De politiek van Israël is niet gericht op de fysieke uitroeiing van de Palestijnen, dit in tegenstelling tot de politiek van nazi-Duitsland. Je vergelijking gaat dus mank en je zou er goed aan doen die vergelijking niet meer te trekken.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:06 schreef Meki het volgende:
[..]
hoezo
vind jij express de elektriciteit centrale opblazen om daarmee de bevolking te onderdrukken geen grote misdaad is ?
het is niet daarmee te vergelijkenquote:Op maandag 3 juli 2006 21:14 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De politiek van Israël is niet gericht op de fysieke uitroeiing van de Palestijnen, dit in tegenstelling tot de politiek van nazi-Duitsland. Je vergelijking gaat dus mank en je zou er goed aan doen die vergelijking niet meer te trekken.
Het is niet te vergelijken, maar dat is niets. Dit zit er imo redelijk dichtbij. Israel heeft aan alles en nog wat pure schijt. Jammer dat het Westen zo mak als een lammetje is (en dat de VS draait op joden)...quote:Op maandag 3 juli 2006 21:14 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De politiek van Israël is niet gericht op de fysieke uitroeiing van de Palestijnen, dit in tegenstelling tot de politiek van nazi-Duitsland. Je vergelijking gaat dus mank en je zou er goed aan doen die vergelijking niet meer te trekken.
Maar is het in de Arabische landen dan zo veel beter dan in de Palestijnse gebieden. Heeft de gemiddelde Syriër meer vrijheid dan de gemiddelde Palestijn in Israël?quote:Op maandag 3 juli 2006 21:17 schreef Meki het volgende:
[..]
het is niet daarmee te vergelijken
ik zie geen enkele land die zegt democratisch te zijn miljoenen mensen te onderdrukken
Ja. Die hebben geen last van een zogenaamde superieur die het hele leven in de gebieden denkt te bepalen.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Maar is het in de Arabische landen dan zo veel beter dan in de Palestijnse gebieden. Heeft de gemiddelde Syriër meer vrijheid dan de gemiddelde Palestijn in Israël?
Je kunt het westen wel de schuld geven, maar de belangrijkste oorzaak van dit conflict ligt toch echt bij de herhaaldelijke agressie vanuit de Arabische landen tegen Israël.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:18 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Het is niet te vergelijken, maar dat is niets. Dit zit er imo redelijk dichtbij. Israel heeft aan alles en nog wat pure schijt. Jammer dat het Westen zo mak als een lammetje is (en dat de VS draait op joden)...
het gaat mij om de Palestijnen die onderdrukt worden door Israeliersquote:Op maandag 3 juli 2006 21:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Maar is het in de Arabische landen dan zo veel beter dan in de Palestijnse gebieden. Heeft de gemiddelde Syriër meer vrijheid dan de gemiddelde Palestijn in Israël?
Maar ze hebben desondanks veel minder vrijheid.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:21 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Ja. Die hebben geen last van een zogenaamde superieur die het hele leven in de gebieden denkt te bepalen.
Israel vraagt er zelf naarquote:Op maandag 3 juli 2006 21:21 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je kunt het westen wel de schuld geven, maar de belangrijkste oorzaak van dit conflict ligt toch echt bij de herhaaldelijke agressie vanuit de Arabische landen tegen Israël.
Dat is te makkelijk. De Arabische wereld moet eerst zelf democratiseren alvorens gerechtvaardigde kritiek op Israël uit te lunnen brengen.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:21 schreef Meki het volgende:
[..]
het gaat mij om de Palestijnen die onderdrukt worden door Israeliers
De Arabisch-Israëlische oorlogen zijn stuk voor stuk door de Arabische landen begonnen.quote:
en Israel - Is Israel democratisch ?quote:Op maandag 3 juli 2006 21:23 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is te makkelijk. De Arabische wereld moet eerst zelf democratiseren alvorens gerechtvaardigde kritiek op Israël uit te lunnen brengen.
Na de agressie van Israel tegen de Palestijnse volkquote:Op maandag 3 juli 2006 21:23 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De Arabisch-Israëlische oorlogen zijn stuk voor stuk door de Arabische landen begonnen.
Bij die van '56 kun je daar vraagtekens bij zetten.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:23 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De Arabisch-Israëlische oorlogen zijn stuk voor stuk door de Arabische landen begonnen.
Je draait de boel een beetje om, de Palestijnen kiezen terroristen als regering die openlijk de ontvoering van soldaten steunen, logisch dat de mensen die verantwoordelijk zijn hiervoor ook de gevolgen moeten dragen. Daarnaast vermoord Israel geen onschuldige burgers, i.t.t. de Palestijnen die alles maar opblazen.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:17 schreef Meki het volgende:
[..]
het is niet daarmee te vergelijken
ik zie geen enkele land die zegt democratisch te zijn miljoenen mensen te onderdrukken
Als Israel daarmee niet gericht is dan zouden ze de elektrictiteitcentrale niet opblazen en zo daarmee miljoenen Palestijnen zonder stroom te voorzien.
Als Israel daarmee niet gericht is dan zouden ze geen democratische verkozen vertegenwoordigers van het Palestijnse kabinet ontvoeren
de ziekenhuizen hebben stroom nodig en de genetator binnen de ziekenhuis is enkel voor stroomstoringen
Dat had er geen barst mee te maken.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Na de agressie van Israel tegen de Palestijnse volk
vraagt er omquote:
Ja, hoe durven ze! Zich verzetten tegen een bezetting.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:27 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
vraagt er om
Ontopic: Dan vragen de palestijnen er helemaal om![]()
Israel ontvoert 64 parlemenstleden ?quote:Op maandag 3 juli 2006 21:26 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Je draait de boel een beetje om, de Palestijnen kiezen terroristen als regering die openlijk de ontvoering van soldaten steunen, logisch dat de mensen die verantwoordelijk zijn hiervoor ook de gevolgen moeten dragen. Daarnaast vermoord Israel geen onschuldige burgers, i.t.t. de Palestijnen die alles maar opblazen.
Maar het is wel van wezenlijk belang in de discussie.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:28 schreef Monidique het volgende:
Palestijnen kunnen bij de rechter in Israël aankloppen, dat is nogal wat, vind ik zelf, desalniettemin worden ze bezet en onderdrukt en of ze, of Arabieren, het dan beter hebben in Palestina of in Syrië (waarom niet Jordanië?) maakt niet echt uit. Hoe dan ook is wat Israël nu doet een misdaad.
Waarom is die bezetting er? Steeds worden de maatregelen afgezwakt, en na aanslagen weer aangescherpt. De Palestijnen moeten eens nadenken en intern de aanslagen stoppen, dan zijn de problemen zo voorbij.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:29 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja, hoe durven ze! Zich verzetten tegen een bezetting.![]()
nee dat mag nietquote:Op maandag 3 juli 2006 21:29 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja, hoe durven ze! Zich verzetten tegen een bezetting.![]()
Ik zie niet helemaal in waarom.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:30 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Maar het is wel van wezenlijk belang in de discussie.
Ja. Dat klopt. Maar nu niet meer. Waar leven Palestijnen beter, in de bezette gebieden of in Jordanië. Ik durf wel voor Jordanië te kiezen.quote:Overigens heeft Jordanië weinig recht van spreken wat betreft de behandeling van de Palestijnen, want als ergens de Palestijnse bevolkingsgroep decennialang onderdrukt is dan is het daar wel.
Ik niet.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik zie niet helemaal in waarom.
[..]
Ja. Dat klopt. Maar nu niet meer. Waar leven Palestijnen beter, in de bezette gebieden of in Jordanië. Ik durf wel voor Jordanië te kiezen.
Ja precies. Op de rug gaan liggen en de pootjes omhoog. Gewoon doen wat de meester beveelt.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:30 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Waarom is die bezetting er? Steeds worden de maatregelen afgezwakt, en na aanslagen weer aangescherpt. De Palestijnen moeten eens nadenken en intern de aanslagen stoppen, dan zijn de problemen zo voorbij.
En dat zijn mensen die openlijk steun betuigen aan de mensen die de soldaat ontvoert hebben, het lijkt me dan niet meer dan logisch dat je deze aanpakt. Sterker nog, als ik de leider zou zijn van Israel zou ik hen ook doden als de soldaat gedood wordt, tenslotte waren ze het er zelf mee eens.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel ontvoert 64 parlemenstleden ?
herriner je dat nog
Oow nee - Israel vermoordt geen onschuldige mensen
ben je gaza-strand vergeten
Aanslagen komen na de agressie van Israelquote:Op maandag 3 juli 2006 21:30 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Waarom is die bezetting er? Steeds worden de maatregelen afgezwakt, en na aanslagen weer aangescherpt. De Palestijnen moeten eens nadenken en intern de aanslagen stoppen, dan zijn de problemen zo voorbij.
Tussen op je rug liggen en bomaanslagen plegen zit uiteraard nog een flink stuk....quote:Op maandag 3 juli 2006 21:32 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja precies. Op de rug gaan liggen en de pootjes omhoog. Gewoon doen wat de meester beveelt.
dan ben je een massa-moordenaar en iemand die oorlogsmisdaden begaatquote:Op maandag 3 juli 2006 21:32 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
En dat zijn mensen die openlijk steun betuigen aan de mensen die de soldaat ontvoert hebben, het lijkt me dan niet meer dan logisch dat je deze aanpakt. Sterker nog, als ik de leider zou zijn van Israel zou ik hen ook doden als de soldaat gedood wordt, tenslotte waren ze het er zelf mee eens.
Als de Palestijnen een normale regering hadden gekozen was het nooit zover gekomen, maar de Palestijnen hebben liever terroristen aan de macht, en dan moet je ook zelf de gevolgen dragen.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:32 schreef Meki het volgende:
[..]
Aanslagen komen na de agressie van Israel
er is vorige week een terroristische aanslag gepleegd op de elektriciteitscentrale van Palestijnen
Dat kan, maar, zoals ik al zei, ik zie niet in waarom dat per se belangrijk is, laat staan als het gaat om de huidige crisis.quote:
Ik steun helemaal niets, maar als een militair ontvoert wordt lijkt het me logisch dat mensen die blij zijn dat hij vermoord wordt zelf ook hard aanpakt.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:33 schreef Meki het volgende:
[..]
dan ben je een massa-moordenaar en iemand die oorlogsmisdaden begaat
dit steun je wel en van 1 soldaat niet
Dan moet jij dus boos zijn op de Arabische wereld. Maar dat doet onze Meki niet, nee stel je voor zeg.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:21 schreef Meki het volgende:
[..]
het gaat mij om de Palestijnen die onderdrukt worden door Israeliers
Wat nu interesant is is de vraag waarom alle moslims niet tegen Jordanie gingen zeuren, maar wel tegen Israel?quote:Op maandag 3 juli 2006 21:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat kan, maar, zoals ik al zei, ik zie niet in waarom dat per se belangrijk is, laat staan als het gaat om de huidige crisis.
Alweer een goedkeuring van aanslagenquote:Op maandag 3 juli 2006 21:34 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Als de Palestijnen een normale regering hadden gekozen was het nooit zover gekomen, maar de Palestijnen hebben liever terroristen aan de macht, en dan moet je ook zelf de gevolgen dragen.
Hoeveel tanks hebben de Palestijnen? Hoeveel Apaches? Hoeveel F15's en F'16s kado gehad van de Amerikanen?quote:Op maandag 3 juli 2006 21:33 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Tussen op je rug liggen en bomaanslagen plegen zit uiteraard nog een flink stuk....
Omdat die voor een belangrijk deel voortkomt uit het verleden en de houding van de totalitaire Arabische regimes ten opzichte van Israël. De houding van Israël komt niet uit de lucht vallen, maar is het gevolg van meer dan vijftig jaar moeten overleven in een vijandige omgeving.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat kan, maar, zoals ik al zei, ik zie niet in waarom dat per se belangrijk is, laat staan als het gaat om de huidige crisis.
waarom ?quote:Op maandag 3 juli 2006 21:35 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dan moet jij dus boos zijn op de Arabische wereld. Maar dat doet onze Meki niet, nee stel je voor zeg.
Onzin, steeds worden rustige perioden verstoord door moslims die weer ergens een aanslag plegen, als ze dit niet doen en de Israeliers accepteren kan iedereen daar normaal leven, maar ja dat willen sommige mensen niet, en wat is dan makkelijker dan gewoon de Israeliers de schuld te geven van de problemen?quote:Op maandag 3 juli 2006 21:35 schreef Meki het volgende:
[..]
Alweer een goedkeuring van aanslagen
Palestijnen kiezen zelf wie ze kiezen
Hamas is geen terroristische partij maar een politieke partij die democratisch is gekozen door de bevolking
Israel heeft terroristen aan de macht die oorlogsmisdaden begaan die miljoenen Palestijnen onderdrukken
Hebben ze een reden om oorlog te voeren? Ze kunnen simpelweg geen aanslagen plegen en normaal samenleven met de Israeliers, maar dat is teveel moeite....quote:Op maandag 3 juli 2006 21:36 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hoeveel tanks hebben de Palestijnen? Hoeveel Apaches? Hoeveel F15's en F'16s kado gehad van de Amerikanen?
Geef ze een gelijkwaardig leger en ik geef je op een briefje dat er geen zelfmoordaanslagen meer gepleegd worden.
steun jij de terroristische aanslag op de elektriciteitcentrale van Palestijnen ??.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:37 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Onzin, steeds worden rustige perioden verstoord door moslims die weer ergens een aanslag plegen, als ze dit niet doen en de Israeliers accepteren kan iedereen daar normaal leven, maar ja dat willen sommige mensen niet, en wat is dan makkelijker dan gewoon de Israeliers de schuld te geven van de problemen?![]()
Palestijnen hebben een reden - namelijk zich verzetten tegen de bezettersquote:Op maandag 3 juli 2006 21:38 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Hebben ze een reden om oorlog te voeren? Ze kunnen simpelweg geen aanslagen plegen en normaal samenleven met de Israeliers, maar dat is teveel moeite....
Is die vraag interessant of niet gewoon overduidelijk? Overigens, álle moslims? Syrië en Jordanië hebben nog gevochten erom.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:35 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Wat nu interesant is is de vraag waarom alle moslims niet tegen Jordanie gingen zeuren, maar wel tegen Israel?
Je weet uberhaupt dat Israel sinds 1967 de Palestijnse gebieden bezet houdt?quote:Op maandag 3 juli 2006 21:38 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Hebben ze een reden om oorlog te voeren?
Als een elektriciteitscentrale wordt gebombardeerd, dan is het toch helemaal niet belangrijk hoeveel Palestijnen er onderdrukt worden in, zeg, Irak? Nee, dat is dan irrelevant.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Omdat die voor een belangrijk deel voortkomt uit het verleden en de houding van de totalitaire Arabische regimes ten opzichte van Israël. De houding van Israël komt niet uit de lucht vallen, maar is het gevolg van meer dan vijftig jaar moeten overleven in een vijandige omgeving.
Als de Palestijnen eens zouden beginnen met die soldaat los te laten komt het heus wel goed..quote:Op maandag 3 juli 2006 21:40 schreef Meki het volgende:
[..]
steun jij de terroristische aanslag op de elektriciteitcentrale van Palestijnen ??.
Hamas wou Israel bijna erkennen - Wat doet ISRAEL die verpest het weer met aanslagen plegen
Dat weet ik, ik weet ook dat de Israeliers er al lang uit willen, maar dat ze steeds als ze een duimbreed geven een paar bomaanslagen krijgen....quote:Op maandag 3 juli 2006 21:41 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je weet uberhaupt dat Israel sinds 1967 de Palestijnse gebieden bezet houdt?
Nogmaals: de houding van Israël komt niet uit de lucht vallen.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als een elektriciteitscentrale wordt gebombardeerd, dan is het toch helemaal niet belangrijk hoeveel Palestijnen er onderdrukt worden in, zeg, Irak? Nee, dat is dan irrelevant.
Bezet vind ik zo'n zwaar woord. Ze ondersteunen daar de structuur, dat kun je ook zeggen.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:41 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja, sinds een door Arabische landen begonnen oorlog.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:41 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Geef ze vele legers (Arabische landen bewapend door SU), alsnog verliezen ze, Arabieren zijn niet zo goed in conventionele oorlogsvoering.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:36 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hoeveel tanks hebben de Palestijnen? Hoeveel Apaches? Hoeveel F15's en F'16s kado gehad van de Amerikanen?
Geef ze een gelijkwaardig leger en ik geef je op een briefje dat er geen zelfmoordaanslagen meer gepleegd worden.
Wat let ze? Vertrekken en een grote muur bouwen! Maar dat doen ze niet, juist omdat ze niet uit de bezette gebieden willen.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:43 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dat weet ik, ik weet ook dat de Israeliers er al lang uit willen, maar dat ze steeds als ze een duimbreed geven een paar bomaanslagen krijgen....
Als dat zo zou zijn, waarom worden de 'nederzettingen' op de Westbank dan nog steeds uitgebreid in plaats van ontmanteld?quote:Op maandag 3 juli 2006 21:43 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dat weet ik, ik weet ook dat de Israeliers er al lang uit willen, maar dat ze steeds als ze een duimbreed geven een paar bomaanslagen krijgen....
en die kwam na de massa-slachting in Gaza-strand door Israeliersquote:Op maandag 3 juli 2006 21:45 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nogmaals: de houding van Israël komt niet uit de lucht vallen.
Bovendien begon deze affaire met de ontvoering van een Israélische soldaat door Palestijnen, laten we dat niet vergeten.
De enige reden waarom ze af en toe weer terugtrekken is vanwege de blijvende agressie vanuit deze gebieden.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat let ze? Vertrekken en een grote muur bouwen! Maar dat doen ze niet, juist omdat ze niet uit de bezette gebieden willen.
Hetgeen vermoedelijk een ongeluk was, waarvan het niet eens vaststaat dat het door Israël veroorzaakt is.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:47 schreef Meki het volgende:
[..]
en die kwam na de massa-slachting in Gaza-strand door Israeliers
USA weigert om Israel te vooroordelenquote:Op maandag 3 juli 2006 21:47 schreef -scorpione- het volgende:
Oh ja, en waar die Indonesiers zich nu weer mee bemoeien. Moet je kijken hoe ze lopen te klagen als het westen zich met hun bemoeien.
jah ze kunnen altijd de schuld afschuiven aan iemand andersquote:Op maandag 3 juli 2006 21:48 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hetgeen vermoedelijk een ongeluk was, waarvan het niet eens vaststaat dat het door Israël veroorzaakt is.
Uiteraard. Israël heeft altijd een agressieve houding gehad, en dat heeft denk ik wel zijn voordelen gehad. Maar nu ze Palestijnse burgers collectief straffen, is het helemaal, totaal, echt niet belangrijk hoe Palestijnen, vluchtelingen of Arabieren in Arabische landen worden behandeld.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:45 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nogmaals: de houding van Israël komt niet uit de lucht vallen.
Wat weer begon met de aanslag op een leider van de Islamitische Jihad, wat weer begon... Het maakt niet uit wie het begon of hoe het begonnen is, anderhalf miljoen Palestijnse vrouwen, peuters en ouderen hebben niet die éne militair ontvoerd, militanten hebben dat gedaan. Echter, Israël gebruikt buitenproportionele kracht om zogenaamd een soldaat te bevrijden, zodoende de hele bevolking straffend. Misdadig en verwerpelijk.quote:Bovendien begon deze affaire met de ontvoering van een Israélische soldaat door Palestijnen, laten we dat niet vergeten.
Vooroordelen zijn ook helemaal niet goed Mekiquote:Op maandag 3 juli 2006 21:48 schreef Meki het volgende:
[..]
USA weigert om Israel te vooroordelen
alle landen in VN veiligheidsraad willen Israel vooroordelen maar nee wie steekt er een stokje voor
de grote broer van Israel
En natuurlijk de vele duizenden kolonisten.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:47 schreef Pracissor het volgende:
[..]
De enige reden waarom ze af en toe weer terugtrekken is vanwege de blijvende agressie vanuit deze gebieden.
En terecht!quote:Op maandag 3 juli 2006 21:50 schreef Monidique het volgende:
Wat weer begon met de aanslag op een leider van de Islamitische Jihad, wat weer begon... Het maakt niet uit wie het begon of hoe het begonnen is, anderhalf miljoen Palestijnse vrouwen, peuters en ouderen hebben niet die éne militair ontvoerd, militanten hebben dat gedaan. Echter, Israël gebruikt buitenproportionele kracht om zogenaamd een soldaat te bevrijden, zodoende de hele bevolking straffend. Misdadig en verwerpelijk.
Israel moet wel hard optreden af en toe, gezien het feit dat ze erg vaak aangevallen worden door buurlanden.......quote:Op maandag 3 juli 2006 21:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Uiteraard. Israël heeft altijd een agressieve houding gehad, en dat heeft denk ik wel zijn voordelen gehad. Maar nu ze Palestijnse burgers collectief straffen, is het helemaal, totaal, echt niet belangrijk hoe Palestijnen, vluchtelingen of Arabieren in Arabische landen worden behandeld.
[..]
Wat weer begon met de aanslag op een leider van de Islamitische Jihad, wat weer begon... Het maakt niet uit wie het begon of hoe het begonnen is, anderhalf miljoen Palestijnse vrouwen, peuters en ouderen hebben niet die éne militair ontvoerd, militanten hebben dat gedaan. Echter, Israël gebruikt buitenproportionele kracht om zogenaamd een soldaat te bevrijden, zodoende de hele bevolking straffend. Misdadig en verwerpelijk.
door middel van terroristische aanslagen op elektriciteitscentrale ?quote:Op maandag 3 juli 2006 21:54 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Israel moet wel hard optreden af en toe, gezien het feit dat ze erg vaak aangevallen worden door buurlanden.......
Ik denk dat Israel zo hard mogelijk moet optreden om die soldaat terug te krijgen, al is het maar om een heel duidelijk signaal af te geven aan de overige soldaten dat ze niet opgeofferd worden aan de Palestijnen, daarnaast dat Israel niet onderhandeld met terroristen die soldaten ontvoeren.
Door middel van niet dodelijke manieren om de bevolking in de palestijnse gebieden duidelijk te maken dat de mensen die de soldaat hebben ontvoert vooral hun eigen volk treffen.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:55 schreef Meki het volgende:
[..]
door middel van terroristische aanslagen op elektriciteitscentrale ?
Hoe kan dit dan?quote:Op maandag 3 juli 2006 21:54 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Israel moet wel hard optreden af en toe, gezien het feit dat ze erg vaak aangevallen worden door buurlanden.......
Ik denk dat Israel zo hard mogelijk moet optreden om die soldaat terug te krijgen, al is het maar om een heel duidelijk signaal af te geven aan de overige soldaten dat ze niet opgeofferd worden aan de Palestijnen, daarnaast dat Israel niet onderhandeld met terroristen die soldaten ontvoeren.
Deze operatie werd al voorbereid lang voordat er sprake was van een ontvoering.quote:
The detention of Hamas parliamentarians in the early hours of Thursday morning had been planned several weeks ago and received approval from Mazuz on Wednesday.
Haaretz
Het ontzeggen van iedere manier om water te verkrijgen is niet dodelijk wou je zeggen?quote:Op maandag 3 juli 2006 21:58 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Door middel van niet dodelijke manieren om de bevolking in de palestijnse gebieden duidelijk te maken dat de mensen die de soldaat hebben ontvoert vooral hun eigen volk treffen.
Jij verwacht dat ze die soldaat bij die ontvoerders laten? En dat ze 1000 misdadigers loslaten![]()
Het zal niet de eerste keer zijn dat Israël onderhandelt met wat het terroristen noemt.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:58 schreef Arnold_fan het volgende:
Jij verwacht dat ze die soldaat bij die ontvoerders laten? En dat ze 1000 misdadigers loslaten![]()
ze hebben een aanslag gepleegd op de Palestijnse bevolking door de elektricteitscentrale op te blazen . DAT HEBBEN ZE GEDAANquote:Op maandag 3 juli 2006 21:58 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Door middel van niet dodelijke manieren om de bevolking in de palestijnse gebieden duidelijk te maken dat de mensen die de soldaat hebben ontvoert vooral hun eigen volk treffen.
Kortom, collectief straffen, burgerbevolking opzettelijk raken. Is verboden, mag niet, misdaad.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:58 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Jij keurt de aanslagen van Israeliers op Palestijnse baby´s en vrouwen gewoon goedquote:Op maandag 3 juli 2006 21:58 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Is er ook een objectievere bron voorhanden? Als de ontvoerders de soldaat loslaten zijn de problemen zo voorbij, maar dat is zeker niet de bedoeling, en als er dan doden vallen bij de Palestijnen krijgen de Israeliers de schuld, terwijl het nooit zou zijn gebeurd als de soldaar los was gelaten.....quote:Op maandag 3 juli 2006 21:59 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hoe kan dit dan?
[..]
Deze operatie werd al voorbereid lang voordat er sprake was van een ontvoering.
Zo'n centrale bouw je zo weer op. Dit is van een mug een olifant maken om hier over te gaan klagen.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:55 schreef Meki het volgende:
[..]
door middel van terroristische aanslagen op elektriciteitscentrale ?
Het is zo terug als de soldaat los isquote:Op maandag 3 juli 2006 22:01 schreef Neenetje het volgende:
[..]
Het ontzeggen van iedere manier om water te verkrijgen is niet dodelijk wou je zeggen?
het is een aanslag daar gaat het mij omquote:Op maandag 3 juli 2006 22:03 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Zo'n centrale bouw je zo weer op. Dit is van een mug een olifant maken om hier over te gaan klagen.
Er is nogal een verschil tussen een bus met mensen opblazen en ze tijdelijk zonder stroom zettenquote:Op maandag 3 juli 2006 22:01 schreef Meki het volgende:
[..]
ze hebben een aanslag gepleegd op de Palestijnse bevolking door de elektricteitscentrale op te blazen . DAT HEBBEN ZE GEDAAN
en is dat wat je bedoelt met hard optreden - daarmee geef je wel de weg vrij van aanslagen plegen
Had Israel maar beter moeten uitkijken bij de Gaza strandquote:Op maandag 3 juli 2006 22:03 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Is er ook een objectievere bron voorhanden? Als de ontvoerders de soldaat loslaten zijn de problemen zo voorbij, maar dat is zeker niet de bedoeling, en als er dan doden vallen bij de Palestijnen krijgen de Israeliers de schuld, terwijl het nooit zou zijn gebeurd als de soldaar los was gelaten.....
mijn vraag is steun jij deze terroristische aanslag op de bevolking van Palestijnse staatquote:Op maandag 3 juli 2006 22:04 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen een bus met mensen opblazen en ze tijdelijk zonder stroom zetten![]()
Ha'aretz is niet objectief genoeg?quote:Op maandag 3 juli 2006 22:03 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Is er ook een objectievere bron voorhanden?
Zoals je waarschijnlijk wel weet pakken de Israeliers normaliter alleen leiders van terroristische organisaties, terwijl de Palestijnen bussen met onschuldige burgers opblazen, dus dit verhaal kun je beter richting de Palestijnen gebruiken...quote:Op maandag 3 juli 2006 22:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Kortom, collectief straffen, burgerbevolking opzettelijk raken. Is verboden, mag niet, misdaad.
Door die centrale te vernietigen zit de helft van de Gaza strook zonder electriciteit.. en daarmee zonder waterpompen.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:03 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Zo'n centrale bouw je zo weer op. Dit is van een mug een olifant maken om hier over te gaan klagen.
Op baby's en vrouwenquote:Op maandag 3 juli 2006 22:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Jij keurt de aanslagen van Israeliers op Palestijnse baby´s en vrouwen gewoon goed
anders had je - je afkeuring daarvan gelaten zien
het zijn geen terroristenquote:Op maandag 3 juli 2006 22:06 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Zoals je waarschijnlijk wel weet pakken de Israeliers normaliter alleen leiders van terroristische organisaties, terwijl de Palestijnen bussen met onschuldige burgers opblazen, dus dit verhaal kun je beter richting de Palestijnen gebruiken...
De Palestijnse bevolking heeft tot nu toe nog steeds geen stroomquote:Op maandag 3 juli 2006 22:07 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Op baby's en vrouwenNee dat maakt het opeens erger, je lijkt wel zo'n amerikaanse talkshowhost:
Phill: What about our childeren?
KLAP KLAP KLAP
En nu straffen ze de Palestijnse bevolking collectief. Mag niet.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:06 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Zoals je waarschijnlijk wel weet pakken de Israeliers normaliter alleen leiders van terroristische organisaties,
Nou, die Palestijnse organisaties staan dan ook op de lijsten van terroristisch organisaties. Niet?quote:terwijl de Palestijnen bussen met onschuldige burgers opblazen, dus dit verhaal kun je beter richting de Palestijnen gebruiken...
zijn we Gaza strand vergetenquote:Op maandag 3 juli 2006 22:07 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Op baby's en vrouwenNee dat maakt het opeens erger, je lijkt wel zo'n amerikaanse talkshowhost:
Phill: What about our childeren?
Daarnaast blazen ze geen onschuldigen op, geven hoogstens wat ongemak, wat door de ontvoerders zo gestopt kan worden.
KLAP KLAP KLAP
Daarom worden die ook niet opgeblazenquote:Op maandag 3 juli 2006 22:07 schreef Meki het volgende:
[..]
het zijn geen terroristen
het zijn democratisch verkozen vertegenwoordigers
vraag 2 : Hoe kan je zien dat ze terroristen zijn
Dat is vrij simpel, de soldaat zit nog vast, dus allemaal boos kijken naar de ontvoerders, en de doden aan hen wijtenquote:Op maandag 3 juli 2006 22:08 schreef Meki het volgende:
[..]
De Palestijnse bevolking heeft tot nu toe nog steeds geen stroom
hoe verklaar je dat ?
De Joden laten zich inderdaad niet wederom als een mak lammetje slachten. Mag het? Dat jij dat als aggressief bestempelt zegt iets over je verwrongen wereldbeeld. De buurlanden zijn nu niet echt modelstaten geweest. Je pacifisme is misplaatst.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Uiteraard. Israël heeft altijd een agressieve houding gehad, en dat heeft denk ik wel zijn voordelen gehad. Maar nu ze Palestijnse burgers collectief straffen, is het helemaal, totaal, echt niet belangrijk hoe Palestijnen, vluchtelingen of Arabieren in Arabische landen worden behandeld.
[..]
Weet je wat het gekke is. Als de Palestijnen een aanslag plegen zal niemand zeggen dat ze het niet gedaan hebben of dat de Palestijnse groeperingen niet verantwoordelijk waren. Wellicht dat iemand het kan begrijpen dat het gebeurd, en je zult als je goed zoekt ook vast wel iemand vinden die het toejuigd, maar de verantwoording voor de daad zelf en de gevolgen worden bij de aanslagpleger neergelegd.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:03 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Is er ook een objectievere bron voorhanden? Als de ontvoerders de soldaat loslaten zijn de problemen zo voorbij, maar dat is zeker niet de bedoeling, en als er dan doden vallen bij de Palestijnen krijgen de Israeliers de schuld, terwijl het nooit zou zijn gebeurd als de soldaar los was gelaten.....
quote:Op maandag 3 juli 2006 22:08 schreef Meki het volgende:
[..]
De Palestijnse bevolking heeft tot nu toe nog steeds geen stroom
hoe verklaar je dat ?
Gewoon teruggeven die dude.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:10 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dat is vrij simpel, de soldaat zit nog vast, dus allemaal boos kijken naar de ontvoerders, en de doden aan hen wijten![]()
quote:Op maandag 3 juli 2006 22:09 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Daarom worden die ook niet opgeblazenEn hoe ze weten wie leiders zijn van terroristen, de Israeliers hebben de beste geheime dienst ter wereld
![]()
Het is geen terroristische aanslag, het is een speldenprikje om te laten zien dat die soldaat terug moet komen, en ja, ik vind dat ze dat verplicht zijn aan die soldaat die elke dag zijn leven op de waagschaal moet stellen omdat de landen eromheen elke dag het liefste de hele israelische staat in de zee zouden willen drijven.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:05 schreef Meki het volgende:
[..]
mijn vraag is steun jij deze terroristische aanslag op de bevolking van Palestijnse staat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |