Is er ook een objectievere bron voorhanden? Als de ontvoerders de soldaat loslaten zijn de problemen zo voorbij, maar dat is zeker niet de bedoeling, en als er dan doden vallen bij de Palestijnen krijgen de Israeliers de schuld, terwijl het nooit zou zijn gebeurd als de soldaar los was gelaten.....quote:Op maandag 3 juli 2006 21:59 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hoe kan dit dan?
[..]
Deze operatie werd al voorbereid lang voordat er sprake was van een ontvoering.
Zo'n centrale bouw je zo weer op. Dit is van een mug een olifant maken om hier over te gaan klagen.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:55 schreef Meki het volgende:
[..]
door middel van terroristische aanslagen op elektriciteitscentrale ?
Het is zo terug als de soldaat los isquote:Op maandag 3 juli 2006 22:01 schreef Neenetje het volgende:
[..]
Het ontzeggen van iedere manier om water te verkrijgen is niet dodelijk wou je zeggen?
het is een aanslag daar gaat het mij omquote:Op maandag 3 juli 2006 22:03 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Zo'n centrale bouw je zo weer op. Dit is van een mug een olifant maken om hier over te gaan klagen.
Er is nogal een verschil tussen een bus met mensen opblazen en ze tijdelijk zonder stroom zettenquote:Op maandag 3 juli 2006 22:01 schreef Meki het volgende:
[..]
ze hebben een aanslag gepleegd op de Palestijnse bevolking door de elektricteitscentrale op te blazen . DAT HEBBEN ZE GEDAAN
en is dat wat je bedoelt met hard optreden - daarmee geef je wel de weg vrij van aanslagen plegen
Had Israel maar beter moeten uitkijken bij de Gaza strandquote:Op maandag 3 juli 2006 22:03 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Is er ook een objectievere bron voorhanden? Als de ontvoerders de soldaat loslaten zijn de problemen zo voorbij, maar dat is zeker niet de bedoeling, en als er dan doden vallen bij de Palestijnen krijgen de Israeliers de schuld, terwijl het nooit zou zijn gebeurd als de soldaar los was gelaten.....
mijn vraag is steun jij deze terroristische aanslag op de bevolking van Palestijnse staatquote:Op maandag 3 juli 2006 22:04 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen een bus met mensen opblazen en ze tijdelijk zonder stroom zetten![]()
Ha'aretz is niet objectief genoeg?quote:Op maandag 3 juli 2006 22:03 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Is er ook een objectievere bron voorhanden?
Zoals je waarschijnlijk wel weet pakken de Israeliers normaliter alleen leiders van terroristische organisaties, terwijl de Palestijnen bussen met onschuldige burgers opblazen, dus dit verhaal kun je beter richting de Palestijnen gebruiken...quote:Op maandag 3 juli 2006 22:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Kortom, collectief straffen, burgerbevolking opzettelijk raken. Is verboden, mag niet, misdaad.
Door die centrale te vernietigen zit de helft van de Gaza strook zonder electriciteit.. en daarmee zonder waterpompen.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:03 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Zo'n centrale bouw je zo weer op. Dit is van een mug een olifant maken om hier over te gaan klagen.
Op baby's en vrouwenquote:Op maandag 3 juli 2006 22:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Jij keurt de aanslagen van Israeliers op Palestijnse baby´s en vrouwen gewoon goed
anders had je - je afkeuring daarvan gelaten zien
het zijn geen terroristenquote:Op maandag 3 juli 2006 22:06 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Zoals je waarschijnlijk wel weet pakken de Israeliers normaliter alleen leiders van terroristische organisaties, terwijl de Palestijnen bussen met onschuldige burgers opblazen, dus dit verhaal kun je beter richting de Palestijnen gebruiken...
De Palestijnse bevolking heeft tot nu toe nog steeds geen stroomquote:Op maandag 3 juli 2006 22:07 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Op baby's en vrouwenNee dat maakt het opeens erger, je lijkt wel zo'n amerikaanse talkshowhost:
Phill: What about our childeren?
KLAP KLAP KLAP
En nu straffen ze de Palestijnse bevolking collectief. Mag niet.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:06 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Zoals je waarschijnlijk wel weet pakken de Israeliers normaliter alleen leiders van terroristische organisaties,
Nou, die Palestijnse organisaties staan dan ook op de lijsten van terroristisch organisaties. Niet?quote:terwijl de Palestijnen bussen met onschuldige burgers opblazen, dus dit verhaal kun je beter richting de Palestijnen gebruiken...
zijn we Gaza strand vergetenquote:Op maandag 3 juli 2006 22:07 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Op baby's en vrouwenNee dat maakt het opeens erger, je lijkt wel zo'n amerikaanse talkshowhost:
Phill: What about our childeren?
Daarnaast blazen ze geen onschuldigen op, geven hoogstens wat ongemak, wat door de ontvoerders zo gestopt kan worden.
KLAP KLAP KLAP
Daarom worden die ook niet opgeblazenquote:Op maandag 3 juli 2006 22:07 schreef Meki het volgende:
[..]
het zijn geen terroristen
het zijn democratisch verkozen vertegenwoordigers
vraag 2 : Hoe kan je zien dat ze terroristen zijn
Dat is vrij simpel, de soldaat zit nog vast, dus allemaal boos kijken naar de ontvoerders, en de doden aan hen wijtenquote:Op maandag 3 juli 2006 22:08 schreef Meki het volgende:
[..]
De Palestijnse bevolking heeft tot nu toe nog steeds geen stroom
hoe verklaar je dat ?
De Joden laten zich inderdaad niet wederom als een mak lammetje slachten. Mag het? Dat jij dat als aggressief bestempelt zegt iets over je verwrongen wereldbeeld. De buurlanden zijn nu niet echt modelstaten geweest. Je pacifisme is misplaatst.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Uiteraard. Israël heeft altijd een agressieve houding gehad, en dat heeft denk ik wel zijn voordelen gehad. Maar nu ze Palestijnse burgers collectief straffen, is het helemaal, totaal, echt niet belangrijk hoe Palestijnen, vluchtelingen of Arabieren in Arabische landen worden behandeld.
[..]
Wat weer begon met de aanslag op een leider van de Islamitische Jihad, wat weer begon... Het maakt niet uit wie het begon of hoe het begonnen is, anderhalf miljoen Palestijnse vrouwen, peuters en ouderen hebben niet die éne militair ontvoerd, militanten hebben dat gedaan. Echter, Israël gebruikt buitenproportionele kracht om zogenaamd een soldaat te bevrijden, zodoende de hele bevolking straffend. Misdadig en verwerpelijk.
Weet je wat het gekke is. Als de Palestijnen een aanslag plegen zal niemand zeggen dat ze het niet gedaan hebben of dat de Palestijnse groeperingen niet verantwoordelijk waren. Wellicht dat iemand het kan begrijpen dat het gebeurd, en je zult als je goed zoekt ook vast wel iemand vinden die het toejuigd, maar de verantwoording voor de daad zelf en de gevolgen worden bij de aanslagpleger neergelegd.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:03 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Is er ook een objectievere bron voorhanden? Als de ontvoerders de soldaat loslaten zijn de problemen zo voorbij, maar dat is zeker niet de bedoeling, en als er dan doden vallen bij de Palestijnen krijgen de Israeliers de schuld, terwijl het nooit zou zijn gebeurd als de soldaar los was gelaten.....
quote:Op maandag 3 juli 2006 22:08 schreef Meki het volgende:
[..]
De Palestijnse bevolking heeft tot nu toe nog steeds geen stroom
hoe verklaar je dat ?
Gewoon teruggeven die dude.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:10 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dat is vrij simpel, de soldaat zit nog vast, dus allemaal boos kijken naar de ontvoerders, en de doden aan hen wijten![]()
quote:Op maandag 3 juli 2006 22:09 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Daarom worden die ook niet opgeblazenEn hoe ze weten wie leiders zijn van terroristen, de Israeliers hebben de beste geheime dienst ter wereld
![]()
Het is geen terroristische aanslag, het is een speldenprikje om te laten zien dat die soldaat terug moet komen, en ja, ik vind dat ze dat verplicht zijn aan die soldaat die elke dag zijn leven op de waagschaal moet stellen omdat de landen eromheen elke dag het liefste de hele israelische staat in de zee zouden willen drijven.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:05 schreef Meki het volgende:
[..]
mijn vraag is steun jij deze terroristische aanslag op de bevolking van Palestijnse staat
quote:Op maandag 3 juli 2006 22:11 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
omdat de centrale plat is gegooid?
Wat Israel doet is volkomen legitiem en heeft dus niet met terrorisme te maken. De Palestijnen hebben hun eigen zaakjes niet op orde en Israel weigert dus om daar de dupe van te worden. Heel begrijpelijk.
De Israeliers zouden ook liever leven zonder problemen met de buren, maar als deze je het liefste dood willen hebben kun je ze maar beter een beetje in de gaten houden.... Het is nu eenmaal een feit dat elke moslim op een of andere duistere reden een hekel heeft aan Israeliers, waarschijnlijk omdat ze het niet leuk vinden dat de Israeliers eerder het uitverkoren volk waren, en dat Mohammed het alleen gejat heeft bij hen.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:12 schreef Meki het volgende:
[..]
wil ik best geloven - De Israeliers schenden jarenlang de mensenrechten
vermoorden onschuldigen - het express aanslagen plegen op elektriciteitscentrales -
het oppakken van Palestijnse vertegenwoordigers - het niet nakomen van resoluties - het niet erkennen van de Palestjjnse verziekingen - etc. etc. etc.
Israeliers hebben helemaal geen beste geheime dienst - zij zien elke Palestijn voor een terrorist![]()
Waarom steun jij eigenlijk de terroristische activiteiten van Israelquote:Op maandag 3 juli 2006 22:10 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dat is vrij simpel, de soldaat zit nog vast, dus allemaal boos kijken naar de ontvoerders, en de doden aan hen wijten![]()
Die vraag zou jou eens aan het denken moeten zettenquote:Op maandag 3 juli 2006 22:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom steun jij eigenlijk de terroristische activiteiten van Israel
en wel afkeuren van Palestijnen en tegelijkertijd steunen van israelische
En al dat leed terwijl het zo simpel op te lossen is, gewoon die jongen los laten, is dat zo moeilijk?quote:Op maandag 3 juli 2006 22:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat de Israeliers doen is het ergste vorm van terrorisme
Al die Palestijnse kinderen baby´s die normaal met elektriciteit gewend zijn heeft de Israelische terroristen afgepakt.
de ziekenhuizen zitten bijna zonder stroom waarbij ze geen patienten kunnen helpen
Palestijnen zijn nog nooit zo slecht behandeld als de dag van vandaag
en dan zijn er nog mensen die dit goedkeuren - Wat als dit andersom was ???
Jullie moeten inzien dat jullie elke vorm van terrorisme afkeuren en niet alleen van een bepaalde groep. en van de andere groep wel steunen .
geloof ik geen barst van - Als Israeliers dat wouden dan hebben ze geen aanslagen gepleegd op openbare gebouwen en elektriciteitscentrale .quote:Op maandag 3 juli 2006 22:15 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
De Israeliers zouden ook liever leven zonder problemen met de buren, maar als deze je het liefste dood willen hebben kun je ze maar beter een beetje in de gaten houden.... Het is nu eenmaal een feit dat elke moslim op een of andere duistere reden een hekel heeft aan Israeliers, waarschijnlijk omdat ze het niet leuk vinden dat de Israeliers eerder het uitverkoren volk waren, en dat Mohammed het alleen gejat heeft bij hen.
