abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39264550
echt niet normaal meer....
pi_39264571
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_39264619
krijgen we nu ook allemaal een gele kaart
pi_39264630
.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_39264650
Ik durf 10 euro te wedden dat het publiek in de finale een gele kaart krijgt, omdat ze niet hard genoeg juichen.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_39264651
verbannen zouden ze moeten worden
pi_39264742
Overdrijven is ook een vak, slechte verliezers jullie .
Ivanov is mijn held.
pi_39264823

Houd van een lijntje.
  maandag 26 juni 2006 @ 21:36:37 #10
67174 Dos37
Come on Twente
pi_39264946
quote:
Op maandag 26 juni 2006 21:33 schreef Erwtensoep het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Echt ongelofelijk
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_39264965
quote:
Op maandag 26 juni 2006 21:31 schreef GrahamPoll het volgende:
IK BEN NIET BOOS!!!

jk
  maandag 26 juni 2006 @ 21:37:46 #12
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_39264999
quote:
Op maandag 26 juni 2006 21:31 schreef GrahamPoll het volgende:
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_39265148
quote:
Op maandag 26 juni 2006 21:33 schreef Erwtensoep het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Zal die italiaan trots zijn opzichzelf.
Dat zo'n scheidsrechter daar intrapt.
pi_39265477
En wat waren we blij geweest als wij gisteren op deze manier hadden gewonnen.......
pi_39265578
dan was ik wel blij ja
zegt toch nog niks over de rest skat
  maandag 26 juni 2006 @ 21:54:15 #16
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_39265728
quote:
Op maandag 26 juni 2006 21:49 schreef Sinat het volgende:
En wat waren we blij geweest als wij gisteren op deze manier hadden gewonnen.......
Nee. Dan had ik me afgevraagd wat we op dit WK te zoeken hadden. Met dat niveau van Italië wil ik Oranje niet vergelijken
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_39266531
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Repeat op 26-06-2006 22:17:54 ]
  maandag 26 juni 2006 @ 22:34:01 #18
67174 Dos37
Come on Twente
pi_39267418
De man die deze wedstrijd fluit, fluit wel aardig.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 01:32:37 #19
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_39272857
quote:
Op maandag 26 juni 2006 21:41 schreef aloa het volgende:

[..]

Ik vraag mij toch af, die scheids was een Spanjaard, zou die nu op zo'n moment echt niet even denken "ach god, dit is allicht de enige keer dat ik in mijn leven op een WK zal fluiten, wij waren 4 jaar terug net als de Italianen zwaar bestolen tegen Hiddink, ik fluit gewoon"
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_39272866
Het is inderdaad vrij tragisch..
pi_39274606
De scheidsrechter bij Italie - Australie was niet goed, maar wel consequent, hij tilde veel te zwaar aan sommige situaties. Het rood voor Materazzi was in deze sportieve match gewoon overdreven, misschien mede ingegeven door z'n reputatie.

De gele kaarten voor Zambrotta, Gattuso en ik meen Chipperfield sloegen ook helemaal nergens op en de penalty, daar tilt ie dan dus ook te zwaar aan. Neil lag, maakte een lichte beweging maar normaliter niet erg genoeg voor een pingel, alleen voor deze scheids dus wel.

Wel goed gezien dus van Grosso dat de scheids in een aantal situaties de overtreding veel erger zag dan deze was en dus te streng handelde.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_39274851
schandalige beslissing, deze scheids moet gewoon zijn fluit inleveren en achter de geraniums gaan zitten...genieten van zijn italiaanse centjes....;)
  dinsdag 27 juni 2006 @ 08:29:32 #23
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_39274948
Hoe goed het begon in de voorrondes, zo dramatiosch is het niveau in de 8e finales..
echt te triest voor woorden dit. Als ik Guus was zou ik de uitslag aanvechten.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_39275846
Wat een drama die kutscheidsen op dit WK.

Dit kan toch niet? Het WK verloopt gewoon totaal niet eerlijk op dit manier.
pi_39276606
quote:
Schiet maar op de ref
De favoriete bezigheid van falende spelers? Schieten op de ref. Na de uitschakeling van Nederland op het WK door Portugal was het niet anders. Sepp Blatter deed er nog een schepje bovenop en hekelde de Rus Valentin Ivanov ook. De FIFA-baas heeft verstand van commercie en financiën, maar dat hij zijn voetbalonkunde maar niet meer tentoonspreidt.

Voor een goede voetbalwedstrijd zijn 25 goed geïnspireerde acteurs nodig: de 22 voetballers en het arbitrale trio. Alle pijlen op de Russische ref Valentin Ivanov afschieten is dus een grote vergissing. De Nederlanders en de Portugezen wilden er zondag in Nürnberg geen aangename wedstrijd van maken. Op geen enkel moment werd de fair play ter harte genomen. Van de eerste minuut, toen de Nederlander Mark van Bommel al een gele kaart kreeg, tot de laatste minuut ging het erover mekaar kaarten aan te naaien, zich te laten vallen en de scheidsrechter verbaal te beïnvloeden. Het werd een voetbaloorlog met kleine, gemene soldaatjes. De bevelhebber achteraf verdiende beter.

Wie creëert het zootje?

Het wangedrag tussen de lijnen was een zwaktebod van spelers en trainers. Op die manier probeerden ze hun tekortkomingen weg te moffelen. De ontspoorde voetbalvariant van wie niet sterk is, moet slim zijn in al zijn glorie. Portugal is ondanks het beste WK-resultaat in jaren over zijn top heen. Het is geen topteam en toonde zich een meester in het tijdrekken.

Nederland heeft gewoonweg niet de kwaliteiten van weleer. De selectie die in Duitsland aanwezig was, haalt zelfs niet het niveau van de groep die in 2002 het WK miste in een voorrondegroep met Ierland en... Portugal. Met de nodige dosis geluk kwalificeerde Oranje zich in een voorronde met Tsjechië en Roemenië voor dit WK. Van Basten liet toch nog kwalitatief betere spelers als Edgar Davids, Clarence Seedorf, Roy Makaay en Klaas Jan Huntelaar thuis om de vrede te bewaren of de selectie in evenwicht te houden.

,,De scheidsrechter maakte er een zootje van'', sprong bondscoach Marco van Basten zondag op de kar van zijn spelers door de ref met alle zonden Israëls te overladen. Wat ons betreft, deed hij dat ook met de samenstelling van de selectie.

Maar zo werkt het voor de heren profvoetballers en -trainers natuurlijk niet. Wie slaat mea culpa als een enkeling met een fluitje tot kop van Jut kan worden uitgeroepen? Het is geen toeval dat de winnende Portugezen veel minder woorden vuil maakten aan de Russische leraar uit Moskou, met zijn 44 jaar en 356 dagen nota bene de oudste scheidsrechter op dit WK.

Terechte kaarten

We hebben de wedstrijd Portugal-Nederland (1-0) nog eens integraal bekeken.

Dat moeten de Oranje-spelers, net als de fans die nu de schande over de Rus afroepen, ook eens doen. Zonder die bol kaas op hun hoofd of de Oranje klompen aan de voeten stellen ze dan ook vast dat het niet aan de scheidsrechter lag dat Oranje, ooit de hogeschool van verzorgd voetbal, gisteren al in Amsterdam landde.

Zestien gele en vier rode kaarten en er was weinig tegen in te brengen. Opvallend was dat de boosdoeners bij de gele kaarten ook nauwelijks protesteerden, nochtans een favoriete bezigheid van de huidige generatie profs. Twee keer ging de ref in de fout: hij had Bouhlarouz al na zeven minuten rood moeten geven voor de wilde trap op Ronaldo, die zich even later geblesseerd moest laten vervangen. Bouhlarouz kreeg rood na een elleboogstoot aan Figo. Onopzettelijk, maar hij had toen dus al 56 minuten niet meer op het veld mogen staan.

Deco moest ook meteen rood zien nadat hij Heitinga ondersteboven had getrapt. De Brazilaanse Portugees deed dat echter omdat Heitinga - heel onsportief - de bal niet aan de Portugezen had teruggegeven nadat die het spel hadden stilgelegd omdat een speler geblesseerd op de grond lag.

We noemen de hoofdbeweging van Luis Figo naar Mark van Bommel bewust geen fout. Van Bommel bleef eerst nog enkele seconden rechtstaan. Tot hij er zich plots van bewust werd dat voor dood neervallen zijn collega-profvoetballer rood kon opleveren. Hij ging dan maar liggen. ,,We zijn op een WK, dan hoort dat'', zei de speler van FC Barcelona achteraf zonder schaamtegevoel. ,, Shit , misschien bleef ik nog wat te lang staan.'' En dan maar schieten op die ref.

De Bleeckere

Enkele jaren geleden liep de topper Club Brugge-Anderlecht op een gelijkaardige wijze uit de hand. Spelers trokken en duwden elkaar, liepen te zeuren tegen de scheidsrechter en vielen als de tegenstander nog maar zuchtte. Die zaterdagnamiddag trok de ref drie rode en tien gele kaarten.

Zijn huis werd belaagd door boze voetbalhooligans en hij werd door alle spelers, vooral de verliezers van Anderlecht, als grote schuldige van de uit de hand gelopen wedstrijd aangewezen. Die scheidsrechter in het Jan Breydelstadion was Frank De Bleeckere, de Belg die op dit WK onberispelijk fluit en op basis daarvan zelfs kans maakt om een halve finale of zelfs de finale te leiden. Is Frank De Bleeckere zoveel verbeterd? Neen, onze landgenoot had het geluk dat in Argentinië-Ivoorkust, Japan-Kroatië en Engeland-Ecuador de spelers er geen schoppartij van wilden maken.

In plaats van de scheidsrechter opportunistisch in de kou te zetten, zou FIFA-baas Sepp Blatter zich beter bezighouden met het bezorgen van comfortabelere werkomstandigheden. Het wordt in een maatschappij met zieke geesten stilaan misdadig één man, niet altijd even goed gesteund door zijn grensrechters, de verantwoordelijkheid te laten dragen over een voetbalwedstrijd die op dit WK geregistreerd wordt door meer dan 20 camera's. Übermenschen bestaan niet. Er zijn technische middelen voorhanden. Gebruik ze dan ook. Het spel is volgens een wetenschappelijk onderzoek de jongste twintig jaar 30 procent sneller geworden. De trucs van de spelers om de ref te misleiden zijn vertienvoudigd, maar wat doet Blatter? Hij zet de refs een zendertje op het hoofd en levert ze over aan de hyena's. Als de hyena's te wild worden, peuzelt de Zwitser daarna gulzig mee. De rode kaart is voor hem.

Van onze reporter Ludo VANDEWALLE in Keulen - Het Nieuwsblad.
pi_39276785
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 10:13 schreef Heero87 het volgende:

[..]
Leuk, een mening van een Belg.

Maar ook daar rammelt het nodige aan.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 10:27:16 #27
128032 Zwagger
Walk the talk
pi_39276995
Wat mij toch opvalt bij voetbal is dat wanneer ik dit vergelijk met amerikaanse sporten, de beslissingen van de scheidsrechter zoveel meer van invloed zijn dan bij andere sporten, bijvoorbeeld basketball. Nou kun je hierop natuurlijk aanvoeren dat bij voetbal een goal die wordt gemaakt waarbij de beslising van een scheidsrechter een rol heeft gespeeld ( zoals gister bij australie) vaak een grotere invloed heeft dan een score bij basketball, waar gemiddeld 80 punten worden gescoord. Hierdoor springt de rol van de scheids er dus meer uit. Toch is het een feit dat er in amerikaanse sporten veel minder kritiek is op de rol van scheidsrechters. Dit komt volgens mij gewoon door het aantal scheidsrechters (basketball) of electronische hulpmiddelen ( amr.football) MIsschien komt de fifa na dit wk eindelijk eens tot inkeer
pi_39277045
En het begon toch nog zo goed met de scheidsrechters.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  dinsdag 27 juni 2006 @ 10:32:09 #29
132379 Stew
Heldenzeit
pi_39277121
Het opvallende is natuurlijk ook dat er tijdens NED - POR relatief weinig overtredingen zijn gemaakt. Vanochtend stond er een overzichtje in Trouw en ik geloof dat er maar in drie wedstrijden op dit WK minder overtredingen zijn begaan.
Punt is dat Ivanov het nodig vond om voor praktisch elke overtreding een kaart te trekken. En daar ga je dan echt wel de fout in....
Hat irgendwer gesagt es wäre Zeit für Helden?
pi_39277210
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 10:19 schreef Nolius het volgende:

[..]

Leuk, een mening van een Belg.

Maar ook daar rammelt het nodige aan.
Daar druipt het chauvinisme vanaf. Kijk eens hoe hij die belgische scheids verheerlijkt en de rus Ivanov beschermt tegen vooral Nederland, terwijl Portugal net zo goed de scheids misbruikte. Ach, het zijn maar Belgen. Waar waren zij dit WK?
pi_39277449
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 10:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Daar druipt het chauvinisme vanaf. Kijk eens hoe hij die belgische scheids verheerlijkt en de rus Ivanov beschermt tegen vooral Nederland, terwijl Portugal net zo goed de scheids misbruikte. Ach, het zijn maar Belgen. Waar waren zij dit WK?
Ik vind wel dat hij een sterk punt heeft. Natuurlijk ging Ivanov ook in de fout, maar de spelers gingen zelf ook allesbehalve vrijuit. Idem voor de coaches. Het was niet Ivanov die kopstoten uitdeelde. Het was niet Ivanov die probeerde andermans benen te breken. Het was niet Ivanov die tijdrekte. Het was niet Ivanov die de bal niet wilde teruggeven.

Ik zie trouwens niet in waar er in deze tekst chauvinisme voorkomt?
pi_39277631
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 10:44 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Ik vind wel dat hij een sterk punt heeft. Natuurlijk ging Ivanov ook in de fout, maar de spelers gingen zelf ook allesbehalve vrijuit. Idem voor de coaches. Het was niet Ivanov die kopstoten uitdeelde. Het was niet Ivanov die probeerde andermans benen te breken. Het was niet Ivanov die tijdrekte. Het was niet Ivanov die de bal niet wilde teruggeven.

Ik zie trouwens niet in waar er in deze tekst chauvinisme voorkomt?
Als je als scheids nu nog niet weet dat spelers je gaan uitproberen, dan hoor je niet op het hoogste niveau thuis.

Als hij vanaf het begin had laten merken dat er niet met hem te sollen viel, was het heel anders verlopen. En natuurlijk waren Nederlanders ook niet fris, maar die Portugezen waren echt té theatraal bezig.
pi_39277689
hoe lang heeft die 2de helft ook alweer geduurd? Blessure keeper kostte maar 3 minuten
pi_39277719
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 10:50 schreef Nolius het volgende:

[..]

Als je als scheids nu nog niet weet dat spelers je gaan uitproberen, dan hoor je niet op het hoogste niveau thuis.

Als hij vanaf het begin had laten merken dat er niet met hem te sollen viel, was het heel anders verlopen. En natuurlijk waren Nederlanders ook niet fris, maar die Portugezen waren echt té theatraal bezig.
Zeker, de scheidsrechter ging zeker ook in de fout. Hij had in de achtste minuut rood moeten trekken voor Boulahrouz, dan had het wellicht nooit zo ver gekomen.

Maar je kan het toch niet alles op de scheidsrechter steken? Het zijn tenslotte de spelers die de aanslagen en het theater opstapelden.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:04:37 #35
16701 scanman01
Today's a good day
pi_39277965
quote:
Op maandag 26 juni 2006 21:41 schreef aloa het volgende:

[..]

Die scheids zat gisteravond vast op zijn kamer zijn koffertje met geld te tellen.
Zelfs de grootste leek op voetbalgebied zag dat die Italiaan zijn poot nog even een stukje opzij zette om vervolgens te blijven 'haken'.
My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:07:14 #36
16701 scanman01
Today's a good day
pi_39278023
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 10:32 schreef Stew het volgende:
Het opvallende is natuurlijk ook dat er tijdens NED - POR relatief weinig overtredingen zijn gemaakt. Vanochtend stond er een overzichtje in Trouw en ik geloof dat er maar in drie wedstrijden op dit WK minder overtredingen zijn begaan.
Dat hebben heel veel mensen dus duidelijk niet door.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:08:43 #37
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_39278062
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:04 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Die scheids zat gisteravond vast op zijn kamer zijn koffertje met geld te tellen.
Zelfs de grootste leek op voetbalgebied zag dat die Italiaan zijn poot nog even een stukje opzij zette om vervolgens te blijven 'haken'.
En toen de scheids floot, maakte Grosso even snel een gebaar van overwinning alvorens weer te gaan liggen. Bah, walgelijk
  Redactie Frontpage dinsdag 27 juni 2006 @ 11:10:37 #38
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_39278103
Het was of Italie laten winnen of een paardekop in je bed vinden, sja dan is de keuze snel gemaakt.
pi_39278140
er waren maar 25 overtredingen maar de wedstrijd was ook stukken korter dan andere wedstrijden
pi_39280144
Wel leuk dat iedereen nu op de scheids en Grosso zeurt, maar 4 jaar geleden vond niemand het erg dat Italie 23 keer zo hard genaaid werd door de toenmalige ref van dienst omdat het in het voordeel van Hiddink z'n mannetjes was.

Selectieve verontwaardiging, beetje sneu.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:24:12 #41
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_39280278
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:19 schreef DIGGER het volgende:
Wel leuk dat iedereen nu op de scheids en Grosso zeurt, maar 4 jaar geleden vond niemand het erg dat Italie 23 keer zo hard genaaid werd door de toenmalige ref van dienst omdat het in het voordeel van Hiddink z'n mannetjes was.

Selectieve verontwaardiging, beetje sneu.
Oh, ik vond dat ook een hele grote blunder hoor. Dat maakte het toernooi meteen een stuk minder. Maar ik vond het wel leuk dat de Italianen eruit waren
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:32:17 #42
16701 scanman01
Today's a good day
pi_39280484
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oh, ik vond dat ook een hele grote blunder hoor. Dat maakte het toernooi meteen een stuk minder. Maar ik vond het wel leuk dat de Italianen eruit waren
Het overkwam toen het land dat het ook verdiende met hun anti voetbal. Dat is het verschil en gelukkig zien wij als kijker dat verschil ook.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:49:31 #43
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_39281046
*zich aanmeldt als 100% voorstander van eletronische hulpmiddellen !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_39281139
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 10:54 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Zeker, de scheidsrechter ging zeker ook in de fout. Hij had in de achtste minuut rood moeten trekken voor Boulahrouz, dan had het wellicht nooit zo ver gekomen.

Maar je kan het toch niet alles op de scheidsrechter steken? Het zijn tenslotte de spelers die de aanslagen en het theater opstapelden.
Kom op he. Boulahrouz had misschien best rood kunnen hebben inderdaad. Net als Deco direct rood verdiende en Figo er al af had gemoeten voordat hij Boulahrouz rood aannaaide. Als Als Als. De grootste als is echter, als er een andere scheids had gestaan was het never zo gelopen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:58:25 #45
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_39281405
toch leuk om weer eens terug te lezen

[Column] Steek die vlag maar in je ...
256 goals !
pi_39281544
De Fifa stelt de verkeerde prioriteiten bij de aanstelling van scheidsrechters én heeft er mede voor gezorgd dat Ivanov zondag zo gruwelijk over de schreef ging (net als de spelers zelf natuurlijk).

Maar de arbitrage is al enkele WK's een gruwelijke bron van ergernis voor mij.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 14:40:00 #47
pi_39284844
Schiet maar op de ref

FIFA-baas Sepp Blatter zet de refs een zendertje op het hoofd en levert ze over aan de hyena's. Daarna peuzelt de Zwitser gulzig mee.

De favoriete bezigheid van falende spelers? Schieten op de ref. Na de uitschakeling van Nederland op het WK door Portugal was het niet anders. Sepp Blatter deed er nog een schepje bovenop en hekelde de Rus Valentin Ivanov ook. De FIFA-baas heeft verstand van commercie en financiën, maar dat hij zijn voetbalonkunde maar niet meer tentoonspreidt.

Voor een goede voetbalwedstrijd zijn 25 goed geïnspireerde acteurs nodig: de 22 voetballers en het arbitrale trio. Alle pijlen op de Russische ref Valentin Ivanov afschieten is dus een grote vergissing. De Nederlanders en de Portugezen wilden er zondag in Nürnberg geen aangename wedstrijd van maken. Op geen enkel moment werd de fair play ter harte genomen. Van de eerste minuut, toen de Nederlander Mark van Bommel al een gele kaart kreeg, tot de laatste minuut ging het erover mekaar kaarten aan te naaien, zich te laten vallen en de scheidsrechter verbaal te beïnvloeden. Het werd een voetbaloorlog met kleine, gemene soldaatjes. De bevelhebber achteraf verdiende beter.

Wie creëert het zootje?

Het wangedrag tussen de lijnen was een zwaktebod van spelers en trainers. Op die manier probeerden ze hun tekortkomingen weg te moffelen. De ontspoorde voetbalvariant van wie niet sterk is, moet slim zijn in al zijn glorie. Portugal is ondanks het beste WK-resultaat in jaren over zijn top heen. Het is geen topteam en toonde zich een meester in het tijdrekken.

Nederland heeft gewoonweg niet de kwaliteiten van weleer. De selectie die in Duitsland aanwezig was, haalt zelfs niet het niveau van de groep die in 2002 het WK miste in een voorrondegroep met Ierland en... Portugal. Met de nodige dosis geluk kwalificeerde Oranje zich in een voorronde met Tsjechië en Roemenië voor dit WK. Van Basten liet toch nog kwalitatief betere spelers als Edgar Davids, Clarence Seedorf, Roy Makaay en Klaas Jan Huntelaar thuis om de vrede te bewaren of de selectie in evenwicht te houden.

,,De scheidsrechter maakte er een zootje van'', sprong bondscoach Marco van Basten zondag op de kar van zijn spelers door de ref met alle zonden Israëls te overladen. Wat ons betreft, deed hij dat ook met de samenstelling van de selectie.

Maar zo werkt het voor de heren profvoetballers en -trainers natuurlijk niet. Wie slaat mea culpa als een enkeling met een fluitje tot kop van Jut kan worden uitgeroepen? Het is geen toeval dat de winnende Portugezen veel minder woorden vuil maakten aan de Russische leraar uit Moskou, met zijn 44 jaar en 356 dagen nota bene de oudste scheidsrechter op dit WK.

Terechte kaarten

We hebben de wedstrijd Portugal-Nederland (1-0) nog eens integraal bekeken.

Dat moeten de Oranje-spelers, net als de fans die nu de schande over de Rus afroepen, ook eens doen. Zonder die bol kaas op hun hoofd of de Oranje klompen aan de voeten stellen ze dan ook vast dat het niet aan de scheidsrechter lag dat Oranje, ooit de hogeschool van verzorgd voetbal, gisteren al in Amsterdam landde.

Zestien gele en vier rode kaarten en er was weinig tegen in te brengen. Opvallend was dat de boosdoeners bij de gele kaarten ook nauwelijks protesteerden, nochtans een favoriete bezigheid van de huidige generatie profs. Twee keer ging de ref in de fout: hij had Bouhlarouz al na zeven minuten rood moeten geven voor de wilde trap op Ronaldo, die zich even later geblesseerd moest laten vervangen. Bouhlarouz kreeg rood na een elleboogstoot aan Figo. Onopzettelijk, maar hij had toen dus al 56 minuten niet meer op het veld mogen staan.

Deco moest ook meteen rood zien nadat hij Heitinga ondersteboven had getrapt. De Brazilaanse Portugees deed dat echter omdat Heitinga - heel onsportief - de bal niet aan de Portugezen had teruggegeven nadat die het spel hadden stilgelegd omdat een speler geblesseerd op de grond lag.

We noemen de hoofdbeweging van Luis Figo naar Mark van Bommel bewust geen fout. Van Bommel bleef eerst nog enkele seconden rechtstaan. Tot hij er zich plots van bewust werd dat voor dood neervallen zijn collega-profvoetballer rood kon opleveren. Hij ging dan maar liggen. ,,We zijn op een WK, dan hoort dat'', zei de speler van FC Barcelona achteraf zonder schaamtegevoel. ,, Shit , misschien bleef ik nog wat te lang staan.'' En dan maar schieten op die ref.

De Bleeckere

Enkele jaren geleden liep de Belgische topper Club Brugge-Anderlecht op een gelijkaardige wijze uit de hand. Spelers trokken en duwden elkaar, liepen te zeuren tegen de scheidsrechter en vielen als de tegenstander nog maar zuchtte. Die zaterdagnamiddag trok de ref drie rode en tien gele kaarten.

Zijn huis werd belaagd door boze voetbalhooligans en hij werd door alle spelers, vooral de verliezers van Anderlecht, als grote schuldige van de uit de hand gelopen wedstrijd aangewezen. Die scheidsrechter in het Jan Breydelstadion was Frank De Bleeckere, de Belg die op dit WK onberispelijk fluit en op basis daarvan zelfs kans maakt om een halve finale of zelfs de finale te leiden. Is Frank De Bleeckere zoveel verbeterd? Neen, onze landgenoot had het geluk dat in Argentinië-Ivoorkust, Japan-Kroatië en Engeland-Ecuador de spelers er geen schoppartij van wilden maken.

In plaats van de scheidsrechter opportunistisch in de kou te zetten, zou FIFA-baas Sepp Blatter zich beter bezighouden met het bezorgen van comfortabelere werkomstandigheden. Het wordt in een maatschappij met zieke geesten stilaan misdadig één man, niet altijd even goed gesteund door zijn grensrechters, de verantwoordelijkheid te laten dragen over een voetbalwedstrijd die op dit WK geregistreerd wordt door meer dan 20 camera's. Übermenschen bestaan niet. Er zijn technische middelen voorhanden. Gebruik ze dan ook. Het spel is volgens een wetenschappelijk onderzoek de jongste twintig jaar 30 procent sneller geworden. De trucs van de spelers om de ref te misleiden zijn vertienvoudigd, maar wat doet Blatter? Hij zet de refs een zendertje op het hoofd en levert ze over aan de hyena's. Als de hyena's te wild worden, peuzelt de Zwitser daarna gulzig mee. De rode kaart is voor hem.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:00:44 #48
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_39285427
Ja, dat stukje heb ik nu al zo vaak gezien. De Belg die dat geschreven heeft verdient een nekschot.
pi_39285521
Het niveau is idd dieptriest.

Vergeet ook deze lul niet:

"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 juni 2006 @ 15:11:10 #50
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_39285776
tja domme belg
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_39286161
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:00 schreef Fir3fly het volgende:
Ja, dat stukje heb ik nu al zo vaak gezien. De Belg die dat geschreven heeft verdient een nekschot.
Ik vind trouwens dat tweede stuk wel goed hoor, Blatter is hier inderdaad debet aan.
De regels en middelen zijn niet met de tijd meegegaan en dat krijgt Baltter nu gepresenteerd.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:27:50 #52
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_39286241
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:25 schreef Robar het volgende:

[..]

Ik vind trouwens dat tweede stuk wel goed hoor, Blatter is hier inderdaad debet aan.
De regels en middelen zijn niet met de tijd meegegaan en dat krijgt Baltter nu gepresenteerd.
Het laatste stukje slaat nog wel ergens op ja. Maar dat maakt wat er boven staat niet goed.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:33:33 #53
7859 456
pi_39286424
Het meest onrechtvaardige vind ik dat de meeste gele kaarten wel werden gegeven door Ivanov, maar niet door de rest van het scheidsrechts corps.
Overigens snap ik die woede over Boula niet. Als ronaldo er gewoon van opstaat en verder voetbalt, dan is geel op zijn plaats. Nu hij niet verder kan, moest het rood zijn.
Ik praat zijn overtreding niet goed, die was zeker smerig. Maar het is achteraf wel heel gemakkelijk praten dat het maar rood moest zijn omdat hij nu iemand de wedstrijd uit trapt.
Daarbij, was het bewust?
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:38:46 #54
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_39286588
Ach, ik had denk ik ook rood gegeven. Maar dat maakt verder nu niet uit.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:54:12 #55
16701 scanman01
Today's a good day
pi_39287111
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:00 schreef Fir3fly het volgende:
Belgen hebben bijna nooit een goed woord over voor NL. Die zijn misschien nog wel erger dan Duitsers en genieten nu nog veel meer. Ik heb het Belgische commentaar wel eens gehoord tijdens en vooral ná een wedstrijd van Oranje. Daar wordt je helemaal niet vrolijk van.
Maar laat Belgie eerst maar eens leren voetballen. Dan mogen ze met de grote jongens meepraten.
pi_39291054
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:54 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Belgen hebben bijna nooit een goed woord over voor NL. Die zijn misschien nog wel erger dan Duitsers en genieten nu nog veel meer. Ik heb het Belgische commentaar wel eens gehoord tijdens en vooral ná een wedstrijd van Oranje. Daar wordt je helemaal niet vrolijk van.
Een hoop Belgische supporters zijn tégen NL ja, maar heus niet allemaal. Maar de media eigenlijk niet. Die is eigenlijk altijd pro-Nederland en heeft ook meer aandacht voor Oranje dan voor andere teams.
pi_39291238
Buitenspel goal van Adriano. 2-0 en dat terwijl Ghana beter is.

Nu gaan we op alles zeiken ook
pi_39291310
Dankjewel grens en scheids voor die 2-0 van Adriano.Wat 'n onrecht
  dinsdag 27 juni 2006 @ 17:49:47 #59
16701 scanman01
Today's a good day
pi_39291323
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 17:47 schreef VoreG het volgende:
Buitenspel goal van Adriano. 2-0 en dat terwijl Ghana beter is.

Nu gaan we op alles zeiken ook
Sowieso foute goal, aangezien hij in eerste instantie al buitenspel stond en dan wat mij betreft niet meer mag deelnemen aan de aanval. Maar op het moment dat hij inschoot was het nogmaals buitenspel. Weer een enorme flater van, in dit geval, de grensrechter.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 17:50:46 #60
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_39291354
En ik had nog wel hoop dat het beter zou wordem...
  dinsdag 27 juni 2006 @ 17:52:03 #61
67174 Dos37
Come on Twente
pi_39291398
Ok het wk is nou helemaal ongeloofwaardig
  dinsdag 27 juni 2006 @ 17:53:17 #62
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_39291443
Lubos Michel, wat een aanfluiter... partijdige klootzak.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 17:53:51 #63
29283 ChillyWilly
Bugger Off!!
pi_39291462
Het WK is gewoon niet leuk meer als niet de sterkste wint, maar de ploeg die de scheidsrechter mee heeft.
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_39291537
nou heb ik het ook wel gehad hoor
ik ga een briefje schrijven!!!
dat zal ze leren
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
  dinsdag 27 juni 2006 @ 17:56:59 #65
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_39291561
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 17:56 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
nou heb ik het ook wel gehad hoor
ik ga een briefje schrijven!!!
dat zal ze leren
als genoeg mensen het doen misschien wel, maar de meeste mensen (zoals ik) zullen die moeite niet gaan nemen omdat we te lui zijn.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  dinsdag 27 juni 2006 @ 17:57:27 #66
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_39291576
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 17:56 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

als genoeg mensen het doen misschien wel, maar de meeste mensen (zoals ik) zullen die moeite niet gaan nemen omdat we te lui zijn.
Je hebt nog gelijk ook
pi_39291579
brief naar JP?
  dinsdag 27 juni 2006 @ 17:58:10 #68
16701 scanman01
Today's a good day
pi_39291596
En die lui in de studio twijfelen ook nog of het buitenspel was. Zijn ze stekeblind ofzo
pi_39291668
die zitten ook in het complot! die willen volgende keer ook weer kunnen uitzenden!!
You ask me the time
And I would like to give
  dinsdag 27 juni 2006 @ 18:01:19 #70
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_39291686
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:33 schreef 456 het volgende:
Het meest onrechtvaardige vind ik dat de meeste gele kaarten wel werden gegeven door Ivanov, maar niet door de rest van het scheidsrechts corps.
Overigens snap ik die woede over Boula niet. Als ronaldo er gewoon van opstaat en verder voetbalt, dan is geel op zijn plaats. Nu hij niet verder kan, moest het rood zijn.
Ik praat zijn overtreding niet goed, die was zeker smerig. Maar het is achteraf wel heel gemakkelijk praten dat het maar rood moest zijn omdat hij nu iemand de wedstrijd uit trapt.
Daarbij, was het bewust?
natuurlijk schop je iemand niet bewust het veld uit.
maar wat je wel wil doen is in het begin van de wedstrijd even laten zien dat je er ben.
En doordat je ook vroeg in de wedstrijd zit ben je niet altijd even scherp met de pech dat actie verkeerd uitpakte
De kaart eerder naar van bommel is vette onzin.
pi_39291758
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 17:49 schreef scanman01 het volgende:
Sowieso foute goal, aangezien hij in eerste instantie al buitenspel stond en dan wat mij betreft niet meer mag deelnemen aan de aanval. Maar op het moment dat hij inschoot was het nogmaals buitenspel. Weer een enorme flater van, in dit geval, de grensrechter.
Hij stond zelfs 3 keer buitenspel bij de respectievelijke passes. Toch knap dat je dat als grensrechter mist... 3 keer
pi_39291787
ach die scheids zit straks met 3 braziliaanse konten in zijn gezicht aan de tequila sunrise te sippen
You ask me the time
And I would like to give
  dinsdag 27 juni 2006 @ 18:06:59 #73
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_39291879
Kunnen grensrechters ook een krijgen?
  dinsdag 27 juni 2006 @ 18:17:34 #74
16701 scanman01
Today's a good day
pi_39292212
Het blijft ook opvallend dat het allemaal de grote landen zijn die de laatste wedstrijden worden gematst door de arbitrage. Gisteren dus weer Italie... en vandaag Brazilie.
pi_39292493
Blatter is dit ook gewoon schuld.

Met die microfoontjes gaat het nog slechter dan eerst
pi_39303236
En weer een wedstrijd beslist door een arbitrale dwaling
pi_39303331
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:17 schreef scanman01 het volgende:
Het blijft ook opvallend dat het allemaal de grote landen zijn die de laatste wedstrijden worden gematst door de arbitrage. Gisteren dus weer Italie... en vandaag Brazilie.
Dat is ook in het clubvoetbal zo, alleen dat valt minder op. Dit toernooi zuigt aars.
pi_39303550
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:26 schreef the_legend_killer het volgende:
Blatter is dit ook gewoon schuld.

Met die microfoontjes gaat het nog slechter dan eerst
daar zitten niet eens batterijen in.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 juni 2006 @ 23:12:08 #79
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_39304076
Ik weet waarom er zoveel kaarten getrokken worden
http://teletekst.nos.nl/?318-04
pi_39304375
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:12 schreef borisz het volgende:
Ik weet waarom er zoveel kaarten getrokken worden
http://teletekst.nos.nl/?318-04
Sherlock
pi_39310494
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:17 schreef scanman01 het volgende:
Waarom kreeg Materazzi dan rood ipv geel en Zambrotta en Gattuso geel om helemaal niks?

Zet je eenzijdige bril eens af joh.
  woensdag 28 juni 2006 @ 08:35:12 #82
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_39310915
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 07:46 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Waarom kreeg Materazzi dan rood ipv geel en Zambrotta en Gattuso geel om helemaal niks?

Dit soort argumenten wordt al 3 dagen genegeerd, het zou me verrassen indien er nu wel op wordt ingegaan. Lijkt me wat veel gevraagd om het grote complot™ te devalueren tot ouderwets slechte verliezers-gedrag
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_39311161
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 07:46 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Wil je zeggen dat Materazzi geel had moeten krijgen voor die smerige overtreding waarbij hij niet 1, maar 2 man meenam? Hij kwam g*dverdomme met 2 gestrekte benen op die gozer zijn schenen inzetten, dwaas dat het er is. Dat is niet alleen rood, dat hoort een schorsing te zijn, alleen al omdat hij de intentie had die aanvaller het licht uit zijn ogen te schoppen! Als hij die aanvaller had geraakt had hij op ZEKER zijn scheenbeen gebroken.

Zet jij je italiaanse bril eens af.
  woensdag 28 juni 2006 @ 09:42:33 #84
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_39312071
die Italiaan van gisteren bij SPA-FRA had het wel aardig in de hand vond ik !

(mag ook wel eens gezegd !)
256 goals !
pi_39312515
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 08:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wil je zeggen dat Materazzi geel had moeten krijgen voor die smerige overtreding waarbij hij niet 1, maar 2 man meenam? Hij kwam g*dverdomme met 2 gestrekte benen op die gozer zijn schenen inzetten, dwaas dat het er is. Dat is niet alleen rood, dat hoort een schorsing te zijn, alleen al omdat hij de intentie had die aanvaller het licht uit zijn ogen te schoppen! Als hij die aanvaller had geraakt had hij op ZEKER zijn scheenbeen gebroken.

Zet jij je italiaanse bril eens af.
Het waren niet eens gestrekte benen....
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:11:33 #86
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_39312699
kut wk
FCT
pi_39331102
quote:
Twelve refereeing trios for last eight matches
28 June 2006
by FIFAworldcup.com
Twelve of the 26 refereeing trios currently in Germany for the 2006 FIFA World Cup™ will be in contention to take charge of the last eight matches (quarter-finals, semi-finals, match for third place and final) after a decision reached by the FIFA Referees Committee at a meeting chaired by Ángel María Villar Llona (Spain) in Frankfurt/Neu-Isenburg on 28 June.
The following 12 refereeing trios are in line for the eight remaining matches of the 2006 FIFA World Cup™:

AFC (1)
Referee : KAMIKAWA Toru, Japan
Assistants: HIROSHIMA Yoshikazu, Japan; KIM Dae Young, Korea Republic

CAF (1)
Referee: CODJIA Coffi, Benin
Assistants: NTAGUNGIRA Celestin, Rwanda; ADERODJOU Aboudou, Benin

CONCACAF (1)
Referee: ARCHUNDIA Benito, Mexico
Assistants: RAMIREZ José, Mexico; VERGARA Hector, Canada

CONMEBOL (2)
Referee: ELIZONDO Horacio, Argentina
Assistants: GARCIA Dario, Argentina; OTERO Rodolfo, Argentina

Referee: LARRIONDA Jorge, Uruguay
Assistants: RIAL Walter, Uruguay; FANDINO Pablo, Uruguay

OFC (1)
Referee: SHIELD Mark, Australia
Assistants: GIBSON Nathan, Australia; WILSON Ben, Australia

UEFA (6)
Referee: BUSACCA Massimo, Switzerland
Assistants: BURAGINA Francesco, Switzerland; ARNET Matthias, Switzerland

Referee: DE BLEECKERE Frank, Belgium
Assistants: HERMANS Peter, Belgium; VROMANS Walter, Belgium

Referee: MEDINA CANTALEJO Luis, Spain
Assistants: GIRALDEZ CARRASCO Victoriano, Spain; MEDINA HERNANDEZ Pedro, Spain

Referee: MERK Markus, Germany
Assistants: SCHRAER Christian, Germany; SALVER Jan-Hendrik, Germany

Referee: MICHEL Lubos, Slovakia
Assistants: SLYSKO Roman, Slovakia; BALKO Martin, Slovakia

Referee: ROSETTI Roberto, Italy
Assistants: COPELLI Cristiano, Italy; STAGNOLI Alessandro, Italy

The Referees Committee also appointed the referees for the quarter-final matches. Lubos Michel will referee Germany v Argentina on 30 June, Frank De Bleeckere will take charge of Italy v Ukraine on the same day, while Horacio Elizondo has been assigned to England v Portugal and Luis Medina Cantalejo will officiate the Brazil v France game (both matches on 1 July).

For 14 referees and 28 assistant referees – including the 15 officials in the support and development group – the World Cup will come to an end when they return home on 30 June. “For some referees, the World Cup is now over, but for others, the adventure continues,” said Villar Llona.

“I would like to take this opportunity to thank each and every official for their wonderful performances. I am proud of them. On the whole, I have been very happy with the performances of the match officials, even though they were not always error-free, something that is impossible to achieve. So far, the main objective – to protect the players – has been accomplished.”
Bijzonder knap -en terecht- van De Bleeckere. Kwartfinale fluiten is niet niks.

Ivanov en Poll trouwens naar huis.
  woensdag 28 juni 2006 @ 20:01:03 #88
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_39331162
Michel en Cantalejo hadden ook wel naar huis gestuurd mogen worden
pi_39331200
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:58 schreef Heero87 het volgende:
Ivanov en Poll trouwens naar huis.
Verrassend
pi_39331270
Wie was die referee van Duitsland - Polen alweer? En Australië - Italië?
  woensdag 28 juni 2006 @ 20:05:32 #91
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_39331287
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 20:04 schreef Heero87 het volgende:
Wie was die referee van Duitsland - Polen alweer? En Australië - Italië?
Cantalejo toch?
pi_39331580
Rosetti tot nu toe wel de beste scheids vind ik.
  FOK!fotograaf woensdag 28 juni 2006 @ 20:47:16 #93
842 Zorro
Z
pi_39332572
Michel die Duitsland gaat fluiten... Ik heb nu al medelijden met Argentinie.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  woensdag 28 juni 2006 @ 20:52:50 #94
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_39332773
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 20:47 schreef Zorro het volgende:
Dat meen je niet !

Oke, Duitsland gaat naar de halve finale
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 juni 2006 @ 21:12:29 #95
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_39333414
Simon die met die glimlach is ook naar huis
pi_39344999
De Bleeckere dus voor Italie, ook de ref toen ze voor het laatst verloren in Oktober 2004 in Slovenie.
pi_39345711
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 20:47 schreef Zorro het volgende:
Waarom verbaast dit me niet?
pi_39347397
Ik vind Rosetti (SPA-FRA) tot op heden ook de beste scheids. Hij communiceert goed met de spelers, laat duidelijk merken wie het fluitje in bezit heeft.
pi_39350604
Bij Rosetti kun je zien dat ie veel ervaring heeft met topduels, derby's op het scherpst van de snede etc.
Hij doet niet te authoritair, fluit niet voor elk wissewasje maar geeft wel duidelijk aan dat alleen hij bepaald wat wel en niet bestraft wordt.
En hij is gelukkig ook niet iemand die keihard volgens de regels fluit, maar daarin dan tegelijkrtijd niet in de geest van de wedstrijd.

Wel opmerkelijk dat Horacio Elizondo de match van Engeland fluit trouwens. ten eerst is het een Argentijn en de relatie Engeland - Argentinie is niet je van het. Ten tweede speelt de winnaar van Engeland - Portugal wellicht tegen de grote rivaal Brazilie in de halve finale en ten 3e zit z'n eigen nationale elftal nog in de race.

Denk wel dat de huidige kwartfinale scheidsrechters geen grote kans maken op ook de finale, tenzij de landen waarvan de refs er nog inzitten ook doorgaan, want dan zullen Rosetti, Merk ( ) etc. niet meer aan bod komen.
  donderdag 29 juni 2006 @ 12:16:55 #100
62512 Smurfin
Curiositá
pi_39350795
FIFA stuurt Poll en Ivanov naar huis

Niet geheel onverwacht moeten Graham Poll en Valentin Ivanov hun fluitje inpakken, want zij komen dit toernooi niet meer in actie.
De FIFA maakte woensdag aan veertien scheidsrechters duidelijk dat zij moeten vertrekken van het WK. Poll deed zichzelf de das om door tijdens Kroatië-Australië Josip Simunic drie gele kaarten te geven. Ivanov kreeg de bons na een recordaantal kaarten uit te hebben gedeeld tijdens Portugal-Nederland.

Eerder had FIFA-preses Sepp Blatter al laten weten niet geheel tevreden te zijn met de arbitrage. 'Als we betere wedstrijden willen hebben, dan hebben we betere scheidsrechters nodig', liet hij aan duidelijkheid niets te wensen over in een interview.

De twaalf scheidsrechters die mogen blijven zijn: Toru Kamikawa (Jap), Coffi Codjia (Benin), Benito Archundia (Mexico), Horacio Elizondo (Arg), Jorge Larrionda (Uru), Mark Shield (Aus), Massimo Busacca (Zwi), Frank De Bleeckere (Bel), Luis Medina Cantalejo (Spa), Markus Merk (Dui), Lubos Michel (Slo), Roberto Rosetti (Ita).

De FIFA wees tegelijkertijd de vier scheidsrechters aan voor de kwartfinales. De Bleeckere krijgt Italië-Oekraïne, Michel fluit Duitsland-Argentinië, Elizondo leidt Engeland-Portugal en Medina Cantalejo moet Brazilië-Frankrijk in goede banen leiden.
... ik zeg niet dat het zo is maar het voelt wel zo ...
pi_39366679
Als De Bleeckere nu mag fluiten wordt die finale lastig.

Larrionda dan nu als hete tip. Of Merk, als Duitsland morgen struikelt.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 juni 2006 @ 20:21:45 #102
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_39366755
Jorge Larrionda (Uru), die Italie - VS floot mag ook blijven
  vrijdag 30 juni 2006 @ 19:51:03 #103
87120 At_Fundum
Zeg maar @
pi_39402769
Geen slechte wedstrijd gefloten vandaag door Michel, alleen het niet bestraffen van de schwalbe van Ballack (wel vrije trap geen gele kaart) een waanzinnige blunder, die een stempel op het toernooi kan drukken wanneer de duitsers ook de halve finale doorkomen en de duitse spelverdeler daarin een kaart oppikt
Atje zeggen is adje doen!
pi_39413080
De Bleeckere ook wel ok. Hopen op de finale voor hem.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  zaterdag 1 juli 2006 @ 00:59:12 #105
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_39413118
Toni scoorde in buitenspelpositie...
Wie zijn billen brandt, mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
pi_39413261
Da's de grensrechter z'n fout.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  zaterdag 1 juli 2006 @ 01:04:46 #107
pi_39413282
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 00:59 schreef Corksterr het volgende:
Er stond daar toch nog een verdediger ?
  zaterdag 1 juli 2006 @ 01:08:03 #108
16701 scanman01
Today's a good day
pi_39413391
quote:
Dat idee had ik ook al, maar de presentator had weer eens niets door.
Verder floot de scheids in beide wedstrijden weer duidelijk voor een bepaald land.
pi_39419633
De Bleeckere floot totaal niet tegen Oekraïne hoor. Hele goede match gefloten. Ook Michel maakte vrijwel geen fouten in de eerdere pot.

Zou opmerkelijk zijn als die de finale mogen fluiten, dat kan dan al hun vierde of vijfde duel worden geloof ik.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 1 juli 2006 @ 12:11:35 #110
16701 scanman01
Today's a good day
pi_39419696
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:08 schreef methodmich het volgende:
De Bleeckere floot totaal niet tegen Oekraïne hoor. Hele goede match gefloten. Ook Michel maakte vrijwel geen fouten in de eerdere pot.
Daar is niet iedereen het over eens. Ik ook niet. De scheids floot een flink aantal kleine overtredingen tégen Oekraine. Waren niet eens overtredingen. Andersom was dat nooit het geval.
Volgens mij was de tweede goal van Italie ook buitenspel trouwens.

En die Michel maakte een cruciale fout door de Argentijn wél geel te geven voor een zogenaamde schwalbe... en de schwalbe van Ballack werd helemaal niet bestraft. Daardoor loopt Ballack niet echt veel risico om de finale niet te mogen spelen. Dan was wél het geval als hij gewoon geel had gehad.
pi_39421239
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:11 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Daar is niet iedereen het over eens. Ik ook niet. De scheids floot een flink aantal kleine overtredingen tégen Oekraine. Waren niet eens overtredingen. Andersom was dat nooit het geval.
Volgens mij was de tweede goal van Italie ook buitenspel trouwens.

En die Michel maakte een cruciale fout door de Argentijn wél geel te geven voor een zogenaamde schwalbe... en de schwalbe van Ballack werd helemaal niet bestraft. Daardoor loopt Ballack niet echt veel risico om de finale niet te mogen spelen. Dan was wél het geval als hij gewoon geel had gehad.
Zo kan je echt achter elke wedstrijd wat gaan zoeken heh. Geen enkele scheidsrechter is immers feilloos.

Het is zeker zo dat er dit WK al enkele referees onvergeeflijk in de fout zijn gegaan, maar daarom moet er toch zo geen heksenjacht bij elke wedstrijd komen...
pi_39421364
quote:
2 X
pi_39438171
dat die dwaas cantalecho vandaag nog mocht fluiten
  zondag 2 juli 2006 @ 00:27:56 #114
pi_39438547
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 13:33 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

2 X
Niks van trouwens. Bij die 1ste goal staat hij net niet buitenspel , en bij die 2de goal was helemaal op de hoek van het veld die eerste verdediger die gedribbeld werd blijven hangen ...
  zondag 2 juli 2006 @ 11:51:29 #115
109194 Dubnobasswithmyheadman
Pardon My Freedom
pi_39445138
Wat mij betreft mogen De Bleeckere of Michel de finale fluiten. Prima scheidsrechters. Ook Rossetti vind ik het wel goed doen maar die heeft pech dat Italïe zo ver komt .

Wie is jullie favoriet voor de finale?
  zondag 2 juli 2006 @ 11:55:56 #116
87120 At_Fundum
Zeg maar @
pi_39445257
quote:
Op zondag 2 juli 2006 11:51 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Wie is jullie favoriet voor de finale?
Michel was en is volgens mij de enige kandidaat. Voldoende ervaring en een loopbaan die bekroond mag worden met de finale.
  zondag 2 juli 2006 @ 12:03:11 #117
17328 methodmich
Nummer 10
pi_39445416
Michel is nog jong genoeg toch, nog niet zo dat hij een mooi afscheid moet krijgen. Al verdient hij de finale wel, net als De Bleeckere, Larrionda en Elizondo.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 2 juli 2006 @ 12:05:47 #118
16701 scanman01
Today's a good day
pi_39445477
quote:
Op zondag 2 juli 2006 11:55 schreef At_Fundum het volgende:

[..]

Michel was en is volgens mij de enige kandidaat. Voldoende ervaring en een loopbaan die bekroond mag worden met de finale.
Was dat die vent die die Argentijn wel een kaart gaf voor een zogenaamde schwalbe... en Ballack voor een nog duidelijker schwalbe niet?
  zondag 2 juli 2006 @ 12:09:20 #119
87120 At_Fundum
Zeg maar @
pi_39445552
quote:
Op zondag 2 juli 2006 12:05 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Was dat die vent die die Argentijn wel een kaart gaf voor een zogenaamde schwalbe... en Ballack voor een nog duidelijker schwalbe niet?
Dat was zijn enige smetje zoals ik ook al eerder beschreef De scheidsrechters #2: drama troef ; maar als Ballack geen geel in de halve finale krijgt is daar ook geen probleem meer mee
  zondag 2 juli 2006 @ 12:41:34 #120
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_39446261
'Arbitrage in Duitsland de beste ooit'

30 juni 2006

De arbitrage op het WK in Duitsland is beter dan ooit geweest. Dat zei vrijdag Angel Maria Villar, hoofd van de scheidsrechterscommissie van de werelbond FIFA. Hij wierp beschuldigingen over het bedroevende niveau van de scheidsrechters verre van zich.

Villar meende dat in 90 procent van de wedstrijden in Duitsland gewoon goed is gefloten. "Er zijn veel minder ernstige blessures dan vier jaar geleden op het WK in Japan en Zuid-Korea. De meeste wedstrijden verlopen sportief", aldus Villar. Hij gaf een pluim aan de grensrechters. "Zij doen het goed; er zijn vaker doelpunten gemaakt omdat de assistent de vlag niet omhoog stak."

Hij kapittelde met zijn analyse ongevraagd zijn baas bij de FIFA, Joseph Blatter, en Franz Beckenbauer, de voorzitter van het organisatiecomité. Zij uitten de afgelopen week veel kritiek op de arbitrage. De Engelsman Graham Poll en de de Rus Valentin Ivanov kregen er publiekelijk van langs omdat ze zoveel gele en rode kaarten trokken.

"Natuurlijk zijn er fouten gemaakt. Dat is menselijk. Maar Poll en Ivanov zijn in mijn ogen nog altijd uitstekende scheidsrechters", zei Villar die ook voorzitter van de Spaanse voetbalbond is en oud-international. In zijn actieve carrière zag hij één keer een rode kaart. Dat was toen hij Johan Cruijff tijdens een wedstrijd in het gezicht sloeg.

zondag 2 juli 2006 @ 12:59:49 #121
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_39446740
quote:
Op zondag 2 juli 2006 12:41 schreef Nyrem het volgende:
'Arbitrage in Duitsland de beste ooit'

Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 juli 2006 @ 22:01:38 #122
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_39520549
morgen fluit LARRIONDA Jorge

die floot Italie - VS
  Trouwste user 2022 dinsdag 4 juli 2006 @ 22:09:51 #123
7889 tong80
Spleenheup
pi_39520833
Vanavond de eerste goede scheids.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_39522622
wooooooooooooooooooooot
pi_39522977
Geweldige scheidsrechter vandaag.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  woensdag 5 juli 2006 @ 10:21:59 #126
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_39532859
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 23:02 schreef kevin6188 het volgende:
Geweldige scheidsrechter vandaag.
hij deed het inderdaad meer dan prima, en hijvoelde de wedstrijd zeer goed aan.
Het kan dus wél
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  woensdag 5 juli 2006 @ 10:33:32 #127
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_39533133
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 10:21 schreef buzzer het volgende:

[..]
Het kan dus wél
Je zou het bijna vergeten

Dat het optreden van de scheids van gister als uitzonderlijk goed werd gezien zegt al genoeg over de arbitrage de rest van het toernooi..
  woensdag 5 juli 2006 @ 10:46:15 #128
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_39533478
als een scheids de wedstrijd aanvoelt geeft in mijn ogen aan dat het een goede scheids is !
256 goals !
pi_39543181
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:09 schreef tong80 het volgende:
Vanavond de eerste goede scheids.

Nee
Lobos Michel en die Duracell-Spanjaard waren ook goed.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 juli 2006 @ 17:54:34 #130
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_39579206
oracio Elizondo is aangesteld als scheidsrechter voor de WK-finale tussen Italië en Frankrijk, die zondagavond om 20.00 uur in Berlijn begint.

De 42-jarige Argentijn floot eerder de openingswedstrijd Duitsland-Costa Rica, het pouleduel Tsjechië-Ghana en in de kwartfinales Engeland-Portugal. Het duel om de 3de/4de plaats tussen Duitsland en Portugal staat zaterdagavond onder leiding van de Japanner Toru Kamikawa.
pi_39582635
Kamikawa?? Wat een rare keuze. Is dat politiek van Blatter om Azië achter zich te krijgen???
www.thuisuiteten.nl
pi_39584525
Die Jap, dat vind ik ook echt vrij bizar! Had hem dan aan die belg gegeven
  donderdag 6 juli 2006 @ 22:19:31 #133
7859 456
pi_39587317
Uniek dat een scheids zowel de eerste als de laatste wedstrijd fluit.
Goede keuze.
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 juli 2006 @ 00:18:05 #134
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_39677683
Elizondo floot heel erg goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: