quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:14 schreef Unimog het volgende:
Ik kan niet inzien wat er nou goed is aan twee jaar in een kuil op de Veluwe op de moffen te gaan liggen wachten.
Al zouden ze jou wel in een goed diepe kuil op de Veluwe mogen leggen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:14 schreef Maikuuul het volgende:
Pff oorlog gek, zoeen onzin.
Hopelijk voeren ze het niet meer in.
Dan leer je tenminste nog een man te zijn, en je doet wat aan je gezondheid en je ontwikkeling.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:14 schreef Unimog het volgende:
Ik kan niet inzien wat er nou goed is aan twee jaar in een kuil op de Veluwe op de moffen te gaan liggen wachten.
Hee ik mag dan wel LBO hebben ik ben niet achterlijk drolquote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:17 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Dan leer je tenminste nog een man te zijn, en je doet wat aan je gezondheid en je ontwikkeling.
Eigenlijk zouden ze alle jongens die stoppen met school voor hun achtiende in het leger moeten.
Wat maakt het uit, om die mensen het leger in te laten gaan.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:18 schreef Unimog het volgende:
[..]
Hee ik mag dan wel LBO hebben ik ben niet achterlijk drolIk heb verdomme drie jaar zakken met bonen gesleept op het poolse platte land om aan mn centen te komen, begin me niet te vertellen wat een man zijn is.
S5?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:23 schreef Unimog het volgende:
Ik ben afgekeurd destijds op psychise gronden ofzoiets.
Sterven in een bak met zand voor het economisch belang van het vaderland, zulks een heldendood.quote:
Ik weet het niet meer, ik dronk en blowde nogal veel en ik had een hanekam enzo. Ik denk dat ze me gewoon ni moestenquote:
Ik kan me niet herinneren dat ik zo'n brief heb gehad.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:29 schreef Xilantof het volgende:
Ik had inderdaad ook zo'n mooie brief thuis dat ik "dienstplichtig ben" maar alleen in tijd van nood zou het mogelijk kunnen zijn dat ik eventueel misschien opgeroepen zou kunnen worden voor een keuring/selectie.
Ofzo.
Niet in onze provinciequote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:15 schreef Unimog het volgende:
[..]
Al zouden ze jou wel in een goed diepe kuil op de Veluwe mogen leggen.
Aangeschaft? In het oostblok oid?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:30 schreef murp het volgende:
de dienstplicht moet weer worden aangeschaft
Ben jij dat Meki?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:30 schreef murp het volgende:
de dienstplicht moet weer worden aangeschaft
Wat voor type ben ik dan?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:32 schreef murp het volgende:
[..]
![]()
al die types zoals jou moet maar eens een half jaar in dienst gaan
Idd. Daar leer je veel nuttiger zaken dan spellen en grammatica enzoquote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:32 schreef murp het volgende:
[..]
![]()
al die types zoals jou moet maar eens een half jaar in dienst gaan
Dat zwarte klinkt behoorlijk gay, en daar stopt ik ook met lezenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:11 schreef john6 het volgende:
heb vandaag met een oude dienstkameraad over "toen" liggen ouwehoeren.
op gegeven moment toen we het over onze dienstplicht hadden (1985) kregen we het erover dat het zonde is dat men de dienstplicht heeft afgeschaft.
onze mening is dat deze tijd goed is geweest voor onze ontwikkeling en het zelfstandig op eigen benen te staan.
hoe denken jullie hierover?
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:35 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Idd. Daar leer je veel nuttiger zaken dan spellen en grammatica enzo![]()
hahaha,mischien. je weet toch dat je na 24 uur recht had op je maatjequote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:36 schreef Plots het volgende:
[..]
Dat zwarte klinkt behoorlijk gay, en daar stopt ik ook met lezen
Klopt, je kan vrachtwagen chaffeur worden, monteur you name it.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:35 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Idd. Daar leer je veel nuttiger zaken dan spellen en grammatica enzo![]()
sommige mensen verneuken zichzelf en anderen omdat ze te veel vrije tijd en met verkeerde vrienden omgaan... heel weinig disipline.. kijk maar naar middelbare scholen..quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:37 schreef Sjoewe het volgende:
Hee ze hebben wel veel Mercedessen in het legerMaar dan ben ik nog wel benieuwd naar de motivatie achter je ongegronde verwijt. Ik doe tenslotte een academische opleiding en ik besteed m'n halve zomer aan vrijwillerswerk. Ik ben beslist een blok aan het been van dit wonderschone land
vrouwen zijn ook inbegrepen natuurlijk in die hernieuwde dienstplichtquote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:23 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik ben benieuwd wat er van de assertieve grote bek van al die metroseksuele ventjes heden ten dage in hun Evisu enzo terecht komt als ze 2 jaar lang in kaki moeten lopen en echt eens doen wat iemand zegt
tuig... disipline!!!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:42 schreef Conflict het volgende:
Ik ben nooit op komen dagen op de keuring![]()
Ja en geef nou eens antwoord op m'n vraag. En geloof je echt dat er toen er wel een dienstplicht was er geen verkeerde vrienden waren en iedereen discipline had?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:41 schreef murp het volgende:
[..]
sommige mensen verneuken zichzelf en anderen omdat ze te veel vrije tijd en met verkeerde vrienden omgaan... heel weinig disipline.. kijk maar naar middelbare scholen..
beetje disipline in het leven door het leger..
Ik had maar twee dagen later geboren hoeven zijn en dan was ik niet dienstplichtig geweest. Ik heb ooit nog eens een oproep gehad om op het stadhuis te verschijnen, maar dat heb ik ook niet gedaan. Nooit meer iets van gehoord.quote:
ik durf gewoon te wedden dat het beter is.. nederland is toch wat aan het veranderen zoals je zelf weet.. durfte jij vroeger op de lagere school iets te flikken zoals ze dat nu doen?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:44 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ja en geef nou eens antwoord op m'n vraag. En geloof je echt dat er toen er wel een dienstplicht was er geen verkeerde vrienden waren en iedereen discipline had?
Dienstplicht hoort bij Nederland? Dit land bestaat bij de lafheid van ons Hollanders en het financieel vermogen om huurlegers in te zetten, kan ik je vertellen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:46 schreef murp het volgende:
[..]
ik durf gewoon te wedden dat het beter is.. nederland is toch wat aan het veranderen zoals je zelf weet.. durfte jij vroeger op de lagere school iets te flikken zoals ze dat nu doen?
en gewoon, dienstplicht hoort gewoon bij nederland...
draag maar eens wetenschappelijke bronnen aan waaruit dat blijkt dan. ik geloof er niets van dat het beter is.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:46 schreef murp het volgende:
[..]
ik durf gewoon te wedden dat het beter is.. nederland is toch wat aan het veranderen zoals je zelf weet.. durfte jij vroeger op de lagere school iets te flikken zoals ze dat nu doen?
en gewoon, dienstplicht hoort gewoon bij nederland...
zelf een ongelofelijke onbenul zoals jij misschien ben, weet je dat er veel veranderd is met de scholen.. meer geweld enzo.. daar hoef ik niet eens een bron voor op te zoeken.... ik ben je bron..quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:49 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
draag maar eens wetenschappelijke bronnen aan waaruit dat blijkt dan. ik geloof er niets van dat het beter is.
Tis duidelijk dat wat discipline aan jouw adres in ieder geval niet misstaan hadquote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:05 schreef murp het volgende:
[..]
zelf een ongelofelijke onbenul zoals jij misschien ben, weet je dat er veel veranderd is met de scholen.. meer geweld enzo.. daar hoef ik niet eens een bron voor op te zoeken.... ik ben je bron..
Zie derde postquote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:15 schreef indahnesia.com het volgende:
de dienstplicht is niet eens afgeschaft, maar opgeschort.
Phoe, ik kreeg hem volgens mij een aantal maanden voordat ik 18 werd toen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:31 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat ik zo'n brief heb gehad.![]()
Volgens mij is dat alleen tijdens de eerste maanden van je training. Als je de training eenmaal voorbij bent, dan schijnt het leger best relax te zijn.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:59 schreef veldmuis het volgende:
Ik vind dat zo kansloos, dienstplicht. Gaat er zo'n bosmongool die dan de baas is lopen schreeuwen wat je moet doen en als je dan wegloopt wordt die gast boos en dan moet je rondjes rennen, en als je dat niet doet staat ie met z'n bek vol tanden!
!
Nope.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:12 schreef LedZep het volgende:
Officieel is er nog dienstplicht, maar alleen als er oorlog komt
Oh ik ben ook vóór hoor. Het kan moeilijk slechter worden met die watjes in de drilbare leeftijd die nu rondlopen en de wereld wel even aankunnenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:40 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Klopt, je kan vrachtwagen chaffeur worden, monteur you name it.
Het punt is dat je in het leger een opleiding kan volgen en je leert wat discipline.
Ja en jij met zijn geweerkolf in je reetquote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:59 schreef veldmuis het volgende:
Ik vind dat zo kansloos, dienstplicht. Gaat er zo'n bosmongool die dan de baas is lopen schreeuwen wat je moet doen en als je dan wegloopt wordt die gast boos en dan moet je rondjes rennen, en als je dat niet doet staat ie met z'n bek vol tanden!
!
Hij mag je toch niet afschieten want dan wordt ie uit zn functie getrapt end an heeft ie niks meer om op te geilen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:02 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja en jij met zijn geweerkolf in je reet![]()
alsof de legertop erg vindt, dat jij een geweer in je ont hebtquote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:04 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Hij mag je toch niet afschieten want dan wordt ie uit zn functie getrapt end an heeft ie niks meer om op te geilen.
Dan schop ik 'm voor z'n bakkes en ga ik naar huis. Oprotten met die onzin.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:12 schreef cheukert het volgende:
[..]
alsof de legertop erg vindt, dat jij een geweer in je ont hebt
Waarom krijgen dan alle 16/17 jarigen een brief van Defensie waarin gemeld wordt dat ze officieel vermeld staan als dienstplichtige?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:01 schreef sooty het volgende:
[..]
Nope.
On topic: Het ouwehoeren met ouwe dienstplichtige tmakkers is altijd vermakelijk. Je neemt de leuke herinneringen mee.
Wat mij betreft mag de dienstplicht morgen weer ingevoerd worden.
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:30 schreef LedZep het volgende:
[..]
Waarom krijgen dan alle 16/17 jarigen een brief van Defensie waarin gemeld wordt dat ze officieel vermeld staan als dienstplichtige?
Onzin inderdaad, maar je krijgt em welquote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:32 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ik heb die ook gehad
wat een onzin.
Jij moet sjieke slippen gaan maken met een tank!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:32 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ik heb die ook gehad
wat een onzin.
Ja, en met een ontgroening van 2 jaar lang bij een studentenvereniging hou je vast ook wel leuke verhalen over. Over broederschap tussen de nullen enzo. Maar toch.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:01 schreef sooty het volgende:
[..]
Nope.
On topic: Het ouwehoeren met ouwe dienstplichtige tmakkers is altijd vermakelijk. Je neemt de leuke herinneringen mee.
Wat mij betreft mag de dienstplicht morgen weer ingevoerd worden.
Ik vind het positief dat het afgeschaft is. Ik ben geen arbeider, ik wil niet zweten, ik werk liever op een andere manier.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:43 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik denk dat de dienstplicht erg positief was voor de ontwikkeling, ik snap nog steeds niet waarom het is afgeschaft.
En jij zal een beter mens zijn wanneer je gewoon eens op een heel andere manier leeft en werkt. Al is het maar een paar maanden tot een jaar, het is een ervaring die veel mensen nodig hebben om te leren relativeren.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:44 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik vind het positief dat het afgeschaft is. Ik ben geen arbeider, ik wil niet zweten, ik werk liever op een andere manier.
Ecaxt. Als de dienstplicht ingevoerd gaat worden gaan al die Junior Quote-500-tjes naar het buitenland.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:44 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik vind het positief dat het afgeschaft is. Ik ben geen arbeider, ik wil niet zweten, ik werk liever op een andere manier.
Maak je toch eens niet zo druk om de rijkeluis kindertjes die jij zo bevoordeeld vind. Als je echt zo jaloers bent, zorg je zelf maar dat je rijk wordt en je kinderen boven de rest uit kan tillen. Dat gelijkheid nou eenmaal niet helemaal mogelijk is doet niets af aan het feit dat de dienstplicht vrijwel altijd een diepgaand postief effect op de mensen gehad heeft die ik erover gesproken heb.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:46 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ecaxt. Als de dienstplicht ingevoerd gaat worden gaan al die Junior Quote-500-tjes naar het buitenland.
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:05 schreef murp het volgende:
[..]
zelf een ongelofelijke onbenul zoals jij misschien ben, weet je dat er veel veranderd is met de scholen.. meer geweld enzo.. daar hoef ik niet eens een bron voor op te zoeken.... ik ben je bron..
Volgens mij heb jij mij totaal verkeerd begrepen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:52 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Maak je toch eens niet zo druk om de rijkeluis kindertjes die jij zo bevoordeeld vind. Als je echt zo jaloers bent, zorg je zelf maar dat je rijk wordt en je kinderen boven de rest uit kan tillen. Dat gelijkheid nou eenmaal niet helemaal mogelijk is doet niets af aan het feit dat de dienstplicht vrijwel altijd een diepgaand postief effect op de mensen gehad heeft die ik erover gesproken heb.
Dat is helemaal hun verlies, ik kan er echt niet mee zitten.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:03 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij mij totaal verkeerd begrepen.
Wat ik ermee bedoel, is dat die rijkeluiskinderen, die we juist nodig hebben, met rijke pappie en al naar het buitenland gaan, vanwege het risico. Hypothetisch he, misschien dus.
Dat moeten we niet hebben. Dat zou slecht zijn voor de economie.
Je zult wel geen dienstplichtige geweest zijn, want dat relativeren lukt je nog niet zo.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:04 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is helemaal hun verlies, ik kan er echt niet mee zitten.
Nee, maar ik heb wel in een arm wereld land geleefd onder omstandigheden die veel mensen zich niet eens kunnen voorstellen, een andere maar ook vergelijkbare ervaring.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:05 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Je zult wel geen dienstplichtige geweest zijn, want dat relativeren lukt je nog niet zo.
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:05 schreef murp het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:13 schreef Jossos het volgende:
[..]
![]()
En het leven als een militair promoot geen geweld wil je zeggen? Zelfs als de training om een ander mens te vermoorden weg gedacht word is het nog maar een geweddadig boeltje. Honderden mannen ( en enkele vrouwen) bij elkaar, helemaal opgepompt fysiek in competitie met elkaar om de beste te zijn. Dat een paar van die josti's elkaar op een middelbare school overhoop steken is er echt niets bij hoor.
Oke, lichtelijk overdreven misschien. Maar je word gedurende basistraining wel flink lichamelijk gepushed. En de competitiedrift komt boven, de agressie word er wel uit gedrild maar er drijft nog steeds genoeg testosteronen rond..quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:15 schreef murp het volgende:
[..]
zeker niet in dienst geweest... wat lul je dan eigenlijk... dan praat je gewoon poep...
![]()
Zo te merken heb jij de laatste paar posts niet goed gelezen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:31 schreef cheukert het volgende:
Wel opmerkelijk dat de mensen die geen dienstplicht hebben gehad tegen zijn, en mensen die in dienst zijn geweest voor... zegt toch wel iets
Die gasten zijn wel iets slimmer dan dat hoor, zo lang jij niets doet mag de rest van je groep rondjes blijven lopen en jij zit 's avonds in een grote slaapzaal met diezelfde groepquote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:59 schreef veldmuis het volgende:
!
Voor iedereen met een klein beetje conditie stelt die AMO/AKO niks voor.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:21 schreef Jossos het volgende:
[..]
Oke, lichtelijk overdreven misschien. Maar je word gedurende basistraining wel flink lichamelijk gepushed.
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:18 schreef Unimog het volgende:
Ik heb verdomme drie jaar zakken met bonen gesleept op het poolse platte land om aan mn centen te komen
je meent hetquote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:23 schreef Unimog het volgende:
Ik ben afgekeurd destijds op psychise gronden ofzoiets.
idd, homo's in het leger vinden ze niet leuk.quote:Op zondag 2 juli 2006 00:49 schreef Biogarde het volgende:
Gewoon een flinke erectie in de gezamelijke douche, en je mag naar huis![]()
Als je dat al bewijs aanneemt heeft hij zijn doel bereiktquote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:17 schreef Unimog het volgende:
[..]
Tis duidelijk dat wat discipline aan jouw adres in ieder geval niet misstaan had
Raar dat al die 'domme 'dienstplichtigen vroeger daar nooit aan gedacht hebben ...of zou dat een reden hebben ?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:15 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dan schop ik 'm voor z'n bakkes en ga ik naar huis. Oprotten met die onzin.
Is vroeger ook niet gebeurt ..of denk jij dat pappie hier zijn baan vaarwel zegt omdat zoontje een jaartje in dienst moet ?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:03 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij mij totaal verkeerd begrepen.
Wat ik ermee bedoel, is dat die rijkeluiskinderen, die we juist nodig hebben, met rijke pappie en al naar het buitenland gaan, vanwege het risico. Hypothetisch he, misschien dus.
Dat moeten we niet hebben. Dat zou slecht zijn voor de economie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |