Euh, bedoel je niet "Battle of evermore"?quote:Op maandag 26 juni 2006 17:16 schreef schaap001 het volgende:
10. Led Zeppelin (Robert Plant + Sandy Denny) - Going To California
Marco Borsato & Do - Voorbijquote:Op maandag 26 juni 2006 18:18 schreef Megalomaniac het volgende:
10. Marco Borsato & Trijntje Oosterhuis - Wereld Zonder Jou
+10 Orgineelquote:Op maandag 26 juni 2006 19:58 schreef apestaartje het volgende:
[..]
(Vreselijke nummers, maar ja, het zijn duetten, en zo is het rijtje nummers met Marco Borsato + een op dat moment trendy zangeres compleet.)
Ik ook.quote:
Can't take my eyes off youquote:Op maandag 26 juni 2006 18:05 schreef Pharell het volgende:
Gerard Joling & Tatjana - (naam is me ff ontschoten)
Hmmm deze was ik vergeten... kan ik die inwisselen voor de laatste in mijn lijstje o edele spelleider?quote:Op maandag 26 juni 2006 23:16 schreef Tourniquet het volgende:
Nick Cave & Kylie Minogue - Where The Wild Roses Grow
http://en.wikipedia.org/wiki/Sandy_Dennyquote:Op maandag 26 juni 2006 17:46 schreef OutKast het volgende:
[..]
Euh, bedoel je niet "Battle of evermore"?
Ja inderdaad dusquote:Op maandag 26 juni 2006 17:46 schreef OutKast het volgende:
[..]
Euh, bedoel je niet "Battle of evermore"?
Ja hoor: toe maar!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 07:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
Hmmm deze was ik vergeten... kan ik die inwisselen voor de laatste in mijn lijstje o edele spelleider?![]()
Toch niet echt een duet?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:26 schreef chansadres het volgende:
19. Acda & de Munnik - Het regent zonnestralen
Daar ligt ook net het punt. Het is een duet maar gespeeld door 2 zangers die samen een band vormen. Is het dan een duet. Ik twijfelde ook en heb hem maar onderaan mijn lijst neer gezet. Maar ik denk wel dat het een duet is want ze zingen "na elkaar".quote:
Uhm, dan zijn bepaalde Beatles-nummers ook duetten... Of boyband-tracks. Tsja, typisch zo'n geval van waar je de grens moet leggen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:47 schreef chansadres het volgende:
[..]
Daar ligt ook net het punt. Het is een duet maar gespeeld door 2 zangers die samen een band vormen. Is het dan een duet. Ik twijfelde ook en heb hem maar onderaan mijn lijst neer gezet. Maar ik denk wel dat het een duet is want ze zingen "na elkaar".
Idem dan voor Simon & Garfunkel die ik hier al een paar keer voorbij zag komen. In de OP staat ook dat zulke dueten zo veel mogelijk moeten worden gemeden "tenzij je het écht niet over je hart kunt verkrijgen om ze uit de top tien te laten."quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:54 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Uhm, dan zijn bepaalde Beatles-nummers ook duetten... Of boyband-tracks. Tsja, typisch zo'n geval van waar je de grens moet leggen.
Klopt. Band Aid is natuurlijk helemaaaal geen duet. Maar ik ben op zoek naar geslaagde, muzikale gelegenheidssamenwerkingen: vokaal graag. Maar 'duet' hoef niet àl te streng gezien te worden: daarom staat Rod Stewart + Sting + Bryan Adams ("All For Love') ook als voorbeeld in de OP. Herman Brood + Linda, Roos en Jessica ('Eternal Flame') kan wat mij betreft ook.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:02 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Idem dan voor Simon & Garfunkel die ik hier al een paar keer voorbij zag komen. In de OP staat ook dat zulke dueten zo veel mogelijk moeten worden gemeden "tenzij je het écht niet over je hart kunt verkrijgen om ze uit de top tien te laten."![]()
Band Aid uit de openingspost valt trouwens niet echt onder een duet, dus die vind ik vreemder.
Dank u voor de opheldering: Dan streep ik Acda & De Munnik door maar Simon & Garfunkel kan ik echt niet over mijn hart krijgenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:19 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Klopt. Band Aid is natuurlijk helemaaaal geen duet. Maar ik ben op zoek naar geslaagde, muzikale gelegenheidssamenwerkingen: vokaal graag. Maar 'duet' hoef niet àl te streng gezien te worden: daarom staat Rod Stewart + Sting + Bryan Adams ("All For Love') ook als voorbeeld in de OP. Herman Brood + Linda, Roos en Jessica ('Eternal Flame') kan wat mij betreft ook.
Maar ik zou -hoe goed ook ze ook zijn- Acda en de Munnik en Simon en Garfunkel enzo liever niet zien ("tenzij je het écht niet over je hart kunt verkrijgen om ze uit de top tien te laten."). Anders krijg je allemaal lijsten vol met acts die standaard al een duo zijn.
Ok dan is het duidelijkquote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:19 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Klopt. Band Aid is natuurlijk helemaaaal geen duet. Maar ik ben op zoek naar geslaagde, muzikale gelegenheidssamenwerkingen: vokaal graag. Maar 'duet' hoef niet àl te streng gezien te worden: daarom staat Rod Stewart + Sting + Bryan Adams ("All For Love') ook als voorbeeld in de OP. Herman Brood + Linda, Roos en Jessica ('Eternal Flame') kan wat mij betreft ook.
Maar ik zou -hoe goed ook ze ook zijn- Acda en de Munnik en Simon en Garfunkel enzo liever niet zien ("tenzij je het écht niet over je hart kunt verkrijgen om ze uit de top tien te laten."). Anders krijg je allemaal lijsten vol met acts die standaard al een duo zijn.
Die is toch nooit officieel uitgebracht? Volgens mij issie nooit verder gekomen dan 'vaag demootje'. Anyway, tis wel een K*Tnummer!!! Dus hoe KUN je em uberhaupt toevoegen?! xD LOLquote:Op dinsdag 27 juni 2006 08:09 schreef Hapertje het volgende:
Madonna & Prince - Love Song
Staat gewoon op Like a prayer uit 1989.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:52 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Die is toch nooit officieel uitgebracht? Volgens mij issie nooit verder gekomen dan 'vaag demootje'.
Dan vindt ik Private Emotions met Meja een stuk mooier...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:05 schreef Sud het volgende:
Ricky Martin + Christina - Nobody wants to be lonely
Iddquote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:02 schreef Frollo het volgende:
[..]
Staat gewoon op Like a prayer uit 1989.
Nee hoor!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:12 schreef dwerg het volgende:
Ik zie dat iedereen Nick Cave & Kylie Minogue alweer vergeten is.
Beter kijken want ik weet dat hij zeker een paar keer genoemd isquote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:12 schreef dwerg het volgende:
Ik zie dat iedereen Nick Cave & Kylie Minogue alweer vergeten is.
Hmja. Stond al een paar keer op de eerste pagina. Ik ben al net zo slecht als de mensen die de openingspost gewoon niet lezen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:31 schreef chansadres het volgende:
Beter kijken want ik weet dat hij zeker een paar keer genoemd is
Daar ben ik al een tijd naar op zoekquote:Op dinsdag 27 juni 2006 08:09 schreef Hapertje het volgende:
Madonna & Prince - Love Song
Mooi lijstje, Berkery!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:58 schreef Berkery het volgende:
Ik kan er nog lang op zitten, veel mooier wordt ie niet:
Dank, dank.quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:10 schreef Frollo het volgende:
[..]
Mooi lijstje, Berkery!
Veel van je duetten ken ik niet eens, maar de individuele artiesten natuurlijk wel, dus ik heb weer wat te zoeken!
Nou, deze:quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:06 schreef Berkery het volgende:
Dank, dank.
Welke nummers ken je niet, vraag ik mij dan af?
En Alice in Chains staat bij de C?quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:13 schreef Frollo het volgende:
Catherine Wheel is bij onze bieb trouwens gelabeld als 'Wheel, Catherine' en staat dus bji de 'W'.
Mmm... waarschijnlijk ken ik het nummer wel maar wist ik niet dat van deze twee heren was.quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:15 schreef cafca het volgende:
Gary Moore & Phil Lynott - Out In The Fields was trouwens volgens mij best wel een redelijke MTV / Music Box hit indertijd...
1986 dacht ik, anders 85.... beetje pre-mtv voor het grootste deel van Nederlandquote:Op woensdag 28 juni 2006 16:15 schreef cafca het volgende:
Gary Moore & Phil Lynott - Out In The Fields was trouwens volgens mij best wel een redelijke MTV / Music Box hit indertijd...
Hij kwam weleens op Sky Channel bij Monsters of Rock met Mick Wall !quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:27 schreef ranja het volgende:
[..]
1986 dacht ik, anders 85.... beetje pre-mtv voor het grootste deel van Nederland
kan kloppen, het begin van het MTV/Music Box/Sky Channel tijdperk als ik het me goed herinnerquote:Op woensdag 28 juni 2006 16:27 schreef ranja het volgende:
[..]
1986 dacht ik, anders 85.... beetje pre-mtv voor het grootste deel van Nederland
Sky channel heb ik geloof ik nooit gehad in de 80s. Eerste zender die er wat op leek was Super Channel maar dan ook pas vanaf 1987 of 88 denk ik.quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:28 schreef schaap001 het volgende:
Hij kwam weleens op Sky Channel bij Monsters of Rock met Mick Wall !
Dat zijn gewoon mooie nummersquote:1. Smithereens + Suzanne Vega - In a Lonely Place
2. PJ Harvey + Nick Cave - Henry Lee
3. This Mortal Coil - You and your sister
5. Catherine Wheel + Tanya Donnely - Judy staring at the sun
8. Emmylou Harris + Gram Parsons - Love Hurts
Da's een vrolijke Exploited-medleyquote:9. Slayer + Ice-T - Disorder
Die heb ik ooit ergens van het WWW geplukt, geen idee wie Holly Beeth Vincent isquote:Joey Ramone w. Holly Beth Vincent - I Got You Babe
Niet echt top 10 materiaal maar wel aardig.quote:Jesus & Mary Chain + Hope Sandoval - Sometimes Always
Meligquote:Ozzy Osbourne & Miss Piggy - Born to be wild
Met Sky Channel begon het allemaal, volgens mij in 85...niet lang daarna kregen we Music Box óf MTVquote:Op woensdag 28 juni 2006 16:34 schreef ranja het volgende:
[..]
Sky channel heb ik geloof ik nooit gehad in de 80s. Eerste zender die er wat op leek was Super Channel maar dan ook pas vanaf 1987 of 88 denk ik.
ontopic: ik heb m'n top 3 al, verder ben ik bezig met een shortlist om niet te snel iets te vergeten. Shortlist staan nu iets van 15 op. Blijkbaar ben ik niet zo'n duet liefhebber
Zeer toffe lijst, Mich. Ik ga er snel ook eens voor zitten.quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:03 schreef methodmich het volgende:
1. Tindersticks & Ann Magnuson - Buried Bones
2. Ryan Adams & Emmylou Harris - Oh My Sweet Carolina
3. Nick Cave & PJ Harvey - Henry Lee
4. Gram Parsons & Emmylou Harris - Love Hurts
5. Belle & Sebastian featuring Monica Queen - Lazy Line Painter Jane
6. CocoRosie & Antony - Beautiful Boyz
7. Calexico & Marianne Dissard - Ballad Of Cable Hogue
8. Gorki & Tom Barman - Ik Ben Aanwezig
9. Mauro & Carol van Dyk - Everybody's Friend
10. Lilium with Kal Cahoone & Tom Barman - Sorry
Geen liedje van Ron Sexsmith?quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:03 schreef methodmich het volgende:
1. Tindersticks & Ann Magnuson - Buried Bones
2. Ryan Adams & Emmylou Harris - Oh My Sweet Carolina
3. Nick Cave & PJ Harvey - Henry Lee
4. Gram Parsons & Emmylou Harris - Love Hurts
5. Belle & Sebastian featuring Monica Queen - Lazy Line Painter Jane
6. CocoRosie & Antony - Beautiful Boyz
7. Calexico & Marianne Dissard - Ballad Of Cable Hogue
8. Gorki & Tom Barman - Ik Ben Aanwezig
9. Mauro & Carol van Dyk - Everybody's Friend
10. Lilium with Kal Cahoone & Tom Barman - Sorry
Ik vind die met Ane Brun anders bijzonder fraai.quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:06 schreef methodmich het volgende:
Ron heeft geen echt bijzondere duetten vind ik. De plaat met Don Kerr tel ik dan niet echt mee. Die drie noten van Chris Martin op Gold In Them Hills maken het nummer niet beter dan het origineel.
Het gaat er dan ook om wat iedereen's favorieten zijn, niet om zoveel mogelijk verschillende op te noemenquote:Op woensdag 28 juni 2006 17:28 schreef MeneerTim het volgende:
Een beetje een eenzijdig topic. Er worden veel dezelfde nummers genoemd.
Ik vind Ane Brun niks, dus dat kan een verklaring zijn.quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:28 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik vind die met Ane Brun anders bijzonder fraai.
Tsja dat is waar, maar dan ziet iedereen wel erg op een lijn.quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:31 schreef ranja het volgende:
[..]
Het gaat er dan ook om wat iedereen's favorieten zijn, niet om zoveel mogelijk verschillende op te noemen
Ik heb wel een andere van Swing when you're winning, mag dat ook?quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:28 schreef MeneerTim het volgende:
Een beetje een eenzijdig topic. Er worden veel dezelfde nummers genoemd. Ik mis, uit mijn hoofd:
Robbie Williams en Jane Horrocks - Things
Something Stupid is ook erg leuk,quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:37 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik heb wel een andere van Swing when you're winning, mag dat ook?
Kenny Loggins & Stevie Nicks - Whenever I call you Friendquote:
Ik doelde heul niet op dat suffe Something Stupid!quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:43 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Something Stupid is ook erg leuk,, maar things is een stuk swingender.
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:30 schreef Frollo het volgende:
6 Robbie Williams & Rupert Everett - They can't take that away from me
quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:28 schreef MeneerTim het volgende:
Een beetje een eenzijdig topic. Er worden veel dezelfde nummers genoemd. Ik mis, uit mijn hoofd:
Het gaat er dus niet om hoeveel verschillende nummers genoemd kunnen worden: ik probeer een lijst samen te stellen met all-time favorites. Zomaar. Voor de leut. Niks moeilijks en het is ook geen exacte wetenschap. Gewoon lijstjes posten, ik tel het op en we hebben een Top Zoveel.quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:28 schreef MeneerTim het volgende:
Johnny Cash en June Carter- Jackson
Manu Chao et Amadou et Mariam- Senegal Fastfood
Robbie Williams en Jane Horrocks - Things
Frank Zappa en Tom Waits- Icecream Man
Bruce Springsteen en The Wallflowers- One Headlight
Ik heb er wel aan gedacht, maar omdat het nummer zo kapot gedraaid is, is het bij mij een net-nieter gewordenquote:Op donderdag 29 juni 2006 18:38 schreef Lonewolf2003 het volgende:
2. Meatloaf & Ellen Foley - Paradise by the Dashboard Light raar imho dat deze nog helemaal niet genoemd is. Of is dit nummer vergruisd hier en krijg ik nu heel de snob sectie over me heen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |