abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 juni 2006 @ 21:04:08 #1
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_39188287
quote:
(Belga) Jongeren hebben zaterdagmiddag in het centrum van Antwerpen een passagier van een bus van De Lijn geslagen en geschopt. De man is overleden. Dat meldt de politie van Antwerpen. Van de daders ontbreekt nog elk spoor.

Het slachtoffer kreeg het op buslijn 23 aan de stok met enkele jongeren. Die sloegen en schopten hem, waarop het slachtoffer uitstapte ter hoogte van het Koningin Astridplein. Daar kreeg de man een hartstilstand en stuikte in elkaar. De hulpdiensten probeerden het slachtoffer tevergeefs te reanimeren. Volgens de politie is het nog niet duidelijk of er een verband bestaat tussen de klappen die de man kreeg en de hartstilstand. Verder onderzoek moet dat uitwijzen. Het parket van Antwerpen ging ter plaatse. Vervoersmaatschappij De Lijn betreurt het incident ten zeerste. (dwm)
Bron: http://actuality.skynet.be/index.html?or=home_belga&l1=actuality&l2=today&l3=all&l4=home&a=viewmessage&p1=69085
pi_39188376
Pffff. .

Maar hoe kunnen ze nou ontdekken of die hartstilstand door die klappen is gekomen? Ziet dat er dan anders uit ofzo?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zaterdag 24 juni 2006 @ 21:06:53 #3
59332 Little_Meanie
pi_39188417
Zou inderdaad zeer toevallig zijn die hartstilstand
pi_39188439
Ik hoorde het op de radio (donna) dat ging iets anders: Jongens hadden ruzie met elkaar, man (50er) komt tussen beiden. Jongens keren zich tegen de man en slaan hem in elkaar.
R.I.P
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_39188458
Er moeten toch getuigen geweest zijn hoe weten ze anders wat er gebeurt is?
En niemand heeft ze kunnen beschrijven ?

Trouwste user 2022 zaterdag 24 juni 2006 @ 21:08:24 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_39188487
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 21:07 schreef Ame_thyst het volgende:
Ik hoorde het op de radio (donna) dat ging iets anders: Jongens hadden ruzie met elkaar, man (50er) komt tussen beiden. Jongens keren zich tegen de man en slaan hem in elkaar.
R.I.P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_39188519
quote:
R.I.P
blijkbaar konden die jongens het ineens prima met elkaar vinden
pi_39188622
Kort buitenlands nieuws

In een bus in Antwerpen is een man overleden aan een hartaanval nadat hij door zes jongeren geschopt en geslagen was. De man (54) had hen aangesproken op hun wangedrag, waarop ze hem aanvielen.

bron noshttp://www.nos.nl/nos/art(...)1C697B9EA2894C9.html
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_39188649
Met z'n zessen, guttegut, wat een helden.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39188779
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 21:11 schreef MUUS het volgende:
Met z'n zessen, guttegut, wat een helden.
en als andere dan tussenbeide komen (om die man te helpen ) is het van kun je wel tegen die kinderen
pi_39188814
niet dat 'anderen ' tussenbeide komen maar goed
pi_39188833
Op de een of andere manier voel ik me steeds minder geroepen om anderen te wijzen op wangedrag...
pi_39188843
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 21:10 schreef Ame_thyst het volgende:
Kort buitenlands nieuws

In een bus in Antwerpen is een man overleden aan een hartaanval nadat hij door zes jongeren geschopt en geslagen was. De man (54) had hen aangesproken op hun wangedrag, waarop ze hem aanvielen.

bron noshttp://www.nos.nl/nos/art(...)1C697B9EA2894C9.html
ik neem tenminste aan dat er meer passagiers waren (i.i.g de buschauffeur)
  zaterdag 24 juni 2006 @ 21:16:45 #14
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_39188845
Ik vind dat ze zulke dingen moeten omdraaien, en dat ze met z'n zessen zwartrijders kapot gaan stampen. Hebben dat soort mongolen ook weer een doel in het leven.

* Xebrozius die een positieve draai aan het topic geeft
pi_39188874
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 21:16 schreef achlicia het volgende:
Op de een of andere manier voel ik me steeds minder geroepen om anderen te wijzen op wangedrag...
als ik eerlijk ben zou ik mezelf ook eerst 3x bedenken
pi_39188881
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 21:16 schreef Xebrozius het volgende:
Ik vind dat ze zulke dingen moeten omdraaien, en dat ze met z'n zessen zwartrijders kapot stampen. Hebben dat soort mongolen ook weer een doel in het leven.

* Xebrozius die een positieve draai aan het topic geeft
beetje onrealistisch alleen...
  zaterdag 24 juni 2006 @ 21:18:54 #17
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_39188892
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 21:18 schreef achlicia het volgende:

[..]

beetje onrealistisch alleen...
Och, het doodtrappen van een man is toch ook niet erg logisch is het wel?
pi_39188919
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 21:18 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Och, het doodtrappen van een man is toch ook niet erg logisch is het wel?
logisch niet, maar wel keiharde realiteit.
pi_39188987
Helaas zorgt dit soort persberichten dat steeds minder mensen ingrijpen

zaterdag 24 juni 2006 @ 21:27:12 #20
97745 Thorical
finding a way
pi_39189142
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 21:21 schreef Limburger_noord het volgende:
Helaas zorgt dit soort persberichten dat steeds minder mensen ingrijpen

Wel als de reactie van de rechter is, "drie maanden taakstraf". Als ze er 5 jaar voor kregen en dat was ook in het nieuws gekomen zouden anderen er nog eens over kunnen denken.
pi_39189198
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 21:27 schreef Thorical het volgende:

[..]

Wel als de reactie van de rechter is, "drie maanden taakstraf". Als ze er 5 jaar voor kregen en dat was ook in het nieuws gekomen zouden anderen er nog eens over kunnen denken.
Ik weet het niet hoor, maar met de risico's die je tegenwoordig loopt bij het ingrijpen, heb je nog verdomd weinig aan de straffen die vervolgens worden gegeven. Maar dat bedoel je uiteraard niet. Ik vraag me verder wel af of harder straffen werkelijk preventief werkt (dat bedoelde je wel waarschijnlijk). Maar dan nog mogen ze wat mij betreft harder straffen... niet daarvan.
pi_39189600
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 21:27 schreef Thorical het volgende:

[..]

Erger is dat de mensen die ingrijpen waarschijnlijk ook gestraft worden wegens openbaar geweld
pi_39190046

Pff, ik weet niet eens wat ik moet zeggen.
pi_39190386
Gat/odver
stupidity has become as common as common sense was before
pi_39192813
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 23:10:34 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39192911
riv. lekker weer.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Donald Duck held zaterdag 24 juni 2006 @ 23:10:34 #27
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_39192912
Dit is alleen maar het zoveelste geval. Je kunt je maar beter echt nergens mee bemoeien op straat, je hebt zo klappen te pakken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_39193078
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 23:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Dit is alleen maar het zoveelste geval. Je kunt je maar beter echt nergens mee bemoeien op straat, je hebt zo klappen te pakken
Tja helaas kun je ook als je je nergens mee bemoeid klappen krijgen
Als er meer mensen ingrepen zouden ze zich wel eerder bedenken ,hoevaak gebeurt zoiets niet met tientallen getuigen ?
  Donald Duck held zaterdag 24 juni 2006 @ 23:18:41 #29
46149 __Saviour__
pi_39193218
Mensen zijn bang om zich ermee te bemoeien. Ze willen dat hen zelf ook niks overkomt. Zelfs met een grote overmacht durven ze niet in te grijpen. Neem de moord op Joe van Holsbeeck maar bijvoorbeeld. Daar waren vele tientallen getuigen. Niemand greep in.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_39193286
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 23:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Mensen zijn bang om zich ermee te bemoeien. Ze willen dat hen zelf ook niks overkomt. Zelfs met een grote overmacht durven ze niet in te grijpen. Neem de moord op Joe van Holsbeeck maar bijvoorbeeld. Daar waren vele tientallen getuigen. Niemand greep in.
Triest maar waar...niemand durft de eerste stap te zetten ..zou zelf ook niet gauw ingrijpen
pi_39193470
Volgens getuigen, op het VRT nieuws, waren het 6 allochtone jongeren.

http://www.vrtnieuws.net/(...)geslagen/index.shtml

Dit zal de kloof tussen de autochtonen en allochtonen daar nog verder vergroten.
[=[_]=]
[+[_]::]
pi_39193532
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 23:26 schreef Schubbekut het volgende:
Volgens VRT nieuws waren het 6 allochtone jongeren.

Dit zal de kloof tussen de autochtonen en allochtonen daar nog verder vergroten.
Tja als het het erbij vermelden dan kun je daar op wachten
pi_39194064
quote:
Ik zou gewoon nog steeds doorgaan met bemoeien als het niet erg is dan niet maar als het uit de hand loopt kan je ze wel uit elkaar halen
pi_39194097
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 23:44 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik zou gewoon nog steeds doorgaan met bemoeien als het niet erg is dan niet maar als het uit de hand loopt kan je ze wel uit elkaar halen
kom jij misschien ook nog eens in het nieuws ,hoop alleen dat je het dan zelf nog meemaakt
  zaterdag 24 juni 2006 @ 23:46:05 #35
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39194119
En verder was de bus leeg en stond niemand bij de bushalte?
quote:
Waarom eigenlijk?
Edit; 2 vragen aan je.
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 21:29 schreef achlicia het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor, maar met de risico's die je tegenwoordig loopt bij het ingrijpen, heb je nog verdomd weinig aan de straffen die vervolgens worden gegeven. Maar dat bedoel je uiteraard niet. Ik vraag me verder wel af of harder straffen werkelijk preventief werkt (dat bedoelde je wel waarschijnlijk). Maar dan nog mogen ze wat mij betreft harder straffen... niet daarvan.
Nu stel je je eigen paradox op?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_39194164
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 23:46 schreef Yildiz het volgende:
er was iig een buschauffeur aanwezig (of een andere getuige ) hoe komen ze anders aan die details ?
pi_39194210
quote:
[..]

Waarom eigenlijk?
lijkt mme wel duidelijk NA het lezen van de topic toch ?
  zaterdag 24 juni 2006 @ 23:49:40 #38
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39194239
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 23:48 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

lijkt mme wel duidelijk NA het lezen van de topic toch ?
Angst voor de mogelijke gevolgen? En dat dus altíjd?
Verder kom ik niet.
quote:
En dát vind ik heel jammer...
pi_39194287
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 23:49 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Angst voor de mogelijke gevolgen? En dat dus altíjd?
Verder kom ik niet.
[..]

En dát vind ik heel jammer...
wat is anders de reden dat de meeste mensen niet ingrijpen ?
  zaterdag 24 juni 2006 @ 23:53:44 #40
46960 StefanP
polemicist
pi_39194364
quote:
Waarom zou je ingrijpen? De mogelijkheeden:

1) Je wordt ook een paar tanden uit je bek geschopt
2) Je "wint" en vervolgens ben JIJ de schuldige. De wereldvreemde sukkels bij het OM zullen je aanklagen en veroordelen voor racisme, geweldpleging en wat ze allemaal maar niet kunnen bedenken.

Dank je de koekoek. Er is maar een schuldige dat mensen niet meer ingrijpen, en dat is de politiek.

Verder zullen het natuurlijk weer de bekende daders zijn. En de politiek zich maar afvragen waarom steeds meer mensen op VB stemmen. Go multiculturele samenleving!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_39194486
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 23:53 schreef StefanP het volgende:

[..]

Waarom zou je ingrijpen? De mogelijkheeden:

1) Je wordt ook een paar tanden uit je bek geschopt
2) Je "wint" en vervolgens ben JIJ de schuldige. De wereldvreemde sukkels bij het OM zullen je aanklagen en veroordelen voor racisme, geweldpleging en wat ze allemaal maar niet kunnen bedenken.

Dank je de koekoek. Er is maar een schuldige dat mensen niet meer ingrijpen, en dat is de politiek.

Verder zullen het natuurlijk weer de bekende daders zijn. En de politiek zich maar afvragen waarom steeds meer mensen op VB stemmen. Go multiculturele samenleving!
en als je helemaal geluk hebt wil het 1ste slachtoffer niet in jouw voordeel getuigen uit angst of omdat hij zich er ook niet mee wil bemoeien
pi_39194527
quote:
[..]

Waarom eigenlijk?
Edit; 2 vragen aan je.
Pure angst.
quote:
Nu stel je je eigen paradox op?
Niet geheel waar. Ondanks dat ik meen dat het niet preventief werkt, ben ik van mening dat iemand moet krijgen wat hij/zij verdient.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 23:59:28 #43
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39194549
quote:
Neem me niet kwalijk, maar als ik zie dat iemand wordt neergestoken met een mes, of ik zie een mafkees met een mes zwaaien, dan ga ik niet de held uithangen.

't staat je vrij om nu 'schande' te roepen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 25 juni 2006 @ 00:00:21 #44
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39194578
volgens mij was er helemaal geen tijd om in te grijpen bij joe.
pi_39194616
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 23:59 schreef gronk het volgende:

[..]

Neem me niet kwalijk, maar als ik zie dat iemand wordt neergestoken met een mes, of ik zie een mafkees met een mes zwaaien, dan ga ik niet de held uithangen.

90% van de bevolking denkt net zo...ik ga mijn leven in zo'n geval ook niet riskeren ,laf?..misschien wel maar IK kan het iig navertellen
pi_39194622
quote:

[..]

En zo werkt het bij bijna iedereen. Ik zou willen dat ik het lef had, maar ik ken mezelf ondertussen. Ik weet hoe ik reageer in doodsangst. Het antwoord daarop is namelijk: niet. En dat geldt voor heel veel mensen. Ze willen het alleen niet weten. En misschien is dat maar beter ook.
  Donald Duck held zondag 25 juni 2006 @ 00:01:46 #47
46149 __Saviour__
pi_39194627
quote:

Ik oordeel ook niet over die getuigen, ik meldde alleen maar dat er ook weer niemand ingreep. Zelf zou ik ook niet weten hoe ik in een dergelijke situatie zou reageren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 25 juni 2006 @ 00:05:22 #48
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39194723
6 gastjes kunnen lastig zijn in je eentje, als je verder geen bijval van andere passagiers krijgt.
  zondag 25 juni 2006 @ 00:05:40 #49
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39194738
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:01 schreef __Saviour__ het volgende:

Ik oordeel ook niet over die getuigen, ik meldde alleen maar dat er ook weer niemand ingreep. Zelf zou ik ook niet weten hoe ik in een dergelijke situatie zou reageren.
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat ik het knap hufterig van je vind om van mensen te verwachten dat ze iemand met een mes gaan ontwapenen. Zelfs mensen die de nodige vechtsporttraining hebben gehad ontwijken dat soort situaties liever. Domweg omdat je zo een jaap te pakken hebt, en zo'n snee kan dodelijk zijn.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 25 juni 2006 @ 00:06:42 #50
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39194766
Van Marokkanen kan je verwachten dat ze zich agressief opstellen, wanneer je aanspreekt op hun gedrag, wanneer zij in een groep verkeren. Maar laatst sprak ik enkele autochtonen aan op hun gedrag in een trein (tegen ramen/banken trappen etc.), ik werd aangevlogen door 5 man en kon me maar net genoeg verweren tot de halte waar zij eruit moesten. De overige passagiers keken de andere kant op.

Mensen moet dit soort lieden, marokkaan, neger of nederlands, gewoon keihard aanpakken, met z'n allen, wees eens solidair.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_39194789
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:06 schreef Pracissor het volgende:
Van Marokkanen kan je verwachten dat ze zich agressief opstellen, wanneer je aanspreekt op hun gedrag, wanneer zij in een groep verkeren. Maar laatst sprak ik enkele autochtonen aan op hun gedrag in een trein (tegen ramen/banken trappen etc.), ik werd aangevlogen door 5 man en kon me maar net genoeg verweren tot de halte waar zij eruit moesten. De overige passagiers keken de andere kant op.

Mensen moet dit soort lieden, marokkaan, neger of nederlands, gewoon keihard aanpakken, met z'n allen, wees eens solidair.
En daar ga je dan met je vooroordelen...

Overigens wel naar voor je, daar niet van.
  zondag 25 juni 2006 @ 00:09:28 #52
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39194862
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:05 schreef zoalshetis het volgende:
6 gastjes kunnen lastig zijn in je eentje, als je verder geen bijval van andere passagiers krijgt.
Pak de grootste en sla 'm knockout. En hoop dat de rest 't dan in z'n broek doet, en niet achterbaks gaat wezen met messen enzo.

Was in de tijd van de betere krakersrellen ook een tactiek te zijn van de echte krakers; even kijken wie d'r in 't ME-peleton de alpha-males zijn, en vervolgens met vijf man die paar man uitschakelen
  zondag 25 juni 2006 @ 00:09:54 #53
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_39194880
Had t vanmiddag op teletekst gelezen. Krijgen we net hier telefoon: blijkt dat t gaat om de oom van m`n broer z`n vriendin...
  zondag 25 juni 2006 @ 00:09:55 #54
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39194882
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:07 schreef achlicia het volgende:

[..]

En daar ga je dan met je vooroordelen...

Overigens wel naar voor je, daar niet van.
Marokkanen blijven wel een grotere risicogroep, de kans dat daar klootzakken tussenzitten blijft vele malen groter dan bij nederlanders. Dus het zijn geen vooroordelen, maar kennis van statistieken en persoonlijke ervaringen.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_39194919
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:09 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Marokkanen blijven wel een grotere risicogroep, de kans dat daar klootzakken tussenzitten blijft vele malen groter dan bij nederlanders. Dus het zijn geen vooroordelen, maar kennis van statistieken en persoonlijke ervaringen.
Ik zou toch maar situaties inschatten per situatie. Dat is wat ik ermee wilde zeggen.
edit: en dus niet per allochtoon-autochtoon
pi_39194925

[ Bericht 100% gewijzigd door siggi op 25-06-2006 00:15:50 ]
  zondag 25 juni 2006 @ 00:12:49 #57
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39194980
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:11 schreef siggi het volgende:
OK, het gaat hier dus niet om de Islam of Moslims. OK er zijn toevallig lui bij betrokken die uit die groep komen, maar geen reden om direct te gaan generaliseren. By the way; mijn excuus dat ik weinig van me heb laten horen hier, maar er kwamen even wat dingen tussendoor.

En al die opmerkingen over; er is niet bewezen dat ze schuldig zijn dus zijn ze onschulidig, dat is het Nederlandse Rechtsysteem, ergo ze zijn ONSCHULDIG B'VO , ga ik ook niet eens qouten om daar dan allemaal op te reageren. Naar mijn mening een beetje onzin reacties.

Dit is een geval van een aantal kansloze eikeltjes die connecties hadden met lui waarvan bewezen is dat ze fout bezig waren. En dan heb ik het nog niet eens over al die andere items die over die kerels in het nieuws zijn gekomen, ga ik ook niet quoten lijkt me algemeen bekend, zo niet; ga maar even Googelen.

Als je een vriendenclub hebt waar dat soort personen tussen zitten dan weet je dat en kun je je daar tot op bepaalde hoogte mee verenigen, anders zou je daar niet mee omgaan.

En je telefoonnummer is gevonden bij een terrorist..... OK, het is niet HET BEWIJS dat je schuldig bent, maar ik heb daar persoonlijk wel zo mijn vraagtekens bij omtrend het idee dat ze dan ook direct onschuldig zijn. Of was die terrorist zo'n verzamelaar die alle telefoonboeken van heel Europa thuis had, dat zou natuurlijk heek goed mogelijk zijn en tevens een volkomen logische verklaring. Maarja, ik zou persoonlijk wel redelijk afknappen als deze eikels een schadevergoeding zouden krijgen van mijn en jullie belastingcenten
je zit in het verkeerde topic...
  zondag 25 juni 2006 @ 00:13:05 #58
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39194988
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:10 schreef achlicia het volgende:

[..]

Ik zou toch maar situaties inschatten per situatie. Dat is wat ik ermee wilde zeggen.
Precies en de etniciteit van de daders zal ik dan ook maar in rekening mee nemen.

Als je d.m.v. werk of iets dergelijks meer in aanraking ben geweest met verschillende culturen, weet je gewoon dat bepaalde etniciteiten anders reageren over het algemeen genomen.
pi_39195048
Oog om Oog
Tand om Tand...
dat zouden ze in moeten voeren bij sommige idiote onopgevoede jongeren! Ze hebben totaal geen respect meer voor niemand!
Ze zullen hun leven lang moeten leven met de gedachte aan die man die ze doodschopten.
Gek genoeg zal het ze weinig doen! Mijn vraag is hoe zou dit nu komen?
Die mega botte ongevoeligheid, waar komt dit weg?
Zijn dit gewoonweg puur domme mensen?
........
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 25 juni 2006 @ 00:15:25 #60
46960 StefanP
polemicist
pi_39195074
De overheid grijpt niet in, dus waarom zou jij? Er is maar 1 schuldige en dat is de politiek. Als je weet dat dit soort tuig morgen weer op straat staat, ALS ze al opgepakt worden, dan pas je er wel voor om iets te doen. Voor je het weet staan ze met heel hun familie op jouw stoep en dan hoef je echt niet op hulp van de overheid te rekenen. Het enige dat de politiek doet, is met maatregelen komen die misschien wel grappig zouden zijn als ze niet zo triest waren. Thee drinken en zo. Een jeugdhonkje bouwen. Ja, dat helpt. Wereldvreemde figuren. En dat hoort de bevolking te beschermen... als zij het niet doen, waarom zou je zelf dan iets doen? Vooral omdat ze JOU als schuldige zien als je een vinger uitsteekt: het is bij voorbaat discriminatie of het recht in eigen hand nemen

Want de linkse gedachtenpolitie heeft een enorme invloed en de decennia lange indoctrinatie dat we allemaal racisten zijn heeft goed gewerkt. Nederland is een land van slavendrijvers, kolonialisten en ook het ziekelijk opgedrongen WO2 schuldcomplex komt er natuurlijk bij kijken. Allochtonen zijn bij voorbaat heilig en jij bent een racist als je er ook maar aan denkt om iets te doen! Brave burger! Houd je kop maar en kijk de andere kant op anders krijg je 10 anti-discriminatieclubjes en de geitewollen sokken bij het OM achter je aan.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 25 juni 2006 @ 00:16:54 #61
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39195134
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:15 schreef StefanP het volgende:
De overheid grijpt niet in, dus waarom zou jij? Er is maar 1 schuldige en dat is de politiek. Als je weet dat dit soort tuig morgen weer op straat staat, ALS ze al opgepakt worden, dan pas je er wel voor om iets te doen. Voor je het weet staan ze met heel hun familie op jouw stoep. Het enige dat de politiek doet, is met maatregelen komen die enkel grappig zouden zijn als ze niet zo triest waren. Thee drinken en zo. Een jeugdhonkje bouwen.

Ondertussen heeft de linkse gedachtenpolitie een enorme invloed en heeft de decennia lange indoctrinatie dat we allemaal racisten zijn goed gewerkt. Nederland is een land van slavendrijvers, kolonialisten en ook het ziekelijk opgedrongen WO2 schuldcomplex komt er natuurlijk bij kijken. Marokkanen zijn bij voorbaat heilig en jij bent een racist als je er ook maar aan denkt om iets te doen! Brave burger! Houd je kop maar en kijk de andere kant op.
Dat station zijn wij inmiddels wel gepasseert hoor, alleen in de hoogste elitaire progressieve echelons zullen dat soort praatjes nog conform de dogmatiek zijn.
  zondag 25 juni 2006 @ 00:17:00 #62
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39195138
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:13 schreef Pracissor het volgende:

Als je d.m.v. werk of iets dergelijks meer in aanraking ben geweest met verschillende culturen, weet je gewoon dat bepaalde etniciteiten anders reageren over het algemeen genomen.
Ik zou een kansloze hagenese vleesbonk (matje, adau-t-shirt en al) ook niet graag kwaad zien.
  zondag 25 juni 2006 @ 00:18:14 #63
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39195184
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:17 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik zou een kansloze hagenese vleesbonk (matje, adau-t-shirt en al) ook niet graag kwaad zien.
Precies, je schat elke situatie natuurlijk in afhankelijk van de verschillende variabelen, etniciteit, uiterlijk voorkomen etc.
  zondag 25 juni 2006 @ 00:20:11 #64
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39195258
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:16 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Dat station zijn wij inmiddels wel gepasseert hoor, alleen in de hoogste elitaire progressieve echelons zullen dat soort praatjes nog conform de dogmatiek zijn.
In de betere middenklasse is gebruik van geweld sowieso not-done. Uberhaupt, 't bespreken van 't gebruik van geweld is not done. Maar dat ligt niet aan linksigheid (de paerelketting-maffia denkt er net zo over), 't hoort bij 't milieu.
pi_39195266
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je zit in het verkeerde topic...
Klopt, heb je helemaal gelijk in, kwam er net achter , maar heb hem even herschreven
pi_39195269
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:14 schreef zhe-devilll het volgende:
Oog om Oog
Tand om Tand...
dat zouden ze in moeten voeren bij sommige idiote onopgevoede jongeren!
Maar ALS ze gepakt worden (kan 1 op miljoen ) dan staan er 50 welzijnswerkers en 20 advokaten klaar om hun akties goed te praten

quote:
Ze hebben totaal geen respect meer voor niemand!
Ze zullen hun leven lang moeten leven met de gedachte aan die man die ze doodschopten.
Gek genoeg zal het ze weinig doen!
Des te meer reden dus om jouw idee uit te voeren maar zal helaas niet gebeuren
quote:
Mijn vraag is hoe zou dit nu komen?
opvoeding ,kultuur , 'omdat het stoer is ' , omdat het cool is enz enz ...(volgens de daders dan he )
quote:
Die mega botte ongevoeligheid, waar komt dit weg?
lees maar eens terug kun je genoeg redenen vinden
quote:
Zijn dit gewoonweg puur domme mensen?
juist niet denk ik !
........
pi_39195315
quote:
De overheid grijpt niet in, dus waarom zou jij? Er is maar 1 schuldige en dat is de politiek. Als je weet dat dit soort tuig morgen weer op straat staat, ALS ze al opgepakt worden, dan pas je er wel voor om iets te doen. Voor je het weet staan ze met heel hun familie op jouw stoep en dan hoef je echt niet op hulp van de overheid te rekenen. Het enige dat de politiek doet, is met maatregelen komen die misschien wel grappig zouden zijn als ze niet zo triest waren. Thee drinken en zo. Een jeugdhonkje bouwen. Ja, dat helpt. Wereldvreemde figuren. En dat hoort de bevolking te beschermen... als zij het niet doen, waarom zou je zelf dan iets doen? Vooral omdat ze JOU als schuldige zien als je een vinger uitsteekt: het is bij voorbaat discriminatie of het recht in eigen hand nemen

Want de linkse gedachtenpolitie heeft een enorme invloed en de decennia lange indoctrinatie dat we allemaal racisten zijn heeft goed gewerkt. Nederland is een land van slavendrijvers, kolonialisten en ook het ziekelijk opgedrongen WO2 schuldcomplex komt er natuurlijk bij kijken. Allochtonen zijn bij voorbaat heilig en jij bent een racist als je er ook maar aan denkt om iets te doen! Brave burger! Houd je kop maar en kijk de andere kant op anders krijg je 10 anti-discriminatieclubjes en de geitewollen sokken bij het OM achter je aan.
helemaal mee eens (helaas)
  zondag 25 juni 2006 @ 00:22:22 #68
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39195327
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:20 schreef gronk het volgende:

[..]

In de betere middenklasse is gebruik van geweld sowieso not-done. Uberhaupt, 't bespreken van 't gebruik van geweld is not done. Maar dat ligt niet aan linksigheid (de paerelketting-maffia denkt er net zo over), 't hoort bij 't milieu.
Ik doelde meer op het linkse gedachtenpolitie gedeelte.
Overigens denk ik dat de meeste klassen erover eens zijn dat geweld vanuit de overheid wel geaccepteert is naar dit soort lieden toe, eigen rechter spelen is eigenlijk natuurlijk nooit gewenst.
pi_39195380
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:22 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik doelde meer op het linkse gedachtenpolitie gedeelte.
Overigens denk ik dat de meeste klassen erover eens zijn dat geweld vanuit de overheid wel geaccepteert is naar dit soort lieden toe, eigen rechter spelen is eigenlijk natuurlijk nooit gewenst.
dus wat moet je DAN doen ?
ingrijpen kun je dus niet !
pi_39195525
quote:

je hebt gelijk!
Gekke is sinds die kabinet er is dat het enorm bergafwaarts gaat met Nederland! Alles wat goed leek te zijn is kapot?
Hoe is dit mogelijk in zo'n korte tijd?
Na de dood van Pim Fortuyn is er veel veranderd en niet ten goede....
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_39195607
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:28 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

je hebt gelijk!
Gekke is sinds die kabinet er is dat het enorm bergafwaarts gaat met Nederland! Alles wat goed leek te zijn is kapot?
Hoe is dit mogelijk in zo'n korte tijd?
Na de dood van Pim Fortuyn is er veel veranderd en niet ten goede....
volgens mij gaat het al veel langer mis hoor
Btw dit kabinet is er toch pas 4 jaar?
pi_39195654
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:20 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Maar ALS ze gepakt worden (kan 1 op miljoen ) dan staan er 50 welzijnswerkers en 20 advokaten klaar om hun akties goed te praten

goed gezegd!!!!!!!!!
[..]

Des te meer reden dus om jouw idee uit te voeren maar zal helaas niet gebeuren
[..]

opvoeding ,kultuur , 'omdat het stoer is ' , omdat het cool is enz enz ...(volgens de daders dan he )
[..]

lees maar eens terug kun je genoeg redenen vinden
[..]

juist niet denk ik !
........
die welzijns werkers doen me vaak denken aan de sukkels uit je klas! Die nerds die zombies die ook maar een keuze maakten uit een vakkenpakket omdat dit moest!
Ze zijn vaak niet bijster intelligent wel?
pi_39195769
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:31 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

volgens mij gaat het al veel langer mis hoor
Btw dit kabinet is er toch pas 4 jaar?
Sinds die tijd gebeuren dit soort dingen steeds vaker..
  zondag 25 juni 2006 @ 00:37:55 #74
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39195789
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:37 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Sinds die tijd gebeuren dit soort dingen steeds vaker..
even ter uwer info. antwerpen ligt in belgië.
pi_39195801
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:33 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

die welzijns werkers doen me vaak denken aan de sukkels uit je klas! Die nerds die zombies die ook maar een keuze maakten uit een vakkenpakket omdat dit moest!
Ze zijn vaak niet bijster intelligent wel?
nee maar er wordt wel naar ze geluisterd door de rechter dat maakt het juist zo triest

btw wie zegt dat je slim moet zijn om gevaarlijk te zijn dat bewijst deze topic toch al ?
pi_39195833
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:37 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

even ter uwer info. antwerpen ligt in belgië.
en ik maar denken ..het gaat goed mis in Polen
pi_39195935
Helaas zien we meer van dit soort nieuws omhoog komen.
Nederland wordt harder en de maatschappij is nu aan het overleven, daar zijn we allemaal de dupe van. Want iedereen denkt nu meer aan zichzelf, er is namelijk niet een ander die zomaar geld naar je toe schuift en dus moeten we het allemaal zelf redden.

Zo denken de meeste mensen op dit moment, zie het elke keer gebeuren op mijn werk.
pi_39195960
We moeten niet vergeten dat dit ZINLOOS GEWELD is net als de MOORDEN op de ALLOCHTONEN in ANTWERPEN

laten we ff samen dit gezamenlijk afkeuren
STOP ZINLOOS GEWELD
  zondag 25 juni 2006 @ 00:44:40 #79
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_39196002
quote:
Op de een of andere manier komen ook alleen dit soort interventies met negatieve afloop in de krant...
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_39196026
We moeten elke vorm van zinloos geweld afkeuren
en ik als " Noord-Afrikaan" keur deze laffe daad zeer ernstig af en ik hoop dat de politie ze keihard aanpakt .

Als ik de police was had ik die jongens ook letterlijk in elkaar geslagen
pi_39196028
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:43 schreef Meki het volgende:
We moeten niet vergeten dat dit ZINLOOS GEWELD is net als de MOORDEN op de ALLOCHTONEN in ANTWERPEN

laten we ff samen dit gezamenlijk afkeuren
STOP ZINLOOS GEWELD
pakkende slagzin...maar woorden stoppen geen geweld ,daden wel (of daden maaken iig meer kans )
pi_39196056
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:45 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

pakkende slagzin...maar woorden stoppen geen geweld ,daden wel (of daden maaken iig meer kans )
daarom vind ik dat mensen meer moeten doorgaan om zinloos geweld te stoppen
ook al wordt je ervan afgerekend toch ermee door blijven gaan
pi_39196065
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:45 schreef Meki het volgende:
en ik als " Noord-Afrikaan" keur deze laffe daad zeer ernstig af en ik hoop dat de politie ze keihard aanpakt .

Waarom ga jij je nou verontschuldigen voor de dader van een ander?
  zondag 25 juni 2006 @ 00:48:45 #84
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_39196097
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:45 schreef Meki het volgende:

Dan was je niet lang police.
pi_39196111
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:47 schreef achlicia het volgende:

[..]

ik verontschuldig me niet maar ik geef duidelijk aan waar ik voor sta.
geen zinloos geweld . en ff laten zien aan de rechtse users waar ik ook sta
  zondag 25 juni 2006 @ 00:49:29 #86
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_39196114
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:47 schreef achlicia het volgende:

[..]

Waar doet hij dat?
pi_39196139
En dan klagen dat 25% Vlaams Belang stemt. .
pi_39196201
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:50 schreef VD het volgende:
het gaat daar niet om
VD staat zelf voor veiligheid
en als andere partijen veiligheid niet serieus neemt dan zal VD winnen
VD is racistisch maar zij doen het slim zij halen deze nieuwsberichten om hun gelijk te halen en hun zichzelf te promoten

ZINLOOS GEWELD komt overal voor EN IEDEREEN wordt GETROVVEN
  zondag 25 juni 2006 @ 00:53:27 #89
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_39196206
quote:
Als in Gouda een Marokkaan een bejaarde aanvalt, stem jij LPF?
pi_39196218
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:49 schreef Meki het volgende:

[..]

ik verontschuldig me niet maar ik geef duidelijk aan waar ik voor sta.
geen zinloos geweld . en ff laten zien aan de rechtse users waar ik ook sta
Ieder gezond mens staat daarvoor, waarom voel jij dan de behoefte dat extra te benadrukken?
Voor de rechtse user? come on...
pi_39196224
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:53 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Geen goede vraag

Als in Gouda een Nederlander een Marokkaanse baby aanvalt, stem jij LPF?
  zondag 25 juni 2006 @ 00:54:31 #92
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39196229
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:42 schreef Snowtiger het volgende:

Zo denken de meeste mensen op dit moment, zie het elke keer gebeuren op mijn werk.
Volgens mij is dat dodelijker voor onze maatschappij dan 6 mongolen die een willekeurig iemand neermeppen.
pi_39196249
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:54 schreef achlicia het volgende:

[..]

Ieder gezond mens staat daarvoor, waarom voel jij dan de behoefte dat extra te benadrukken?
Voor de rechtse user? come on...
om hun vooroordeel weg te halen dat elke Marokkaan of elke Turk zo is
  zondag 25 juni 2006 @ 00:55:03 #94
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39196252
quote:

[..]

volgens mij moet je meer naar wilders kijken dan. zijn er eigenlijk camera opnames. of is antwerpen nog niet zo ver?
  zondag 25 juni 2006 @ 00:55:57 #95
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_39196274
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:54 schreef Meki het volgende:

[..]

Geen goede vraag

Als in Gouda een Nederlander een Marokkaanse baby aanvalt, stem jij LPF?
Nee, want ik stem niet op basis van incidenten.

Vandaar de vraag...

En uiteraard zou ik Hart van Nederland bellen, want het aanvallen van Marokkaanse baby's is natuurlijk een interessante nieuwe deviatie.
pi_39196313
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:55 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Nee, want ik stem niet op basis van incidenten.

Vandaar de vraag...
dus is je vraag hier niet van toepassing
  zondag 25 juni 2006 @ 00:59:10 #97
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_39196364
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:57 schreef Meki het volgende:

[..]

dus is je vraag hier niet van toepassing
Nee, en de suggestieve bewering "En dan vragen sommigen zich nog af waarom 25% Vlaams Blok stemt" dus ook niet....

QED. Tsssk...
pi_39196395
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:59 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Nee, en de suggestieve bewering "En dan vragen sommigen zich nog af waarom 25% Vlaams Blok stemt" dus ook niet....

QED. Tsssk...
daar heb je gelijk in

dit zijn incidenten en horen afgekeurdt te worden door iedereen van baby tot bejaarde
pi_39196397
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:54 schreef Meki het volgende:

[..]

om hun vooroordeel weg te halen dat elke Marokkaan of elke Turk zo is
En je denkt serieus dat dat werkt?
pi_39196410
quote:
Op zondag 25 juni 2006 01:00 schreef achlicia het volgende:

[..]

En je denkt serieus dat dat werkt?
Nee
pi_39196588
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:39 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

en ik maar denken ..het gaat goed mis in Polen
jah man............
fuckkkkkkkk denk ff zeiken over dit kabinet hebben ze er overal last van?
Snap jij dat nouw?
pi_39196756
quote:
Irrelevant. Links vindt België te 'rechts' worden, maar door dit soort berichten worden ze weer een beetje de mond gesnoerd. Het is namelijk niet de eerste keer.

Persoonlijk zal het me een rotzorg zijn, maar het is wel leuk om te volgen. .

En ik kom niet even naar Nederland om LPF te stemmen. .
pi_39196799
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:53 schreef Meki het volgende:
VD staat zelf voor veiligheiden als andere partijen veiligheid niet serieus neemt dan zal VD winnen
Dankje. .
pi_39196945
quote:
Op zondag 25 juni 2006 01:18 schreef VD het volgende:

[..]

Irrelevant. Links vindt België te 'rechts' worden, maar door dit soort berichten worden ze weer een beetje de mond gesnoerd. Het is namelijk niet de eerste keer.

Persoonlijk zal het me een rotzorg zijn, maar het is wel leuk om te volgen. .

En ik kom niet even naar Nederland om LPF te stemmen. .
hoeft niet,wij komen wel naar Belgie
  zondag 25 juni 2006 @ 16:37:10 #105
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39210366
Een ding moet je wel zeggen: sinds de "mp3-moord" in Brussel en de moorden van Hans van Themsche in Antwerpen is elk geval van zinloos geweld in Vlaanderen nu wel voorpaginanieuws en een nationale kwestie geworden.

Vroeger gebeurden dit soort dingen natuurlijk ook, maar vroeger kwamen dingen zoals bv. de moord op Patrick Mombaerts door een groep allochtone jongeren in Schaarbeek amper in de media.
---verdwijnt---
  zondag 25 juni 2006 @ 16:39:24 #106
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39210438
Update trouwens:
quote:
Politie zoekt getuigen

BRUSSEL - De politie heeft zondagmiddag getuigen van het incident op de Antwerpse bus van zaterdag opgeroepen zich te melden. Er is een persoonsbeschrijving verspreid van drie van de daders, die verdacht worden van doodslag van een 54-jarige man.

In de oproep stelt de politie dat de man overleden is aan de gevolgen van de mishandeling. Gisterenmiddag was nog niet duidelijk in welke mate er sprake was van een oorzakelijk verband.

Getuigen die zich al gemeld hebben spreken van daders met een allochtoon uiterlijk. ,,Het zestal agressors heeft de noodrem van de lijnbus ingeschakeld om vervolgens te voet te vluchten vermoedelijk via de Carnotstraat in de richting van de Kerkstraat'', weet de politie over de vlucht van de daders.

Van drie van de verdachten is een accurate beschrijving beschikbaar. De eerste is een jongen van 15 à 16 jaar. hij droeg een oranje t-shirt en hemd, is 1,60 meter lang en heeft grote uitpuilende ogen en grote voortanden. Hij zou haar in piekjes dragen.

De tweede persoon wordt 17 of 18 jaar oud geschat. Hij zou ongeveer 1,è( meter grot zijn, heeft een grote neus en acné. Zijn haar is achteruit gekamd. Hij droeg een blauwe jeans en een zwart T-shirt met op de rugzijde ,,Puta Madre'' en op de voorzijde het cijfer ,,69''. De teksten waren met zilver afgeborduurd.

De derde persoon droeg een oranje t-shirt en witte beige broek. Hij had een zwarte bril op en is naar schatting 1,75 à 1,80 meter lang.

Van de drie anderen is minder bekend. Een van hen droeg een blauwe t-shirt en een witte of beige pet. Een andere droeg een rode t-shirt met witte tekening. De zesde had een gele t-shirt aan en droeg een bril.

De politie roept getuigen op zich te melden bij een politiepost naar keuze. Er zou op de bus een koppel hebben gezeten dat de feiten van dichtbij zag gebeuren.
http://www.standaard.be/A(...)elid=DMF25062006_027
---verdwijnt---
  zondag 25 juni 2006 @ 16:44:45 #107
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39210594
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:39 schreef Clourhide het volgende:
Update trouwens:
[..]

http://www.standaard.be/A(...)elid=DMF25062006_027
zit je dan in die bus met 6 agressors en je vriendin naast je. wat the fuck moet je met die hyena's tegenwoordig?
  zondag 25 juni 2006 @ 16:51:55 #108
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39210861
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zit je dan in die bus met 6 agressors en je vriendin naast je. wat the fuck moet je met die hyena's tegenwoordig?
Ik vind het trouwens best een griezelige gebeurtenis. Ik pak die bus regelmatig (passeert voor mijn deur), en ik ben dus van het type dat inderdaad wél geneigd is om in te grijpen in deze situaties, ik ken mezelf. Tot nu toe ben ik daar nog niet door in de problemen gekomen.

Maar ik weet bv. dat het standaardpraktijk is op bussen van de Lijn dat chauffeurs niet ingrijpen (owv eigen veiligheid). Ooit riep er eentje naar mij: "Laat ze elkaar maar afmaken!", toen er op de achterbank een paar met elkaar aan het vechten waren...

Ik heb ooit eens samen met een andere passagier een kerel (in dit geval "gewoon" een blanke Vlaming trouwens) de bus uit moeten werken die helemaal onder de coke zat, en die dreigde die medepassagier zijn gezicht te bewerken met een sleutel. Denk je dat er in die overvolle bus ook maar één iemand zelfs maar achterom keek? Zelfs de vrouw op het bankje vlak voor mij heeft niet éénmaal haar gezicht omgedraaid, noch is de chauffeur gestopt, etc. etc.

Te gek voor woorden eigenlijk.
---verdwijnt---
pi_39213756
Blij dat ik vrijwel nooit gebruik maak van het openbaar vervoer
  maandag 26 juni 2006 @ 15:03:33 #110
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39250852
Nog even wat updates over deze zaak, die in Vlaanderen nog steeds de headlines haalt:

Nachtelijke zoekactie zonder resultaat
quote:
Zoals het parket zaterdag al beloofde, werden zaterdagnacht de grote middelen ingezet om de daders van de dodelijke vechtpartij zaterdag op lijnbus 23 te vinden. Voorlopig blijft dat zonder resultaat. Dat zegt Guido Vermeiren van het parket in Antwerpen.

De 54-jarige treinbestuurder overleed zaterdag op een bus die van Luchtbal naar Het Zuid reed. De man was op weg naar zijn werk want hij moest zijn dienst als treinbestuurder van de Thalys beginnen. Op de bus maakte een zestal jongeren amok. Hij kwam tussen en moest enkele zware klappen incasseren. De man stierf even later. De jongeren vluchtten weg.

"We hebben heel de nacht doorgewerkt", zegt Guido Vermeiren van het parket in Antwerpen. "Voorlopig zijn er nog geen arrestaties. We hopen dat we vandaag snel zekerheid hebben". Een aantal mensen is wel ondervraagd maar voorlopig zonder resultaat.

De zes daders zijn jongeren tussen 18 en 21 jaar oud. Er is sprake dat het zou gaan om allochtone jongeren, maar het parket kan dat niet bevestigen tot zolang de daders ook effectief zijn opgepakt.
En:

Politie jaagt op verdachten
quote:
Federale recherche en lokale politie zetten zoveel mogelijk middelen in om zes verdachten te klissen. Die zouden zaterdagnamiddag de 54-jarige Guido Demoor hebben doodgeslagen en -gestampt in bus 23. De politie tracht robotfoto's samen te stellen en doet een oproep tot getuigen.

De politie garandeert anonimiteit en dat is nodig. Want de getuigen die wij spraken, willen niet op de foto, noch met naam in de krant. Ze zijn bang voor eventuele represailles, bang van wat ze hebben gezien. Volgens hen stapten de zes allochtone amokmakers op in de Pothoekstraat. Ze sprongen langs het midden in de bus, toen een passagier afstapte. De zwartrijders vertoonden een hevig haantjesgedrag en zochten luidruchtig boel met zowat iedereen in de bus. Ze schoven de ramen steeds maar open en dicht. Een dame vertelt dat ze het slachtoffer, dat achteraan in de bus zat, hoorde opmerken: "Kan dat niet wat stiller?" Voor de zes was dat het sein om de man aan te vallen. De bus reed op dat moment in de Kerkstraat.

Een aantal meisjes liep gillend naar voor in de bus en smeekte chauffeur Marc Standaert te stoppen. "Chauffeur, ze zijn aan het vechten, we willen eruit." De chauffeur stopte bij de tramhaltes ter hoogte van de Ommeganckstraat. Zodra de voordeur openging, wurmde een dertigtal passagiers zich naar buiten. De bus vertrok weer, maar kwam slechts enkele meters ver. Achteraan hadden de zes verdachten de noodrem getrokken. Alle deuren sloegen open en de bus kon geen meter verder.

De zes verdachten vluchtten in de richting Kerkstraat, van waar ze gekomen waren. De chauffeur zette zijn bus stil op het Koningin Astridplein en verwittigde De Lijn, de politie en de hulpdiensten. Amper vier mensen, die absoluut wilden getuigen van wat ze hadden meegemaakt, waren op de overvolle bus blijven zitten.

De federale recherche werd op de zaak gezet en kreeg snel hulp aangeboden van de lokale politie. Vooral de kennis van de cel Jongerencriminaliteit is daarbij van grote waarde. Maar dat is niet het enige middel dat wordt ingezet om de verdachten te vatten. De politiediensten hebben de beelden van alle privécamera's op het vluchttraject van de zes opgevraagd. Op basis van de getuigenissen werden de eerste elementen voor een robottekening verzameld. Intussen is het wachten op de resultaten van de autopsie op slachtoffer Guido Demoor. Het is met name van belang te weten of de machinist stierf door de slagen of na een hartaanval. Busbestuurder Marc Standaert krijgt via autobussen De Polder psychologische begeleiding.
Misschien dus binnenkort wederom camerabeelden op het nieuws van de verdachten?
Laten we maar hopen dat ze geklist worden.

Overigens: van de "Kerkstraat" tot de "Ommeganckstraat", dat is nog een behoorlijk stukje, daar doe je met de bus toch wel een 2 à 3-tal minuten over (als je geluk hebt met de stoplichten). Als ze zolang ongestraft op die man hebben mogen inbeuken, dan kan ik me wel voorstellen dat hij er aan bezweken is.
---verdwijnt---
  maandag 26 juni 2006 @ 17:16:22 #111
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_39256028
Wel heel erg.. volle bus met mensen en niemand doet wat. Ik vraag me af hoe ik zou reageren. Gelukkig heb ik het nooit meegemaakt en zal ik het waarschijnlijk ook niet meer meemaken. Hier waar ik woon helpen de mensen elkaar wel en wordt dat zelfs aangemoedigd. Ook wil je hier liever niet in de cel komen.
mai pen rai
  maandag 26 juni 2006 @ 17:23:44 #112
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39256243
Dertig!? Allemachtig. Ik had wel wat mede-passagiers verwacht, maar kom op, dertig!

En allemaal geconcentreerd de andere kant op kijken, en het liefst ervan weglopen... Onvoorstelbaar.
Totaal geen verantwoordelijkheid meer willen dragen, en het liefst bij iemand anders willen leggen...
  maandag 26 juni 2006 @ 17:34:05 #113
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39256549
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:23 schreef Yildiz het volgende:
Dertig!? Allemachtig. Ik had wel wat mede-passagiers verwacht, maar kom op, dertig!

En allemaal geconcentreerd de andere kant op kijken, en het liefst ervan weglopen... Onvoorstelbaar.
Totaal geen verantwoordelijkheid meer willen dragen, en het liefst bij iemand anders willen leggen...
Het is idd walgelijk, weet uit eigen ervaring dat mensen gewoon de andere kant opkijken wanneer een groep jongeren iemand aanvalt.

Ergens is het te begrijpen, vele willen niet sterven door het toedoen van bijvoorbeeld enkele (in dit geval naar alle waarschijnelijkheid) marokkanen, zij redeneren 'als ik me er mee bemoei ben ik ook de lul'.
  maandag 26 juni 2006 @ 17:35:52 #114
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39256593
Maakt ook weer duidelijk dat bepaalde groepen jongeren de straten werkelijk domineren.
Angst voor represailles, getuigen die zich daarom niet durven te melden etc., het probleem zal alleen nog maar groter worden wanneer deze jongens wat ouder zijn.
pi_39257576
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:01 schreef achlicia het volgende:

[..]

En zo werkt het bij bijna iedereen. Ik zou willen dat ik het lef had, maar ik ken mezelf ondertussen. Ik weet hoe ik reageer in doodsangst. Het antwoord daarop is namelijk: niet. En dat geldt voor heel veel mensen. Ze willen het alleen niet weten. En misschien is dat maar beter ook.
Hoe weet jij hoe je reageert in doodsangst,zag je een spin of een muis?Als je echt de dood in de ogen ziet,reageren de meeste mensen echt wel,adrenaline is een harddrug.
Verder lekker boeiend,een of andere vent die overlijd door een hartaanval,dat gebeurt 100x per dag,jullie weten niet hoe de media werkt?
Dit wordt waarschijnlijk weer zo'n verhaal van een opgefokte VB aanhanger die zich zo druk maakte over niks dat ie een hartaanval kreeg.
Zelfs al heeft ie klappen gevangen,daar krijg je geen hartstilstand van.
Het leven is kut en dan ga je dood,dat geldt voor iedereen.jong of oud.rijk of arm,marokkaan of belg.
We komen allemaal aan de beurt.
  maandag 26 juni 2006 @ 18:13:16 #116
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39257648
quote:
Op maandag 26 juni 2006 18:11 schreef klootje het volgende:

't is alleen een beetje vervelend als je daarbij geholpen wordt.
  maandag 26 juni 2006 @ 18:17:32 #117
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39257751
quote:
Op maandag 26 juni 2006 18:11 schreef klootje het volgende:

[..]

Hoe weet jij hoe je reageert in doodsangst,zag je een spin of een muis?Als je echt de dood in de ogen ziet,reageren de meeste mensen echt wel,adrenaline is een harddrug.
Verder lekker boeiend,een of andere vent die overlijd door een hartaanval,dat gebeurt 100x per dag,jullie weten niet hoe de media werkt?
Dit wordt waarschijnlijk weer zo'n verhaal van een opgefokte VB aanhanger die zich zo druk maakte over niks dat ie een hartaanval kreeg.
Zelfs al heeft ie klappen gevangen,daar krijg je geen hartstilstand van.Het leven is kut en dan ga je dood,dat geldt voor iedereen.jong of oud.rijk of arm,marokkaan of belg.
ooggetuige, journalist en arts in één. ik ben trots op je
  maandag 26 juni 2006 @ 18:51:46 #118
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39258850
quote:
Op maandag 26 juni 2006 18:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

En dan heeft-ie ook nog tijd om op fok! te posten.
  maandag 26 juni 2006 @ 18:52:26 #119
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_39258909
quote:
Op maandag 26 juni 2006 18:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

maandag 26 juni 2006 @ 19:03:28 #120
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_39259568
racisme?
  maandag 26 juni 2006 @ 19:04:04 #121
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_39259607
quote:
Op maandag 26 juni 2006 19:03 schreef dancemacabre het volgende:
racisme?
TVG machinisten zijn ook een minder ras.
  maandag 26 juni 2006 @ 19:20:51 #122
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_39260460
quote:
Op maandag 26 juni 2006 19:04 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

TVG machinisten zijn ook een minder ras.
niet bange blanke man.
  maandag 26 juni 2006 @ 19:21:19 #123
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_39260489
quote:

iek jouw kennen, jij getuigen iek jouw moeder dood maken.

allah hakbar.

zelf al wel eens een woedende allochtoon van noord-afrikaanse afkomst tegenover je gehad?
ik ben lief :)
  maandag 26 juni 2006 @ 19:31:26 #124
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_39260943
quote:
Op maandag 26 juni 2006 19:21 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

iek jouw kennen, jij getuigen iek jouw moeder dood maken.

allah hakbar.

zelf al wel eens een woedende allochtoon van noord-afrikaanse afkomst tegenover je gehad?
ja, een tiental stonden buiten de kroeg te wachten, waaronder minstens één begenadigd kickboxer, liep niet goed af, gelukkig bleef het tuig van de vrouwen af.
Leuk verjaardagsfeestje met drie koppels.
pi_39260977
Wacht ff hoor, lees ik dit goed!?
quote:
Federale recherche en lokale politie zetten zoveel mogelijk middelen in om zes verdachten te klissen. Die zouden zaterdagnamiddag de 54-jarige Guido Demoor hebben doodgeslagen en -gestampt in bus 23. De politie tracht robotfoto's samen te stellen en doet een oproep tot getuigen.De politie garandeert anonimiteit en dat is nodig. Want de getuigen die wij spraken, willen niet op de foto, noch met naam in de krant. Ze zijn bang voor eventuele represailles, bang van wat ze hebben gezien. Volgens hen stapten de zes allochtone amokmakers op in de Pothoekstraat. Ze sprongen langs het midden in de bus, toen een passagier afstapte. De zwartrijders vertoonden een hevig haantjesgedrag en zochten luidruchtig boel met zowat iedereen in de bus. Ze schoven de ramen steeds maar open en dicht. Een dame vertelt dat ze het slachtoffer, dat achteraan in de bus zat, hoorde opmerken: "Kan dat niet wat stiller?" Voor de zes was dat het sein om de man aan te vallen. De bus reed op dat moment in de Kerkstraat.Een aantal meisjes liep gillend naar voor in de bus en smeekte chauffeur Marc Standaert te stoppen. "Chauffeur, ze zijn aan het vechten, we willen eruit." De chauffeur stopte bij de tramhaltes ter hoogte van de Ommeganckstraat. Zodra de voordeur openging, wurmde een dertigtal passagiers zich naar buiten.
Okay. Mensen zijn bang. Begrijp ik. Paniek etc.
quote:
De bus vertrok weer,
Wtf!? Achterin wordt iemand afgetuigd, maar de bus rijdt doodleuk verder? Geen chauffeur die naar buiten/achter rent en om hulp roept?
quote:
maar kwam slechts enkele meters ver. Achteraan hadden de zes verdachten de noodrem getrokken. Alle deuren sloegen open en de bus kon geen meter verder. De zes verdachten vluchtten in de richting Kerkstraat, van waar ze gekomen waren. De chauffeur zette zijn bus stil op het Koningin Astridplein en verwittigde De Lijn, de politie en de hulpdiensten.
Wat!? Dat had hij nog niet gedaan? Hij wou gewoon zijn haltes afrijden ofzo!?
quote:
Amper vier mensen, die absoluut wilden getuigen van wat ze hadden meegemaakt, waren op de overvolle bus blijven zitten. De federale recherche werd op de zaak gezet en kreeg snel hulp aangeboden van de lokale politie. Vooral de kennis van de cel Jongerencriminaliteit is daarbij van grote waarde. Maar dat is niet het enige middel dat wordt ingezet om de verdachten te vatten. De politiediensten hebben de beelden van alle privécamera's op het vluchttraject van de zes opgevraagd. Op basis van de getuigenissen werden de eerste elementen voor een robottekening verzameld. Intussen is het wachten op de resultaten van de autopsie op slachtoffer Guido Demoor. Het is met name van belang te weten of de machinist stierf door de slagen of na een hartaanval. Busbestuurder Marc Standaert krijgt via autobussen De Polder psychologische begeleiding.
En instructies hoe te handelen bij zaken van leven op dood hoop ik?

Begrijp me niet verkeerd, die 6 stukken tuig zijn het doodschoppen niet waard etc. etc., maar ben ik nou de enige die de handelswijze vd chauffeur vreemd vind op zijn minst?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 26 juni 2006 @ 19:40:59 #126
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39261254
quote:
Op maandag 26 juni 2006 19:32 schreef Mwanatabu het volgende:
Wacht ff hoor, lees ik dit goed!?
[..]

Okay. Mensen zijn bang. Begrijp ik. Paniek etc.
[..]

Wtf!? Achterin wordt iemand afgetuigd, maar de bus rijdt doodleuk verder? Geen chauffeur die naar buiten/achter rent en om hulp roept?
[..]

Wat!? Dat had hij nog niet gedaan? Hij wou gewoon zijn haltes afrijden ofzo!?
[..]

En instructies hoe te handelen bij zaken van leven op dood hoop ik?

Begrijp me niet verkeerd, die 6 stukken tuig zijn het doodschoppen niet waard etc. etc., maar ben ik nou de enige die de handelswijze vd chauffeur vreemd vind op zijn minst?
Nou, ja en neen. Het Astridplein is de volgende halte na de Ommeganckstraat.

Maar zoals ik al schreef, is dit denk ik standaardprocedure op het openbaar vervoer: de chauffeur grijpt niet in, omdat dit zijn eigen veiligheid in gevaar zou kunnen brengen. Anders zou je het ook moeten toestaan dat buschauffeurs gewapend hun dienst afwerken of zo, niet dan?
---verdwijnt---
  maandag 26 juni 2006 @ 19:41:12 #127
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_39261260
Zolang het tuig aan 't trappen was had de chauffeur weinig opties zeker in bepaalde buurten.
pi_39261676
Ah okay. Ik snap dat die vent niet ook nog eens voor GI-joe kan gaan spelen. Maar waarom zet hij die bus niet meteen aan de kant en roept hulp in? Is het tussen het Astridplein en Ommeganckstraat zo'n onveilig ghetto dan?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 26 juni 2006 @ 20:05:49 #129
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39261868
quote:
Op maandag 26 juni 2006 20:00 schreef Mwanatabu het volgende:
Ah okay. Ik snap dat die vent niet ook nog eens voor GI-joe kan gaan spelen. Maar waarom zet hij die bus niet meteen aan de kant en roept hulp in? Is het tussen het Astridplein en Ommeganckstraat zo'n onveilig ghetto dan?
Nee helemaal niet, het is een van de drukste delen van de stad, vlak aan het Centraal Station. Daar heeft het ook helemaal niet mee te maken denk ik. Hij zal waarschijnlijk wel via de boordradio om hulp hebben geroepen, maar voor er politie was, hadden die kerels misschien al aan de noodrem getrokken en waren ze weg, zoiets?

In ieder geval:
quote:
Speurders volgen concrete sporen

ANTWERPEN - Het Antwerpse parket volgt een aantal concrete sporen naar de daders, die zaterdag op bus 23 een man in sloegen en schopten. Het slachtoffer, een treinchauffeur van 54, overleed op de bus. Getuigen zouden minstens een dader herkend hebben op fotomateriaal van de politie.

Het zou gaan om een jongeman van 17, die ook voor andere feiten gezocht wordt, aldus de VRT. De politie deed gisteren een huiszoeking, maar de verdachte kon ontkomen.

Getuigen zouden ook twee andere daders aangewezen hebben, maar die zouden minder formeel geïdentificeerd zijn. De verdachten werden herkend op het fotomateriaal van de sectie jeugdcriminaliteit.

De politie kreeg maandagmiddag nieuwe bruikbare tips binnen van getuigen. Ook het paar dat achterin de bus zat en als belangrijke getuige werd beschouwd, kwam zich melden bij de politie.
http://www.standaard.be/A(...)elid=DMF26062006_038
---verdwijnt---
  maandag 26 juni 2006 @ 20:09:47 #130
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39261988
hebben ze in belgië ook de mogelijkheid om jeugd te berechten als volwassenen?

de dader zal wel weer in polen zitten...
  maandag 26 juni 2006 @ 20:10:42 #131
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_39262017
quote:

het probleem is dat vechten niet in onze genen zitten maar angst daarentegen wel.
dit type vechtjassen is op zoek naar dit vertier en is ook vele beter voorbereid.

heb ooit een groepje "van dit type vechtjassen" een koppeltje zien lastigvallen, en toen die kerel voor z'n vriendin opkwam was het in 1 2 3 dikke baggare. Had in eerste instantie samen met vriend ook de reflex om tussen te komen ; maar als je in no time allerlei knuppels, ninja-stuff en angstaanjagende extatische blikken in je richting ziet ben je al even snel weg....

verschrikkelijk frustrerend, en het zijn zeker geen "geisoleerde" feiten...

Niet toevallig was er vorige week een staking van het buspersoneel die de lijn naar (voor a'pen) nabije recreatiepark in St-Niklaas moeten verzorgen ; wegens gelijkaardig gedrag door gelijkaardige jongeren. Over dat recreatiepark wil het zelfs nog niet hebben
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  maandag 26 juni 2006 @ 20:15:41 #132
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39262219
is antwerpen nog erger kwa theedrinkbeleid dan amsterdam?
  maandag 26 juni 2006 @ 20:23:48 #133
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39262466
quote:
Op maandag 26 juni 2006 20:10 schreef misteriks het volgende:

[..]

het probleem is dat vechten niet in onze genen zitten maar angst daarentegen wel.
Vechten zit ook in onze genen hoor.

Er is zelfs zoiets (met name bij honden onderzocht, maar geldt volgens mij evengoed voor mensen), en dat noemen ze de "fight-or-flight"-reflex: vlucht je, of word je agressief en ga je vechten?

Maar je hebt wel gelijk dat dit soort troepjes vechtjassen echt niet meer "vechten om het vechten", maar al bijna "vechten om te doden".

Als ze al niet tegen je hoofd blijven trappen, dan halen ze wel een mes of iets dergelijks boven.
---verdwijnt---
  maandag 26 juni 2006 @ 20:23:51 #134
97643 misteriks
pi_39262468
bestaat er een bevredigend antwoord op die vraag ?
  maandag 26 juni 2006 @ 20:39:05 #135
97643 misteriks
pi_39262846
quote:
Op maandag 26 juni 2006 20:23 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Vechten zit ook in onze genen hoor.

Er is zelfs zoiets (met name bij honden onderzocht, maar geldt volgens mij evengoed voor mensen), en dat noemen ze de "fight-or-flight"-reflex: vlucht je, of word je agressief en ga je vechten?

Maar je hebt wel gelijk dat dit soort troepjes vechtjassen echt niet meer "vechten om het vechten", maar al bijna "vechten om te doden".

Als ze al niet tegen je hoofd blijven trappen, dan halen ze wel een mes of iets dergelijks boven.
is het niet normaal dat er in eerste instantie over vluchten gedacht wordt als je met een agressor te maken hebt?

ik kan me deze "reflex" in dit voorval helemaal niet voorstellen.... of wil dat zeggen dat deze jongeren totaal niet aan te spreken zijn en zich altijd geagresseerd voelen door hun omgeving?..
tja , hondsdol is dan inderdaad niet ver af
  maandag 26 juni 2006 @ 20:42:56 #136
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39262948
misschien moeten we allemaal maar een flinke vechtsport gaan beoefenen. zodat we nog een beetje weerwoord hebben op dit soort knokploegen.
  maandag 26 juni 2006 @ 20:51:14 #137
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39263245
quote:
Op maandag 26 juni 2006 20:39 schreef misteriks het volgende:

[..]

is het niet normaal dat er in eerste instantie over vluchten gedacht wordt als je met een agressor te maken hebt?

ik kan me deze "reflex" in dit voorval helemaal niet voorstellen.... of wil dat zeggen dat deze jongeren totaal niet aan te spreken zijn en zich altijd geagresseerd voelen door hun omgeving?..
tja , hondsdol is dan inderdaad niet ver af
Tuurlijk is dat wel normaal. Maar de reflex om te vechten kan ook "natuurlijk" zijn, toch?

Ik heb ooit tijdens een straatfeest hier vlakbij mij om de hoek een Marokkaan de organisator van dat feest een kopstoot zien geven terwijl er zeker 20 mensen rondom stonden. Man, je had die organisator (een man van een jaar of 40) uit zijn vel moeten zien schieten! Die ging echt helemaal over de rooie. Als mensen hem niet hadden tegengehouden, dan zou ik hem zo in staat hebben gezien om die Marokkaan helemaal aan gruzelementen te trappen.

Volgens mij is dat, helaas, een even "natuurlijke" reactie dan het "vluchten".
---verdwijnt---
  maandag 26 juni 2006 @ 20:54:46 #138
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39263394
quote:
Op maandag 26 juni 2006 20:10 schreef misteriks het volgende:
heb ooit een groepje "van dit type vechtjassen" een koppeltje zien lastigvallen, en toen die kerel voor z'n vriendin opkwam was het in 1 2 3 dikke baggare. Had in eerste instantie samen met vriend ook de reflex om tussen te komen ; maar als je in no time allerlei knuppels, ninja-stuff en angstaanjagende extatische blikken in je richting ziet ben je al even snel weg....
Daarom is 't ook heel simpel: als je ingrijpt, wees dan bereid om je tegenstander de WIA in te schoppen of te doden. Denk niet dat je d'r met alleen een duw of een klap tegen een van die gozers vanaf kunt komen. Het hoeft misschien niet zover te komen, maar je moet er wel toe bereid zijn.

En hou er natuurlijk ook rekening mee dat je d'r zelf ook niet ongeschonden vanaf komt, of dat je uiteindelijk zelf wordt aangepakt voor mishandeling, en dat een rechter stelt dat je ook niet had hoeven ingrijpen, en dat je meer thee had moeten drinken had moeten praten.

Niet ingrijpen is zoveel makkelijker...
  maandag 26 juni 2006 @ 21:52:36 #139
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_39265629
Er zijn ondertussen 3 van de 6 jongeren opgepakt, zegt men nu op het nieuws.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 26 juni 2006 @ 21:59:45 #140
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39265951
quote:
Op maandag 26 juni 2006 21:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er zijn ondertussen 3 van de 6 jongeren opgepakt, zegt men nu op het nieuws.

en gewoon volwassen berechten dit groepje. blank, bruin, geel, rood of zwart, begin wel een beetje genoeg te krijgen van die lastpakken.
pi_39266226
van hen had overigens al wat Gevalletjes Geweldsdelict in op z'n pliesie-cv staan. Saillant detail aldus de verslaggever van TerZake; de boys zijn erbij gelapt door de Marokkaanse gemeenschap in Antwerpen. Van je familie moet je het hebben. Evenals de Nederlandse pliesie doen de Vlaamse zwaantjes er in alle talen het zwijgen toe, en wil men het bericht bevestigen noch ontkennen.
  maandag 26 juni 2006 @ 22:08:14 #142
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39266322
quote:
Op maandag 26 juni 2006 22:06 schreef Meki het volgende:
van hen had overigens al wat Gevalletjes Geweldsdelict in op z'n pliesie-cv staan. Saillant detail aldus de verslaggever van TerZake; de boys zijn erbij gelapt door de Marokkaanse gemeenschap in Antwerpen. Van je familie moet je het hebben. Evenals de Nederlandse pliesie doen de Vlaamse zwaantjes er in alle talen het zwijgen toe, en wil men het bericht bevestigen noch ontkennen.
idd van je familie moet de rest van de wereld het hebben inmiddels. vrind! of denk jij anders over dit soort zaken?
pi_39266450
quote:
Op maandag 26 juni 2006 22:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

idd van je familie moet de rest van de wereld het hebben inmiddels. vrind! of denk jij anders over dit soort zaken?
ik denk niks anders over deze zaken
ik breng het alleen hier op fok
  maandag 26 juni 2006 @ 22:11:37 #144
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_39266460
Sterk signaal vanuit de M-comunne, wie zou ze anders opgeven?
  maandag 26 juni 2006 @ 22:13:37 #145
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39266536
quote:
Op maandag 26 juni 2006 22:11 schreef Meki het volgende:

[..]

ik denk niks anders over deze zaken
ik breng het alleen hier op fok
kan je nog wel eens een bron geven?
pi_39266563
quote:
Op maandag 26 juni 2006 22:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kan je nog wel eens een bron geven?
Geenstijl
  maandag 26 juni 2006 @ 22:15:45 #147
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39266652
quote:
Op maandag 26 juni 2006 22:14 schreef Meki het volgende:

[..]

Geenstijl
misschien kan je dat in dit sub-forum voortaan melden als je iets post?

dank je.
  maandag 26 juni 2006 @ 22:48:33 #148
97643 misteriks
pi_39268064
quote:
Op maandag 26 juni 2006 21:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en gewoon volwassen berechten dit groepje. blank, bruin, geel, rood of zwart, begin wel een beetje genoeg te krijgen van die lastpakken.
soms zou je weer naar de middeleeuwen terugwillen ja...
ik vind berechten een veel te lief woordje voor dit tuig
  maandag 26 juni 2006 @ 22:58:23 #149
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39268469
quote:
Wat bedoel je hier nu eigenlijk mee?

Dat het schande is als een marokkaan een mede-marokkaan bij de politie aangeeft?

Volgens mij is dat juist goed. Er zijn ook verschillende Marokkaanse, Turkse en moslimorganisaties die al afkeurend hebben gereageerd op dit incident in de media trouwens.
---verdwijnt---
  maandag 26 juni 2006 @ 23:14:02 #150
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39269074
Trouwens, de Standaard spreekt al over 5 opgepakte verdachten van de 6:
quote:
Vijf verdachten opgepakt

ANTWERPEN - Vijf van de zes verdachten van de brutale aanval op de treinbestuurder Guido Demoor werden maandagavond in Antwerpen-Noord opgepakt. Eén vermoedelijke dader – een minderjarige – is nog voortvluchtig.

Agenten van de Speciale Interventie Eenheid (SIE) van de federale politie vielen rond acht uur binnen in huizen en appartementen in de Veldstraat, de Pothoekstraat en de Nikkelstraat. De woningen waar de huiszoekingen plaatsvonden, zijn amper een paar honderd meter verwijderd van de bushalte aan de Pothoekstraat waar de zes jongeren zaterdag op de bus stapten. De gearresteerden zouden tussen de 16 en 23 jaar oud zijn. Alle vijf zijn – net als de voortvluchtige – van Marokkaanse origine.

Drie van de vijf gearresteerden – een meerderjarige en twee minderjarigen – werden ter beschikking gesteld van het parket. Wat er met de twee andere opgepakten zou gebeuren, is nog niet duidelijk. Zij zouden alleen toegekeken hebben terwijl hun vier kompanen Demoor in elkaar sloegen.

De huiszoekingen en arrestaties volgden op de snelle identificatie van de zes jongeren. Ze werden herkend dankzij het fotomateriaal bij de sectie jeugdcriminaliteit en informatie van buspassagiers. Dertig agenten van de federale politie werkten voltijds aan het onderzoek. Zij deden een grootscheeps buurtonderzoek waarbij camerabeelden opgevraagd werden bij handelszaken die langs het parcours van Lijn 23 liggen. Ook het paar dat achteraan op de bus zat en getuige was van de vechtpartij, meldde zich bij de politie en werd ondervraagd.

Premier Guy Verhofstadt loofde gisteravond het efficiënte optreden van de politiediensten. Hij sprak de hoop uit dat de opgepakte jongeren snel een voorbeeldige straf krijgen. Hij voegde eraan dat hij het gedrag van de jongeren bijzonder jammer vindt omdat ze een hele gemeenschap in diskrediet hebben gebracht.

Guido Demoor wordt vrijdag begraven.
http://www.standaard.be/A(...)elid=DMF26062006_038
---verdwijnt---
pi_39270596
Heerlijk om dat krapuul in de zware greep van de SIE-agenten te zien op het VTM nieuws.

Moet best wel indrukwekkend zijn als deze jongens je uit je huis sleuren. Haha.
pi_39271095
quote:
Liep vandaag langs de plek van de moord. Lagen bloemen, stonden kaarsen etcetera. Maar ook een briefje. "Guido, bij alle komende verkiezingen zullen we aan je denken".

Stond nog net geen "Liefs, VB" bij. .
pi_39274632
quote:
Op maandag 26 juni 2006 23:50 schreef Frederic het volgende:
Heerlijk om dat krapuul in de zware greep van de SIE-agenten te zien op het VTM nieuws.
[afbeelding]
Moet best wel indrukwekkend zijn als deze jongens je uit je huis sleuren. Haha.
met wat mazzel sterven die van schrik aan een hartaanval ..scheelt de staat heel wat centjes

[ Bericht 13% gewijzigd door Limburger_noord op 27-06-2006 08:44:55 ]
  dinsdag 27 juni 2006 @ 08:28:39 #154
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_39274941
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 00:07 schreef VD het volgende:

[..]

Liep vandaag langs de plek van de moord. Lagen bloemen, stonden kaarsen etcetera. Maar ook een briefje. "Guido, bij alle komende verkiezingen zullen we aan je denken".

Supergoed

Dat is de enige manier om er vanaf te komen.
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:01:48 #155
151582 A_L_N_F
pi_39275314
het liefst had ik gelezen dat alle daders "per ongeluk" door het arrestatie-team waren doodgeschoten.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:38:12 #156
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_39275887
Schijnbaar is de veroordeling van de gebeurtenissen niet bepaald unaniem in Antwerpen. Uit BN/De STem.
quote:
Politie Antwerpen pakt jongeren op

Van onze correspondent Max Steenberghe

Dinsdag 27 juni 2006 - ANTWERPEN – De Belgische politie heeft gisteravond drie van de zes verdachten gearresteerd die zaterdag een buspassagier dusdanig mishandelden dat de man aan een hartstilstand bezweek.

Een vierde jongere, waarschijnlijk de hoofdverdachte, vluchtte naar een naburige winkel toen de politie zijn huis binnenviel. Daar werd hij geholpen door tientallen toegestroomde jongeren en kon zo ontkomen.

Het slachtoffer van de mishandeling, Guido de Moor (54), was al zo’n dertig jaar in dienst van de Belgische spoorwegen. Zijn ingrijpen in een ruzie tussen zes jongeren moest hij met de dood bekopen. Volgens zijn collega’s stond hij bekend als sociaal voelend en was het ‘typisch iets voor Guido’ om in te grijpen bij een ruzie. „Hij was altijd bezig met de andere mensen. Hij wilde geen problemen en was tegen geweld.“ Volgend jaar zou hij met pensioen gaan.

Burgemeester Patrick Janssens had gisteren gesprekken met vertegenwoordigers van het openbaar vervoer en de vakbonden. Deze eisen onmiddellijk maatregelen voor meer veiligheid op trein en bus.
Trieste zaak toch.

In deze blog wordt dit besproken, en in twijfel getrokken omdat de Vlaamse media er niets over schrijven.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:50:15 #157
151582 A_L_N_F
pi_39276093
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 09:38 schreef Dwersdriever het volgende:
Schijnbaar is de veroordeling van de gebeurtenissen niet bepaald unaniem in Antwerpen. Uit BN/De STem.
[..]

Trieste zaak toch.

In deze blog wordt dit besproken, en in twijfel getrokken omdat de Vlaamse media er niets over schrijven.
hoezo triest, is toch maar een smerige ongelovige die is omgekomen

ach, zal allemaal. dit is wat de meerderheid van belgie/nederland/eu wil.
waar wij al 40 jaar knuffelen schoppen en verkrachten zij er al 40 jaar flink op los
pi_39278354
RTL Z meldt net dat nummer 6 ook is opgepakt.
quote:
POLITIE ARRESTEERT NOG DRIE VERDACHTEN
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
In Antwerpen zijn de drie overige
verdachten die betrokken waren bij de
dodelijke vechtpartij op een bus in
Antwerpen opgepakt.

Alle zes de verdachten zijn nu gevat.
Maandagavond heeft de politie al drie
andere daders opgepakt.
VRT-tekst.

[ Bericht 85% gewijzigd door What op 27-06-2006 11:22:59 (bericht toegevoegd) ]
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:34:00 #159
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_39278745
Wat jammer dat ik niet op tijd bij het wedkantoor kon zijn, dan was ik nu rijk geweest.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:52:20 #160
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_39279306
quote:
Ook weer zo illustratief. Je bent wel bezig de vooroordelen te bevestigen, mannetje.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_39279388
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:52 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ook weer zo illustratief. Je bent wel bezig de vooroordelen te bevestigen, mannetje.

hoezo bevestigen
ik vooroordeel niet
Jij vooroordeelt met je wedkantoor
pi_39279444
quote:
Een vierde jongere, waarschijnlijk de hoofdverdachte, vluchtte naar een naburige winkel toen de politie zijn huis binnenviel. Daar werd hij geholpen door tientallen toegestroomde jongeren en kon zo ontkomen.
Hadden ze ook ingegrepen als ze in de bus hadden gezeten ?...
Of hadden ze dan WEL de andere kant opgekeken ?
Of nog erger:misschien hadden ze die 6 jongens wel geholpen zodat die arme man niet zo lang had hoeven leiden ?

Hoezo dubbele moraal ?
Arresteren die hap wegens hulp aan een voortvluchtige en tegenwerken van de politie
pi_39281676
Alle 6 die gasten helemaal tot moes slaan, maar net niet dood, dan weer laten bijkomen, en telkens opnieuw weer van voren af aan beginnen, de rest van hun leven. Volkomen losgeslagen asociaal brutaal stinktuig is het. Gelukkig hebben we dat soort in Nederland niet. .
pi_39281748
[nevermind]

[ Bericht 97% gewijzigd door paarse_paashaas op 27-06-2006 13:07:38 (eerst bericht lezen, dan pas posten) ]
Scheren is voor schapen!
pi_39282517
De 6 vermoedelijke dares zijn gelukkig (als zij het daadwerkelijk zijn) in voorlopige hechtenis en hopelijk komt er boven water wat er exact gebeurd is en volgen er representatieve straffen.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 14:45:57 #166
59332 Little_Meanie
pi_39285004
dat komt het Vlaams Belang weer ten goede (gelukkig)
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:43:49 #167
151582 A_L_N_F
pi_39286775
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 14:45 schreef Little_Meanie het volgende:
dat komt het Vlaams Belang weer ten goede (gelukkig)
hoe doet het VB het in de peilingen?
ben benieuwd hoe belgie zich ontwikkeld onder leiding van het VB, weet je meteen of je hier in nederland ook op een extreem-rechtse partij moet stemmen.

na al die ellende is het misschien toch een keer het proberen waard ...
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:47:28 #168
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_39286897
Extreem rechts in Nederland bestaat alleen uit lieden met foute (Nazi) sympathieen, dus dat lijkt me ook niet echt een goede optie.
pi_39290249
Ze zitten naar Belgische normen wel vrij snel achter slot en grendel. Hopelijk blijven ze daar nog even!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 17:24:08 #170
67640 SaintOfKillers
pi_39290376
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:43 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

hoe doet het VB het in de peilingen?
ben benieuwd hoe belgie zich ontwikkeld onder leiding van het VB, weet je meteen of je hier in nederland ook op een extreem-rechtse partij moet stemmen.

na al die ellende is het misschien toch een keer het proberen waard ...
Het VB gaat Belgie alleen maar leiden als ze een absolute meerderheid hebben en dat gaat toch nog even duren. Want geen enkele partij wil de eerste zijn om met hen samen te werken. Als er een precedent is, dan zullen er mogelijk anderen volgen, maar de eerste partij die met het VB gaat samenwerken, zal zijn vingers ontzettend verbranden en zware klappen krijgen. En dat wil dus niemand.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 20:27:07 #171
59332 Little_Meanie
pi_39296887
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 17:20 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Ze zitten naar Belgische normen wel vrij snel achter slot en grendel. Hopelijk blijven ze daar nog even!
aangezien ze minderjarig zijn zullen ze na 3 maanden jeugdinstelling wel weer vrijkomen, lekker gezellig met leeftijdsgenoten TV kijken, potje biljarten
pi_39302888
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 08:28 schreef DenniZZ het volgende:
Dat is de enige manier om er vanaf te komen.
Klopt, diegene die het aangaan zijn namelijk te stom om met woorden te kunnen overtuigen.
Maar nu benadeel je ook een hoop mensen die niets fout doen, en dat is wel spijtig.
  woensdag 28 juni 2006 @ 01:47:09 #173
46960 StefanP
polemicist
pi_39308133
Ach, het is helemaal niet verwonderlijk dat er geen hond ingrijpt en dat heel de bus liever wegloopt en pretendeert niets gezien te hebben. Zo gaat dat tegenwoordig. De oorzaak? Gooi mensen als ratten op een kluitje zodat iedereen geirriteerd is en niets meer om een ander geeft, zorg ervoor dat mensen jaloers zijn op iedereen die iets meer heeft, elkaar niets gunnen en dat criminelen vrij spel hebben en een aai over de bol krijgen terwijl burgers die wel optreden, veroordeeld worden voor geweldpleging, eigen rechter of racist. Voila, het recept voor een bus en land voor apathische, bange eikels. Als de overheid nou eens begon door dit soort schorem zonder uitzondering tien jaar cel te geven, al was het maar voor winkeldiefstal, dan zette dat tenminste nog de toon dat criminaliteit niet getolereerd wordt. Maar ja, slappe overheid, linkse aaiers en een lachwekkend justitieapparaat he, waarom zou je als burger in godsnaam wel iets doen als die het vertikken?
-Mark Steyn
pi_39310187
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 01:47 schreef StefanP het volgende:
Ach, het is helemaal niet verwonderlijk dat er geen hond ingrijpt en dat heel de bus liever wegloopt en pretendeert niets gezien te hebben. Zo gaat dat tegenwoordig. De oorzaak? Gooi mensen als ratten op een kluitje zodat iedereen geirriteerd is en niets meer om een ander geeft, zorg ervoor dat mensen jaloers zijn op iedereen die iets meer heeft, elkaar niets gunnen en dat criminelen vrij spel hebben en een aai over de bol krijgen terwijl burgers die wel optreden, veroordeeld worden voor geweldpleging, eigen rechter of racist. Voila, het recept voor een bus en land voor apathische, bange eikels. Als de overheid nou eens begon door dit soort schorem zonder uitzondering tien jaar cel te geven, al was het maar voor winkeldiefstal, dan zette dat tenminste nog de toon dat criminaliteit niet getolereerd wordt. Maar ja, slappe overheid, linkse aaiers en een lachwekkend justitieapparaat he, waarom zou je als burger in godsnaam wel iets doen als die het vertikken?
mooi samengevat
pi_39313550
quote:
Verhaal
Hier ben ik het helemaal mee eens. Je bent alleen 1 ding vergeten: die mooie reclame campagne van een tijdje terug, met die posters als: "zie je een vechtpartij? deel dan drie tikken uit:1-1-2". Tja, als de overheid wilt dat je als een apatische zak erbij gaat zitten en wachten tot de agenten komen...
pi_39316731
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:45 schreef Gio het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens. Je bent alleen 1 ding vergeten: die mooie reclame campagne van een tijdje terug, met die posters als: "zie je een vechtpartij? deel dan drie tikken uit:1-1-2". Tja, als de overheid wilt dat je als een apatische zak erbij gaat zitten en wachten tot de agenten komen...
pi_39319855
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:45 schreef Gio het volgende:

[..]

Die staan al allang met zijn tienen op de hoek te wachten hoor...
Zogauw JIJ ingrijpt springen ze JOU in je nek wegens mishandeling
Logisch ...1 man is makkelijker te overmeesteren dan een groep van 5-10 man
Waneer zie jij de politie als je ze nodig hebt?
pi_39320570
Ik zeg dan ook "wachten tot ze komen", daarmee impliceer ik niet dat ze ook daadwerkelijk komen Ik vond dat dan ook een van de meest suffe campagnes ooit.
pi_39321208
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:10 schreef Gio het volgende:
Ik zeg dan ook "wachten tot ze komen", daarmee impliceer ik niet dat ze ook daadwerkelijk komen Ik vond dat dan ook een van de meest suffe campagnes ooit.
Parkeer je auto dan fout dan komen ze meteen
  woensdag 28 juni 2006 @ 14:34:26 #180
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39321387
Overigens was gisteren in het nieuws dat de aanklacht tegen de opgepakte jongeren is afgezwakt van moord naar "het opzettelijk toedienen van slagen en verwondingen met de dood tot gevolg" (vergelijkbaar met doodslag en niet met moord dus).

Het slachtoffer zou namelijk zelf ook geweld gebruikt hebben tijdens de vechtpartij (met name zou hij een van de jongeren bij de keel gegrepen hebben, en zou de vechtpartij eigenlijk daarna pas echt losgebroken zijn).

Dat zou blijken uit de verklaringen van sommige van de jongeren, en ook uit de verklaringen van getuigen.

Helaas staan alle kranten nu vol met "Stacy en Nathalie", ik kan het niet zo meteen terugvinden.
---verdwijnt---
pi_39322056
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:34 schreef Clourhide het volgende:
Overigens was gisteren in het nieuws dat de aanklacht tegen de opgepakte jongeren is afgezwakt van moord naar "het opzettelijk toedienen van slagen en verwondingen met de dood tot gevolg" (vergelijkbaar met doodslag en niet met moord dus).

Het slachtoffer zou namelijk zelf ook geweld gebruikt hebben tijdens de vechtpartij (met name zou hij een van de jongeren bij de keel gegrepen hebben, en zou de vechtpartij eigenlijk daarna pas echt losgebroken zijn).

Dat zou blijken uit de verklaringen van sommige van de jongeren, en ook uit de verklaringen van getuigen.

Helaas staan alle kranten nu vol met "Stacy en Nathalie", ik kan het niet zo meteen terugvinden.
Vraag is natuurlijk ..deed die dat voordat de jongens hem aanvielen of 'tijdens het gevecht ' ?
Als het tijdens het gevecht was:wat moet je dan doen ?..vriendelijk vragen of ze aub ophouden ?
Leuk trouwens dat er nu getuigen zijn die dit verhaal onderbouwen ...heb ik van te voren niets over gehoort
pi_39322219
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 23:26 schreef Schubbekut het volgende:
Volgens getuigen, op het VRT nieuws, waren het 6 allochtone jongeren.

Het waren geen marokkanen!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 28 juni 2006 @ 15:02:08 #183
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39322310
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:54 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Vraag is natuurlijk ..deed die dat voordat de jongens hem aanvielen of 'tijdens het gevecht ' ?
Als het tijdens het gevecht was:wat moet je dan doen ?..vriendelijk vragen of ze aub ophouden ?
Leuk trouwens dat er nu getuigen zijn die dit verhaal onderbouwen ...heb ik van te voren niets over gehoort
Inderdaad, dat komt dan nu opeens wel naar voren.

Waren het misschien dezelfde getuigen van het kaliber dat naar het huis van één van de daders toestroomde, toen de politie hem wou arresteren.

Dat nieuws is eerst gepubliceert, maar heel snel weer weggehaald.
pi_39322481
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 23:45 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

kom jij misschien ook nog eens in het nieuws ,hoop alleen dat je het dan zelf nog meemaakt
Wil ik ook meemaken.... dat ie het nieuws haalt
  woensdag 28 juni 2006 @ 15:10:54 #185
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_39322565
Ze dekken elkaar dus ook nog... wat een verachtelijk zooitje zeg.
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_39322902
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:59 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Het waren geen marokkanen!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en gisteren volgens het nieuws nog wel?.....
quote:
Zes verdachten van busdrama zitten vast
di 27/06/06 - De drie minderjarigen die afgelopen nacht zijn opgepakt in verband met het brutale geweld op een bus in Antwerpen, worden geplaatst in een gesloten instelling. De onderzoeksrechter heeft de drie meerderjarige verdachten aangehouden. Intussen is de aanklacht afgezwakt.
Bij de zes verdachten zijn drie minderjarigen van 16 en drie meerderjarigen van 18, 20 en 22 jaar oud.
(foto VRT) Ze zijn allemaal van Marokkaanse afkomst, maar vijf van hen hebben de Belgische nationaliteit.
Maar misschien zijn ze intussen veranderd ?
quote:
Ze geven allemaal toe dat ze op de bus zaten, maar niet iedereen heeft bekend dat hij het 54-jarige slachtoffer geslagen heeft.

Marc Swinnen, de advocaat van een van de minderjarigen, kon het dossier al inkijken. Volgens de verklaringen van de verdachten zou ook het slachtoffer na een eerste woordenwisseling geweld hebben gebruikt.
Zou ik ook zeggen als ik verdachte was
quote:
Het slachtoffer heeft een van de verdachten bij de keel gegrepen en wilde hem niet meer lossen. De jongeman liep rood aan en had moeite om te ademen. Zijn vrienden hebben de treinbestuurder vervolgens enkele vuistslagen gegeven tot hij hem uiteindelijk losliet.

En de rest bleef staan TOT die rood aan liep en grepen toen in
quote:
De jonge kerel gaf hem ook nog een slag, waarna de man zich op een stoel liet zakken en gestorven is."
De man had hem dus al losgelaten maar toch nog maar fff een klap extra geven he..je weet maar nooit
quote:
De verdachten betwisten ook dat het hun bedoeling was om de man zwaar te verwonden.
Geen doodslag
".
tuurlijk niet ,het was maar een spelletje ..flauw zeg van die man
quote:
De onderzoeksrechter stelde de verdachten aanvankelijk in verdenking van doodslag, maar veranderde dat in "opzettelijke slagen en verwondingen die ongewild de dood tot gevolg hadden
Dankzij de getuigen verklaringen of de verklaringen van die jongens ?
quote:
Daarop staan minder zware straffen dan op doodslag.
Goh das pas nieuws ,klinkt natuurlijk mooier maar komt het niet op het zelfde neer ?>
quote:
Volgens de advocaat heeft de jeugdrechter beslist twee minderjarigen voorlopig te plaatsen in de gesloten instelling van Everberg, de derde moet naar Mol. Vrijdag neemt de jeugdrechter een nieuwe beslissing.
....
quote:
De drie meerderjarigen moeten naar de gevangenis en verschijnen ook vrijdag voor de raadkamer.
quote:
Tips uit Marokkaanse gemeenschap?
Geen Marokkanen toch ?
quote:
De arrestaties kwamen er na intensief speurwerk van de lokale recherche in een gecoördineerde operatie met de federale collega's.
......
quote:
(foto VRT) Volgens sommigen is er ook informatie uit de Marokkaanse gemeenschap zelf gekomen die geleid heeft tot een snelle identificatie van de daders. Officieel wordt dat ontkend.
door wie ?
quote:
Premier Guy Verhofstadt (VLD) en minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (VLD) hebben de federale en lokale politiediensten al gefeliciteerd.

De Antwerpse gemeenteraad is gisteravond begonnen met een minuut stilte uit medeleven met de familie van de man die op de bus is omgekomen
pi_39323536
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 15:20 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

en gisteren volgens het nieuws nog wel?.....
[..]
Sarcasme zie spoiler
pi_39327772
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 15:38 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Sarcasme zie spoiler
LOL ..Helemaal overheen gelezen

Eigen schuld...moet ik maar niet tijdens het werk op het forum gaan zitten
  woensdag 28 juni 2006 @ 18:09:26 #189
70881 Abe_Lenstra
Terug op het oude nest....
pi_39328426
quote:
Ja ik vraag me af of het zo is. Ik zou het typisch iets voor de (uiteraard linkse) media vinden om die sugestie te wekken om, op deze manier, te proberen de Marokaanse gemeenschap in een beter daglicht te stellen.

Maar als het goed lees, Meki, kan het aangeven van deze jongens door Marokanen niet op jou goedkeuring rekenen? Jij had het beter gevonden als de Marokaanse Gemeenschap deze mensen had beschermd tegen strafvervolging?
pi_39328528
quote:
Maar als het goed lees, Meki, kan het aangeven van deze jongens door Marokanen niet op jou goedkeuring rekenen? Jij had het beter gevonden als de Marokaanse Gemeenschap deze mensen had beschermd tegen strafvervolging?
Ik had dat een prima plan gevonden ...inmetselen in een kelder en de politie had ze nooit gevonden
Eeuwige Bescherming
  woensdag 28 juni 2006 @ 18:20:19 #191
70881 Abe_Lenstra
Terug op het oude nest....
pi_39328637
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 00:07 schreef VD het volgende:

[..]

Het VB heeft natuurlijk ook wel het beste campagne team ter wereld wat voor hen werkt in dienst: De Arabische Gemeenschap in België. Maar zolang het Politieke Establishment en de Media dit feit weigeren te onderkennen en blijft vasthouden aan het Dogma dat de VB zelf schuldig is aan de groeiende buitenlanderhaat zal Vlaams Belang alleen maar groter worden tot het moment komt dat ze de absolute meerderheid hebben. Daar hoeft VB verder geen moeite voor te doen. Laat dat maar aan onze Arabische Vrienden over.

Dat is slechts een kwestie van tijd want de problemen zullen alleen maar erger worden. Misschien moet de Linkse Kerk Führer Verhofstadt opnieuw een poging doen om de partij weer te verbieden? Dan kan hij dit Struisvogelbestuur misschien nog een paar jaar langer rekken todat het moment dat België uiteindelijk uiteen zal vallen in een Burgeroorlog Balkan-Style.
  woensdag 28 juni 2006 @ 18:52:59 #192
67640 SaintOfKillers
pi_39329367
Alsof het VB daar iets aan zou veranderen .

De hardliners als De Winter worden gebruikt als stemmenkanon om het domme klootjesvolk aan te trekken, de serieuze beleidsmakers van het VB zijn probleemloos inwisselbaar met de politici die dat nu doen. Ook een belangrijke reden waarom ze steeds meer stemmen halen, ze gaan steeds meer in de richting van de rest. Ze worden hoofdzakelijk gedemoniseerd door andere partijen omwille van het bedenkelijke De Winter-kliekje, die willen ze echt wel kwijt als het even kan.
  woensdag 28 juni 2006 @ 18:53:22 #193
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39329372
quote:
Ach, het is helemaal niet verwonderlijk dat er geen hond ingrijpt en dat heel de bus liever wegloopt en pretendeert niets gezien te hebben. Zo gaat dat tegenwoordig. De oorzaak? Gooi mensen als ratten op een kluitje zodat iedereen geirriteerd is en niets meer om een ander geeft, zorg ervoor dat mensen jaloers zijn op iedereen die iets meer heeft, elkaar niets gunnen
Tot hier ben ik het met je eens dat dit een oorzaak zou kunnen zijn. Maar nog steeds, waarom weten die 30 personen niet hoe gauw ze moeten uitstappen bij de eerstvolgende halte?
Nu wil het niet persoonlijk op die 30 houden, maar maatschappijbreed. Met 30 andere personen had het ongetwijfeld een vergelijkbare situatie opgeleverd. Ook met 30 FOK!kers met een grote bek hier.

Ik kan er gewoon niet bij dat 30 personen geconcetreerd bezig zijn met het er niet mee willen bemoeien.
quote:
en dat criminelen vrij spel hebben en een aai over de bol krijgen terwijl burgers die wel optreden, veroordeeld worden voor geweldpleging, eigen rechter of racist. Voila, het recept voor een bus en land voor apathische, bange eikels. Als de overheid nou eens begon door dit soort schorem zonder uitzondering tien jaar cel te geven, al was het maar voor winkeldiefstal, dan zette dat tenminste nog de toon dat criminaliteit niet getolereerd wordt. Maar ja, slappe overheid, linkse aaiers en een lachwekkend justitieapparaat he, waarom zou je als burger in godsnaam wel iets doen als die het vertikken?
Mja, dat zal wel een kwestie van interpretatie zijn, ik weet het niet of dat ineens wel helpt. Dan krijg je misschien nog steeds dat mensen in de bus zitten met: "laat ze maar een zware straf krijgen...".
  woensdag 28 juni 2006 @ 19:02:35 #194
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39329573
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 18:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Alsof het VB daar iets aan zou veranderen .
Precies, het VB heeft juist belang bij veel criminaliteit, anders trekken ze geen stemmen.

En dan roepen ze "hardere aanpak!", maar ze weten goed genoeg wat dat tot gevolg zal hebben: een fellere tegenreactie. En dus weer extra stemmen voor hen. Uiteindelijk zoekt het VB maar één ding en dat is een escalatie van de situatie.
---verdwijnt---
pi_39330685
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:02 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Precies, het VB heeft juist belang bij veel criminaliteit, anders trekken ze geen stemmen.

En dan roepen ze "hardere aanpak!", maar ze weten goed genoeg wat dat tot gevolg zal hebben: een fellere tegenreactie. En dus weer extra stemmen voor hen. Uiteindelijk zoekt het VB maar één ding en dat is een escalatie van de situatie.
maar ze trekken idd wel stemmen zo ...want voor veel mensen klinkt 'hardere aanpak 'goed ...
  woensdag 28 juni 2006 @ 19:45:05 #196
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_39330715
quote:
R.I.P
2 jongens vechten en de derde gaat heen?
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  donderdag 29 juni 2006 @ 21:23:39 #197
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39369495
Update:
quote:
Slachtoffer overleden aan hersenvliesbloeding

Treinbestuurder Guido Demoor (54), die zaterdag het leven liet na een gewelddadig treffen met zes jongeren op een bus in Antwerpen, is overleden aan een hersenvliesbloeding. Dat blijkt uit het autopsieverslag.

Een hoge bloeddruk in combinatie met het feit dat het slachtoffer zich had opgewonden, hebben wellicht tot de hersenvliesbloeding geleid. "Deze bevindingen werpen een ander licht op de zaak, aangezien het slachtoffer dus niet overleden is ten gevolge van de slagen of schoppen die hij gekregen zou hebben", zegt advocaat Kris Luyckx.

De kwalificatie van de feiten luidt momenteel nog "opzettelijke slagen en verwondingen die ongewild de dood tot gevolg hadden". "Het is aan de rechter om te beslissen of de feiten heromschreven dienen te worden. Een belangrijke discussie daarbij is of er een oorzakelijk verband bestaat tussen het incident op de bus en het overlijden van het slachtoffer", luidt het.
http://www.standaard.be/A(...)ikelid=B329621060629
---verdwijnt---
  vrijdag 30 juni 2006 @ 00:47:43 #198
97643 misteriks
pi_39377303
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:02 schreef Clourhide het volgende:

[..]
Uiteindelijk zoekt het VB maar één ding en dat is een escalatie van de situatie.
VB wordt in de Bel media bijna volledig monddood gemaakt, en de gekende taal vd VBkopstukken kennen we onderhand ook wel...
Ik zie niet in waar VB de toestand momenteel tracht te laten escaleren; het zijn de KIEZERS die VB groot maken, door het daily-life belgie te moeten ondergaan, en niet door de commentaar van ene VBkopstuk (je ziet en hoort ze nergens, ondanks de huidige actualiteit) die wat olie op het vuur zou willen gieten, te moetn aanhoren.

ik verdedig hier niemand, maar jouw zinnetje is voor mij ook een vorm van struisvogelpolitiek.
Ok , er zijn betere pianospelers in andere partijen dan het VB, maar , ook deze moet niet afgeschoten worden
  vrijdag 30 juni 2006 @ 01:45:16 #199
117098 Hathor
Effe niet
pi_39378869
quote:
Je kan het wenden en keren zoveel als je wil, voor mij blijft als een paal boven water staan dat die man niet was overleden die dag, als hij niet in elkaar was getrapt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 02:28:41 #200
46960 StefanP
polemicist
pi_39379579
Ik vind het ook zo'n kut-excuus. Net zoals dat gezeik een tijdje terug, waar geclaimd werd dat het slachtoffer niet stierf door de mishandeling maar omdat hij met zijn hoofd tegen de grond viel. Ja, DOH! Nogal logisch he, als je in elkaar geslagen wordt?! En misschien stijgt je bloeddruk ook welals er een zestal teringlijers op je in staat te slaan?

Bah, schofterige kut advocaten.
-Mark Steyn
  vrijdag 30 juni 2006 @ 06:06:57 #201
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_39380390
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 21:06 schreef Little_Meanie het volgende:
Zou inderdaad zeer toevallig zijn die hartstilstand
Dat de harstilstand niet door de klappen zou komen betekent nog niet dat de hartstilstand niet gelinkt is aan het incident. De hartstilstand zou evengoed door de emoties of iets dergelijks kunnen komen. In dat geval is het dus strafrechtelijk gezien een ander soort zaak.

Zo kan ook bij een normale vechtpartij tussen twee personen waarbij helemaal geen super harde klappen worden uitgedeeld, plots 1 persoon overlijden door een harstilstand. Niet vanwege de klappen, maar puur vanwege de emoties. De persoon had ook kunnen overlijden bij een verbale heftige ruzie. Is het in zo'n geval realistisch de ander te vervolgen voor doodslag is de vraag...

Meestal een moeilijke vraag, al heb ik in dit geval een gevoel dat zegt: zo hard mogelijk aangepakken deze jongeren en sowieso vervolgen voor doodslag en niet voor dood door schuld of iets dergelijks. Dat geeft tenminste een sterker signaal af... en met z'n zessen tegen 1, kom nou toch

Maar goed, dat is als ik af ga op mijn gevoel. Juridisch gezien betwijfel ik of dit haalbaar is, wanneer blijkt dat het niet de klappen zijn geweest die tot de dood hebben geleid.
Krekker is de bom!
pi_39380739
Lijkt me net zoiets als dat ik iemand neersteek met een mes ..vervolgens loop ik weg ...slachtoffer bloed dood (wat natuurlijk een hartstilstand tot gevolg heeft )
Dus ik kom weg met een lichtere straf want ik heb hem niet vermoord hoor ,nee hij stierf aan een hartstilstand
  vrijdag 30 juni 2006 @ 08:06:46 #203
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_39380842
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 07:52 schreef Limburger_noord het volgende:
Lijkt me net zoiets als dat ik iemand neersteek met een mes ..vervolgens loop ik weg ...slachtoffer bloed dood (wat natuurlijk een hartstilstand tot gevolg heeft )
Dus ik kom weg met een lichtere straf want ik heb hem niet vermoord hoor ,nee hij stierf aan een hartstilstand
Heel kromme en onzinnige vergelijking.

Wanneer de harstilstand (of in dit concrete geval hersenvliesbloeding) daadwerkelijk zou komen door de klappen, DAN zou jouw vergelijking opgaan. Als de harstilstand/hersenvliesbloeding NIET door de klappen is veroorzaakt, maar door de opwinding icm de hoge bloeddruk van het slachtoffer, is het een heel andere zaak. Zelfs al was er geen fysiek, maar alleen verbaal geweld geweest, dan nog had de man in zo'n geval op soortgelijke manier kunnen overlijden.

[ Bericht 2% gewijzigd door KreKkeR op 30-06-2006 08:14:11 ]
Krekker is de bom!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 08:09:45 #204
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39380869
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 07:52 schreef Limburger_noord het volgende:
Nee, want hartstilstand is wel wat anders dan hersenbloeding. Die hartstilstand van jou wordt veroorzaakt door het bloedverlies ten gevolge van jouw messteek.

De vraag is dus of ook deze hersenbloeding "veroorzaakt" is geweest door de vechtpartij... een moeilijke kwestie, dat wel...
---verdwijnt---
pi_39381405
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:06 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Heel kromme en onzinnige vergelijking.

Wanneer de harstilstand (of in dit concrete geval hersenvliesbloeding) daadwerkelijk zou komen door de klappen, DAN zou jouw vergelijking opgaan. Als de harstilstand/hersenvliesbloeding NIET door de klappen is veroorzaakt, maar door de opwinding icm de hoge bloeddruk van het slachtoffer, is het een heel andere zaak. Zelfs al was er geen fysiek, maar alleen verbaal geweld geweest, dan nog had de man in zo'n geval op soortgelijke manier kunnen overlijden.
Toch typisch ...past het niet in jouw denkwijze dan is het onzinnig ...nou ja IK kan er mee leven
Wat jij zegt is NOG krommer ...hij was waarschijnlijk toch wel gestorven ook zonder dit geweld (als hij bv geschrokken was door de val van het kabinet ) dus die klappen zijn niet de oorzaak dus geen probleem ?

Lekkere mentaliteit ....

Zolang jij niet kunt bewijzen dat die NIET nog 20 jaar of meer had kunnen leven zonder ' hulp ' van die brave jongetjes zijn ze wat mij betreft wel degelijk schuldig
Hij had iig nog wat langer geleefd of het nu een dag ,een maand of een jaar was
pi_39381462
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:44 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Toch typisch ...past het niet in jouw denkwijze dan is het onzinnig ...nou ja IK kan er mee leven
Wat jij zegt is NOG krommer ...hij was waarschijnlijk toch wel gestorven ook zonder dit geweld (als hij bv geschrokken was door de val van het kabinet ) dus die klappen zijn niet de oorzaak dus geen probleem ?

Lekkere mentaliteit ....

Zolang jij niet kunt bewijzen dat die NIET nog 20 jaar of meer had kunnen leven zonder ' hulp ' van die brave jongetjes zijn ze wat mij betreft wel degelijk schuldig
Nee, omgekeerde bewijslast. Het OM moet bewijzen dat hij zonder de klappen niet was overleden, tot die tijd komen deze gezwelletjes ermee weg.
pi_39381530
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:09 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Nee, want hartstilstand is wel wat anders dan hersenbloeding. Die hartstilstand van jou wordt veroorzaakt door het bloedverlies ten gevolge van jouw messteek.
Ja logisch ...een gebroken voet is wat anders als een gebroken been
Maar beide kunnen worden bevorderd door spanning toch dus iig in dat opzicht komt het WEL overeen (niemand zal bv door angst zijn been breken ..maar zowel een hartinfarct als een hersen bloeding kunnen wel worden veroorzaakt door spanning\angst toch ? )
quote:
De vraag is dus of ook deze hersenbloeding "veroorzaakt" is geweest door de vechtpartij... een moeilijke kwestie, dat wel...
Vraagn is natuurlijk ook..wist het slachtoffer dat hij deze aandoeningn had ?
Zo ja ,dan was het misschien niet zo handig om in te grijpen ?

Wat de daders betreft :
Hoewel niet wettelijk onderbouwd :schuldig tot onschuld is bewezen
pi_39381581
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:47 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee, omgekeerde bewijslast. Het OM moet bewijzen dat hij zonder de klappen niet was overleden, tot die tijd komen deze gezwelletjes ermee weg.
Helemaal mee eens ( )
Maar wat ik zei was hoe ik het voelde niet zoals het wettelijk is ...
quote:
pi_39381695
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:53 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Helemaal mee eens ( )
Maar wat ik zei was hoe ik het voelde niet zoals het wettelijk is ...
[..]
Ah, in dat geval geeft mijn onderbuik jou groot gelijk
Net als die idioten die Floor Karstens hebben doodgeslagen, die kwamen ook weg met "ja het was niet de klap maar het feit dat zijn hoofd op de stoeprand terecht kwam" oid. Dan krijg ik ook enge fantasieën over roestige oude tangen en scrota
  vrijdag 30 juni 2006 @ 18:03:54 #210
67640 SaintOfKillers
pi_39398327
De wetsdokter heeft gesteld dat er een oorzakelijk verband is tussen de slagen enerzijds en de hersenvliesbloeding en het overlijden anderzijds.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 18:59:12 #211
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_39400467
quote:

[..]

Lekkere mentaliteit ....
Leer eerst eens goed begrijpend lezen, want dat is totaal niet wat ik zeg

Ik zeg nergens dat hij 'waarschijnlijk toch wel was gestorven ook zonder dit geweld'. Citeer maar even waar ik dat zou zeggen dan...

Er is, zeker juridisch gezien, een groot verschil tussen klappen die direct de dood tot gevolg hebben en klappen die indirect de dood tot gevolg hebben. DAT is waar ik het over heb.

Maar lees alsjeblief eerst mijn post nog eens, want je verdraait mijn woorden totaal. En het is geen kwestie van: niet in mijn denkwijze passen: dus onzinnig. Jouw vergelijking klopt simpelweg niet.

Dood door een harstilstand direct veroorzaakt door de messteken vergelijken met dood veroorzaakt door een hersenvliesbloeding of harstilstand die op zijn beurt weer is veroorzaakt door emoties icm een hoge bloeddruk, welke zijn uiteindelijk weer zijn veroorzaakt door klappen, is het vergelijken van appels met peren.

Jouw vergelijking zou opgaan wanneer de dood en daarbij de harstilstand direct door de klappen kwam.
quote:
Ik zeg toch ook nergens dat de jongens NIET schuldig zijn???
Krekker is de bom!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 19:07:09 #212
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_39400817
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:51 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Ja logisch ...een gebroken voet is wat anders als een gebroken been
Maar beide kunnen worden bevorderd door spanning toch dus iig in dat opzicht komt het WEL overeen (niemand zal bv door angst zijn been breken ..maar zowel een hartinfarct als een hersen bloeding kunnen wel worden veroorzaakt door spanning\angst toch ? )
[..]
Om even het verschil duidelijker te maken adhv dit voorbeeld:

Er is een verschil tussen een gebroken been, direct veroorzaakt door fysiek geweld en een gebroken been indirect veroorzaakt door fysiek geweld. Bijvoorbeeld omdat iemand wegrent nadat geweld is toegepast, maar bij het vluchten ergens struikelt en zijn been breekt.

In geval 1 is het gebroken been direct veroorzaakt door het geweld, in geval 2 indirect.
Wat jij deed, was een geval van directe schuld vergelijken met een geval van indirecte schuld. Dat noem ik appels met peren vergelijken.

Dat wil niet zeggen dat de geweldpleger onschuldig is, waar haal je dat in hemelsnaam vandaan... Het zal echter voor de strafmaat wel uitmaken.
Krekker is de bom!
pi_39404553
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:59 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Leer eerst eens goed begrijpend lezen, want dat is totaal niet wat ik zeg
Jij doet precies hetzelfde (oje lok ik weer een reaktie uit )
Nee hoor jij hebt in alle gelijk ...doei
quote:
Ik zeg nergens dat hij 'waarschijnlijk toch wel was gestorven ook zonder dit geweld'. Citeer maar even waar ik dat zou zeggen dan...
Tja dan niet (trouwens waar zeg ik dat jij dat lletterlijk zegt ?...nergens..meen dat te begrijpen aan de hand van jouw reaktie
Maar goed om te weten dat JIJ nooit tussen de regels door leest of conclusies trekt
quote:
Er is, zeker juridisch gezien, een groot verschil tussen klappen die direct de dood tot gevolg hebben en klappen die indirect de dood tot gevolg hebben. DAT is waar ik het over heb.
En ik zei al meerder malen : 'Maar wat ik zei was hoe ik het voelde niet zoals het wettelijk is .. '
Dus JIJ mag ook beter lezen
GDV..ik blijf wel om reakties vragen he...ok jij hebt weer gelijk
quote:
Maar lees alsjeblief eerst mijn post nog eens, want je verdraait mijn woorden totaal. En het is geen kwestie van: niet in mijn denkwijze passen: dus onzinnig. Jouw vergelijking klopt simpelweg niet.
Ok ...heb geduld met...enz
quote:
Dood door een harstilstand direct veroorzaakt door de messteken vergelijken met dood veroorzaakt door een hersenvliesbloeding of harstilstand die op zijn beurt weer is veroorzaakt door emoties icm een hoge bloeddruk, welke zijn uiteindelijk weer zijn veroorzaakt door klappen, is het vergelijken van appels met peren.
In beide gevallen is het resultaat :slachtoffer dood ...of ben je het daar OOK niet mee eens dus geef aub toe dat dat iig klopt
quote:
Jouw vergelijking zou opgaan wanneer de dood en daarbij de harstilstand direct door de klappen kwam.
Kun jij bewijzen van niet dan ?...een paar flinke klappen op het hoofd kan nooit goed voor de hersenen zijn
[..]

Ik zeg toch ook nergens dat de jongens NIET schuldig zijn???

en waar zeg ik dat jij dat zegt (letterlijk dan he ...geen conclusies trekken want dat mag ik ook niet )
pi_39404658
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 19:07 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Om even het verschil duidelijker te maken adhv dit voorbeeld:

Er is een verschil tussen een gebroken been, direct veroorzaakt door fysiek geweld en een gebroken been indirect veroorzaakt door fysiek geweld. Bijvoorbeeld omdat iemand wegrent nadat geweld is toegepast, maar bij het vluchten ergens struikelt en zijn been breekt.

In geval 1 is het gebroken been direct veroorzaakt door het geweld, in geval 2 indirect.
Wat jij deed, was een geval van directe schuld vergelijken met een geval van indirecte schuld. Dat noem ik appels met peren vergelijken.

Dat wil niet zeggen dat de geweldpleger onschuldig is, waar haal je dat in hemelsnaam vandaan... Het zal echter voor de strafmaat wel uitmaken.
Waar zeg ik dat die onschuldig is ??...ik zeg volgens mij juist het tegenovergestelde ?
leg me geen woorden in mijn mond ...

Beste KreKkeR lees voor de rest mijn antwoorden de bovenstaande post maar
  vrijdag 30 juni 2006 @ 21:32:55 #215
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_39406737
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 20:33 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat die onschuldig is ??...ik zeg volgens mij juist het tegenovergestelde ?
leg me geen woorden in mijn mond ...

Beste KreKkeR lees voor de rest mijn antwoorden de bovenstaande post maar
Moet zo die andere post van je nog even lezen. Maar even voor de duidelijkheid:
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 19:07 schreef KreKkeR het volgende:
Ik leg hier dus uit dat ik met mijn eerdere post dus NIET suggereer dat de geweldspleger onschuldig is. Dit aangezien jij het doet overkomen alsof ik dit suggereer, zie:
quote:

[..]

Lekkere mentaliteit ....

Krekker is de bom!
pi_39407523
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 21:32 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Moet zo die andere post van je nog even lezen. Maar even voor de duidelijkheid:
[..]

Ik leg hier dus uit dat ik met mijn eerdere post dus NIET suggereer dat de geweldspleger onschuldig is. Dit aangezien jij het doet overkomen alsof ik dit suggereer, zie:
[..]
Dat meende ik op te maken uit deze regel
quote:
Als de harstilstand/hersenvliesbloeding NIET door de klappen is veroorzaakt, maar door de opwinding icm de hoge bloeddruk van het slachtoffer, is het een heel andere zaak. Zelfs al was er geen fysiek, maar alleen verbaal geweld geweest, dan nog had de man in zo'n geval op soortgelijke manier kunnen overlijden.
Ok heb ik me vergist (ben mans genoeg om het toe te geven ) en laten we het hier maar bij laten ok ?
  vrijdag 30 juni 2006 @ 21:57:40 #217
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_39407598
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 21:55 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Dat meende ik op te maken uit deze regel
[..]

Ok heb ik me vergist (ben mans genoeg om het toe te geven ) en laten we het hier maar bij laten ok ?
Goed idee
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')