abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 september 2006 @ 22:18:05 #137
129732 MostValuablePrincess
welke kant draait 'ie op?
pi_42182681
Vandaar ook dat nieuwe stukje creeren..... erg belangrijk. De OP is in principe het constateren en analyseren van 'het probleem' of beter: de situatie, de omgeving. En het stuk creeren is de volgende stap. Men moet niet blijven hangen in analyse, men moet gaan creeren. Let wel de analyse is natuurlijk de basis, zonder die kennis geen creatie.
Binnenkort....veeeeel meer over het creeren en het 'verdergaan'.
  woensdag 27 september 2006 @ 22:19:45 #138
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42182744
quote:
Op woensdag 27 september 2006 22:15 schreef MostValuablePrincess het volgende:

[..]

Oja!
Het komt sowieso (wat je niet zou denken) mijn gemoedstoestand flink ten goede. Ik heb het meteen (vaak dan) door wanneer mensen met dubbele intenties mij benaderen, doordat ik bestudeerd hebt hoe mijn de taal 'misbruikt'.
Verder en belangrijker nog kan ik mijn directe omgeving naar mijn hand zetten. Dit klinkt spectaculair... en dat is het ook.
Mijn wil is meer dan mijn wil. Je kan het een beetje vergelijken met wat ze in "The Secret" opperen. The Law of Attraction zeg maar...... Heel handig (understatement).
En dat is het belangrijkst, alleen, en don't get me wrong natuurlijk, word je niet een beetje achterdochtig doordat je aan iedereen twijfelt? En zijn ze alleen uit op negatieve emoties (energie) of gewoon heftige emoties ( verliefdheid oid)?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 27 september 2006 @ 22:20:54 #139
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42182785
quote:
Op woensdag 27 september 2006 22:18 schreef MostValuablePrincess het volgende:
Vandaar ook dat nieuwe stukje creeren..... erg belangrijk. De OP is in principe het constateren en analyseren van 'het probleem' of beter: de situatie, de omgeving. En het stuk creeren is de volgende stap. Men moet niet blijven hangen in analyse, men moet gaan creeren. Let wel de analyse is natuurlijk de basis, zonder die kennis geen creatie.
Binnenkort....veeeeel meer over het creeren en het 'verdergaan'.
Creëer je eigen werkelijkheid, dat is de shizzle ja .
Vrijheid
pi_42195672
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 23:00 schreef displission het volgende:
TFP

ps: hoe kom je aan deze ervaring? vanwaar deze "waarheid"?? Heb je ervoor gestudeerd?
Uit de film 'de Matrix'
  donderdag 28 september 2006 @ 12:16:50 #141
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_42195811
quote:
Op donderdag 28 september 2006 12:10 schreef mgerben het volgende:

[..]

Uit de film 'de Matrix'
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_42197780
quote:
Op woensdag 27 september 2006 22:19 schreef jogy het volgende:
En dat is het belangrijkst, alleen, en don't get me wrong natuurlijk, word je niet een beetje achterdochtig doordat je aan iedereen twijfelt? En zijn ze alleen uit op negatieve emoties (energie) of gewoon heftige emoties ( verliefdheid oid)?
Juist als je dit alles door hebt, kun je er mensen op wijzen dat je daar niet gediend van bent. Je twijfelt niet zo zeer aan anderen, maar aan de reacties van jou naar die ander toe. De buitenwereld wordt een spiegel met vergrootfunctie
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  donderdag 28 september 2006 @ 14:00:59 #143
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42198276
quote:
Op donderdag 28 september 2006 13:39 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Juist als je dit alles door hebt, kun je er mensen op wijzen dat je daar niet gediend van bent. Je twijfelt niet zo zeer aan anderen, maar aan de reacties van jou naar die ander toe. De buitenwereld wordt een spiegel met vergrootfunctie
Ik lees het eigenlijk op een andere manier, dat er mensen onder ons zijn die helemaal buiten deze realiteit functioneren en elke vorm aan kunnen nemen die ze willen om ons te beinvloeden. En natuurlijk de mensen die worden beinvloed door die wezens en het niet door hebben dat er met hun emoties gespeelt wordt. Maar het ligt in principe eigenlijk aan de manier hoe je op die zaken reageert dus. Heb je enkel positieve gevoelens dan zul je een groot deel van hun gereedschap wegnemen om mee te spelen want ze kunnen niet creëeren. Toch?

Dus in principe als je het mentale equivalent van teflon bent zijn die wezens machteloos.

Oh en even tussendoor, ik ben gisteren op zoek gegaan naar die film 'waking life' door die quote van jou in dit topic, bijna nergens te koop trouwens maar ik heb iets gevonden . Bedankt.
Vrijheid
pi_42206779
Het is een film
Reich mir den Stengel, du Bengel !
Liebling, ich habe die Kinder gefickt !
Ich werde immer wissen wer dich letzten Sommer gefickt hat !
www.catsthatlooklikehitler.com
pi_42208976
quote:
Oja!
Het komt sowieso (wat je niet zou denken) mijn gemoedstoestand flink ten goede. Ik heb het meteen (vaak dan) door wanneer mensen met dubbele intenties mij benaderen, doordat ik bestudeerd hebt hoe mijn de taal 'misbruikt'.
Verder en belangrijker nog kan ik mijn directe omgeving naar mijn hand zetten. Dit klinkt spectaculair... en dat is het ook.
Mijn wil is meer dan mijn wil. Je kan het een beetje vergelijken met wat ze in "The Secret" opperen. The Law of Attraction zeg maar...... Heel handig (understatement).
En wat zijn jouw intenties om te creeëren dan?
  donderdag 28 september 2006 @ 20:19:39 #146
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42210096
quote:
Op donderdag 28 september 2006 19:52 schreef The_Shining het volgende:

[..]

Als hij slim is, goeie, harde stevige batsiesex met bevallige jonge dames.

Oh wacht, reflectie .
Vrijheid
  donderdag 28 september 2006 @ 21:16:52 #147
pi_42212878
quote:

[..]

Ik heb het meteen (vaak dan) door wanneer mensen met dubbele intenties mij benaderen...
Nog even een toelichting n.a.v. de vragen. Ik merk dat het doorhebben van deze intenties en het aantal voorvallen met deze intenties omgekeerd evenredig zijn, zeg maar. Handig dus.

Ja "The Matrix is een film"

[ Bericht 2% gewijzigd door MostValuablePrincess op 28-09-2006 21:17:28 (spelliefouten) ]
  donderdag 28 september 2006 @ 21:18:14 #148
pi_42212956
quote:
Op donderdag 28 september 2006 19:52 schreef The_Shining het volgende:

[..]

zondag 1 oktober 2006 @ 02:29:16 #149
77699 Neurotica
Nunc aut Nunquam
pi_42273133
tvp
...stamp mijn Bass nog ff aan, wil je?..
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 17:09:42 #150
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:49:18 #151
pi_42477920
Even een zijsprongetje over New-Age shit:
quote:
Old Age, New Age - Same Story

If you can see through the conventional religions and the pursuit of materialism,
the Matrix still has its backstop, the goalkeeper when every other defence has been
breached. It is called the 'New Age'.
Ironically, the New Age, in all its forms, is significantly more enlightened than
conventional religion and humanist thought. It understands that this world is only
one of infinite dimensions of existence and all is but a different vibration within an
infinite whole. It speaks of Oneness and knows that it is possible to communicate
between vibratory realms. I agree with the basic theme and there are many genuine
and intelligent people who accept and articulate its beliefs. But what makes the New
Age such an effective last line of defence for the Matrix is the very fact that it is more
aware than atheism and conventional religion. Those who expand their consciousness
to see through the absurdity of current human existence and the mainstream
explanations for 'life', are in danger of sussing the virtual-reality game they are
caught in. The Matrix needs a trap to ensnare them before the final pennies drop and
the New Age is it. Put another way, it is the last cul-de-sac before the gold mine.
A key control system is the way the New Age and Spiritualism portray the
divisions between this 'physical' realm and what they call the 'spirit world'. Even
most of those who accept the existence of the Matrix would perceive it to be the
reality we are now experiencing with the spirit world beyond it. Therefore, much of
what is communicated through spiritualist mediums and New Age 'channels' is
considered more enlightened than our reality and thus to be encompassed, believed
or acted upon. We might hear lines like 'test the spirits', but the conscious and
subconscious themes are that the 'other side' must know best. On one level this can
have validity because they know by the very fact they are communicating with this
realm from another one that there are many 'worlds' of existence. But while they
may have that knowledge, the overwhelming majority of these communicators are
also caught in the Matrix. It is a multi-dimensional system with different software
programs for different levels of awareness. The Matrix is empowered by the energy
generated by imprisoned consciousness, not only here, but in other dimensions of
itself...-David Icke
Nog een quootje:
quote:
The most effective way to disconnect from the manipulations of the Matrix is to
laugh in its face. Once we take it seriously we become attached to the game
through mind, emotion and fear. The Matrix only exists because we believe its
illusions are real, but we don't have to.
-David Icke
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:08:29 #152
pi_42478372
En vanaf nu gaan we het hebben over het 'uitloggen' uit de Matrix.
Een van de belangrijkste stappen is het stoppen met het identificeren met 'jezelf' en de wereld.
Boeddhisten kennen een deel van dit idee door te stellen dat de mensen zich los moet maken van aardse/materiele dingen. Zij gaan echter 'de fout in' door net als andere 'religies' te geloven in buiten jezelf zijnde goden. link
Ook gaat het verder dan aardse dingen en materie. Je moet ook stoppen met jezelf te identificeren met je lichaam, naam, beroep, etc. Ik ben brandweerman, Nee dat ben je niet. Dat is de rol die de Matrix je toedicht. Je bent niet slechts een brandweerman, of slechts Piet Jansen. Dat de Matrix voor jouw lichaam een mannenhologram creeert, is precies hetzelfde verhaal. Dat ben je niet. De Matrix laat ons maar al te graag geloven in verschil, in scheiding.
Links-rechts, vrouw-man, wit-zwart, winnen-verliezen, wel-niet, duister-licht etc. Dit lijkt misschien een mooi voorbeeld van vrijheid, maar dat is het niet, integendeel. Het is de gevangenis. Politiek, patriotisme, voetbalclubs, scholen, alles draagt bij aan het in stand houden van de illusie van gescheidenheid. Alles is een, maar dat mogen we niet weten. Het geldt zelfs op het allerkleinste niveau, quantummechanica, je weet.
pi_42483940
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:08 schreef MostValuablePrincess het volgende:
Een van de belangrijkste stappen is het stoppen met het identificeren met 'jezelf' en de wereld.
Boeddhisten kennen een deel van dit idee door te stellen dat de mensen zich los moet maken van aardse/materiele dingen. Zij gaan echter 'de fout in' door net als andere 'religies' te geloven in buiten jezelf zijnde goden. link
Dat is onjuiste informatie. In de tipitaka staat vermeld dat je weliswaar een god kunt zijn in de godenwereld (wedergeboren als), echter dit leid niet tot nirvana of het beeindigen van alle lijden. Sterker nog, indien je het hoogste hebt bereikt (goden zijn dualistische wezens als alle andere) dan ga je alleen nog maar bergafwaarts, vaak direct door naar de hellen. Een boeddhist kan weliswaar accepteren dat er goden zijn, echter het geloof daarin leggen in zinloos (want het leid niet naar nirvana). Enkel een menselijk wezen welke tussen hemel en hel leeft en daarom beide werelden kan zien is in staat dualisme te "ontstijgen". Er is geen enkele god die jou kan verlichten. Eigenlijk is er helemaal niemand die dat kan, behalve "jijzelf".

Als het beeld van demonen, hellen goden en hemels symbolisch wordt gezien dan is bv. een rijkaard die in alle luxe en weelde leeft, zonder gezondheidsproblemen in het rijk der deva's en een armoedzaaier gebukt onder honger, woede en frustratie leeft in 1 van de vele hellen, een 'state of mind' dus. Nog simpeler, je bent verliefd en in hogere sferen, maar het object van je liefde wijst je af om wat voor reden dan ook en je roetjst direct de afgrond in.

Als je werkelijk wilt weten hoe het Zelf wordt gezien kun je het beste 'anatta' gaan bestuderen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Anatta
http://www.accesstoinsigh(...)issaro/notself2.html
Hier nog een stukje over hoe de Boeddha de leraar was van zowel mensen en goden:
http://www.accesstoinsight.org/lib/authors/jootla/wheel414.html
  zondag 8 oktober 2006 @ 18:19:58 #154
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42485772
Trouwens, MVP, die Matrix is toch een gesloten circuit? Je kan er niet uit, waarom zou je het dan willen breken? Als je het kapot maakt dan verdwijnt de mensheid toch ofzo? Ik bedoel stel dat iedereen weet dat ie in de matrix zit dan gaat het systeem toch over de kop en wie weet wat er dan gaat gebeuren? Of zit ik nu verkeerd? Zolang je je realiteit maar kan beinvloeden met een state of mind en je haalt je voordeel eruit dan is dat in principe toch genoeg, of je dat nou doet door de matrix te benoemen of het te zien als 'iedereen is zijn eigen god' is dan niet zo belangrijk.
Vrijheid
  zondag 8 oktober 2006 @ 18:48:17 #155
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_42486623
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:08 schreef MostValuablePrincess het volgende:
Ook gaat het verder dan aardse dingen en materie. Je moet ook stoppen met jezelf te identificeren met je lichaam, naam, beroep, etc. Ik ben brandweerman, Nee dat ben je niet. Dat is de rol die de Matrix je toedicht. Je bent niet slechts een brandweerman, of slechts Piet Jansen. Dat de Matrix voor jouw lichaam een mannenhologram creeert, is precies hetzelfde verhaal. Dat ben je niet. De Matrix laat ons maar al te graag geloven in verschil, in scheiding.
Links-rechts, vrouw-man, wit-zwart, winnen-verliezen, wel-niet, duister-licht etc. Dit lijkt misschien een mooi voorbeeld van vrijheid, maar dat is het niet, integendeel. Het is de gevangenis. Politiek, patriotisme, voetbalclubs, scholen, alles draagt bij aan het in stand houden van de illusie van gescheidenheid. Alles is een, maar dat mogen we niet weten. Het geldt zelfs op het allerkleinste niveau, quantummechanica, je weet.
oke dude... your fucked up...

zonder zwart is er geen wit.
zonder geluk is er geen verdriet.
zonder licht is er geen duister.
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  zondag 8 oktober 2006 @ 18:52:54 #156
pi_42486784
Het gaat inderdaad niet om het slopen van de Matrix, meer om het uitloggen uit de Matrix. En natuurlijk is de eerste stap het beseffen dat we erin zitten. Dat zie ik al veel mensen, helaas, niet doen. Een gesloten systeem, het is maar hoe je het bekijkt. Wat misschien ook wel lastig te beseffen is, is dat de Matrix niet-significant klein is, als je begrijpt wat ik bedoel. Buiten de Matrix (incl. de Matrix) is alles wat er is. Heden, verleden, toekomst bestaan daar niet, althans niet gescheiden, dat is gewoon software. Ook hier lijkt de Quantummechanica steeds meer over bloot te leggen (!mooi is dat trouwens, want ook de Quantummechanica is programmeerwerk!). Natuurwetten.... zijn simpelweg regels, letterlijk, software, if blablabla then blablabla.
Wat denk je, zou zwaartekracht werken buiten de Matrix? Dacht het niet, buiten de Matrix is er alles wat er is, dus wat zou dat aan moeten trekken?
En het 'geheim' is nu, dat wij deel zijn van die oneindigheid.... nee beter: wij ZIJN die oneindigheid. En de Matrix wil ons van het tegendeel overtuigen. Van kindsaf aan, worden we geindoctrineerd, dat we zus of zo zijn. I am a boy, I am a girl, ja zij spreken Engels en nee..... Stem tegen stem, SP. PSV-Ajax 3-0, oeioei. Get it? Defragmentatie van de werkelijkheid noem ik dat. De werkelijkheid dat alles 1 is. Alles.

_Over dat boeddhistische verhaal. Ik heb verder niks gezegd, behalve dat ze goden hebben, en dat dat typisch Matrix programmeerwerk is. Als dit niet juist is (dat ze goden 'hebben'), dan excuses, dat was mijn standaard kennis mbt. Boeddhisme, vul dan maar wat anders in -de essentie blijft.
  zondag 8 oktober 2006 @ 18:55:18 #157
pi_42486860
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 18:48 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

1)oke dude... your fucked up...

2)zonder zwart is er geen wit.
3)zonder geluk is er geen verdriet.
4)zonder licht is er geen duister.
1)Klopt.
2)Klopt.
3)Klopt.
4)Klopt.
" Duisternis is slechts de afwezigheid van licht."
Maar wat wil je nou zeggen? Je beaamt de quote .
  zondag 8 oktober 2006 @ 19:00:41 #158
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42487065
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 18:52 schreef MostValuablePrincess het volgende:
De werkelijkheid dat alles 1 is. Alles.
Check, die gedachte heb ik ook, maar mocht ik sterven, sterf ik dan binnen de matrix? Ik bedoel ben ik er dan uit of zit ik dan nog steeds in dat systeem ofzo?
Vrijheid
  zondag 8 oktober 2006 @ 19:10:26 #159
pi_42487389
Dat is een zeeeeer goede vraag. Je blijft in de Matrix.....
Ook mooi programmeerwerk is dat trouwens, bij bijv. reincarnatie begin je vooraan de 'loop'. Reincarnatie, is gewoon een programma. Ga maar na, als iedereen na het sterven buiten de Matrix zou reincarneren, zou de Matrix leeg zijn na verloop van tijd .
Mensen die er heilig van overtuigd zijn dat ze Jezus zullen treffen in de hemel, zullen hem ook treffen inderdaad. Die doorlopen dat het programma : Jezus in hemel. Anderen zullen Mohammed of noem maar op tegenkomen. Mensen die zichzelf het hele leven bangmaken dat God ze zal veroordelen na de dood, zullen dit inderdaad meemaken. En dan kom ik meteen op een ander punt: die mensen die praten met 'doden', mediums heten die als ik het goed heb. Nou, die doden waar ze mee praten (als het geen oplichters zijn in de eerste plaats) die bevinden zicht dus ook gewoon in de Matrix, hetzij op een ander niveau wellicht.
Dus sterven is niet de weg uit de Matrix!

-Death is no cure for ignorance-
  zondag 8 oktober 2006 @ 19:20:05 #160
pi_42487727
Maar aangezien u al beseft dat alles 1 is. Kan ik het ook anders uitleggen.
Alles is een, wij zijn de oneindigheid, alles wat er is. Zou oneindigheid moeten reincarneren?
Zou oneindigheid op zoek moeten gaan naar verlichting? Zou oneindigheid 'last van Karma' hebben?
En dat haalt ook een mooie streep door de New-Age stuff, die zich ook op dit forum flink manifesteert. Zoals gezegd, New Age is weer een truc van de Matrix om hen, die de Dogmatische religies hebben afgezworen te vangen. Maar New-Age is niet veel anders dan de religies, die de volgers zo hard veroordelen. Astrologie... waarom, denk je dat de oneindigheid zijn horoscoop leest?
Let wel, astrologie kan een handige 'tool' zijn, die je info verschaft. Omdat zijn Matrixfrequenties afleest, maar het blijft een illusie. Het zit in de Matrix. En dat zijn de dingen die voor sommigen zo moeilijk zijn te bevatten. Zij vragen, hoe kun je nou over dingen als Quantummechanica praten, als je daarvoor stelt dat het allemaal illusie, programmeerwerk is? Nu, men moet beseffen, dat ook al is de wereld om ons heen een geprogrammeerde illusie, het is niet zonder patroon. Het is niet een willekeurig prutswerkje ofzo. Het is zelfs mooi gemaakt op sommige gebieden.:) Vandaar ook dat mensen wel eens gekscherend zeggen: God is een Wiskundige.... en hoe dicht ze daar bij de waarheid zitten! Wetenschap kan ons wel degelijk dingen tonen die waar zijn, althans in de Matrix. Zwaartekracht bestaat... in de Matrix, chakra's bestaan... in de Matrix... etc .etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door MostValuablePrincess op 08-10-2006 19:22:34 (s-s-s-s-pelfouten) ]
  zondag 8 oktober 2006 @ 19:35:00 #161
  zondag 8 oktober 2006 @ 20:44:00 #162
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_42490897

Hoe kom jij aan je wijsheid???

Soms denk ik echt van, waar halen mensen het vandaan dus. Ondanks dat ik eerder niet geloofde wat ik las. Maar ik moet nog verder gaan erin.

Maar ga zo door

Vooral doorgaan.

Jij hebt een hele andere tak van de sport te pakken, ik zit op een andere level op dit moment. Maar zo is ieder mens op een andere level bezig in zekere mate.

Ik vraag me dus af waarom we opgesloten zitten eerder. Waarom we in de gevangenis zitten als het ware.

En dan denk ik ook dat het zo in elkaar gezet is door een bepaald iets.

Ik vraag me af wat achter de realiteit schuil gaat.

Het is zeker doordacht opgezet, wat jij zegt, het is geen prutswerk. Maar het is zeker te doorgronden als je het mij vraagt, en ook zeker te kraken.

Wie weet zijn wij wel als gevangenen erin gezet, en is er niet rekening gehouden met het feit dat mensen toch iets slimmer kunnen worden door in te breken. Ik noem het even inbreken. Als je veel doet "piekeren" en denken, dan ben je bezig met inbreken.

Als je bezig bent met willen beseffen en begrijpen dan ben je bezig met toegang verschaffen.

Soms denk ik wel eens dat ze ons als experiment erin hebben gezet. Dat het een simulator is als het ware. Dat God helemaal niet meespeelt in het verhaal. Dat het met kwade bedoelingen is gemaakt.

En dat je dan kunt spreken van een mooie natuur en mooie zon, dan is dat misschien bedoeld als afleidings-manouvre, zodat mensen zich niet bezig houden met de vraag waarom en hoe en wat.

Ik ben dus echt de hele dag bezig met inzicht krijgen erin.

Ik heb het al eens eerder gezegd. Een keer tijdens het slapen zag ik mezelf aan een computer liggen, ze waren bezig met controle uitoefenen en waren bezig met zaken tegenhouden. En dat zei op dat moment genoeg.

Over fouten maken in the matrix. Ik zei het je al eens Princess. Ik ga niets kapot gooien, wel valt vaker glas kapot hier, en dan lachen we en zeggen we hier dat het geluk brengt.

Ik ben bezig met orde en chaos. Zoals ik in het ouwehoertopic schreef. Verder ben ik bezig met gesprekken voeren naast internet. Ik heb een internet-verbinding zonder kabels. Een hele andere verbinding. Waar ook niet altijd de juiste informatie uit voort komt, maar toch vaker zinnige zaken.

Tis niet easy, het is in elkaar gezet dat het moeilijk is. En of het gemaakt is om ons te vermaken dat betwijfel ik ten zeerste. Ik denk eerder dat het gemaakt is om niet gekraakt te worden. Ik zeg dan wel vaker dat het een mooi spel is, dat het gemaakt is als entertainment. Maar volgens mij is het niet de bedoeling dat het entertainment is. Het is gemaakt om gekraakt te worden dus Dat is het doel. Iets dat slecht is moet gekraakt worden. En dat is ook het mooie eraan, vanzelf is het entertainment. Kraken is okey De kick van het kapot maken en kraken en toegang krijgen tot. Ultiem Samen werken Blijven nadenken dus. Zoals ik nu mijn bescheiden bijdrage lever.

Ik zeg tegen jou!!!!

Ga zo door

Zal het topic zeker blijven volgen en later dieper ingaan over oneindigheid en karma en nog meer.

Over besef ook. Waar mensen mee bezig zijn de hele dag. Volgens mij is het gros van de mensen nergens mee bezig als het aankomt op zaken als deze in dit topic beschreven.

Veel mensen zijn niet in staat tot beseffen van wat zich daadwerkelijk afspeeld. Omdat die mensen dat besef niet gekregen hebben. Mensen die dat besef wel gekregen hebben dat zijn de mensen die........

Je hoeft het niet eens intelligent te noemen. Het zijn de mensen die zich meer bewust zijn. De mensen die geen slaven zijn. De mensen die geen slaven willen zijn.

Nu even rusten weer.

Alles komt goed zeg ik maar

Hoe complex ze het ook hebben gemaakt. En wat de bedoeling is

Ik spreek vaker over God met de beste bedoelingen, maar vaak twijfel ik daar dus echt aan. Soms weet ik zelf niet meer wat ik wel of niet moet geloven in het hele gebeuren. De kans is dat je constant op een dwaalspoor wordt gebracht ook.

En dan ....is het even moeilijk. De eigenschappen van een doolhof ook. Een doolhof dat in beweging is constant.

Ik weet van mezelf dat ik goed in staat ben tot kraken en kapot maken. Je kunt dat zien als fouten maken. Ik ben niet eens begonnen daarmee. Maar ik merk iedere dag een wezenlijk verschil dus.

Waarom ben ik erin gezet als ik in staat ben om het kapot te maken?

Tot 2000 was ik niet in staat daartoe, ik was tot 2000 een slaaf dus. Het is dat ik 40 bier en 1 joint gerookt had, anders was ik nog steeds niet daartoe staat.

Volgens mij hebben ze niet met alles rekening gehouden

Ze hebben fouten gemaakt misschien.

Zo hebben ze bij jou ook inschattings-fouten gemaakt wellicht. Net zoals ze bij alle bewuste mensen inschattings-fouten gemaakt hebben. Misschien is hun eigen experiment uit de hand aan het lopen

Ik zeg maar zo

Action must be taken
We don't need a key
We just break in

Of rage against the machine het op die manier bedoelde weet ik niet. Maar ik zie daar wel een kern van waarheid in

[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 08-10-2006 20:58:20 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_42491084
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 18:55 schreef MostValuablePrincess het volgende:
" Duisternis is slechts de afwezigheid van licht."
Duisternis en licht zijn beiden transparant en onzichtbaar, het is pas wanneer een object aanwezig is dat beiden zichtbaar zijn .
  maandag 9 oktober 2006 @ 23:50:01 #164
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_42528999
ff serieus he. Als ik zo heel lang in mijn ogen wrijf, zie ik pixels
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
pi_42530160
@MVP:

Het is een aardige theorie. Meer ook niet ( voor mij ). Dat betekent niet dat het niet Interessant is om er op in te gaan.

Ik heb geen geloof. Als ik dood ga ben ik weg. Geen hemel, geen hel. Niets. Wat zou er met mij gebeuren als ik daadwerkelijk in de matrix dood zou gaan? In een programma bestaat niets niet. Nul is ook iets. Lijkt mij dat daar geen programma voor te schrijven is.

Als jij je zelf zou mogen ( moeten ) vergelijken met één van deze twee personages uit 'The Matrix' ben je dan:

Neo, degene die daadwerkelijk de regels kan buigen en breken. Incl. zwaartekracht. Wat in zou houden dat jij in de wereld zoals ik die ken zou kunnen vliegen e.d.

Morpheus, degene die ( als we voor het gemak alleen deel 1 in beschouwing nemen ) de grootste gelover is van de matrix maar blijkbaar niet sterk genoeg gelooft om zelf 'the one' te zijn. Wat op zich vreemd is aangezien hij 100% zeker weet dat de matrix bestaat, hij is tenslotte al buiten de matrix geweest.
God created the world but the Dutch created the Netherlands.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 00:41:09 #166
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_42530320
Wie in zijn vijand een machthebber ziet, zal als eerste tot slaaf worden gemaakt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_42530394
Dromenvanger.. meesterlijk weer

En MVP helemaal herkenbaar.. het is slechts het idee dat jij de Matrix bent want ons beangstigt.. houden we onszelf dan daadwerkelijk gevangen? En als eenmaal die vraag is gesteld zal je het antwoord uiteindelijk vinden.. je bent wakker door je te beseffen dat je droomt!!!
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 00:47:28 #168
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_42530440
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 00:44 schreef Boswachtertje het volgende:
Dromenvanger.. meesterlijk weer
Dromenvanger is een grootse vrije geest.

En nou ga ik slapen, voor wat het waard is.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 08:24:44 #169
27569 -SL-
I've got a jar of di-irt!
pi_42532986
*kick*

en TVP
It's pure evil to make a Captain walk the plank of his own ship, twice in one lifetime.
No good can come of it.
pi_42612487
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:45 schreef MostValuablePrincess het volgende:
Het is ook gebaseerd op subliminale technieken
http://www.onderzoekinformatie.nl/nl/oi/nod/onderzoek/OND1286266/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')