wie ben jij eigenlijk?quote:Op maandag 26 juni 2006 22:08 schreef Tique3 het volgende:
Hey, ik ben hier de taalpurist niet hoor, het boeit me niet dat ik spelfouten maak. Vooral niet op internetIk wijs alleen de taalpuristen op hun fouten.
Zo kunnen ze tenminste zien dat ze zelf ook niet zo goed zijn als ze denken.
Vind ik wel, hij zegt (of maakt een redenatie) dat mensen met spelfouten niet serieus te nemen zijn. Dat vind ik een drogredenering!quote:Op maandag 26 juni 2006 22:18 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het is niet eens een redenering, en dus al zeker geen drogredenering.
Ik vind je vooral irritant. En we begrijpen je punt nu wel.quote:Op maandag 26 juni 2006 22:22 schreef Tique3 het volgende:
Ik ben gewoon een of andere student die zijn tijd wil verdoen op een forum en daardoor gestoord wordt door mislukte taalpuristen![]()
Personen zoals jou dus.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:18 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik vind spelfouten wel makkelijk. Weet je meteen wie je niet serieus hoeft te nemen.
quote:Op maandag 26 juni 2006 22:39 schreef Nee het volgende:
[..]
Personen zoals jou dus.
Het niet volledig kunnen beheersen van de Nederlandse taal zegt vrij weinig over de persoon in kwestie.
Heb je weer zo'n taalpurist.quote:Op maandag 26 juni 2006 22:48 schreef Ringo het volgende:
Goed en foutloos schrijven, een kwestie van beschaving. Ga alsjeblieft niet lullen in de trant van 'je begrijpt toch wat ik bedoel'; kom liever met een fatsoenlijke verklaring waarom je zoveel fouten maakt. En bij gebrek daaraan: probeer er wat aan te doen.![]()
Wil niet zeggen dat je op elke slak of slot-d zoud moed leggen, maar toch. Ik zie graag teksten die een goede opleiding verraden.
respect en begrip, dat is belangrijker dan jouw taalpurisme.quote:Op maandag 26 juni 2006 22:48 schreef Ringo het volgende:
Goed en foutloos schrijven, een kwestie van beschaving. Ga alsjeblieft niet lullen in de trant van 'je begrijpt toch wat ik bedoel'; kom liever met een fatsoenlijke verklaring waarom je zoveel fouten maakt. En bij gebrek daaraan: probeer er wat aan te doen.![]()
Wil niet zeggen dat je op elke slak of slot-d zoud moed leggen, maar toch. Ik zie graag teksten die een goede opleiding verraden.
quote:Op maandag 26 juni 2006 22:56 schreef Aarde het volgende:
[..]
respect en begrip, dat is belangrijker dan jouw taalpurisme.
sommige mensen hebben nederlands niet als eerste taal
anderen hebben een andere handicap waardoor de nederlanse taal hen moeilijkt bekomt
wat geeft jou het idee dat al die mensen dom zijn?
weet je wat suf is
generaliseren
![]()
Respect en begrip? ik ben neerlandicus, geen maatschappelijk werker.quote:Op maandag 26 juni 2006 22:56 schreef Aarde het volgende:
<knip>
quote:Op maandag 26 juni 2006 23:13 schreef Tique3 het volgende:
Speciaal linkje voor Ringo
Dat is een link naar het LOI, kan je een cursus nederlands doen aangezien je zoveel fouten maakt als taalpurist.
Zie het niet als belediging, ik wil je alleen niet in de waan laten dat je geen fouten maakt
Ik maak geen fouten, behalve als ik daar zin in heb.quote:Op maandag 26 juni 2006 23:13 schreef Tique3 het volgende:
Dat is een link naar het LOI, kan je een cursus nederlands doen aangezien je zoveel fouten maakt als taalpurist.
Zie het niet als belediging, ik wil je alleen niet in de waan laten dat je geen fouten maakt
tuurlijk....... whatever makes you happy!quote:Op maandag 26 juni 2006 23:21 schreef Ringo het volgende:
Ik maak geen fouten, behalve als ik daar zin in heb.
iedereen maakt fouten, op meerdere nivo's vaak. alhoewel jij waarschijnlijk goed op de hoogte bent van de regels der nederlandse taal, en deze gespannen probeert toe te passen (een taalfout van een neerlandicus is natuurlijk wel erg foutquote:Op maandag 26 juni 2006 23:21 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik maak geen fouten, behalve als ik daar zin in heb.
Maar blijkbaar zie jij het als een zegen om met een gebrek aan opleiding te kunnen pronken.
![]()
Spoor ze op, en toon ze mij, inspector Gadget.quote:Op maandag 26 juni 2006 23:24 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
tuurlijk....... whatever makes you happy!![]()
Exit Stage Rightquote:Op maandag 26 juni 2006 23:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Spoor ze op, en toon ze mij, inspector Gadget.
Zoveel gefrustreerd mbo'isme maakt me namelijk een beetje moedeloos.
arghquote:
Alleen als ik dronken ben, of anderszins gedrogeerd.quote:Op maandag 26 juni 2006 23:25 schreef Aarde het volgende:
[..]
iedereen maakt fouten, op meerdere nivo's vaak. alhoewel jij waarschijnlijk goed op de hoogte bent van de regels der nederlandse taal, en deze gespannen probeert toe te passen (een taalfout van een neerlandicus is natuurlijk wel erg fout) ben ik er van overtuigd dat het soms toch gebeurt, zelf bij jou.
![]()
niks mis mee. lief dat je mijn tekst niet verbeterdequote:Op maandag 26 juni 2006 23:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Alleen als ik dronken ben, of anderszins gedrogeerd.
Daar gaat het ook helemaal niet om. Als je taal gebruikt, doe je dat zorgvuldig. Ik snap best dat er mensen zijn die moeite hebben met spellen/grammatica/formuleren. Maar ga er niet voetstoots van uit dat 'we wel begrijpen wat je bedoelt'.
Rekenen is ook geen kwestie van een natte vinger. Waarom taal wel?
Ik ga overigens niet 'gespannen' met taal om, het is voor mij gewoon een hoog spel. En dat dient hoog gespeeld.
Dan moet je ook eerlijk zijn en ze benoemen.quote:Op maandag 26 juni 2006 23:36 schreef Tique3 het volgende:
Ringo speel dat spel dat alsjeblieft alleen als je daar de vaardigheid voor bezit want dat doe je blijkbaar niet.
Ik zie 5 fouten in je vorige post.
quote:Alleen als ik dronken ben, of anderszins gedrogeerd.
Daar gaat het ook helemaal niet om. Als je taal gebruikt, doe je dat zorgvuldig. Ik snap best dat er mensen zijn die moeite hebben met spellen/grammatica/formuleren. Maar ga er niet voetstoots van uit dat 'we wel begrijpen wat je bedoelt'.
Rekenen is ook geen kwestie van een natte vinger. Waarom taal wel?
Ik ga overigens niet 'gespannen' met taal om, het is voor mij gewoon een hoog spel. En dat dient hoog gespeeld.
Please correct me if i'm wrong.quote:Alleen als ik dronken ben, of anderszins gedrogeerd.
Daar gaat het ook helemaal niet om. Als je taal gebruikt, dan doe je dat zorgvuldig. Ik snap best dat er mensen zijn die moeite hebben met spellen, grammatica en het formuleren van zinnen. Maar ga er niet voetstoots van uit dat 'we wel begrijpen wat je bedoelt'.
Rekenen is ook geen kwestie van natte vingerwerk. Waarom is taal dat wel?
Ik ga overigens niet 'gespannen' met taal om, het is voor mij gewoon een hoog spel een dat dient hoog gespeeld te worden.
wat's kebeurt!quote:Op maandag 26 juni 2006 23:53 schreef Tique3 het volgende:
Dank je, weer wat geleerd.
Ik wist het niet zeker dus heb ik het zo neergezet.
Zeker weten Aarde
i know ... ti's alleen zo fijn om het bevestigd te krijgenquote:
quote:Op maandag 26 juni 2006 23:43 schreef Tique3 het volgende:
Please correct me if i'm wrong.
(1) 'dan' is niet noodzakelijk.quote:Alleen als ik dronken ben, of anderszins gedrogeerd.
Daar gaat het ook helemaal niet om. Als je taal gebruikt, dan (1) doe je dat zorgvuldig. Ik snap best dat er mensen zijn die moeite hebben met spellen, grammatica en het formuleren van zinnen (2). Maar ga er niet voetstoots van uit dat 'we wel begrijpen wat je bedoelt'.
Rekenen is ook geen kwestie van natte vingerwerk (3). Waarom is taal dat wel? (4)
Ik ga overigens niet 'gespannen' met taal om, het is voor mij gewoon een hoog spel een dat dient hoog gespeeld te worden.(5)
aj ... 1-1?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
[..]
(1) 'dan' is niet noodzakelijk.
Als je moe bent, (dan) ga je naar bed.
(2) 'formuleren' is duidelijk genoeg. Ik neem niet aan dat we het hier over het formuleren van appeltaarten hebben.
(3) mwah, het is een vrije variant van jouw formulering. Overigens gebruikt omdat ik twijfelde aan de juiste spelling; ik dacht (denk) dat het natte-vingerwerk is, maar zeker weten doe ik dat niet.
(half puntje)
(4) niks ervan, elliptische zinsconstructie. Hartstikke goed.
(5) hulpwerkwoord-deletie in passieve zinsconstructies. Niet gebruikelijk maar wel correct. (Sorry, maar dat moet gezegd.) Ten gunste van de zinsritmiek, misschien ook dialectgebonden, zal het eens uitzoeken.
Overigens vind ik dit een typisch staaltje mierenneuken, daarom ook mijn drang jouw 'foutenlijst' te weerleggen. Niet wat ik versta onder 'hoog spel'. Het gaat mij er meer om dat je je eigen formuleerstijl bijschaaft en aanscherpt, simpelweg met het doel om mooie zinnen te maken, die ook inhoudelijk kloppen.
Iets anders dan als een ADHD'er met een rode pen aan de gang, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ontzettende dilettant, houd liever op. Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Neem je handboek Nederlandse taal voor HBO-studenten nog eens door, of ga anders voor het serieuzere werk. Ik kan je de ANS aanraden.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 06:19 schreef Tique3 het volgende:
(2) Ik snap best dat er mensen zijn die moeite hebben met spellen
Ik snap best dat er mensen zijn die moeite hebben met grammatica
Ik snap best dat er mensen zijn die moeite hebben met formuleren.
Het formuleren van wat? Onvolledige zin!
(3) Dat je twijfelde aan iets wil nog niets veranderen dat je het verkeerd toegepast hebt
(5) Zou ik nog maar eens goed opzoeken inderdaad.
Wat betreft ADHD'er met een rode pen, ga eens even kijken naar je eigen gedrag, dit is namelijk wat ik hier geïmiteerd heb.
2-1?
Het lijkt me dat er nu genoeg gezegd is hierover. Ik zou je functie als taalpurist hier maar opgeven. Het punt is dat ik hier niets te verliezen heb gehad en jij wel.
Naar mijn mening heb je dat dan ook goed verloren...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |