede met 24,8%
  dinsdag 27 mei 2008 @ 03:12:08 #99
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_58933050
quote:
Op maandag 26 mei 2008 15:45 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Zeer terecht. Ik snap ook niet waarom er nog geen concrete interesse is van een club als Real. Of zullen ze hem te lelijk vinden?
pi_58934140
Terecht, fantastisch eerste seizoen gedraaid. Alleen jammer van de UEFA Cup, daar zullen ze bij Bayern toch ook wel wat meer van hebben verwacht.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')