quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:14 schreef Unimog het volgende:
Ik kan niet inzien wat er nou goed is aan twee jaar in een kuil op de Veluwe op de moffen te gaan liggen wachten.
Al zouden ze jou wel in een goed diepe kuil op de Veluwe mogen leggen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:14 schreef Maikuuul het volgende:
Pff oorlog gek, zoeen onzin.
Hopelijk voeren ze het niet meer in.
Dan leer je tenminste nog een man te zijn, en je doet wat aan je gezondheid en je ontwikkeling.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:14 schreef Unimog het volgende:
Ik kan niet inzien wat er nou goed is aan twee jaar in een kuil op de Veluwe op de moffen te gaan liggen wachten.
Hee ik mag dan wel LBO hebben ik ben niet achterlijk drolquote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:17 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Dan leer je tenminste nog een man te zijn, en je doet wat aan je gezondheid en je ontwikkeling.
Eigenlijk zouden ze alle jongens die stoppen met school voor hun achtiende in het leger moeten.
Wat maakt het uit, om die mensen het leger in te laten gaan.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:18 schreef Unimog het volgende:
[..]
Hee ik mag dan wel LBO hebben ik ben niet achterlijk drolIk heb verdomme drie jaar zakken met bonen gesleept op het poolse platte land om aan mn centen te komen, begin me niet te vertellen wat een man zijn is.
S5?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:23 schreef Unimog het volgende:
Ik ben afgekeurd destijds op psychise gronden ofzoiets.
Sterven in een bak met zand voor het economisch belang van het vaderland, zulks een heldendood.quote:
Ik weet het niet meer, ik dronk en blowde nogal veel en ik had een hanekam enzo. Ik denk dat ze me gewoon ni moestenquote:
Ik kan me niet herinneren dat ik zo'n brief heb gehad.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:29 schreef Xilantof het volgende:
Ik had inderdaad ook zo'n mooie brief thuis dat ik "dienstplichtig ben" maar alleen in tijd van nood zou het mogelijk kunnen zijn dat ik eventueel misschien opgeroepen zou kunnen worden voor een keuring/selectie.
Ofzo.
Niet in onze provinciequote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:15 schreef Unimog het volgende:
[..]
Al zouden ze jou wel in een goed diepe kuil op de Veluwe mogen leggen.
Aangeschaft? In het oostblok oid?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:30 schreef murp het volgende:
de dienstplicht moet weer worden aangeschaft
Ben jij dat Meki?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:30 schreef murp het volgende:
de dienstplicht moet weer worden aangeschaft
Wat voor type ben ik dan?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:32 schreef murp het volgende:
[..]
![]()
al die types zoals jou moet maar eens een half jaar in dienst gaan
Idd. Daar leer je veel nuttiger zaken dan spellen en grammatica enzoquote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:32 schreef murp het volgende:
[..]
![]()
al die types zoals jou moet maar eens een half jaar in dienst gaan
Dat zwarte klinkt behoorlijk gay, en daar stopt ik ook met lezenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:11 schreef john6 het volgende:
heb vandaag met een oude dienstkameraad over "toen" liggen ouwehoeren.
op gegeven moment toen we het over onze dienstplicht hadden (1985) kregen we het erover dat het zonde is dat men de dienstplicht heeft afgeschaft.
onze mening is dat deze tijd goed is geweest voor onze ontwikkeling en het zelfstandig op eigen benen te staan.
hoe denken jullie hierover?
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:35 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Idd. Daar leer je veel nuttiger zaken dan spellen en grammatica enzo![]()
hahaha,mischien. je weet toch dat je na 24 uur recht had op je maatjequote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:36 schreef Plots het volgende:
[..]
Dat zwarte klinkt behoorlijk gay, en daar stopt ik ook met lezen
Klopt, je kan vrachtwagen chaffeur worden, monteur you name it.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:35 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Idd. Daar leer je veel nuttiger zaken dan spellen en grammatica enzo![]()
sommige mensen verneuken zichzelf en anderen omdat ze te veel vrije tijd en met verkeerde vrienden omgaan... heel weinig disipline.. kijk maar naar middelbare scholen..quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:37 schreef Sjoewe het volgende:
Hee ze hebben wel veel Mercedessen in het legerMaar dan ben ik nog wel benieuwd naar de motivatie achter je ongegronde verwijt. Ik doe tenslotte een academische opleiding en ik besteed m'n halve zomer aan vrijwillerswerk. Ik ben beslist een blok aan het been van dit wonderschone land
vrouwen zijn ook inbegrepen natuurlijk in die hernieuwde dienstplichtquote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:23 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik ben benieuwd wat er van de assertieve grote bek van al die metroseksuele ventjes heden ten dage in hun Evisu enzo terecht komt als ze 2 jaar lang in kaki moeten lopen en echt eens doen wat iemand zegt
tuig... disipline!!!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:42 schreef Conflict het volgende:
Ik ben nooit op komen dagen op de keuring![]()
Ja en geef nou eens antwoord op m'n vraag. En geloof je echt dat er toen er wel een dienstplicht was er geen verkeerde vrienden waren en iedereen discipline had?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:41 schreef murp het volgende:
[..]
sommige mensen verneuken zichzelf en anderen omdat ze te veel vrije tijd en met verkeerde vrienden omgaan... heel weinig disipline.. kijk maar naar middelbare scholen..
beetje disipline in het leven door het leger..
Ik had maar twee dagen later geboren hoeven zijn en dan was ik niet dienstplichtig geweest. Ik heb ooit nog eens een oproep gehad om op het stadhuis te verschijnen, maar dat heb ik ook niet gedaan. Nooit meer iets van gehoord.quote:
ik durf gewoon te wedden dat het beter is.. nederland is toch wat aan het veranderen zoals je zelf weet.. durfte jij vroeger op de lagere school iets te flikken zoals ze dat nu doen?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:44 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ja en geef nou eens antwoord op m'n vraag. En geloof je echt dat er toen er wel een dienstplicht was er geen verkeerde vrienden waren en iedereen discipline had?
Dienstplicht hoort bij Nederland? Dit land bestaat bij de lafheid van ons Hollanders en het financieel vermogen om huurlegers in te zetten, kan ik je vertellen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:46 schreef murp het volgende:
[..]
ik durf gewoon te wedden dat het beter is.. nederland is toch wat aan het veranderen zoals je zelf weet.. durfte jij vroeger op de lagere school iets te flikken zoals ze dat nu doen?
en gewoon, dienstplicht hoort gewoon bij nederland...
draag maar eens wetenschappelijke bronnen aan waaruit dat blijkt dan. ik geloof er niets van dat het beter is.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:46 schreef murp het volgende:
[..]
ik durf gewoon te wedden dat het beter is.. nederland is toch wat aan het veranderen zoals je zelf weet.. durfte jij vroeger op de lagere school iets te flikken zoals ze dat nu doen?
en gewoon, dienstplicht hoort gewoon bij nederland...
zelf een ongelofelijke onbenul zoals jij misschien ben, weet je dat er veel veranderd is met de scholen.. meer geweld enzo.. daar hoef ik niet eens een bron voor op te zoeken.... ik ben je bron..quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:49 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
draag maar eens wetenschappelijke bronnen aan waaruit dat blijkt dan. ik geloof er niets van dat het beter is.
Tis duidelijk dat wat discipline aan jouw adres in ieder geval niet misstaan hadquote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:05 schreef murp het volgende:
[..]
zelf een ongelofelijke onbenul zoals jij misschien ben, weet je dat er veel veranderd is met de scholen.. meer geweld enzo.. daar hoef ik niet eens een bron voor op te zoeken.... ik ben je bron..
Zie derde postquote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:15 schreef indahnesia.com het volgende:
de dienstplicht is niet eens afgeschaft, maar opgeschort.
Phoe, ik kreeg hem volgens mij een aantal maanden voordat ik 18 werd toen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:31 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat ik zo'n brief heb gehad.![]()
Volgens mij is dat alleen tijdens de eerste maanden van je training. Als je de training eenmaal voorbij bent, dan schijnt het leger best relax te zijn.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:59 schreef veldmuis het volgende:
Ik vind dat zo kansloos, dienstplicht. Gaat er zo'n bosmongool die dan de baas is lopen schreeuwen wat je moet doen en als je dan wegloopt wordt die gast boos en dan moet je rondjes rennen, en als je dat niet doet staat ie met z'n bek vol tanden!
!
Nope.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:12 schreef LedZep het volgende:
Officieel is er nog dienstplicht, maar alleen als er oorlog komt
Oh ik ben ook vóór hoor. Het kan moeilijk slechter worden met die watjes in de drilbare leeftijd die nu rondlopen en de wereld wel even aankunnenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:40 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Klopt, je kan vrachtwagen chaffeur worden, monteur you name it.
Het punt is dat je in het leger een opleiding kan volgen en je leert wat discipline.
Ja en jij met zijn geweerkolf in je reetquote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:59 schreef veldmuis het volgende:
Ik vind dat zo kansloos, dienstplicht. Gaat er zo'n bosmongool die dan de baas is lopen schreeuwen wat je moet doen en als je dan wegloopt wordt die gast boos en dan moet je rondjes rennen, en als je dat niet doet staat ie met z'n bek vol tanden!
!
Hij mag je toch niet afschieten want dan wordt ie uit zn functie getrapt end an heeft ie niks meer om op te geilen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:02 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja en jij met zijn geweerkolf in je reet![]()
alsof de legertop erg vindt, dat jij een geweer in je ont hebtquote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:04 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Hij mag je toch niet afschieten want dan wordt ie uit zn functie getrapt end an heeft ie niks meer om op te geilen.
Dan schop ik 'm voor z'n bakkes en ga ik naar huis. Oprotten met die onzin.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:12 schreef cheukert het volgende:
[..]
alsof de legertop erg vindt, dat jij een geweer in je ont hebt
Waarom krijgen dan alle 16/17 jarigen een brief van Defensie waarin gemeld wordt dat ze officieel vermeld staan als dienstplichtige?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:01 schreef sooty het volgende:
[..]
Nope.
On topic: Het ouwehoeren met ouwe dienstplichtige tmakkers is altijd vermakelijk. Je neemt de leuke herinneringen mee.
Wat mij betreft mag de dienstplicht morgen weer ingevoerd worden.
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:30 schreef LedZep het volgende:
[..]
Waarom krijgen dan alle 16/17 jarigen een brief van Defensie waarin gemeld wordt dat ze officieel vermeld staan als dienstplichtige?
Onzin inderdaad, maar je krijgt em welquote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:32 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ik heb die ook gehad
wat een onzin.
Jij moet sjieke slippen gaan maken met een tank!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:32 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ik heb die ook gehad
wat een onzin.
Ja, en met een ontgroening van 2 jaar lang bij een studentenvereniging hou je vast ook wel leuke verhalen over. Over broederschap tussen de nullen enzo. Maar toch.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:01 schreef sooty het volgende:
[..]
Nope.
On topic: Het ouwehoeren met ouwe dienstplichtige tmakkers is altijd vermakelijk. Je neemt de leuke herinneringen mee.
Wat mij betreft mag de dienstplicht morgen weer ingevoerd worden.
Ik vind het positief dat het afgeschaft is. Ik ben geen arbeider, ik wil niet zweten, ik werk liever op een andere manier.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:43 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik denk dat de dienstplicht erg positief was voor de ontwikkeling, ik snap nog steeds niet waarom het is afgeschaft.
En jij zal een beter mens zijn wanneer je gewoon eens op een heel andere manier leeft en werkt. Al is het maar een paar maanden tot een jaar, het is een ervaring die veel mensen nodig hebben om te leren relativeren.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:44 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik vind het positief dat het afgeschaft is. Ik ben geen arbeider, ik wil niet zweten, ik werk liever op een andere manier.
Ecaxt. Als de dienstplicht ingevoerd gaat worden gaan al die Junior Quote-500-tjes naar het buitenland.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:44 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik vind het positief dat het afgeschaft is. Ik ben geen arbeider, ik wil niet zweten, ik werk liever op een andere manier.
Maak je toch eens niet zo druk om de rijkeluis kindertjes die jij zo bevoordeeld vind. Als je echt zo jaloers bent, zorg je zelf maar dat je rijk wordt en je kinderen boven de rest uit kan tillen. Dat gelijkheid nou eenmaal niet helemaal mogelijk is doet niets af aan het feit dat de dienstplicht vrijwel altijd een diepgaand postief effect op de mensen gehad heeft die ik erover gesproken heb.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:46 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ecaxt. Als de dienstplicht ingevoerd gaat worden gaan al die Junior Quote-500-tjes naar het buitenland.
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:05 schreef murp het volgende:
[..]
zelf een ongelofelijke onbenul zoals jij misschien ben, weet je dat er veel veranderd is met de scholen.. meer geweld enzo.. daar hoef ik niet eens een bron voor op te zoeken.... ik ben je bron..
Volgens mij heb jij mij totaal verkeerd begrepen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:52 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Maak je toch eens niet zo druk om de rijkeluis kindertjes die jij zo bevoordeeld vind. Als je echt zo jaloers bent, zorg je zelf maar dat je rijk wordt en je kinderen boven de rest uit kan tillen. Dat gelijkheid nou eenmaal niet helemaal mogelijk is doet niets af aan het feit dat de dienstplicht vrijwel altijd een diepgaand postief effect op de mensen gehad heeft die ik erover gesproken heb.
Dat is helemaal hun verlies, ik kan er echt niet mee zitten.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:03 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij mij totaal verkeerd begrepen.
Wat ik ermee bedoel, is dat die rijkeluiskinderen, die we juist nodig hebben, met rijke pappie en al naar het buitenland gaan, vanwege het risico. Hypothetisch he, misschien dus.
Dat moeten we niet hebben. Dat zou slecht zijn voor de economie.
Je zult wel geen dienstplichtige geweest zijn, want dat relativeren lukt je nog niet zo.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:04 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is helemaal hun verlies, ik kan er echt niet mee zitten.
Nee, maar ik heb wel in een arm wereld land geleefd onder omstandigheden die veel mensen zich niet eens kunnen voorstellen, een andere maar ook vergelijkbare ervaring.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:05 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Je zult wel geen dienstplichtige geweest zijn, want dat relativeren lukt je nog niet zo.
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:05 schreef murp het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:13 schreef Jossos het volgende:
[..]
![]()
En het leven als een militair promoot geen geweld wil je zeggen? Zelfs als de training om een ander mens te vermoorden weg gedacht word is het nog maar een geweddadig boeltje. Honderden mannen ( en enkele vrouwen) bij elkaar, helemaal opgepompt fysiek in competitie met elkaar om de beste te zijn. Dat een paar van die josti's elkaar op een middelbare school overhoop steken is er echt niets bij hoor.
Oke, lichtelijk overdreven misschien. Maar je word gedurende basistraining wel flink lichamelijk gepushed. En de competitiedrift komt boven, de agressie word er wel uit gedrild maar er drijft nog steeds genoeg testosteronen rond..quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:15 schreef murp het volgende:
[..]
zeker niet in dienst geweest... wat lul je dan eigenlijk... dan praat je gewoon poep...
![]()
Zo te merken heb jij de laatste paar posts niet goed gelezen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:31 schreef cheukert het volgende:
Wel opmerkelijk dat de mensen die geen dienstplicht hebben gehad tegen zijn, en mensen die in dienst zijn geweest voor... zegt toch wel iets
Die gasten zijn wel iets slimmer dan dat hoor, zo lang jij niets doet mag de rest van je groep rondjes blijven lopen en jij zit 's avonds in een grote slaapzaal met diezelfde groepquote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:59 schreef veldmuis het volgende:
!
Voor iedereen met een klein beetje conditie stelt die AMO/AKO niks voor.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:21 schreef Jossos het volgende:
[..]
Oke, lichtelijk overdreven misschien. Maar je word gedurende basistraining wel flink lichamelijk gepushed.
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:18 schreef Unimog het volgende:
Ik heb verdomme drie jaar zakken met bonen gesleept op het poolse platte land om aan mn centen te komen
je meent hetquote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:23 schreef Unimog het volgende:
Ik ben afgekeurd destijds op psychise gronden ofzoiets.
idd, homo's in het leger vinden ze niet leuk.quote:Op zondag 2 juli 2006 00:49 schreef Biogarde het volgende:
Gewoon een flinke erectie in de gezamelijke douche, en je mag naar huis![]()
Als je dat al bewijs aanneemt heeft hij zijn doel bereiktquote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:17 schreef Unimog het volgende:
[..]
Tis duidelijk dat wat discipline aan jouw adres in ieder geval niet misstaan had
Raar dat al die 'domme 'dienstplichtigen vroeger daar nooit aan gedacht hebben ...of zou dat een reden hebben ?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:15 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dan schop ik 'm voor z'n bakkes en ga ik naar huis. Oprotten met die onzin.
Is vroeger ook niet gebeurt ..of denk jij dat pappie hier zijn baan vaarwel zegt omdat zoontje een jaartje in dienst moet ?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:03 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij mij totaal verkeerd begrepen.
Wat ik ermee bedoel, is dat die rijkeluiskinderen, die we juist nodig hebben, met rijke pappie en al naar het buitenland gaan, vanwege het risico. Hypothetisch he, misschien dus.
Dat moeten we niet hebben. Dat zou slecht zijn voor de economie.
Heb er nooit geen flikker aan gevonden, en weigerde ook met zo'n beetje alles mee te doen. Onzin dat leger.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:11 schreef john6 het volgende:
heb vandaag met een oude dienstkameraad over "toen" liggen ouwehoeren.
op gegeven moment toen we het over onze dienstplicht hadden (1985) kregen we het erover dat het zonde is dat men de dienstplicht heeft afgeschaft.
onze mening is dat deze tijd goed is geweest voor onze ontwikkeling en het zelfstandig op eigen benen te staan.
hoe denken jullie hierover?
Oh, want dat werd mij verteld, ik heb weleens een orienteringstest gedaan, maar homo's waren niet gewenst.quote:
Bij mijn keuring kwam er zelfs een in een jurk binnen, later kwam ik die gast tegen op de opleiding in uniform. En hij was homo, dus ze weten heus wel wie ze doorlaten.quote:Op zondag 2 juli 2006 02:06 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Nee wat dat betreft is het leger wel behoorlijk homo-foob.![]()
Werken die niet verplicht (voor de regering ) ?quote:Op zondag 2 juli 2006 01:35 schreef Golradir het volgende:
Kijk, zelf ben ik behoorlijk militaristisch ingesteld: ik verzamel tinnen soldaatjes, lees veel over oorlogen en boven mijn bed hangt een poster van Hr. Ms. De Zeven Provinciën. Ik zou er zelf dan ook geen bezwaar tegen hebben om een tijdje 's lands wapenrok aan te trekken, maar ben ik principieel tegen het feit dat de overheid je veplicht laat werken. Bovendien vind ik het een beetje jammer om als academicus zand te happen, ik word dan toch liever officier.
Zolang je niet op naaldhakken wilt lopen lijkt me dat geen probleem (meer)quote:Op zondag 2 juli 2006 02:04 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Oh, want dat werd mij verteld, ik heb weleens een orienteringstest gedaan, maar homo's waren niet gewenst.
Dat is al genoeg reden om te weigeren mee te doen met die geweldzuchtquote:Op zondag 2 juli 2006 02:26 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Zolang je niet op naaldhakken wilt lopen lijkt me dat geen probleem (meer)
nee hoor waarom?quote:Op zondag 2 juli 2006 02:29 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Dat is al genoeg reden om te weigeren mee te doen met die geweldzucht
dat is toch discriminatie dan? wordt dat zomaar toegelaten?quote:Op zondag 2 juli 2006 02:04 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Oh, want dat werd mij verteld, ik heb weleens een orienteringstest gedaan, maar homo's waren niet gewenst.
volgens mij niet meer....dus ook homo's mogen nu (althans officieelquote:Op zondag 2 juli 2006 02:41 schreef MeAgainstTheWorld het volgende:
[..]
dat is toch discriminatie dan? wordt dat zomaar toegelaten?
te gek voor woorden eigenlijk dat er mensen bestaan die dit soort psychologische marteling onderschrijven. en dan heb je het over respect voor mensen?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:59 schreef Lister het volgende:
[..]
Die gasten zijn wel iets slimmer dan dat hoor, zo lang jij niets doet mag de rest van je groep rondjes blijven lopen en jij zit 's avonds in een grote slaapzaal met diezelfde groep![]()
Zo wordt je dat wel afgeleerd en wordt er gelijk een beetje teamspirit opgebouwd.
Heb je nooit de film Full Metal Jacket gezien?
In welk jaar heb JIJ in dienstgezeten ?...Nazi's neermaaien ?...quote:Op zondag 2 juli 2006 09:49 schreef Rosbief het volgende:
Het leger, overdag gewetenloos nazi’s neermaaien vanuit de bunker en ’s avonds met je kornuiten,
nippend van een Jack Daniels, de dag doornemen bij het haardvuur.
Mooi was die tijd…
Het respect dat sommige jeugdigen hebben die onschuldige mensen beroeven en\of neersteken kan op deze manier wel worden omgebogen .....quote:Op zondag 2 juli 2006 09:28 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
te gek voor woorden eigenlijk dat er mensen bestaan die dit soort psychologische marteling onderschrijven. en dan heb je het over respect voor mensen?![]()
ja want vroeger werden dat soort dingen natuurlijk niet gedaanquote:Op zondag 2 juli 2006 10:41 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Het respect dat sommige jeugdigen hebben die onschuldige mensen beroeven en\of neersteken kan op deze manier wel worden omgebogen .....
Je kunt het natuurlijk ook laten zoals het is ...![]()
quote:Op zondag 2 juli 2006 10:45 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
ja want vroeger werden dat soort dingen natuurlijk niet gedaantoen was de samenleving nog liev en onschuldig.
dream on.
![]()
Mag ik jou daar dan ook om vragen ?quote:dienstplicht heeft geen aangetoonde positieve werking. de enige reden waarom mensen dit willen is vanwege een bepaald gevoel dat die discipline er wel ff in geramd zal worden. dit gevoel is echter totaal niet gerechtvaardigd.
kom maar met een wetenschappelijke bron.
nee volgens mij niet. sla de statistieken er maar op na.quote:Op zondag 2 juli 2006 10:49 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
ZEG ik dat het vroeger nooit gebeurde ?....maar volgens mij toch een stuk minder of niet?
dat mag. maar dat is niet helemaal terecht. er zijn namelijk genoeg redenen om te bedenken waarom de dienstplicht in strijd is met allerlei wetten.quote:Mag ik jou daar dan ook om vragen ?
Bron ?...quote:Op zondag 2 juli 2006 10:57 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
nee volgens mij niet. sla de statistieken er maar op na.
Wetten tegen dienstplicht ? ..was het vroeger tegen de wet dan ?quote:dat mag. maar dat is niet helemaal terecht. er zijn namelijk genoeg redenen om te bedenken waarom de dienstplicht in strijd is met allerlei wetten.
quote:bovendien kun je dan ook wel vragen om wetenschappelijk bewijs dat aantoont dat het niet goed is om meisjes standaard op hun 13e door het voltallige kabinet te laten uitwonen.
Hoe kan ik dat aantonen als jij de meningen van diegene die het hebben meegemaakt en er positief over denken al niet aanneemt ?quote:jij zegt dat de dienstplicht een positief effect heeft. ik betwijfel dat. dan is het aan jou om aan te tonen dat je gelijk hebt. niet andersom.
ik zal eens ff kijken zometeen.quote:
grondwet artikel ? waarin discriminatie verboden wordt op grond van geslacht om maar een voorbeeld te noemen.quote:Wetten tegen dienstplicht ? ..was het vroeger tegen de wet dan ?
Trouwens de dienstplicht is opgeschort niet verdwenen ....
Geef eens een voorbeeld van zo'n wet ?
nee. het ging om het aanhalen van een extreem onderwerp, waarvan evident is dat het niet positief is, maar waarover toch geen wetenschappelijk materiaal bestaat.quote:Sorry maar dit slaat nergens op...groepsverkrachting is net zoiets als dienstplicht ?
maar dat is dus geen wetenschappelijke bron. derhalve is het even waardeloos als het hebben van geen bron. hoeveel mensen zouden er slechter van zijn geworden?quote:IK heb nl nog nooit van een 13 jarig meisje gehoord die vind dat ze beter is geworden van een groeps verkrachting
Ik ken wel veel mensen die beweren dat ze beter zijn geworden van hun diensttijd (lees maar enkele meningen in deze topic )![]()
dat doe ik wel hoor. ik geloof best dat het voor sommige mensen goed kan werken. ik geloof ook best dat sommige mensen het als positief ervaren. maar dat doet niet ter zake.quote:Hoe kan ik dat aantonen als jij de meningen van diegene die het hebben meegemaakt en er positief over denken al niet aanneemt ?
dat heb ik net uitgelegd. als je dat niet begrijpt heeft het ook weinig zin om er nog over verder te discussieren.quote:En waarom zou ik jou niet net zo goed mogen vragen om bewijzen om je ideeen te ondersteunen ?
Erg eenzijdig![]()
http://www.volkskrant.nl/(...)jks_stijging_misdaadquote:Op zondag 2 juli 2006 11:38 schreef Limburger_noord het volgende:
Bron ?...
Hoezo discriminatie ?...heb je dat niet ZONDER dienstplicht ?...vreemd voorbeeld hoorquote:Op zondag 2 juli 2006 11:45 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
ik zal eens ff kijken zometeen.
[..]
grondwet artikel ? waarin discriminatie verboden wordt op grond van geslacht om maar een voorbeeld te noemen.
Dus niet bewezen dat het slecht of goed is ...leuk voor die meisjes ...quote:nee. het ging om het aanhalen van een extreem onderwerp, waarvan evident is dat het niet positief is, maar waarover toch geen wetenschappelijk materiaal bestaat.
M.a.w ..geen bron ...dus geen bewijs ....raar...maar dat telt alleen voor de voorstanders niet voor de tegenstandersquote:maar dat is dus geen wetenschappelijke bron. derhalve is het even waardeloos als het hebben van geen bron. hoeveel mensen zouden er slechter van zijn geworden?
waarom niet ?....quote:dat doe ik wel hoor. ik geloof best dat het voor sommige mensen goed kan werken. ik geloof ook best dat sommige mensen het als positief ervaren. maar dat doet niet ter zake.
Weer zo'n typisch dom argument (als je de zaken niet ziet zoals ik discuseer in niet met jouquote:dat heb ik net uitgelegd. als je dat niet begrijpt heeft het ook weinig zin om er nog over verder te discussieren.
dat zou wat dat betreft een oplossing zijn ja. daarnaast kun je je afvragen het of het geoorloofd is om burgers hun vrijheid te ontnemen, en op straffe van gevangenisstraf bij weigering, en ze iets te laten doen wat als vernedering/ psychologische marteling ervaren kan worden.quote:Op zondag 2 juli 2006 11:55 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Hoezo discriminatie ?...heb je dat niet ZONDER dienstplicht ?...vreemd voorbeeld hoor
Dus IEDEREEN in dienst ..probleem opgelost ?
Erg om te horen dat deze wet blijkbaar niet geldt in alle landen met een dienstplicht volgens jou ?
??quote:Dus niet bewezen dat het slecht of goed is ...leuk voor die meisjes ...![]()
je zult toch een reden moeten hebben om een dienstplicht te hebben. als je geen aanleiding hebt, is er ook geen reden om het te willen. zeker als het gaat om een verplichting.quote:M.a.w ..geen bron ...dus geen bewijs ....raar...maar dat telt alleen voor de voorstanders niet voor de tegenstanders![]()
je kunt mij best overtuigen hoor. ik ben geen pacifist bijvoorbeeld. ik ben een groot voorstander van het leger. maar ik ben tegen vrijheidsbeperking.quote:Maar zal wel wat opzoeken hoor....ben alleen bang dat er geen bewijs bestaat dat jou kan overtuigen ...zoiest als een Jehova ompraten dat God niet bestaat
dat is evident, maar bovendien ook uitgebreid onderzocht natuurlijk. zonder scholing kun je niet functioneren in de samenleving. bovendien is het uitgangspunt van scholing er ook op gericht dat de scholier er baat bij heeft. dat is bij dienstplicht iets minder het geval.quote:waarom niet ?....
Scholen worden bv ook niet door alle leerlingen als positief ervaren ...dus?...en waar vind je bewijs dat scholing ALTIJD tot betere jeugd leid ?(Dit is een voorbeeld hoor...zeg het maar even )
er is een bepaalde drempel als het gaat om discussieren. ze zeggen wel eens "never argue with a fool, because he will drag you down to his level, and beat you on experience." nu zeg ik niet dat dat hier het geval is, maar het moet wel de moeite waard blijven natuurlijk.quote:Weer zo'n typisch dom argument (als je de zaken niet ziet zoals ik discuseer in niet met jou)...hoor je vaker ...meestal komt er niets goeds van
dan ook voor vrouwen aub. dan worden er weer echte vrouwen gekweektquote:Op zondag 2 juli 2006 13:03 schreef Christine het volgende:
Ik ben altijd een groot voorstander van de dienstplicht geweest. In militaire dienst worden echte mannen gekweekt, tegenwoordig zie je veel te veel mietjes en doetjes. Van mij mag het liever vandaag dan morgen weer worden ingevoerd.
kenau's bedoel jequote:Op zondag 2 juli 2006 13:04 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
dan ook voor vrouwen aub. dan worden er weer echte vrouwen gekweekttegenwoordig zie je teveel breezahs
omdat een man in militaire dienst een echte vent wordt, en omdat niemand verder zit te wachten op vrouwen die een echte vent worden. Daarom.quote:Op zondag 2 juli 2006 13:06 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
mag jij eens uitleggen waarom mannen wel verplicht mogen worden, en vrouwen niet
dus dat is het regeringsbeleid onder Christine als MPquote:Op zondag 2 juli 2006 13:07 schreef Christine het volgende:
[..]
omdat een man in militaire dienst een echte vent wordt, en omdat niemand verder zit te wachten op vrouwen die een echte vent worden. Daarom.
Maar what the heck, van mijn part zetten ze er voor de vrouwen ook iets tegenover... zorgplicht ofzo. Dat alle vrouwen verplicht een tijdje in de zorg moeten gaan werken.
Ik word geen MP. Ik ben een vrouw.quote:Op zondag 2 juli 2006 13:08 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
dus dat is het regeringsbeleid onder Christine als MPmannen moeten weer echte venten worden
![]()
Het legerquote:Op zondag 2 juli 2006 13:57 schreef Sehnsucht het volgende:
ik ga nog liever de gevangenis in dan in het leger.![]()
Christine, dankzij jouw soort heb ik op de basisschool jarenlang moeten breien, haken, borduren en makrameën terwijl de jongens mochten kleien en figuurzagen.quote:Op zondag 2 juli 2006 13:07 schreef Christine het volgende:
[..]
omdat een man in militaire dienst een echte vent wordt, en omdat niemand verder zit te wachten op vrouwen die een echte vent worden. Daarom.
Maar what the heck, van mijn part zetten ze er voor de vrouwen ook iets tegenover... zorgplicht ofzo. Dat alle vrouwen verplicht een tijdje in de zorg moeten gaan werken.
Ja, das de schuld van het legerquote:Op zondag 2 juli 2006 15:05 schreef tonja het volgende:
Een ex van mij heeft in het leger vooral leren drinken.
Hij is nu volleerd alcoholicus en zal niet erg oud worden.
inderdaad, ik heb zelf nog laatst de brief ervan thuis gekregenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:12 schreef LedZep het volgende:
Officieel is er nog dienstplicht, maar alleen als er oorlog komt
Die "psychologische marteling" vind je op elke willekeurige middelbare school ook terug hoor met al die kliekjes. Als je bij een groep wilt horen moet je je conformeren aan de groep anders word je er uit gegooid en daarom dragen ze allemaal dezelfde dure merkkleding, of dezelfde deathmetal t-shirts, of dezelfde broeken met het kruis op de enkels, enz.quote:Op zondag 2 juli 2006 09:28 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
te gek voor woorden eigenlijk dat er mensen bestaan die dit soort psychologische marteling onderschrijven. en dan heb je het over respect voor mensen?![]()
Indirekt wel ja. Het bier kostte bijna niets. En de verveling was dagelijkse kost.quote:
en toen dacht die eeuwig gepeste scholier er eindelijk van af te zijn, klaar om zijn trauma te verwerken, en toen kwam de overheid het nog eens ff dunnetjes overdoen, gefinancierd met belastingcentjes.quote:Op zondag 2 juli 2006 15:31 schreef Lister het volgende:
[..]
Die "psychologische marteling" vind je op elke willekeurige middelbare school ook terug hoor met al die kliekjes. Als je bij een groep wilt horen moet je je conformeren aan de groep anders word je er uit gegooid en daarom dragen ze allemaal dezelfde dure merkkleding, of dezelfde deathmetal t-shirts, of dezelfde broeken met het kruis op de enkels, enz.
In dienst is het enige verschil dat je niet zelf kan kiezen bij welke groep je wilt horen want er is maar 1 groep.
verkeerd geformuleerd, ik kan beter zeggen dat de mensen die tegen zijn nog nooit in dienst hebben gezeten, dus neit weten waar ze over praten en de mensen die in dienst hebben gezeten zijn voor...quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:32 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Zo te merken heb jij de laatste paar posts niet goed gelezen.
Gaat dat ook op voor mensen die voor belastingen zijn?quote:Op zondag 2 juli 2006 13:01 schreef thedude0 het volgende:
Mensen die voor een dienstplicht zijn, zijn tegen vrijheid
Jij hebt een hanekam en luistert Greenday?quote:Op zondag 2 juli 2006 13:01 schreef thedude0 het volgende:
Het leger in moeten is wel iets anders dan naar school gaan en je belasting betalenquote:Op zondag 2 juli 2006 18:05 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Gaat dat ook op voor mensen die voor belastingen zijn?
Belasting is nl OOK een verplichting
Op voor de leerplicht ?
Er zijn wel meer verplichtingen in Nederland..
Je moet je bv ook aan bepaalde wetten houden ...(weer een verplichting ) lijkt gvd wel een dictatuur hier![]()
Kortom...om te zeggen dat Mensen die voor de dienstplicht zijn, tegen de vrijheid zijn gaat veel te ver
quote:Op zondag 2 juli 2006 18:07 schreef LedZep het volgende:
[..]
Jij hebt een hanekam en luistert Greenday?![]()
lees maar ff een eind terug wat ik daarover gezegd heb.quote:Op zondag 2 juli 2006 18:10 schreef LedZep het volgende:
Waarom is het leger in moeten anders dan naar school gaan?
Omdat je in het leger verplicht ben je best te doen integenstelling tot school.quote:Op zondag 2 juli 2006 18:10 schreef LedZep het volgende:
Waarom is het leger in moeten anders dan naar school gaan?
In beide geldt dat als je niet je best doet je op een bepaalde manier de gevolgen daarvoor onder ogen moet zien.quote:Op zondag 2 juli 2006 18:11 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Omdat je in het leger verplicht ben je best te doen integenstelling tot school.
Mee eens ,maar leerplicht zou volgens sommige scholieren ook in deze catagorie kunnen vallen (ok je komt nog NET niet in de gevangenis bij weigering ) maar je zal maar zwaar gepest\getreiterd worden de hele dag...kan je vertellen dat school dan ook als psychologische marteling ervaren kan wordenquote:Op zondag 2 juli 2006 12:09 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
dat zou wat dat betreft een oplossing zijn ja. daarnaast kun je je afvragen het of het geoorloofd is om burgers hun vrijheid te ontnemen, en op straffe van gevangenisstraf bij weigering, en ze iets te laten doen wat als vernedering/ psychologische marteling ervaren kan worden.
Als die mensen daar vinden van wel wie zijn wij dan om hun te veroordelen ?quote:om nog even een andere analogie aan te halen. in swaziland is het gebruikelijk dat alle mooie 16 jarige meisjes topless voor de koning dansen, waarna er een paar geselecteerd worden waar hij dan mee gaat trouwen. zoiets kan juridisch in dat land best goed dichtgetimmerd zijn. maar maakt dat het etisch verantwoord?
Lees even terug..JIJ kwam met het voorbeeld van die georganiseerde groepsverkrachtingquote:[..]
??
[..]
Reden is al meermaals aangegeven ,dat je het er niet mee eens bent is jouw goed recht aar zeg niet dat het niet gezegt is (Leren van disipline bv )quote:je zult toch een reden moeten hebben om een dienstplicht te hebben. als je geen aanleiding hebt, is er ook geen reden om het te willen. zeker als het gaat om een verplichting.
Nog niet zo lang geleden was er dienstplicht toch ?...dus had het toen wel een positief effect en nu niet meer?quote:als niet zou zijn aangetoond, of in ieder geval aannemelijk zou kunen worden gemaakt, dat scholing een positief effect heeft op de positie van kinderen, zou er ook geen leerplicht bestaan. althans, wat mij betreft niet.
Ik ook (tegen vrijheidsbeperking ) maar ik woon in nederland en ben gewoon verplicht me aan de wet te houden dus als ik volgens de wet in dienst moet dan ga ik ...(ik hou er bv ook niet van om belasting te bepalen maar doe het toch ...)quote:je kunt mij best overtuigen hoor. ik ben geen pacifist bijvoorbeeld. ik ben een groot voorstander van het leger. maar ik ben tegen vrijheidsbeperking.
Vraag de mening maar aan iemand die zwaar gepest is in die tijd of die ondanks zijn diploma in de misdaad beland ...quote:dat is evident, maar bovendien ook uitgebreid onderzocht natuurlijk. zonder scholing kun je niet functioneren in de samenleving. bovendien is het uitgangspunt van scholing er ook op gericht dat de scholier er baat bij heeft. dat is bij dienstplicht iets minder het geval.
IDDquote:(hier valt nog veel meer over te zeggen)
Ik vind 99% van de discussies de moeite waard ,ook al zijn ze het niet met mij eensquote:er is een bepaalde drempel als het gaat om discussieren. ze zeggen wel eens "never argue with a fool, because he will drag you down to his level, and beat you on experience." nu zeg ik niet dat dat hier het geval is, maar het moet wel de moeite waard blijven natuurlijk.
Alleen zullen de gevolgen in het leger groter zijn dan op school.quote:Op zondag 2 juli 2006 18:13 schreef LedZep het volgende:
[..]
In beide geldt dat als je niet je best doet je op een bepaalde manier de gevolgen daarvoor onder ogen moet zien.
toch vreemd dat iedereen maar zeurt over de verloedering dan terwijl uit dit bericht blijkt dat het helemaal niet onveiliger is de laatste 25 jaar (van geen procentuele stijging in de misdaad ,dus net zoveel \net zo weinig kans dat JOU iets treftquote:Op zondag 2 juli 2006 11:52 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)jks_stijging_misdaad
daar heb je je bron. daarnaast kun je via het CBS ook nog grafieken opvragen waaruit blijkt dat sinds de afschaffing van de dienstplicht geen knik zit in de misdaadgrafiek.
het is maar de vraag of hij het anders niet zou zijn geworden hequote:Op zondag 2 juli 2006 15:05 schreef tonja het volgende:
Een ex van mij heeft in het leger vooral leren drinken.
Hij is nu volleerd alcoholicus en zal niet erg oud worden.
toch ook mooi meegenomen ...als je kijkt wat dat kost tegenwoordigquote:Op zondag 2 juli 2006 15:07 schreef Frankvbr het volgende:
je bent een man of je bent geen echte man. Dat leger maakt je geen man, dat laat alleen maar zien of je er één bent.
Enige wat je er aan hebt, is misschien een gratis rijbewijs
Maar de vraag is of dat wel een slecht punt is. Het woord "discipline" is al meerdere malen genoemd alhier.quote:Op zondag 2 juli 2006 18:33 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Alleen zullen de gevolgen in het leger groter zijn dan op school.
Of hij werd officier...wraak ,wraakquote:Op zondag 2 juli 2006 15:34 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
en toen dacht die eeuwig gepeste scholier er eindelijk van af te zijn, klaar om zijn trauma te verwerken, en toen kwam de overheid het nog eens ff dunnetjes overdoen, gefinancierd met belastingcentjes.![]()
Ik vind dat helemaal geen slecht punt.quote:Op zondag 2 juli 2006 18:37 schreef LedZep het volgende:
[..]
Maar de vraag is of dat wel een slecht punt is. Het woord "discipline" is al meerdere malen genoemd alhier.
beide zou je als 'vrijheidsbeperking 'kunnen uitleggenquote:Op zondag 2 juli 2006 18:08 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Het leger in moeten is wel iets anders dan naar school gaan en je belasting betalen![]()
Door deze uitspraak laat je blijken dat je erg weinig snapt van de Nederlandse staatsinrichting, het leger en het begrip democratie.quote:Op zondag 2 juli 2006 13:01 schreef thedude0 het volgende:
Zou anders wel een goed idee zijn om dat op school ook in te voerenquote:Op zondag 2 juli 2006 18:11 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Omdat je in het leger verplicht ben je best te doen integenstelling tot school.
Ach als ik van sommige mensen hier hoor dat ze in het leger 'zich zaten te vervelen en veel gingen zuipen 'zal DAT wel meevallen denk ikquote:Op zondag 2 juli 2006 18:33 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Alleen zullen de gevolgen in het leger groter zijn dan op school.
inderdaad gingen er zich velen vervelen, maar dat was toen het einde van de dienstplicht in zicht kwam.quote:Op zondag 2 juli 2006 18:42 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Ach als ik van sommige mensen hier hoor dat ze in het leger 'zich zaten te vervelen en veel gingen zuipen 'zal DAT wel meevallen denk ik
was sarcastisch bedoeld ,sorry als dat niet duidelijk wasquote:Op zondag 2 juli 2006 19:36 schreef john6 het volgende:
[..]
inderdaad gingen er zich velen vervelen, maar dat was toen het einde van de dienstplicht in zicht kwam.
in de tijd van mij was je toch de gehele dag bezig met "werken"
Klopt, maar een feit is wel dat hij na zijn diensttijd (verveling, super goedkoop bier) zijn alcoholische loopbaan in een stroomversnelling zette.quote:Op zondag 2 juli 2006 18:35 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
het is maar de vraag of hij het anders niet zou zijn geworden he
Ik bedoel dit niet rot hoor (erg genoeg dat hij dood is niet oud wordt ) maar we zullen nooit zeker weten of hij het anders niet geworden was ...dus weet niet of dit nou de schuld van de diensttijd was ...(een heleboel mensen hebben dat dooorstaan zonder verslaafd te wordenquote:Op zondag 2 juli 2006 20:01 schreef tonja het volgende:
[..]
Klopt, maar een feit is wel dat hij na zijn diensttijd (verveling, super goedkoop bier) zijn alcoholische loopbaan in een stroomversnelling zette.
Excuses hiervoor ,heb het intussen aangepast (was in de war met een andere topic )quote:Op zondag 2 juli 2006 20:13 schreef tonja het volgende:
Ja, dat klopt (hij is nog niet dood)
Is niet in de haak inderdaad maar dat ligt aan de leiding en niet aan het concept van dienstplichtquote:zeker weten doe je het nooit, maar het is wel erg zonde dat zo'n jong iemand op een plek gedumpt wordt waar hij gewoon de mist in gaat. Erg schrijnend dat er door de leiding totaal niet gelet werd op het alcohol gebruik, of misbruik.
quote:Hoogst waarschijnlijk was hij toch wel aan de zuip gegaan, (zijn pa lustte hem ook wel, het zat duidelijk in de familie) maar ik weet zeker dat de diensttijd hem heel veel schade toegebracht heeft.
Moeten die perfect zijn? Lenzen/bril is niet goed?quote:Op zondag 2 juli 2006 21:00 schreef DanseMacabre het volgende:
Misschien leuk idee, in theorie. Maar in praktijk? niet iedereen zal even gemotiveerd zijn lijkt me. Er zijn ook mensen voor om de dienstplicht voor jongens én meisjes in te voeren. Ik vind dat dat iedereen zijn eigen keuze is, voor mij zou het in principe vrij weinig uit maken (ik wordt waarschijnlijk toch afgekeurd op m'n ogen).
dan naai je je mond gewoon dicht of ga je in hongerstaking.quote:Op zondag 2 juli 2006 21:17 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Moeten die perfect zijn? Lenzen/bril is niet goed?
denken aan hun moedersquote:Op zondag 2 juli 2006 21:20 schreef veldmuis het volgende:
Dat wat hierboven ergens stond lijkt me ook wel een goeie. Met een stijve door de gezamelijke douchdinges lopen.
Alleen, hoe verkrijg je een stijve als je tussen een stel naakte kerels staat.
als je tussen een stel naakte mannen in de douche staat, met je glibberige zeepje in je handen wil je alles wel neukenquote:
Ik las 'zweepje'.quote:Op zondag 2 juli 2006 21:28 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
als je tussen een stel naakte mannen in de douche staat, met je glibberige zeepje in je handen wil je alles wel neuken
Voor de 5 hangjongeren in heel nederland die ooit iemand doodgeschopt hebben is het wel handig ja.quote:Op zondag 2 juli 2006 21:16 schreef RZero het volgende:
De diensplicht is helemaal zo gek nog niet. Mijn generatie kan wel wat discipline gebruiken.
Het zou wel helpen tegen hangjongeren. I.p.v. doelloos op straat rondhangen en mensen dood schoppen worden ze afgebeuld door de sergeant
Of stelen of inbreken of voorbijgangers lastigvallen of gewoon hangen met een uitkerting ipv te gaan werken of een opleiding te volgen ...zijn het er NU meer dan 5 ?quote:Op zondag 2 juli 2006 21:31 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Voor de 5 hangjongeren in heel nederland die ooit iemand doodgeschopt hebben is het wel handig ja.
Ik heb lenzen (+9), verder heb ik ook geen fatsoenlijk diepte & breedte beeld, ik kan de gymlessen op school niet eens meedoen, laat staan dat je dan door zo'n legerkeuring heen komt.quote:Op zondag 2 juli 2006 21:17 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Moeten die perfect zijn? Lenzen/bril is niet goed?
En dat vind je erg of juist niet? (dat van de militaire dienst ,niet van dat slechte zichtquote:Op zondag 2 juli 2006 22:38 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Ik heb lenzen (+9), verder heb ik ook geen fatsoenlijk diepte & breedte beeld, ik kan de gymlessen op school niet eens meedoen, laat staan dat je dan door zo'n legerkeuring heen komt.![]()
Ik heb niet bepaald de behoefte om in militaire dienst te gaan nee.quote:Op zondag 2 juli 2006 22:39 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
En dat vind je erg of juist niet? (dat van de militaire dienst ,niet van dat slechte zicht)
Ok,was mij gewoon niet helemaal duidelijk (van die dienstplicht )quote:Op zondag 2 juli 2006 22:45 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Ik heb niet bepaald de behoefte om in militaire dienst te gaan nee.
Om toch nog even in te gaan op dat slechte zicht da's dus wel behoorlijk kut.
Yeah, sure.quote:Op zondag 2 juli 2006 22:58 schreef the_legend_killer het volgende:
Ze moesten die 50 cent wannabe's eens in het leger gooien
ALtijd goed
En dan komen ze er misschien ook nog eens gezoind uit
Leren ze hun zinloos geweld effectiever toe te passenquote:Op zondag 2 juli 2006 21:31 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Voor de 5 hangjongeren in heel nederland die ooit iemand doodgeschopt hebben is het wel handig ja.
?..hoe door bij de ME te gaan ?quote:Op zondag 2 juli 2006 23:18 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Leren ze hun zinloos geweld effectiever toe te passen
Ik kan me eigenlijk best voorstellen dat sommige mensen daar een kick van krijgen. Iig uit de verhalen die ik gehoord heb, zelf lijkt me het niks maar zoals die mensen daar over kunnen praten, best mooi om te horen.quote:Op zondag 2 juli 2006 23:17 schreef trancethrust het volgende:
Men kan makkelijk een betere tijdsbesteding vinden dan in het leger te gaan. Echter zoekt menigeen niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |