Dat mocht altijd al. Je mocht ook de saturatie aanpassen en levels/curves. Zelf kleine storende elementen weghalen werd niet moeilijk over gedaan.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:49 schreef SunChaser het volgende:
Ik stem iig voor, al is t alleen maar om bv een kleurenfoto ZW/W te maken.
En ook niet veranderen tijdens of met terugwerkende kracht.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:00 schreef SunChaser het volgende:
En foto's die duidelijk zijn bewerkt, de een van ze mooi, de ander niet. Dus ook daar zal niet iedereen op stemmen. Die kasteelfoto van ThemAeco vond ik bv mooi, die pelikaanfoto's kitch.
Dus misschien een keer proberen met volledige toestemming om te fotoshoppen? Maarre wel VOOR aanvang van de wedstrijd de regels vaststellen he, niet tijdens
Ja de PS discussie weerquote:
Ach je moet toch iets op zo'n regenachtige zonnige dag?quote:
Kijk en dat doen dus maar weinig mensen hequote:Op maandag 3 juli 2006 15:10 schreef pea4fun het volgende:
Komt nog bij dat als je een beetje uitlegt wat je aan de foto gedaan hebt, dat dan andere mensen er ook nog van kunnen leren
Moet jij niet gewoon foto's gaan maken danquote:Op maandag 3 juli 2006 15:13 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ach je moet toch iets op zo'n regenachtige zonnige dag?
Neuh, nu ff niet. Ik wacht even het onderwerp afquote:Op maandag 3 juli 2006 15:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Moet jij niet gewoon foto's gaan maken dan![]()
ik doe ook wel eens mee aan een wedstrijd op een ander forum waar geen PS regels zijn, valt idd heel erg mee qua bewerkingen.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:10 schreef pea4fun het volgende:
Ik zie wel meer fotowedstrijden op het www en er zijn er maar weinig die photoshop verbieden. Ik vind de resultaten vaak erg mooi. Maar idd, als je een slechte foto gebruikt wordt ie niet opeens mooi. Als je het overdrijft wordt de foto er ook niet mooier op. Ik denk dat de stemming wel uitwijst of je het goed hebt gedaan.
Komt nog bij dat als je een beetje uitlegt wat je aan de foto gedaan hebt, dat dan andere mensen er ook nog van kunnen leren
Dat is niet of nauwelijks controleerbaar. Lijkt me geen zinnige regel dus.quote:Dus geen archiefwerk.
Dat roep ik al vanaf het begin , maar men is daar te gemakzuchtig in (voor?)quote:Op maandag 3 juli 2006 15:15 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik doe ook wel eens mee aan een wedstrijd op een ander forum waar geen PS regels zijn, valt idd heel erg mee qua bewerkingen.
wat een regel is waar ik wel voor zou zijn is dat je de foto speciaal voor de wedstrijd gemaakt moet hebben. Dus geen archiefwerk. Zo 'dwing' je de persoon om kritischer naar het onderwerp te kijken en er creatief mee om te gaan.
Miosschien heeft ie dat al eens egdaan en is dit eruit gekomen. Archief heb ik geen moeite mee.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:15 schreef Puckzzz het volgende:
Dus geen archiefwerk. Zo 'dwing' je de persoon om kritischer naar het onderwerp te kijken en er creatief mee om te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |