abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 juli 2006 @ 10:55:52 #26
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_39533707
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 09:38 schreef Dromenvanger het volgende:
Een circel staat ook voor geslotenheid. Een circel betekend dat je opgesloten bent binnen de circel.

Of je moet buiten de circel treden.
Hé DV, niet te persoonlijk worden over circels, hè? Je weet hoe gevoelig ik kan reageren op verhalen over Circle's.

Oh ja, een weetje: de kortste weg tussen twee punten is niet meer langs een rechte lijn, maar langs een cirkel met oneindige straal waarbij beide punten op de cirkel liggen.

Het draait dus allemaal om circles in deze wereld (zelfs de uitdrukking 'draait om...' impliceert iets ronds. Mooi hè,

Greetz
( )
  woensdag 5 juli 2006 @ 11:02:34 #27
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39533877
Ik had het niet over jou toen ik over circels had

Ik had het over de circel in zijn algemeenheid.

Als de circel onbeperkt groot is, dan is dat natuurlijk beter. Maar worden wij omsingeld door circels. Dan kunnen we nooit ontsnappen.

Mijn computer draait inderdaad, maar goed, mijn computer kan alleen maar draaien nu. Mijn computer weet geen andere manier dan draaien. Processor die draait toch? Steeds herhalingen die naar voren komen ook. Als iets draait, dan krijg je altijd hetzelfde te zien. Draaien schiet niet op. Je begint altijd weer van voren af aan, ik bij een circel is dat zo. Heb je een circel getekend, en ga je met je vinger over de circel, dan kom je steeds weer op hetzelfde punt uit.

Misschien dat er in de toekomst andere zaken komen, waardoor het niet om het draaien gaat. Een compleet nieuwe processor. Een processor die over een rechte lijn gaat. Oneindig en niet door circels. Maar dan schrijf ik weer op zomaar, processor die over een rechte lijn gaat dus. Maar misschien is dat wel de grootste onzin. Toch schrijf ik het even op. Omdat het in mijn hoofd kwam net.

Een rechte lijn misschien. Een oneindig rechte lijn. Een lijn zonder begin en zonder einde.

Maar dat is dus ook weer een losse gedachte van mij.

Door de circel zit je wel in je veilige gebied. Je sluit je af van impulsen van buitenaf. Je krijgt dan geen slechte invloeden binnen.

Maar hoe het precies zit weet ik nu ook even niet

Heb net een boek gehaald over de 6 getallen die het universum in stand houden. Zal me daar de komende weken in verdiepen om te kijken of ik misschien mijn mening kan aanpassen middels dat boek.

Zoveel boeken zijn er geschreven, dan is het sowieso handig om eerst eens te kijken hoe iemand anders naar de zaak kijkt.

Ook op fok! dus. In principe zou ik iedere mening serieus moeten nemen in eerste instantie. En daarna pas gaan oordelen of ik er verder mee kan.

Verder kunnen in mijn eigen omgeving dus.

Greetz back
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_39534026
tis maar een film hoor...
pi_39534080
tvp, geen flauw idee waar het overgaat maar volgens mij suggereert de TS dat we in een matrix leven
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen geluk, houdt je iemand anders verantwoordelijk voor jouw eigen geluk........................Dan ben je tijd aan het verliezen!
  woensdag 5 juli 2006 @ 11:17:26 #30
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39534336
We leven in een wereld en kosmos die ontstaan is op de een of andere manier.

Dan kun je zeggen. Het was een knal zonder bijbedoelingen. Je kunt zeggen dat het een oer-knal was die toevallig is ontstaan.

Of je zegt en denkt dat er meer achter steekt.

Het beste is altijd dat je alle opties open doet houden.

Ik denk dat het toch met bewust opzet gedaan is. En niet alles is slecht te noemen. Het zou pas slecht zijn als we allemaal slaven waren van ons eigen lichaam.

Dat wij kunnen denken erover, dat is een hele zege. Dat je kunt beseffen dat er iets is.

Stel we zouden het besef niet hebben. Dan ben je gewoon een slaaf.

Het feit dat mensen het besef hebben erover, dat maakt het al bijna tot een zege. Dan is het even zaak dat je het allemaal in kaart gaat brengen. En dat is niet moeilijk als je samen gaat werken.

Ga je samen werken aan het probleem, dan lost het probleem zich vanzelf op.

Ik zie mezelf dus ook niet als slaaf. Omdat ik boven de realiteit sta. Ik sta niet compleet boven de realiteit. Maar ik besef me wel dat het niet in orde hoeft te zijn. Dus de realiteit heeft mij niet in de greep. Hoewel ik soms dus nogmaals het idee heb dat ze mijn denken willen pakken. Dat merk ik omdat ik vaker het denk-proces weer moet aanwakkeren. Let ik 10 minuten niet op. Dan is er stront aan de knikker. Daarom moet ik ook alert blijven. Altijd alert. Als je niet uitkijkt dan hebben ze je zo te pakken. Ze zuigen je dan leeg volgens mij. Zo denk ik dus erover. Hou je de concentratie en focus niet. Dan verlies je in een mum van tijd je hele gedachten-goed.

De realiteit heeft me wel tot en met 2000 in de greep gehad. Toen was ik een slaaf. Tot mijn 23ste ben ik een slaaf geweest zonder besef.

En Godzijdank is dat nu anders. En in de toekomst zal het al helemaal anders zijn. Kwestie van speuren en jagen. En niet alles als vanzelfsprekend zien. Twijfelen af en toe.

Twijfelen over de gang van zaken zoals die nu is.

In principe overal aan twijfelen. Niet alles zomaar aannemen voor koek en ei.
  woensdag 5 juli 2006 @ 11:37:14 #31
129732 MostValuablePrincess
welke kant draait 'ie op?
pi_39535082
Was wel leuk geweest als ik zelf antwoorden mag geven op de vragen, maar goed.
Het is natuurlijk erg makkelijk de boel af te branden door te wijzen naar de gelijkenissen met de film, maar dat is onzinnig, daar de Matrix 1 het gewoon deels bij het rechte eind heeft. Dan kun je wel zeggen: dit is gebaseerd op een sci-fi film dus larie.... maar dat kun je ook gewoon niet doen. Ik heb eerlijk gezegd de posts van dromenvanger niet allemaal gelezen, (of bijna beter gezegd allemaal niet), maar ik zag iets over een hand in frituurvet, wat er op wijst dat de desbetreffende persoon het verhaal niet heeft gelezen.

Dus vanaf deze post wil ik graag concrete vragen horen en dan zal ik ze beantwoorden.
Dank voor het lezen trouwens.

EDIT: Ps. verpest het topic nou niet. Of je snapt het niet, of je loopt opzettelijk te kutten.

[ Bericht 11% gewijzigd door MostValuablePrincess op 05-07-2006 11:48:08 (ps) ]
pi_39536240
buitensysteemse interventie?
door wie of wat
waarom
wat is het doel
waarom zou ik ertegen moeten zijn
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
  woensdag 5 juli 2006 @ 13:04:42 #33
pi_39537871
Voeding. Onze energie is hun voeding. Door ervoor te zorgen dat wij onze energie op op voorhand bepaalde punten richten, krijgen ze precies wat ze willen. Je moet er van mij niet tegen zijn, maar het is wel zo 'verstandig'. Niet alleen kost het niet opposeren meer energie dan het wel opposeren, het ondermijnt ook je potentiaal. Zoals ik al zei willen ze je graag doen geloven dat slechts een karakter bent; dat je bijvoorbeeld slechts Jan de accountant uit Zeewolde bent, dat je zijn lichaam bent. Terwijl je veel meer bent...
  woensdag 5 juli 2006 @ 13:04:50 #34
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_39537875
Concrete vraag.
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 07:41 schreef jogy het volgende:
Anyway, TS. Betekent dit nou ook dat we volgens jou in een computerwereld zitten of zitten we hier in een organische wereld en probeert 'men' ons onder controle te krijgen om wat precies(?) te doen. Is er een groter doel waar we heen worden gestuurd of vinden ze het gewoon kek om met ons te spelen?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 5 juli 2006 @ 13:15:38 #35
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39538262
Ik vind het maar wazig allemaal. Mijn energie is van mij Ik kan me er ook niet veel bij voorstellen op dit moment.

Ik ben wel van mening dat je eerst het normale leven moet begrijpen voordat je met moeilijke zaken aan komt zetten die boven de realiteit staan.

Eerst jezelf kennen, vervolgens de wereld kennen en daarna pas bezig zijn met paranormale zaken.

Kan best zijn dat ze mijn energie willen stelen. Maar goed, ze doen maar.

Op dit moment ervaar ik gewoon het leven als okey. Zonder dat ik onderdeel ben van de meute.

Maar ik zal het topic links laten liggen.

Het topic is me te wazig. Het topic is niet duidelijk genoeg. En uit zelfbescherming neem ik afstand ervan.

Dus ik zeg

Tegen het topic. En neem me voor om niet meer te klikken.

Een citaat even van de TS:

"Zoals ik al zei willen ze je graag doen geloven dat slechts een karakter bent; dat je bijvoorbeeld slechts Jan de accountant uit Zeewolde bent, dat je zijn lichaam bent. Terwijl je veel meer bent..."

Je bent wie je bent. Je bent wie je zelf gelooft te zijn. Je kunt niet meer dan jezelf zijn.

Ik ben dromenvanger hier. In het echt Danny.

En daar valt niets op af te dingen

Dat is mijn identiteit ook wel.

En ik ben blij met die identiteit.

En ik weet ook dat ik meer dan mijn lichaam ben. Ik heb een geest en een ziel en eigen wil.

Volgens mij is er hier weer sprake van teveel achterdocht.

Maar nogmaals zeg ik. Er dienen uitbreidingen te komen nog.

En misschien heb ik het wel fout. Dan is dat zo. Maar ik heb geen boodschap aan vage theorien.

Duidelijkheid dus.

Bewijzen en voorbeelden. Duidelijke voorbeelden.

Wil je de waarheid aan het daglicht stellen dan moet je helder en duidelijk overkomen.

En dit topic is alles behalve duidelijk.

En dat is geen persoonlijke aanval. Het is kritiek op het formuleren en kritiek op de zaken die worden aangehaald.

Of het verstandig is, dat bepaal ik overigens zelf. Topic-starter komt iets te zelfverzekerd over naar mijn idee. Ik vind het verstandiger om me bezig te houden met aardse zaken nog En heb ik inzicht in alle aardse zaken dan schakel ik vervolgens over op de rest.

Eerst deze realiteit begrijpen en dan verder gaan.

Je kunt geen stappen overslaan. Stap voor stap dus.
  woensdag 5 juli 2006 @ 13:29:55 #36
pi_39538736
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 13:04 schreef jogy het volgende:
Concrete vraag.
[..]
Allereerst, goede vraag. Kijk alles om je heen is simulatie/illusie. Dus in principe is het eigenlijk beide. Zowel een computersimulatie als organisch, omdat het organische er binnen ligt in feite. En hoewel alles om je heen simpelweg illusie is, is er een ding 'vast' en dat is de vrije wil. Deze wordt nooit violated. Maar ik snap dat je je dat afvraagt, al is het lastig vanwege de definitie van organisch. Een pasgeboren kalfje definieren we als organisch, dus is de wereld om ons heen organisch, maar dit kalfje is evenwel een computer simulatie... dus beide.
  woensdag 5 juli 2006 @ 13:33:18 #37
pi_39538864
@Dromenvanger, is goed. Respect. 't Is goed als/dat je het topic even links laat liggen. En je hoort mij heus niet zeggen 'je bent er niet klaar voor', want dat is zo denigrerend arrogant. Maar ik wil het nu gewoon bij concrete vragen houden en die dan beantwoorden. Toch dank voor je feedback.
  woensdag 5 juli 2006 @ 14:01:08 #38
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_39539772
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 13:29 schreef MostValuablePrincess het volgende:

[..]

Allereerst, goede vraag. Kijk alles om je heen is simulatie/illusie. Dus in principe is het eigenlijk beide. Zowel een computersimulatie als organisch, omdat het organische er binnen ligt in feite. En hoewel alles om je heen simpelweg illusie is, is er een ding 'vast' en dat is de vrije wil. Deze wordt nooit violated. Maar ik snap dat je je dat afvraagt, al is het lastig vanwege de definitie van organisch. Een pasgeboren kalfje definieren we als organisch, dus is de wereld om ons heen organisch, maar dit kalfje is evenwel een computer simulatie... dus beide.
Als alles een simulatie is dan is niets organisch maar kan je het uiteindelijk allemaal als digitaal beschouwen lijkt me. Als die [whatever it is] waar we ons 'leven' in leiden wordt uitgezet dan bestaat [het] niet meer zoals we dat kennen.
Vrijheid
  woensdag 5 juli 2006 @ 14:05:16 #39
pi_39539914
Ligt er maar even aan welke definitie je hanteert. In de zin van koolwaterstof bevattend: Ja. In de zin van niet-kunstmatig:Nee.
  woensdag 5 juli 2006 @ 14:08:15 #40
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_39540005
Maar in principe zouden we [daarbuiten] net zo goed een stel hersenen in een potje kunnen zijn, aangesloten op een netwerk?
Vrijheid
  woensdag 5 juli 2006 @ 14:16:14 #41
pi_39540267
Ja en dat kun je zelfs nog verder door trekken .
  woensdag 5 juli 2006 @ 14:24:30 #42
pi_39540521
Het nadeel van dit besef is dat men misschien gaat denken: Oh dit lichaam is een illusie, dit huis is een illusie, dus hop! de fik erin en breken die benen!.....
Nou, nee dat kun je beter niet doen. Je bent namelijk wel verbonden met je illusie-lichaam zolang je in de Matrix zit, al kun je hier wel degelijk van loskomen, maar dit vergt enorm veel training, inzicht en besef. Sommige mensen denken ook dat zodra ze sterven hun geest de matrix verlaat, maar dit is onjuist ook het afterlife of een reincarnatie (voor zij die erin geloven) kan net zo goed in de Matrix zelf plaats vinden.
  woensdag 5 juli 2006 @ 14:30:09 #43
pi_39540690
"Death is no cure for ignorance"

"If consciousness left the body believing totally that it was going to the heaven of Jesus and the Christian version of God, this would be its experience; that is what it would 'see' because that is what it believed it would see. It was the same with the other religious beliefs and the Matrix maintained a Christian 'heaven', Islamic 'heaven', Hindu 'heaven' and Jewish 'heaven', etc. But these were nothing more than figments of expectation. Only that which was free of conditioned belief was able to transcend the vibratory illusions of the Matrix and become consciously one with the Infinite. Belief was the prison and other levels of the Matrix were different levels of illusion. This meant that the overwhelming majority of information 'channelled' through psychics in the Time Loop was from consciousness still caught in the Matrix. This might know more than those in the Time Loop density, but it was still in the web of illusion."
-David Icke-
pi_39540785
Ik denk dat TS de filosofie uit de Matrix iets te letterlijk heeft genomen.
Ja, die met de ballen in de bek.
  woensdag 5 juli 2006 @ 14:34:07 #45
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_39540821
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 10:55 schreef Circle het volgende:

[..]

Hé DV, niet te persoonlijk worden over circels, hè? Je weet hoe gevoelig ik kan reageren op verhalen over Circle's.

Oh ja, een weetje: de kortste weg tussen twee punten is niet meer langs een rechte lijn, maar langs een cirkel met oneindige straal waarbij beide punten op de cirkel liggen.

Het draait dus allemaal om circles in deze wereld (zelfs de uitdrukking 'draait om...' impliceert iets ronds. Mooi hè,

Greetz
( )
Staat de eeuwige cirkel vast? Meningen gevraagd zie ook dit topic eens over de eeuwige cirkel en of ie vaststaat..wat je iig leert als je dit topic doorleest is dat DV zijn lappen tekst nog steeds niet verleerd heeft

Maar zekers, zal ik reageren..

Maar eerst ga ik buiten zitten..
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_39540922
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:33 schreef Biancavia het volgende:
Ik denk dat TS de filosofie uit de Matrix iets te letterlijk heeft genomen.
Volgens mij neem jij zulke zaken veel te lichtvoetig.
Graag op anoniem
pi_39541069
tvp

leuke zienswijze. ik geloof er zelfs wel het e.e.a van. Interesting ook om zelf met brain-manipulatie aan de gang te gaan.
  woensdag 5 juli 2006 @ 14:44:18 #48
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_39541108
Waarom zoek je het eigenlijk in het digitale?

Mij klinkt het wel redelijk in de oren als men zegt dat 'er meer is'. Maar ik denk dat het potentieel in ons zelf zit en dat het niet via één of ander digitaal netwerk waar ons volk dan al duizenden jaren in gevangen zit. Alleen al het feit dat het aantal mensen op de aarde nog steeds per dag toeneemt vind ik al een potentiele aanwijzing dat dit is wat het is, niet meer en niet minder. Waarom? ik ga er vanuit dat de mensen die ik tegen kom ook daadwerkelijk hetzelfde in elkaar steken als mij hè. Misschien met een paar digitale mensachtige ertussen die het één en ander in goede banen leidt maar that's it. Nu lijkt het me moeilijk voor een opsalgplaats om extra ruimte te creëren, met welk doel trouwens? Ok, daar valt wel een mouw aan te passen. Misschien moet ons soort wel een bepaalde tijd overleven in stasis omdat er iets met de planeet aan de hand is en het tijd nodig heeft om weer leefbaar te worden, niet belangrijk.
Vrijheid
pi_39542511
erg interessant om te lezen tot dusver MostValuablePrincess, echt wel.
maareh hoe weet je dat het zo is? geloof je dat, weet je het of heb je dit ergens gelezen?
quote:
Sommige mensen denken ook dat zodra ze sterven hun geest de matrix verlaat, maar dit is onjuist ook het afterlife of een reincarnatie (voor zij die erin geloven) kan net zo goed in de Matrix zelf plaats vinden.
net zo goed, of net zo goed niet, is het niet?dat is een keuze die je op dat moment maakt, eh niet?
en je ziel dan? waar gaat je ziel heen volgens jou?
ik heb nog niet alles gelezen, alleen de eerste helft van je openingspost, rest doe ik later, dus misschien had je dit al beantwoord.
hoor het wel.
  woensdag 5 juli 2006 @ 15:46:06 #50
pi_39543092
Net zo goed wel.
Het is fout te denken dat zodra je sterft je ziel/geest whatever, de Matrix verlaat. Zie mijn Icke-quote anders.
Maar leuk dat je leest .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')