ik steun geen terrorismequote:Op maandag 3 juli 2006 22:17 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Die vraag zou jou eens aan het denken moeten zetten![]()
Omdat Israel vanaf het begin zich heeft moeten verdedigen tegen de terreur van diverse moslimgroepen, dat begon al toen de staat Israel werd gesticht, en is altijd zo gebleven.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom steun jij eigenlijk de terroristische activiteiten van Israel
en wel afkeuren van Palestijnen en tegelijkertijd steunen van israelische
Ja hoor, geen problemen mee, meestal is het gewoon te begrijpen, of je het er nu mee eens bent of niet. Ik houd niet zo van dat geschuil achter functies en organisaties.quote:
Is het voor Israel moeilijk om geen onschuldigen te doden ?? - Is het nou moeilijk om niet te mikken bij een drukbezochte strand in Gaza ??.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:17 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
En al dat leed terwijl het zo simpel op te lossen is, gewoon die jongen los laten, is dat zo moeilijk?Als ze niets doen en de wegen enzo open laten kunnen die terroristen die soldaar zo meenemen, dus tot hij terug is moet er maar wat vrijheid ingeleverd worden.
Het enige wat nu nodig is is een dappere Palestijn die verteld waar die jongen is zodat alles weer voorbij is.
Als ik zeg dat het agressief is, dan veroordeel ik het niet. Dat is simpel te begrijpen en dat hoef ik dan ook niet uit te leggen. Sterker nog, ik stel zelfs dat " dat [...] denk ik wel zijn voordelen [heeft] gehad". Hieruit concluderen dat mijn wereldbeeld verwrongen is, of dat ik pacifistisch ben - wat ieder mens natuurlijk zou moeten nastreven zolang het redelijk is -, is onmogelijk.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:11 schreef Overlast het volgende:
[..]
De Joden laten zich inderdaad niet wederom als een mak lammetje slachten. Mag het? Dat jij dat als aggressief bestempelt zegt iets over je verwrongen wereldbeeld. De buurlanden zijn nu niet echt modelstaten geweest. Je pacifisme is misplaatst.
Hamas is een bende wilde terroristen, maar dat maakt dit nog niet terecht. Staan ze erachter? Ongetwijfeld. Maar daarom kun je nog geen parlementsleden waar je geen bewijs tegen hebt ervoor oppakken. Daarnaast, zoals gezegd, de ontvoering wordt slechts als excuus gebruikt.quote:Over je 2e alinea. De "democratisch" gekozen Hamas staat achter de ontvoerders. Dus de ontvoering van de parlementsleden en dergelijke is terecht.
Mogen ze de Palestijnse bevolking, anderhalf miljoen opgesloten in Gaza, dan collectief straffen? Dat zeer zeker niet! Redelijkheid en proportioneel handelen. Amerika heeft ook niet het recht om, als zwaar en onverwaarschijnlijk overdreven voorbeeld, een atoombom te gooien op Falloeja als er vier huurlingen worden afgeslacht.quote:En over de negatieve gevolgen voor de bevolking? Dat is verschrikkelijk, dat ben ik met je eens. Maar moet Israel dan de ontvoerders de kans geven de soldaat naar een andere plek te vervoeren? Lijkt me niet.
Kan zijn, maar heeft niets met mijn bericht(en) te maken.quote:De Palestijnen plukken nu wederom de zure vruchten van hun corrupte en kwaadaardige vertegenwoordigers. Dat is sneu, maar om de verantwoordelijkheid voor deze rotsituatie waar ze nu al jarenlang verkeren te leggen bij Israel is kortzichtig.
Straf hen dan.quote:De verantwoordelijkheid ligt primair bij de Palestijnse leiders.
Dit is de enige manier om ervoor te zorgen dat de soldaat niet weggehaald kan worden, en zet tevens de bevolking aan het denken over de problemen die palestijnse terroristen over het eigen volk afroepen. Als de Palestijnen zelf een keer zouden opstaan en deze acties afkeuren zou er zo vrede zijn.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:17 schreef Meki het volgende:
[..]
geloof ik geen barst van - Als Israeliers dat wouden dan hebben ze geen aanslagen gepleegd op openbare gebouwen en elektriciteitscentrale .
en als elke Moslim een hekel heeft aan Israel - dan juich ik dat toe - Wij moeten immers geen terroristische activiteiten steunen
dan vind ik het jammer dat je Terrorisme steuntquote:Op maandag 3 juli 2006 22:19 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ja hoor, geen problemen mee, meestal is het gewoon te begrijpen, of je het er nu mee eens bent of niet. Ik houd niet zo van dat geschuil achter functies en organisaties.
ik bestempel gewoon niet alles meteen als terrorisme.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:21 schreef Meki het volgende:
[..]
dan vind ik het jammer dat je Terrorisme steunt
jij vindt dus blijkbaar dat een hele bevolking daaraan moet leiden
jij vindt dus blijkbaar dat Palestijnse bevolking moet leiden wat een groep strijders hebben gedaan
jij vindt dus blijkbaar dat Palestijnse bevolking moet straffen voor een daad van een paar personen
![]()
andersom geldt dat ook maar daar heb jij problemen meequote:Op maandag 3 juli 2006 22:19 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Omdat Israel vanaf het begin zich heeft moeten verdedigen tegen de terreur van diverse moslimgroepen, dat begon al toen de staat Israel werd gesticht, en is altijd zo gebleven.
Als de Palestijnen geen aanslagen meer plegen zal Israel vanzelf soepelere regels aanhouden en het voor iedereen leefbaar zijn.
Hoe komen ze daar? Als de bevolking had nagedacht voordat ze een terroristische organisatie op gekozen hadden waren al deze problemen niet nodig geweest.quote:
omdat jij vindt dat Palestijnen wel daaraan moet lijden daarom bestempel jij dit niet als terrorismequote:Op maandag 3 juli 2006 22:22 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
ik bestempel gewoon niet alles meteen als terrorisme.
Gaza heeft ook een grens met Egypte. Ga daar maar klagen dat ze die muur die ze hebben om de Palestijnen buiten de deur te houden moeten afbreken.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:20 schreef Monidique het volgende:
Mogen ze de Palestijnse bevolking, anderhalf miljoen opgesloten in Gaza, dan collectief straffen?
Hm... dat geldt niet voor de aanslagen op het WTC en dat geldt niet voor het straffen van Palestijnse burgers.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:22 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Hoe komen ze daar? Als de bevolking had nagedacht voordat ze een terroristische organisatie op gekozen hadden waren al deze problemen niet nodig geweest.
Die wordt ook bewaakt door Israël. En ook al zou Egypte meedoen met het bewaken van de grens, de Palestijnen blijven opgesloten.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:23 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Gaza heeft ook een grens met Egypte. Ga daar maar klagen dat ze die muur die ze hebben om de Palestijnen buiten de deur te houden moeten afbreken.
Israel is de enige beschaafde cultuur in die hele omgeving, en moet zich verdedigen tegen godsdienstwaanzinnigen die hen willen vermoorden. Het lijkt me duidelijk dat de verdediging in 50 jaar wel eens iets te ver kan gaan, maar de schuld ligt toch bij de landen eromheen die al 50 jaar tevergeefs proberen Israel aan te vallen.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:22 schreef Meki het volgende:
[..]
andersom geldt dat ook maar daar heb jij problemen mee
Waarom keur jij de optreden van Israel niet af - of volg je Scorpione
Als Israel slim was dan deden ze niet mee met terroristische aanslagenquote:Op maandag 3 juli 2006 22:22 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Hoe komen ze daar? Als de bevolking had nagedacht voordat ze een terroristische organisatie op gekozen hadden waren al deze problemen niet nodig geweest.
door middel van terroristisch toeslaan ??quote:Op maandag 3 juli 2006 22:25 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Israel is de enige beschaafde cultuur in die hele omgeving, en moet zich verdedigen tegen godsdienstwaanzinnigen die hen willen vermoorden. Het lijkt me duidelijk dat de verdediging in 50 jaar wel eens iets te ver kan gaan, maar de schuld ligt toch bij de landen eromheen die al 50 jaar tevergeefs proberen Israel aan te vallen.
Als ik een normaal land moest leiden, en er zouden groepen zijn die me aanvielen zou ik ook mijn best doen om de burgers te beschermen.
De palestijnen moet zich niet verschuilen achter een terrorisch bewind. Dat hamas heeft gewoon een militaire tak, gewoon!quote:Op maandag 3 juli 2006 22:23 schreef Meki het volgende:
[..]
omdat jij vindt dat Palestijnen wel daaraan moet lijden daarom bestempel jij dit niet als terrorisme
elke mens die zich neutraal houdt weet dat Israel terroristisch bezig is
Hoofdletters, interpunctie en 'het beeld' dát.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:26 schreef Meki het volgende:
[..]
door middel van terroristisch toeslaan ??
door middel van het beeld die we vorige week hebben gezien
Elk neutraal mens dat met geen van beide partijen een bijzondere binding heeft, jij dus niet, weet dat bijna alle problemen daar te wijten zijn aan moslimgroepen die alles op willen blazen. Het lijkt me overigens handiger als Israel de steen waarop Mohammed wil terugkomen opblaast als die soldaat niet terugkomt. Dan zullen er vast wel meer mensen bereid zijn om te helpen zoeken naar die soldaat. En worden er geen onschuldige mensen de dupe..quote:Op maandag 3 juli 2006 22:23 schreef Meki het volgende:
[..]
omdat jij vindt dat Palestijnen wel daaraan moet lijden daarom bestempel jij dit niet als terrorisme
elke mens die zich neutraal houdt weet dat Israel terroristisch bezig is
Niet meer sinds de terugtrekking uit de Gaza van het Israelische leger.quote:
Maar niet doordat Israël ze opsluit. Blijkbaar vinden de Egyptenaren het ook nodig de Palestijnen buiten de deur te houden, een volk waar ze zeggen zoveel sympathie voor te hebben.quote:En ook al zou Egypte meedoen met het bewaken van de grens, de Palestijnen blijven opgesloten.
Ik houd ontzettend van cultuur en respecteer het, maar van mij mag het.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:28 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Elk neutraal mens dat met geen van beide partijen een bijzondere binding heeft, jij dus niet, weet dat bijna alle problemen daar te wijten zijn aan moslimgroepen die alles op willen blazen. Het lijkt me overigens handiger als Israel de steen waarop Mohammed wil terugkomen opblaast als die soldaat niet terugkomt. Dan zullen er vast wel meer mensen bereid zijn om te helpen zoeken naar die soldaat. En worden er geen onschuldige mensen de dupe..
Het zou gewoon het beste zijn als Israel een flinke muur zet tussen de Gazastrook en Israel, en daarvoor nog een strook van 300 meter leeg om terroristen uit de buurt te houden. Bij de Egyptische broeders zullen ze vast welkom zijn.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:29 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Niet meer sinds de terugtrekking uit de Gaza van het Israelische leger.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4179164.stm
[..]
Maar niet doordat Israël ze opsluit. Blijkbaar vinden de Egyptenaren het ook nodig de Palestijnen buiten de deur te houden, een volk waar ze zeggen zoveel sympathie voor te hebben.
Ik houd ook van cultuur, maar op deze manier zal elke moslim meezoeken om hem los te laten, want niemand wil het einde van de steen van Mohammed op zijn geweten hebbenquote:Op maandag 3 juli 2006 22:30 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik houd ontzettend van cultuur en respecteer het, maar van mij mag het.
het gaat hier om Israel en Palestijnaquote:Op maandag 3 juli 2006 22:28 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Elk neutraal mens dat met geen van beide partijen een bijzondere binding heeft, jij dus niet, weet dat bijna alle problemen daar te wijten zijn aan moslimgroepen die alles op willen blazen. Het lijkt me overigens handiger als Israel de steen waarop Mohammed wil terugkomen opblaast als die soldaat niet terugkomt. Dan zullen er vast wel meer mensen bereid zijn om te helpen zoeken naar die soldaat. En worden er geen onschuldige mensen de dupe..
Wat je zegt, dan moet je daar maar over gaan klagen bij Egypte, wat kennelijk een klein gedeelte van de grens bewaakt, als afspraak met Israël. Zouden ze het niet doen, dan controleerde Israël uiteraard de grens weer.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:29 schreef CeeJee het volgende:
Maar niet doordat Israël ze opsluit. Blijkbaar vinden de Egyptenaren het ook nodig de Palestijnen buiten de deur te houden, een volk waar ze zeggen zoveel sympathie voor te hebben.
het zou gewoon het beste zijn als Israel niet meer terroristisch bezig isquote:Op maandag 3 juli 2006 22:30 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het zou gewoon het beste zijn als Israel een flinke muur zet tussen de Gazastrook en Israel, en daarvoor nog een strook van 300 meter leeg om terroristen uit de buurt te houden. Bij de Egyptische broeders zullen ze vast welkom zijn.
Er staat een hek en dat werkt vrij goed. Althans, tegen zelfmoordaanslagen. Daarnaast is er volgens mij inderdaad een bufferzone zodat raketten daar niet vandaag gelanceerd kunnen worden.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:30 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het zou gewoon het beste zijn als Israel een flinke muur zet tussen de Gazastrook en Israel, en daarvoor nog een strook van 300 meter leeg om terroristen uit de buurt te houden. Bij de Egyptische broeders zullen ze vast welkom zijn.
Maar de mensen die aanslagen plegen zijn meestal dol op Mohammed, dus genoeg reden om hem erbij te betrekken, geen moslim wil het einde van die steen op zijn geweten hebben, en daarmee is de terreur afgelopen en is er eindelijk vrede daarquote:Op maandag 3 juli 2006 22:31 schreef Meki het volgende:
[..]
het gaat hier om Israel en Palestijna
Mohammed is NVT
Jij houdt dus ook van Terrorismequote:Op maandag 3 juli 2006 22:28 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dan zijn ze dus ook niet, een dom verhaal wat je alleen blijft herhalen, maar wat nergens op gebaseerd is...quote:Op maandag 3 juli 2006 22:32 schreef Meki het volgende:
[..]
het zou gewoon het beste zijn als Israel niet meer terroristisch bezig is
Onzinquote:Op maandag 3 juli 2006 22:33 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Maar de mensen die aanslagen plegen zijn meestal dol op Mohammed, dus genoeg reden om hem erbij te betrekken, geen moslim wil het einde van die steen op zijn geweten hebben, en daarmee is de terreur afgelopen en is er eindelijk vrede daar![]()
En in ieder geval ophouden te claimen dat Israël de Palestijnen opsluit in Gaza. Dat is onmogelijk zonder dat ze de Sinaï heroveren.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat je zegt, dan moet je daar maar over gaan klagen bij Egypte.
Idd, Mo is irrelevant. Als elke moslim zich dat nu ook eens ging realiseren...quote:Op maandag 3 juli 2006 22:31 schreef Meki het volgende:
[..]
het gaat hier om Israel en Palestijna
Mohammed is NVT
Dat zijn ze wel alleen jij wilt het niet gelovenquote:Op maandag 3 juli 2006 22:34 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dan zijn ze dus ook niet, een dom verhaal wat je alleen blijft herhalen, maar wat nergens op gebaseerd is...
Waar baseer je dat op? Ik heb juist een ideale methode waarbij niemand gedood wordt, en de terreur ophoud, jij leest nogal vreemdquote:
moslim retoriek.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:35 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat zijn ze wel alleen jij wilt het niet geloven
Omdat ik niet in de standaard leugens van palestijnse terroristen trap? Wat is er tegen op mijn manier van conflictbeheersing?quote:Op maandag 3 juli 2006 22:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Onzin
Je zegt iets wat helemaal hier niets aan toevoegt
en je steunt hierdoor alweer een terroristische activiteiten
![]()
![]()
![]()
ik zal nu niet meer met terroristen pratenquote:Op maandag 3 juli 2006 22:36 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Ik heb juist een ideale methode waarbij niemand gedood wordt, en de terreur ophoud, jij leest nogal vreemd![]()
Ik beweer dat dan ook niet, hoewel ik wel in de veronderstelling was dat Israël controle hield over de bewaking. En inderdaad, er is een afspraak gemaakt met Egypte en, zoals ik al zei, voor zich spreekt dat Israël op zijn manier de grens zou bewaken als Egypte zich niet aan de afspraak hield.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:35 schreef CeeJee het volgende:
[..]
En in ieder geval ophouden te claimen dat Israël de Palestijnen opsluit in Gaza. Dat is onmogelijk zonder dat ze de Sinaï heroveren.
nee je steunt de Isrealische terrorisme tegen de Palestijnse bevolkingquote:Op maandag 3 juli 2006 22:37 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Omdat ik niet in de standaard leugens van palestijnse terroristen trap? Wat is er tegen op mijn manier van conflictbeheersing?
Sorry, ik kan niet zo goed quotenquote:Op maandag 3 juli 2006 22:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als ik zeg dat het agressief is, dan veroordeel ik het niet. Dat is simpel te begrijpen en dat hoef ik dan ook niet uit te leggen. Sterker nog, ik stel zelfs dat " dat [...] denk ik wel zijn voordelen [heeft] gehad". Hieruit concluderen dat mijn wereldbeeld verwrongen is, of dat ik pacifistisch ben - wat ieder mens natuurlijk zou moeten nastreven zolang het redelijk is -, is onmogelijk.
Natuurlijk. Pacifisme is hardstikke mooi. Maar in dit geval is het compleet zelfdestructief voor Israel om pacifistisch te zijn. Ik had het over misplaatst pacifisme dat je parten speelt. Jouw focus op de aggressiviteit van Israel is onterecht.
[..]
Hamas is een bende wilde terroristen, maar dat maakt dit nog niet terecht. Staan ze erachter? Ongetwijfeld. Maar daarom kun je nog geen parlementsleden waar je geen bewijs tegen hebt ervoor oppakken. Daarnaast, zoals gezegd, de ontvoering wordt slechts als excuus gebruikt.
Ja, ze staan erachter en dat communiceren ze ook zonder schroom. De parlementsleden vertegenwoordigen een organisatie die terroristisch is, die soldaten ontvoerd en moorden pleegt, Israel niet eens erkent en dus de Joden de zee wil indrijven. Ik heb geen moment medelijden met deze parlementariers
[..]
Mogen ze de Palestijnse bevolking, anderhalf miljoen opgesloten in Gaza, dan collectief straffen? Dat zeer zeker niet! Redelijkheid en proportioneel handelen. Amerika heeft ook niet het recht om, als zwaar en onverwaarschijnlijk overdreven voorbeeld, een atoombom te gooien op Falloeja als er vier huurlingen worden afgeslacht.
Het doel is om de soldaat terug te vinden, niet om de Palestijnen te pesten. Dat daarvoor maatregelen nodig zijn die ook de Palestijnen treffen is te rechtvaardigen. Dat Israel niet altijd even genuanceerd te werk gaat ben ik met je eens.
[..]
Kan zijn, maar heeft niets met mijn bericht(en) te maken.
[..]
Straf hen dan.
Hoe noem je het arresteren van o.a. parlementsleden van Hamas anders?
Ik kreeg zojuist een email van de NS-gevonden-voorwerpenservice, je goede fatsoen is gevonden.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:30 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik houd ontzettend van cultuur en respecteer het, maar van mij mag het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |