Dat de harstilstand niet door de klappen zou komen betekent nog niet dat de hartstilstand niet gelinkt is aan het incident. De hartstilstand zou evengoed door de emoties of iets dergelijks kunnen komen. In dat geval is het dus strafrechtelijk gezien een ander soort zaak.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:06 schreef Little_Meanie het volgende:
Zou inderdaad zeer toevallig zijn die hartstilstand
Heel kromme en onzinnige vergelijking.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:52 schreef Limburger_noord het volgende:
Lijkt me net zoiets als dat ik iemand neersteek met een mes ..vervolgens loop ik weg ...slachtoffer bloed dood (wat natuurlijk een hartstilstand tot gevolg heeft )
Dus ik kom weg met een lichtere straf want ik heb hem niet vermoord hoor ,nee hij stierf aan een hartstilstand![]()
Nee, want hartstilstand is wel wat anders dan hersenbloeding. Die hartstilstand van jou wordt veroorzaakt door het bloedverlies ten gevolge van jouw messteek.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:52 schreef Limburger_noord het volgende:
Lijkt me net zoiets als dat ik iemand neersteek met een mes ..vervolgens loop ik weg ...slachtoffer bloed dood (wat natuurlijk een hartstilstand tot gevolg heeft )
Dus ik kom weg met een lichtere straf want ik heb hem niet vermoord hoor ,nee hij stierf aan een hartstilstand![]()
Toch typisch ...past het niet in jouw denkwijze dan is het onzinnig ...nou ja IK kan er mee levenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:06 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Heel kromme en onzinnige vergelijking.
Wanneer de harstilstand (of in dit concrete geval hersenvliesbloeding) daadwerkelijk zou komen door de klappen, DAN zou jouw vergelijking opgaan. Als de harstilstand/hersenvliesbloeding NIET door de klappen is veroorzaakt, maar door de opwinding icm de hoge bloeddruk van het slachtoffer, is het een heel andere zaak. Zelfs al was er geen fysiek, maar alleen verbaal geweld geweest, dan nog had de man in zo'n geval op soortgelijke manier kunnen overlijden.
Nee, omgekeerde bewijslast. Het OM moet bewijzen dat hij zonder de klappen niet was overleden, tot die tijd komen deze gezwelletjes ermee weg.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:44 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Toch typisch ...past het niet in jouw denkwijze dan is het onzinnig ...nou ja IK kan er mee leven
Wat jij zegt is NOG krommer ...hij was waarschijnlijk toch wel gestorven ook zonder dit geweld (als hij bv geschrokken was door de val van het kabinet) dus die klappen zijn niet de oorzaak dus geen probleem ?
Lekkere mentaliteit ....
Zolang jij niet kunt bewijzen dat die NIET nog 20 jaar of meer had kunnen leven zonder ' hulp ' van die brave jongetjes zijn ze wat mij betreft wel degelijk schuldig
Hij had iig nog wat langer geleefd of het nu een dag ,een maand of een jaar was
Ja logisch ...een gebroken voet is wat anders als een gebroken beenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:09 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Nee, want hartstilstand is wel wat anders dan hersenbloeding. Die hartstilstand van jou wordt veroorzaakt door het bloedverlies ten gevolge van jouw messteek.
Vraagn is natuurlijk ook..wist het slachtoffer dat hij deze aandoeningn had ?quote:De vraag is dus of ook deze hersenbloeding "veroorzaakt" is geweest door de vechtpartij... een moeilijke kwestie, dat wel...
Helemaal mee eens (quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:47 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, omgekeerde bewijslast. Het OM moet bewijzen dat hij zonder de klappen niet was overleden, tot die tijd komen deze gezwelletjes ermee weg.
quote:Zolang jij niet kunt bewijzen dat die NIET nog 20 jaar of meer had kunnen leven zonder ' hulp ' van die brave jongetjes zijn ze wat mij betreft wel degelijk schuldig
Ah, in dat geval geeft mijn onderbuik jou groot gelijkquote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:53 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Helemaal mee eens ()
Maar wat ik zei was hoe ik het voelde niet zoals het wettelijk is ...
[..]
Leer eerst eens goed begrijpend lezen, want dat is totaal niet wat ik zegquote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:44 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Toch typisch ...past het niet in jouw denkwijze dan is het onzinnig ...nou ja IK kan er mee leven
Wat jij zegt is NOG krommer ...hij was waarschijnlijk toch wel gestorven ook zonder dit geweld (als hij bv geschrokken was door de val van het kabinet) dus die klappen zijn niet de oorzaak dus geen probleem ?
Lekkere mentaliteit ....
Ik zeg toch ook nergens dat de jongens NIET schuldig zijn???quote:Zolang jij niet kunt bewijzen dat die NIET nog 20 jaar of meer had kunnen leven zonder ' hulp ' van die brave jongetjes zijn ze wat mij betreft wel degelijk schuldig
Om even het verschil duidelijker te maken adhv dit voorbeeld:quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:51 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Ja logisch ...een gebroken voet is wat anders als een gebroken been![]()
Maar beide kunnen worden bevorderd door spanning toch dus iig in dat opzicht komt het WEL overeen (niemand zal bv door angst zijn been breken ..maar zowel een hartinfarct als een hersen bloeding kunnen wel worden veroorzaakt door spanning\angst toch ? )
[..]
Jij doet precies hetzelfde (oje lok ik weer een reaktie uit )quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:59 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Leer eerst eens goed begrijpend lezen, want dat is totaal niet wat ik zeg
Tja dan nietquote:Ik zeg nergens dat hij 'waarschijnlijk toch wel was gestorven ook zonder dit geweld'. Citeer maar even waar ik dat zou zeggen dan...
En ik zei al meerder malen : 'Maar wat ik zei was hoe ik het voelde niet zoals het wettelijk is .. 'quote:Er is, zeker juridisch gezien, een groot verschil tussen klappen die direct de dood tot gevolg hebben en klappen die indirect de dood tot gevolg hebben. DAT is waar ik het over heb.
Ok ...heb geduld met...enzquote:Maar lees alsjeblief eerst mijn post nog eens, want je verdraait mijn woorden totaal. En het is geen kwestie van: niet in mijn denkwijze passen: dus onzinnig. Jouw vergelijking klopt simpelweg niet.
In beide gevallen is het resultaat :slachtoffer dood ...of ben je het daar OOK niet mee eens dus geef aub toe dat dat iig kloptquote:Dood door een harstilstand direct veroorzaakt door de messteken vergelijken met dood veroorzaakt door een hersenvliesbloeding of harstilstand die op zijn beurt weer is veroorzaakt door emoties icm een hoge bloeddruk, welke zijn uiteindelijk weer zijn veroorzaakt door klappen, is het vergelijken van appels met peren.
Kun jij bewijzen van niet dan ?...een paar flinke klappen op het hoofd kan nooit goed voor de hersenen zijnquote:Jouw vergelijking zou opgaan wanneer de dood en daarbij de harstilstand direct door de klappen kwam.
Waar zeg ik dat die onschuldig is ??...ik zeg volgens mij juist het tegenovergestelde ?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:07 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Om even het verschil duidelijker te maken adhv dit voorbeeld:
Er is een verschil tussen een gebroken been, direct veroorzaakt door fysiek geweld en een gebroken been indirect veroorzaakt door fysiek geweld. Bijvoorbeeld omdat iemand wegrent nadat geweld is toegepast, maar bij het vluchten ergens struikelt en zijn been breekt.
In geval 1 is het gebroken been direct veroorzaakt door het geweld, in geval 2 indirect.
Wat jij deed, was een geval van directe schuld vergelijken met een geval van indirecte schuld. Dat noem ik appels met peren vergelijken.
Dat wil niet zeggen dat de geweldpleger onschuldig is, waar haal je dat in hemelsnaam vandaan... Het zal echter voor de strafmaat wel uitmaken.
Moet zo die andere post van je nog even lezen. Maar even voor de duidelijkheid:quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:33 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat die onschuldig is ??...ik zeg volgens mij juist het tegenovergestelde ?
leg me geen woorden in mijn mond ...![]()
Beste KreKkeR lees voor de rest mijn antwoorden de bovenstaande post maar
Ik leg hier dus uit dat ik met mijn eerdere post dus NIET suggereer dat de geweldspleger onschuldig is. Dit aangezien jij het doet overkomen alsof ik dit suggereer, zie:quote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:07 schreef KreKkeR het volgende:
Dat wil niet zeggen dat de geweldpleger onschuldig is, waar haal je dat in hemelsnaam vandaan... Het zal echter voor de strafmaat wel uitmaken.
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:44 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Lekkere mentaliteit ....
Zolang jij niet kunt bewijzen dat die NIET nog 20 jaar of meer had kunnen leven zonder ' hulp ' van die brave jongetjes zijn ze wat mij betreft wel degelijk schuldig
Dat meende ik op te maken uit deze regelquote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:32 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Moet zo die andere post van je nog even lezen. Maar even voor de duidelijkheid:
[..]
Ik leg hier dus uit dat ik met mijn eerdere post dus NIET suggereer dat de geweldspleger onschuldig is. Dit aangezien jij het doet overkomen alsof ik dit suggereer, zie:
[..]
Ok heb ik me vergist (ben mans genoeg om het toe te geven ) en laten we het hier maar bij laten ok ?quote:Als de harstilstand/hersenvliesbloeding NIET door de klappen is veroorzaakt, maar door de opwinding icm de hoge bloeddruk van het slachtoffer, is het een heel andere zaak. Zelfs al was er geen fysiek, maar alleen verbaal geweld geweest, dan nog had de man in zo'n geval op soortgelijke manier kunnen overlijden.
Goed ideequote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:55 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Dat meende ik op te maken uit deze regel
[..]
Ok heb ik me vergist (ben mans genoeg om het toe te geven ) en laten we het hier maar bij laten ok ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |