Het is niet naiëf als je ook echt speelt hoe je met 4-3-3 hoort te spelen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:47 schreef M0NTANA het volgende:
In ieder land ter wereld selecteert de bondscoach de beste spelers uit dat land en kijkt daarna welk systeem daar het beste bij zal passen, maar in Nederland is het systeem (4-3-3) heilig en sommige sterspelers zijn hier de dupe van. Clarence Seedorf en Roy Makaay hebben de afgelopen vijf jaar bijvoorbeeld uitstekend gepresteerd op clubniveau, maar in Oranje spelen zij geen rol van betekenis. Ruud van Nistelrooij is evenals Makaay een géén 4-3-3-spits, maar mag het toch blijven proberen. Maar waarom houden we vast aan 4-3-3? Robin van Persie deed het boven verwachting, maar is geen rechtsbuiten. Eigenlijk hebben we in Nederland maar één topspeler voor de vleugelspitspositie (Arjen Robben), maar tóch houden we vast aan 4-3-3. De meeste topspelers die de bondscoach tot zijn beschikking heeft, spelen wekelijks in een 4-4-2-systeem, dus waarom moeten wij 4-3-3 spelen? In 1998 en 2000 haalden we de halve finale van het WK en EK in een 4-4-2-systeem, met Dennis Bergkamp om Patrick Kluivert heen en twee diepgaande middenvelders op de flanken. Daar was toch niets mis mee? Maar waarom houdt Marco van Basten vast aan een 4-3-3? Geen enkele topclub speelt tegenwoordig 4-3-3, ook Barça niet, dat 4-3-2-1 speelt. 4-3-3 is gewoon naïef, maar Marco van Basten zal dit wel moeten van zijn adviseur JC?
quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:11 schreef hayder het volgende:
die davids..praat te veel..maar voetballen doet ie niet
Eerst zien wat ie met deze ploeg laat zien, dan pas praten!!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 13:56 schreef Ricky_ het volgende:
Van Basten gaat wat mij betreft nu echt te ver met die verjonging.
Mij hoor je ook niet zeggen dat Van Basten ontslagen moet worden. Maar op het WK ging het al mis met al die jonkies, als het nu ook fout gaat kan hij opkrassen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 13:58 schreef piertje2 het volgende:
[..]
Eerst zien wat ie met deze ploeg laat zien, dan pas praten!!
Omdat van Bommel net de CL heeft gewonnen en Sneijder met veel mazzel de voorronde daarvan gehaald heeftquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:03 schreef Spike-man het volgende:
't wordt wel moeilijk om vertrouwen te houden in de bondscoach op deze manier..... Waarom sneijder wel en van bommel niet??
Dat zegt het wel ja.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:10 schreef Bombardier het volgende:
Je voelt je toch besodemieterd als Nederlander en voetballiefhebber?
Ik wel tenminste. Wat een stuk incompetent onverlaat die van Basten.
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat van Bommel net de CL heeft gewonnen en Sneijder met veel mazzel de voorronde daarvan gehaald heeft.
Co hanteert huisregels, die voor iedereen gelden. Ik weet heel zeker dat van Bommel, Nistel en Davids dusdanig sociaal en intelligente figuren zijn, dat deze regels helemaal geen probleem zijn voor hen, en zij dus geen probleem vormen voor Co Adriaanse.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:16 schreef Ciscus het volgende:
Cootje passeert ook grote namen, als het hem niet uitkomt (moet enerzijds ook kunnen overigens)(maar NIET BOMMEL EN NISTEL!!!)
Dan kijk je toch ff lekker niet.. Op het moment dat het dan wel weer draait zien we je wel weer...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:17 schreef Bombardier het volgende:
Davids, van Bommel en Nistelrooij hebben één ding ontzettend gemeen: Ze willen winnen, ten koste van alles. Het zijn geboren winnaars.
Als je die potverdrie uit je selectie laat, om welke reden dan ook, dan ben je toch een randdebiel?!
Al die winnaars hebben praatjes. Het Italiaanse elftal zit vól met ster-allures en filmsterren met grote bolides. Dat zij wereldkampioen zijn geworden ís het grote ongelijk van van Basten en vooral Cruijff, want dat is de kwaaie genie achter dit lachwekkende plan.
Van Basten laat met deze beslissing zien dat hij verloren heeft van deze spelers. Hij is kennelijk niet groots genoeg om deze jongens in het gareel te kunnen houden.
Het allerergst vind ik nog steeds dat ik me besodemieterd voel, als Nederlander en ontzettend liefhebber.
Precies. Ik vind dat de KNVB hem (op z'n minst!) ter verantwoording moet roepen. Dit is namelijk compleet uit de hand gelopen inmiddels.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:14 schreef Dylan Dog het volgende:
Van Basten toont aan zijn eigen belang boven het landsbelang te stellen. Volgens mij doe je dan iets niet goed als bondscoach, toch?
Ach, gelukkig vielen hun plaatsvervangers Kuijt, van der Vaart en Sneijder nóg meer tegen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:24 schreef Pinpas het volgende:
Eindelijk zijn we dan een keer verlost van Van Bommel, Nistelrooy. Samen met Cocu de grootste tegenvallers op het afgelopen WK, ze zijn ervaren maar hebben op geen enkel moment de kar getrokken.
Het is ook niet verrassend hoor. Maar enige zelfkritiek heeft ie niet: als ie zou selecteren op prestaties van het afgelopen WK, moet je het met me eens zijn dat Sneijder ook niet zou moeten worden opgeroepen bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:14 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Tsja, niet geheel verwonderlijk als je kijkt naar zijn uitleg: als voor het wk de keuze tussen Huntelaar en v Nistelrooy was, dat ie nu eens kiest voor Huntelaar... v Bommel heef took op het WK weer niet gebracht wat verwacht was, dus ook geen gekke keuze...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |