quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:28 schreef Homdeck het volgende:
Welke artiest/band heeft de meeste hits in de Nederlandse top 40 gehad?
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:36 schreef Homdeck het volgende:
laat je trouwens niets wijsmaken door wikipedia als jullie het antwoord straks willen controleren. Die info klopt namelijk niet. Ik heb hier een Top 40 hitdossier die iets betrouwbaarder is dan wikipedia
Het hoeft geen Nederlandse band te zijn. Beatles zijn ook genoemd, maar nog geen reactiequote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:39 schreef Frollo het volgende:
Ik ben toch bang BZN
nee, is ook al genoemdquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:44 schreef Zwansen het volgende:
Marco?
Prince?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:45 schreef Homdeck het volgende:
solo-artiest
Brian Ferryquote:
Working on itquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:41 schreef Asmodian het volgende:
Deel twee alweer!
MaJo - mag ik misschien een pimp-actie van de OP voorstellen?
On topic: Umm... Stones toch dan maar?
Elton Johnquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:47 schreef Homdeck het volgende:
nope
Was ik net klaar met de punten op te tellen en ging ik ze posten, doe je't zelf!quote:
Ik denk dat dat 'm is.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:49 schreef Berkery het volgende:
Cliff Richard?
Ik had toch eerder gezegd dat ik het zou doen. Wel luisteren hequote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:50 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Was ik net klaar met de punten op te tellen en ging ik ze posten, doe je't zelf!
Blijf je dan ook zelf de puntentelling doen? Wil wel graag meehelpen, maar wil net zo lief niks doen . En, wil je hulp bij de pimpage of wil je het liever toch zelf doen. Kan het wel snappen, is toch jouw initiatiefquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik had toch eerder gezegd dat ik het zou doen. Wel luisteren he
Dacht dat het makkelijker was als ik het zou doen, kan ik het in de OP zetten. Wat moet er nog meer gepimpt worden dan? Dacht dat het al behoorlijk gepimpt wasquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:54 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Blijf je dan ook zelf de puntentelling doen? Wil wel graag meehelpen, maar wil net zo lief niks doen . En, wil je hulp bij de pimpage of wil je het liever toch zelf doen. Kan het wel snappen, is toch jouw initiatief
Ik zeg niks meerquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dacht dat het makkelijker was als ik het zou doen, kan ik het in de OP zetten. Wat moet er nog meer gepimpt worden dan? Dacht dat het al behoorlijk gepimpt was
Swazilandquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:57 schreef Berkery het volgende:
Noem drie Afrikaanse landen die geen kustlijn hebben.
Hebben die niet alle drie een kustlijn?quote:
Ethiopiëquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:57 schreef Berkery het volgende:
Noem drie Afrikaanse landen die geen kustlijn hebben.
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:58 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Swaziland
Lesotho
Ethiopie (door Eritrea)
Kenia heb ik al verbeterd, van die andere twee heb ik geen ideequote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:59 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Hebben die niet alle drie een kustlijn?
I like the question mark!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dacht dat het makkelijker was als ik het zou doen, kan ik het in de OP zetten. Wat moet er nog meer gepimpt worden dan? Dacht dat het al behoorlijk gepimpt was
Hip Hip!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:00 schreef Berkery het volgende:
[..]
[afbeelding]
Asmodian + 1
Klik hierrrrr voor een recente kaart
Lance Armstrongquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:03 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Hip Hip!
Noem 3 mensen die tenminste 3x de Tour de France hebben gewonnen
Wacht maar, ben met een uberpimp actie bezigquote:
Helemaal goedquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:04 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Lance Armstrong
Bernard Hinault
Miguel Indurain
Vol verwachting klopt mijn hartquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wacht maar, ben met een uberpimp actie bezig
mijn woonplaats dusquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:10 schreef Asmodian het volgende:
Borger, toch?
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:12 schreef MaJo het volgende:
Damn, heb er familie wonen maar kon niet meer op de naam van dat kutdorp komen Opeens schoot het te binnen maar te laat
Sorry, zei het in de emotie Vind het een leuk dorp en kwam er vroeger veel. Mooie omgeving!quote:
Nice savequote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Sorry, zei het in de emotie Vind het een leuk dorp en kwam er vroeger veel. Mooie omgeving!
Meen het wel echtquote:
haha ok ik vergeef je. Het is ook een dorp van niks. Snap niet wat die duizenden toeristen hier allemaal te zoeken hebben eigenlijk.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Sorry, zei het in de emotie Vind het een leuk dorp en kwam er vroeger veel. Mooie omgeving!
Nooit geweest, wel veel van gehoordquote:
Dat is correct! - en ik zal hier maar niet zeggen wat de betekenis ervan is, voor de mensen die de film nog niet gezien hebben (en dat dus vandaag moeten doen ).quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:18 schreef Berkery het volgende:
Rosebud!
Die, ja.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:27 schreef AntonDingeman het volgende:
Michael Moore
Warm. Inspiratie:quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:27 schreef AntonDingeman het volgende:
Alweer een filmvraag?
All Stars?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:34 schreef AntonDingeman het volgende:
Uit welke Nederlandse serie komt de fictieve horecagelegenheid Vijf bier?
Ja!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:39 schreef sportfreak het volgende:
Het zonnetje in Huis?
Nou moet ik een nieuwe vraag stellen toch?quote:
Howard Carterquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:43 schreef sportfreak het volgende:
Wie ontdekte het graf van farao Toetanchamon?
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:46 schreef Asmodian het volgende:
Ai, inkoppertje gemist
Yay - Doktoro Esparanto heerscht!quote:
1. Spaansquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:54 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Yay - Doktoro Esparanto heerscht!
Mag ik dan de top-5 talen naar sprekers die de taal als moedertaal hebben?
Hint: Esparanto komt er helaas nog niet in voor
Hij kan wel zeggen wie er het dichtste bij zit.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:55 schreef AntonDingeman het volgende:
dat wordt moeilijk Asmodian. Dat heeft natuurlijk niemand in 1x goed.
Ja, dat is waar. Maar het wordt een beetje Mastermind dan.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:57 schreef Frollo het volgende:
[..]
Hij kan wel zeggen wie er het dichtste bij zit.
Iddquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:58 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Maar het wordt een beetje Mastermind dan.
Nou nog in de juiste volgordequote:
Zo issie goed!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:04 schreef Frollo het volgende:
1. Mandarijn
2. Hindi
3. Spaans
3. Engels
5. Russisch
dan?
Woah, had ik niet verwacht!quote:
OMG!!1! D::D FOUT!_O- !!! HA HA HA!!1!!1!!!!! Het is Kröller-Müller!!11!!!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:24 schreef Asmodian het volgende:
Kroller Muller Museum
Museum Catharijneconvent
Paleis het Loo
OMG!!11! M3=n00bxzor!!!!111!!!1eleventy!!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:26 schreef Frollo het volgende:
[..]
OMG!!1! D::D FOUT!_O- !!! HA HA HA!!1!!1!!!!! Het is Kröller-Müller!!11!!!
Asmodean +1
Dat issem!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:30 schreef MaJo het volgende:
Kontiki
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:31 schreef Asmodian het volgende:
Eigenlijk Kon-Tiki, maar we gaan hier niet mieren-copuleren
Nee, het gaat om leiders van landen. Voor 1986 inderdaad.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:37 schreef Asmodian het volgende:
Dus massamoorden na 1986 tellen niet mee. Tellen terroristische aanslagen? (Zoals bijv. Timothy McVeigh, die na 1995 actief was)
Stalin en Hitler zijn goed, Stalin staat op de juiste plek, Hitler niet. Het gaat om absoluut aantal, niet relatief. Anders zou Pol Pot er zeker instaan (op 1 zelfs)quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:37 schreef Frollo het volgende:
1. Stalin
2. Hitler
3. Pol Pot
4. Idi Amin
5. nog een Afrikaan?
precies het lijstje wat ik in gedachten had. Misschien met Pol Pot en Idi Amin omgedraaid, dusquote:
Eerste drie zijn goed en op de goede volgorde. Laatste twee zijn niet goed.quote:
Lenin is goed, alleen niet op de goede plaats. Chiang Kai-Shek staat wel in de top 10 maar niet in de top 5.quote:
Of diens premier tijdens WOII, Tojo - hangt er van af wie je als verantwoordelijk achtquote:
Oeh! Da's ook geen verkeerde gok!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:48 schreef Frollo het volgende:
Franco?
Maar een gok nevertheless.quote:
Yay!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
Japan staat op 5
Bron: http://www.straightdope.com/columns/021018.html
Asmo + 1
Dat is het aller-irritantst, is het niet?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:50 schreef AntonDingeman het volgende:
AAAARGH. Ik postte binnen 1 seconde na Asmo.
Ziehier...quote:
Rod Stewart claimt dat altijd wel, maar dat was op een strand en de statistieken kunnen niet gecontroleerd worden. Er waren ook allerhande andere activiteiten aan de gang. Het is iig niet verifieerbaar.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:58 schreef MaJo het volgende:
Rod Stewart?
Dat heb je goed gelezenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:59 schreef AntonDingeman het volgende:
Het is dus geen band?
Dat is'm! Zie hier voor bron.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:02 schreef Homdeck het volgende:
Paul McCartney
Zo zie je maar dat je eerste ingeving vaak het beste is.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:05 schreef MaJo het volgende:
Wat? Ik heb een Beatles-gerelateerde vraag niet goed? Dacht wel aan hem maar dacht dat het niet goed zou zijn (anders had ik het immers geweten toch? )
Je moet gewoon meer vertrouwen hebben in de smaak van Braziliaanse mensenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:05 schreef MaJo het volgende:
Wat? Ik heb een Beatles-gerelateerde vraag niet goed? Dacht wel aan hem maar dacht dat het niet goed zou zijn (anders had ik het immers geweten toch? )
Syd Barnettquote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:07 schreef Homdeck het volgende:
Over wie gaat het nummer Wish you were here van Pink Floyd. Eitje lijkt me.
Ah, daar staat paying audience. Ik heb wel eens gelezen dat Jean Michel Jarre voor een veelvoud daarvan aan mensen heeft gespeeld (maar daar ga je geen geld voor neerleggen, uiteraard)quote:
Asmodian + 1quote:
Ai, ik dacht dat ik dat in mijn beschrijving had gezet, maar kennelijk heb ik dat over het hoofd gezien. Mea culpaquote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:08 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ah, daar staat paying audience. Ik heb wel eens gelezen dat Jean Michel Jarre voor een veelvoud daarvan aan mensen heeft gespeeld (maar daar ga je geen geld voor neerleggen, uiteraard)
Yay!quote:
Dat eerste welquote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:12 schreef requiem4adream het volgende:
landverrader... deense minister die met de duitsers heulde
Ik reken het goed. Vidkun Quisling was helemaal niks toen de Duitsers het land binnenvielen, maar probeerde zich tot Fører van Noorwegen uit te roepen. Hij is tot premier benoemd door de Duitsers (in feite een ministerpost onder de Reichskommisar) en collaboreerde met de Duitsers.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:15 schreef requiem4adream het volgende:
oow dan was het een noor
Een muis toch gewoon?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:20 schreef requiem4adream het volgende:
Hoe heet het wezentje waarop Mickey Mouse (zoals hij er nu uitziet) is gebasseerd... en met wie heeft Walt Disney deze ontwikkeld?
Ik zou het nou niet direct een muis noemen ondanks dattie er wel een beetje op lijktquote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:21 schreef Frollo het volgende:
[..]
Een muis toch gewoon?
En Mickey's medebedenker was een tekenaar van Nederlandse afkomst, iets met een U, ik kom er niet op...
Nope... ik zou ook niet in de richting van een muis denken maar een ander knaagdierquote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:29 schreef Asmodian het volgende:
Bedoel je Mortimer Mouse?
Asmodian +1quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:32 schreef Asmodian het volgende:
Enige andere gok die ik kan bedenken is Oswald the Rabbit... Dat houdt mijn kennis over het begin van MM op ben ik bang
Een konijn is geen knaagdier.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:33 schreef requiem4adream het volgende:
[..]
Nope... ik zou ook niet in de richting van een muis denken maar een ander knaagdier
Phew. Dat was geen makkelijke. Maar toch:quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:35 schreef requiem4adream het volgende:
[..]
Asmodian +1
[afbeelding]
ik ben weg
Guys & Dolls is van Frank Loesser. De rest is goedquote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:38 schreef MaJo het volgende:
South Pacific, Oklahoma en Guys & Dolls?
David Merrickquote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:42 schreef MaJo het volgende:
of 42nd street?
Bob Fossequote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:44 schreef Homdeck het volgende:
gokje op chicago. ken de beste man niet
Ik ken ze wel, dat is het frustrerende En het zijn twee mannenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:44 schreef Homdeck het volgende:
gokje op chicago. ken de beste man niet
Is de choreograafquote:
Claude Michel Schönberg en Alain Boublil. Kijk, over recente musicals weet ik veel meerquote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:47 schreef Homdeck het volgende:
Miss Saigon
En de schrijver van het boek! Maar ja, Frank Ebb is misschien juisterquote:
Jawel (de andere grote was The King and I)quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:47 schreef MaJo het volgende:
Toch niet Sound of Music?
Inmiddels verkoopt hij er wel meerquote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:58 schreef Asmodian het volgende:
Jamie Cullum?
Dat zou ik wel denken, ja -quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Inmiddels verkoopt hij er wel meer
Asmo + 1
Ben benieuwd wat er stondquote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:01 schreef AntonDingeman het volgende:
edit:
Hmmm. Internationaal, I presume?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:02 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Dat zou ik wel denken, ja -
Goed, noem mij 10 namen die voorkwamen in de top-50 komieken aller tijden zoals opgesteld door komieken en experts in januari 2005
Dat zijn er al vier - De drie die je noemden staan zelfs in mijn persoonlijke top-5!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:05 schreef MaJo het volgende:
Kom niet verder dan Billy Connely en Eddy Izzard Misschien ook nog John Cleese? En die man van the Office, ... Gerald?
Ja, Ricky Gervais of zo toch?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:07 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Dat zijn er al vier - De drie die je noemden staan zelfs in mijn persoonlijke top-5!
Die gast van The Office heet heel anders, maar hij staat er wel in
Heb hem al verbeterdquote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:07 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Dat zijn er al vier - De drie die je noemden staan zelfs in mijn persoonlijke top-5!
Die gast van The Office heet heel anders, maar hij staat er wel in
Cleese, Marx, Chaplin, Murphy, Pryor en Cosby zijn juistquote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:06 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hmmm. Internationaal, I presume?
Benny Hill
John Cleese
Groucho Marx
Charlie Chaplin
Louis de Funès
Eddy Murphy
David Letterman
Lenny Bruce
Richard Pryor
Bill Cosby
Hijquote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:11 schreef Asmodian het volgende:
Larel en Hardy zijn juist, daarmee hebben we er 10 dus het punt gaat naar AntonDingeman
AntonDingeman +1
Spijt me voor MaJo en Svyatagor die 4 resp. 5 namen toevoegden. Maar ik ga uit van de regels van het Muziek Trivia gebeuren en dus krijgt de persoon die de laatste naam heeft het punt. Zonde voor Svyatagor dat die geweldige komieken die hij/zij noemde er niet in staan
De lijst is trouwens hier te bewonderen
Ai, dat klopt ja. Stan Laurel & Oliver Hardy staan er dus wel in. Ik blijf bij mijn beslissing, maar van mij mag je het punt best aan iemand anders toekennen. Hoeft echter niet.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:15 schreef AntonDingeman het volgende:
Oh, wat gemeen, ik heb bijna niks gedaan.
Ik zei zelfs Stan & Laurel ipv Laurel & Hardy
Dat vind ik sportiefquote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:22 schreef AntonDingeman het volgende:
Geef maar aan Svyatagor, hij kwam net voor mij en had de meeste beantwoord.
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:34 schreef AntonDingeman het volgende:
Welke geboorteplaats hoort bij welke Nederlandse premier?
En dan gaat het over de premiers van ná 1965.
Oosterbierum (Friesland) Zijlstra
Roermond (Limburg) Van Agt
Bergambacht (Z.-Holland) Kok
Geldrop (N.-Brabant) Biesheuvel
Biezelinge (Zeeland) Balkenende
Hilversum (N.-Holland) De Jong
Haarlemmerliede (N.-Holland) Den Uyl
Rotterdam (Z.-Holland) Lubbers
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:42 schreef Homdeck het volgende:
Cals moet er ook nog bij zeker?
Goed:quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:48 schreef Homdeck het volgende:
Roermond (Limburg) Cals
Geldrop (N.-Brabant) Van Agt
Apeldoorn (Gelderland) Den Uyl
Hilversum (N.-Holland) Biesheuvel
Haarlemmerliede (N.-Holland) De Jong
Ha ... en jij hebt Den Uyl en Biesheuvel ook nog eens goed!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:48 schreef Asmodian het volgende:
Roermond (Limburg) De Jong?
Biezelinge (Zeeland) Balkenende natuurlijk
Apeldoorn (Gelderland) Cals dan maar
Hilversum (N.-Holland) Den Uyl
Haarlemmerliede (N.-Holland) Biesheuvel?
Yay!quote:
Cals is goed hoor.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:55 schreef Asmodian het volgende:
Roermond (Limburg) Cals
Apeldoorn (Gelderland) De Jong
Hilversum (N.-Holland) Den Uyl
Haarlemmerliede (N.-Holland) Biesheuvel
Edit: Oh nee, Cals was niet goed bij Homdeck, he? Nog ff denken dan
Hakuna matata!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:58 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Yay!
Effe voordat ook ik andere dingen moet gaan doen:
Vertaal de volgende zin van het Latijn in het Swahili: 'Nullus Anxietas'
Note: is niet zo moeilijk als het lijkt
Whoa, wat snel!quote:
geeft niet het bleef grotendeels gokken voor mijquote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:01 schreef AntonDingeman het volgende:
Ja, Homdeck had Cals-Roermond ook goed zie ik, sorry, niet gezien.
Voor mij ook, met het nodige Mastermind werkquote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:02 schreef Homdeck het volgende:
[..]
geeft niet het bleef grotendeels gokken voor mij
De laatste speelt zich inderdaad af in het Amazone-gebied. Maar "Amoreuze Amazone" is het niet.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:25 schreef Asmodian het volgende:
Wat een vraag! . Ik heb ze allemaal, maar moet toch heel, heel, heel goed nadenken.
De op een na laatste is denk ik Lambiorix. De laatste is iets met de Amazone, niet?
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:35 schreef Frollo het volgende:
1. is iets met een schorpioen, 'De S... Schorpioen'
Dacht ik.
Ja, die bedoelde ik. Maar het is hem nietquote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:38 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
[afbeelding]
Deze bedoel je?
Nee, dat is hem niet.
Je weet ook niet meer wat dat beestje kan?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:42 schreef Daffodil31LE het volgende:
Godver hoe heet dat ding.
Wiske heeft een beestje vast, daar gaat het boek over. Maar wat of hoe weet ik niet meer.
Deze is zo warm dat ik hem goed keur.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:46 schreef Daffodil31LE het volgende:
De Keienvreters? Steeneters? Dan moeten ze oppassen dat ze niet weer een steenezel tegenkomen.
nee, dat doe je pas als het oude vol is, de sluit-poster maakt de nieuwequote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:58 schreef Asmodian het volgende:
Ik denk niet dat ik er op ga komen, maar ik ga ff een nieuw topic aanmaken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |