"Spiritueel"? Wat heeft spiritualiteit in godsnaam met andere dimensies te maken? Is het een soort religie waar je theorie over gaat?quote:Doel van dit alles is een beter inzicht te krijgen in onze realiteit en wellicht de mogelijkheden vergroten voor spirituele groei.
Ja, bij die passage zette ik ook mijn vraagtekens of het hier wel gaat om een wetenschappelijke theorie. Die zin zegt meer dan de hele openingspost in verbloemd, wetenschappelijk jargon.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:19 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
"Spiritueel"? Wat heeft spiritualiteit in godsnaam met andere dimensies te maken? Is het een soort religie waar je theorie over gaat?
Ok, maar wat is het dan?quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:28 schreef Dutch. het volgende:
het heeft ook te maken met connecties met ons bewustzijn. Het is geen wetenschap, het is geen religie.
Ik ben geen fysicus, maar volgens mij is het bestaan van meerdere dimensies al aangetoond door de snaartheorie.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:29 schreef Dutch. het volgende:
De huidige stand van wetenschap heeft meerdere dimensies nog niet aangetoont maar ook niet uitgesloten
Is de snaartheorie al bewezen dan?quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:31 schreef Dr_Jack het volgende:
[..]
Ik ben geen fysicus, maar volgens mij is het bestaan van meerdere dimensies al aangetoond door de snaartheorie.
Ok...daar is de kloof al voelbaar.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:35 schreef Dutch. het volgende:
ik denk dat het mogelijkheden kan bieden om het wetenschappelijke en religieuze denken te combineren in een nieuw begrip van onze realiteit
Uitgaan van onfeilbaarheid van documenten is al een gevaar op zich. Het is allemaal maar door mensen gemaakt, ook de religieuze documenten.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:42 schreef Dr_Jack het volgende:
[..]
Ok...daar is de kloof al voelbaar.Ik ben van mening dat men het wetenschappelijke en het religieuze paradigma gescheiden moeten blijven. Beide paradigma's gaan van hele andere veronderstellingen uit: de één ratio en empirie, de ander de onfeilbaarheid van oude, religieuze documenten.
Het is mathematisch consistent voorzover ik heb gehoord. Maar eigenlijk hebben een reactie nodig van een fysicus, want die zit dieper in die materie.quote:
Klopt, dat is ook de hele discussie in die kringen. Het is mathematisch consistent...maar kunnen er empirische bewijzen komen?quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:47 schreef TR08 het volgende:
Mathematisch consistent maakt het hoogstens aannemelijk. Volgens mij was nog weinig er van daadwerkelijk praktisch aangetoond.
Niet dat ik grote twijfels heb over die theorieen trouwens, ik weet er uberhaupt niet veel van.
TerugVindPost. Oftewel, ik kan dit topic terug vinden in mijn active topicsquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:35 schreef Dutch. het volgende:
wat is een TVP?
quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:01 schreef Dante_A het volgende:
Prachtig dit!![]()
Waarom heb je het overigens voortdurend over '3-dimensional reality' terwijl juist de vierde (tijd) zo cruciaal zou moeten zijn in jouw 'theorie'? Bovendien leeft iedereen in een 4-dimensionele realiteit anders zou er verdomd weinig gebeuren op deze aarde.
Als je al je 'gebeurtenissen' slechts baseert op dingen die jou via de media bereiken, wat doe je dan met dingen die je mist omdat je op vakantie was/de media niet interessant vonden om door te geven/alleen lokaal, ver weg van Nederland de media bereiken? Die metingen/constateringen verricht je dus niet?
Als voor jou een tijd als 11:11 zo belangrijk is, wat gebeurt er dan als jouw klok iets achter of voor loopt? Jouw 11:11 is iemand anders 11:12 of 11:10 (en mijn 10:11 maar dat terzijde). Nog afgezien van het feit dat bijvoorbeeld een tijd als 22:22 in grote delen van de wereld gewoon 10:22 PM heet en dat voor mensen met een analoge klok die cijfers sowieso geen verband houden.
Waarom noem je Pim Fortuyn 'our would have been prime minister' terwijl het er nooit naar uit heeft gezien dat hij Minister President zou worden, zelfs niet als hij was blijven leven? Daar zijn namelijk wel wat meer stemmen voor nodig dan het hoogste aantal dat hij ooit heeft gehaald.
Waarom is 11 september 2001 zo belangrijk en niet het uitbreken van de eerste wereldoorlog, de moord op Marten Luther King of Olof Palme, de val van Srebrenica of de Falkland Oorlog?
Die meerdere dimensies zijn niet aangetoond. De snaartheorie heeft zichzelf nog lang niet bewezen. De reden om die dimensies in te voeren, is omdat je anders te maken krijgt met niet-fysische toestanden. Het interessante is dus dat de theorie het aantal ruimte-tijd dimensies vastlegt, en in die zin is ze redelijk uniek. Maar, de snaartheorie heeft zeker niet aangetoond dat die dimensies er zijn ! Het is simpelweg een vereiste van de theorie, en die theorie staat zeker niet op een voetstuk zoals de algemene relativiteitstheorie of de quantumfysica. Sommige mensen zien er een boel heil in, anderen menen dat de theorie de plank volledig mis slaat. Het probleem is, dat ze nog niet zoveel concrete fysische voorspellingen heeft gedaan die toetsbaar zijn. En dus blijft het nog afwachten wat voor status de theorie zal krijgen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:38 schreef Dutch. het volgende:
die meerdere dimensies die aangetoont zijn met de snaartheorie zullen uiteindelijk ook nodig zijn om onze realiteit wetenschappelijk te beschrijven. Ondertussen lijkt het mij zinvol om te filosoferen over wat die andere dimensies voor ons betekenen en wat onze plaats hierin is.
Je noemt in deze paragraaf ongeveer vijf verschillende elementen die geen direct verband met elkaar hebben. Wat is volgens jou wel het verband?quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:34 schreef Dutch. het volgende:
De principes zijn gebaseerd op Hyper Dimensional Physics elementen, Platonische Geometrie toegepast op de bewegingen in ons zonnestelsel en dus onze perceptie van tijd, de Gulden Snede Phi ratio gerelateerd aan de omloop banen van planeten in ons zonnestelsel, etc.
Dante_A,quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:37 schreef Dante_A het volgende:
Even een copy-paste van een tekst n.a.v. van jouw website uit een eerder gesloten topic:
[..]
Je maakt die correctie nog nadat je die rekenfout maakt.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:26 schreef Dutch. het volgende:
er is geen rekenfout. Ik baseer mij op geometrische locaties van de aarde in relatie tot de zon en de planeten. geometrie is gebaseerd op 360 graden en er gaan nu een maal 365 dagen in een jaar als je begrijpt wat ik bedoel. Op macroniveau heb je met tijdsverschillen te maken dus de mathematisch bepaalde datums moeten altijd +/- een dag gecorrigeerd worden.
Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar iedereen maakt er wel een heel ingewikkeld verhaal van.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:42 schreef Dutch. het volgende:
911 aardse dagen verbinden dus een Hyper Dimensionele Tetrahedron, op macro niveau o.a. zichtbaar gemaakt met 9/11 en de aanslag in Madrid. ook op nationall niveau is er zo'n 911 gebaseerde Gulden Snede werkzaam:
de moord op fortuin - 911 dagen later de moord op Theo van Gogh =>
911 / Phi = 563 dagen later: Ayaan Hirsi Ali draagt zetel in het parlement over
de moord op Theo is 'starttrigger' van de affaire rond Ayaan die precies 555 dagen na de moord begon op 12 mei.
Ik heb hier van tevoren over gepubliseerd en ik heb aangegeven dat ik politieke ontwikkelingen verwachtte. De val val het kabinet is hier een rechtstreeks gevolg van
Bron?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:42 schreef Dutch. het volgende:
Ik heb hier van tevoren over gepubliseerd en ik heb aangegeven dat ik politieke ontwikkelingen verwachtte. De val val het kabinet is hier een rechtstreeks gevolg van
quote:De principes zijn gebaseerd op Hyper Dimensional Physics elementen, Platonische Geometrie toegepast op de bewegingen in ons zonnestelsel en dus onze perceptie van tijd, de Gulden Snede Phi ratio gerelateerd aan de omloop banen van planeten in ons zonnestelsel, etc.
Maar hoe weet je voor welke gebeurtenis je welke berekening moet maken?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:57 schreef Dutch. het volgende:
natuurlijk, maar rolt er een consistent ontwerp uit? niet met willekeurige getallen.
als je je er in verdiept dan al je zien dat het zeker niet naief is. dit materiaal is toepasbaar in verband met toekomstige gebeurtenissen
Waarom deel je door Phi? Waarom vermenigvuldig je het niet? Waarom was de moord op van Gogh dan niet 911/Phi aantal dagen later? Wat heeft 911 uberhaupt met Phi te maken? Oftewel, waarom maak je de berekening op deze manier?quote:de moord op fortuin - 911 dagen later de moord op Theo van Gogh =>
911 / Phi = 563 dagen later: Ayaan Hirsi Ali draagt zetel in het parlement over
De affaire Ayaan begon op 11 mei. De documentaire over Ayaan werd op 11 mei uitgezonden en al voor de uitzending was het nieuws uitgelekt dat Ayaan had gelogen.quote:de moord op Theo is 'starttrigger' van de affaire rond Ayaan die precies 555 dagen na de moord begon op 12 mei
omdat 911 dagen een verbinding maakt tussen 2 intersectie punten van een hyperdimensional tetrahedron. Phi omdat Phi mede de onderlinge verhoudingen van de omloopbanen van planeten beschrijft. Een spiraal gaat altijd naar binnen en naar buiten dus je kan ook naar gerelateerde gebeurtenissen zoekenterug in de tijd rond 911 vermenigvuldigd met Phi. Heb ik nog niet gedaan maar misschien is er iets interessants te vinden.quote:Waarom deel je door Phi? Waarom vermenigvuldig je het niet? Waarom was de moord op van Gogh dan niet 911/Phi aantal dagen later? Wat heeft 911 uberhaupt met Phi te maken? Oftewel, waarom maak je de berekening op deze manier?
ik gebruik maar een aantal basis principes maar hier komt ook 'intuitie' om de hoek kijken. Eerst komt de gedachte van een eventueel verband en als er dan rationeel naar gezocht wordt en het is inderdaad iets fundamenteels, dan wordt dat onmiddelijk duidelijk. Gebeurd dat niet dan is het waarschijnlijk een dood spoorquote:Maar hoe weet je voor welke gebeurtenis je welke berekening moet maken?
als er inderdaad onderliggende cycli werkzaam zijn in onze realiteit, waar komen die dan vandaan?quote:En ik zie de link nog niet tussen andere dimensies en het voorspellen van de toekomst op basis van getallen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |