Nou ik zet het toch even neer, als het nodig is kan ik het ook weer weghalen.
Ik zie de buurvrouw niet regelmatig, maar af en toe komen we elkaar wel tegen. Laatste keer was 2 weken geleden. zij was 28 en ik 26 weken, dus zogoed als in dezelfde periode. Ook hun 1e en alles ging goed geen indicaties oid. Wij deden nog pret echo's maar zij niet (dus alleen 20wk echo).
Zo ook kwam ik haar vanavond tegen tijdens het uitlaten van de hond. En ik dacht al hoe kan het nou dat ik nu een grotere buik heb, naja die van mij kan ook ff een groeispurt hebben. Dus ik vraag hoe het gaat. Zegt ze heb je het nog niet gehoord...? Ik vermoede nog niets.
Zegt ze ik ben al bevallen, want het kindje was al overleden
Het was een meisje, zij wilde het nl nog niet weten van te voren, heel mooi en lieve haartjes en leek op haar vriend.
Ze ging voor normale controle naar de VK, en bij het luisteren was er niets. Dus de VK zei dat ze even naar het ziekenhuis moest. ze maakte zich eigenlijk nog geen zorgen. maar d'r vriend moest er wel bij komen. De VK wist het toen natuutrlijk al, maar in het ziekenhuis kreeg ze een echo en zoals verwacht door de VK zat er helemaal geen leven meer in.
Ze heeft het toen nog 2 dagen bij zich gedragen en toen is ze op "natuurlijke" weg bevallen en heeft het kindje nog 2 dagen thuis "verzorgd" en daarna gecremeerd (vorige week donderdag).
Er is ook nog autopsie gedaan op het meisje (ben even de naam vergeten door de schrik) want ze hebben geen idee wat er mis is gegaan (uitslag pas over 6 weken). Ze zijn net die 1% in NL die dit overkomt. Ze hadden waarschijnlijk ook niets kunnen doen om het te voorkomen of in te grijpen.
Op zo'n moment schaam je je wel even omdat jij nog wel zwanger bent. Waarom jij wel en zij niet.
En ik had me toevallig vanmorgen wat zorgen gemaakt omdat ik de uk gisteravond en vanochtend niet voelde (gelukkig vanmiddag wel weer).
Maar zoiets zet je wel weer even met beide benen op de grond