abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41685256
Ik hoor op Amputechture weinig chaos. Het oeverloze gejam, wat ze zowel live als op plaat (Frances the Mute) niet kunnen was de reden waarom ik Frances the Mute ook niet kon luisteren op anderhalf nummer na of zo. Daarnaast blijven voor mij de Tremulant EP en Deloused het beste wat ze tot nu toe hebben uitgebracht .
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 11 september 2006 @ 20:38:42 #77
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_41718033
Dan zijn we het niet helemaal eens, want ik vind dat oeverloze gejam live uiterst vervelend maar begrijpelijk. Op plaat vind ik het echt geniaal. De beheersing om niet meteen in de 300e versnelling door te rammen en heel bedachtzaam elke noot te plaatsen...dat vind ik gewoon geluidskunst.

Maar ik vind t vreemd. Mensen willen blijkbaar toch een stem horen ofzo, terwijl, zoals ik het hoor, the Mars Volta in de studio op de instrumentale stukken minstens zo sterk is als met zang (ik filosofeer er wat op los hoor, geen verwijtende toon ofzo). Wat ik bedoel met chaos is dat je op dit album onder elke noot 300 lagen aan gitaareffecten hoort, ook als t n simpel stukje is en dat had je op Frances the Mute toch echt niet hoor, was het ook wel maar veel discreter.

Als ik je nog wat mag aanraden: Probeer de opnamen van live in de Melkweg 200 eh 3 ofzo eens te pakken te krijgen. Die zijn echt bril-jant. Dat vind ik op t beste wat ze gemaakt hebben. Geen gejam (liedjes -7 minuten) en een furieuze Bixler (dat reffrein van Cicatriz is echt genius, gekrijs maar genius. En zonder dat superirratante onderbrekinkje).
pi_41728085
Ik was bij dat optreden (Melkweg, 2003) en daar speelden ze maar 4 nummers van Deloused, maar dan enorm uitgerekt. Na dat optreden heb ik het toen ook gehad met deze band. Een hoop gespring en loze orgelsolo's en veel te lange "soundscapes"/gejam in de nummers die er eigenlijk niet hoorden.
Het optreden ervoor (in 2002, ten tijde van de Tremulant EP), in de kleine zaal van de 013 als voorprogramma van Les Savy Fav, was daarentegen wel briljant.

Maar goed, ik vind Frances the Mute niets, jij vind het geweldig.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  dinsdag 12 september 2006 @ 20:53:20 #79
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_41748611
Ja, opgezocht, was 2002.

En die soundscapes zijn bij vlagen te walgelijk voor woorden, bij nog minder vlagen briljant, maar waar ze op dat moment dus mee bezig zijn is nieuwe ingangen te vinden om op album uit te werken. De jams zijn dus allerminst overbodig. Dat vind ik ook niet meer dan normaal als jouw doelstelling is goede albums uit te brengen. En als er mensen zo gek zijn om het leuk te vinden kan je er ook nog mooi aan verdienen. Het mooie is: het zijn uiteindelijk ook de mensen die het echt mooi vinden die komen (dachten ze tot dat urine-incident). Uiteindelijk is Amputechture ook weer een resultaat van dat jammen en dat hoor je.
  woensdag 13 september 2006 @ 20:47:17 #80
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_41781878
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 20:53 schreef wallofdolls het volgende:
...dat urine-incident...
Eeen urine-incident? Vertel vertel?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  woensdag 13 september 2006 @ 21:16:34 #81
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_41783001
Er zijn zelfs beelden van. Er waren dus anti mars volta freaks binnen gekomen speciaal om iets uit te halen. Dan is het nog niet eens zo erg dat je the Mars Volta niet goed vind, maar dat je zo gefrustreerd bent dat je je zo druk gaat maken en ze lopen treiteren omdat je ze niet goed vindt... ik zou mn tijd wel beter kunnen gebruiken. Naja je ziet het wel, op n gegeven moment klapt ie zn gitaar tegen t kabinet en loopt weg.

http://www.youtube.com/watch?v=-A850nknFcg

Beste muziekfragment wat ik ooit heb gehoord trouwens. Day of Baphomets intro. Wat omar daar staat te spelen, die vage geluidjes
  woensdag 20 september 2006 @ 23:36:17 #82
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_42002247
raar stukje, dat urine incident.

Over de nieuwe plaat:

ik heb m op vinyl gekocht en ben er helemaal weg van. Prachtige plaat, iets minder gefreak, iets meer liedje, prachtige sfeer, nou ja, geweldig dus. Wel een vaag einde trouwens. De Mars Volta is nogal van de oneindige uitloopgroeven zeg maar, waardoor de plaat dus gewoon door blijft lopen. Nou moedigt dit aan om snel de kant om te draaien, maar de laatste kant heeft dit ook. Moedigt aan om kant A weer op te zetten...

Prachtige uitgave ook. Mooi gekleurd vinyl, mooie stevige hoes.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
  maandag 13 augustus 2007 @ 19:25:38 #83
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_52338282
Ik ben dus uiteindelijk niet echt gecharmeerd geraakt van Amputechture. Meccamputechture en Day of the Baphomets zijn de enige nummers die echt het niveau van Frnces halen.

Maar nu het goede nieuws. The Comatorium (hoe betrouwbaar? waarschijnlijk niet) meldt dat er zich een dezer dagen vrij zeker een lek gaat voordoen van het nieuwe album.
  dinsdag 4 september 2007 @ 00:51:50 #84
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_52929725
Laten ze maar naar NL komen. En rap een beetje.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_52964504
en, waar is dat lek?
Zo hee
pi_53918191
De-loused Frances the Mute

Wat een heerlijke muziek vind ik dit... En wat kon ik ze op Lowlands 2003 nog slecht volgen. Misschien zijn ze op CD gewoon echt een stuk beter dan live.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_53922809
quote:
The Mars Volta have delayed their new album Bedlam in Goliath until January 29th, 2008. The album was supposed to be released this year, but Mars Volta probably didn’t want to compete in the same season as Radiohead’s In Rainbows.
bron
  zondag 14 oktober 2007 @ 15:52:48 #88
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_53926236
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 00:31 schreef LintuxCx het volgende:

Wat een heerlijke muziek vind ik dit... En wat kon ik ze op Lowlands 2003 nog slecht volgen. Misschien zijn ze op CD gewoon echt een stuk beter dan live.
Same here: in het voorprogramma van de RHCP in 2003 vond ik ze vreselijk ruk.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  zondag 14 oktober 2007 @ 18:45:20 #89
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_53929716
Ahaha "didn't want to compete in the same season as In Rainbows". Wat een bullshit. Het had hoogstwaarschijnlijk weer te maken met de platenmaatschappij die singles wilden zien. Dat gespeculeer zzzzz
pi_53931183
De-loused is de enig plaat die ik ken, maar ik vind em vet!

Kan iemand mij nog een ander album aanraden? Of zijn ze allemaal even vet?
pi_53931788
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 19:52 schreef super-muffin het volgende:

Kan iemand mij nog een ander album aanraden?
Frances the Mute
pi_53939369
^^ Wat hij zegt. Heeft me iets langer geduurd voor ik die echt kon waarderen, maar zeker even proberen!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 15 oktober 2007 @ 09:36:43 #93
75447 sir_Tachyon
pi_53942581
Zolang je maar de tijd neemt voor de cd. En vooral voor het laatste nummer die 30 min duurt. Zit een geweldige opbouw in.
pi_54760960
Ik zie op ticketmaster op 6 maart een concert in Tilburg. VVK vanaf zaterdag.

http://www.ticketmaster.nl/html/artist.htmI?l=NL&artist=THE%20MARS%20VOLTA
Zo hee
pi_54761120
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 00:31 schreef LintuxCx het volgende:

Ik heb niet echt aan de nieuwste cd kunnen wennen om de een of andere reden. Maar goed, die eerste twee zullen gelukkig nooit vervelen!

Op sommige video's vind ik ze te gek spelen, maar het overgrote deel lijkt me helemaal niks, live. Hoop gepriegel en je herkent de nummers nauwelijks... :\ Nou hoort dat ook wel bij ze, maar goed, ieder z'n ding
all your heroes are whores
  woensdag 21 november 2007 @ 15:29:21 #96
75447 sir_Tachyon
pi_54762115
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:44 schreef paella het volgende:
Ik zie op ticketmaster op 6 maart een concert in Tilburg. VVK vanaf zaterdag.

http://www.ticketmaster.nl/html/artist.htmI?l=NL&artist=THE%20MARS%20VOLTA
Yeah, ik ben er bij. Zal wel weer in mijn 1tje worden aangezien over het algemeen mijn medemens hun vergelijkt met geluiden als "pling, plong, pling, miauw, miauuwwuuiwiie" (zoiets ongeveer).
  woensdag 5 december 2007 @ 11:13:39 #97
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_55053141
hmmm ja och, voor 1 keer moet dat kunnen toch. Ik heb nou ook niet echt behoefte aan aanspraak als ik bij The Mars Volta sta te kijken
pi_55056438
Mijn ticket is binnen, ben benieuwd, dit wordt mijn eerste keer TMV live. De nieuwe vier nieuwe songs van the bedlam in goliath die al gelekt zijn klinken in ieder geval zeer veelbelovend!
A pseudo-individual is a resource to be mined
like any other product only, this one sells itself
http://www.last.fm/user/paradigm__shift/
pi_55065263
zit te nog te twijfelen of ik ook ga...tilburg ligt voor mij niet echt om de hoek
en heb ze al 3x eerder gezien..maarja de laatste keer is alweer een paar jaar terug

kijk in iedergeval uit naar het nieuwe album!
pi_55085547
Beetje hoop dat ze in de loop van de tour ook gewoon naar A'dam komen
Zo hee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')