Er is ook een NL Yahoo-lijst he, die stond in het eerste topic.quote:Op zondag 2 juli 2006 22:52 schreef Sanne het volgende:
Om 22.00 uur rinkelde mijn Outlook dat ik mijn sink moest shinen.
Dat is handiger dan wanneer ik dat mailtje 3 uur 's nachts ontvang.
Oh, ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moest halen! Sink is door de bleek en alles helemaal schoon en kalkvrij, dus nu wil ik het gewoon bijhouden en eens per maand ofzo weer flink blingen door te weken.quote:Op zondag 2 juli 2006 22:54 schreef fee-tje het volgende:
Mschien even stom vraagje he...
Maar jullie gaan toch niet elke dag zo in de weer met de bleek enzo om de sink te shinen?
* fee-tje was eik van plan er zo een doekje afwasmiddel over te halen en dan het af te blingen met Glassex.
Of maak ik me er dan weer te makkelijk vanaf?
Ze sturen ze op Amerikaanse tijdstippen. Dus om half vijf krijg je een mailtje dat je naar bed moet.quote:Op zondag 2 juli 2006 22:55 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ja, hoe doen ze dat eigenlijk met die reminders, komen die op random momenten ? Dat je wakker kan worden, en dat je er dan 5 hebt ofzo ?
quote:Op zondag 2 juli 2006 22:57 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Binnen een paar dagen ga ik op kamers. Helaas zijn mijn huisgenoten, voor zover ik zag, geen geboren sink-shiners, maar wat niet is, kan misschien nog komen.
Ik zal eens beginnen met de babysteps.
Leuk
Gewoon een practische oplossing voor verzinnen, mijn oplossing: smijt al je sokken weg, koop 40 paar dezelfde en smijt die allemaal los in je sokkenla. Heb ik ook gedaan, bevalt me prima!quote:Op zondag 2 juli 2006 21:51 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik heb zoiets met sokken: waarom eens in de paar weken een kwartier kostbare tijd verspillen met opknopen die je ook kunt vullen met fok!kenals je ze later toch weer uitelkaarhaalt
.
Jeeej wat een idee!quote:Op zondag 2 juli 2006 23:07 schreef qltel het volgende:
[..]
Gewoon een practische oplossing voor verzinnen, mijn oplossing: smijt al je sokken weg, koop 40 paar dezelfde en smijt die allemaal los in je sokkenla. Heb ik ook gedaan, bevalt me prima!
(en daarvoor vouwde ik ze altijd voor het wassenin de wasmand gooien in elkaar).
Massief teflon aanrecht misschien een idee?quote:Op zondag 2 juli 2006 22:51 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Sink is shiny! Foto komt morgen! Helaas heeft mijn lieve, lieve, lieve vriendje lekker rijsttafel klaargemaakt op het aanrecht, dus alles is nu alweer een bende..
Dezelfde. Dus ook dezelfde kleur.... (1 kleur is mij overigens niet gelukt, dus ik heb ze in 2 kleuren (donkerblauw en lichtbruin))quote:Op zondag 2 juli 2006 23:10 schreef gronk het volgende:
Dat had ik dus ook bedacht.Het gaat alleen fout met heel donkerblauwe en zwarte sokken
![]()
Hoe kom ik erop, he...quote:Op zondag 2 juli 2006 23:12 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Jeeej wat een idee!
Wel een beetje saai.
Ik woon in een 'studentenhuis' maar heb wel alles voor mezelf. Een studio-appartement heet het officieel. Dus een kamer met keuken, douche en toilet en eigen deur. Ideaal!quote:Op zondag 2 juli 2006 23:34 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Woon jij al helemaal op jezelf, Nugget?
Relaxt!quote:Op zondag 2 juli 2006 23:52 schreef Nugget het volgende:
[..]
Ik woon in een 'studentenhuis' maar heb wel alles voor mezelf. Een studio-appartement heet het officieel. Dus een kamer met keuken, douche en toilet en eigen deur. Ideaal!
Ja, echt super. Echt een vondst! Maar betekent wel een hoop onderhoud en daarom vind ik FlyLady zo handig, die maakt het leuk om nu voor mezelf te huishoudenquote:
Precies! (Nog heel even offtopic) waar zit je ergens?quote:Op zondag 2 juli 2006 23:58 schreef Nugget het volgende:
[..]
Ja, echt super. Echt een vondst! Maar betekent wel een hoop onderhoud en daarom vind ik FlyLady zo handig, die maakt het leuk om nu voor mezelf te huishouden![]()
Hilversum! Is het ook wel iets makkelijker iets vinden dan in de grote steden. Toevallig staat de faculteit van mijn toekomstige studie (september) erquote:Op maandag 3 juli 2006 00:01 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Precies! (Nog heel even offtopic) waar zit je ergens?
'ik ga morgen beginnen met sporten. Echt!'quote:Op maandag 3 juli 2006 00:29 schreef Sweetsixteen16 het volgende:ik droom van een studio.
Nou goed, ik denk dat ik het beste vanaf 1 september kan beginnen met Fly.
Dan ben ik al een beetje ingeburgerd bij mijn huisgenoten en kan ik het misschien invoeren?
Goed zoquote:Op maandag 3 juli 2006 00:36 schreef gronk het volgende:
[..]
'ik ga morgen beginnen met sporten. Echt!'
'maar eerst moet die chocoladereep op'quote:
Want?quote:
Jammer. Jouw eerste opmerking van 00:29 was namelijk prachtig in tegenspraak met de hele gedachte achter Flyladies -- doe wat je moet doen, nu. Niet morgen.quote:
Die is gekquote:Op zondag 2 juli 2006 22:54 schreef fee-tje het volgende:
Mschien even stom vraagje he...
Maar jullie gaan toch niet elke dag zo in de weer met de bleek enzo om de sink te shinen?
* fee-tje was eik van plan er zo een doekje afwasmiddel over te halen en dan het af te blingen met Glassex.
Of maak ik me er dan weer te makkelijk vanaf?
Ik dacht al, maar anders voel ik me weer zo schuldig. [/huishoudperfectionisme]quote:Op maandag 3 juli 2006 06:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die is gekAlleen de 1e keer, daarna schuursponsje met wat Cif en klaar is de sink
En in hééél kleine stapjes, dus in wezen hoef je niets te gaan uitstellen/wachten tot 'het geschikte moment' (een datum ver in de toekomst).quote:Op maandag 3 juli 2006 01:12 schreef gronk het volgende:
Jammer. Jouw eerste opmerking van 00:29 was namelijk prachtig in tegenspraak met de hele gedachte achter Flyladies -- doe wat je moet doen, nu. Niet morgen.
Hier kunnen alleen Liny en Marja nog wat mee!quote:Op maandag 3 juli 2006 06:48 schreef luciano het volgende:
Hmmmmmmmmmm , zou dit wat voor MIJ zijn denken jullie ???
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Da's mooi. Twee van die drie heb ik nietquote:Op maandag 3 juli 2006 10:25 schreef Sanne het volgende:
These are the zones for July - mark your calendars:
Zone 1: The Entrance, Front Porch and Dining Room (July 3-7)
Fotoquote:Op maandag 3 juli 2006 12:06 schreef aidyl het volgende:
ha ik heb vandaag eerst de sink geshined en daarna in 15 min alle 10 stappen van de entrance cleanen gedaan![]()
Het zijn niet echt babysteps, maar mijn hal is heel kleinEcht super dat dat in 15 min kan!
En schoenen aan en zo deed ik altijd al
Je hebt je schoenen toch al aan, right?quote:Op maandag 3 juli 2006 12:13 schreef aidyl het volgende:
Mijn bluetoothadapter is kapotnu kan ik geen foto's meer op mn pc plaatsen
dat zou ik vanmiddag wel eens kunnen gaan doen, een nieuwe bluetoothadapter kopen![]()
AAAARRGH irritatie deze hitte bij verhuizing. Ik ken het gevoel. Nu.quote:Op maandag 3 juli 2006 11:14 schreef AudreyHepburn het volgende:. Ik ben aan het verhuizen.
. En de zon staat recht op mijn kamer.
.
Lijkt me niet, volgens mij doen ze in de meeste culturen hun schoenen uit als ze ergens naar binnen gaan. Ik vind 't een tikje onhygiënisch om binnen met mijn straatschoenen te lopen, al was het maar omdat ik daar zweetpoten van krijg.quote:Op maandag 3 juli 2006 16:26 schreef Sanne het volgende:
Zou dat iets typisch Nederlands of Europees zijn, die weerstand tegen die schoenen aan in huis?
Maarrrrrr... mijn bezoek mag om deze reden de schoenen gewoon aan houden hoorquote:Op maandag 3 juli 2006 16:30 schreef Levitation het volgende:
En de bedoeling was nu juist net om het huis lekkerder te laten ruiken.![]()
quote:Op maandag 3 juli 2006 16:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maarrrrrr... mijn bezoek mag om deze reden de schoenen gewoon aan houden hoor
Juist mijn Turkse buren doen altijd de schoenen uit in de halquote:Op maandag 3 juli 2006 16:26 schreef Sanne het volgende:
Zou dat iets typisch Nederlands of Europees zijn, die weerstand tegen die schoenen aan in huis?
Ik dus niet... Ik was wel af, maar ik spoel dan het afwaswater eraf en laat alles opdrogen voor hergebruik. Nu zou ik dan dus iedere avond voor ik naar bed ga, de afwas helemaal weg moeten hebben?quote:Op maandag 3 juli 2006 17:08 schreef Pandorah het volgende:
Pleun > ik vermoed dat de afwas dan ook gedaan moet worden bij dat 'shine your sink'. Ikzelf doe het wel maar goed, ik heb een vaatwasser...
Ja, daar kan ik helaas ook niets aan doen.quote:Op maandag 3 juli 2006 17:49 schreef Pleun het volgende:
Euhm Sanne, dan moet ik eerst een kastje gaan uitruimen. Het staat al helemaal vol. Mt wat ik vind nuttige dingen: Een kastje met pannen, eentje met schoonmaakspullen en de laatste met borden, bekers en glazen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |