Kai heeft dat rond die leeftijd ook een tijd gehad. We hebben echt door het gehuil heen moeten prikken door toch gewoon weg te gaan. Puur om ervoor te zorgen dat hij ook zonder ons in slaap kon vallen. Het is heel moeilijk en het voelt zielig enzo maar uiteindelijk werkte het wel.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:02 schreef Vicky het volgende:
kan het zijn dat kindjes van Ambers leeftijd (bijna 9 mnd) last hebben van verlatingsangst? Zodra ik ook maar even uit beeld ben is het janken. 's Avonds naar bed is een ramp. Mevrouw moet in onze armen in slaap gewiegd worden, anders is het krijsen...
We proberen het ook wel elke keer. Leggen haar weer terug in haar bedje (ze staat steeds), speentje in haar mondje, knuffelpoppetje erbij en gaan dan weer weg, maar het blijft krijsen. Ze is dan echt helemaal van slag...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:31 schreef m@x het volgende:
[..]
Kai heeft dat rond die leeftijd ook een tijd gehad. We hebben echt door het gehuil heen moeten prikken door toch gewoon weg te gaan. Puur om ervoor te zorgen dat hij ook zonder ons in slaap kon vallen. Het is heel moeilijk en het voelt zielig enzo maar uiteindelijk werkte het wel.
Dat was hier ook altijd een groot succes. Tot meneer doorkreeg dat hij ook zijn ogen open kon houden en vervolgens alleen maar scheel naar je vinger ging liggen kijken.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:40 schreef dutchie het volgende:
Wat hier ook goed hielp is verder niets zeggen, maar wel over het bolletje aaien tot over de neus. Dan deed hij automatisch iedere keer zijn ogen dicht en op een gegeven moment hield hij ze dan maar dicht.
Dan zou het een combi moeten zijn, ik heb niet iets gegeten wat ik in de afgelopen maanden niet heb gegeten. Het enige nieuwe was die Biogarde. Ze ziet er nu weernormaal uit trouwens (zo ver dat kan dan;) ) Je ziet nog wel dat er iets is geweest maar niet heel duidelijk.quote:Op maandag 10 juli 2006 23:15 schreef E.T. het volgende:
Het kan ook een reactie zijn op iets dat jij gegeten hebt..
Maar ja, zeker weten zul je 't helaas nooit waarschijnlijk. Ik ben nog steeds druk zoekende naar de boosdoener (in de hoop dat ik die ooit ga vinden)
Cas ook.quote:
Goedzo Amber!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:34 schreef Vicky het volgende:
en Ambertje is weer wakker... Heb haar maar wakker gemaakt.. ze heeft bijna 3 uur geslapen!!
Nou, ik kan me goed voorstellen dat mensen zich zorgen maken als je echt denkt dat je kindje te weinig binnen krijgt.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:02 schreef Randa_v het volgende:
Jeeh, wat een drukte om kindjes die niks eten.
Maar MOET ze persé eten? Ze krijgt toch ook nog fles (of bv, ik weet het even niet meer).quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:15 schreef _evenstar_ het volgende:
sperciebonen en liga mag nog niet![]()
Het enige wat ze mag hebben is : wortel, bloemkool, brocolli, peer, perzik/nectarine
Waarvan alleen de peer goed gaat ,maar 7 dagen per week peer is ook niet goed![]()
Dat bedoel ik ...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:02 schreef Randa_v het volgende:
relaas over eten
Het is juist dat je je nu nog niet teveel drukte erom moeten maken, ze moeten nog niet eten, ze mogen eten. En eten moet je leren en dat kunnen ze ok niet meteen. Niet teveel drukte om maken. Ik heb het trouwens wel uitgelegd, hoe en waarom.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:06 schreef Githa het volgende:
[..]
Nou, ik kan me goed voorstellen dat mensen zich zorgen maken als je echt denkt dat je kindje te weinig binnen krijgt.
Je kunt ook denken, wat een geluk dat Merlijn daar geen last van heeft.
Ik vin dje reactie een beetje te veel lijken op "waar maak je je druk om ?" maar dat kan ook aan mij liggen![]()
Kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt hoor! Mag ze ook geen diksapje? Dan krijgt ze wel wat extra vocht binnen..quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:20 schreef _evenstar_ het volgende:
Laat maarIk zie godver mijn kind magerder worden
Het komt over alsof ik me wat aanstelEn ik weet dat een kind niet hoeft te eten nog buiten de fles maar meer als 4 flessen gaan er niet in en 4 keer 180 cc is simpelweg te weinig !!
Ik weet wat ze aan bijvoeding MOET hebben en dat lukt gewoon niet.
Ja dan maak ik me zorgen.
Fijn dat het bij jullie wel zo kan maar dat gata hier helaas niet op.
Dat is wel zo, maardit is internet en gauw kort door de bocht omdat je ook niet weet wat iemand met een post bedoelt. Ik wilde goed doen door te zeggen dat je je nog niet druk hoeft te maken, maar ik kan de achtergrond niet zien.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:30 schreef Githa het volgende:
Het is natuurlijk heel erg makkelijk om te zeggen dat ze niks moeten en het moeten leren enzo maar gevoelsmatig ligt dat zowieso heel anders.
wat ik dus wil zeggen, moeten we nu zo kort door de bocht reageren? het berust hier toch niet alleen op feiten en regeltjes ? ... mama's hebben ook gevoelens![]()
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:39 schreef Githa het volgende:
Naar mijn idee gaat het er niet om of je wel of niet de gouden tip hebt, maar ik vond idd dat je er nogal overheen walst alsof Evenstar het recht niet heeft om ongerust te zijn... Jeeh, wat een drukte om kindjes die niks eten.
Terwijl ik haar verhaal heel anders las.
Ik maak me in periodes dat Jordy wat meer heeft gehad na zijn ziekenhuis opname bijv. ook veel meer druk om kleine dingen dan eigenlijk nodig is, maar ik vind het heerlijk om dat hier te kunnen posten en wat medeleven te vinden en ik zou het verschrikkelijk vinden als men zo over me heen zou walsen.
maar dan praat ik voor mezelf, ik weet niet hoe dit voor evenstar is voor ik die indruk wek![]()
Edit: Randa had ook geedit, nouja aleen maar fijn dat we nu tot de conclusie komen dat we alleen maar meeleven en het probleem niet onderschatten voor evenstar![]()
wat is dat moedermelk netwerk? dat je bv krijgt van een ander ofzoquote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:44 schreef Jelief het volgende:
Evenstar, wat ik al eerder zei, ga even vragen op het bijvoedingsforum. Ik dacht ook nog aan het moedermelknetwerk maar weet niet of je daarbij gebaat zou zijn en of dat sowieso bij je past.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:47 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
wat is dat moedermelk netwerk? dat je bv krijgt van een ander ofzo![]()
uitslag soort eczeem lijkt het alleen dit trekt wel vlot wegquote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:46 schreef Jelief het volgende:
Evenstar, die bultjes bedoel je dat ze uitslag krijgt of haar reactie op de kleine bolltjes van de broccoli?
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:49 schreef Randa_v het volgende:
[..], wat jelief zegt. Denken wel erg gelijk vandaag
Er is wel een streep te zien en te voelen. Je ziet dus dat de tand er een stukje door is.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:55 schreef Vicky het volgende:
Ingrid, bij Amber duurt het geloof ik al 2 maanden voordat die gekke tand eens door is.... Ik voel nog steeds alleen maar een bobbel, meer niet...
ze krijgt de neocatequote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:56 schreef poemojn het volgende:
Welke kv krijgt ze ook alweer? Op het rapley-forum staat ook een topic over een baby die pepti 1 wel goed dronk maar pepti2 niet. 't Schijnt (volgens een andere moeder daar) dat 30% vd kinderen met KMA ook op Pepti kan reageren uiteindelijk. Iig krijgt deze moeder het advies terug te gaan naar Pepti 1, twee weken rust te houden en dan evt Nutramigen 2 te introduceren & langzaam weer met bijvoeding te beginnen.
Maar open rustig een topic daar over Arwen of mail hem zelf idd. Sterkte!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |