Ja hoor, dan mag ze yoghurt!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:03 schreef Suzanna het volgende:
Mag Emma nu eigenlijk al yoghurt? Ze is bijna 8 maandjes...
Smulpap vind ze lekker, maar moet ze erg van spugen. Dat geef ik voorlopig niet meer.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:25 schreef Suzanna het volgende:
Ik heb Emma nog helemaal geen broodkosten gegeven, maar wel smulpap en dat is ook van tarwe gemaakt. Dat mag vanaf 7 maanden maar als je langer wacht is dat niet erg...het lijkt me alleen niet echt nodig.
Hier bij 't CB zeiden ze vanaf 9 maandenquote:
bij mijn oppaskindje word niet zo moeilijk gedaaan maar echt blij zijn ze er ook niet mee.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:53 schreef Wennie het volgende:
[..] Hoe gaat jullie KDV met etenstijden om?
Klinkt lekker!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:35 schreef Spekkiemonster het volgende:
voor kindjes die geen yoghurt lusten:
een van mijn oppaskinderen eet ok heel slecht zuivel...
ik maak voor hem smorgens een gepureerde peer of appel of banaan oid en mix dat met 2 eetlepels bio-roer mild (das wat zachter van smaak) Gaat er hier goed in en is gezond ook
mischien iets om eens te proberen
Tsss, wat een zeikwijf zeg! Moet je idd zelf weten!quote:Op maandag 10 juli 2006 15:57 schreef Randa_v het volgende:
Merlijn heeft alleen een beetje irritatie in de oren. Goed zoutdruppels gebruiken in zijn neusje en een beetje olie in de oren.
Omdat ik het nooit makkelijk heb gevonden om bij mezelf slaolie in de oren te doen, wilde ik voor Merlijn ook kopen wat ik voormezelf koop. oroclean. Hij mag het hebben en ik vind het gewoon makkelijker in de oren te doen. Alleen staat daar een muts in de apotheek die dat dus dom vind schijnbaar. Je kunt toch ook slaolie gebruiken. Als ik aangeef dat ik dat niet wil, moet ik met argumenten komen van haar. Kun je net niet op de goeie dingen komen he. Bah, ik ging daar met een rotgevoel weg. Ik moet zoiets toch zelf weten.
Kai heeft dat rond die leeftijd ook een tijd gehad. We hebben echt door het gehuil heen moeten prikken door toch gewoon weg te gaan. Puur om ervoor te zorgen dat hij ook zonder ons in slaap kon vallen. Het is heel moeilijk en het voelt zielig enzo maar uiteindelijk werkte het wel.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:02 schreef Vicky het volgende:
kan het zijn dat kindjes van Ambers leeftijd (bijna 9 mnd) last hebben van verlatingsangst? Zodra ik ook maar even uit beeld ben is het janken. 's Avonds naar bed is een ramp. Mevrouw moet in onze armen in slaap gewiegd worden, anders is het krijsen...
We proberen het ook wel elke keer. Leggen haar weer terug in haar bedje (ze staat steeds), speentje in haar mondje, knuffelpoppetje erbij en gaan dan weer weg, maar het blijft krijsen. Ze is dan echt helemaal van slag...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:31 schreef m@x het volgende:
[..]
Kai heeft dat rond die leeftijd ook een tijd gehad. We hebben echt door het gehuil heen moeten prikken door toch gewoon weg te gaan. Puur om ervoor te zorgen dat hij ook zonder ons in slaap kon vallen. Het is heel moeilijk en het voelt zielig enzo maar uiteindelijk werkte het wel.
Dat was hier ook altijd een groot succes. Tot meneer doorkreeg dat hij ook zijn ogen open kon houden en vervolgens alleen maar scheel naar je vinger ging liggen kijken.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:40 schreef dutchie het volgende:
Wat hier ook goed hielp is verder niets zeggen, maar wel over het bolletje aaien tot over de neus. Dan deed hij automatisch iedere keer zijn ogen dicht en op een gegeven moment hield hij ze dan maar dicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |