Mij hoor je ook niet zeggen dat Van Basten ontslagen moet worden. Maar op het WK ging het al mis met al die jonkies, als het nu ook fout gaat kan hij opkrassen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 13:58 schreef piertje2 het volgende:
[..]
Eerst zien wat ie met deze ploeg laat zien, dan pas praten!!
Omdat van Bommel net de CL heeft gewonnen en Sneijder met veel mazzel de voorronde daarvan gehaald heeftquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:03 schreef Spike-man het volgende:
't wordt wel moeilijk om vertrouwen te houden in de bondscoach op deze manier..... Waarom sneijder wel en van bommel niet??
Dat zegt het wel ja.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:10 schreef Bombardier het volgende:
Je voelt je toch besodemieterd als Nederlander en voetballiefhebber?
Ik wel tenminste. Wat een stuk incompetent onverlaat die van Basten.
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat van Bommel net de CL heeft gewonnen en Sneijder met veel mazzel de voorronde daarvan gehaald heeft.
Co hanteert huisregels, die voor iedereen gelden. Ik weet heel zeker dat van Bommel, Nistel en Davids dusdanig sociaal en intelligente figuren zijn, dat deze regels helemaal geen probleem zijn voor hen, en zij dus geen probleem vormen voor Co Adriaanse.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:16 schreef Ciscus het volgende:
Cootje passeert ook grote namen, als het hem niet uitkomt (moet enerzijds ook kunnen overigens)(maar NIET BOMMEL EN NISTEL!!!)
Dan kijk je toch ff lekker niet.. Op het moment dat het dan wel weer draait zien we je wel weer...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:17 schreef Bombardier het volgende:
Davids, van Bommel en Nistelrooij hebben één ding ontzettend gemeen: Ze willen winnen, ten koste van alles. Het zijn geboren winnaars.
Als je die potverdrie uit je selectie laat, om welke reden dan ook, dan ben je toch een randdebiel?!
Al die winnaars hebben praatjes. Het Italiaanse elftal zit vól met ster-allures en filmsterren met grote bolides. Dat zij wereldkampioen zijn geworden ís het grote ongelijk van van Basten en vooral Cruijff, want dat is de kwaaie genie achter dit lachwekkende plan.
Van Basten laat met deze beslissing zien dat hij verloren heeft van deze spelers. Hij is kennelijk niet groots genoeg om deze jongens in het gareel te kunnen houden.
Het allerergst vind ik nog steeds dat ik me besodemieterd voel, als Nederlander en ontzettend liefhebber.
Precies. Ik vind dat de KNVB hem (op z'n minst!) ter verantwoording moet roepen. Dit is namelijk compleet uit de hand gelopen inmiddels.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:14 schreef Dylan Dog het volgende:
Van Basten toont aan zijn eigen belang boven het landsbelang te stellen. Volgens mij doe je dan iets niet goed als bondscoach, toch?
Ach, gelukkig vielen hun plaatsvervangers Kuijt, van der Vaart en Sneijder nóg meer tegen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:24 schreef Pinpas het volgende:
Eindelijk zijn we dan een keer verlost van Van Bommel, Nistelrooy. Samen met Cocu de grootste tegenvallers op het afgelopen WK, ze zijn ervaren maar hebben op geen enkel moment de kar getrokken.
Het is ook niet verrassend hoor. Maar enige zelfkritiek heeft ie niet: als ie zou selecteren op prestaties van het afgelopen WK, moet je het met me eens zijn dat Sneijder ook niet zou moeten worden opgeroepen bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:14 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Tsja, niet geheel verwonderlijk als je kijkt naar zijn uitleg: als voor het wk de keuze tussen Huntelaar en v Nistelrooy was, dat ie nu eens kiest voor Huntelaar... v Bommel heef took op het WK weer niet gebracht wat verwacht was, dus ook geen gekke keuze...
En Kuijt en van der Vaart evenmin.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:31 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Het is ook niet verrassend hoor. Maar enige zelfkritiek heeft ie niet: als ie zou selecteren op prestaties van het afgelopen WK, moet je het met me eens zijn dat Sneijder ook niet zou moeten worden opgeroepen bijvoorbeeld.
Die jongens zijn nog jong, redelijk onervaren. Van zulke spelers kan ik het wat meer hebben dat ze tegenvallen maar ervaren rotten als Cocu, Van Bommel en Van Nistelrooy moeten er elke wedstrijd staan en de kar trekken.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:27 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Ach, gelukkig vielen hun plaatsvervangers Kuijt, van der Vaart en Sneijder nóg meer tegen.
Je hebt gelijk. Kuijt, Van der Vaart en Sneijder moeten het fundament van dit Oranje vormen: Die speelden echt een TOP WKquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:24 schreef Pinpas het volgende:
Eindelijk zijn we dan een keer verlost van Van Bommel, Nistelrooy. Samen met Cocu de grootste tegenvallers op het afgelopen WK, ze zijn ervaren maar hebben op geen enkel moment de kar getrokken.
De selectie van Schaars kan ik op zich nog wel begrijpen, maar Landzaat daarentegen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:01 schreef Omnifacer het volgende:
Het is een farce mensen, een farce. Schaars![]()
Inderdaad ja, alleen heel het systeem moet omgegooid worden.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:00 schreef M0NTANA het volgende:
Eigenlijk is er best een mooi elftal op te stellen met de spelers die Marco van Basten gepasseerd heeft, ik bied mezelf vrijwillig aan als bondscoach van dit sterrenelftal, met onder andere Ruud van Nistelrooij, Mark van Bommel, Edgar Davids, Roy Makaay en Clarence Seedorf.
Ik denk eerder dat ze bang zijn voor De Telegraaf, want reken er maar op dat die de volgende bondscoach afmaken als Van Basten ontslagen zou worden.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:07 schreef M0NTANA het volgende:
De KNVB durft niets te doen tegen JC, aangezien men bang is dat hij de KNVB nooit meer zal adviseren. Maar je zou je als KNVB toch kunnen afvragen of het advies van JC altijd wel zo goed is?
Ach, de vorige bondscoach (Dick Advocaat) is ook afgemaakt door de Nederlandse sportpers, terwijl hij beter presteerde dan Marco van Basten. Als je de steun hebt van JC, sta je veel beter dan zonder, ongeacht je kwaliteiten en/of prestaties.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:09 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze bang zijn voor De Telegraaf, want reken er maar op dat die de volgende bondscoach afmaken als Van Basten ontslagen zou worden.
Ik bied me vrijwillig aan als je assistent. Is dat wat?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:00 schreef M0NTANA het volgende:
Eigenlijk is er best een mooi elftal op te stellen met de spelers die Marco van Basten gepasseerd heeft, ik bied mezelf vrijwillig aan als bondscoach van dit sterrenelftal, met onder andere Ruud van Nistelrooij, Mark van Bommel, Edgar Davids, Roy Makaay en Clarence Seedorf.
Maar waar heb je JC in godsnaam nog voor nodig, men behandelt die man alsof het Jezus Christus is.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:07 schreef M0NTANA het volgende:
De KNVB durft niets te doen tegen JC, aangezien men bang is dat hij de KNVB nooit meer zal adviseren. Maar je zou je als KNVB toch kunnen afvragen of het advies van JC altijd wel zo goed is?
Dat is dus wat ik zeg.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:11 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ach, de vorige bondscoach (Dick Advocaat) is ook afgemaakt door de Nederlandse sportpers, terwijl hij beter presteerde dan Marco van Basten. Als je de steun hebt van JC, sta je veel beter dan zonder, ongeacht je kwaliteiten en/of prestaties.
En dat mag eigenlijk niet gebeuren, daarom heb ik ook een hekel aan dat teletoeter publiek die om de zoveel tijd weer eens een wedstrijd van Oranje gaan kijken en al helemaal opgewonden zijn wanneer ze met 1-0 winnen van Andorra ofzo.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:11 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ach, de vorige bondscoach (Dick Advocaat) is ook afgemaakt door de Nederlandse sportpers, terwijl hij beter presteerde dan Marco van Basten. Als je de steun hebt van JC, sta je veel beter dan zonder, ongeacht je kwaliteiten en/of prestaties.
De toeschouwers bij Oranje zijn inderdaad verschrikkelijk en dat is ook één van de redenen dat Van Basten z'n gang kan gaan. Als een trainer bij een grote club zulke dingen zou flikken dan kon hij zijn borst nat maken.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:14 schreef MrSASO het volgende:
[..]
En dat mag eigenlijk niet gebeuren, daarom heb ik ook een hekel aan dat teletoeter publiek die om de zoveel tijd weer eens een wedstrijd van Oranje gaan kijken en al helemaal opgewonden zijn wanneer ze met 1-0 winnen van Andorra ofzo.![]()
Deal!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:12 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Ik bied me vrijwillig aan als je assistent. Is dat wat?
Marco van Basten en JC maken nu vier jaar interlandvoetbal van Oranje kapot, voor zowel de supporters als voor sommige absolute topvoetballers, die naast clubniveau ook op interlandniveau het allerhoogste willen bereiken. Denkt iemand hier serieus dat Oranje onder San Marco gaat schitteren tijdens het EK van 2008 in Oostenrijk en Zwitserland? Een geweldige spits uit het verleden, is niet automatisch een goede bondscoach, van Jong Ajax naar Oranje is toch ook een belachelijke stap? Een bondscoach moet toch ook de beste haalbare optie zijn?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:13 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Maar waar heb je JC in godsnaam nog voor nodig, men behandelt die man alsof het Jezus Christus is.
Het adviseren van de KNVB kan door genoeg mensen worden gedaan.
Ik vind dat de KNVB te veel naar Cruijff luistert en helemaal niet meer realistisch is over het selectiebeleid.
Ik vind het ook nogal ver gaan om van Basten na zo`n teleurstellend WK nog een contractverlenging aan te bieden.
Het is gewoon een klap in het gezicht voor de echte voetballiefhebber en voor de mensen die echt achter Nederland staan.
Nederland heeft zo veel voetballend talent en dat is waar het uiteindelijk om gaat, de bondscoach en adviseurs etc is allemaal bijzaak.
Dat was inderdaad bijzonder vreemd en een belediging voor coaches als Adriaanse en Stevens.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:23 schreef M0NTANA het volgende:
van Jong Ajax naar Oranje is toch ook een belachelijke stap?
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:17 schreef Bombardier het volgende:
Davids, van Bommel en Nistelrooij hebben één ding ontzettend gemeen: Ze willen winnen, ten koste van alles. Het zijn geboren winnaars.
quote:Als je die potverdrie uit je selectie laat, om welke reden dan ook, dan ben je toch een randdebiel?!
Al die winnaars hebben praatjes. Het Italiaanse elftal zit vól met ster-allures en filmsterren met grote bolides. Dat zij wereldkampioen zijn geworden ís het grote ongelijk van van Basten en vooral Cruijff, want dat is de kwaaie genie achter dit lachwekkende plan.
Ga toch heen. Van Nistelrooij speelde tijdens het WK als een natte krant. Heel Nederland krijste dat Marco toen Huntelaar had moeten meenemen. Nu doet ie dat is het wéér niet goed.quote:Van Basten laat met deze beslissing zien dat hij verloren heeft van deze spelers. Hij is kennelijk niet groots genoeg om deze jongens in het gareel te kunnen houden.
Het allerergst vind ik nog steeds dat ik me besodemieterd voel, als Nederlander en ontzettend liefhebber.
Waarom is Sneijder dan wel geselecteerd? Of speelde die volgens jou een goed WK?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:28 schreef teamlead het volgende:
En ook van Bommel presteerde op het WK gewoon ondermaats. Dan is het lullig voor hem, maar dan val je af.
Hij had gewoon een doorlopend contract hoor.. niks te "verlenging aanbieden";quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:13 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Maar waar heb je JC in godsnaam nog voor nodig, men behandelt die man alsof het Jezus Christus is.
Het adviseren van de KNVB kan door genoeg mensen worden gedaan.
Ik vind dat de KNVB te veel naar Cruijff luistert en helemaal niet meer realistisch is over het selectiebeleid.
Ik vind het ook nogal ver gaan om van Basten na zo`n teleurstellend WK nog een contractverlenging aan te bieden.
Het is gewoon een klap in het gezicht voor de echte voetballiefhebber en voor de mensen die echt achter Nederland staan.
Nederland heeft zo veel voetballend talent en dat is waar het uiteindelijk om gaat, de bondscoach en adviseurs etc is allemaal bijzaak.
Ik zeg toch ook niet dat Sneijder een beter WK speeldequote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:29 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waarom is Sneijder dan wel geselecteerd? Of speelde die volgens jou een goed WK?
Wat hij zegt.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:00 schreef M0NTANA het volgende:
Dus Van Bommel is het slachtoffer geworden van de vooringenomenheid van Van Basten.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:31 schreef teamlead het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat Sneijder een beter WK speeldeHet hele elftal (op 1 of 2 positieve verrassingen na) speelde geen geweldig WK. Maar in het geval van Bommel was er bij de bondscoach vooraf al twijfel. Als je dan in de selectie wilt blijven zul je verdomd goed moeten zijn
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:00 schreef M0NTANA het volgende:
En nu winnen we het EK wel hoor met al die inferieure spelersquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:28 schreef teamlead het volgende:
[..]
Vandaar dat het Nederlands elftal met hun zoveel gewonnen heeft natuurlijk
Nee dat is hij niet, het bewijs is het afgelopen WK.quote:[..]
sorry hoor, maar Marco lijkt me prima in staat om zijn eigen beslissingen te nemen
Het is het systeem wat van Basten hanteert wat het Nederlands elftal zo bedroevend slecht laat spelen.quote:[..]
Ga toch heen. Van Nistelrooij speelde tijdens het WK als een natte krant. Heel Nederland krijste dat Marco toen Huntelaar had moeten meenemen. Nu doet ie dat is het wéér niet goed.
En ook van Bommel presteerde op het WK gewoon ondermaats. Dan is het lullig voor hem, maar dan val je af.
Er zijn nu eenmaal spelers die bij hun clubs perfect presteren, maar in het NL-elftal nooit hun niveau halen. Seedorf is er daan één van en Bommel blijkbaar ook. Sneu, maar het is niet anders
OF van zijn eigen weigering om te spelen binnen de opdrachten die hij meekreeg (waardoor hij dus in een andere rol speelde dan bij Barca)quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:32 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dus Van Bommel is het slachtoffer geworden van de vooringenomenheid van Van Basten.
Robben speelde niet eens zo beroerd. vdVaart ben ik nooit echt kapot van geweest maar in his defence: op het WK kwam hij pas terug na een blessure waardor hij niet zijn normale niveau kon halen. Ik vind dat ie niet mee had gemoeten naar het WK, maar als hij hersteld en in vorm is, mag hij wmb rustig weer geselecteerd worden.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:34 schreef MrSASO het volgende:
Het is het systeem wat van Basten hanteert wat het Nederlands elftal zo bedroevend slecht laat spelen.
Seedorf en van Bommel zijn alletwee topspelers, alleen Nederland kan het zich veroorloven om topspelers thuis te laten.
En het gekke is dat iedereen het nog pikt ook, moet je eens in Brazilië proberen of elk ander land, ze hangen je daar op aan de hoogste boom en zo hoort het ook.
Oja en volgens jou redenatie hadden Sneijder, Robben en van de Vaart ook geen recht meer gehad op een selectie.
Hebben ze hem geen verlenging aangeboden tot 2010?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:30 schreef teamlead het volgende:
[..]
Hij had gewoon een doorlopend contract hoor.. niks te "verlenging aanbieden";
Bovendien hebben de KNVB-bobo's al vóór het WK gezegd dat Marco zou blijven, ongeacht het resultaat op het WK.
is dat zoquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:37 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Hebben ze hem geen verlenging aangeboden tot 2010?
Ik heb toch wel iets heel anders gelezen, de KNVB was zo tevreden met het WK dat ze Marco tot 2010 wouden laten zitten.
Maar dan heb je niet veel middenvelders meer over die je kunt selecteren.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:37 schreef teamlead het volgende:
[..]
Robben speelde niet eens zo beroerd. vdVaart ben ik nooit echt kapot van geweest maar in his defence: op het WK kwam hij pas terug na een blessure waardor hij niet zijn normale niveau kon halen. Ik vind dat ie niet mee had gemoeten naar het WK, maar als hij hersteld en in vorm is, mag hij wmb rustig weer geselecteerd worden.
Sneijder: idd.. had er niet bij gehoeven nee
Ja echt, ik zal het even opzoeken.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:38 schreef teamlead het volgende:
[..]
is dat zoDa's dan inderdaad vreemd, zeker aangezien zijn contract nog wel een tijdje doorloopt
ik zou al blij zijn als Robben eens niet zo vaak zou gaan liggenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:39 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Maar dan heb je niet veel middenvelders meer over die je kunt selecteren.
En ik vond Robben echt niet geweldig op het WK, de man moet eens leren een bal af te spelen of een fatsoenlijke voorzet te geven.
Aan eindeloze dribbels heb je weinig, van Persie speelde op rechts veel efficienter.
Ja, dat is zo, dat heeft Henk Kesler voorgesteld.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:38 schreef teamlead het volgende:
[..]
is dat zoDa's dan inderdaad vreemd, zeker aangezien zijn contract nog wel een tijdje doorloopt
Stel je eens voor hoe mooi het met het spitsenduo Huntelaar-Van Nistelrooij had kunnen zijn.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:41 schreef -Wolf- het volgende:
ach wat maakt het uit. Huntelaar scoort toch genoeg om iedere wedstrijd te winnen. goed of slecht.
Alweer een nieuwe trainer bij Ajax?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:44 schreef Eddy_Huntington het volgende:
Marco eet op die banaan en rot op naar Milaan. Of liever nog naar amsterdam.
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:44 schreef Eddy_Huntington het volgende:
Marco eet op die banaan en rot op naar Milaan. Of liever nog naar amsterdam.
Hiddink.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:46 schreef teamlead het volgende:
[..]
Dan krijgen we Advocaat ofzo terug..... (die is toch binnenkort wel weer op zoek naar een baan)... Gaat het vast stukken beter mee![]()
Zou Frank de Boer de volgende bondscoach worden?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:46 schreef M0NTANA het volgende:
Oranje is een leerschool voor talentvolle spelers én trainer/coaches!
Ruud van Nistelrooy (+Kluivert) en Roy Makaay maakten het ook niet waar onder Dick Advocaat en Louis van Gaal.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:46 schreef M0NTANA het volgende:
teamlead, waarom verdedig jij Marco van Basten zo? Als spelers als Ruud van Nistelrooij, Mark van Bommel, Edgar Davids, Roy Makaay en Clarence Seedorf wél presteren op clubniveau en ook nog eens de opdrachten uitvoeren van hun trainer/coaches, ligt het dan misschien niet aan de capaciteiten van Marco van Basten? Kom op zeg, San Marco was een superspits, maar is gewoon (nog) geen goede trainer/coach en dat moet je wel zijn als bondscoach, nog even en Oranje is een leerschool voor talentvolle spelers én trainer/coaches!
Cruijff's woord is hier in dit k.t-landje van ons heilig.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:07 schreef M0NTANA het volgende:
Van Nistelrooij heeft anders een verdomd hoog doelpuntengemiddelde in Oranje.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:49 schreef bergkampf het volgende:
[..]
Ruud van Nistelrooy (+Kluivert) en Roy Makaay maakten het ook niet waar onder Dick Advocaat en Louis van Gaal.
Ik verdedig hem, omdat ik (een groot deel van) de kritiek onterecht vind. Natuurlijk heeft de man een Ajax-verleden, maar al die huillies die iedere keer zeuren dat ie zijn selectiebeleid daar van laat afhangen, kijken zeer selectief naar de selectie.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:46 schreef M0NTANA het volgende:
teamlead, waarom verdedig jij Marco van Basten zo? Als spelers als Ruud van Nistelrooij, Mark van Bommel, Edgar Davids, Roy Makaay en Clarence Seedorf wél presteren op clubniveau en ook nog eens de opdrachten uitvoeren van hun trainer/coaches, ligt het dan misschien niet aan de capaciteiten van Marco van Basten? Kom op zeg, San Marco was een superspits, maar is gewoon (nog) geen goede trainer/coach en dat moet je wel zijn als bondscoach, nog even en Oranje is een leerschool voor talentvolle spelers én trainer/coaches!
wil ik wel eens zien tegen Italianen / Spanjaarden / Portugezen........schoppen hem lachend over de reclame-borden.......en komen er nog mee weg ook..................quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:41 schreef -Wolf- het volgende:
ach wat maakt het uit. Huntelaar scoort toch genoeg om iedere wedstrijd te winnen. goed of slecht.
Klopt, en een capabele bondscoach bedenkt een systeem dat het best bij zijn beste spelers past, dus waarom geforceerd 4-3-3 spelen als je daar niet echt de spelers bij hebt? In een 4-4-2 renderen zowat al onze spelers het best en het is niet zo'n naïef systeem als 4-3-3, maar helaas denkt JC (en dus Marco van Basten en dus de KNVB) daar anders over.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:50 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Van Nistelrooij heeft anders een verdomd hoog doelpuntengemiddelde in Oranje.
Precies, zeker bij een nationaal elftal geldt dat, aangezien je daar geen spelers die wel in het systeem passen kunt aantrekken. Je moet roeien met de riemen die je hebt.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:54 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klopt, en een capabele bondscoach bedenkt een systeem dat het best bij zijn beste spelers past, dus waarom geforceerd 4-3-3 spelen als je daar niet echt de spelers bij hebt? In een 4-4-2 renderen zowat al onze spelers het best en het is niet zo'n naïef systeem als 4-3-3, maar helaas denkt JC (en dus Marco van Basten en dus de KNVB) daar anders over.
Ook onder Guus Hiddink werd Clarence Seedorf verkeerd gebruikt, maar na vier seizoenen links op het middenveld bij AC Milan gespeeld te hebben, zou je hem in Oranje ook eens als linkshalf kunnen proberen, maar hij krijgt simpelweg geen kans meer. Mark van Bommel, Edgar Davids, Ruud van Nistelrooij en Roy Makaay presteren ook al jaren op topniveau, maar in Oranje komt het er niet helemaal uit, komt dat dan wellicht niet door het systeem of de bondscoach?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:51 schreef teamlead het volgende:
[..]
Ik verdedig hem, omdat ik (een groot deel van) de kritiek onterecht vind. Natuurlijk heeft de man een Ajax-verleden, maar al die huillies die iedere keer zeuren dat ie zijn selectiebeleid daar van laat afhangen, kijken zeer selectief naar de selectie.
Ik denk dat van Basten een duidelijke visie heeft over waar hij heen wilt met het NL-elftal. Natuurlijk had ik liever gezien dat Nederland wereldkampioen was geworden, maar als we eerlijk zijn: dat was ook niet gelukt met die "grote namen". Ook zij zijn simpelweg niet goed genoeg.
Een Seedorf presteert op clubniveau al jarenlang helemaal geweldig. Maar wanneer was zijn laatste goeie interland? Onder geen enkele bondscoach presteerde hij naar behoren. Zelfs Hiddink had hem niet onder controle. Moet hij dan toch maar opgeroepen worden?
Hetzelfde geldt trouwens voor Makaay: nooit echt doorgedrongen tot de selectie, ook niet onder de voorgangers van Marco.
Tot slot vind ik het wel wat hebben dat er nu eindelijk ook eens een keer een lange termijnvisie ontstaat bij de KNVB..
Slechter dan Sneijder en v.d. Vaart hadden die grote namen het in ieder geval al niet kunnen doen, afgelopen wk, dus je word er altijd beter van.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:51 schreef teamlead het volgende:
[..]
Ik verdedig hem, omdat ik (een groot deel van) de kritiek onterecht vind. Natuurlijk heeft de man een Ajax-verleden, maar al die huillies die iedere keer zeuren dat ie zijn selectiebeleid daar van laat afhangen, kijken zeer selectief naar de selectie.
Ik denk dat van Basten een duidelijke visie heeft over waar hij heen wilt met het NL-elftal. Natuurlijk had ik liever gezien dat Nederland wereldkampioen was geworden, maar als we eerlijk zijn: dat was ook niet gelukt met die "grote namen". Ook zij zijn simpelweg niet goed genoeg.
Pas je systeem dan aan, aan dat handjevol topspelers dat je nog hebt als Nederland. Dus geen 4-3-3 met middenvelders die er nog niet klaar voor zijn en anderhalve buitenspeler. Maar 4-4-2 waar je de spitsen en de middenvelders wel voor hebt.quote:Een Seedorf presteert op clubniveau al jarenlang helemaal geweldig. Maar wanneer was zijn laatste goeie interland? Onder geen enkele bondscoach presteerde hij naar behoren. Zelfs Hiddink had hem niet onder controle. Moet hij dan toch maar opgeroepen worden?
Hetzelfde geldt trouwens voor Makaay: nooit echt doorgedrongen tot de selectie, ook niet onder de voorgangers van Marco.
Lange termijnvisie is best, maar met het hoogste Nederlandse elftal moet er gepresteerd worden. Bouwen aan de toekomst hoor je te doen met de jeugdteams, en de Nederlandse clubteams. Niet met je nationale elftal.quote:Tot slot vind ik het wel wat hebben dat er nu eindelijk ook eens een keer een lange termijnvisie ontstaat bij de KNVB..
Dat zal grotendeels aan het systeem liggen ja. Maar als jij bondscoach was, zou jij dan een speler selecteren die botweg weigert beschikbaar te zijn voor een andere positie dan de positie bij zijn club, of zou je een gemotiveerde speler meenemen?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:00 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ook onder Guus Hiddink werd Clarence Seedorf verkeerd gebruikt, maar na vier seizoenen links op het middenveld bij AC Milan gespeeld te hebben, zou je hem in Oranje ook eens als linkshalf kunnen proberen, maar hij krijgt simpelweg geen kans meer. Mark van Bommel, Edgar Davids, Ruud van Nistelrooij en Roy Makaay presteren ook al jaren op topniveau, maar in Oranje komt het er niet helemaal uit, komt dat dan wellicht niet door het systeem of de bondscoach?
Hangt af van de alternatieven.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:04 schreef teamlead het volgende:
[..]
Dat zal grotendeels aan het systeem liggen ja. Maar als jij bondscoach was, zou jij dan een speler selecteren die botweg weigert beschikbaar te zijn voor een andere positie dan de positie bij zijn club, of zou je een gemotiveerde speler meenemen?
mwah.. vraag me af of dat beter zou werken hoorquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:00 schreef Solstice het volgende:
Pas je systeem dan aan, aan dat handjevol topspelers dat je nog hebt als Nederland. Dus geen 4-3-3 met middenvelders die er nog niet klaar voor zijn en anderhalve buitenspeler. Maar 4-4-2 waar je de spitsen en de middenvelders wel voor hebt.
Op Marco van Basten na, wordt iedere bondscoach afgerekend op de resultaten die hij boekt. Als ik dus bondscoach zou zijn, zou ik een systeem kiezen waarin de beschikbare topspelers het beste renderen. Waarschijnlijk dus een 4-4-2 zónder diepgaande rechtshalf, aangezien we geen echt rechtsbuiten hebben. In tegenstelling tot Marco van Basten ga ik dus niet geforceerd een systeem spelen, als ik daar niet de juiste spelers voor heb, ik zal eerst goed de mogelijkheden bekijken. Kan nog wel uren doorgaan over mijn opstellingen en tactieken van Oranje, maar aangezien ik niet de onvoorwaardelijke steun heb van JC, kom ik bij de KNVB vooralsnog niet in beeld als potentiële bondscoach.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:04 schreef teamlead het volgende:
[..]
Dat zal grotendeels aan het systeem liggen ja. Maar als jij bondscoach was, zou jij dan een speler selecteren die botweg weigert beschikbaar te zijn voor een andere positie dan de positie bij zijn club, of zou je een gemotiveerde speler meenemen?
Wat ik wil is een winnend Oranje.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:09 schreef teamlead het volgende:
[..]
mwah.. vraag me af of dat beter zou werken hoor
Bovendien: Makaay en Nistelrooij zijn spitsen die niet genoeg meevoetballen. Op een eilandje blijven staan en wachten tot je de bal krijgt. Dat doen ze vreselijk goed hoor, maar dat is toch niet wat je wilt?
In een 4-3-3, die de bondscoach zo graag speelt, is dat de enige taak: in de punt aanbieden, kaatsen of meedraaien en op doel schieten. Precies wat Huntelaar ook doet. Met die veldbezetting moet de spits in de punt blijven.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:09 schreef teamlead het volgende:
[..]
mwah.. vraag me af of dat beter zou werken hoor
Bovendien: Makaay en Nistelrooij zijn spitsen die niet genoeg meevoetballen. Op een eilandje blijven staan en wachten tot je de bal krijgt. Dat doen ze vreselijk goed hoor, maar dat is toch niet wat je wilt?
Dit schijnt Marco van Basten als toelichting te hebben gegeven: "Op dit moment vinden wij deze spelers beter. We willen met deze groep doorgaan omdat we in deze spelers meer vertrouwen hebben."quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:10 schreef Dylan Dog het volgende:
Heeft Van Basten ook een reden gegeven waarom hij aangeeft niet meer verder te willen met Van Nistelrooij en Van Bommel? Kan niks met kwaliteit te maken hebben, want niemand kan mij wijsmaken dat hij zonder te liegen kan beweren dat Van Nistelrooij niet goed genoeg is voor Oranje.
Plus, ook grappig, de reden dat hij Vennegoor meenam naar het WK was om als breekijzer te kunnen fungeren. Waarom neemt ie hem dan ook mee naar Ierland? Zodat we bij een 1-0 achterstand, tien minuten voor tijd, Vennegoor kunnen brengen om zo toch nog een gelijkspel uit het vuur te kunnens pelen in de vriendschappelijke interland?
Als Van Basten echt een kerel is, zegt ie gewoon "ik wil alleen spelers die doen wat ik zeg en geen weerwoord geven". Weet iedereen waar ie aan toe is en is hij in ieder geval eerlijk en duidelijk.
Spijker op zijn kop!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:11 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Op Marco van Basten na, wordt iedere bondscoach afgerekend op de resultaten die hij boekt. Als ik dus bondscoach zou zijn, zou ik een systeem kiezen waarin de beschikbare topspelers het beste renderen. Waarschijnlijk dus een 4-4-2 zónder diepgaande rechtshalf, aangezien we geen echt rechtsbuiten hebben. In tegenstelling tot Marco van Basten ga ik dus niet geforceerd een systeem spelen, als ik daar niet de juiste spelers voor heb, ik zal eerst goed de mogelijkheden bekijken. Kan nog wel uren doorgaan over mijn opstellingen en tactieken van Oranje, maar aangezien ik niet de onvoorwaardelijke steun heb van JC, kom ik bij de KNVB vooralsnog niet in beeld als potentiële bondscoach.
Dan moet hij gezopen hebben, dit kun je niet in nuchtere toestand beweren.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:12 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dit schijnt Marco van Basten als toelichting te hebben gegeven: "Op dit moment vinden wij deze spelers beter. We willen met deze groep doorgaan omdat we in deze spelers meer vertrouwen hebben."
Hij is dus echt dommer dan ik al dacht...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:12 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dit schijnt Marco van Basten als toelichting te hebben gegeven: "Op dit moment vinden wij deze spelers beter. We willen met deze groep doorgaan omdat we in deze spelers meer vertrouwen hebben."
kan de knvb niet betalen neequote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:47 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hiddink.![]()
Zal helaas niet gebeuren.![]()
WK'90 was inderdaad een groot succes.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:17 schreef teamlead het volgende:
[..]
kan de knvb niet betalen nee
Hoeweel ik Beenhakker ook wel geinig zou vinden trouwens. Als je Trinidad aan het voetballen krijgt lukt dat hier vast ook wel
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:18 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
WK'90 was inderdaad een groot succes.![]()
Alhoewel de prestatie niet slechter was dan dit jaar.![]()
Inderdaad en.......laatst boek De Jaren In Italie gelezen........alles draaide vroeger thuis om Marcootje....zijn broer telde totaal niet mee.....alles stond bij Joop van Basten in teken van zijn heilge zoon Marco..............plukken wij nu de vruchten van...........een heel eng narcistisch mannetje wat geen tegenspraak duldt...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:14 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Hij is dus echt dommer dan ik al dacht...
En later wanneer het EK voorbij is geeft hij zijn eigen hoogstwaarschijnlijk een 8 omdat hij wil bouwen naar het WK 2010.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:12 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
ho even.... nu al vergeten dat Nederland ongeslagen gekwalificeerd was voor het WK? Die resultaten waren goed (het voetbal niet).quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:11 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Op Marco van Basten na, wordt iedere bondscoach afgerekend op de resultaten die hij boekt.
Je bent van mening dat van Persie het niet goed deed op die plekquote:Als ik dus bondscoach zou zijn, zou ik een systeem kiezen waarin de beschikbare topspelers het beste renderen. Waarschijnlijk dus een 4-4-2 zónder diepgaande rechtshalf, aangezien we geen echt rechtsbuiten hebben.
quote:In tegenstelling tot Marco van Basten ga ik dus niet geforceerd een systeem spelen, als ik daar niet de juiste spelers voor heb, ik zal eerst goed de mogelijkheden bekijken. Kan nog wel uren doorgaan over mijn opstellingen en tactieken van Oranje, maar aangezien ik niet de onvoorwaardelijke steun heb van JC, kom ik bij de KNVB vooralsnog niet in beeld als potentiële bondscoach.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |