gaat om de vraag waarom, en niet hoeveel waarop.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:18 schreef Gia het volgende:
Poll?
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 04:29 schreef Solidius het volgende:
GroenLinks of SP, welvaart en gelijkheid voor elke burger!
ohw, krijgen we dat weerquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:28 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
maar sommige burgers zijn altijd iets gelijkers dan andere burgers natuurlijk
Overigens hebben beidepartijen wortels in communistisch gedachte goed (met name de SP), noem een communistisch land waarin de burgers enorm veel welvaart hebben
Tja hele sociale partijen..quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Stem op een partij waarbij alles draait op de ene woordje met 7 letters:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
FATSOEN...........
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat mij betreft zijn dat de partijen SP, GL, PVDA, CU
gelukkig heb jij er helemaal niks van begrepenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:31 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Tja hele sociale partijen..
Laten we geld van de hardwerkende mens afpakken en het aan de luie donders geven, stel je voor dat die moeten werken dat kan toch niet? Laten we verder een hoop geld uitgegeven en de belastingen verlagen, daarbij niet denkend aan de oplopende staatsschuld, waardoor de latere generaties is grote problemen zullen komen. Verder zullen we niet te lang doorwerken, stel je voor dat we moe worden. Nee laat dat werken maar over aan de jongere generaties, die straks al hun geld uitmogen geven aan de zorg voor ouderen en de veel te hoog opgelopen staatsschuld. Leve het sociaal beleid!
![]()
![]()
Of je komt met inhoudelijke argumenten..quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:32 schreef floppie86 het volgende:
[..]
gelukkig heb jij er helemaal niks van begrepen
je weerlegt het niet eens?quote:
we hebben in nederland gewoon een staatsinstituut dat ieder jaar de verkiezingsprogrammen doorneemt op hoe de economie daarop zal reageren.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:35 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Of je komt met inhoudelijke argumenten..
nope, heb ik helemaal geen zin inquote:
Verdiep je eerst in waar de partijen werkelijk voorstaan. Kom daarna daarna terug, voor een constructieve gedachtenwisseling.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:31 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Tja hele sociale partijen..
Laten we geld van de hardwerkende mens afpakken en het aan de luie donders geven, stel je voor dat die moeten werken dat kan toch niet? Laten we verder een hoop geld uitgegeven en de belastingen verlagen, daarbij niet denkend aan de oplopende staatsschuld, waardoor de latere generaties is grote problemen zullen komen. Verder zullen we niet te lang doorwerken, stel je voor dat we moe worden. Nee laat dat werken maar over aan de jongere generaties, die straks al hun geld uitmogen geven aan de zorg voor ouderen en de veel te hoog opgelopen staatsschuld. Leve het sociaal beleid!
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Stem op een partij waarbij alles draait op de ene woordje met 7 letters:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
FATSOEN...........
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat mij betreft zijn dat de partijen SP, GL, PVDA, CU
Dat gaat inderdaad over de groei, de groei op korte termijn wel te verstaan. Natuurlijk zal de economie hard gaan groeiend als je van alles uitgeeft, belastingen verlaagd. Alleen hoe lang kan je dat volhouden? Ooit weleens gezien hoeveel procent er van je belastinggeld aan staatsschuld opgaat? We moeten ook aan de toekomst denken. Wel investeren waar nodig, maar op een goede manier. En in heb het over investeren, niet over geld weggeven aan werkloze, help deze mensen aan werkt, daar hebben ze echt wat aan! Maar vooral denk ook aan de toekomst, en dat lijken de linkse partijen weleens te vergeten..quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:37 schreef floppie86 het volgende:
[..]
we hebben in nederland gewoon een staatsinstituut dat ieder jaar de verkiezingsprogrammen doorneemt op hoe de economie daarop zal reageren.
en volgens mij komt al een paar jaar het linkse program als meest gunstig daaruit![]()
Nee, met de Balkenende 1 en 2 daar hebben we de oorlog mee gewonnen?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:40 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Waar gaat dit heen met dit land?![]()
Dat zeg ik helemaal niet doos!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, met de Balkenende 1 en 2 daar hebben we de oorlog mee gewonnen?![]()
gelukkig is zalm ook zo goed voor de economie, 3 jaar hard bezuinigen om in t verkiezingsjaar met wat lekkere "meevallers" aan te komen. Waarna hij de 3 jaar daarop weer moet bezuinigen om geld voor die verkiezingskado's te vinden.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:41 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dat gaat inderdaad over de groei, de groei op korte termijn wel te verstaan. Natuurlijk zal de economie hard gaan groeiend als je van alles uitgeeft, belastingen verlaagd. Alleen hoe lang kan je dat volhouden? Ooit weleens gezien hoeveel procent er van je belastinggeld aan staatsschuld opgaat? We moeten ook aan de toekomst denken. Wel investeren waar nodig, maar op een goede manier. En in heb het over investeren, niet over geld weggeven aan werkloze, help deze mensen aan werkt, daar hebben ze echt wat aan! Maar vooral denk ook aan de toekomst, en dat lijken de linkse partijen weleens te vergeten..
Ik weet best waar deze partijen voor staan. Ik heb het hier over een links beleid in het algemeen. Wat op het eerste gezich sociaal lijkt, is eigenlijk helemaal niet sociaal. Er wordt vaak veel te kortzichtig gedacht. Niet nagedacht over toekomstige generaties. Was het niet links die zo tegen buizigen waren? Door deze bezuinigen heeft dit kabinet er wel voorgezorgd dat de staatschuld niet verder oploopt. Van links hoef je dit niet te verwachten, die laten een dergelijke schuld gewoon verder oplopen.. en wie kan dit dan gaan betalen, juist de mensen die nu jong zijn. Is links niet tegen het langer doorwerken? Wie zorgt er voor geld, pensioenen e.d. als de oudere generatie ermee stopt. Juist ook dan kan de jonge generatie hiervoor opdraaien.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Verdiep je eerst in waar de partijen werkelijk voorstaan. Kom daarna daarna terug, voor een constructieve gedachtenwisseling.
Maar wat te blaten is niet uitnodigend om met je in discusie te treden.....
Terug naar de middeleeuwen?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:51 schreef ErikT het volgende:
Groen Links, omdat ze door hebben dat een alsmaar groeiende economie helemaal niet beter is voor de mensen en de wereld.
das meer voor de SPquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:51 schreef ErikT het volgende:
Groen Links, omdat ze door hebben dat een alsmaar groeiende economie helemaal niet beter is voor de mensen en de wereld.
Je kan als regering ook voor een anticyclische begrotingbeleid kiezen...En je hoeft als (rechse) regering ook niet perse de bevolking drie jaar de hel en verdoemenis aan te praten. Dat werkt juist averechts. Ze snappen het gewoon niet....quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:48 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik weet best waar deze partijen voor staan. Ik heb het hier over een links beleid in het algemeen. Wat op het eerste gezich sociaal lijkt, is eigenlijk helemaal niet sociaal. Er wordt vaak veel te kortzichtig gedacht. Niet nagedacht over toekomstige generaties. Was het niet links die zo tegen buizigen waren? Door deze bezuinigen heeft dit kabinet er wel voorgezorgd dat de staatschuld niet verder oploopt. Van links hoef je dit niet te verwachten, die laten een dergelijke schuld gewoon verder oplopen.. en wie kan dit dan gaan betalen, juist de mensen die nu jong zijn. Is links niet tegen het langer doorwerken? Wie zorgt er voor geld, pensioenen e.d. als de oudere generatie ermee stopt. Juist ook dan kan de jonge generatie hiervoor opdraaien.
hoe willen ze dingen financieren dan? Al die asielzoekers moeten immers straks ook weer onderhouden worden, die er onder een kabinet met GL weer in mogen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:51 schreef ErikT het volgende:
waar gehakt wordt vallen immers spaandersquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:57 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
das meer voor de SP
GL is nog wel aardig qua standpunten. Alleen bereiken ze niets (maar er mislukt ook niets)
Kom zelf eerst maar eens met fatsoenlijke argumenten. Bijvoorbeeld onderbouwd aan de hand van de verkiezingsprgramma's. Vooralsnog lever je namelijk niets anders af dan goedkoop gehuil..quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:35 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Of je komt met inhoudelijke argumenten..
Die kunnen we prima gebruiken in strijd tegen de vergrijzing.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:58 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
hoe willen ze dingen financieren dan? Al die asielzoekers moeten immers straks ook weer onderhouden worden, die er onder een kabinet met GL weer in mogen.
Je hebt echt de inhoud van een lege eierdop he? Verdiep je eens ergens in voordat je zo goedkoop gaat huilen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:56 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Terug naar de middeleeuwen?
Waarschijnlijk zit jij ook niet te wachten op een achteruitgang van je salaris, en doe je de was ook liever in de wasmachine?
dan kun je beter SP stemmen lijkt mij. Dat is geen partij itt wat algemeen beweerd wordt die allochtonen knuffeltquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:01 schreef Asskicker14 het volgende:
Mijn idealen liggen het dichtst bij de PvdA maar ik kan er niet mee leven dat bijna alle Marokkanen die stemmen op de PvdA stemmen.
asielzoekers staan er nou niet om bekend dat ze direct geschikt zijn voor de arbeidsmarktquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:00 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Die kunnen we prima gebruiken in strijd tegen de vergrijzing.
Bij de SP denk ik aan laag-geschoolden arbeiders met een Tokkie-mentaliteit en een anti-buitenlander instelling.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:02 schreef slaveloos het volgende:
[..]
dan kun je beter SP stemmen lijkt mij. Dat is geen partij itt wat algemeen beweerd wordt die allochtonen knuffelt
daar ligt dan een mooie uitdaging voor een volgend kabinet lijkt mequote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:04 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
asielzoekers staan er nou niet om bekend dat ze direct geschikt zijn voor de arbeidsmarkt
Hierin ben ik het wel aardig met je eens. Een anticyclisch beleid is prachtig. Het probleem is echter, dat de cycli van de economie jaren duren en dat een regering er maar een aantal jaar zit. Wil een dergelijk beleid werken, dan moet er aan vast gehouden worden. Het beste zou zijn, extra bezuinigen als er geld over is, meer investeringen als de economie terug loopt, en ondertussen zorgen dat de staatsschuld afgebouwd word. Het probleem blijft gewoon dat dit niet werkt, als een regering na een jaar of 4 wordt afgelost en we weer een totaal ander beleid krijgen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je kan als regering ook voor een anticyclische begrotingbeleid kiezen...En je hoeft als (rechse) regering ook niet perse de bevolking drie jaar de hel en verdoemenis te komen. Dat werkt juist averechts. Ze snappen het gewoon niet....
Geen misverstand ik ben ook voor een kloppend huishoedboekje
Idemquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:58 schreef slaveloos het volgende:
Er is helaas geen partij die goed bij mijn ideeen aansluit, maar het gaat sowieso en linkse partij worden.
Tegen verdere radicalisering in de maatschappij, tegen groepen die zich uitgesloten voelen en hierdoor de matschappij ontwrichten. Die verhalen over links (den Uil) hoor ik al generaties.
De nederlandse economie is afhankelijk van de wereldeconomie. daar hoeft een regering zich nauwelijks mee te bemoeien. Wat wel belangrijk is is dat er een klimaat is waar mensen zich prettig voelen. Ik verwacht dat links dat beter kan dan rechts, zeker al dat gelul over het zoet en het zuur, nullijnen die belangrijk zijn voor de economie terwijl dat niet geldt voor mensen aan de top. Dat geeft onrust in de samenleving en een gevoel van onbehagen. Ik hoop dat Bos dat gevoel een beetje weg kan nemen.
Daarom stem ik links (weet nog niet welke partij)
daar was dit kabinet al mee bezig; met die inburgeringscursus o.a. Dan zit je iig niet meer opgezadeld met Turken die hier al 20 jaar wonen en die nog geen woord nederlands sprekenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:05 schreef slaveloos het volgende:
[..]
daar ligt dan een mooie uitdaging voor een volgend kabinet lijkt me
Die mensen stemmen niet op een partij maar op een persoon, die persoon is in dit geval Wilders/Verdonk/Nawijn/Pastors en dat soort stakkers.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:04 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Bij de SP denk ik aan laag-geschoolden arbeiders met een Tokkie-mentaliteit en een anti-buitenlander instelling.![]()
Die mogen de arbeidsmarkt meestal niet op. Vaak zijn ze echter relatief hoog opgeleid. Heb b.v. college gehad van een uit Sudan gevluchte bodemkundige.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:04 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
asielzoekers staan er nou niet om bekend dat ze direct geschikt zijn voor de arbeidsmarkt
Er is toch een soort afsplitising van D'66?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:51 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
pfff moeilijk hoor dat er nu geen acceptabele liberale partij is
oh welke partij is dat dan ?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:16 schreef Radioheader het volgende:
[..]
Er is toch een soort afsplitising van D'66?
nope, dat is inderdaad een probleem, maar velen hebben wel een relatief hoge opleiding genoten en zijn gemotiveerd om te werken.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:04 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ja, of schreeuwlelijk Jan... "want dat krijge we meer geld"quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:14 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Die mensen stemmen niet op een partij maar op een persoon, die persoon is in dit geval Wilders/Verdonk/Nawijn/Pastors en dat soort stakkers.![]()
Maar goed MikeyMo we weten nu wat je allemaal stom en achtelijk vind, waar ga jij op stemmen en waarom?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:19 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ja, of schreeuwlelijk Jan... "want dat krijge we meer geld"
Precies de reactie die ik verwachtte. Je bent VVD-er, of niet?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:56 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Terug naar de middeleeuwen?
Waarschijnlijk zit jij ook niet te wachten op een achteruitgang van je salaris, en doe je de was ook liever in de wasmachine?
Helemaal eens. Links of recht kabinet zouden dit wel consequent moeten doorzetten. Praktijk is idd ook erg weerbarstig...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:05 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Hierin ben ik het wel aardig met je eens. Een anticyclisch beleid is prachtig. Het probleem is echter, dat de cycli van de economie jaren duren en dat een regering er maar een aantal jaar zit. Wil een dergelijk beleid werken, dan moet er aan vast gehouden worden. Het beste zou zijn, extra bezuinigen als er geld over is, meer investeringen als de economie terug loopt, en ondertussen zorgen dat de staatsschuld afgebouwd word. Het probleem blijft gewoon dat dit niet werkt, als een regering na een jaar of 4 wordt afgelost en we weer een totaal ander beleid krijgen.
Ik zie een links beleid niet als vanzelfsprekend als pro-cyclisch.........Ook zij zijn door de tijd veel wijzer geworden en doet al lang niet meer denken aan de tijd van Joop den Uijl....quote:Een links kabinet die veel uit zullen gaan geven, zou ontzettend slecht zijn, we gaan dan meer richting een pro-cyclisch beleid.
dan moet ik zo rond de verkiezingen weer ff de partijprogramma's doorbladeren en de stemwijzer doen. Maar zal wel weer in de VVD-LPF hoek uitkomenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:21 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Maar goed MikeyMo we weten nu wat je allemaal stom en achtelijk vind, waar ga jij op stemmen en waarom?
Of stem je ergens op omdat je de rest stom en achtelijk vindt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |