abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39204651
Welkom in het politiek cafe van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin. Iedereen is welkom.

(PS; als er al een nieuw deel stond, vergeef het me dan, mijn computer functioneert niet zo goed.)
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zondag 25 juni 2006 @ 13:33:44 #2
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_39204740
Is er al een miet geweest tussen DrW en Johan?
  zondag 25 juni 2006 @ 13:37:35 #4
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_39204802
Nee, primair wegens het feit dat ik nergens tijd voor heb.
pi_39204806
* pberends is playing Rihanna - If It's Lovin' That You Want
  zondag 25 juni 2006 @ 13:38:24 #6
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39204828
En Frankrijk verliest wéér, dit keer van het bedrijfsleven.
quote:
Franse regering zwakt anti-DRM-wet definitief af
De Franse regering heeft afgelopen donderdag gestemd en als gevolg daarvan definitief besloten een wet af te zwakken die het gebruik van digital rights management (DRM) sterk zou inperken. In eerdere voorstellen van de Dadvsi-wet was te lezen dat het was toegestaan DRM-beveiliging te doorbreken en werden contentaanbieders verplicht om voor interoperabiliteit met hun concurrenten te zorgen. Dit zou bijvoorbeeld betekend hebben dat Apple ervoor zou moeten zorgen dat FairPlay, het DRM-systeem van het mediabedrijf, ook door andere contentaanbieders gebruikt zou kunnen worden. Deze eisen zijn echter niet opgenomen in het voorstel dat donderdag is goedgekeurd. Daarin is weliswaar te lezen dat interoperabiliteit vereist is, maar dat niet aan die eis hoeft te worden voldaan als de houders van de rechten, de artiesten in het geval van muziek, toestaan dat DRM gebruikt wordt. Verder zijn in het wetsvoorstel straffen vastgelegd voor illegaal up- en downloaden. Nu de regering het wetsvoorstel heeft aangepast, zullen de twee kamers van het Franse parlement er nog over moeten stemmen. Ondanks het feit dat het huidige voorstel behoorlijk is aangepast in het voordeel van Apple, heeft het bedrijf uit Cupertino laten weten zich liever van de Franse markt te willen terugtrekken dan te voldoen aan de eisen.
Een selectie van reacties:
quote:
leuk (eigenlijk niet) om te zien hoe makkelijk een regering zijn principes overboord gooit als een groot bedrijf dreigt met economische maatregelen. (in dit geval terugtrekken uit de franse markt van apple)

Microsoft heeft ook het een en ander gedreigd toen ze door de EU werden aangepakt op windows mediaplayer en IE.
wet is uiteindelijk ook een lachertje geworden.
quote:
Hmmm, een tijdje geleden beweerde ik dat de politiek/consument/burger de strijd verliest tegen grote multinationals. Dat onze stemmen nog maar weinig waard zijn in vergelijking met het geld dat multinationals bieden.

Die bewering komt hier blijkbaar uit. Liever een rijke, welvarende staat waarin de burgers vrijheden moeten opgeven. Liever economische activiteit MET digital restrictions management.
Ik denk niet dat Chirac hier nog populairder door wordt. En in opiniepeilingen was hij al zo onpopulair.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 25 juni 2006 @ 13:39:02 #7
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39204846
shit ben ik toch te laat.

[pol 973] Tafkahs is een luie hond
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zondag 25 juni 2006 @ 13:40:49 #8
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_39204892
Amerika heeft weer 14 terroristen losgelaten. Bush bezwijkt onder druk van linkse propaganda.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 25 juni 2006 @ 13:41:56 #9
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39204920
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:39 schreef George-Butters het volgende:
shit ben ik toch te laat.

[pol 973] Tafkahs is een luie hond
Je weet nu toch wel zeker zo'n 500 topics lang dat je altijd kan vertrouwen op JdW . Tafkahs ligt trouwens nog steeds in de FA-kerker.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  zondag 25 juni 2006 @ 13:43:44 #10
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39204969
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:40 schreef Sidekick het volgende:
Amerika heeft weer 14 terroristen losgelaten. Bush bezwijkt onder druk van linkse propaganda.
Wat was de aanklacht tegen de vuige rebellen?
  zondag 25 juni 2006 @ 13:46:52 #11
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_39205052
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:43 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Wat was de aanklacht tegen de vuige rebellen?
Aanklacht? Wasda?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_39205111
Overheid poverheid.
  zondag 25 juni 2006 @ 13:51:17 #13
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39205201
1: Show

2: Truthiness
quote:
Chinese Skype-versie bevat censorware

Zaterdag 24 juni 2006, 14:54
De Chinese Skype-versie die wordt uitgebracht in samenwerking met partner TOM Online, blijkt software te bevatten die getypte Skype-boodschappen censureert.

Door Evan Schaafsma

Journalist en blogger Rebecca MacKinnon meldt op haar blog Rconversation dat Nart Villeneuve, expert op het gebied van internetcensuur, ontdekt heeft dat bij het installeren van de Chinese TOM-Skype applicatie, tevens een bestand wordt geïnstalleerd met de naam ContentFilter.exe. Dit bestand blijkt censorware, een programma dat de tekstboodschappen van Skype-gebruikers censureert.

ContentFilter.exe downloadt een versleuteld bestand met de naam 'keyfile', dat op het systeem aanwezig blijft, ook als Skype zelf verwijderd wordt. Volgens Villeneuve was het bestand een soort lijst met trefwoorden die geblokkeerd worden in Skype-tekstberichten.

Het filter blokkeert begrippen bij de ontvanger van de berichten. Villeneuve probeerde talloze politiek-gevoelige Chinese begrippen uit, maar deze werden niet geblokkeerd. Sterker nog, het enige woord dat blijkbaar niet door de beugel kon, was 'fuck'. Op zijn weblog laat Villeneuve zien hoe hij te werk gegaan is. Wanneer hij het woord 'fuck' verzond, verscheen dit niet in het Skype-venster van de ontvanger.

Hoewel de Skype-communicatie in China vooralsnog niet erg gekuist lijkt, kunnen TOM Online-medewerkers de trefwoorden in het 'keyfile'-bestand op elk moment uitbreiden.
pi_39205368
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:37 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Nee, primair wegens het feit dat ik nergens tijd voor heb.
Behalve om te Fok!ken?
pi_39205507
quote:
STUTTGART (Reuters) - English and jubilant soccer German fans, celebrating after their team's second-round victory over Sweden, clashed in Stuttgart on Saturday before riot police moved in to separate them in the city center.

Tens of thousands of English and German fans had gathered in the city's Schlossplatz, with many drinking all day, to watch Germany's 2-0 second-round victory and trouble broke out shortly afterwards.
Je zou zeggen dat die dikkerd een Engelsman is hè...maar die dunne metro draagt de Engelse vlag Nou ja, het is goed dat traditie in ere wordt gehouden. Wunderbar!
pi_39205640
quote:
U.S. population to hit 300 million in 2006

WASHINGTON - The U.S. population is on target to hit 300 million this fall and it's a good bet the milestone baby — or immigrant — will be Hispanic.

No one will know for sure because the date and time will be just an estimate.

But Latinos — immigrants and those born in this country — are driving the population growth, accounting for almost half the increase last year, more than any other ethnic or racial group.
We moeten sombrero's gaan produceren. Oh, en Hispanics zijn geen ras.
pi_39205792
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:40 schreef Sidekick het volgende:
quote:
One was released because U.S. officials determined the prisoner was no longer an enemy combatant.
http://www.cnn.com/2006/W(...)ction=cnn_topstories

Oh, niet? Echt niet? Sorry dude.
  zondag 25 juni 2006 @ 14:17:06 #18
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39205998
Tering ik ben een loslopende snotbal.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_39206501
Ja.
  zondag 25 juni 2006 @ 14:33:43 #20
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39206529
Ja?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_39206675
Nee.
pi_39206724
quote:
By 2005, Greenland was beginning to lose more ice volume than anyone expected — an annual loss of up to 52 cubic miles a year — according to more recent satellite gravity measurements released by JPL.

The amount of freshwater ice dumped into the Atlantic Ocean has almost tripled in a decade.

"We are clearly seeing the effects of climate change starting to kick in," Zwally said.

Since Steffen started monitoring the weather at Swiss Camp in 1991, the average winter temperature has risen almost 10 degrees. Last year, the annual melt zone reached farther inland and up to higher elevations than ever before.

There was even a period of melting in December.

"We have never seen that," Steffen said, combing the ice crystals from his beard. "It is significantly warmer now, and it happened quite suddenly. This year, the temperatures were warmer than I have ever experienced."
[ bron ]

Oeps.
  zondag 25 juni 2006 @ 14:46:03 #23
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39206897
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:40 schreef Monidique het volgende:

[..]

[ bron ]

Oeps.
Blablabla ik hoor je niet blablabla economie blablabla geitenwollensokken blablabla!
  zondag 25 juni 2006 @ 14:53:25 #24
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39207124
ik denk dat ik zo maar s naar bed ga. S fijn ziek zijn.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_39207557
Vergeet dé wedstrijd vanavond niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')