abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:53:57 #1
129732 MostValuablePrincess
welke kant draait 'ie op?
pi_39505436
Koppeling Jezus UFO's

De eerste drie afbeeldingen komen van het fresco "The Crucifixion" (1350). Het hangt nu in het Visoki Decani Monestary in Kosovo, Joegoslavie.

Dan het schilderij "The Miracle of the Snow" van Masolino Da Panicale (1383-1440) hangt in de kerk Santa Maria Maggiore, Florence, Italie.
De combinatie ufo's/wolken terugkomst Jezus doet me denken aan Project Bluebeam

Dan "The Madonna with Saint Giovannino". Geschilderd in de 15e eeuw. Artiest onbekend, maar van de 'Lippi school'.

Dan komt "The Baptism of Christ" (1710) van de Belg Aert de Gelder. Hangt in het Fritzwilliam Museum, Cambridge.

The Assumption of the Virgin" door ANON (c.1490)

"La Tebaide" (c.1460-1465) Academy of Florence

Let op de gezichten in de 'kwalachtige' ufo's...
17e Eeuws fresco, hangt in de Svetishoveli Kathedraal in Mtskheta, Georgie

NS: layout een beetje aangepast

[ Bericht 1% gewijzigd door NorthernStar op 04-07-2006 15:16:08 ]
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:57:52 #2
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_39507383
Ik heb deze ook al eens gezien.

Zeer interessant
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:01:21 #3
81237 releaze
best of both worlds
pi_39507505
Wat gaaf
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:34:45 #4
pi_39508483
Ehm NorthenStar, ik zie de plaatjes niet meer na je wijziging? Ben ik de enige? Wel bedankt voor het aanpassen hoor

[ Bericht 3% gewijzigd door MostValuablePrincess op 04-07-2006 16:15:20 ]
  † In Memoriam † dinsdag 4 juli 2006 @ 16:32:17 #5
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39510281
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 15:34 schreef MostValuablePrincess het volgende:
Ehm NorthenStar, ik zie de plaatjes niet meer na je wijziging? Ben ik de enige? Wel bedankt voor het aanpassen hoor
Eugh het is doorgestreept dus niet meer van toepassing? Ik heb er alleen enters tussen gezet (stonden naast elkaar) en eentje verkleind zodat er niet zo'n frame omheen zit.

Van die onderste twee dacht ik dat wordt gezegd dat het de zon en de maan voorstellen. Het was opzich niet raar om die een gezicht te geven. Als ik het me goed herinner tenminste.

Wat denk je er zelf van btw?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:40:47 #6
pi_39510568
Ze doen het 'weer', de plaatjes
Hmm ja ik vind het maar vreemd. Dat er UFO's rondvlogen in de tijd van Jezus zou ik niet gek vinden, maar dat deze schilders ze (honderden jaren later) schilderden is wel apart. Het wijst erop dat ze deze waarschijnlijk zelf bedacht hebben in die setting. Dus dan is de vraag waarom? Wat willen ze ons vertellen? Dat het slechts een verzetje is van de schilders lijkt me sterk.
De bijbel zelf wekt ook wel vermoedens van alien-influence.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 17:12:26 #7
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_39511630
Jezus was een grey
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_39511747
Ik heb de meeste inderdaad al eens gezien, zeer opmerkelijk.
Old school thrash attack: www.violent-assault.tk
  † In Memoriam † dinsdag 4 juli 2006 @ 18:02:33 #9
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39512966
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 17:15 schreef Cataclysm_Child het volgende:
Ik heb de meeste inderdaad al eens gezien, zeer opmerkelijk.
Misschien zelfs wel op Fok

Ufo's op rotstekeningen, oude schilderijen en ande

De vraag is alleen wat je er verder over kan zeggen? Dit is nu een onderwerp waar ik wel eens de interpretatie van een 'scepticus' zou willen horen. Iemand die verstand heeft van oude schilderijen oid.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 22:06:08 #10
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_39520716
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:53 schreef MostValuablePrincess het volgende:
Koppeling Jezus UFO's
Hier een meer aardse verklaring voor (bijna) al deze schilderijen:
http://www.sprezzatura.it/Arte/Arte_UFO_eng.htm
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  dinsdag 4 juli 2006 @ 22:08:30 #11
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_39520783
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:02 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Misschien zelfs wel op Fok

Ufo's op rotstekeningen, oude schilderijen en ande

De vraag is alleen wat je er verder over kan zeggen? Dit is nu een onderwerp waar ik wel eens de interpretatie van een 'scepticus' zou willen horen. Iemand die verstand heeft van oude schilderijen oid.
Dit topic verwijst er ook naar:
ufo sightings eengrote glimps in het totaal plaatje
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_39541180
cool, ik begin ook te geloven dat nix, wat wij op deze planeet zien, waar is
  † In Memoriam † woensdag 5 juli 2006 @ 15:02:16 #13
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39541662
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:06 schreef Knarf het volgende:

[..]

Goeie idd.

Later eens uitgebreid bekijken.
pi_39558946
Hmm.. Tog eens research doen..
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_39573177
uit deze plaatjes en uit rotschilderingen blijkt dat ufo's niet nieuws zijn maar dat ze altijd al werden waargenomen door de mensen.(heb ook nog been paar mooie op men hd)

in de bijbel stikt het ook van de ufo's , je moet ze alleen herkennen, mensen beschrijven een ufo in woorden die ze op dat moment kennen.

in de bijbel wordt vaak gesproken over een wolk of een rokende oven of een vurig paard. dit zijn allemaal beschrijvingen van iets wat ze in de hemel zagen.

lees het verhaal eens van ezechiel , die werd meegenomen in een ufo en bekeek de aarde al vanuit het heelal.

of henoch (ging ook op reis naar de hemel in een "vurig paard"

of het verhaal van mozes waar hij de 10 geboden krijgt . "de heer" verschijnt in een" wolk" boven op een berg.
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
  † In Memoriam † donderdag 6 juli 2006 @ 14:38:19 #16
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39573720
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:22 schreef huupia34 het volgende:
uit deze plaatjes en uit rotschilderingen blijkt dat ufo's niet nieuws zijn maar dat ze altijd al werden waargenomen door de mensen.(heb ook nog been paar mooie op men hd)
Hoewel ik niet denk dat al de objecten op de voorbeelden in de openingspost UFO's zijn, is wat je schrijft zeker waar.

Intrigerend geval vind ik zelf deze:
quote:

The army of Alexander the Great in 329 BCE, as they were crossing a river into India, saw "two silver shields" in the sky that dove repeatedly on their military columns causing panic. In 322 BCE when Alexander was besieging Tyre in Phoenicia, another "flying shield" moving in triangular formation with small smaller "shields" approached. Supposedly the larger object shot beams of light at the city shattering its walls and other defenses. Alexander's army quickly took advantage of the situation and seized the city. The objects then departed.

Answers.com

Volgens de verslagen van Alexanders eigen schrijvers kreeg hij hulp van UFO's om Tyre in te nemen.

Hier staan ook een aantal: Discs in History
  vrijdag 21 juli 2006 @ 05:56:06 #17
153653 goa.the-god
Ja hoor, jij wel
pi_40037907
Vet mooi werk van vincent van gogh
Hmm, waarom lees je dit ?
  vrijdag 21 juli 2006 @ 09:37:38 #18
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_40039374
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:06 schreef Knarf het volgende:

[..]

helaas kan ik niet alles na lezen, maar ook de auteur daar laat zijn eigen fantasie soms de vrij loop om het maar zo op aardse praktijken terug te kunnen sturen.

Zo kan je op deze site 2 dingen zien, die ook in de OP staan.
Volgens de site die je gaf zou bijvoorbeeld die grote paddo (?) in de lucht een scheelt voorstellen.
En is de ronde orb, een soort van kroon (?). Maar op de site die ik net gaf, komt de orb nogmaals voor, alleen dan in een paar, en zie ik hier eigenlijk geen overeenkomst met dit:
.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  zondag 6 augustus 2006 @ 01:26:59 #19
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_40529204
Ik tvp m even.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_40547326
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:22 schreef huupia34 het volgende:

in de bijbel stikt het ook van de ufo's , je moet ze alleen herkennen, mensen beschrijven een ufo in woorden die ze op dat moment kennen.

in de bijbel wordt vaak gesproken over een wolk of een rokende oven of een vurig paard. dit zijn allemaal beschrijvingen van iets wat ze in de hemel zagen.

lees het verhaal eens van ezechiel , die werd meegenomen in een ufo en bekeek de aarde al vanuit het heelal.

of henoch (ging ook op reis naar de hemel in een "vurig paard"

of het verhaal van mozes waar hij de 10 geboden krijgt . "de heer" verschijnt in een" wolk" boven op een berg.
Ik geloof dat wel, dat mensen dingen die ze zien en niet kennen beschrijven in woorden die ze kennen. Ik wil ergens ook wel geloven dat het hele jezus verhaal te maken heeft met buitenaards leven. Een reeks gebeurtenissen die beschreven worden als goddelijke gebeurtenissen, omdat dat een manier was om het onbekende vorm te geven.
Het is vreemd, aan de ene kant wil je eigenlijk niet het christelijke leven leiden wat je ouders en voorouders hebben geleid omdat je dat niet aanstaat en het niet cool is, aan de andere kant zou een invulling hiervoor als buitenaards leven weer interessant zijn, terwijl beiden hetzelfde zijn; als het klopt wat er in de bijbel staat geschreven, en je al het goddelijke veranderd in buitenaards, dan blijft de boodschap en het uiteindelijke oordeel hetzelfde, er komt in beide gevallen een moment van oordeel, in het ene geval sta je voor jezus/god, bij het andere geval sta je voor een paar buitenaardse wezens.
  maandag 7 augustus 2006 @ 01:23:31 #21
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40560622
vandaar ook dat ik er heilig in geloof dat de goden van vleesch ende bloed waren.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 7 augustus 2006 @ 10:42:30 #22
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_40565508
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 18:16 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Ik geloof dat wel, dat mensen dingen die ze zien en niet kennen beschrijven in woorden die ze kennen. Ik wil ergens ook wel geloven dat het hele jezus verhaal te maken heeft met buitenaards leven. Een reeks gebeurtenissen die beschreven worden als goddelijke gebeurtenissen, omdat dat een manier was om het onbekende vorm te geven.
Het is vreemd, aan de ene kant wil je eigenlijk niet het christelijke leven leiden wat je ouders en voorouders hebben geleid omdat je dat niet aanstaat en het niet cool is, aan de andere kant zou een invulling hiervoor als buitenaards leven weer interessant zijn, terwijl beiden hetzelfde zijn; als het klopt wat er in de bijbel staat geschreven, en je al het goddelijke veranderd in buitenaards, dan blijft de boodschap en het uiteindelijke oordeel hetzelfde, er komt in beide gevallen een moment van oordeel, in het ene geval sta je voor jezus/god, bij het andere geval sta je voor een paar buitenaardse wezens.
Ik denk dat je daar toch wat dingen door elkaar haalt.

Ik geloof zeker dat de zogenaamde goden, wezens van vlees en bloed waren.
Wat ik alleen niet geloof is dat je je aan de bepaalde "levens code" moet houden om in het hiernamaals te komen.
Met een beetje gezond verstand prik je zo door dat verhaal heen, en is dat alleen gebruikt om de mensen onder de duim te houden. Door wie dan ook.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 7 augustus 2006 @ 11:00:17 #23
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_40565964
Gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom zijn er zoveel schilderijen met haarscherpe 'UFO-'like afbeeldingen (hoewel: afgezet tegen het totaal aantal schilderijen dat ooit gemaakt is, stelt het ook niet veel voor), terwijl er nog nooit een wetenschappelijk geaccepteerde foto van een UFO is gemaakt ? De kans op een foto van een UFO moet toch vele malen groter zijn dan de kans dat een artiest enkele eeuwen later een gedetailleerd schilderij weet te maken van een christelijke afbeelding, terwijl deze UFO in de bijbel niet wordt genoemd.

Raar he ?
pi_40566172
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 11:00 schreef Circle het volgende:
Gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom zijn er zoveel schilderijen met haarscherpe 'UFO-'like afbeeldingen (hoewel: afgezet tegen het totaal aantal schilderijen dat ooit gemaakt is, stelt het ook niet veel voor), terwijl er nog nooit een wetenschappelijk geaccepteerde foto van een UFO is gemaakt ? De kans op een foto van een UFO moet toch vele malen groter zijn dan de kans dat een artiest enkele eeuwen later een gedetailleerd schilderij weet te maken van een christelijke afbeelding, terwijl deze UFO in de bijbel niet wordt genoemd.

Raar he ?
Uit belangstelling: waar wil je heen? Ik heb zelf sowieso zoiets van: die schilders waren niet bij de kruiziging zelf en met schilderijen kun je makkelijk iets manipuleren. Vraag me daarom nog wel af waarom er UFO afbeeldingen worden geschilderd, zonder dat er een media was die de schilders van UFO's (in de trent van aliens) op de hoogte hadden gebracht.

De topic titel is misleidend en ongepast.
pi_40566936
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 10:42 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar toch wat dingen door elkaar haalt.

Ik geloof zeker dat de zogenaamde goden, wezens van vlees en bloed waren.
Wat ik alleen niet geloof is dat je je aan de bepaalde "levens code" moet houden om in het hiernamaals te komen.
Met een beetje gezond verstand prik je zo door dat verhaal heen, en is dat alleen gebruikt om de mensen onder de duim te houden. Door wie dan ook.
Mwa, stel de goden waren buitenaardse wezens, en de mensen destijds hebben het hele verhaal in hun eigen bewoordingen die ze kennen in de bijbel beschreven, dan veranderd er toch niet veel aan het verhaal opzich? Die buitenaardse wezens hebben ons dan geschapen. Tenminste, dat vertelt het verhaal. Vervang de goden/jezus door de buitenaardse wezens, strip het bijbelse verhaal van alle godsdienst en romantiek, en het verhaal blijft over het algemeen hetzelfde. Wij zijn geschapen door hun, we komen ooit op een punt dat we verantwoording moeten afleggen aan hunnie.
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:17:04 #26
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_40568361
interessting topic, heb hier veel over gelezen..

Jesus was iemand die vaak in contact is geweest met buitenaardse wezens. En de wijsheid van de buitendaardse (goden) gebruikt om aan mensen te melden

De bijbel is een boek gemaakt door mensen die alles leerde van aliens. Kijk naar het boek zoals 'Ticker'al zei, het is gewoon een boek om de mens onder de duim te houden en te leren hoe ze sociaal etc kunnen zijn. Hierdoor is mede de maatschappij zoals wij die kennen ontwikkeld.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_40568447
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:17 schreef Killaht het volgende:
interessting topic, heb hier veel over gelezen..

Jesus was iemand die vaak in contact is geweest met buitenaardse wezens. En de wijsheid van de buitendaardse (goden) gebruikt om aan mensen te melden

De bijbel is een boek gemaakt door mensen die alles leerde van aliens. Kijk naar het boek zoals 'Ticker'al zei, het is gewoon een boek om de mens onder de duim te houden en te leren hoe ze sociaal etc kunnen zijn. Hierdoor is mede de maatschappij zoals wij die kennen ontwikkeld.
Ach dit is helemaal niet waar. Jezus is de Zoon van God en dat zegt hij ook zelf. Als hij van aliens kwam, dan had ie dat toch wel duidelijk gemaakt? Ook dat verhaal over alles leren van aliens, ik heb er nog nooit 1 gezien. Jij wel?
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:25:36 #28
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_40568648
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:19 schreef Integrity het volgende:

[..]

Ach dit is helemaal niet waar. Jezus is de Zoon van God en dat zegt hij ook zelf. Als hij van aliens kwam, dan had ie dat toch wel duidelijk gemaakt? Ook dat verhaal over alles leren van aliens, ik heb er nog nooit 1 gezien. Jij wel?
En GOD heb jij wel gezien?

Zijn god.. oftewel de Goden (want hoe we erop komen dat er 1 god is weet ik niet, maar de oorsprong zat hem toch zeker in de meervoud, kijk maar naar het Sumerische schepping verhaal) en de "aliens" niet gewoon dezelfde?

Ik denk namelijk wel
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:03:05 #29
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_40569763
@ Integrity: Als jij 2000 jaar geleden leefde hoe zou jij mensen die uit de hemel komen zweven met een ruimteschip noemen of beschrijven? Hoe zou jij een auto beschrijven als je 2000 jaar geleden leefde? paard met wielen?

zie hier onder de links naar sites mbt de bijbel en zijn teksten die linken naar het buitenaardse!

Hier wat sites mbt het topic:
http://www.geocities.com/Area51/Zone/1075/bijbel.html
http://www.thidee.nl/ufo.htm
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_40570241
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:25 schreef Ticker het volgende:

[..]

En GOD heb jij wel gezien?

Zijn god.. oftewel de Goden (want hoe we erop komen dat er 1 god is weet ik niet, maar de oorsprong zat hem toch zeker in de meervoud, kijk maar naar het Sumerische schepping verhaal) en de "aliens" niet gewoon dezelfde?

Ik denk namelijk wel
Mooi verhaal, de Soemerische kleitabletten. Ik heb hier nog een boek liggen van Sitchen. Het is allemaal afkomstig van Sitchen en die verdient bakken met geld hieraan .
pi_40570271
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:03 schreef Killaht het volgende:
@ Integrity: Als jij 2000 jaar geleden leefde hoe zou jij mensen die uit de hemel komen zweven met een ruimteschip noemen of beschrijven? Hoe zou jij een auto beschrijven als je 2000 jaar geleden leefde? paard met wielen?

zie hier onder de links naar sites mbt de bijbel en zijn teksten die linken naar het buitenaardse!

Hier wat sites mbt het topic:
http://www.geocities.com/Area51/Zone/1075/bijbel.html
http://www.thidee.nl/ufo.htm
Wat jij zegt zit uiteraard wat in, maar dan stel ik jou de vraag: "Waarom zien wij ze nu niet?".
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:56:09 #32
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_40573328
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:18 schreef Integrity het volgende:

[..]

Wat jij zegt zit uiteraard wat in, maar dan stel ik jou de vraag: "Waarom zien wij ze nu niet?".
Omdat jij ze niet ziet, zijn ze er niet? Dagelijks komen over heel de wereld berichten binnen van meldingen mbt UFO's. Er zijn verschillende soorten buitenaardse wezens, sommige kwaadaardige, andere niet. Je hebt dus ook veel verschillende soorten Ufo's.

Ik heb er zelf ooit 1 gezien samen met een goede vriend van me samen dat was echt creepy. Ik zat samen met hem in een speeltuin en we zaten daar wat te lullen het was 21:00 ofzo en we kijken in de lucht en we zien een zwarte driehoek (nee geen bommenwerper), de driehoek stond met zn punt naar beneden heel raar en zweefde zo voorbij tot hij verdween.
pi_40573388
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:56 schreef Killaht het volgende:

[..]

Omdat jij ze niet ziet, zijn ze er niet? Dagelijks komen over heel de wereld berichten binnen van meldingen mbt UFO's. Er zijn verschillende soorten buitenaardse wezens, sommige kwaadaardige, andere niet. Je hebt dus ook veel verschillende soorten Ufo's.

Ik heb er zelf ooit 1 gezien samen met een goede vriend van me samen dat was echt creepy. Ik zat samen met hem in een speeltuin en we zaten daar wat te lullen het was 21:00 ofzo en we kijken in de lucht en we zien een zwarte driehoek (nee geen bommenwerper), de driehoek stond met zn punt naar beneden heel raar en zweefde zo voorbij tot hij verdween.
Als er bewijs was voor zoiets, waarom komt het dan niet in de media?
pi_40573510
quote:

[..]

Mooi verhaal, de Soemerische kleitabletten. Ik heb hier nog een boek liggen van Sitchen. Het is allemaal afkomstig van Sitchen en die verdient bakken met geld hieraan .
tuurlijk jongen, alsof hij de enige is die dat beweert

jason martell, alan alford (shit, die zullen er ook wel geld aan verdienen)

sitchin is onderzoeker en schrijver, en hij zal best verdienen aan zijn boeken, de schoorsteen moet ook bij hem roken.
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_40573592
quote:

[..]

er worden nu ook zat ufo's waargenomen.

de zgn "goden" uit de oudheid zijn volgens vele volksoverleveringen(niet alleen volgens de sumeriers) rond 2000 v.chr. vertrokken met de belofte eens weer terug te keren.
Benjamin Franklin
pi_40573759
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:58 schreef Integrity het volgende:

[..]

zo nu en dan komt er wel eens wat in de mainsteam media. dan wordt er zo'n "expert" van skepsis bij gehaald, en die verteld ons dat we naar de planeet venus hebben zitten kijken. end of story

in 1989 was er een ufo flap in belgie die ruim in de media is geweest. het belgische leger(niet lachen nu) heeft toen ufo's achtervolgt in hun f-16's. ze konden ze niet te pakken krijgen.
alles is vastgelegd in transcrips en radar.

ook is er het disclosure project., waar honderden ex leger officieren getuigenissen hebben afgelegd over ufo's e.d) zie: www.disclosureproject.org
Benjamin Franklin
pi_40573805
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:02 schreef huupia34 het volgende:

[..]

tuurlijk jongen, alsof hij de enige is die dat beweert

jason martell, alan alford (shit, die zullen er ook wel geld aan verdienen)

sitchin is onderzoeker en schrijver, en hij zal best verdienen aan zijn boeken, de schoorsteen moet ook bij hem roken.
Jason Martell states on his xfacts.com site:

Don't believe the hype! Planet X returns in 2003! This is not true! Show me the proof!

Ik heb nog niets gezien hoor. Ik heb wel zoveel varianten gelezen over niburu en wat uiteindelijk zou moeten blijven staan is de DNA string als spijkerschrift ondertiteling. Ik heb nog nooit iets gezien daarover.
pi_40573835
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:04 schreef huupia34 het volgende:

[..]

er worden nu ook zat ufo's waargenomen.

de zgn "goden" uit de oudheid zijn volgens vele volksoverleveringen(niet alleen volgens de sumeriers) rond 2000 v.chr. vertrokken met de belofte eens weer terug te keren.
Geen bewijs, alleen interessant materiaal. Geen openlijke media verkondiging, geen boodschap.
pi_40573866
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:10 schreef huupia34 het volgende:

[..]

zo nu en dan komt er wel eens wat in de mainsteam media. dan wordt er zo'n "expert" van skepsis bij gehaald, en die verteld ons dat we naar de planeet venus hebben zitten kijken. end of story

in 1989 was er een ufo flap in belgie die ruim in de media is geweest. het belgische leger(niet lachen nu) heeft toen ufo's achtervolgt in hun f-16's. ze konden ze niet te pakken krijgen.

ook is er het disclosure project., waar honderden ex leger officieren getuigenissen hebben afgelegd over ufo's e.d) zie: www.disclosureproject.org
Op het eind van de rit kom jij erachter dat het allemaal geldklopperij is.
pi_40573937
En daarbij komt, Huupia34, dat jij nog nooit in jouw telescoop een rode planeet hebt gezien. Je neemt het zelf allemaal als waarheid aan en dat maakt jou net zo goed een believer. Met dat verschil dat jij vindt dat jouw waarheid waarschijnlijker is.
pi_40574032
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:15 schreef Integrity het volgende:
En daarbij komt, Huupia34, dat jij nog nooit in jouw telescoop een rode planeet hebt gezien. Je neemt het zelf allemaal als waarheid aan en dat maakt jou net zo goed een believer. Met dat verschil dat jij vindt dat jouw waarheid waarschijnlijker is.
Hmmmz, ik zie parallelen met het 9/11 verhaal.
  maandag 7 augustus 2006 @ 15:19:30 #42
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_40574066
quote:
Al met al kom jij met net zo veel onzin om jouw standpunt te ondersteunen.

Dus omdat jij de "rode" planeet (mars) kan aanwijzen, is wat jij zegt waarschijnlijker dan wat wij denken?
  maandag 7 augustus 2006 @ 15:22:44 #43
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_40574165
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:58 schreef Integrity het volgende:

[..]

Komt het niet in de media? komt wel in de media, maar niet vaak. Dit komt omdat ze mensen willen laten geloven dat onzin is.
Er zijn veel instanties en overheden, die alles in de doofpot stoppen.

Waarom staat van dit alles niets in de krant of horen we er niets van op de radio of zien we niets op de televisie? Dat heeft alles te maken met een beslissing van de Amerikaanse overheid die in 1953 heeft besloten om UFO waarnemingen bewust belachelijk te maken. Dit is geen fabeltje en staat zwart op wit in een rapport van de CIA die daarvoor het “Robertson Panel” oprichtte. Dit “Robertson Panel” heeft een geheim plan opgemaakt en dat aan de regering voorgelegd. In dit plan stond dus dat men kranten, tijdschriften en radio en televisie programma’s moest gebruiken om alles wat met UFO’s te maken had, en ook de mensen die er wel in geloofden, belachelijk te maken. Sinds die tijd komen er regelmatig alleen artikelen in de krant die nog steeds de zaak belachelijk maken waardoor veel mensen geloven dat UFO’s inderdaad niet bestaan. Bijna alle journalisten denken dus ook dat er niets bijzonders is te vertellen over UFO’s en besteden er geen aandacht aan. Er wordt ze zo af en toe wel eens gevraagd om wat te schrijven over UFO’s, maar heel vaak bellen ze dan met de stichting “Skepsis” en dit is een stichting die er om de een of andere reden werk van heeft gemaakt alles wat met UFO’s te maken heeft belachelijk te maken. Dus komt er weer een negatief artikel in de krant van die journalist omdat hij gelooft wat “Skepsis” beweert. Het is heel vreemd waarom “Skepsis” dit zo doet. Ze onderzoeken niet zelf en kijken niet echt naar het bewijs. Het lijkt wel of ze expres mensen zo lang mogelijk van het echte UFO nieuws willen afhouden. In Amerika is er zo’n zelfde stichting die heet “CSICOP” en daar geven ze echt heel veel geld uit om UFO’s af te kraken.

De Amerikaanse luchtmacht heeft in de jaren 50 een nieuwe wet voor elkaar gekregen waarin stond dat luchtmachtpiloten 10.000 dollar boete of 10 jaar gevangenisstraf kregen als ze aan de krant of aan anderen buiten de luchtmacht hun UFO waarneming vertelden. Vreemd niet? De Amerikaanse luchtmacht en regering houden vol dat UFO’s niet bestaan en dat wat er gezien wordt vaak weerballonnen zijn, maar ze maken wel zo’n wet waarin er straf staat op het praten over UFO’s. Later wilden ze dat ook de piloten van de burgerluchtvaart een boete of gevangenisstraf kregen, maar deze piloten maakten zoveel bezwaar dat dat niet doorging.

Het “Disclosure project” (het openbarings project)

In 2001 werd er een persconferentie in Washington gehouden door een grote groep mensen die dat het “Disclosure Project” noemden. In het Nederlands betekent dat het openbarings project, oftewel het vrijgeven van informatie. In dat disclosure project zitten zo’n 500 mensen die vaak al met pensioen zijn en daarvoor bij de Amerikaanse overheid werkten. Zo zijn er mensen die werkten voor de FBI, de CIA, de Amerikaanse luchtmacht, bij NASA en nog veel meer afdelingen van de overheid en het leger. Allemaal hebben ze met UFO’s te maken gehad. De één heeft ze achtervolgd met zijn F-16 en de ander heeft ze gezien boven de hoofdpoort van de atoomrakettenbasis waar hij werkte en waarna de raketten niet meer werkten. Anderen hebben op kantoren gewerkt waar zij topgeheime papieren en soms zelfs foto’s moesten verwerken die over UFO’s gingen. Allemaal willen ze dat de Amerikaanse regering naar ze luistert en daarna alle informatie over UFO’s vrijgeeft die verborgen ligt in gebouwen van de regering. Omdat deze 500 getuigen met pensioen zijn kunnen ze gemakkelijker over UFO’s praten dan mensen die nog voor de overheid werken. Het is namelijk verboden om over dit soort voorvallen en papieren te praten als je nog werkt voor de overheid.
(artikel: "disclosure project" op de UFO pagina)

Astronauten en UFO’s

Zelfs de astronauten zien vanuit de space shuttle UFO’s in de ruimte. Ook zij mogen daar niet over praten van de NASA. Alles wat de astronauten doen in de ruimte wordt gefilmd en die beelden worden naar Houston (NASA) gezonden. In Amerika is een televisiekanaal waarop je deze beelden via Houston live kunt zien, maar soms onderbreekt NASA de beelden omdat er vreemde dingen te zien zijn. NASA houdt net als elke overheid vol dat UFO’s niet bestaan, maar als er een UFO wordt gefilmd door de astronauten stoppen ze de beelden op het live tv kanaal. In Canada woont een eigenaar (Martyn Stubbs) van een tv station met een eigen grote schotelantenne en die heeft vijf jaar lang alle beelden rechtstreeks vanuit de space shuttle opgevangen en op video opgenomen. Hierdoor heeft hij ook de beelden waarop vreemde dingen zijn te zien. Je kunt inderdaad UFO’s zien vliegen. Niet zo duidelijk dat je er meteen een vliegende schotel in herkent, maar je ziet dus wel felle lichten vliegen vlak bij de space shuttle of het internationale ruimte station. Deze lichten maken bochten en staan soms stil om daarna weer heel snel weg te schieten. De NASA zegt dat deze lichten ijskristallen zijn of ruimte afval is. Die verklaring wordt door veel wetenschappers onzin gevonden. IJskristallen en ruimteafval bewegen in de ruimte in een rechte lijn en met constante snelheid. Zij stoppen niet en draaien geen kleine rondjes alle kanten op. Ze zijn alleen verlicht als ze in het licht van de zon vliegen. De UFO’s die op de video staan zijn ook verlicht als ze in de schaduw van de maan of de aarde vliegen dus moeten er lampen op of in zitten. Ook de Russische kosmonauten hebben UFO’s gezien en vertellen hier wel openlijk over, maar dat lees je dus ook niet in de krant. Waarom niet? Zie het stukje tekst hier onderaan de pagina: Kranten, radio en televisie
(artikel: "secret NASA transmissions1" en artikel: "secret NASA transmissions 2" op de UFO- en UFO ARCHIEF pagina)
  maandag 7 augustus 2006 @ 15:25:07 #44
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_40574237
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:10 schreef huupia34 het volgende:
Tja, en als je echt concrete feiten kan produceren die aangeven dat de Skepsis vertegenwoordiger geen gelijk heeft, zullen de media je omarmen. Helaas kan je dat niet, terwijl de Skepsis mijnheer een meer 'bewijsbaar' verhaal heeft.
quote:
...en daar heb jij afschriften van ? Die zou ik dan graag van je willen zien. Ik ken de F-16 radar tot in extreem detail en ik zou je iets kunnen vertellen over de betrouwbaarheid van dat type airborne figher radars. UFO detectie zit daar niet bij, trouwens...
quote:
.... en ex-leger officieren staan er toch wijd en zijd om bekend dat ze experts zijn op het gebied van UFO's. Wat wil je hier nou mee zeggen ? Als er maar genoeg mensen wat roepen, dan wordt het waar ?
pi_40574542
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:19 schreef Ticker het volgende:

[..]

Al met al kom jij met net zo veel onzin om jouw standpunt te ondersteunen.

Dus omdat jij de "rode" planeet (mars) kan aanwijzen, is wat jij zegt waarschijnlijker dan wat wij denken?
Nee ik zeg dat ik net zo weinig weet hierover als jij dat weet en dat je daarom niet met standpunten kunt komen hierover. Overigens bedoel ik met de rode planeet Niburu. Weetjewel, volgens Sitchin is ons zonnestelsel een binair zonnestelsel en Niburu draait om 2 zonnen heen, zodat het eens in de 3600 jaar weer zou keren. Sitchin had allang verw8 dat Niburu weer zou komen en nu wordt de einddatum dan maar 2012. Komt goed overeen met de Maya's.

Talloze sites die niet in de bijbel willen geloven, omdat ze menen er boven te staan, nemen zulke informatie als waarheid aan. Niburu heeft zelfs een zijdelings verhaal over Atlantis. Misschien vind je brengers van de dageraad wel een leuk boek. Kun je weer wat opsteken over de Pleidaien.

[ Bericht 17% gewijzigd door Integrity op 07-08-2006 15:39:19 ]
  maandag 7 augustus 2006 @ 15:40:55 #46
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_40574780
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:22 schreef Killaht het volgende:

[..]

Komt het niet in de media? komt wel in de media, maar niet vaak. Dit komt omdat ze mensen willen laten geloven dat onzin is.
Er zijn veel instanties en overheden, die alles in de doofpot stoppen.
Geukkig.... weer een echte samenzweringsdenker. Wie is 'ze' dan ? En hoe weet jij dat ? In dit geval hoop ik dat je wat overtuigende gegevens aandraagt die je niet zelf ergens weer hebt opgevangen, maar die gebaseerd zijn op eigen ervaring/onderzoek etc.
quote:
Waarom staat van dit alles niets in de krant of horen we er niets van op de radio of zien we niets op de televisie? Dat heeft alles te maken met een beslissing van de Amerikaanse overheid die in 1953 heeft besloten om UFO waarnemingen bewust belachelijk te maken. Dit is geen fabeltje en staat zwart op wit in een rapport van de CIA die daarvoor het “Robertson Panel” oprichtte. Dit “Robertson Panel” heeft een geheim plan opgemaakt en dat aan de regering voorgelegd. In dit plan stond dus dat men kranten, tijdschriften en radio en televisie programma’s moest gebruiken om alles wat met UFO’s te maken had, en ook de mensen die er wel in geloofden, belachelijk te maken. Sinds die tijd komen er regelmatig alleen artikelen in de krant die nog steeds de zaak belachelijk maken waardoor veel mensen geloven dat UFO’s inderdaad niet bestaan. Bijna alle journalisten denken dus ook dat er niets bijzonders is te vertellen over UFO’s en besteden er geen aandacht aan. Er wordt ze zo af en toe wel eens gevraagd om wat te schrijven over UFO’s, maar heel vaak bellen ze dan met de stichting “Skepsis” en dit is een stichting die er om de een of andere reden werk van heeft gemaakt alles wat met UFO’s te maken heeft belachelijk te maken. Dus komt er weer een negatief artikel in de krant van die journalist omdat hij gelooft wat “Skepsis” beweert. Het is heel vreemd waarom “Skepsis” dit zo doet. Ze onderzoeken niet zelf en kijken niet echt naar het bewijs. Het lijkt wel of ze expres mensen zo lang mogelijk van het echte UFO nieuws willen afhouden. In Amerika is er zo’n zelfde stichting die heet “CSICOP” en daar geven ze echt heel veel geld uit om UFO’s af te kraken.
Oei... een traantje ? Ik moet je wel een beetje teleurstellen hierin. Skepsis doet wel degelijk zelf onderzoek, in de vorm van literatuurstudies of zelfs daadwerkelijk 'in het veld'. Dat laatste is echter niet zo heel vaak nodig, omdat er al veel reguliere onderzoeksinstanties (universiteiten, stichtingen enz) onderzoeken publiceren. Je misinterpreteert de rol van Skepsis een beetje: ze willen niets of niemand belachelijk maken, maar zijn op zoek naar verklaringen voor paranormale of esoterische verschijnselen. UFO's vallen daar ook onder. Skepsis is heel erg gemakkelijk van je af te slaan door gewoon zelf goed onderzoek te doen naar verschijnselen, je hypothesen te toetsen en daarover te publiceren. Bij zo'n wetenschappelijke aanpak heeft Skepsis dus het nakijken, omdat er dan niets meer valt af te dingen op je verhaal. Als ze dus continu gaten in allerlei zweverige kletspraat weten te schieten, ligt dat niet aan Skepsis: don't shoot the messenger. Je verhaal deugt dan gewoon niet.
quote:
De Amerikaanse luchtmacht heeft in de jaren 50 een nieuwe wet voor elkaar gekregen waarin stond dat luchtmachtpiloten 10.000 dollar boete of 10 jaar gevangenisstraf kregen als ze aan de krant of aan anderen buiten de luchtmacht hun UFO waarneming vertelden. Vreemd niet? De Amerikaanse luchtmacht en regering houden vol dat UFO’s niet bestaan en dat wat er gezien wordt vaak weerballonnen zijn, maar ze maken wel zo’n wet waarin er straf staat op het praten over UFO’s. Later wilden ze dat ook de piloten van de burgerluchtvaart een boete of gevangenisstraf kregen, maar deze piloten maakten zoveel bezwaar dat dat niet doorging.
Aha, civiele piloten vallen dus niet onder dit strafrecht en mogen dus wel alle bewijs naar buiten brengen. Dan moeten we onderhand wel omkomen in niet-te-verwerpen bewijs, gezien de grote hoeveelheid civiele vluchten die zo'n beetje alle uithoeken van de aarde omspannen gedurende 24 uren per dag. Waar is dat dan ?
quote:
Het “Disclosure project” (het openbarings project)

[...]
Disclosure Project == Dr. Steven Greer (en verder niemand...). Als het dan zo'n goed bewaard geheim is in de US, waarom zijn er dan maar 400 (en geen 500, zoals jij aangeeft) testimonials te vinden uit een bestand van tientallen of zelfs honderden miljoenen ambtenaren die de US sinds haar bestaan heeft 'aangemaakt'.

Misschien dat de US haar ambtenaren onder druk zet om niets los te laten, maar dan zou er toch ergens in de wereld wel een groep mensen zijn die niet door hun land wordt gepressed. Waarom horen we daar dan niets van ? Of zijn amerikanen de enigen die UFO's zien ?
pi_40574997
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:13 schreef Integrity het volgende:

[..]

Op het eind van de rit kom jij erachter dat het allemaal geldklopperij is.
bedankt voor je wijsheid
Benjamin Franklin
pi_40575012
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:47 schreef huupia34 het volgende:

[..]

bedankt voor je wijsheid
Graag gedaan
pi_40575050
quote:
jij weet niet wat ik wel of niet hebt gezien.

ik verkondig ook niet de waarheid , maar mijn mening , gebaseerd op persoonlijke ervaringen en studie
Benjamin Franklin
pi_40575111
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:12 schreef Integrity het volgende:

[..]

Geen bewijs, alleen interessant materiaal. Geen openlijke media verkondiging, geen boodschap.
nee, helaas(nog niet)
Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')