Op dit forum stemt 80% LPF.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:16 schreef switchboy het volgende:
Tja, dat heb je hé, zo op een forum waar iedereen zomaar kan posten. Een tip: Negeer het. Als je je eraan gaat ergeren is het alleen maar slecht voor je.
Oplossing: Bouw een Fok! Spellingscontrole ©® in Replique
ik heb juist de eigenschap dingen aan elkaar te schrijven, terwijl dit niet hoortquote:Op maandag 26 juni 2006 20:10 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Ik geef toe, ik maak zelf ook wel eens spelfouten, maar sommige gebruikers presteren het om gemiddeld twee spelfouten per woord te maken. De meest voorkomende fout die ik tegenkom is een spatie in een samentrekking. Hierdoor verandert vaak de betekenis van een zin. Ook weet niemand meer dat achter de derde persoon enkelfout een t moet komen en geen d.
quote:Op maandag 26 juni 2006 20:23 schreef zoalshetis het volgende:
komt door de lagere montessori school
herkenbaar?quote:
Ah, je schrijft brood normaal, dus zonder dt of td, dus zo erg zal het niet zijn..quote:Op maandag 26 juni 2006 20:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
<snip>
ik heb een groot gebrek aan basale taalvaardigheden en dat terwijl ik gekozen heb om met schrijven mijn brood te verdienen![]()
Met spatie in samentrekking bedoel ik dat er dan bijvoorbeeld wordt geschreven: samen trekking. Soms krijg ik het idee dat hier mensen uit Verweggistan in hun eigen taal schrijven en dit door een vertaalmachine halen.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Foutieve samentrekking met spatie, gok ik.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:26 schreef zoalshetis het volgende:
herkenbaar?
Dat klopt, maar ik was er te laat bij om nog met spatie te registreren.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:26 schreef Hyperdude het volgende:
Kansloze dertiger is toch ook niet met een streepie?![]()
quote:Op maandag 26 juni 2006 20:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Foutieve samentrekking met spatie, gok ik.
Ik bedoelde eigenlijk: waarom 'montessori' en 'school' los van elkaar?quote:
Haha, inderdaad. Als iets barst van de fouten, dan lees ik al niet eens verder. Kan me daar ook echt zwaar aan irriteren.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:18 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik vind spelfouten wel makkelijk. Weet je meteen wie je niet serieus hoeft te nemen.
Als je zo loopt te zeiken dan ben je ook wel een kansloze lul dat je niet ff de spellingsregels uit gaat leggen zodat de mensen het in het vervolg wel goed kunnen doen.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:10 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Ik geef toe, ik maak zelf ook wel eens spelfouten, maar sommige gebruikers presteren het om gemiddeld twee spelfouten per woord te maken. De meest voorkomende fout die ik tegenkom is een spatie in een samentrekking. Hierdoor verandert vaak de betekenis van een zin. Ook weet niemand meer dat achter de derde persoon enkelfout een t moet komen en geen d.
Jij slaat de spijker op zijn kop!quote:Op maandag 26 juni 2006 20:36 schreef Aarde het volgende:
hout je smerige wafel ransige nasi!!!
quote:Op maandag 26 juni 2006 20:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Mensen die geen hoofdletters typen zijn gewoon luile Word-gebruikers! Echt belachelijk dat tekstverwerkers dat moeten overnemen...
Nou sorry, maar er zullen heus wel mensen sylectisch zijn hoor, maar echt niet zoveel als dat je hier af en toe zou denken. Een foutje is menselijk, maar met regelmaat zie je tekstjes waar zoveel misgaat, dat je je echt afvraagt of ze uberhaupt op school hebben gezeten.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:49 schreef Aarde het volgende:
als je mensen niet serieus neemt enkel omdat ze spelfouten maken ben je diep sneu
Op nu.nl staan ook regelmatig spelfouten, als je het bericht een kwartier later leest is het meestal verbeterd. Ik had ook eens een bedelbrief, zogenaamd van Greenpeace in de bus. Een gekopieerd A4-tje vol met spelfouten en een verzoek om een bedrag te storten. Ik heb op de website van Greenpeace zelf gekeken, die hadden een ander rekeningnummer, toen ben ik met dat vodje naar de politie gegaan. Ik weet niet of die er nog wat mee gedaan hebben.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:42 schreef mirannie het volgende:
[..]
Haha, inderdaad. Als iets barst van de fouten, dan lees ik al niet eens verder. Kan me daar ook echt zwaar aan irriteren.
Maar het zal met de tijd nog veel erger worden. Mensen die nu van de middelbare school afkomen zijn alleen nog maar goed in het zogenaamde msn taaltje.
Overigens is het niet alleen op fok. Zag net een advertentie op marktplaats vol spelfouten en bijna zonder leestekens of alinea's. Niet te volgen gewoon.
waarschijnlijk hebben ze geld gestortquote:Op maandag 26 juni 2006 20:51 schreef kansloze_dertiger het volgende:
[..]
Op nu.nl staan ook regelmatig spelfouten, als je het bericht een kwartier later leest is het meestal verbeterd. Ik had ook eens een bedelbrief, zogenaamd van Greenpeace in de bus. Een gekopieerd A4-tje vol met spelfouten en een verzoek om een bedrag te storten. Ik heb op de website van Greenpeace zelf gekeken, die hadden een ander rekeningnummer, toen ben ik met dat vodje naar de politie gegaan. Ik weet niet of die er nog wat mee gedaan hebben.
Ik heb een abonnement op het Brabants Dagblad, maar daar word je ook niet vrolijk van, zeg. Godverdomme, daar zitten echt een stel analfabeten op de redactie. Er is werkelijk geen artikel zonder grammaticale fout.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:51 schreef kansloze_dertiger het volgende:
[..]
Op nu.nl staan ook regelmatig spelfouten, als je het bericht een kwartier later leest is het meestal verbeterd. Ik had ook eens een bedelbrief, zogenaamd van Greenpeace in de bus. Een gekopieerd A4-tje vol met spelfouten en een verzoek om een bedrag te storten. Ik heb op de website van Greenpeace zelf gekeken, die hadden een ander rekeningnummer, toen ben ik met dat vodje naar de politie gegaan. Ik weet niet of die er nog wat mee gedaan hebben.
triest hequote:Op maandag 26 juni 2006 20:55 schreef DeRCT14 het volgende:
Zeiktopic btw, gaat het niet over alto's, gothics of emo's, nazi's, gangstahs, breezah, talpa, rokers, gaat het wel over spelfouten!!
Dat krijg je op een forum met allerlei onderwerpen. Dan gaat het nog wel es ergens over, of nergens over.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:55 schreef DeRCT14 het volgende:
Zeiktopic btw, gaat het niet over alto's, gothics of emo's, nazi's, gangstahs, breezah, talpa, rokers, gaat het wel over spelfouten!!
quote:Ik geef toe, ik maak zelf ook wel eens spelfouten, maar sommige gebruikers presteren het om gemiddeld twee spelfouten per woord te maken.
En jij presteert het ook nog eens, want het is enkelvoud. Met een V en een D dus.quote:Ook weet niemand meer dat achter de derde persoon enkelfout een t moet komen en geen d.
Je bent zwakbegaafd? Wat vinden je ouders er van?quote:Op maandag 26 juni 2006 21:02 schreef super-muffin het volgende:
Ik heb een spelling checker in m'n browser
Die vinden het normaal, omdat ze zelf ook zo zijnquote:Op maandag 26 juni 2006 21:03 schreef Kindervriend het volgende:
[..]
Je bent zwakbegaafd? Wat vinden je ouders er van?
Spellingscontrole heb je vrijwel nooit wat aan bij samentrekkingsfouten, omdat de samentrekking vaak uit twee goede Nederlandse woorden bestaat.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:16 schreef switchboy het volgende:
Oplossing: Bouw een Fok! Spellingscontrole ©® in Replique
quote:Op maandag 26 juni 2006 21:02 schreef destrovel het volgende:
[..]
[..]
En jij presteert het ook nog eens, want het is enkelvoud. Met een V en een D dus.
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |