Ik ook, echt een goed stukje maar wat ik zo jammer vind aan Marco dat hij nooit iets toe geeeft. Het lijkt ook wel of hij niet kan relativeren.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:09 schreef EricG het volgende:
Ik las het ook op VI.nl, en ik ben het volledig met Davids eens.
quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:20 schreef SocialDisorder het volgende:
nette brief. Helder. Hij heeft ook wel een punt.
quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:25 schreef skiczukie het volgende:
Ik kan bijna niet geloven dat Edgar zelf die brief heeft geschreven.
Ik geloof het.quote:... namelijk op dat een gewonnen wedstrijd een ongelofelijke prestatie is door het...
Heeft zijn personal assistant ook geschreven want dit is geen Davids taalgebruikquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:25 schreef skiczukie het volgende:
Jan Wouters ookquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:16 schreef ErikT het volgende:
Davids had voor de verdediging kunnen lopen. In plaats van Sneijder
Of waar hij het bestaan van weet.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:36 schreef Gollemrulez het volgende:
er staan woorden in die edgar nieteens kan uitspreken...
Waarin precies? Ik vond de tekst te moelijk.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:38 schreef One_conundrum het volgende:
Maar hij heeft wel gelijk
ik mocht van basten al niet, vooral om zn gedrag voor en tijdens het toernooi met zn kut antwoorden de hele tijd.quote:
Volledig mee eensquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:17 schreef Urvin het volgende:
Goed geschreven betoog, waarin helder de waarheid wordt verteld.
Marco van Basten.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:46 schreef Horsemen77 het volgende:
[..]
ik mocht van basten al niet, vooral om zn gedrag voor en tijdens het toernooi met zn kut antwoorden de hele tijd.
maar dit kut antwoord om davids te vergelijken met jan wouters dat ging echt te ver...
ik vind het een hele heldere en nette brief, en hij heeft zeker een punt.
bah wat een kwal is van basten
Ongelooflijk. Maar ik snap wel dat veel mensen dat niet weten, want in ondertiteling op TV wordt het structureel verkeerd gespeld, en de meeste mensen lezen slechts ondertiteling.quote:
Het kan beide.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:50 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ongelooflijk. Maar ik snap wel dat veel mensen dat niet weten, want in ondertiteling op TV wordt het structureel verkeerd gespeld, en de meeste mensen lezen slechts ondertiteling.
Daahaag.quote:
on·ge·lo·fe·lijk (bn.)quote:
Sterker nog, 'ongelooflijk' staat niet op VanDale.nl, 'ongelofelijk' wel.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:51 schreef ErikT het volgende:
[..]
Daahaag.
Echt?
Dat zou wat zijn, dan zit ik me al jaren onterecht te ergeren
De waarheid mag best eens gezegd worden. Zeker nu de media dat niet doen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:52 schreef ameliepoulain het volgende:
Ik vind het enigszins zielig aandoen. Davids is een klasse voetballer geweest, maar als persoonlijkheid is hij in mijn ogen een lachertje. Dat hij nu een serieuze poging doet om een brief te laten schrijven vind ik daarom volstrekt zinloos en Van Basten zal er geen seconde van wakker liggen. Iedereen kan in een brief een paar ware uitspraken doen, dat is geen kunst. Nogmaals de brief is nutteloos. Zielige mediavertoning.
Lekkere taalpurist ben je dan.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:51 schreef ErikT het volgende:
[..]
Daahaag.
Echt?
Dat zou wat zijn, dan zit ik me al jaren onterecht te ergeren
Wat is er dan niet waar in die brief?quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:56 schreef ameliepoulain het volgende:
Tot nu toe zie ik geen waarheden, maar een vertolkte mening van Davids.
En je hebt gelijk als je bedoelt dat de media nauwelijks kritisch is ten opzichte van Van Basten. Mediageile mensen als Jack van Gelder hebben geen eigen mening, dus die liggen aan de voeten van Van Basten. Net zoals bij Cruijff gebeurd.
Dat vond ik ook een hele flauwe opmerking. Het is nog steeds onbegrijpelijk dat er toen niet een journalist was die op dat non-argument inging.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:59 schreef BobbyHill het volgende:
Ik begrijp Davids wel. Het gaat hem helemaal niet om het feit dat hij niet mee mocht, maar om de manier waarop het spel gespeeld is.
Zeker die vergelijking met Jan Wouters was schandalig. Dat Van Basten daar eens z'n excuses voor aanbied.
Idd.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:25 schreef skiczukie het volgende:
Wilfred Genee had een vraag over de afwezigheid van Davids. Hij is immers een kuitenbijter, die we wel konden gebruiken, volgens hem.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:02 schreef Hawk het volgende:
Ik heb dat gemist. Wat zei van Basten over Wouters/Davids?
Maar je laten gebruiken door een paar zure 'kenners' is ook weer zo wat he?quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:20 schreef BobbyHill het volgende:
Haast geen enkele voetballer schrijft z'n columns/brieven zelf. Dat geldt net zo goed voor al die B-artiesten met hun columns. Dat is veelal werk van ghostwriters. Zeker in dit geval vind ik dat niet meer dan logisch. Het is toch de bedoeling dat er een helder betoog uit voort komt. Dan moet je het ook professioneel aanpakken.
Nou dat is toch ook zoquote:Op woensdag 5 juli 2006 14:12 schreef BobbyHill het volgende:
[..]
Wilfred Genee had een vraag over de afwezigheid van Davids. Hij is immers een kuitenbijter, die we wel konden gebruiken, volgens hem.
Toen zei Van Basten iets in de trant van:
'Jan Wouters was ook een kuitenbijter, maar die selecteren we ook niet meer.'
Net alsof dit niet van Davids zelf komt.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:21 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar je laten gebruiken door een paar zure 'kenners' is ook weer zo wat he?
Als je even goed zou lezen, dan zou je zien dat er gewoon hele logische dingen in staan.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:29 schreef Bep het volgende:
Wat een ongelooflijke huilbrief![]()
Ik mocht niet mee boehoeeeeeeeeeee![]()
Ik vond deze uitspraak eigenlijk meer getuigen van humor dan van gebrek aan respect jegens Davids. Maar goed, voetbal en humor, dat kan niet samengaan natuurlijk.quote:
Terecht dat er geen kuitenbijter mee ging. Dirk had het al zwaar genoeg.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:12 schreef BobbyHill het volgende:
[..]
Wilfred Genee had een vraag over de afwezigheid van Davids. Hij is immers een kuitenbijter, die we wel konden gebruiken, volgens hem.
Toen zei Van Basten iets in de trant van:
'Jan Wouters was ook een kuitenbijter, maar die selecteren we ook niet meer.'
Ik heb hem goed gelezen en ik blijf het een ongelooflijke jankbrief vindenquote:Op woensdag 5 juli 2006 14:31 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Als je even goed zou lezen, dan zou je zien dat er gewoon hele logische dingen in staan.
Nou wat een humor, zeg. Als Van Basten er niet met argumenten uitkomt, dan komt hij met dit soort flauwe uitspraken. Niet echt een topcoach waardig.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:32 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik vond deze uitspraak eigenlijk meer getuigen van humor dan van gebrek aan respect jegens Davids. Maar goed, voetbal en humor, dat kan niet samengaan natuurlijk.
Maar daarom staat er nog geen onzin in.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:33 schreef Bep het volgende:
[..]
Ik heb hem goed gelezen en ik blijf het een ongelooflijke jankbrief vinden
Dat hele middenstuk is echt vreselijk , dat zijn geen feiten dat is echt allemaal subjectief gelulquote:Op woensdag 5 juli 2006 14:35 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Maar daarom staat er nog geen onzin in.
Inderdaad.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:33 schreef Joepie het volgende:
Ik gok dat deze brief in samenwerking met johan derksen is opgesteld
enquote:De keuzes die Van Basten heeft gemaakt lijken voor een groot gedeelte gebaseerd op romantiek en idealisme. Het ontbrak daarbij aan het nodige realisme.
enquote:Een WK mag niet gebruikt worden als een veredeld trainingskamp onder het mom van een zogenaamd leerproces omdat er op een EK over twee jaren gepresteerd zou moeten worden.
zijn al meerdere keren haast letterlijk door J.D. bij Voetbal Insite gezegd.quote:Een jonge onervaren coach maakt onherroepelijk fouten en dat geeft ook niet. Het is echter vooral vervelend als die fouten vooraf door velen zijn voorzien maar op dat moment door de coach met nogal wat dedain en arrogantie zijn weggewimpeld.
Hoe dan ook hebben de schrijvers van deze open brief wel volkomen gelijk natuurlijk. Seedorf en zeker Davids hoorden gewoon op het WK te spelen. Om verder maar niet te spreken van die verschrikkelijk arrogante houding van Van Basten, die haast even'veel' zelfkritiek lijkt te hebben als Rita V.quote:(...) op nogal goedkope wijze ten koste van {mij} de lachers op zijn hand trachtte te krijgen.
Och, misschien heeft het feit dat Edgar een lul eerste klas is er ook nog wat mee te maken.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:33 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Nou wat een humor, zeg. Als Van Basten er niet met argumenten uitkomt, dan komt hij met dit soort flauwe uitspraken. Niet echt een topcoach waardig.
Welk feit?quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:39 schreef Jarno het volgende:
Och, misschien heeft het feit dat Edgar een lul eerste klas is er ook nog wat mee te maken.
Geef dan eens voorbeelden?quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:37 schreef Bep het volgende:
[..]
Dat hele middenstuk is echt vreselijk , dat zijn geen feiten dat is echt allemaal subjectief gelul
Ik denk niet dat de brief in samenwerking met Johan Derksen is geschreven, hoor. Davids heeft het niet zo op hem.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:39 schreef Lo-gisch het volgende:
[..]
Inderdaad.
[..]
en
[..]
en
[..]
zijn al meerdere keren haast letterlijk door J.D. bij Voetbal Insite gezegd.
Om niet te spreken van dit stukje dat typische J.D.-taal is:
[..]
Hoe dan ook hebben de schrijvers van deze open brief wel volkomen gelijk natuurlijk. Seedorf en zeker Davids hoorden gewoon op het WK te spelen. Om verder maar niet te spreken van die verschrikkelijk arrogante houding van Van Basten, die haast even'veel' zelfkritiek lijkt te hebben als Rita V.
Nou, dan heeft Davids veel Voetbal Insite gekeken tijdens zijn vakantie...quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:42 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de brief in samenwerking met Johan Derksen is geschreven, hoor. Davids heeft het niet zo op hem.
Dat wij opeens een gebrek aan kwaliteit zouden hebben is overigens een ander goedkoop excuus. Brazilië heeft de meeste kwaliteit maar gaat er in de kwartfinales uit. Duitsland heeft individueel gezien de minste kwaliteit maar was uiteindelijk toch een belangrijke kandidaat voor de wereldtitel. Dit komt niet in de minste plaats vanwege hun coach die niet in de dug out blijft zitten wachten totdat zijn charisma het elftal over een dood punt heen tilt en daarmee vergeet te coachen, de arbitrage te bespelen en als twaalfde man deel te nemen aan de wedstrijd. Kijk in dit opzicht maar eens naar Hiddink, Van Gaal, Capello, Scolari, Klinsmann, Ferguson, Wenger, Mourinho. Het ziet er misschien soms wat clownesk uit maar het is wel een belangrijk onderdeel van het coach ambt. In deze discussie lijkt het er namelijk op dat een gewonnen wedstrijd een ongelofelijke prestatie is door het gebrek aan kwaliteit van de spelers; winst is daarom vooral een verdienste van de coach. Als er wordt verloren ligt dat voor de hand want er is immers een gebrek aan kwalitatief goede spelers. De coach treft zo nooit enige blaam. In het huidige voetbal zijn echter de kwaliteitsverschillen tussen de selecties zeer gering en gaat het bij winst en verlies nog maar om zeer kleine details. Wedstrijden op het allerhoogste niveau worden daarom steeds vaker beslist door de kwaliteit op de bank en dan bedoel ik niet de reservespelers.quote:
Hij heeft gewoon gelijk. Heeft Duitsland dan een betere selectie? Of Ghana of Mexico? Allemaal landen die beter voetbal hebben gespeeld dan Nederland.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:43 schreef Bep het volgende:
[..]
Dat wij opeens een gebrek aan kwaliteit zouden hebben is overigens een ander goedkoop excuus. Brazilië heeft de meeste kwaliteit maar gaat er in de kwartfinales uit. Duitsland heeft individueel gezien de minste kwaliteit maar was uiteindelijk toch een belangrijke kandidaat voor de wereldtitel. Dit komt niet in de minste plaats vanwege hun coach die niet in de dug out blijft zitten wachten totdat zijn charisma het elftal over een dood punt heen tilt en daarmee vergeet te coachen, de arbitrage te bespelen en als twaalfde man deel te nemen aan de wedstrijd. Kijk in dit opzicht maar eens naar Hiddink, Van Gaal, Capello, Scolari, Klinsmann, Ferguson, Wenger, Mourinho. Het ziet er misschien soms wat clownesk uit maar het is wel een belangrijk onderdeel van het coach ambt. In deze discussie lijkt het er namelijk op dat een gewonnen wedstrijd een ongelofelijke prestatie is door het gebrek aan kwaliteit van de spelers; winst is daarom vooral een verdienste van de coach. Als er wordt verloren ligt dat voor de hand want er is immers een gebrek aan kwalitatief goede spelers. De coach treft zo nooit enige blaam. In het huidige voetbal zijn echter de kwaliteitsverschillen tussen de selecties zeer gering en gaat het bij winst en verlies nog maar om zeer kleine details. Wedstrijden op het allerhoogste niveau worden daarom steeds vaker beslist door de kwaliteit op de bank en dan bedoel ik niet de reservespelers.
Dit alleen al . dit zijn geen feiten
Ik vond het wel een 8 waardquote:Op woensdag 5 juli 2006 14:46 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk. Heeft Duitsland dan een betere selectie? Of Ghana of Mexico? Allemaal landen die beter voetbal hebben gespeeld dan Nederland.
Verder klopt het ook dat Van Basten totaal geen zelfkritiek heeft. Hoe kun je jezelf na zo'n toernooi nou een zeven geven.
Oh jij kent 'm persoonlijk?quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:39 schreef Jarno het volgende:
[..]
Och, misschien heeft het feit dat Edgar een lul eerste klas is er ook nog wat mee te maken.
Natuurlijk wel.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:49 schreef Loohcs het volgende:
Zelfs al is het een 'lul eerste klas' dan nog is het geen reden om het niet te selecteren als hij bij de beste voetballers van het land hoort.
Wat heeft hij prima gedaan?quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:49 schreef Bep het volgende:
[..]
Omdat hij het in mijn ogen prima gedaan heeft
Zn werk als coach . lekker jong team opgesteld , door de voorrondes gekomen . leuk spel laten zien....... wat wil je nu precies?quote:
Wat voor TV heb je? Zo eentje heb ik ook nodig.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:53 schreef Bep het volgende:
leuk spel laten zien
quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:37 schreef Bep het volgende:
[..]
Dat hele middenstuk is echt vreselijk , dat zijn geen feiten dat is echt allemaal subjectief gelul
quote:
Het is me al duidelijk; je hebt geen wedstrijd gezien van dit Oranje. Dat kan niet anders als je van "leuk spel" spreekt. Je maakt jezelf compleet belachelijk met die opmerking. En wat heeft dat jonge team ons ver gebracht, zeg.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:53 schreef Bep het volgende:
[..]
Zn werk als coach . lekker jong team opgesteld , door de voorrondes gekomen . leuk spel laten zien....... wat wil je nu precies?
Het gaat hier over de de brief van Davis , verschuif het onderwerp niet
Duidelijk geen kenner, nee.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:57 schreef Jarno het volgende:
Ik vond het ook leuk spel hoor. Maar goed, ik ben dan ook niet zo'n verzuurde 'kenner'. Gelukkig.
Nee, dat is altijd lekker makkelijk he. Als iemand enthousiast is over een probeersel of niet meegaat in een hetze, het dan maar zo afdoen. Misschien moet je gewoon eens blij zijn met wat je hebt. 1974 is al even geleden hoor.quote:
Oh, ik ga elke vrijdag borrelen met Marco, ook echt een enorm toffe peer is dat!quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:59 schreef denthemen het volgende:
Ik ken Edgar persoonlijk erg goed
Sommige mensen/pubers kunnen maar niet geloven dat zelfs voetballers niet bekende vrienden hebben, ja sorry, het zal wel een schok voor je zijnquote:Op woensdag 5 juli 2006 15:01 schreef Jarno het volgende:
[..]
Oh, ik ga elke vrijdag borrelen met Marco, ook echt een enorm toffe peer is dat!
Derksen is in de eerste plaats hoofdredacteur van VI.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:59 schreef denthemen het volgende:
Ik ken Edgar persoonlijk erg goed en durf dan ook te beweren dat meneer snor of wie dan ook van voetbal insite hier niks mee te maken hebben, sterker nog, Edgar heeft het totaal niet op dit programma wat eigenlijk maar een roddelprogramma is, en daar heeft Edgar het absoluut niet op getuige de krant die hij aanhaalt in zijn brief.
Ja nou, dan moet -ie 'm selecteren als HIJ bondcoach is. Nu is 'ie dat niet en worden er andere keuzes gemaakt. Deal with it.quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:02 schreef BobbyHill het volgende:
Zelfs Van Hanegem was lovend over Davids als persoon binnen de groep. En als er iemand een verzuurde kenner is...
Het is allemaal de mening van Edgar, het hele verhaal, niets of niemand heeft er wat bij verzonnen, het is misschien op een aantal kleine stukjes iets anders neergezet qua taalgebruik maar het is niet een brief, zoals vele beweren, van snorro. Het is puur Edgar zijn meningquote:Op woensdag 5 juli 2006 15:03 schreef APK het volgende:
[..]
Derksen is in de eerste plaats hoofdredacteur van VI.
Jij als Davids-kenner gaat nu zonder met je ogen te knipperen beweren dat hij dergelijke zinsconstructies uit zijn toetsenbord kan krijgen?
Stel je niet zo aan met je "hetze". Van Basten wordt door bijna niemand kritisch benaderd. Er zijn tientallen punten te noemen waarom hij het slecht heeft gedaan. Dingen die hij goed heeft gedaan zijn er nauwelijks. Ik kan alleen zijn optreden in de media bedenken, dat was bij Advocaat altijd zo krampachtig. Verder was het huilen met de pet op met Van Basten.quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:00 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, dat is altijd lekker makkelijk he. Als iemand enthousiast is over een probeersel of niet meegaat in een hetze, het dan maar zo afdoen. Misschien moet je gewoon eens blij zijn met wat je hebt. 1974 is al even geleden hoor.
Jij noemt hem een lul, ik geef een voorbeeld van iemand die het niet met je eens is en die het een stuk beter kan weten.quote:Ja nou, dan moet -ie 'm selecteren als HIJ bondcoach is. Nu is 'ie dat niet en worden er andere keuzes gemaakt. Deal with it.
Hmmm, even denken hoor... Ohhhhhja. Ik weet het weer. Zonder verliespunten naar de 8e finales op het WK! Of dat zit natuurlijk weer heel anders he?quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:07 schreef Nywuob het volgende:
Dingen die hij goed heeft gedaan zijn er nauwelijks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |