Heb je het warm, GLquote:Op woensdag 5 juli 2006 11:24 schreef Glasnosteraar het volgende:
in zo'n Mercedes station kun je natuurlijk wel fijn sexen![]()
ik raak zwaar oververhit van al die schaarsgekleede meisjesquote:
het gereformeerd dagblad, en het treinabo HOEF je natuurlijk niet te gebruiken als je met Duyvendak kan cruisen door Den Haag in een zware Mercedes uit 1984 (ongetwijfeld zonder roetfilter). Zeker met de vertragingen van de NS.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:21 schreef Harry_Sack het volgende:
Ooooh ...
Iedereen weet toch dat Halsema een treinabonnement heeft. Wat is dit voor bullcrap stukje. Wie heeft het geschreven?
Het was toch al een paar jaar bekend dat Halsema een hele oude Mercedes station Diesel reed.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:21 schreef Harry_Sack het volgende:
Ooooh ...
Iedereen weet toch dat Halsema een treinabonnement heeft. Wat is dit voor bullcrap stukje. Wie heeft het geschreven?
En so what, sinds wanneer zit Groenlinks in de Idols race?quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:37 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Het was toch al een paar jaar bekend dat Halsema een hele oude Mercedes station Diesel reed.
Dat is geen nieuws.
Het hebben van een trein abonnement betekend niet dat je er gebruik van maakt.
Er zijn immers ook genoeg filmsterren in Hollywood die zeggen dat ze een Toyota Prius hebben, maar vergeten te vermelden dat ze ook een Hummer, een Gallardo en een Escalade in hun garage hebben staan.
Kortom: het zegt helemaal niks
Refo'squote:Op woensdag 5 juli 2006 11:33 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
het gereformeerd dagblad, en het treinabo HOEF je natuurlijk niet te gebruiken als je met Duyvendak kan cruisen door Den Haag in een zware Mercedes uit 1984 (ongetwijfeld zonder roetfilter). Zeker met de vertragingen van de NS.
Dit is geen primeurtje hoor. Het is al jaren bekend. En dit is niet zomaar een diesel maar een hele oude zonder roetfilter.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:42 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
En so what, sinds wanneer zit Groenlinks in de Idols race?
Ben je niet integer als je zelf in een diesel rijdt, maar wel vindt dat er scherpere regels moeten komen? En hoe zit dat met andere partijen.. ?
Ik krijg toch sterk de indruk dat er een of andere riooljournalist met z'n oor tegen de grond heeft zitten luisteren om te kijken wat voor primeurtje hij nu weer kon brengen.
vandaar: Bron?
Ik zal me even aangesproken voelen, tenslotte stem ik soms GroenLinksquote:Op woensdag 5 juli 2006 11:40 schreef ExTec het volgende:
Dit bericht kan natuurlijk weer op de nodige bagatalisatie rekenen van alles GL fans alhier, maar die mogen me dan toch ens uitleggen hoe het zit met voorbeeld functie enzo.
Ik bedoel; een buurman die mij belerend vertelt dat ik me afval niet in zijn tuin mag gooien, maar het andersom doet, neem ik anders ook niet al te serieus.
Maar om een of andere magische reden, kun je dit oeroude menselijke principe natuurlijk niet transporteren naar onze linkse vrienden
Nou , flauw hoorquote:Op woensdag 5 juli 2006 11:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zal me even aangesproken voelen, tenslotte stem ik soms GroenLinks.
Je hebt gelijk. Halsema zou hierin een voorbeeld moeten geven, en als ze een oude slurpende diesel rijdt dan vind ik dat niet zo fraai van haar.
Het siert je dat je het gewoon toegeeft.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Halsema zou hierin een voorbeeld moeten geven, en als ze een oude slurpende diesel rijdt dan vind ik dat niet zo fraai van haar.
Heeft Halsema jou gezegd dat je helemaal nooit een auto mag rijden?quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:40 schreef ExTec het volgende:
Dit bericht kan natuurlijk weer op de nodige bagatalisatie rekenen van alles GL fans alhier, maar die mogen me dan toch ens uitleggen hoe het zit met voorbeeld functie enzo.
Ik bedoel; een buurman die mij belerend vertelt dat ik me afval niet in zijn tuin mag gooien, maar het andersom doet, neem ik anders ook niet al te serieus.
Ze heeft wel gezegd dat mensen die in milieu vervuilende bakken rijden zonder roetfilters het zwaar belast moeten worden. Onverantwoord gedrag ten koste van het milieu. En dat zegt ze met een opgehogen vingertje met haar bekakte stem.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:49 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Heeft Halsema jou gezegd dat je helemaal nooit een auto mag rijden?
jij vindt het normaal dat 2 mensen, die beweren voorvechters van de natuur te zijn, in een zwaar vervuilende auto rondrijden, vervuilender dan de auto's die ze willen verbieden in de binnensteden?quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:42 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Ben je niet integer als je zelf in een diesel rijdt, maar wel vindt dat er scherpere regels moeten komen? En hoe zit dat met andere partijen.. ?
Ik krijg toch sterk de indruk dat er een of andere riooljournalist met z'n oor tegen de grond heeft zitten luisteren om te kijken wat voor primeurtje hij nu weer kon brengen.
Halsema zou een nog beter politicus worden als ze inderdaad in een hybride pryus zou gaan rijden als voorbeeld functie.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:44 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Dit is geen primeurtje hoor. Het is al jaren bekend. En dit is niet zomaar een diesel maar een hele oude zonder roetfilter.
Nou dan zal zij dus ook moeten gaan betalen he!quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:51 schreef Halfgedraaide het volgende:
Ze heeft wel gezegd dat mensen die in milieu vervuilende bakken rijden zonder roetfilters het zwaar belast moeten worden. Onverantwoord gedrag ten koste van het milieu. En dat zegt ze met een opgehogen vingertje met haar bekakte stem.
Zet jij even je LPF mode uit en denk eens even logisch na, is het niet wel heel erg kleinzierig om hier moeilijk over te gaan doen?quote:Zet nou eens heel even je GroenLinks mode uit. En denk even logisch na. Is dit niet een beetje achterlijk?![]()
tjah, blijkbaar kunnen ze niets beters bedenken om GL te bashen en gaan ze dus spijkers op laag water zoeken. conclusie is dat GL dus gewoon een prima partij is, en het de beste partij is als Femke een roetfilter neemt.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:54 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nou dan zal zij dus ook moeten gaan betalen he!
[..]
Zet jij even je LPF mode uit en denk eens even logisch na, is het niet wel heel erg kleinzierig om hier moeilijk over te gaan doen?
2 mensen die aan het carpoolen waren ipv een auto met chauffeur na een lang debat waardoor ze waarschijnlijk niet met de trein naar huis konden...
Op zich heb je gelijk, maar als we over alle hypociete zaken van politici topics gaan openen, kunnen we er net zo goed een nieuw subforum gaan maken.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:40 schreef ExTec het volgende:
Maar om een of andere magische reden, kun je dit oeroude menselijke principe natuurlijk niet transporteren naar onze linkse vrienden
Als het gebeurde in een zuinige japanner had je er niemand over gehoord. Er is niks hypocrieter dan klagen over mensen met vervuilende auto's hoe onverantwoord het is. En vervolgens zelf wegstuiven met een grote zuipende olietank uit de jaren 80 zonder roetfilter. Als je dit normaal vind zegt het mij genoeg over de aanhang van GroenLinks.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:54 schreef calvobbes het volgende:
[..]
[..]
Zet jij even je LPF mode uit en denk eens even logisch na, is het niet wel heel erg kleinzierig om hier moeilijk over te gaan doen?
2 mensen die aan het carpoolen waren ipv een auto met chauffeur na een lang debat waardoor ze waarschijnlijk niet met de trein naar huis konden...
Ach, ik weet niet waarom ze in die bak rijdt. Ik ken haar rijgedrag niet, ik ken haar financiele situatie niet, ik weet niet of er allerlei dure roetfilters in die wagen zitten. Misschien heeft ze er zelfs wel een nieuwe zuinige motor in laten zetten?quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:54 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Hier heb je een punt. Ik heb trouwens dit item een keer in een blad als Story/Privé etc zien staan. Met foto van de milieuvervuilende bak. Maar dit betekend niet dat het minder hypocriet is beste Sack_Blabbath. Is dat nou echt zo ontzettend moeilijk om gewoon even toe te geven. Het is eigenlijk het meest belachelijke wat er is.
Jij hebt natuurlijk wel een punt. Maar het is bijna grappig hoe mensen hier hun policiti lopen te verdedigen waar ze wel eens op hebben gestemd. Als er iets ontzettends hypocriets was omtrent een policiti waar ik wel eens op stem dan zou ik het ruiterlijk toegeven en waarschijnlijk mijn stem gedrag licht wijzigen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:58 schreef Vhiper het volgende:
Politici, zowel van links als van rechts zijn nou eenmaal hypocriet. Het hoort bijna bij hun functieomschrijving
kinky!quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:44 schreef sigme het volgende:
....
het kan me geen flikker schelen. Tenzij ze in een SUV zouden rijden, maar dan kun je ook echt spreken van provocatie. We hebben allemaal afgesproken dat er een bepaalde belasting geldt voor het vervuilingspercentage dat je auto uitstoot. Verder dan : niet netjes van Halsema kom ik niet.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
jij vindt het normaal dat 2 mensen, die beweren voorvechters van de natuur te zijn, in een zwaar vervuilende auto rondrijden, vervuilender dan de auto's die ze willen verbieden in de binnensteden?
Pratice what you preach.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:42 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Zal ik de zin even voor je beginnen dan?quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:00 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Jij hebt natuurlijk wel een punt. Maar het is bijna grappig hoe mensen hier hun policiti lopen te verdedigen waar ze wel eens op hebben gestemd. Als er iets ontzettends hypocriets was omtrent een policiti waar ik wel eens op stem dan zou ik het ruiterlijk toegeven en waarschijnlijk mijn stem gedrag licht wijzigen.
Rita Verdonk is ontzettend hypocriet en ook vaak leugenachtig dat hoort nou eenmaal bij politici. Dit is hetzelfde als Rita Verdonk in haar vrije tijd vluchtelingen laat onderduiken in haar huis. En vervolgens in de kamer met keiharde regels rechtdoorzee die lui gaan aanpakken.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:59 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ach, ik weet niet waarom ze in die bak rijdt. Ik ken haar rijgedrag niet, ik ken haar financiele situatie niet, ik weet niet of er allerlei dure roetfilters in die wagen zitten. Misschien heeft ze er zelfs wel een nieuwe zuinige motor in laten zetten?
En wie weet is ze ook wel gewoon bereid om extra te gaan betalen omdat het een belastende auto is?
Dit stukje zegt nog niets.....
En wie weet is ze wel enorm hypocriet.....zou best kunnen. Wanneer ga jij eens toegeven dat Rita Verdonk enorm hypocriet is trouwens?
Ik ook, maar dat moet dan wel wat meer zijn dan een GLer die in een auto rijdquote:Op woensdag 5 juli 2006 12:00 schreef Halfgedraaide het volgende:
Jij hebt natuurlijk wel een punt. Maar het is bijna grappig hoe mensen hier hun policiti lopen te verdedigen waar ze wel eens op hebben gestemd. Als er iets ontzettends hypocriets was omtrent een policiti waar ik wel eens op stem dan zou ik het ruiterlijk toegeven en waarschijnlijk mijn stem gedrag licht wijzigen.
Hij is meen ik donkergroen. Past goed bij de partij.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:03 schreef Glasnosteraar het volgende:
zo'n auto doet het natuurlijk wel goed bij Turken, zeker als het ook zo'n typisch jaren 70/80 pastelkleurtje heeft. In Duitsland noemen ze zulke auto's Türkenbonbons![]()
Natuurlijk zeer waar.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:58 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Op zich heb je gelijk, maar als we over alle hypociete zaken van politici topics gaan openen, kunnen we er net zo goed een nieuw subforum gaan maken.
Politici, zowel van links als van rechts zijn nou eenmaal hypocriet. Het hoort bijna bij hun functieomschrijving
Volgens mij heb jij zo weinig verstand van auto's met je stemgedrag dat je het hele punt van dit topic heb gemist. Het is niet zomaar een GLer in een auto. GLers mogen best in auto's rijden. Maar niet in zuipende olietankers zonder roetfilters uit de jaren 80.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:04 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik ook, maar dat moet dan wel wat meer zijn dan een GLer die in een auto rijd![]()
Was dat niet een gemeenteraadslid ergens?quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:06 schreef Halfgedraaide het volgende:
Staat me trouwens ook nog iets bij dat een andere GL kamerlid in opspraak is geweest omdat ze in de PC hoofdstraat tractor rondreed van haar man.Anyone?
zet even je groene cq linkse bril af, en lees eens. Het gaat er niet om dat ze auto rijden. Het gaat erom dat ze in een auto rijden die net zo vervuilend is als een SUV, de auto waar GL zo'n hekel aan hebben omdat het zo slecht voor het milieu is, en zij het liefste de SUV van de markt geweerd zien worden om diezelfde reden.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:54 schreef calvobbes het volgende:
[..]
[..]
Hey, het lijkt me stug dat ze die er in heeft zitten, maar zolang ik nog geen verklaring van Femke heb gelezen weet ik niet echt waar ik aan toe ben met dit verhaaltje. Dit stukje is natuurlijk gewoon een suggestief geschreven stukje Femke-bashen. Eigenlijk weet je (nog) helemaal niets over de situatie en haar keuze voor deze auto......quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:04 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Rita Verdonk is ontzettend hypocriet en ook vaak leugenachtig dat hoort nou eenmaal bij politici. Dit is hetzelfde als Rita Verdonk in haar vrije tijd vluchtelingen laat onderduiken in haar huis. En vervolgens in de kamer met keiharde regels rechtdoorzee die lui gaan aanpakken.
Bovendien zie ik jou meestal wel als een nuchter weldenkend persoon als je ergens op reageert. En nu kom je met "misschien heeft ze een nieuwe motor erin laten zetten die wel schoon is"![]()
Sorry maar lees zelf even terug dan kun je ook even meelachen.
valt ie ook niet zo op op een verlaten bosweggetjequote:Op woensdag 5 juli 2006 12:05 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Hij is meen ik donkergroen. Past goed bij de partij.![]()
Als je heel helder nadenkt (daar ben jij normaal wel goed in): Waarom denk je dat ze in deze auto rondrijd?quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:10 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Hey, het lijkt me stug dat ze die er in heeft zitten, maar zolang ik nog geen verklaring van Femke heb gelezen weet ik niet echt waar ik aan toe ben met dit verhaaltje. Dit stukje is natuurlijk gewoon een suggestief geschreven stukje Femke-bashen. Eigenlijk weet je (nog) helemaal niets over de situatie en haar keuze voor deze auto......
Verder zou het best kunnen dat het pure gemakzucht is dat ze deze auto heeft/houdt......zou me niets verbazen, GL houdt er wel vaker een dubbele moraal op na....
Ok danquote:Op woensdag 5 juli 2006 11:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou , flauw hoor![]()
Gewoon ruiterlijk toegeven.
Jij moet het gaan verdedigen![]()
Je beargumentering komt anders zwak over.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:10 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Verder zou het best kunnen dat het pure gemakzucht is dat ze deze auto heeft/houdt......zou me niets verbazen, GL houdt er wel vaker een dubbele moraal op na....
Ik heb geen idee. Ik weet wel dat ze veel met de trein reist en misschien vind ze het onzin om voor die paar kilometertjes die ze per auto doet een nieuwe dure bak aan te schaffen. Zou ik nog enigsinds legitiem vinden ook.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:13 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Als je heel helder nadenkt (daar ben jij normaal wel goed in): Waarom denk je dat ze in deze auto rondrijd?
Het antwoord: De auto heeft veel ruimte. Of kan jij nog iets anders bedenken? Daar moet jij een verklaring voor krijgen? Wat denk je dat ze zegt ik word geil van milieuvervuilende bakken?
De laatste zin in je post komt denk ik meer op de waarheid neer.
ff een plaatje voor het idee:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:17 schreef ExTec het volgende:
Maar ook dat ben ik wel gewend, van m'n vrienden ter linkerzijde, wanneer in de hoek geluld, gewoon het meerst onwaarschijnlijke uit de kast trekken, dat als waarheid neerpleuren en als het ff kan je tegenstander nog opzadelen met "Ja, bewijs jij maar dat het niet zo is!"
Ik denk dat het feitelijk niet klopt (het aantal joules verspilt met het afvoeren van die auto, vs. het aantal joules dat'ie per KM verspilt),quote:
Dus? Weet jij hoe hoog haar hypotheek is? Of ze misschien de helft doneert aan het Wereldnatuurfonds?quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je beargumentering komt anders zwak over.
Je weet niks van haar financiele situatie af?
Ze is kamerlid, weet je nog? Niet een staatsgeheim, hoeveel kamerleden verdienen
Natuurlijk zal dat niet.....maar je weet het niet. Eigenlijk weet je niets.quote:Ze heeft er een nieuwere, schonere motor ingezet? En dat is niet snel nog duurder dan nieuwere schoneren, zuinigere jappanner?
Hey, het bovenstaande kan wel, zoveel is duidelijk, maar het is alleen zo verdomd onwaarschijnlijk.
En het is typisch rechts zeker om zonder keiharde feiten te bashen en mensen zwart te maken?quote:Maar ook dat ben ik wel gewend, van m'n vrienden ter linkerzijde, wanneer in de hoek geluld, gewoon het meerst onwaarschijnlijke uit de kast trekken, dat als waarheid neerpleuren en als het ff kan je tegenstander nog opzadelen met "Ja, bewijs jij maar dat het niet zo is!"
Ik stem niet op GL, als je dat bedoeltquote:Op woensdag 5 juli 2006 12:06 schreef Halfgedraaide het volgende:
Volgens mij heb jij zo weinig verstand van auto's met je stemgedrag dat je het hele punt van dit topic heb gemist. Het is niet zomaar een GLer in een auto. GLers mogen best in auto's rijden. Maar niet in zuipende olietankers zonder roetfilters uit de jaren 80.
quote:Staat me trouwens ook nog iets bij dat een andere GL kamerlid in opspraak is geweest omdat ze in de PC hoofdstraat tractor rondreed van haar man.Anyone?
als je maar een paar kilometer per jaar met de auto reist is het voordeliger om een benzine-auto te kopen. Bovendien zijn oude auto's schadegevoeliger, dus meer tijd in de garage, dus duurder.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Ik weet wel dat ze veel met de trein reist en misschien vind ze het onzin om voor die paar kilometertjes die ze per auto doet een nieuwe dure bak aan te schaffen. Zou ik nog enigsinds legitiem vinden ook.
Ik weet ook eigenlijk niet in hoe verre Femke zich persoonlijk heeft uitgesproken over vervuilende auto's. Kun je harde quotes vinden waarin zij zich uitlaat over dergelijke wagens?
Daarnaast heeft ze natuurlijk de schijn duidelijk tegen, maar zonder een persoonlijke verklaring of keiharde feiten kun je eigenlijk niets met dit soort subjectieve verhaaltjes. Dat is meer wat mij tegenstaat: het is gewoon goedkoop bashen en suggereren.
Je bent er nu pas achter dat alle politici niet helemaal deugen? Er zijn ook zoveel zaken omtrent Groen Links geweest die een hoop mensen hier zouden kunnen ophoesten. Dat is allemaal even niet terzake in dit topic gaat het over de hypocritie van de vervuilende auto. Maar daar heb jij het even erg zwaar mee zo te zien.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:21 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik stem niet op GL, als je dat bedoelt
Afgezien daarvan, vind ik dat je nogal overdrijft. Al reed ze in de meest vervuilende auto ter wereld, dan nog zijn de effecten op het millieu van die ene auto nihil en als dit de meest hypocriete actie van GL is, zou ik eigelijk wel op ze moeten stemmen, want bij andere partijen kan ik wel ergere zaken noemen. Het CDA heb ik al gehad met de hypocrisie rondom salarissen. De PvdA schreeuwt van de hoogste daken dat er lastenverlichting moest komen. Nu het CDA en de VVD eindelijk de kadootjes willen uitdelen, weet de PvdA niet hoe hard ze moeten roepen dat Balkie en vrienden daarmee tot na de verkiezingen moeten wachten. De VVD heeft reeds twee kabinetten laten klappen (Zalm zag in Balkie I z'n kans schoon om de LPF te lozen en in Balkie II vonden ze Verdonk belangrijker dan de coalitie) en heeft met Verdonk wel het meest hypocriete persoon uit de politieke geschiedenis onder de leden.
Kan over de kleinere partijtjes rechts en links ook het een en ander noemen, maar het punt lijkt me duidelijk: Druk maken over een auto...pfff....![]()
[..]
![]()
Poging om 'femke'los te koppelen van het GL standpunt.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik weet ook eigenlijk niet in hoe verre Femke zich persoonlijk heeft uitgesproken over vervuilende auto's. Kun je harde quotes vinden waarin zij zich uitlaat over dergelijke wagens?
Er zit - vanuit goede oude linkse leer- ook wel veel in hoor. Als men in die kringen érgens een hekel aan heeft dan is het wel aan het afdanken van zaken die het nog prima doen. Consumeerdwang.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk dat het feitelijk niet klopt (het aantal joules verspilt met het afvoeren van die auto, vs. het aantal joules dat'ie per KM verspilt),
Maar het is wel een hele goeie
Wie is BS?quote:Ik denk dat BS jaloers op je is.
Tja als je het zo gaat bekijken hoeven we voortaan ook geen afval meer te scheiden en kunnen batterijen gewoon meteen in het bos gesmeten worden of niet? GL wil denk ik wel een beetje haar best doen voor het milieu. Dus die oude mercedes in de garage zetten en met een zuinige japanner op pad.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:26 schreef Napalm het volgende:
Mwoah, GL is slecht voor het milieu omdat mensen slecht voor het milieu zijn. Wil je goede natuur in NL dan moet je zorgen voor weinig mensen hier. Dan is er ruimte voor beestjes enzo. Groen links is er g pr immigratnie en daarmee slecht voor het milieu.
In dIt artikel zie ik Femke carpoolen en die oude diesel is weliwaar slecht voor de uitstoot, de fabricage van een nieuwe auto is ook slecht voor het milieu. Valt wel mee dus.
Huh? Die vergelijking snap ik niet.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:28 schreef Halfgedraaide het volgende:
Tja als je het zo gaat bekijken hoeven we voortaan ook geen afval meer te scheiden en kunnen batterijen gewoon meteen in het bos gesmeten worden of niet?
Die japanner moet wel gefabriceerd worden. Dat kost ook milieu.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:28 schreef Halfgedraaide het volgende:
GL wil denk ik wel een beetje haar best doen voor het milieu. Dus die oude mercedes in de garage zetten en met een zuinige japanner op pad.![]()
wat was het tweede?quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:21 schreef Vhiper het volgende:
[quote]Op woensdag 5 juli 2006 12:21 schreef Vhiper het volgende:De VVD heeft reeds twee kabinetten laten klappen (
Waarom is Verdonk hypocriet? Argumenteer!quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:21 schreef Vhiper het volgende:
heeft met Verdonk wel het meest hypocriete persoon uit de politieke geschiedenis onder de leden.
Ik geloof dat mijn punt gemist wordt. Ik weet net zo min de motivatie van Femke als jullie. Wat ik probeer duidelijk te maken is dat er genoeg argumenten te bedenken zijn die het voor Femke legitimeren dat ze in zo'n auto rijdt. En dat het dus een beetje zielig is om bij voorbaat al te gaan bashen aan de hand van een loos stukje zoals dit......quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:24 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
als je maar een paar kilometer per jaar met de auto reist is het voordeliger om een benzine-auto te kopen. Bovendien zijn oude auto's schadegevoeliger, dus meer tijd in de garage, dus duurder.
Daarnaast is de ruimte ook geen geldig argument, aangezien er 523 liter in de kofferbak van haar gaat, en latere, nieuwere modellen meer ruimte hebben.
Ja, gaan we weer. T'kan allemaal, t'is alleen niet zo waarschijnlijk.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dus? Weet jij hoe hoog haar hypotheek is? Of ze misschien de helft doneert aan het Wereldnatuurfonds?
Ow, toch niet?quote:Natuurlijk zal dat niet.....maar je weet het niet.
Ow, dus ik weet niks?quote:Eigenlijk weet je niets.
De feiten spreken voor zich, beste SB.quote:En het is typisch rechts zeker om zonder keiharde feiten te bashen en mensen zwart te maken?
Blablabla, je lult een hoop, maar zegt niets.quote:
Laat je verstand eens spreken en durft toe te geven dat het erg zielig is om met zo'n bak rond te rijden als je fractievoorzitter bent van GL.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik geloof dat mijn punt gemist wordt. Ik weet net zo min de motivatie van Femke als jullie. Wat ik probeer duidelijk te maken is dat er genoeg argumenten te bedenken zijn die het voor Femke legitimeren dat ze in zo'n auto rijdt. En dat het dus een beetje zielig is om bij voorbaat al te gaan bashen aan de hand van een loos stukje zoals dit......
Daarnaast ben ik trouwens absoluut geen GL-stemmer.
Ik ga niet nu al conclusies trekken. De enige reden waarom je dat wel zal doen is als je gewoon lekker wil afgeven op Femke/GL/links in het algemeen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:38 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Laat je verstand eens spreken en durft toe te geven dat het erg zielig is om met zo'n bak rond te rijden als je fractievoorzitter bent van GL.
Ik wacht nog even af tot november. GL en Wilders zijn beide wel al uitgesloten trouwens.quote:Daarnaast ben ik wel erg benieuwd wat jij stemt? Wilders?Waarschijnlijk SP ofzo. Stuk symphatieker dan die GLers.
![]()
Nog 1 vraag. Noem jij eens een valide argument waarom Mw zich in die auto moet vervoeren? Iets waarmee jij zou kunnen zeggen dat is niet hypocriet. (ik ben erg benieuwd)quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Dan pas kun je zeggen of dat een valide argument is of dat het argument niet valide is en mevrouw dus hypocriet.
Bijna wel. Ze pleiten op een verbod in NL voor grote milieuvervuilende wagens zoals SUV's. Dus niet alleen de binnenstad maar een algeheel verbod. Niet dat dit ooit zal gebeuren maar ze pleiten er wel voor. Deze auto is trouwens nog net even iets schadelijker voor het milieu dan de meeste SUV's (meeste zijn benzine).quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ze is pas hypocriet als het (partij)standpunt is dat dit soort wagens van de weg moeten......en volgens mij is dat geen standpunt van de partij.
Kom nou zeg.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Blablabla, je lult een hoop, maar zegt niets.
Er is 1 feit en dat is dat ze in een oude diesel Benz rijdt.
Dan is er de beschuldiging dat ze hypocriet is. Om dat hard te maken heb je nog altijd een motivatie van mevrouw nodig waarom ze in zo'n auto rijdt. Dan pas kun je zeggen of dat een valide argument is of dat het argument niet valide is en mevrouw dus hypocriet.
En daarnaast is de mening van de partij dat er voor vervuilende wagens extra betaald moet worden en dat er eventueel aanpassingen aan moeten plaatsvinden. Zolang Femke bereidt is om te betalen is ze dus helemaal niet hypocriet. Ze is pas hypocriet als het (partij)standpunt is dat dit soort wagens van de weg moeten......en volgens mij is dat geen standpunt van de partij.
Ja, dat stadium zijn we nu toch wel voorbij. Of wil je in rondjes blijven draaien?quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:42 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Nog 1 vraag. Noem jij eens een valide argument waarom Mw zich in die auto moet vervoeren? Iets waarmee jij zou kunnen zeggen dat is niet hypocriet. (ik ben erg benieuwd)
Ik kan alleen maar het standpunt vinden dat ze SUV's rond scholen willen weren. Omdat ze veel vaker kindertjes overrijden dan gewone auto's. En dan is er de Nijmegse GL geweest die ze uit de binnenstad wou weren. Naast de vervuiling vooral ook vanwege de veiligheid. Niets geen algeheel verbod dus. En al helemaal niet vanwege vervuiling maar vooral vanwege de veiligheid. En die veiligheidsargumenten gaan niet op voor deze wagen.......quote:Bijna wel. Ze pleiten op een verbod in NL voor grote milieuvervuilende wagens zoals SUV's. Dus niet alleen de binnenstad maar een algeheel verbod. Niet dat dit ooit zal gebeuren maar ze pleiten er wel voor. Deze auto is trouwens nog net even iets schadelijker voor het milieu dan de meeste SUV's (meeste zijn benzine).
Ik weet wel hoe je het moet formuleren.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:57 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik geloof dat het een beetje aan jullie voorbij gaat wat ik probeer duidelijk te maken........
Ik ga nog even nadenken hoe ik het op een andere manier kan formuleren........
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:59 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik weet wel hoe je het moet formuleren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
Spaar je de moeite. Het feit dat GROENLinks een partij waarbij de naam het al zegt op komt voor het milieu zelf zware milieu vervuilende bakken rijden is hypocriet. Het maakt niet uit hoe je het gaat verwoorden. Ik vind het eerder genant hoe je het loopt te verdedigen. Want dat doe je echt beste S_B.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:57 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik geloof dat het een beetje aan jullie voorbij gaat wat ik probeer duidelijk te maken........
Ow?quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:00 schreef MouseOver het volgende:
Nogal triest. Ik had wel eens ervan gehoord dat ze een ouwe mercedes had maar daarbij had ik een klassieker in gedachten die minstens 10 jaar ouder is. Daar kon ik nog enig begrip voor opbrengen.
Dit is gewoon een bejaarde stinkbak.
1984.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:03 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ow?
Hoe weet je dat zo zeker?
Ik zie alleen maar wat subjectieve beschrijvingen van die auto staan.
In zoverre toont ze idd aan dat mensen dwang nodig hebben om hun gedrag te veranderen. Dat strookt wel met hun beleidquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:02 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Spaar je de moeite. Het feit dat GROENLinks een partij waarbij de naam het al zegt op komt voor het milieu zelf zware milieu vervuilende bakken rijden is hypocriet.
Ja dus?quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:04 schreef MouseOver het volgende:
1984.
Leg eens uit wat er hypocriet aan is dan? Ik wil van jou wel eens het politieke standpunt of interview lezen, waarin Halsema zegt dat ze nooit en te nimmer in een Mercedes diesel zal rijden omdat dat zo slecht is voor het milieu.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:02 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Spaar je de moeite. Het feit dat GROENLinks een partij waarbij de naam het al zegt op komt voor het milieu zelf zware milieu vervuilende bakken rijden is hypocriet. Het maakt niet uit hoe je het gaat verwoorden. Ik vind het eerder genant hoe je het loopt te verdedigen. Want dat doe je echt beste S_B.![]()
Al was hij splinternieuw, dan was het nog een stinkbak. Dat zijn diesels uit die tijd nu eenmaal.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:06 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ja dus?
Die kan niet goed onderhouden zijn?
net zo hypocriet als mensen die zeggen lak te hebben aan het milieu maar ondertussen stiekem.............................de hele dag ademhalen ?????quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:02 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Spaar je de moeite. Het feit dat GROENLinks een partij waarbij de naam het al zegt op komt voor het milieu zelf zware milieu vervuilende bakken rijden is hypocriet. Het maakt niet uit hoe je het gaat verwoorden. Ik vind het eerder genant hoe je het loopt te verdedigen. Want dat doe je echt beste S_B.![]()
tjeez zeg, dit is al jaren bekend, wat leuk dat dat nu weer uit de kast wordt gehaald .. beetje goedkoop eigenlijk .. maar ja .. men heeft iig geen nieuwe stok kunnen vinden om mee te slaanquote:
Er is een verslag waarin Halsema éénmaal gespot is in een oude mercedes op diesel.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:57 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Mwoah. Als blijkt dat ze elke dag in d'r eentje met die auto rijd, dan zou het niet veel anders zijn.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Geweldig,
Alle milieuhuilies hier lopen altijd af te geven op auto´s en milieuvervuilers. Maar af Femke Halszaak een enorme ouwe stinkdiesel rijdt dan is het allemaal heel anders..
Nah, zoals ik al zei, ik vind het stom van d'r. Ze zou een beter voorbeeld moeten geven.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Geweldig,
Alle milieuhuilies hier lopen altijd af te geven op auto´s en milieuvervuilers. Maar af Femke Halszaak een enorme ouwe stinkdiesel rijdt dan is het allemaal heel anders..
Vergeet Meneer Duyvendak niet. Milieuradicaal van het eerste uur en op zijn zachtst gezegd geen auto liefhebber stapt zomaar in een auto.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Geweldig,
wat nog veel grappiger is zijn al die anti-links huilies die blijkbaar niets beters (slechters) over GL konden verzinnen en dus maar gaan miepen over zoiets pietluttigs als een oude auto.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Geweldig,
Ze rijdt niet voor het eerst in deze auto, er is al vaker over geschrevenquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:34 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Mwoah. Als blijkt dat ze elke dag in d'r eentje met die auto rijd, dan zou het niet veel anders zijn.
Nu ze één keer gesignaleerd is met die auto, met een passagier en ná een debat dat tot midden in de nacht duurde, is het wel degelijk anders...
Dat iemand strijd voor vermindering van autorijden etc wil nog niet zeggen dat die persoon zelf geen auto mag rijden.
Er zijn topics vol over wat er niet deugt aan GL, maar dit topic gaat nu eenmaal over de oude mercedes van Famkequote:Op woensdag 5 juli 2006 13:40 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
wat nog veel grappiger is zijn al die anti-links huilies die blijkbaar niets beters (slechters) over GL konden verzinnen en dus maar gaan miepen over zoiets pietluttigs als een oude auto.
Wat Vhiper al zegt, als dit het enige is zou GL toch wel een hele goede partij zijn om op te stemmen.
je moet toegeven dat het vrij raar is, om een kamerlid die een minister van hypocritie te beticht in een auto te zien stappen die vervuilender is dan de SUVs waar ze een hekel aan heeft vanwege de vervuiling die ze met zich meebrengen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:40 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
wat nog veel grappiger is zijn al die anti-links huilies die blijkbaar niets beters (slechters) over GL konden verzinnen en dus maar gaan miepen over zoiets pietluttigs als een oude auto.
Wat Vhiper al zegt, als dit het enige is zou GL toch wel een hele goede partij zijn om op te stemmen.
De formalistische benadering.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Zolang Femke bereidt is om te betalen is ze dus helemaal niet hypocriet. Ze is pas hypocriet als het (partij)standpunt is dat dit soort wagens van de weg moeten......en volgens mij is dat geen standpunt van de partij.
Altijd tekeer gaat... Je doet het voorkomen alsof het haar levenstaak is om mensen uit de auto te krijgen...quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Ze rijdt niet voor het eerst in deze auto, er is al vaker over geschreven
http://www.google.nl/search?hl=nl&safe=off&q=%22femke+Halsema+%22++mercedes+diesel&btnG=Zoeken&meta=
En van mij mag iedereen auto rijden, alleen getuigt het van een ongelofelijke hypocrisie als je altijd tekeer gaat tegen de mileuvervuiler auto en je rijdt zelf in een vieze oude stinkdiesel.
Als ze bijna niet rijdt zou ze geen loeizware diesel rijden. En zelfs als idd weinig rijdt kan ze net zo goed een soortgelijke benzineauto rijden, dat levert alsnog minder troep op.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:24 schreef moussie het volgende:
[..]
tjeez zeg, dit is al jaren bekend, wat leuk dat dat nu weer uit de kast wordt gehaald .. beetje goedkoop eigenlijk .. maar ja .. men heeft iig geen nieuwe stok kunnen vinden om mee te slaan
anyway, ze heeft pas 2-3 jaar haar rijbewijs, sinds de geboorte van haar tweeling .. en ze rijdt er zoveel ik weet alleen af en toe in als ze met de kids ergens naar toe moet, met een gewone kinderwagen is het OV al een ramp, laat staan met een tweeling, of zoals dus bij dit soort dingen, dat je niet weet of het OV nog rijdt tegen de tijd dat je klaar bent met je werk ..
en wat haar motivatie aangaat zat sigme met haar comment heel dicht in buurt meen ik me te herinneren uit een rkrantenartikel uit die tijd .. ze rijdt er vrij zelden in, vervanging door een schonere bak is op dit moment schadelijker voor het milieu dan die paar kilometers met rookwolk, ik meen dat ze iets zei over "kijken hoe dat gaat tegen de tijd dat de kids naar school moeten want dan kan de optelsom veranderen"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |