abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39472653
Mensen die in dat complot geloven, moeten ook in het complot van de duivel geloven en geloven dat de computer het machtigste instrument van de duivel is.
En dat de straks voor ons mensen verplichte biochip het merkteken is van het Wilde Beest.
De biochip is een afgeleide van de 666 Universal Product Code, alles wat wij in huis hebben wat wij gekocht hebben is al met 666 gemarkeerd.
En zo is er nog veel meer 666 gerelateerd.
quote:
En het maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd, 17 [en] dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft.
18 Hier is de wijsheid: wie verstand heeft, berekene het getal van het beest, want het is een getal van een mens, en zijn getal is zeshonderd zesenzestig.
link

ik ben dus wijs
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 3 juli 2006 @ 13:44:34 #62
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_39472877
quote:
Op maandag 3 juli 2006 12:42 schreef klez het volgende:

[..]

Dat bedoel ik eigenlijk ook.
Maar dat heb ik al eerder geschreven.
Nogmaals: er is een vuil spelletje gespeeld omdat geopolitiek het heel slecht uit kwam de hoek waar de daders gezocht moeten worden aan te pakken. Er is een soort van "coverup" geweest omdat men (net als in New Orleans) verbazingwekkend incompetent is in het aanpakken van grote issues. Waarom? De republikeinse top leef(de) letterlijk in haar eigen droomwereldje. Maar aanslagen op hun eigen pikkies horen daar niet bij.
In het boek van Bob Woodward komt wel duidelijk naar voren dat ze gewoon niet goed genoeg zijn. Voor de mensen als Rumsfeld leven in een droom wereld, en Bush is er gevoelig voor. Powel probeerde het beleid nog naar enige redelijkheid om te buigen.
Na 9/11 toen duidelijk werd dat er een grote link naar saudie arabie lag werd dat door geopolitieke reden verschoven naar Afghanistan. Het is ook duidelijk dat men in New Orleans de mensen laat stikken. Ik ken mensen die er zijn geweest en heb foto's gezien van tijden na de ramp. Men doet niks. Ze laten de stad maar zitten. Het merendeel van de amerikanen op belangrijke posten hebben geen interesse in de zuidelijke steden. Racisme is er officieel niet. En men noemt ze politiek correct afro americans en hispanics etc. Toch is er de scheiding tussen zwart en wit.
En goed boek dat je de ogen wel opent, alleen niet in conspiracy zin.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  maandag 3 juli 2006 @ 13:48:10 #63
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_39472976
quote:
Op maandag 3 juli 2006 13:26 schreef Verbal het volgende:

[..]

Het blijft een welles-nietse-gebeuren zolang het niet officieel is onderzocht. En onafhankelijk.
[..]

Tsja... de ernst van de weglatingen en verdraaiingen neemt bij mij de verdenking iig niet weg. Integendeel. Maar goed, blijkbaar hoef je bij zo'n gebeurtenis niet al te kritisch te zijn. Je zegt dat je weet wie het heeft gedaan, en uitzoeken hoeft eigenlijk niet eens. Lekker eenvoudig.

V.
Tuurlijk moet je wel kritisch zijn. Wordt beweerd van niet. Omdat de bewijzen te mager zijn zijn we ineens niet kritisch?
Wat veel eenvoudiger is is zomaar 3 4 theorien de lucht in slingeren. Een paar zijn natuurkundig niet haalbaar. Dan kan je een paar hiaten hebben die onderzocht moeten worden.
Als je op zo onderwerp zulke zware uitlatingen doet dan moet je naar je eigen theorie extra kritisch zijn. En je kan niet zeggen dat dat zo is.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  maandag 3 juli 2006 @ 14:08:57 #64
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_39473625
quote:
Op maandag 3 juli 2006 13:44 schreef One_of_the_few het volgende:

Na 9/11 toen duidelijk werd dat er een grote link naar saudie arabie lag werd dat door geopolitieke reden verschoven naar Afghanistan.
Wel begrijpelijk overigens, want de Taliban was natuurlijk de openlijke vijand en de trainingskampen waren ook in Afghanistan. Er zijn overigens vreemde zaken gebeurd in Saudie Arabie na 9/11 (moorden, verdwijningen), eens kijken of ik dat verhaal terug kan vinden.
quote:
En goed boek dat je de ogen wel opent, alleen niet in conspiracy zin.
Komt op de stapel "te lezen" van een metertje of wat...
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  maandag 3 juli 2006 @ 14:11:59 #65
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_39473711
quote:
Op maandag 3 juli 2006 13:44 schreef One_of_the_few het volgende:

Na 9/11 toen duidelijk werd dat er een grote link naar saudie arabie lag werd dat door geopolitieke reden verschoven naar Afghanistan.
Vóór 9/11 lag er al een plan om dat najaar Afghanistan binnen te wandelen.[/quote]

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 3 juli 2006 @ 14:14:22 #66
136 V.
pi_39473792
quote:
Op maandag 3 juli 2006 13:48 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Tuurlijk moet je wel kritisch zijn. Wordt beweerd van niet. Omdat de bewijzen te mager zijn zijn we ineens niet kritisch?
Nee, omdat gigantische gaten klakkeloos worden geaccepteerd.
quote:
Als je op zo onderwerp zulke zware uitlatingen doet dan moet je naar je eigen theorie extra kritisch zijn. En je kan niet zeggen dat dat zo is.
Hoe zwaar zijn mijn uitlatingen en hoe ben ik niet kritisch naar mijn eigen theorie (en welke is dat, precies?).

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 3 juli 2006 @ 14:23:38 #67
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_39474064
quote:
Op maandag 3 juli 2006 14:11 schreef Verbal het volgende:

[..]

Vóór 9/11 lag er al een plan om dat najaar Afghanistan binnen te wandelen.
V.
[/quote]
maar dan werd de de aandacht op Sa wel afgeleid.
And that is the news.''
  maandag 3 juli 2006 @ 14:25:50 #68
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_39474130
quote:
Op maandag 3 juli 2006 14:14 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nee, omdat gigantische gaten klakkeloos worden geaccepteerd.
[..]
ow? vertel?
quote:
Hoe zwaar zijn mijn uitlatingen en hoe ben ik niet kritisch naar mijn eigen theorie (en welke is dat, precies?).

V.
Je weet wel dat 9/11 een conspiracy was maar je hebt geen idee hoe. Dan vraag ik me toch af waarop je je menign bazeert. Alleen op vreemde voorvallen en het officiele verhaal?
Vaag, wel iets weten, maar een theorie waarom je iets weet, die is er niet.
And that is the news.''
  maandag 3 juli 2006 @ 14:36:32 #69
70154 klez
pi_39474398
Het grappige is dat het juist ook de Neocons zijn die willen breken met de Saudis.
quote:
"This is all extremely serious. These people [neoconservative advocates of breaking with Saudi Arabia] are playing with not only American military security, but with our economic security," says Sandra Mackey. "It leads to the same question we're already facing with Iraq: What comes next? The Saudi regime may be a house of cards, but at least it's a house. If it topples, who's going to take over and be able to hold this region together? Some [in Washington] say, 'We'll just give the religious fundamentalists Mecca and Medina, and the only thing we really need to worry about is securing the oil-producing areas.' It's the same sort of fallacious thinking that got us into Iraq. The neoconservatives are painting a picture to look how they want it to look, rather than seeing what the reality is."

Robert Baer, while taking a darker view of Saudi complicity with al-Qaida than Mackey does, agrees with her that the neoconservative agenda is dangerous. "You do have a small group of people in Washington who would like to bring the whole Middle East crashing down, but I think they're totally irresponsible. There would be no better lesson in the law of unintended consequences. If Saudi Arabia goes down, it would take the rest of the Gulf with it. I have personal experience with the five [Mideast] families that control 60 percent of the world's oil. They're demented. They would not be able to hold on to power. As much as I despise the Saudi royal family for being arrogant, I still don't want to see them go down. It would mean tribal war, and a catastrophe of global proportions."
Hier het hele verhaal, waar je ook de moorden en vermissingen van hoge saudis terugvindt.

Niet geschikt voor conspiristen;
  maandag 3 juli 2006 @ 14:49:49 #70
136 V.
pi_39474795
quote:
Op maandag 3 juli 2006 14:25 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ow? vertel?
Later, als ik iets meer tijd heb.
quote:
Je weet wel dat 9/11 een conspiracy was maar je hebt geen idee hoe. Dan vraag ik me toch af waarop je je menign bazeert. Alleen op vreemde voorvallen en het officiele verhaal?
Vaag, wel iets weten, maar een theorie waarom je iets weet, die is er niet.
Dit vind ik nou zooooo vermoeiend, hè? Kun je begrijpend lezen? Zo ja, zou jij mij kunnen aanwijzen waar ik zeg dat ik weet dat het een conspiracy is? (en nogmaals (ik geloof dat ik dat hier op Fok! pas duizend keer heb gemeld), de officiële versie is OOK een conspiracy theory.

Nou ben ik ZO voorzichtig in hoe ik mij hierover uitdruk, maar het is gewoon paarlen voor de zwijnen, want one_of_the_few walst er wel weer overheen met zijn bevooroordeelde en stupide geblaat. Waarom zou je lezen wat iemand schrijft, overschreeuw het maar met accusatoir gezanik.

Hier, om het nog even te herlezen (voor zover er van her- sprake is in jouw geval):
quote:
Op maandag 26 juni 2006 13:34 schreef Verbal het volgende:
[sic]
*alvast maar een disclaimer, zucht*
Hiermee zeg ik DUS NIET dat Irak het (enige) doel is van een (eventuele) conspiracy die ik overtuigend bewezen acht.

V.
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:33 schreef Verbal het volgende:

En als je gelooft dat er wel meer aan de hand moet zijn dan de officiële versie, ben je meteen een believer:
quote:
Op maandag 3 juli 2006 10:58 schreef Verbal het volgende:

Ik heb het nu niet over het instorten an sich, ik heb het over wat er mogelijk te winnen zou zijn geweest voor de neocons, afgezien van Irak. En ik insinueer niets, ze ZIJN ingestort.
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:31 schreef Verbal het volgende:

Ik zeg ook niet dat het bewijs vormt.

Maar het zou één van de motieven kunnen zijn. Of een deel van de motieven. En ik denk dat het dat is.
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 10:14 schreef Verbal het volgende:

Het zou onderzocht moeten worden. Goed onderzoek en niet zo'n schandalige schaamlap als de Kean-commissie. Vele serieuze twijfelaars aan de officiële versie (ook een complottheorie, die ook nog niet bewezen is, overigens) benadrukken het belang van een serieus, ONAFHANKELIJK onderzoek. Niet omdat zij keiharde bewijzen hebben, maar hele sterke aanwijzingen dat er heel veel heel erg niet in de haak is.
V.

[ Bericht 9% gewijzigd door V. op 03-07-2006 14:55:36 ]
Ja inderdaad, V. ja.
pi_39476077
quote:
Op zondag 2 juli 2006 22:21 schreef 6833-228 het volgende:
[...]

Klez wat is jouw definitie van incompetentie?

Wat vind je ervan als ik beweer dat Al Qaeda, gedurende deze periode onder leiding van Bill Clinton, geen vijand van de Verenigde Staten en het Westen was? Kan je je hierin vinden?
Nou?
You realize that there's no point in doing anything if nobody's watching.
You wonder, if there had been a low turnout at the crucifixtion, would they have rescheduled?
  maandag 3 juli 2006 @ 15:32:05 #72
136 V.
pi_39476144
quote:
Op maandag 3 juli 2006 14:25 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ow? vertel?
Bij deze dan:
  • Kapers nog in leven? - weggelaten
  • Waarom staan er geen kapers op de manifesten van de vluchten? - weggelaten
  • Diverse kapers niet het gedrag vertoonden dat bij rabiate moslimfanatici hoort? - weggelaten
  • Larry Silversteins 'pull it' uitlating? - weggelaten
  • Giuliani's voorkennis over het instorten? - weggelaten
  • De uitleg van de secret service over waarom men Bush niet verplaatste? - niet onderzocht of kritisch bekeken
  • Waarschuwingen vooraf aan Ashcroft en Willy Brown? - weggelaten
  • Claim van David Schippers dat FBI-agenten hadden gemeld vantevoren op de hoogte te zijn geweest? - weggelaten
  • Waarom werd het onderschepte bericht van KS Mohammed aan Mohammed Atta niet op tijd vertaald? - weggelaten of niet onderzocht
  • Put options? - niet onderzocht ("want de geldstroom is niet belangrijk")
  • Bin Laden in een Amerikaans ziekenhuis bezocht door CIA zomer 2001 - weggelaten
  • Info over Saoedi's die geld aan Al Qaeda gaven? - Verdraaid
  • FBI-agent Wright's klacht over teenwerking van bovenaf? - genegeerd
  • Coleen Rowley's beschuldiging van sabotage van onderzoek naar Moussaoui? - weggelaten
  • 3,5 uur getuigenis van FBI-vertaler Sibel Edmonds? - weggelaten
  • Verdachte zaken rondom Pakistan en de ISI? - weggelaten
  • 100.000 dollar van de ISI aan Mohammed Atta overgemaakt? - ontkend
  • Officiële NORAD-tijdlijn? - drie keer gewijzigd.
  • Instorten WTC7? - weggelaten
  • Ontregelmatigheden met de Saoedi-vluchten op 13 september? - weggelaten of verdraaid
  • Het verwijderen van al het materiaal voor het onderzocht kon worden (federaal misdrijf, bij de weg)? - weggelaten
  • Geconfisceerde tapes van het Pentagon? - niet opgevraagd en dus weggelaten
  • Waarom werd het Pentagon niet geëvacueerd? - niet uitgezocht
  • Waarom vloog stortte de Pentagon-boeing zich niet op een kernreactor (waar ze langs kwamen)? - de commissie komt met de verklaring dat die goed verdedigd zijn. Waarom werkte de luchtdoelbatterijen van het Pentagon niet? - weggelaten

Enzovoorts. De lijst is nog veeeeel langer, maar dit weet ik effe snel uit mijn hoofd.

V.
  • Ja inderdaad, V. ja.
      maandag 3 juli 2006 @ 16:50:59 #73
    70154 klez
    pi_39478375
    V. bedankt voor je uitgebreide opsomming. Hier kom ik nog op terug.

6833-228. idem. Moet ff wat andere zaken afhandelen.
      maandag 3 juli 2006 @ 18:38:01 #74
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_39480896
    quote:
    Op zondag 2 juli 2006 20:14 schreef atmosphere1 het volgende:

[..]

Maar in deze zaak spreken de getuigenverklaringen elkaar tegen, en kunnen daardoor geen bewijs vormen.
    Hangt er vanaf wat je tegenspreken noemt, en waar die getuigenverklaringen over gaan en of ze niet uit de context worden getrokken.
    Als mensen explosies horen in het WTC, betekent dat nog niet dat er explosieven waren bv.
    in a crowd you lose humanity
    pi_39481068
    quote:
    Op zondag 2 juli 2006 23:29 schreef One_of_the_few het volgende:
    Wat ik vreemd vindt.
    Dat de NeoCons en al sinds de jaren 60 op de hoge plekken zitten en zo het meeste invloed hebben waardoor ze 9/11 konden creeren. En dat de Neocons 9/11 nodig hebben om hun beleid te kunnen uitvoeren.
    Ze zitten al op de belangrijkere plekken en hebben dus al de macht om het uit te voeren.
    En ze hebben dus invloed genoeg om een inside job te regelen zonder dat maar iemand zijn mond los doet terwijl ze die invloed niet kunnen aanwenden om het nu ontstande buitenlandse beleid te bepalen? Lijkt me wel heel sterk. De ene keer veel invloed hebben en de andere keer heb je een gebeurtenis nodig om veel invloed te krijgen.
    Het spreekt mekaar nogal tegen. Je kan niet beide opties gunstig voor je conspiracy theorie uitleggen. Kan wel, maar dan kllopt er geen hout meer van, enkel bij het begin
    Die bewering is ook onjuist , belangrijke neo-cons van nu hebben lange tijd buiten spel gestaan, gedurende de Clinton periode was dat.
    quote:
    Ze zitten al op de belangrijkere plekken en hebben dus al de macht om het uit te voeren

Klopt niet , het volk heeft middels afgevaardigden in de Senaat een doorslaggevende rol bij het goedkeuren van wetten in de VS . De neo-cons kunnen niet zelf zomaar wetten invoeren. Het systeem in de VS is op veel punten democratischer als ons systeem.

[ Bericht 15% gewijzigd door atmosphere1 op 03-07-2006 19:09:20 ]
      maandag 3 juli 2006 @ 18:49:29 #76
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_39481228
    quote:
    Op maandag 3 juli 2006 15:32 schreef Verbal het volgende:

[..]

Bij deze dan:
  • Veel moslims hebben soortgelijke namen nof zelfs dezelfde, waardoor naamsverwarring kan ontstaan. Hell, een tijdje geleden is in Nederland in een ziekenhuis twee baby's geboren (van nederlandse afkomst), met exact dezelfde naam, (en geboortedatum en -plaats).
    quote:
  • Waarom staan er geen kapers op de manifesten van de vluchten? - weggelaten
  • Die staan er wel op, maar zijn bij een aantal publicaties weggelaten
    quote:
  • Diverse kapers niet het gedrag vertoonden dat bij rabiate moslimfanatici hoort? - weggelaten
  • Misschien deden ze dat met opzet
    quote:
  • Pull it kan verschillende betekenissen hebbe. Bovendien wel eens de brandweer een gebouw zien opblazen?
    quote:
  • Put options? - niet onderzocht ("want de geldstroom is niet belangrijk")
  • Volgens een user hier op Fok! die er zelf aan verdiend heeft (aan put opties in die periode), was dat allemaal prima verklaarbaar op grond van ontwikkelingen voor 9/11.
    quote:
  • Instorten WTC7? - weggelaten
  • Daar zijn toch uitgebreide theorieën over
    quote:
  • Waarom vloog stortte de Pentagon-boeing zich niet op een kernreactor (waar ze langs kwamen)? - de commissie komt met de verklaring dat die goed verdedigd zijn. Waarom werkte de luchtdoelbatterijen van het Pentagon niet? - weggelaten
  • Waarom stortten ze zich niet op het vrijheidsbeeld?

Ook effe uit mijn hoofd.
    pi_39481524
    quote:
    Op maandag 3 juli 2006 18:49 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Misschien deden ze dat met opzet
    [..]
    Klinkt nogal bizar vind je zelf ook niet? Waarom zou een moslimfundamentalist dat doen?
    You wonder, if there had been a low turnout at the crucifixtion, would they have rescheduled?
      maandag 3 juli 2006 @ 19:01:46 #78
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_39481549
    quote:
    Op maandag 3 juli 2006 19:00 schreef 6833-228 het volgende:

[..]

Klinkt nogal bizar vind je zelf ook niet? Waarom zou een moslimfundamentalist dat doen?
    Zodat ze minder opvallen?
    pi_39481840
    quote:
    Op maandag 3 juli 2006 19:01 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zodat ze minder opvallen?
    En daarna zijn ze het WTC ingevlogen omdat ze onze vrijheden haten? Het is gewoon niet logisch. Echte moslimfundamentalisten doen zulke dingen niet. Ook niet om minder op te vallen.
      maandag 3 juli 2006 @ 19:13:40 #80
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_39481879
    quote:
    Op maandag 3 juli 2006 19:11 schreef 6833-228 het volgende:

[..]

En daarna zijn ze het WTC ingevlogen omdat ze onze vrijheden haten? Het is gewoon niet logisch. Echte moslimfundamentalisten doen zulke dingen niet. Ook niet om minder op te vallen.
    Als ze door minder opvallen hun kans vergroten om hun doel te bereiken, dan doen ze het misschien wel.
    ik ging er van uit dat het om acties vóór de aanslag ging, dus nog voordat ze het vliegtuig gekaapt hadden
    pi_39482007
    quote:
    Op maandag 3 juli 2006 19:11 schreef 6833-228 het volgende:

[..]

Wie zijn dan echte moslimfundamentalisten? En hoe zouden ze zich dan moeten gedragen?

Degenen die aanslagen pleegden (wat mijn definitie is voor moslimfundamentalist) zijn volgens mij toch over het algemeen hoger opgeleid en gedragen zich, volgens de mensen die ze 'kennen', redelijk onopvallend en helemaal niet volgens wat men op het eerste zicht zou verwachten van moslimfundamentalisten.
    pi_39482515
    quote:
    Op maandag 3 juli 2006 19:18 schreef gorgg het volgende:

[..]

Wie zijn dan echte moslimfundamentalisten? En hoe zouden ze zich dan moeten gedragen?

Degenen die aanslagen pleegden (wat mijn definitie is voor moslimfundamentalist) zijn volgens mij toch over het algemeen hoger opgeleid en gedragen zich, volgens de mensen die ze 'kennen', redelijk onopvallend en helemaal niet volgens wat men op het eerste zicht zou verwachten van moslimfundamentalisten.
    Maar in beide gevallen (hoger opgeleiden of de sterotype moslimfunamentalist om het zo maar even te noemen) is het onverklaarbaar dat ze cocaine gebruiken, van striptease-shows houden, varkensvlees eten, alcohol drinken en gokken.
    pi_39483173
    quote:
    Op maandag 3 juli 2006 19:13 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als ze door minder opvallen hun kans vergroten om hun doel te bereiken, dan doen ze het misschien wel.
    ik ging er van uit dat het om acties vóór de aanslag ging, dus nog voordat ze het vliegtuig gekaapt hadden
    Hebben ze al die dingen (cocaine, drank etc. etc.) nodig om zich onopvallend voor te doen? Lijkt me niet.
    pi_39492368
    quote:
    Op maandag 3 juli 2006 19:36 schreef 6833-228 het volgende:

[..]

Maar in beide gevallen (hoger opgeleiden of de sterotype moslimfunamentalist om het zo maar even te noemen) is het onverklaarbaar dat ze cocaine gebruiken, van striptease-shows houden, varkensvlees eten, alcohol drinken en gokken.
    Het beeld van de moslim terrorist die aanslagen plegen op westerse doeleinden (groot verschil met aanslagen in eigen land) is imo gewoon verkeerd. De stereotype moslimfundamentalist bestaat imo bijna niet.
    Uit de paar documentaires die hierover gingen en die ik gezien heb, kwam steeds naar voren dat deze terroristen niet zozeer als moslimfanatici geboren zijn. Ze worden dat pas als ze al besloten hebben iets aan het 'onrecht' te gaan doen. Velen hebben een redelijk normale en onopvallende jeugd gehad en waren hierin niet erg religieus. Dit werden ze pas toen ze in een vreemd land, anderen ontmoeten die net als hen vonden dat de wereld er niet 'eerlijk' aan toe gingen, deze vriendenkring erg hecht werd en er besloten werd om actie te ondernemen. Gedurende dit proces werden ze ook steeds religieuzer. De hechte vriendenkring is de belangrijkste schakel, niet de religie.

Dus dat cocaine gebruik etc. kan gewoon een overblijfsel zijn van oude gewoontes/zienswijzen. Old habits never die. Zo extreem vreemd vind ik het niet.

Interessant leesvoer hierover:
    http://www.fpri.org/enote(...)gterrornetworks.html
      dinsdag 4 juli 2006 @ 09:08:45 #85
    136 V.
    pi_39497713
    quote:
    Op maandag 3 juli 2006 18:49 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Veel moslims hebben soortgelijke namen nof zelfs dezelfde, waardoor naamsverwarring kan ontstaan. Hell, een tijdje geleden is in Nederland in een ziekenhuis twee baby's geboren (van nederlandse afkomst), met exact dezelfde naam, (en geboortedatum en -plaats).
    [..]

Die staan er wel op, maar zijn bij een aantal publicaties weggelaten
    [..]

Misschien deden ze dat met opzet
    [..]

Pull it kan verschillende betekenissen hebbe. Bovendien wel eens de brandweer een gebouw zien opblazen?
    [..]

Volgens een user hier op Fok! die er zelf aan verdiend heeft (aan put opties in die periode), was dat allemaal prima verklaarbaar op grond van ontwikkelingen voor 9/11.
    [..]

Daar zijn toch uitgebreide theorieën over
    [..]

Waarom stortten ze zich niet op het vrijheidsbeeld?

Ook effe uit mijn hoofd.
    *hele diepe zucht*

Ik vind het best schattig dat je nu probeert verklaringen te verzinnen voor de dingen die ik opsom. Maar als je had gelezen som ik die dingen op omdat ze NIET voorkomen in het officiële 'complete' rapport van de commisie Kean. Dit zijn een paar voorbeelden van zaken die die commissie domweg had moeten uitzoeken, en niet moeten weglaten of zelfs actief verdraaien. In mijn ogen reële kritiek.

Of ga je nu proberen daar ook een halfbakken verklaring voor uit je hoge hoed te toveren?

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
    pi_39499520
    quote:
    Op maandag 3 juli 2006 23:58 schreef gorgg het volgende:

[..]

Het beeld van de moslim terrorist die aanslagen plegen op westerse doeleinden (groot verschil met aanslagen in eigen land) is imo gewoon verkeerd. De stereotype moslimfundamentalist bestaat imo bijna niet.
    Uit de paar documentaires die hierover gingen en die ik gezien heb, kwam steeds naar voren dat deze terroristen niet zozeer als moslimfanatici geboren zijn. Ze worden dat pas als ze al besloten hebben iets aan het 'onrecht' te gaan doen. Velen hebben een redelijk normale en onopvallende jeugd gehad en waren hierin niet erg religieus. Dit werden ze pas toen ze in een vreemd land, anderen ontmoeten die net als hen vonden dat de wereld er niet 'eerlijk' aan toe gingen, deze vriendenkring erg hecht werd en er besloten werd om actie te ondernemen. Gedurende dit proces werden ze ook steeds religieuzer. De hechte vriendenkring is de belangrijkste schakel, niet de religie.

Dus dat cocaine gebruik etc. kan gewoon een overblijfsel zijn van oude gewoontes/zienswijzen. Old habits never die. Zo extreem vreemd vind ik het niet.

Interessant leesvoer hierover:
    http://www.fpri.org/enote(...)gterrornetworks.html
    Nou, het gaat hier over Atta (hoewel dit gedrag ook bij enkele andere kapers voorkwam). Zoals je al zei was hij intelligent en niet bijzonder religieus. Hij verhuisde naar Duitsland. Hier veranderde hij langzaam en kwam hij er idd achter dat het er allemaal niet zo eerlijk aan toe ging in de wereld. Hij kwam in contact met personen die er hetzelfde over dachten en kreeg steeds meer anti-Amerikaanse en anti-Semitische sympathieen, o.a. door de Golfoorlog en de Amerikaanse bescherming van Israel. "To him, Saddam Hussein was an American stooge set up to give Washington an excuse to intervene in the Middle East."
    Hij wordt steed religieuzer en wordt uiteindelijk door Mohammed Zammar gerecruteerd voor Al Qaeda . "In a visit home to Egypt in 1998, his former friends noticed that he had become much more of a religious fundamentalist than he had been before." Dan begint zijn carriere bij Al Qaeda blablabla......"Hamburg-Cel".......Hij vecht in Tsjetsjenie....Hij neemt Al Qaeda-trainingskampen in Afghanistan...etc.
    Dan plotseling beginnen Atta en de andere kapers van de "Hamburg-cel" zich normaler te gedragen, "shaving their beards and avoiding known radicals." De CIA begint ze in de gaten de houden, maar stopt hiermee wanneer Atta en co de VS binnenkomen. "It is unclear whether the FBI or some other intelligence agency monitored Atta's activities in the U.S."
    En in de VS komen de old-habits weer terug naar boven.Hier site staan 50 opmerkelijke dingen over Atta uit Daniel Hopsicker's Welcome to Terrorland:
    1. In Venice Florida, Mohamed Atta lived for two months with an American stripper/lingerie model named Amanda Keller.
    2. Atta loved to party. He was out with Keller nearly every night they were together. He was a heavy drinker, snorted coke, was a stylish dresser and wore expensive jewelry.
    3. According to Keller, Atta loved pork chops.
    [...]
    etcetcetc
    [...]
    50. According to his girlfriend, Atta was a big Beastie Boys fan.

Het klinkt mij allemaal niet echt logisch in de oren. (Zouden ze The Beastie Boys gedraaid hebben tijdens het trainingskamp? "Hey Ladies - Shake Your Rump"?)

[ Bericht 1% gewijzigd door 6833-228 op 04-07-2006 13:17:18 ]
      dinsdag 4 juli 2006 @ 11:56:13 #87
    136 V.
    pi_39501932
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 10:32 schreef 6833-228 het volgende:

[..]

Nou, het gaat hier over Atta (hoewel dit gedrag ook bij enkele andere kapers voorkwam). Zoals je al zei was hij intelligent en niet bijzonder religieus. Hij verhuisde naar Duitsland. Hier veranderde hij langzaam en kwam hij er idd achter dat het er allemaal niet zo eerlijk aan toe ging in de wereld. Hij kwam in contact met personen die er hetzelfde over dachten en kreeg steeds meer anti-Amerikaanse en anti-Semitische sympathieen, o.a. door de Golfoorlog en de Amerikaanse bescherming van Israel. "To him, Saddam Hussein was an American stooge set up to give Washington an excuse to intervene in the Middle East."
    Hij wordt steed religieuzer en wordt uiteindelijk door Mohammed Zammar gerecruteerd voor Al Qaeda . "In a visit home to Egypt in 1998, his former friends noticed that he had become much more of a religious fundamentalist than he had been before." Dan begint zijn carriere bij Al Qaeda blablabla......"Hamburg-Cel".......Hij vecht in Tsjetsjenie....Hij neemt Al Qaeda-trainingskampen in Afghanistan...etc.
    Dan plotseling beginnen Atta en de andere kapers van de "Hamburg-cel" zich normaler te gedragen, "shaving their beards and avoiding known radicals." De CIA begint ze in de gaten de houden, maar stopt hiermee wanneer Atta en co de VS binnenkomen. "It is unclear whether the FBI or some other intelligence agency monitored Atta's activities in the U.S."
    En in de VS komen de old-habits weer terug naar boven.Hier site staan 50 opmerkelijke dingen over Atta uit Daniel Hopsicker's Welcome to Terrorland:
    1. In Venice Florida, Mohamed Atta lived for two months with an American stripper/lingerie model named Amanda Keller.
    2. Atta loved to party. He was out with Keller nearly every night they were together. He was a heavy drinker, snorted coke, was a stylish dresser and wore expensive jewelry.
    3. According to Keller, Atta loved pork chops.
    [...]
    etcetcetc
    [...]
    50. According to his girlfriend, Atta was a big Beastie Boys fan.

Het klnikt mij allemaal niet echt logisch in de oren. (Zouden ze The Beastie Boys gedraaid hebben tijdens het trainingskamp? "Hey Ladies - Shake Your Rump"?)
    'Fight... for your right... to party'?

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
    pi_39504018
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 11:56 schreef Verbal het volgende:

[..]

'Fight... for your right... to party'?

V.

of deze : "Remote Control"
    pi_39505542
    Die claims dat Amanda Keller zijn vriendin was in Venice en haar verhaal komen volgens mij uitsluitend uit het boek Welcome to Terrorland : Mohamed Atta & the 9-11 Cover-up in Florida van Daniel Hopsicker. Erg betrouwbaar komt het mij helemaal niet over.
      dinsdag 4 juli 2006 @ 14:23:40 #90
    126487 One_of_the_few
    Mate verslaafde
    pi_39506347
    quote:

[..]

Bij deze dan:
  • Is alleen relevant als je een conspiracy serieus neemmt. Is de omgekeerde weg van een theorie maken. Eerst feiten, dan theorie. Feit is dat een vliegftuig vol mensen in een gebouw is binnengevlogen. Dat de kapers dood zijn lijkt me logisch..
    quote:
  • Op www.brandweer.nl staat gewoon dat het een gebruikte brandweer term is. Waarom alle termen die vakmensen gebruiken onderzoeken? Is totaal irrelevant dus.
    quote:
  • Zo akn je bezig blijven. Er zijn zoveel opties die ze hadden kunnen nemen. In principe kan je ook dan de vraag stellen waarom er geen onderzoek kotm naar alle conspiracy mensen. Die lopen alleen maar des-informatie te vertrooien zodat de echte waarheid niet boven water komt. Compleet onlogische redenatie.
    quote:
    Enzovoorts. De lijst is nog veeeeel langer, maar dit weet ik effe snel uit mijn hoofd.

V.
    de lijst zal vast nog veel langer zijn. De meeste is bij voorbaat onzin. Enkele zijn onderzoek waardig. Daar ben ik geen tegenstander van. Maar niet met als insteek dat het wel eens een conspiracy zou kunnen zijn.
    Valt me op dat er veel argumenten zijn die alleen relevant zijn als je eerst de conspiracy theories aanhangt. En dat men ervan uitgaat dat alles 100% volgens de geplande regels gaat.
    Neem het evacueren van het pentagon. Dat rampenplannen vaak niet goed lopen mag toch bekend zijn. kijk hoe vaak er de regels niet wordt na geleeft. Bij de oefening laatst bij de arena gingen ook dingen mis. zoek je daar ook wat achter? Ik bedoel te zeggen dat van te voren het logisch lijkt dat alles volgens de richtlijnen gebeurt, in de praktijk is dat niet zo. je kan er onderzoek naar doen, maar verwacht je een rapport van 20 pagina's. 2 regels en klaar. Misschien mondeling besproken en niet vastgelgd. Dat zou nalatigheid kunnen zijn. Maar als er met opzet niet is geevacueerd en men onderzoekt het, dan moet er bewijs in die richting zijn. Oftewel, je moet het hard kunnen maken en genoeg bewijs hebben voor een onderzoek. Of, bwijs hebben en onderzoeken. Of niks roepen. Maar blijven speculeren over wat mogelijk zou kunnen zijn als je dit en dat gelooft is zinloos.
    And that is the news.''
      † In Memoriam † dinsdag 4 juli 2006 @ 14:34:22 #91
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_39506629
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 14:23 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Maar blijven speculeren over wat mogelijk zou kunnen zijn als je dit en dat gelooft is zinloos.
    Zoals jij doet in je post, ingegeven door je geloof in de officiele versie. Speculatie en aannames. Punt is nu juist: het is niet onderzocht maar genegeerd. En dat laatste is een bewuste keuze geweest.
    pi_39506826
    quote:

• Omdat:

1. Het Pentagon geen luchtdoelbatterijen heeft.
    2. Het Pentagon ligt midden in Washington, neerschieten (als dat al mogelijk was geweest) van het toestel had ertoe kunnen leiden dat het op het Witte Huis, het Capitool of dichtbevolkte gebouwen/gebieden was neergekomen. Het Pentagon is door zijn structuur minder kwetsbaar als vele andere gebouwen overigens. Bovendien gaat dit uit van het idee dat men wist dat het Pentagon een doel was.
    3. De doelen waren gekozen voor PR impact, niet voor hoogst mogelijke slachtoffers, ik betwijfel zelfs of de terroristen hadden verwacht dat het WTC compleet zou instorten. Er staan tussen Boston en NYC diverse kerncentrales die men had kunnen raken net zoals men voor de naval shipyards bij Norfolk had kunnen gaan.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan, al de opgevoerde zaken gaan uit van veronderstellingen, hypotheses en verklaarbare zaken (tenzij je de verklaring niet wilt accepteren). Wat mij betreft is dit een geloofskwestie, al worden er nog 100 onderzoeken gedaan dan nog zullen die niet geaccepteerd worden.
    pi_39506956
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 14:34 schreef NorthernStar het volgende:

Zoals jij doet in je post, ingegeven door je geloof in de officiele versie. Speculatie en aannames. Punt is nu juist: het is niet onderzocht maar genegeerd. En dat laatste is een bewuste keuze geweest.
    Of je kan natuurlijk de verslagen lezen zoals dit over het falen van FAA en NORAD:

http://www.washingtonpost(...)48471-2004Jun17.html
      dinsdag 4 juli 2006 @ 14:54:25 #94
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_39507270
    quote:
    En dat laatste is een bewuste keuze geweest.
    quote:

[..]

Speculatie en aannames.
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
    pi_39507331
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 13:57 schreef gorgg het volgende:
    Die claims dat Amanda Keller zijn vriendin was in Venice en haar verhaal komen volgens mij uitsluitend uit het boek Welcome to Terrorland : Mohamed Atta & the 9-11 Cover-up in Florida van Daniel Hopsicker. Erg betrouwbaar komt het mij helemaal niet over.
    hmm, misschien moet je deze video eens bekijken. In het 2e deel zit een interview met haar.
    Hier staat trouwens ook nog wat:
    quote:
    Feb. 25, 2001: Atta may have posted bond at the South County Jail in Venice for his North Port girlfriend, Amanda Keller. He was staying with a North Port couple around the same time.
    En hier staat ook nog een heel verhaal over Keller en Atta.
      † In Memoriam † dinsdag 4 juli 2006 @ 15:21:11 #96
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_39508145
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 14:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

[..]
    Iets weglaten is een bewuste keuze. Of wou je beweren dat de commissie niet op de hoogte was van deze feiten? (zie het rijtje van Verbal)
    pi_39508505
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 14:56 schreef 6833-228 het volgende:

[..]

hmm, misschien moet je deze video eens bekijken. In het 2e deel zit een interview met haar.
    Wie is de eerste die in beeld komt?
    Daniel Hopsicker
    Waar komt het interview uit?
    'Mohammed Atta and the Venice Flying Circus' gemaakt door Daniel Hopsicker.

En ik vind trouwens dat hij in die foto's er niet echt op trekt. Maar dat is uiteraard geen bewijs.
    quote:
    Hier staat trouwens ook nog wat:
    [..]

En hier staat ook nog een heel verhaal over Keller en Atta.
    En dan twee zaken uit een of ander vaag krantje. In het eerste staat bijna niets, en over het tweede is bijna niks terug te vinden op het net. Het enigste waarop je uitkomt is hetzelfde verhaal geschreven door:
    Daniel Hopsicker

Niet genoeg om mij persoonlijk te overtuigen dat dit verhaal waar is.
      dinsdag 4 juli 2006 @ 15:41:05 #98
    136 V.
    pi_39508658
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 14:23 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Is alleen relevant als je een conspiracy serieus neemmt. Is de omgekeerde weg van een theorie maken. Eerst feiten, dan theorie. Feit is dat een vliegftuig vol mensen in een gebouw is binnengevlogen. Dat de kapers dood zijn lijkt me logisch..
    *zucht*
    Nog maar een keertje: er zijn meldingen dat mensen die zijn aangewezen als kapers nog in leven zijn. Me dunkt dat je dat als Kean-commissie op zijn minst moet uitzoeken.
    quote:
    Op www.brandweer.nl staat gewoon dat het een gebruikte brandweer term is. Waarom alle termen die vakmensen gebruiken onderzoeken? Is totaal irrelevant dus.
    Integendeel. Een eigenaar van het complex die het heeft over 'we decided to pull it'. Dat moet gewoon onderzocht worden. Klaar.
    quote:
    Zo akn je bezig blijven. Er zijn zoveel opties die ze hadden kunnen nemen. In principe kan je ook dan de vraag stellen waarom er geen onderzoek kotm naar alle conspiracy mensen. Die lopen alleen maar des-informatie te vertrooien zodat de echte waarheid niet boven water komt. Compleet onlogische redenatie.
    Integendeel. De commissie ZELF besteedt tijd en moeite om uit te leggen waarom de kapers de Pentagon-'boeing' niet op een kernreactor hebben willen planten. DAT maakt het relevant. En opvallend is dan dus dat de commissie verder niet uitlegt waarom dan wel het Pentagon is gekozen, die toch minstens dezelfde afweer heeft (die tovallig niet werkte).
    quote:
    de lijst zal vast nog veel langer zijn.
    Klopt.
    quote:
    De meeste is bij voorbaat onzin.
    Nee, wat JIJ tot op heden verkondigt is onzin. Je leest niet, je gaat vooringenomen blaten en vervolgens moeten wij jou maar geloven dat dingen onzin zijn, terwijl je net de ene na de andere flater slaat. Op een vervelend zelfingenomen toontje, might I add.
    quote:
    Enkele zijn onderzoek waardig.
    Heel veel is onderzoek waardig, sterker nog, heel veel had al onderzocht moeten zijn.
    quote:
    Daar ben ik geen tegenstander van.
    Bel de krant
    quote:
    Maar niet met als insteek dat het wel eens een conspiracy zou kunnen zijn.
    Voor de tigste keer: de officiële versie is ook een conspiracy-theory en vooralsnog kom jij als aanhanger daarvan dogmatischer over dan ik.
    quote:
    Valt me op dat er veel argumenten zijn die alleen relevant zijn als je eerst de conspiracy theories aanhangt
    Jij hangt er ook een aan. En ik hang geen conspiracy theory aan, zolang er zoveel vraagtekens zijn sta ik wèl open voor de mogelijkheid van een complicity theory, ja. (let op de zorgvuldige formulering, voor je weer stompzinnig uit de hoek gat komen over wat ik zeg te weten).
    quote:
    . En dat men ervan uitgaat dat alles 100% volgens de geplande regels gaat.
    HAL-LO, we hebben het hier niet over een foutmargetje van een procentje of twee, hoor. We hebben het hier over veel en veel te veel toevalligheden. Voor 9/11, op 9/11, na 9/11. Toevalligheden die NIET weg te verklaren zijn door incompetentie (en als ze dat wel zouden zijn zou de lakonieke houding van de rabiate verdedigers van de officiële versie evengoed laakbaar zijn, want dat zou evengoed zorgwekkend zijn).
    quote:
    Neem het evacueren van het pentagon. Dat rampenplannen vaak niet goed lopen mag toch bekend zijn. kijk hoe vaak er de regels niet wordt na geleeft.
    Ik heb het niet over het niet goed lopen van een rampenplan. Ik heb het over het niet op de hoogte stellen van de mensen in het Pentagon dat er een gekaapte Boeing onderweg is naar Washington (en ja, daar was men van op de hoogte, ja).
    quote:
    Bij de oefening laatst bij de arena gingen ook dingen mis. zoek je daar ook wat achter?
    Nee, maar je vergelijkt nu echt heel verschillende zaken. Maar goed, ik neem aan dat dat mag als je de officiële versie aanhangt en je er verder niet uitkomt.
    quote:
    Ik bedoel te zeggen dat van te voren het logisch lijkt dat alles volgens de richtlijnen gebeurt, in de praktijk is dat niet zo.
    In de praktijk is het normaliter ook niet zo (en ook niet bij oefeningen in de Arena) dat men actief zaken tegenwerkt. En wat er misgaat gaat normaliter niet ZO miz.
    quote:
    je kan er onderzoek naar doen, maar verwacht je een rapport van 20 pagina's. 2 regels en klaar. Misschien mondeling besproken en niet vastgelgd. Dat zou nalatigheid kunnen zijn. Maar als er met opzet niet is geevacueerd en men onderzoekt het, dan moet er bewijs in die richting zijn. Oftewel, je moet het hard kunnen maken en genoeg bewijs hebben voor een onderzoek. Of, bwijs hebben en onderzoeken. Of niks roepen. Maar blijven speculeren over wat mogelijk zou kunnen zijn als je dit en dat gelooft is zinloos.
    Je brabbelt. Ik heb het over zaken die bekend zijn/waren. Dan MOETEN ze worden onderzocht door de commissie die daarvoor is. Heel eenvoudig. Dat het jou niet uitkomt omdat jij liever niet verder kijkt dan je neus lang is, is jammer voor jou.

V.

[ Bericht 1% gewijzigd door V. op 04-07-2006 15:47:09 ]
    Ja inderdaad, V. ja.
      dinsdag 4 juli 2006 @ 15:44:26 #99
    136 V.
    pi_39508755
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 14:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Of je kan natuurlijk de verslagen lezen zoals dit over het falen van FAA en NORAD:

http://www.washingtonpost(...)48471-2004Jun17.html
    Volgens mij is dit een samenvatting van zaken uit het officiële rapport, toch?

Daar is nou net een beetje kritiek op, voor het geval je het niet had meegekregen.

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
    pi_39509246
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 15:35 schreef gorgg het volgende:

[..]

Wie is de eerste die in beeld komt?
    Daniel Hopsicker
    Waar komt het interview uit?
    'Mohammed Atta and the Venice Flying Circus' gemaakt door Daniel Hopsicker.

En ik vind trouwens dat hij in die foto's er niet echt op trekt. Maar dat is uiteraard geen bewijs.

En dan twee zaken uit een of ander vaag krantje. In het eerste staat bijna niets, en over het tweede is bijna niks terug te vinden op het net. Het enigste waarop je uitkomt is hetzelfde verhaal geschreven door:
    Daniel Hopsicker

Niet genoeg om mij persoonlijk te overtuigen dat dit verhaal waar is.
    ....en die vrouw? Die acteert dat ze Amanda Keller, de vriendin van Atta is? Of hoe moet ik het voorstellen? Maar waar het in principe over gaat is dat de Kean-commissie dit ondanks dat het heel belangrijk is niet nader onderzocht heeft.

Dit & dit is ook interessant: Atta was op bepaalde momenten mogelijk op verschillende plaatsen tegelijk.
      dinsdag 4 juli 2006 @ 17:56:01 #101
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_39512807
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 09:08 schreef Verbal het volgende:

[..]

*hele diepe zucht*

Ik vind het best schattig dat je nu probeert verklaringen te verzinnen voor de dingen die ik opsom. Maar als je had gelezen som ik die dingen op omdat ze NIET voorkomen in het officiële 'complete' rapport van de commisie Kean. Dit zijn een paar voorbeelden van zaken die die commissie domweg had moeten uitzoeken, en niet moeten weglaten of zelfs actief verdraaien. In mijn ogen reële kritiek.

Of ga je nu proberen daar ook een halfbakken verklaring voor uit je hoge hoed te toveren?

V.
    WTC 7 wordt dacht ik wel gewoon verklaard in het officiële rapport.
      dinsdag 4 juli 2006 @ 18:10:46 #102
    136 V.
    pi_39513173
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 17:56 schreef Wombcat het volgende:

[..]

WTC 7 wordt dacht ik wel gewoon verklaard in het officiële rapport.
    Denk nog eens.

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
      dinsdag 4 juli 2006 @ 18:34:18 #103
    70154 klez
    pi_39513857
    Er is in ieders geval volgens de New Yorkse brandweer geen sprake van "controlled demolition" mbt WTC7.

http://www.geocities.com/debunking911/pull.htm

En dat het een manco is in het officiele rapport, we hebben allang vastgesteld dat daar hiaten in zitten. Echter nog steeds geen aanwijzing dat er sprake is van een Neocon complot.
    pi_39514208
    Wat vaak vergeten wordt is dat de amerikaanse overheid well-funded onderdelen heeft die volgens een nieuw concept bezig zijn met propaganda . Nieuw is dat de propaganda zich ook richt op 'bondgenoten' van de VS , dus ook Nederland . Toen the office of strategic influence werd opgericht was er veel kritiek op in de VS zelf . Rumsfelt heeft toen gewoon de naam geschrapt en de aktiviteiten van dit bureau werden elders onder gebracht .

Er wordt dus bewust valse informatie de media ingeslingert met alsdoel steun voor de war on terror te vergaren .

Er zijn dus berichten over terroristen in de main stream media die compleet zijn gemanipuleerd of zelfs verzonnen , berichten die de US governments versie van de waarheid steunen.

Alle reden om niet zomaar te geloven in the official story .

De 9/11 commission report is een spotgoedkoop foldertje wat voor een groot deel helemaal niet of 9/11 zelf gaat ,maar over het hoe erop te reageren . Het dossier van de brand in Volendam wel eens gezien??? Dat is al veel dikker dan het 9/11 commission report .
    Normaal gesproken zie je ook enorme ondezoeken bij vliegtuig rampen die soms vele jaren duren , en veel kosten.

Waarom heeft men zo weinig geld uitgetrokken voor het onderzoek naar een ramp van deze omvang ???? Deze vraag stel ik niet met de bedoeling the conspiracy theorie te ondersteunen want ik vind het zo wie zo opmerkelijk .
    pi_39516205
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 16:01 schreef 6833-228 het volgende:

[..]

....en die vrouw? Die acteert dat ze Amanda Keller, de vriendin van Atta is?
    Het zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurde. Dat het (buiten in boeken+filmpjes van één iemand met een, zacht uitgedrukt, bedenkelijke reputatie) nergens anders voorkomt, maakt dat voor mij al wat waarschijnlijker. Zo'n verhaal zou ook in de reguliere media wel goed verkopen. Vreemd dan dat niemand daar achter is gekomen....
    quote:
    Of hoe moet ik het voorstellen? Maar waar het in principe over gaat is dat de Kean-commissie dit ondanks dat het heel belangrijk is niet nader onderzocht heeft.
    Stel nu dat ze uitzoeken welke porno-films ze allemaal gehuurd hebben. Wat dan? Welke oooh zooo belangrijke conclusies kan men daar uit trekken?
    Ze kunnen dat belanstingsgeld imo wel aan wat belangrijkere zaken spenderen.
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 18:10 schreef Verbal het volgende:

[..]

Denk nog eens.

V.
    Kijk eens wat de doelstelling zijn van de 9/11 Commission, dan zie je direct waarom ze het niet onderzoeken. Het is gewoon hun taak niet om de prestaties van de gebouwen te onderzoeken, dat is de taak van FEMA ed. En die hebben het wel gewoon (proberen te) verklaard/verklaren....

Edit:
    Over die Amanda Keller.
    De Sarasota Herald-Tribune Co. publiceerde op September 23 2001 een artikel waarin staat dat de man die bij Keller logeerde niet Mohamed Atta was maar een andere Mohammed:
    quote:
    Keller said comments attributed to her in the Herald-Tribune on Saturday, saying that Atta lived in her apartment, were wrong. She said that it was this unidentified fifth man, also named Mohammed, that stayed in her home.
    Die man was Mohamed Arajaki. Zijn "associates" waarover Hopsicker het heeft zijn Peter en Stephan Verhaaren, twee Duitsers!. Deze twee hebben Hopsicker hiervoor nog aangeklaagd en wonnnen dit.
    In het interview van Amanda Keller, spreekt ze bv. geen enkele keer de naam Atta uit en wordt er nergens relatie naar de aanslagen gelegd. Toch vreemd niet? Verklaard ook waarom de man op de getoonde foto's helemaal niet op Atta lijkt en waarom er buiten Hopsicker niemand hierover spreekt.

Hopsicker zelf zegt overigens dat Arajaki en Atta dezelfde persoon zijn en dat Keller onder druk van de CIA is gezet om iets anders te verklaren. Al heeft hij van wat ik gelezen heb wel meer tegenstrijdige verklaringen hiervoor.

Die lijst van 50 punten die overal op het web te vinden is over Atta is dus hoogstwaarschijnlijk fake.

[ Bericht 30% gewijzigd door gorgg op 04-07-2006 20:09:52 ]
      dinsdag 4 juli 2006 @ 22:29:25 #106
    136 V.
    pi_39521517
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 18:34 schreef klez het volgende:
    Er is in ieders geval volgens de New Yorkse brandweer geen sprake van "controlled demolition" mbt WTC7.

http://www.geocities.com/debunking911/pull.htm
    Het blijft een welles-nietes-spelletje. Magoed, mensen die denken dat er meer aan de hand is kúnnen het volgens de pro-officiële-theorie-aanhangers niet weten omdat ze het niet hebben kunnen onderzoeken, en vervolgens komen die zelf aan met mensen die het niet hebben kunnen onderzoeken. Althans, niet beter dan degenen die volgens de officionado's niet weten waar ze het over hebben.
    quote:
    En dat het een manco is in het officiele rapport, we hebben allang vastgesteld dat daar hiaten in zitten. Echter nog steeds geen aanwijzing dat er sprake is van een Neocon complot.
    Het is één van de vele, vele manco's, en niet zo'n heel kleintje, hoor. We hebben het hier over een gebouw van 200 meter hoog dat effe instort. Het wordt niet eens genoemd.

En die vele manco's (en verdraaiingen (lees: impliciete leugens) zouden juist wèl een aanwijzing kunnen zijn voor wat ik liever noem een complicity theory. Maar dat zou dan weer onderzocht moeten worden door een onafhankelijke commissie, yadayadayada, pingpong en zo blijven we heen en weer tennisen.

V.

[ Bericht 14% gewijzigd door V. op 04-07-2006 22:37:49 ]
    Ja inderdaad, V. ja.
      dinsdag 4 juli 2006 @ 22:35:12 #107
    136 V.
    pi_39521760
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 19:51 schreef gorgg het volgende:

Kijk eens wat de doelstelling zijn van de 9/11 Commission, dan zie je direct waarom ze het niet onderzoeken. Het is gewoon hun taak niet om de prestaties van de gebouwen te onderzoeken, dat is de taak van FEMA ed. En die hebben het wel gewoon (proberen te) verklaard/verklaren....
    Ik wordt dit apologetisch gelul een beetje zat, nofi. De commissie heeft ZELF verklaard ALLES mbt 9/11 GRONDIG uit te zoeken. Dat hebben ze niet gedaan. En niet zo'n beetje niet ook. Dat is opvallend en zelfs verdacht.

Hoe je het ook wendt of keert, uiteindelijk heeft de commissie alleen tot doel gehad het beperken van de fallout voor de regering en NORAD. Het rapport roept meer vragen op dan het beantwoordt.

Als je daar genoegen mee neemt, prima, moet je helemaal voor jezelf weten. Maar die halfslachtige goedpraat-acties in dit topic, waarvan het merendeel juist pure speculatie is waar anderen van beticht worden is nogal treurig.

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
      dinsdag 4 juli 2006 @ 22:37:32 #108
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_39521842
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 22:29 schreef Verbal het volgende:

[..]

Het blijft een welles-nietes-spelletje.
    [..]

Het is één van de vele, vele manco's, en niet zo'n heel kleintje, hoor. We hebben het hier over een gebouw van 200 meter hoog dat effe instort. Het wordt niet eens genoemd.

En die vele manco's zouden juist wèl een aanwijzing kunnen zijn voor wat ik liever noem een complicity theory. Maar dat zou dan weer onderzocht moeten worden door een onafhankelijke commissie, yadayadayada, pingpong en zo blijven we heen en weer tennisen.

V.
    De FEMA is dus niet onafhankelijk genoeg?
    Da's namelijk ook gewoon een officiële instantie, die gespecialeerd is in dit soort zaken (brandveiligheid bedoel ik).
      dinsdag 4 juli 2006 @ 22:47:59 #109
    136 V.
    pi_39522269
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 22:37 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De FEMA is dus niet onafhankelijk genoeg?
    FEMA heeft geen oorzaak aan kunnen geven. En ik heb geen idee hoe onafhankelijk ze zijn
    quote:
    Da's namelijk ook gewoon een officiële instantie, die gespecialeerd is in dit soort zaken (brandveiligheid bedoel ik).
    Dat zal best. Nogmaals, ze weten niet waardoor WTC7 is ingestort.

Wat was je punt? Want met onafhankelijk onderzoek bedoel ik een allesomvattend onderzoek, niet alleen de gebouwen. En die brandweerlink die eerder werd gegeven en waarop ik reageer is niet de FEMA. Dus... what's your point?

V..
    Ja inderdaad, V. ja.
      dinsdag 4 juli 2006 @ 22:51:19 #110
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_39522395
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 22:47 schreef Verbal het volgende:

[..]

FEMA heeft geen oorzaak aan kunnen geven.
    [..]

Dat zal best. Nogmaals, ze weten niet waardoor WTC7 is ingestort.
    Jawel. Ik had ook een link met hun rapport, maar die is nu dood
    Wel had ik hier al eens gepost uit een ander rapport van een andere instantie.
      dinsdag 4 juli 2006 @ 22:52:57 #111
    693 ChOas
    ** Warning: Choking hazard **
    pi_39522474
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 22:29 schreef Verbal het volgende:

[..]

Maar dat zou dan weer onderzocht moeten worden door een onafhankelijke commissie
    Wat is onafhankelijk (genoeg) voor jou ?
    "I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
    When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
      dinsdag 4 juli 2006 @ 22:56:45 #112
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_39522682
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 22:47 schreef Verbal het volgende:

Wat was je punt? Want met onafhankelijk onderzoek bedoel ik een allesomvattend onderzoek, niet alleen de gebouwen. En die brandweerlink die eerder werd gegeven en waarop ik reageer is niet de FEMA. Dus... what's your point?

V..
    Nou ja, als bijvoorbeeld een Canadees instituut dat specialiseert op brandveiligheid een onderzoek heeft met een grondige analyse van het proces van instorten van WTC 7 en hoe dat te werk is gegaan, dan kun je een controlled demolition daar dus afschrijven. Da's mijn punt.
    En dan kun je je inderdaad afvragen waarom het officiële rapport er geen aandacht aan besteed, maar dat verandert dan de oorzaken niet.
    pi_39525964
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 19:51 schreef gorgg het volgende:

[..]

Het zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurde. Dat het (buiten in boeken+filmpjes van één iemand met een, zacht uitgedrukt, bedenkelijke reputatie) nergens anders voorkomt, maakt dat voor mij al wat waarschijnlijker. Zo'n verhaal zou ook in de reguliere media wel goed verkopen. Vreemd dan dat niemand daar achter is gekomen....
    [..]

Stel nu dat ze uitzoeken welke porno-films ze allemaal gehuurd hebben. Wat dan? Welke oooh zooo belangrijke conclusies kan men daar uit trekken?
    Ze kunnen dat belanstingsgeld imo wel aan wat belangrijkere zaken spenderen.
    [..]
    Heeft Hopsicker een bedenkelijke reputatie? Waaraan heeft hij die te danken?
    Natuurlijk is het wel belangrijk om te weten. Van iemand die enkele jaren eerder gerecruteerd is door Al Qaeda en die zichzelf vanuit geloofsovertuiging gaat opofferen verwacht je zulk gedrag niet. Ik niet in ieder geval.
    (Op die edit kom ik later zeker terug )
      woensdag 5 juli 2006 @ 00:11:31 #114
    126487 One_of_the_few
    Mate verslaafde
    pi_39526716
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 15:41 schreef Verbal het volgende:

[..]

*zucht*
    Nog maar een keertje: er zijn meldingen dat mensen die zijn aangewezen als kapers nog in leven zijn. Me dunkt dat je dat als Kean-commissie op zijn minst moet uitzoeken.
    [..]
    wie melden dat dan. En ik zal niet gelijk je bron afkraken
    quote:
    Integendeel. Een eigenaar van het complex die het heeft over 'we decided to pull it'. Dat moet gewoon onderzocht worden. Klaar.
    [..]
    klaar?
    Wat wou je onderzoeken? Hoe? er schijnt wat.
    sorry hoor, maar je kan niet alle scheten onderzoeken.
    quote:
    Integendeel. De commissie ZELF besteedt tijd en moeite om uit te leggen waarom de kapers de Pentagon-'boeing' niet op een kernreactor hebben willen planten. DAT maakt het relevant. En opvallend is dan dus dat de commissie verder niet uitlegt waarom dan wel het Pentagon is gekozen, die toch minstens dezelfde afweer heeft (die tovallig niet werkte).
    [..]
    Blijkbaar werkt hij toevallig volgens jouw. Alweer een insinuatie. En dan vindt je het gek dat ik je aan de kant van de ''beleivers'' schaar.
    quote:
    Nee, wat JIJ tot op heden verkondigt is onzin. Je leest niet, je gaat vooringenomen blaten en vervolgens moeten wij jou maar geloven dat dingen onzin zijn, terwijl je net de ene na de andere flater slaat. Op een vervelend zelfingenomen toontje, might I add.
    [..]
    Ik heb genoeg ingelezen. Niet alle meest vage theorien, maar vragen die mij relevant leken en door mensen zijn onderzocht heb ik wel gelezen. zo staat er op www.brandweer.nl uitgelegd wat de overeenkomsten zijn tussen een controlled demolion en de wijze van neerstorten. Dat de wijze waarop hij is ingestort net als bij een controlled demolition gebeurt. Dit is verklaard aan de hand van bouw structuur en volgorde van instorting. de opmerkingen: het ziet er hetzelfde uit als een controlled demolition dus het is er één zijn niet zorgvuldig.
    quote:
    Bel de krant
    Kinderachtige reactie. Over toontje gesproken
    quote:
    [..]

Voor de tigste keer: de officiële versie is ook een conspiracy-theory en vooralsnog kom jij als aanhanger daarvan dogmatischer over dan ik.
    om iemand te citeren: *zucht*
    Ik heb al in meerdere topics en posts gezegd dat ik voor onderzoek ben. alleen een andere insteek. als dat al dogmatisch de officiele versie inhoud, dan is het einde zoek. Over inlezen gesproken.
    Een conspiracy theorie is gebaseerd op een theorie. als de officiele theorie een conspiracy theorie is, wat is de gewone theorie. Alle raket, vliegtuigproject, controlled demolition theorien bij elkaar. De strekking van het woord klopt niet.
    quote:
    [..]

Jij hangt er ook een aan. En ik hang geen conspiracy theory aan, zolang er zoveel vraagtekens zijn sta ik wèl open voor de mogelijkheid van een complicity theory, ja. (let op de zorgvuldige formulering, voor je weer stompzinnig uit de hoek gat komen over wat ik zeg te weten).
    je bent in deze post blijkbaar ook stompzinnig uit de hoek gekomen. Hierboven al tooegeligd.
    quote:
    [..]

HAL-LO, we hebben het hier niet over een foutmargetje van een procentje of twee, hoor. We hebben het hier over veel en veel te veel toevalligheden. Voor 9/11, op 9/11, na 9/11. Toevalligheden die NIET weg te verklaren zijn door incompetentie (en als ze dat wel zouden zijn zou de lakonieke houding van de rabiate verdedigers van de officiële versie evengoed laakbaar zijn, want dat zou evengoed zorgwekkend zijn).
    [..]
    veel te veel toevalligheden is een kwestie van perceptie. Conspiracy theorien duiken altijd op bij gevallen waar veel kans is op een toevalligheid. Is dat toeval?
    quote:
    [..]

Nee, maar je vergelijkt nu echt heel verschillende zaken. Maar goed, ik neem aan dat dat mag als je de officiële versie aanhangt en je er verder niet uitkomt.
    De zoveelste vooringenomenheid waarvan je mij beschuldigt.
    quote:
    [..]

In de praktijk is het normaliter ook niet zo (en ook niet bij oefeningen in de Arena) dat men actief zaken tegenwerkt. En wat er misgaat gaat normaliter niet ZO miz.
    het gaat dus normaal niet zo mis. Dus anders, dus er is iets gebeurd. als uit onderzoek blijkt dat het dus wel ZO mis kan gaan. Geloof je het dan of blijf je volhouden dat het niet ZO mis kan gaan?
    ik zal voor de weder vraag komt antwoorden. Mocht er, al zijn het een paar mensen, iets dergelijks gepland hebbe, dan overal die Amerikanen eruit gooien. Boycot.
    quote:
    Je brabbelt. Ik heb het over zaken die bekend zijn/waren. Dan MOETEN ze worden onderzocht door de commissie die daarvoor is. Heel eenvoudig. Dat het jou niet uitkomt omdat jij liever niet verder kijkt dan je neus lang is, is jammer voor jou.
    Zie eerder opmerkingen. De pot verwijt de ketel..
    Of moet ik nog vaker zeggen dat ik wel een onderzoek wil, alleen met een andere insteek. Of hang ik dan gelijk weer het officiele verhaal aan?

En laten we het verder gezellig houden
    And that is the news.''
    pi_39528184
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 22:35 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik wordt dit apologetisch gelul een beetje zat, nofi. De commissie heeft ZELF verklaard ALLES mbt 9/11 GRONDIG uit te zoeken. Dat hebben ze niet gedaan. En niet zo'n beetje niet ook. Dat is opvallend en zelfs verdacht.

Hoe je het ook wendt of keert, uiteindelijk heeft de commissie alleen tot doel gehad het beperken van de fallout voor de regering en NORAD. Het rapport roept meer vragen op dan het beantwoordt.

Als je daar genoegen mee neemt, prima, moet je helemaal voor jezelf weten. Maar die halfslachtige goedpraat-acties in dit topic, waarvan het merendeel juist pure speculatie is waar anderen van beticht worden is nogal treurig.

V.
    Het lijkt mij sterk dat ze ooit verklaard hebben ALLES GRONDIG te onderzoeken.
    Zulke commissies krijgen steeds een duidelijk mandaat mee. Het mandaat van deze commissie is op het internet te vinden. In het kort:
    quote:
    Specifically, Section 604 of Public Law 107-306 requires the Commission to investigate "facts and circumstances relating to the terrorist attacks of September 11, 2001," including those relating to intelligence agencies; law enforcement agencies; diplomacy; immigration, nonimmigrant visas, and border control; the flow of assets to terrorist organizations; commercial aviation; the role of congressional oversight and resource allocation; and other areas determined relevant by the Commission for its inquiry.
    De instorting van WTC7 hoort daar niet bij daar deze verantwoordelijk bij FEMA komt te liggen. Dat rapport is ondermeer hier terug te vinden. WTC7 is chapter 5 dus.
      woensdag 5 juli 2006 @ 09:27:49 #116
    136 V.
    pi_39531664
    quote:
    Op woensdag 5 juli 2006 01:01 schreef gorgg het volgende:

[..]

Het lijkt mij sterk dat ze ooit verklaard hebben ALLES GRONDIG te onderzoeken.
    In het voorwoord, waar jij ook zo mooi uit citeert:
    quote:
    "Our aim had been to provide the fullest possible account of the events surrounding 9/11" (pagina 16 van het voorwoord). Het niet eens NOEMEN van de instorting van WTC 7 is dan bijzonder opvallend.[quote]Zulke commissies krijgen steeds een duidelijk mandaat mee. Het mandaat van deze commissie is op het internet te vinden. In het kort:
    [..]

De instorting van WTC7 hoort daar niet bij daar deze verantwoordelijk bij FEMA komt te liggen.
    Dat zou dan ook moeten gelden voor WTC1 en WTC2, als je het mandaat bekijkt.
    quote:
    Dat rapport is ondermeer hier terug te vinden. WTC7 is chapter 5 dus.
    Ik zeg dus nergens dat FEMA geen onderzoek heeft gedaan naar WTC7. Maar voor zover ik het nu snel kan zien wordt nergens duidelijk een oorzaak gegeven. Wèl worden allerlei zaken genoemd die nog onderzocht moeten worden (alsof ze nog onderzocht kúnnen worden, want al het materiaal is opvallend snel afgevoerd.

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
      woensdag 5 juli 2006 @ 09:31:18 #117
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_39531729
      woensdag 5 juli 2006 @ 10:18:49 #118
    136 V.
    pi_39532797
    quote:
    Op woensdag 5 juli 2006 00:11 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

wie melden dat dan. En ik zal niet gelijk je bron afkraken
    Hier en hier, bijvoorbeeld. Dan is er nog een verhaal van AP, waar ik niet naar kan linken of uit kan quoten (maar morgen, als ik op mijn werk ben kan ik daar wellicht wel bij).
    Maar zelfs al weet je de bronnen af te kraken, doet dat helemaal niets af aan het feit dat het de taak was van de commissie om dit uit te zoeken. Zeker als het rapport over bijvoorbeeld Waleed al-Sheri uitvoerig verhaalt over dat hij het waarschijnlijk was die een stewardess neerstak op vlucht 11.
    quote:
    Wat wou je onderzoeken? Hoe? er schijnt wat.
    Wat schijnt er wat Wat ik onderzocht zou willen zien is dat iemand een dubieuze uitlating doet over het eventueel actief neerhalen van een gebouw (of desnoods, zoals velen deze uitlating willen uitleggen, laten uitbranden en uit zichzelf laten instorten). Dat die iemand de huurder is van het complex, die een flinke som geld kon krijgen omdat terroristische aanslagen toevallig net uitdrukkelijk in zijn verzekeringspakket zaten.
    quote:
    sorry hoor, maar je kan niet alle scheten onderzoeken.
    Wat je maar een scheet wilt noemen...
    quote:
    Blijkbaar werkt hij toevallig volgens jouw.
    Nee, hij werkte toevallig niet, volgens mij. En 'hij' is 5 batterijen.
    quote:
    Alweer een insinuatie.
    In het geheel niet. Toeval is zo'n beetje alles waarmee de commissie de boel probeert te verklaren.
    quote:
    En dan vindt je het gek dat ik je aan de kant van de ''beleivers'' schaar.
    Ik vind het niet gek als je door slecht begrijpend lezen dingen aan mij toeschrijft. Ik ben het er niet mee eens, dat is wat anders.
    quote:
    Ik heb genoeg ingelezen. Niet alle meest vage theorien, maar vragen die mij relevant leken en door mensen zijn onderzocht heb ik wel gelezen. zo staat er op www.brandweer.nl uitgelegd wat de overeenkomsten zijn tussen een controlled demolion en de wijze van neerstorten. Dat de wijze waarop hij is ingestort net als bij een controlled demolition gebeurt. Dit is verklaard aan de hand van bouw structuur en volgorde van instorting. de opmerkingen: het ziet er hetzelfde uit als een controlled demolition dus het is er één zijn niet zorgvuldig.
    Een directe link naar het betreffende artikel zou prettig zijn. Maar ik heb het niet over of het wel of geen controlled demolition was. Ik heb het over weglatingen in het officiële rapport. En verdraaiingen in het rapport.
    quote:
    Kinderachtige reactie. Over toontje gesproken
    Daar heb je gelijk in.
    quote:
    om iemand te citeren: *zucht*
    Ik heb al in meerdere topics en posts gezegd dat ik voor onderzoek ben. alleen een andere insteek. als dat al dogmatisch de officiele versie inhoud, dan is het einde zoek. Over inlezen gesproken.
    Waarom houd je dan zo vast aan de officiële verklaringen?
    quote:
    Een conspiracy theorie is gebaseerd op een theorie.
    Mee eens.
    quote:
    als de officiele theorie een conspiracy theorie is, wat is de gewone theorie.
    Hoe bedoel je 'gewone' theorie? De officiële versie gaat uit van een samenzwering (conspiracy) van een aantal Al Qaeda-leden. De alternatieve samenzweringstheorie gaat de mogelijkheid niet uit de weg dat er een complot/samenzwering/conspiracy was van Al Qaeda-leden en dat eventueel (elementen uit) het overheidsapparaat de aanvallen mogelijk heeft gemaakt (en over hoever die complicity gaat, daar heb je verschillende theorieën over). Voordat er ENIG onderzoek was gedaan heeft de commissie besloten de eerste theorie te onderzoeken en de andere niet. Dás op zich al vreemd, want volgens mij moet je gewoon onderzoek doen en daaruit conclusies trekken, niet op voorhand een theorie uitsluiten en alles wat daar bij hoort afdoen als niet-relevant'.
    quote:
    Alle raket, vliegtuigproject, controlled demolition theorien bij elkaar. De strekking van het woord klopt niet.
    De strekking van het woord klopt wel, de term wordt alleen selectief gebruikt. En dat is onjuist.
    quote:
    je bent in deze post blijkbaar ook stompzinnig uit de hoek gekomen. Hierboven al tooegeligd.
    Maar niet goed. Jij bent, voor zover jij vertrouwt op de officiële theorie, ook een aanhanger van een complotheorie. Althans, dat lijkt jou de meest logische verklaring, voor zover ik het goed heb begrepen (correct me if I'm wrong). Ik ga er vanuit dat het hoe dan ook een samenzwering is geweest (letterlijke uitleg van twee of meer mensen die een plan bakken en uitvoeren). Alleen heb ik zo mijn bedenkingen over wie er precies aan deelnamen en wil dat graag goed uitgezocht zien..
    quote:
    veel te veel toevalligheden is een kwestie van perceptie.
    Mee eens. Het is maar hoe ver je wilt meegaan in de waslijst van toevalligheden die op toevalligheden zijn gestapeld. En wat die toevalligheden nog exponentieel toevalliger maakt is dat die toevalligheden niet allemaal plaatsvonden OP 9/11, maar een heleboel ervoor en een heleboel erna. En om er nog een paar toevalligheden aan toe te voegen, heeft de commissie toevallig besloten zelf ook nog opvallend toevallig te handelen. Toevallig.
    quote:
    Conspiracy theorien duiken altijd op bij gevallen waar veel kans is op een toevalligheid. Is dat toeval?
    Op zich niet. Maar als er op een gegeven moment een patroon van toevalligheden aftekent (en ook zaken als toeval worden afgedaan die niet toevallig waren) dan zijn dingen steeds minder toeval en worden dingen 'mogelijkheden'. Zoals -op wat voor niveau en tot welke uithoek in het apparaat ook- medewerking van elementen binnen het officiële apparaat. En dat dient te worden onderzocht
    quote:
    De zoveelste vooringenomenheid waarvan je mij beschuldigt.
    Niettemin vergelijk je appels met peren.
    quote:
    het gaat dus normaal niet zo mis. Dus anders, dus er is iets gebeurd. als uit onderzoek blijkt dat het dus wel ZO mis kan gaan. Geloof je het dan of blijf je volhouden dat het niet ZO mis kan gaan?
    Maar dat is nou net mijn hele punt, mijn beste, dat IS uit onderzoek niet gebleken. Er zijn te veel dingen die niet in die uitleg pasten weggelaten en anders zo gedraaid dat ze er enigszins in pasten.
    quote:
    ik zal voor de weder vraag komt antwoorden. Mocht er, al zijn het een paar mensen, iets dergelijks gepland hebbe, dan overal die Amerikanen eruit gooien. Boycot.
    Dat moet je zelf weten. Voor mij hoeven de Amerikanen niet overal geboycot. De schuldigen moeten wel worden gestraft.
    quote:
    Zie eerder opmerkingen. De pot verwijt de ketel..Of moet ik nog vaker zeggen dat ik wel een onderzoek wil, alleen met een andere insteek. Of hang ik dan gelijk weer het officiele verhaal aan?
    Hangt er vanaf. Ik wil een onafhankelijk onderzoek. Welke insteek wil jij die anders is dan dat?
    quote:
    En laten we het verder gezellig houden
    Mee eens.

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
    pi_39533356
    Wat voor luchtafweer stond er nou eigenlijk op 11 september in het Pentagon geinstalleerd ? Het falen daarvan wordt als bewijs voor betrokkenheid van de overheid gegeven maar ik heb nog nooit details erover gezien. Kanonnen of raketten ? Automatische systemen of handmatig bediend ?
    pi_39534637
    De incompetentie theorie vind ik erg merkwaardig omdat de lieden die verantwoordelijk zijn voor de binnenlandse veiligheid hun mond al voor 9/11 vol hadden van terrorisme gevaar ,ook op eigen bodem . Zij zouden alle waarschuwingen toch juist serieus moeten hebben genomen . Men had de luchthavens en diverse betrokken diensten op de hoogte kunnen stellen en op scherp kunnen zetten.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')