tja goh waarom zijn er wetten, elke keer doe ik iets verkeerd doe word ik weer gearresteerd. Boehoe, waarom heeft Nederland een eigen identiteit, allemaal moeilijk en moet ik weer over nadenken.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 07:57 schreef BobbyB het volgende:
Kunnen ze niet gewoon alle taalpuristen neerschieten? Zij blij, wij blij, iedereen blij. Ga je maar eens afvragen welke achterlijke ambtenaar van ons belasting geld al die achterlijke regels heeft opgesteld voor de Nederlandsche taal. Je moet toch wel erg veel vrije tijd hebben en totaal niks anders te doen hebben wil je op zulke achterlijke domme regels komen. Waarom zijn die regels er? Om het leven moeilijker te maken, en om het nog moeilijker te maken komt er ook nog eens ieder jaar een live update.
Ga je mij nu aanvallen omdat JIJ zo'n taalzeikerd bent?!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 07:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ontzettende dilettant, houd liever op. Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Neem je handboek Nederlandse taal voor HBO-studenten nog eens door, of ga anders voor het serieuzere werk. Ik kan je de ANS aanraden.
Dit is nou typisch het verschil tussen taalpuristen en -kenners.![]()
![]()
Ik vind het verschil tussen regels bij een potje voetbal (even los van het feit dat dat ook kansloos is) en bijvoorbeeld de verkeersregels en andere wetten wel heel iets anders dan regels voor de taal.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 08:34 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
tja goh waarom zijn er wetten, elke keer doe ik iets verkeerd doe word ik weer gearresteerd. Boehoe, waarom heeft Nederland een eigen identiteit, allemaal moeilijk en moet ik weer over nadenken.![]()
Als jij er écht zo over denkt ben je wel heel simpel hoor. Ik ben zelf ook fan hoor daar niet van, maar misschien spreekt dit je meer aan, wat nou als iedereen bij een potje voetbal zijn eigen regels ging bedenken? Al klinkt het idee om alle scheidsrechters af te schieten nog niet eens zo verkeerd.
en het feit dat 99% van de jeugd te dode hersens heeft door breezah's en kutmuziek (hipflop, ruk&butt) om nog verder te kunnen komen dan VMBO.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:32 schreef Lucille het volgende:
Dit is nu een afspiegeling van de kwaliteit van de spelling in Nederland, met dank aan ons kwaliteitsonderwijs.
Wat ook leuk is dat heel veel mensen niet weten hoe je 'sowieso' schrijft.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:10 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Ik geef toe, ik maak zelf ook wel eens spelfouten, maar sommige gebruikers presteren het om gemiddeld twee spelfouten per woord te maken. De meest voorkomende fout die ik tegenkom is een spatie in een samentrekking. Hierdoor verandert vaak de betekenis van een zin. Ook weet niemand meer dat achter de derde persoon enkelfout een t moet komen en geen d.
Ik val dan eerder over zijn woord enkelfout.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:34 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Wat ook leuk is dat heel veel mensen niet weten hoe je 'sowieso' schrijft.![]()
Als je een paar woorden fout schrijft, dat is nog tot daar aan toe en niet zo'n groot probleem; als het structurele problemen zijn met vervoegingen en dergelijke, dan is het erg wel irritant en bovendien verwijtbaar.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:10 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Ik geef toe, ik maak zelf ook wel eens spelfouten, maar sommige gebruikers presteren het om gemiddeld twee spelfouten per woord te maken. De meest voorkomende fout die ik tegenkom is een spatie in een samentrekking. Hierdoor verandert vaak de betekenis van een zin. Ook weet niemand meer dat achter de derde persoon enkelfout een t moet komen en geen d.

Ach, zolang de eerste en laatste letter van het woord maar kloppen is het toch nog te lezen, niet?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:51 schreef kipknots het volgende:
Ach, zlonag de eretse en ltstaae lteetr van het worod maar kolpepn is het tcoh nog te lzeen, neit?
Iets irriteert je, of je ergert je aan ietsquote:Op maandag 26 juni 2006 20:42 schreef mirannie het volgende:
[..]
Haha, inderdaad. Als iets barst van de fouten, dan lees ik al niet eens verder. Kan me daar ook echt zwaar aan irriteren.
Laat mij zeiken over mijn vakgebied. Als jij je nou bezighoudt met jouw zaken, dan komt alles goed.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:19 schreef Tique3 het volgende:
Ga je mij nu aanvallen omdat JIJ zo'n taalzeikerd bent?!
Das dan lekker dom! Ondanks dat sommige teksten taalfouten bevatten, staat er desondanks toch vaak wel nuttige informatie in de tekst.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:42 schreef mirannie het volgende:
Haha, inderdaad. Als iets barst van de fouten, dan lees ik al niet eens verder. Kan me daar ook echt zwaar aan irriteren.
Onzin. Een paar magere fouten is niet erg, daar lees je wel overheen. Teveel grove fouten verstoren het woord- en zinsbeeld, waardoor de inhoud minder (of helemaal niet) overkomt.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:32 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Das dan lekker dom! Ondanks dat sommige teksten taalfouten bevatten, staat er desondanks toch vaak wel nuttige informatie in de tekst.![]()
Af en toe gaan er bij mij ook weleens wat d's en t's fout, maar over het algemeen post ik vaak nuttige dingen. Maar ja, als iemand mij daarop gaat afrekenen, vervolgens niet verder leest en mij dom noemt, tja!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:46 schreef Ringo het volgende:
[..]
Onzin. Een paar magere fouten is niet erg, daar lees je wel overheen. Teveel grove fouten verstoren het woord- en zinsbeeld, waardoor de inhoud minder (of helemaal niet) overkomt.
Je daar aan ergeren, heeft niets met taalpurisme te maken.
Een verzorgde spelling, grammatica en typografie zijn basisvoorwaarden voor een leesbare tekst.
Ik maak ook wel eens taalfouten, maar ik ben dan ook geen neerlandici..quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:40 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Iets irriteert je, of je ergert je aan iets
Ja ik ben zwakbegaafdquote:Op maandag 26 juni 2006 21:03 schreef Kindervriend het volgende:
[..]
Je bent zwakbegaafd? Wat vinden je ouders er van?
quote:Op maandag 26 juni 2006 21:05 schreef destrovel het volgende:
[..]
Die vinden het normaal, omdat ze zelf ook zo zijn![]()
Overdrijven is ook een vak! Ik kom op Fok nooit zulke extreme fouten tegen zoals je die nu maakt!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:48 schreef Ringo het volgende:
Tog is het mesgien wel een beedje vreemt dad mense die vil spelfouten maken nied serieus worden genomen.
Jaja!Jij schrijft gewoon zoals je praat in b.v. de achterhoek en dan denk je dat ik in Almere dat dan kan lezen??quote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:29 schreef BobbyB het volgende:
Als we gewoon schrijven zoals we het zeggen dan hoeft het allemaal helemaal niet zo moeilijk te zijn. Dan hoeft niemand zich te storen aan fouten en hoeft niemand moeilijk te doen tijdens het opstellen van een broef.
Neerlandicus..?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:23 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
Ik maak ook wel eens taalfouten, maar ik ben dan ook geen neerlandici..
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:23 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
Ik maak ook wel eens taalfouten, maar ik ben dan ook geen neerlandici..
Voor sommige mensen moet je ook daadwerkelijk alles uitspellen. Uiteraard bedoel ik niet in dialect, maar gewoon A(B)N.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:35 schreef LowJoe het volgende:
[..]
Jaja!Jij schrijft gewoon zoals je praat in b.v. de achterhoek en dan denk je dat ik in Almere dat dan kan lezen??
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |