abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 juli 2006 @ 11:53:11 #176
147235 Bombardier
The artillery man
pi_39469785
quote:
op maandag 3 juli 2006 11:46 schreef gronk het volgende:

[..]

dat klopt, maar de denkfout die mijn werkgever dus maakt is dat slimheid gelijk staat aan nauwkeurigheid en precisie. wel, ik kan een leuk stukje code schrijven, maar nog steeds een fout maken met 'j<12' of 'j<=12'
populair misverstand.
quote:
je ziet 't ook wel bij sommige lageropgeleiden die zich moeten bewijzen: gaan ze net zolang zoeken tot de hogeropgeleide een fout maakt. en die breed uitmeten.
lees: net zo lang door totdat ze bij een hoofdverantwoordelijke iets kunnen presenteren alszijnde een fout. dan is het altijd hopen dat die hoofdverantwoordelijke de poging van de gefrustreerde doorziet, en daar vervolgens de correctie uitvoert in plaats van bij de nietsvermoedende hogeropgeleide. been there, done that. standaard pesterijen zijn dit, voor op de werkvloer.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
Kornukov: Carry out the task, destroy it!
  maandag 3 juli 2006 @ 11:56:16 #177
147235 Bombardier
The artillery man
pi_39469895
quote:
op maandag 3 juli 2006 11:52 schreef drive-r het volgende:

[..]

dan maar denigerend, ik kan gewoon slecht tegen klagers. ben zelf wat positiever en heb een hekel aan al die emo-shit waarmee iedereen altijd maar aan komt zetten, zo moeilijk is het leven imho niet. natuurlijk hebben hoogbegaafden misschien andere interesse, maar ze kunnen net als elk ander ook gewoon gek zijn op voetbal of auto's en daar hun ei in kwijt... dat mensen zich alleen voelen kan best, maar wordt niet veroorzaakt door hun iq. die aanleg hebben ze blijkbaar, het iq is wellicht slechts de 'trigger'.
eenzaamheid komt bij alle intelligenties voor. ik denk alleen dat iemand met een hoger iq de eenzaamheid bewuster meemaakt en zichzelf zo sneller in de problemen brengt. alleen op dat moment moet je slim zijn en je problemen in kaart brengen en maatregelen nemen. professionele hulp is een optie, die heb ik zelf ook genomen ooit, in een mindere fase van m'n leven.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
  maandag 3 juli 2006 @ 12:08:37 #178
85962 ioko
I Appear Missing
pi_39470252
quote:

[..]

dan maar denigerend, ik kan gewoon slecht tegen klagers. ben zelf wat positiever en heb een hekel aan al die emo-shit waarmee iedereen altijd maar aan komt zetten, zo moeilijk is het leven imho niet. natuurlijk hebben hoogbegaafden misschien andere interesse, maar ze kunnen net als elk ander ook gewoon gek zijn op voetbal of auto's en daar hun ei in kwijt... dat mensen zich alleen voelen kan best, maar wordt niet veroorzaakt door hun iq. die aanleg hebben ze blijkbaar, het iq is wellicht slechts de 'trigger'.
ach ja, ik ben zelf ook positief, maar dat wil niet zeggen dat andere mensen hun leven kunnen leiden zoals jij dat doet. als je zeer hoogbegaafd bent denk ik dat je niet alleen veel positieve dingen kunt bedenken maar ook veel negatieve scenarios de revu passeren. ik ben zelf blij dat ik niet zo slim bent dat ik me daar druk over hoef te maken.
ik hoop dat je zelf nooit in de knoop raakt, dan zou je misschien wat minder makkelijk zeggen dat je allemaal een keuze is of je aan 'emo-shit' toegeeft of niet.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_39470738
als je een hoog iq hebt moet je je daar dus niet op focussen imo. het is niet apart, je bent hooguit beter in sommige dingen maar daar blijft het dan ook bij. zo een onzin om te denken dat je zo anders bent. probeer je met je iq maar eens voor te doen als iemand die 'een minder hoog iq' heeft. dan heb je niet zoveel aan je intelligentie ...
pi_39470856
zus van mijn vriendin haar dochter...

bedoel je daarmee, je vriendin heeft een dochter en daar het zusje van (dus eigenlijk ook haar dochter)

of je vriendin heeft een zus, en die heeft een dochter die 148 scoorde op de iq test.

voor de rest maakt het me geen fuck uit, zo'n test zegt niks over een persoon !
Fingerspitzgefühl
  maandag 3 juli 2006 @ 12:36:21 #181
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39470970
quote:
op maandag 3 juli 2006 12:27 schreef snuwerd het volgende:
als je een hoog iq hebt sterk bent moet je je daar dus niet op focussen imo. het is niet apart, je bent hooguit beter in sommige dingen maar daar blijft het dan ook bij. zo een onzin om te denken dat je zo anders bent. probeer je met je iq kracht maar eens voor te doen als iemand die 'een minder hoog iq stuk minder gespierd is' heeft. dan heb je niet zoveel aan je intelligentie spiermassa ....
oftewel, waarom moet je jezelf verbergen?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_39471251
je moet gewoon niet te veel denken dat je anders bent, iedereen is anders. ik heb heel lang alles afgekeurd omdat mensen me niet begrijpen of omdat ik dat dacht, maar geef nu alles het voordeel van de twijfel (om dingen te gaan doen met mensen) en heb er een stuk minder last van.

[edit] laat mijn uitspraken ook maar met rust, ik heb geen tijd/zin om ze uit te werken dus kun je er ook niet fatsoenlijk op in gaan

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2006 12:53:15 ]
  maandag 3 juli 2006 @ 12:55:59 #183
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39471460
yeah, en toch hebben mensen met maatje 42 een makkelijker leven in de kledingzaak. toch zie ik geen mensen in het fok! dieetclubtopic die blaten dat er ook zat leuke goedkope damesmode voor maat 52 is te vinden, en dat die dikkerds niet zo moeten zeuren. dus waarom hier wel?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 3 juli 2006 @ 13:26:46 #184
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_39472357
quote:
op maandag 3 juli 2006 00:35 schreef gronk het volgende:

[..]

wat ik altijd een beetje sneu vindt van dit soort plaatjes is de aanname dat iq een lineaire grootheid is, die je net zo goed kunt meten als volumes, gewichten, voltages en all that. terwijl iedereen die een beetje nadenkt (sic ) begrijpt dat iq bij uitstek een grootheid is waar 'plateaus' inzitten.

iq is 'alles of niets': als je niet begrijpt hoe multiple-choice werkt, kun je je hele tentamen niet maken. als je niet begrijpt hoe differentiaalrekening werkt, kun je heel veel andere dingen ook niet. dat betekent dat je in een goede iq-test eigenlijk op een bijna logaritmische range van niveau's moet testen. lijkt me niet triviaal. plus dat heel veel iq-tests veel meer gericht zijn op het testen van kennis dan het daadwerkelijk testen van iq -- 'oplossend/abstraherend vermogen'.
volgens mij zijn iq testen ook wel gericht op dat oplossend vermogen. neem bijvoorbeeld dat afmaken van sequenties. ok sommige van die getallenrijtjes heb je misschien ook al wel op de middelbare school gezien maar die figuurtjes die zijn steeds anders (miscshien zelfde soort patronen). dat gaat dus echt wel om inzicht en niet om kennis.
intelligentie en plateaus ben ik het ook niet helemaal mee eens. volgens mij maakt de centrale limietstelling een normale verdeling (of een sterke benadering daarvan) van iets als intelligentie best wel aannemelijk.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  maandag 3 juli 2006 @ 13:31:08 #185
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_39472473
quote:
op maandag 3 juli 2006 12:55 schreef gronk het volgende:
yeah, en toch hebben mensen met maatje 42 een makkelijker leven in de kledingzaak. toch zie ik geen mensen in het fok! dieetclubtopic die blaten dat er ook zat leuke goedkope damesmode voor maat 52 is te vinden, en dat die dikkerds niet zo moeten zeuren. dus waarom hier wel?
omdat de algemene mening over intelligentie is, hoe meer hoe beter en dat gaat niet op voor kledingmaat. bovendien is intelligentie is waar je niets aan kan doen en je kledingmaat wel.
  maandag 3 juli 2006 @ 13:31:14 #186
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_39472477
quote:
op maandag 3 juli 2006 01:41 schreef #ANONIEM het volgende:
187 is hoog hoor mensen...
190 ook
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  maandag 3 juli 2006 @ 13:39:23 #187
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39472724
quote:
op maandag 3 juli 2006 13:26 schreef zero2nine het volgende:

volgens mij zijn iq testen ook wel gericht op dat oplossend vermogen. neem bijvoorbeeld dat afmaken van sequenties. ok sommige van die getallenrijtjes heb je misschien ook al wel op de middelbare school gezien maar die figuurtjes die zijn steeds anders (miscshien zelfde soort patronen). dat gaat dus echt wel om inzicht en niet om kennis.
nee, da's niet. ik heb wel eens mensa-reeksjes gezien die gingen als 'maak af: 1, 0, -1, ...' . het juiste antwoord was 0, omdat het volgens de begeleidente tekst om een cosinus-functie ging (gesampeld om de 90 graden). iemand met een iq van 150 zal de vraag terugkaatsen met 'welke polynoom wil je dat ik er doorheen fit?' en natuurlijk weet-ie dat dat niet het juiste antwoord is, maar dan zit je dus op 't punt dat je moet gaan gokken wat de vragensteller bedoeld heeft. dat lijkt me nou net niet de bedoeling
quote:
intelligentie en plateaus ben ik het ook niet helemaal mee eens. volgens mij maakt de centrale limietstelling een normale verdeling (of een sterke benadering daarvan) van iets als intelligentie best wel aannemelijk.
volgens mij ben je 't er alleen maar niet mee eens omdat je 't niet zelf heb bedacht

de centrale limietstelling werkt inderdaad prima bij logarithmisch verdeelde functies, zeker als je niet naar intelligentie kijkt maar eerder naar log(intelligentie). d'r is altijd wel wat van te maken. maar dan nog is 't zo dat intelligentie imho met plateaus werkt. vergelijk 't met woningen: vanaf een bepaalde oppervlakte heb je standaard altijd een garage. of twee toiletten. of een oprijlaan.

nikolai tesla (uweetwel, van de teslacoils) had bijvoorbeeld de gave dat-ie ontwerpen voor zich kon visualiseren, en checken op correctheid. daar heb je je oprijlaan, bijvoorbeeld.
  maandag 3 juli 2006 @ 13:43:08 #188
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39472832
quote:
op maandag 3 juli 2006 13:31 schreef jojogirl het volgende:

omdat de algemene mening over intelligentie is, hoe meer hoe beter en dat gaat niet op voor kledingmaat. bovendien is intelligentie is waar je niets aan kan doen en je kledingmaat wel.
voor kledingmaat geld in onze maatschappij precies het tegenovergestelde (hoe minder hoe beter).

daarnaast kun je intelligentie wel degelijk trainen, terwijl dik zijn ook een stevige erfelijke component heeft. post die laatste opmerking van je maar eens in het dieetclubtopic.
:
  maandag 3 juli 2006 @ 13:51:01 #189
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39473055
quote:

dat mensen zich alleen voelen kan best, maar wordt niet veroorzaakt door hun iq. die aanleg hebben ze blijkbaar, het iq is wellicht slechts de 'trigger'.
waar 'hoogbegaafden' wel vaker dan gemiddeld last van hebben, is wijsneuzerigheid, al dan niet icm betweterigheid. hoogbegaafden willen vaak maar al te graag laten zien hoe goed ze wel niet zijn. en da's natuurlijk een uitermate irritante eigenschap, zeker als je 9 van de 10 keer ook nog eens gelijk hebt. ook al ben je verder nog zo sociaal, die ene eigenschap maakt het wel veel waarschijnlijker dat je in een isolement terecht komt.
  maandag 3 juli 2006 @ 14:32:05 #190
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_39474292
geachte kandidaat,

uit de resultaten van de mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk boven het 98e percentiel ligt. dit betekent dat u, wat betreft uw intelligentie, bij de bovenste twee procent zou behoren. de thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. voor toelating tot mensa moet de mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.

wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de mensa-eindtest. wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.

u kunt zich opgeven voor deelname aan één van de testdagen die wij regelmatig in utrecht organiseren. deelname aan een testdag kost 37,25 euro. wilt u meer informatie ontvangen over deelname aan een testdag, dan kunt u het onderstaande formulier invullen. u ontvangt dan een bevestigingsbrief waarin wordt uitgelegd wat u moet doen om een uitnodiging te ontvangen.

de testdagen worden meestal om de twee maanden op een zaterdag georganiseerd.

met vriendelijke groet

namens de selectiecommissie van de vereniging mensa nederland

doe mij maar zo'n ferrari unit
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
  maandag 3 juli 2006 @ 14:40:16 #191
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39474499
quote:
op maandag 3 juli 2006 14:32 schreef luukzor het volgende:

. deelname aan een testdag kost 37,25 euro.
gouden business, dat mensa. hoogbegaafden mogen dan wel slim zijn, ze zijn vaak ook naief.
pi_39474634
quote:
op maandag 3 juli 2006 14:40 schreef gronk het volgende:

[..]

gouden business, dat mensa. hoogbegaafden mogen dan wel slim zijn, ze zijn vaak ook naief.
wat koop je voor dat geld? dure gebakken lucht denk ik zo, als het nou nog een diploma van de nigerian university of lagos was, daar trapt misschien nog iemand in
  maandag 3 juli 2006 @ 14:52:01 #193
147235 Bombardier
The artillery man
pi_39474858
quote:
op maandag 3 juli 2006 14:32 schreef luukzor het volgende:

mensa test bla bla
mensa. snobistisch quasi-intelligent clubje blaaskaken. noem mij één voordeel aan een mensa-lidmaatschap.
  maandag 3 juli 2006 @ 14:52:38 #194
147235 Bombardier
The artillery man
pi_39474874
quote:
op maandag 3 juli 2006 14:40 schreef gronk het volgende:

[..]

die zijn per definitie niet hoogbegaafd. echt niet.
  maandag 3 juli 2006 @ 15:27:12 #195
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_39475980
quote:
op zaterdag 1 juli 2006 15:18 schreef omkron het volgende:
zus van mijn vriendin haar dochter.. schijnt 148 punten te hebben gescoort op een iq. test..

6 jaar is ze.. kan best zijn dat ze slim is voor haar leeftijd.. maar is 148 niet een beetje hoog..?
nee valt mee leefttijd is een bepaalende factor in iq berekening en op 6 jarige leeftijd zegt dat helemaal niets.
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
  maandag 3 juli 2006 @ 16:19:54 #196
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39477597
quote:
op maandag 3 juli 2006 14:52 schreef bombardier het volgende:

[..]

mensa. snobistisch quasi-intelligent clubje blaaskaken. noem mij één voordeel aan een mensa-lidmaatschap.
wanneer je faalt in het echte leven kan je het gooien op je hoogbegaafdheid, dat het eigenlijk aan anderen ligt omdat zij op een ander niveau opereren en als bewijs toon je dan je mensa-clubpas.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  maandag 3 juli 2006 @ 16:20:35 #197
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39477624
quote:
op maandag 3 juli 2006 15:27 schreef stuiter_en_co het volgende:

[..]

nee valt mee leefttijd is een bepaalende factor in iq berekening en op 6 jarige leeftijd zegt dat helemaal niets.
iq testen gelden pas officieel vanaf het 18e levenjaar.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
  maandag 3 juli 2006 @ 16:22:10 #198
147235 Bombardier
The artillery man
pi_39477676
quote:
op maandag 3 juli 2006 16:19 schreef pracissor het volgende:

[..]

wanneer je faalt in het echte leven kan je het gooien op je hoogbegaafdheid, dat het eigenlijk aan anderen ligt omdat zij op een ander niveau opereren en als bewijs toon je dan je mensa-clubpas.
iets in die richting ja.
  maandag 3 juli 2006 @ 16:23:21 #199
146230 Liewec
70's movies rule
pi_39477707
quote:
op zaterdag 1 juli 2006 15:18 schreef omkron het volgende:
zus van mijn vriendin haar dochter.. schijnt 148 punten te hebben gescoort op een iq. test..

6 jaar is ze.. kan best zijn dat ze slim is voor haar leeftijd.. maar is 148 niet een beetje hoog..?
iq is een maat voor 'denkleeftijd' t.o.v. 'fysieke leeftijd', dus op jonge leeftijd scoor je veel makkelijker heel hoog. ik scoorde op mijn 15e ook 140 met een iq-boekje, in de helft van de tijd ook nog.. zegt echt niet zo veel
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
  maandag 3 juli 2006 @ 16:24:33 #200
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39477742
quote:
op maandag 3 juli 2006 16:23 schreef liewec het volgende:

[..]

iq is een maat voor 'denkleeftijd' t.o.v. 'fysieke leeftijd', dus op jonge leeftijd scoor je veel makkelijker heel hoog. ik scoorde op mijn 15e ook 140 met een iq-boekje, in de helft van de tijd ook nog.. zegt echt niet zo veel
uhm, nee. het iq is naar mijn weten afgestemd op je leeftijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')