Bron: http://actuality.skynet.be/index.html?or=home_belga&l1=actuality&l2=today&l3=all&l4=home&a=viewmessage&p1=69085quote:(Belga) Jongeren hebben zaterdagmiddag in het centrum van Antwerpen een passagier van een bus van De Lijn geslagen en geschopt. De man is overleden. Dat meldt de politie van Antwerpen. Van de daders ontbreekt nog elk spoor.
Het slachtoffer kreeg het op buslijn 23 aan de stok met enkele jongeren. Die sloegen en schopten hem, waarop het slachtoffer uitstapte ter hoogte van het Koningin Astridplein. Daar kreeg de man een hartstilstand en stuikte in elkaar. De hulpdiensten probeerden het slachtoffer tevergeefs te reanimeren. Volgens de politie is het nog niet duidelijk of er een verband bestaat tussen de klappen die de man kreeg en de hartstilstand. Verder onderzoek moet dat uitwijzen. Het parket van Antwerpen ging ter plaatse. Vervoersmaatschappij De Lijn betreurt het incident ten zeerste. (dwm)
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:07 schreef Ame_thyst het volgende:
Ik hoorde het op de radio (donna) dat ging iets anders: Jongens hadden ruzie met elkaar, man (50er) komt tussen beiden. Jongens keren zich tegen de man en slaan hem in elkaar.
R.I.P
blijkbaar konden die jongens het ineens prima met elkaar vindenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:07 schreef Ame_thyst het volgende:
Ik hoorde het op de radio (donna) dat ging iets anders: Jongens hadden ruzie met elkaar, man (50er) komt tussen beiden. Jongens keren zich tegen de man en slaan hem in elkaar.
R.I.P
en als andere dan tussenbeide komen (om die man te helpen ) is het van kun je wel tegen die kinderenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:11 schreef MUUS het volgende:
Met z'n zessen, guttegut, wat een helden.
ik neem tenminste aan dat er meer passagiers waren (i.i.g de buschauffeur)quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:10 schreef Ame_thyst het volgende:
Kort buitenlands nieuws
In een bus in Antwerpen is een man overleden aan een hartaanval nadat hij door zes jongeren geschopt en geslagen was. De man (54) had hen aangesproken op hun wangedrag, waarop ze hem aanvielen.
bron noshttp://www.nos.nl/nos/art(...)1C697B9EA2894C9.html
als ik eerlijk ben zou ik mezelf ook eerst 3x bedenkenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:16 schreef achlicia het volgende:
Op de een of andere manier voel ik me steeds minder geroepen om anderen te wijzen op wangedrag...
beetje onrealistisch alleen...quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:16 schreef Xebrozius het volgende:
Ik vind dat ze zulke dingen moeten omdraaien, en dat ze met z'n zessen zwartrijders kapot stampen. Hebben dat soort mongolen ook weer een doel in het leven.
* Xebrozius die een positieve draai aan het topic geeft
logisch niet, maar wel keiharde realiteit.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:18 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Och, het doodtrappen van een man is toch ook niet erg logisch is het wel?
Wel als de reactie van de rechter is, "drie maanden taakstraf". Als ze er 5 jaar voor kregen en dat was ook in het nieuws gekomen zouden anderen er nog eens over kunnen denken.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:21 schreef Limburger_noord het volgende:
Helaas zorgt dit soort persberichten dat steeds minder mensen ingrijpen
Ik weet het niet hoor, maar met de risico's die je tegenwoordig loopt bij het ingrijpen, heb je nog verdomd weinig aan de straffen die vervolgens worden gegeven. Maar dat bedoel je uiteraard niet. Ik vraag me verder wel af of harder straffen werkelijk preventief werkt (dat bedoelde je wel waarschijnlijk). Maar dan nog mogen ze wat mij betreft harder straffen... niet daarvan.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:27 schreef Thorical het volgende:
[..]
Wel als de reactie van de rechter is, "drie maanden taakstraf". Als ze er 5 jaar voor kregen en dat was ook in het nieuws gekomen zouden anderen er nog eens over kunnen denken.
Erger is dat de mensen die ingrijpen waarschijnlijk ook gestraft worden wegens openbaar geweldquote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:27 schreef Thorical het volgende:
[..]
Wel als de reactie van de rechter is, "drie maanden taakstraf". Als ze er 5 jaar voor kregen en dat was ook in het nieuws gekomen zouden anderen er nog eens over kunnen denken.
Tja helaas kun je ook als je je nergens mee bemoeid klappen krijgenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Dit is alleen maar het zoveelste geval. Je kunt je maar beter echt nergens mee bemoeien op straat, je hebt zo klappen te pakken
Triest maar waar...niemand durft de eerste stap te zetten ..zou zelf ook niet gauw ingrijpenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Mensen zijn bang om zich ermee te bemoeien. Ze willen dat hen zelf ook niks overkomt. Zelfs met een grote overmacht durven ze niet in te grijpen. Neem de moord op Joe van Holsbeeck maar bijvoorbeeld. Daar waren vele tientallen getuigen. Niemand greep in.
Tja als het het erbij vermelden dan kun je daar op wachtenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:26 schreef Schubbekut het volgende:
Volgens VRT nieuws waren het 6 allochtone jongeren.
http://www.vrtnieuws.net/(...)geslagen/index.shtml
Dit zal de kloof tussen de autochtonen en allochtonen daar nog verder vergroten.
Ik zou gewoon nog steeds doorgaan met bemoeien als het niet erg is dan niet maar als het uit de hand loopt kan je ze wel uit elkaar halenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Mensen zijn bang om zich ermee te bemoeien. Ze willen dat hen zelf ook niks overkomt. Zelfs met een grote overmacht durven ze niet in te grijpen. Neem de moord op Joe van Holsbeeck maar bijvoorbeeld. Daar waren vele tientallen getuigen. Niemand greep in.
kom jij misschien ook nog eens in het nieuws ,hoop alleen dat je het dan zelf nog meemaaktquote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik zou gewoon nog steeds doorgaan met bemoeien als het niet erg is dan niet maar als het uit de hand loopt kan je ze wel uit elkaar halen
Waarom eigenlijk?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:16 schreef achlicia het volgende:
Op de een of andere manier voel ik me steeds minder geroepen om anderen te wijzen op wangedrag...
Nu stel je je eigen paradox op?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:29 schreef achlicia het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor, maar met de risico's die je tegenwoordig loopt bij het ingrijpen, heb je nog verdomd weinig aan de straffen die vervolgens worden gegeven. Maar dat bedoel je uiteraard niet. Ik vraag me verder wel af of harder straffen werkelijk preventief werkt (dat bedoelde je wel waarschijnlijk). Maar dan nog mogen ze wat mij betreft harder straffen... niet daarvan.
er was iig een buschauffeur aanwezig (of een andere getuige ) hoe komen ze anders aan die details ?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:46 schreef Yildiz het volgende:
En verder was de bus leeg en stond niemand bij de bushalte?
lijkt mme wel duidelijk NA het lezen van de topic toch ?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:46 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk?
Angst voor de mogelijke gevolgen? En dat dus altíjd?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:48 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
lijkt mme wel duidelijk NA het lezen van de topic toch ?
En dát vind ik heel jammer...quote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:18 schreef __Saviour__ het volgende:
wat is anders de reden dat de meeste mensen niet ingrijpen ?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:49 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Angst voor de mogelijke gevolgen? En dat dus altíjd?
Verder kom ik niet.
[..]
En dát vind ik heel jammer...
Waarom zou je ingrijpen? De mogelijkheeden:quote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:18 schreef __Saviour__ het volgende:
en als je helemaal geluk hebt wil het 1ste slachtoffer niet in jouw voordeel getuigen uit angst of omdat hij zich er ook niet mee wil bemoeienquote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:53 schreef StefanP het volgende:
[..]
Waarom zou je ingrijpen? De mogelijkheeden:
1) Je wordt ook een paar tanden uit je bek geschopt
2) Je "wint" en vervolgens ben JIJ de schuldige. De wereldvreemde sukkels bij het OM zullen je aanklagen en veroordelen voor racisme, geweldpleging en wat ze allemaal maar niet kunnen bedenken.
Dank je de koekoek. Er is maar een schuldige dat mensen niet meer ingrijpen, en dat is de politiek.
Verder zullen het natuurlijk weer de bekende daders zijn. En de politiek zich maar afvragen waarom steeds meer mensen op VB stemmen. Go multiculturele samenleving!
Pure angst.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:46 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk?
Edit; 2 vragen aan je.
Niet geheel waar. Ondanks dat ik meen dat het niet preventief werkt, ben ik van mening dat iemand moet krijgen wat hij/zij verdient.quote:Nu stel je je eigen paradox op?
Neem me niet kwalijk, maar als ik zie dat iemand wordt neergestoken met een mes, of ik zie een mafkees met een mes zwaaien, dan ga ik niet de held uithangen.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:18 schreef __Saviour__ het volgende:
90% van de bevolking denkt net zo...ik ga mijn leven in zo'n geval ook niet riskeren ,laf?..misschien wel maar IK kan het iig navertellenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:59 schreef gronk het volgende:
[..]
Neem me niet kwalijk, maar als ik zie dat iemand wordt neergestoken met een mes, of ik zie een mafkees met een mes zwaaien, dan ga ik niet de held uithangen.
't staat je vrij om nu 'schande' te roepen.
En zo werkt het bij bijna iedereen. Ik zou willen dat ik het lef had, maar ik ken mezelf ondertussen. Ik weet hoe ik reageer in doodsangst. Het antwoord daarop is namelijk: niet. En dat geldt voor heel veel mensen. Ze willen het alleen niet weten. En misschien is dat maar beter ook.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:59 schreef gronk het volgende:
[..]
Neem me niet kwalijk, maar als ik zie dat iemand wordt neergestoken met een mes, of ik zie een mafkees met een mes zwaaien, dan ga ik niet de held uithangen.
Ik oordeel ook niet over die getuigen, ik meldde alleen maar dat er ook weer niemand ingreep. Zelf zou ik ook niet weten hoe ik in een dergelijke situatie zou reageren.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:59 schreef gronk het volgende:
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat ik het knap hufterig van je vind om van mensen te verwachten dat ze iemand met een mes gaan ontwapenen. Zelfs mensen die de nodige vechtsporttraining hebben gehad ontwijken dat soort situaties liever. Domweg omdat je zo een jaap te pakken hebt, en zo'n snee kan dodelijk zijn.quote:Op zondag 25 juni 2006 00:01 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik oordeel ook niet over die getuigen, ik meldde alleen maar dat er ook weer niemand ingreep. Zelf zou ik ook niet weten hoe ik in een dergelijke situatie zou reageren.
En daar ga je dan met je vooroordelen...quote:Op zondag 25 juni 2006 00:06 schreef Pracissor het volgende:
Van Marokkanen kan je verwachten dat ze zich agressief opstellen, wanneer je aanspreekt op hun gedrag, wanneer zij in een groep verkeren. Maar laatst sprak ik enkele autochtonen aan op hun gedrag in een trein (tegen ramen/banken trappen etc.), ik werd aangevlogen door 5 man en kon me maar net genoeg verweren tot de halte waar zij eruit moesten. De overige passagiers keken de andere kant op.
Mensen moet dit soort lieden, marokkaan, neger of nederlands, gewoon keihard aanpakken, met z'n allen, wees eens solidair.
Pak de grootste en sla 'm knockout. En hoop dat de rest 't dan in z'n broek doet, en niet achterbaks gaat wezen met messen enzo.quote:Op zondag 25 juni 2006 00:05 schreef zoalshetis het volgende:
6 gastjes kunnen lastig zijn in je eentje, als je verder geen bijval van andere passagiers krijgt.
Marokkanen blijven wel een grotere risicogroep, de kans dat daar klootzakken tussenzitten blijft vele malen groter dan bij nederlanders. Dus het zijn geen vooroordelen, maar kennis van statistieken en persoonlijke ervaringen.quote:Op zondag 25 juni 2006 00:07 schreef achlicia het volgende:
[..]
En daar ga je dan met je vooroordelen...
Overigens wel naar voor je, daar niet van.
Ik zou toch maar situaties inschatten per situatie. Dat is wat ik ermee wilde zeggen.quote:Op zondag 25 juni 2006 00:09 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Marokkanen blijven wel een grotere risicogroep, de kans dat daar klootzakken tussenzitten blijft vele malen groter dan bij nederlanders. Dus het zijn geen vooroordelen, maar kennis van statistieken en persoonlijke ervaringen.
je zit in het verkeerde topic...quote:Op zondag 25 juni 2006 00:11 schreef siggi het volgende:
OK, het gaat hier dus niet om de Islam of Moslims. OK er zijn toevallig lui bij betrokken die uit die groep komen, maar geen reden om direct te gaan generaliseren. By the way; mijn excuus dat ik weinig van me heb laten horen hier, maar er kwamen even wat dingen tussendoor.
En al die opmerkingen over; er is niet bewezen dat ze schuldig zijn dus zijn ze onschulidig, dat is het Nederlandse Rechtsysteem, ergo ze zijn ONSCHULDIG B'VO, ga ik ook niet eens qouten om daar dan allemaal op te reageren. Naar mijn mening een beetje onzin reacties.
Dit is een geval van een aantal kansloze eikeltjes die connecties hadden met lui waarvan bewezen is dat ze fout bezig waren. En dan heb ik het nog niet eens over al die andere items die over die kerels in het nieuws zijn gekomen, ga ik ook niet quoten lijkt me algemeen bekend, zo niet; ga maar even Googelen.
Als je een vriendenclub hebt waar dat soort personen tussen zitten dan weet je dat en kun je je daar tot op bepaalde hoogte mee verenigen, anders zou je daar niet mee omgaan.
En je telefoonnummer is gevonden bij een terrorist..... OK, het is niet HET BEWIJS dat je schuldig bent, maar ik heb daar persoonlijk wel zo mijn vraagtekens bij omtrend het idee dat ze dan ook direct onschuldig zijn. Of was die terrorist zo'n verzamelaar die alle telefoonboeken van heel Europa thuis had, dat zou natuurlijk heek goed mogelijk zijn en tevens een volkomen logische verklaring. Maarja, ik zou persoonlijk wel redelijk afknappen als deze eikels een schadevergoeding zouden krijgen van mijn en jullie belastingcenten
Precies en de etniciteit van de daders zal ik dan ook maar in rekening mee nemen.quote:Op zondag 25 juni 2006 00:10 schreef achlicia het volgende:
[..]
Ik zou toch maar situaties inschatten per situatie. Dat is wat ik ermee wilde zeggen.
Dat station zijn wij inmiddels wel gepasseert hoor, alleen in de hoogste elitaire progressieve echelons zullen dat soort praatjes nog conform de dogmatiek zijn.quote:Op zondag 25 juni 2006 00:15 schreef StefanP het volgende:
De overheid grijpt niet in, dus waarom zou jij? Er is maar 1 schuldige en dat is de politiek. Als je weet dat dit soort tuig morgen weer op straat staat, ALS ze al opgepakt worden, dan pas je er wel voor om iets te doen. Voor je het weet staan ze met heel hun familie op jouw stoep. Het enige dat de politiek doet, is met maatregelen komen die enkel grappig zouden zijn als ze niet zo triest waren. Thee drinken en zo. Een jeugdhonkje bouwen.
Ondertussen heeft de linkse gedachtenpolitie een enorme invloed en heeft de decennia lange indoctrinatie dat we allemaal racisten zijn goed gewerkt. Nederland is een land van slavendrijvers, kolonialisten en ook het ziekelijk opgedrongen WO2 schuldcomplex komt er natuurlijk bij kijken. Marokkanen zijn bij voorbaat heilig en jij bent een racist als je er ook maar aan denkt om iets te doen! Brave burger! Houd je kop maar en kijk de andere kant op.
Ik zou een kansloze hagenese vleesbonk (matje, adau-t-shirt en al) ook niet graag kwaad zien.quote:Op zondag 25 juni 2006 00:13 schreef Pracissor het volgende:
Als je d.m.v. werk of iets dergelijks meer in aanraking ben geweest met verschillende culturen, weet je gewoon dat bepaalde etniciteiten anders reageren over het algemeen genomen.
Precies, je schat elke situatie natuurlijk in afhankelijk van de verschillende variabelen, etniciteit, uiterlijk voorkomen etc.quote:Op zondag 25 juni 2006 00:17 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik zou een kansloze hagenese vleesbonk (matje, adau-t-shirt en al) ook niet graag kwaad zien.
In de betere middenklasse is gebruik van geweld sowieso not-done. Uberhaupt, 't bespreken van 't gebruik van geweld is not done. Maar dat ligt niet aan linksigheid (de paerelketting-maffia denkt er net zo over), 't hoort bij 't milieu.quote:Op zondag 25 juni 2006 00:16 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Dat station zijn wij inmiddels wel gepasseert hoor, alleen in de hoogste elitaire progressieve echelons zullen dat soort praatjes nog conform de dogmatiek zijn.
Maar ALS ze gepakt worden (kan 1 op miljoen ) dan staan er 50 welzijnswerkers en 20 advokaten klaar om hun akties goed te pratenquote:Op zondag 25 juni 2006 00:14 schreef zhe-devilll het volgende:
Oog om Oog
Tand om Tand...
dat zouden ze in moeten voeren bij sommige idiote onopgevoede jongeren!
Des te meer reden dus om jouw idee uit te voeren maar zal helaas niet gebeurenquote:Ze hebben totaal geen respect meer voor niemand!
Ze zullen hun leven lang moeten leven met de gedachte aan die man die ze doodschopten.
Gek genoeg zal het ze weinig doen!
opvoeding ,kultuur , 'omdat het stoer is ' , omdat het cool is enz enz ...(volgens de daders dan he )quote:Mijn vraag is hoe zou dit nu komen?
lees maar eens terug kun je genoeg redenen vindenquote:Die mega botte ongevoeligheid, waar komt dit weg?
juist niet denk ik !quote:Zijn dit gewoonweg puur domme mensen?
quote:Op zondag 25 juni 2006 00:15 schreef StefanP het volgende:
De overheid grijpt niet in, dus waarom zou jij? Er is maar 1 schuldige en dat is de politiek. Als je weet dat dit soort tuig morgen weer op straat staat, ALS ze al opgepakt worden, dan pas je er wel voor om iets te doen. Voor je het weet staan ze met heel hun familie op jouw stoep en dan hoef je echt niet op hulp van de overheid te rekenen. Het enige dat de politiek doet, is met maatregelen komen die misschien wel grappig zouden zijn als ze niet zo triest waren. Thee drinken en zo. Een jeugdhonkje bouwen. Ja, dat helpt. Wereldvreemde figuren. En dat hoort de bevolking te beschermen... als zij het niet doen, waarom zou je zelf dan iets doen? Vooral omdat ze JOU als schuldige zien als je een vinger uitsteekt: het is bij voorbaat discriminatie of het recht in eigen hand nemen
Want de linkse gedachtenpolitie heeft een enorme invloed en de decennia lange indoctrinatie dat we allemaal racisten zijn heeft goed gewerkt. Nederland is een land van slavendrijvers, kolonialisten en ook het ziekelijk opgedrongen WO2 schuldcomplex komt er natuurlijk bij kijken. Allochtonen zijn bij voorbaat heilig en jij bent een racist als je er ook maar aan denkt om iets te doen! Brave burger! Houd je kop maar en kijk de andere kant op anders krijg je 10 anti-discriminatieclubjes en de geitewollen sokken bij het OM achter je aan.
Ik doelde meer op het linkse gedachtenpolitie gedeelte.quote:Op zondag 25 juni 2006 00:20 schreef gronk het volgende:
[..]
In de betere middenklasse is gebruik van geweld sowieso not-done. Uberhaupt, 't bespreken van 't gebruik van geweld is not done. Maar dat ligt niet aan linksigheid (de paerelketting-maffia denkt er net zo over), 't hoort bij 't milieu.
dus wat moet je DAN doen ?quote:Op zondag 25 juni 2006 00:22 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het linkse gedachtenpolitie gedeelte.
Overigens denk ik dat de meeste klassen erover eens zijn dat geweld vanuit de overheid wel geaccepteert is naar dit soort lieden toe, eigen rechter spelen is eigenlijk natuurlijk nooit gewenst.
je hebt gelijk!quote:Op zondag 25 juni 2006 00:15 schreef StefanP het volgende:
De overheid grijpt niet in, dus waarom zou jij? Er is maar 1 schuldige en dat is de politiek. Als je weet dat dit soort tuig morgen weer op straat staat, ALS ze al opgepakt worden, dan pas je er wel voor om iets te doen. Voor je het weet staan ze met heel hun familie op jouw stoep en dan hoef je echt niet op hulp van de overheid te rekenen. Het enige dat de politiek doet, is met maatregelen komen die misschien wel grappig zouden zijn als ze niet zo triest waren. Thee drinken en zo. Een jeugdhonkje bouwen. Ja, dat helpt. Wereldvreemde figuren. En dat hoort de bevolking te beschermen... als zij het niet doen, waarom zou je zelf dan iets doen? Vooral omdat ze JOU als schuldige zien als je een vinger uitsteekt: het is bij voorbaat discriminatie of het recht in eigen hand nemen
Want de linkse gedachtenpolitie heeft een enorme invloed en de decennia lange indoctrinatie dat we allemaal racisten zijn heeft goed gewerkt. Nederland is een land van slavendrijvers, kolonialisten en ook het ziekelijk opgedrongen WO2 schuldcomplex komt er natuurlijk bij kijken. Allochtonen zijn bij voorbaat heilig en jij bent een racist als je er ook maar aan denkt om iets te doen! Brave burger! Houd je kop maar en kijk de andere kant op anders krijg je 10 anti-discriminatieclubjes en de geitewollen sokken bij het OM achter je aan.
volgens mij gaat het al veel langer mis hoorquote:Op zondag 25 juni 2006 00:28 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
je hebt gelijk!
Gekke is sinds die kabinet er is dat het enorm bergafwaarts gaat met Nederland! Alles wat goed leek te zijn is kapot?
Hoe is dit mogelijk in zo'n korte tijd?
Na de dood van Pim Fortuyn is er veel veranderd en niet ten goede....
die welzijns werkers doen me vaak denken aan de sukkels uit je klas! Die nerds die zombies die ook maar een keuze maakten uit een vakkenpakket omdat dit moest!quote:Op zondag 25 juni 2006 00:20 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Maar ALS ze gepakt worden (kan 1 op miljoen ) dan staan er 50 welzijnswerkers en 20 advokaten klaar om hun akties goed te praten
goed gezegd!!!!!!!!!
[..]
Des te meer reden dus om jouw idee uit te voeren maar zal helaas niet gebeuren
[..]
opvoeding ,kultuur , 'omdat het stoer is ' , omdat het cool is enz enz ...(volgens de daders dan he )
[..]
lees maar eens terug kun je genoeg redenen vinden
[..]
juist niet denk ik !
........
Sinds die tijd gebeuren dit soort dingen steeds vaker..quote:Op zondag 25 juni 2006 00:31 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
volgens mij gaat het al veel langer mis hoor
Btw dit kabinet is er toch pas 4 jaar?
even ter uwer info. antwerpen ligt in belgië.quote:Op zondag 25 juni 2006 00:37 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Sinds die tijd gebeuren dit soort dingen steeds vaker..
nee maar er wordt wel naar ze geluisterd door de rechter dat maakt het juist zo triestquote:Op zondag 25 juni 2006 00:33 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
die welzijns werkers doen me vaak denken aan de sukkels uit je klas! Die nerds die zombies die ook maar een keuze maakten uit een vakkenpakket omdat dit moest!
Ze zijn vaak niet bijster intelligent wel?
en ik maar denken ..het gaat goed mis in Polenquote:Op zondag 25 juni 2006 00:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
even ter uwer info. antwerpen ligt in belgië.
Op de een of andere manier komen ook alleen dit soort interventies met negatieve afloop in de krant...quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:16 schreef achlicia het volgende:
pakkende slagzin...maar woorden stoppen geen geweld ,daden wel (of daden maaken iig meer kans )quote:Op zondag 25 juni 2006 00:43 schreef Meki het volgende:
We moeten niet vergeten dat dit ZINLOOS GEWELD is net als de MOORDEN op de ALLOCHTONEN in ANTWERPEN
laten we ff samen dit gezamenlijk afkeuren
STOP ZINLOOS GEWELD
daarom vind ik dat mensen meer moeten doorgaan om zinloos geweld te stoppenquote:Op zondag 25 juni 2006 00:45 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
pakkende slagzin...maar woorden stoppen geen geweld ,daden wel (of daden maaken iig meer kans )
Waarom ga jij je nou verontschuldigen voor de dader van een ander?quote:Op zondag 25 juni 2006 00:45 schreef Meki het volgende:
We moeten elke vorm van zinloos geweld afkeuren
en ik als " Noord-Afrikaan" keur deze laffe daad zeer ernstig af en ik hoop dat de politie ze keihard aanpakt .
Als ik de police was had ik die jongens ook letterlijk in elkaar geslagen
Dan was je niet lang police.quote:Op zondag 25 juni 2006 00:45 schreef Meki het volgende:
We moeten elke vorm van zinloos geweld afkeuren
en ik als " Noord-Afrikaan" keur deze laffe daad zeer ernstig af en ik hoop dat de politie ze keihard aanpakt .
Als ik de police was had ik die jongens ook letterlijk in elkaar geslagen
ik verontschuldig me niet maar ik geef duidelijk aan waar ik voor sta.quote:Op zondag 25 juni 2006 00:47 schreef achlicia het volgende:
[..]
Waarom ga jij je nou verontschuldigen voor de dader van een ander?![]()
Waar doet hij dat?quote:Op zondag 25 juni 2006 00:47 schreef achlicia het volgende:
[..]
Waarom ga jij je nou verontschuldigen voor de dader van een ander?![]()
het gaat daar niet omquote:
Als in Gouda een Marokkaan een bejaarde aanvalt, stem jij LPF?quote:
Ieder gezond mens staat daarvoor, waarom voel jij dan de behoefte dat extra te benadrukken?quote:Op zondag 25 juni 2006 00:49 schreef Meki het volgende:
[..]
ik verontschuldig me niet maar ik geef duidelijk aan waar ik voor sta.
geen zinloos geweld . en ff laten zien aan de rechtse users waar ik ook sta
Geen goede vraagquote:Op zondag 25 juni 2006 00:53 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Als in Gouda een Marokkaan een bejaarde aanvalt, stem jij LPF?
Volgens mij is dat dodelijker voor onze maatschappij dan 6 mongolen die een willekeurig iemand neermeppen.quote:Op zondag 25 juni 2006 00:42 schreef Snowtiger het volgende:
Zo denken de meeste mensen op dit moment, zie het elke keer gebeuren op mijn werk.
om hun vooroordeel weg te halen dat elke Marokkaan of elke Turk zo isquote:Op zondag 25 juni 2006 00:54 schreef achlicia het volgende:
[..]
Ieder gezond mens staat daarvoor, waarom voel jij dan de behoefte dat extra te benadrukken?
Voor de rechtse user? come on...
volgens mij moet je meer naar wilders kijken dan. zijn er eigenlijk camera opnames. of is antwerpen nog niet zo ver?quote:Op zondag 25 juni 2006 00:53 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Nee, want ik stem niet op basis van incidenten.quote:Op zondag 25 juni 2006 00:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Geen goede vraag
Als in Gouda een Nederlander een Marokkaanse baby aanvalt, stem jij LPF?
dus is je vraag hier niet van toepassingquote:Op zondag 25 juni 2006 00:55 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Nee, want ik stem niet op basis van incidenten.
Vandaar de vraag...
Nee, en de suggestieve bewering "En dan vragen sommigen zich nog af waarom 25% Vlaams Blok stemt" dus ook niet....quote:
daar heb je gelijk inquote:Op zondag 25 juni 2006 00:59 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Nee, en de suggestieve bewering "En dan vragen sommigen zich nog af waarom 25% Vlaams Blok stemt" dus ook niet....
QED. Tsssk...
En je denkt serieus dat dat werkt?quote:Op zondag 25 juni 2006 00:54 schreef Meki het volgende:
[..]
om hun vooroordeel weg te halen dat elke Marokkaan of elke Turk zo is
jah man............quote:Op zondag 25 juni 2006 00:39 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
en ik maar denken ..het gaat goed mis in Polen![]()
![]()
Irrelevant. Links vindt België te 'rechts' worden, maar door dit soort berichten worden ze weer een beetje de mond gesnoerd. Het is namelijk niet de eerste keer.quote:Op zondag 25 juni 2006 00:53 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Dankje.quote:Op zondag 25 juni 2006 00:53 schreef Meki het volgende:
VD staat zelf voor veiligheiden als andere partijen veiligheid niet serieus neemt dan zal VD winnen
hoeft niet,wij komen wel naar Belgiequote:Op zondag 25 juni 2006 01:18 schreef VD het volgende:
[..]
Irrelevant. Links vindt België te 'rechts' worden, maar door dit soort berichten worden ze weer een beetje de mond gesnoerd. Het is namelijk niet de eerste keer.
Persoonlijk zal het me een rotzorg zijn, maar het is wel leuk om te volgen..
En ik kom niet even naar Nederland om LPF te stemmen..
http://www.standaard.be/A(...)elid=DMF25062006_027quote:Politie zoekt getuigen
BRUSSEL - De politie heeft zondagmiddag getuigen van het incident op de Antwerpse bus van zaterdag opgeroepen zich te melden. Er is een persoonsbeschrijving verspreid van drie van de daders, die verdacht worden van doodslag van een 54-jarige man.
In de oproep stelt de politie dat de man overleden is aan de gevolgen van de mishandeling. Gisterenmiddag was nog niet duidelijk in welke mate er sprake was van een oorzakelijk verband.
Getuigen die zich al gemeld hebben spreken van daders met een allochtoon uiterlijk. ,,Het zestal agressors heeft de noodrem van de lijnbus ingeschakeld om vervolgens te voet te vluchten vermoedelijk via de Carnotstraat in de richting van de Kerkstraat'', weet de politie over de vlucht van de daders.
Van drie van de verdachten is een accurate beschrijving beschikbaar. De eerste is een jongen van 15 à 16 jaar. hij droeg een oranje t-shirt en hemd, is 1,60 meter lang en heeft grote uitpuilende ogen en grote voortanden. Hij zou haar in piekjes dragen.
De tweede persoon wordt 17 of 18 jaar oud geschat. Hij zou ongeveer 1,è( meter grot zijn, heeft een grote neus en acné. Zijn haar is achteruit gekamd. Hij droeg een blauwe jeans en een zwart T-shirt met op de rugzijde ,,Puta Madre'' en op de voorzijde het cijfer ,,69''. De teksten waren met zilver afgeborduurd.
De derde persoon droeg een oranje t-shirt en witte beige broek. Hij had een zwarte bril op en is naar schatting 1,75 à 1,80 meter lang.
Van de drie anderen is minder bekend. Een van hen droeg een blauwe t-shirt en een witte of beige pet. Een andere droeg een rode t-shirt met witte tekening. De zesde had een gele t-shirt aan en droeg een bril.
De politie roept getuigen op zich te melden bij een politiepost naar keuze. Er zou op de bus een koppel hebben gezeten dat de feiten van dichtbij zag gebeuren.
zit je dan in die bus met 6 agressors en je vriendin naast je. wat the fuck moet je met die hyena's tegenwoordig?quote:Op zondag 25 juni 2006 16:39 schreef Clourhide het volgende:
Update trouwens:
[..]
http://www.standaard.be/A(...)elid=DMF25062006_027
Ik vind het trouwens best een griezelige gebeurtenis. Ik pak die bus regelmatig (passeert voor mijn deur), en ik ben dus van het type dat inderdaad wél geneigd is om in te grijpen in deze situaties, ik ken mezelf. Tot nu toe ben ik daar nog niet door in de problemen gekomen.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zit je dan in die bus met 6 agressors en je vriendin naast je. wat the fuck moet je met die hyena's tegenwoordig?
En:quote:Zoals het parket zaterdag al beloofde, werden zaterdagnacht de grote middelen ingezet om de daders van de dodelijke vechtpartij zaterdag op lijnbus 23 te vinden. Voorlopig blijft dat zonder resultaat. Dat zegt Guido Vermeiren van het parket in Antwerpen.
De 54-jarige treinbestuurder overleed zaterdag op een bus die van Luchtbal naar Het Zuid reed. De man was op weg naar zijn werk want hij moest zijn dienst als treinbestuurder van de Thalys beginnen. Op de bus maakte een zestal jongeren amok. Hij kwam tussen en moest enkele zware klappen incasseren. De man stierf even later. De jongeren vluchtten weg.
"We hebben heel de nacht doorgewerkt", zegt Guido Vermeiren van het parket in Antwerpen. "Voorlopig zijn er nog geen arrestaties. We hopen dat we vandaag snel zekerheid hebben". Een aantal mensen is wel ondervraagd maar voorlopig zonder resultaat.
De zes daders zijn jongeren tussen 18 en 21 jaar oud. Er is sprake dat het zou gaan om allochtone jongeren, maar het parket kan dat niet bevestigen tot zolang de daders ook effectief zijn opgepakt.
Misschien dus binnenkort wederom camerabeelden op het nieuws van de verdachten?quote:Federale recherche en lokale politie zetten zoveel mogelijk middelen in om zes verdachten te klissen. Die zouden zaterdagnamiddag de 54-jarige Guido Demoor hebben doodgeslagen en -gestampt in bus 23. De politie tracht robotfoto's samen te stellen en doet een oproep tot getuigen.
De politie garandeert anonimiteit en dat is nodig. Want de getuigen die wij spraken, willen niet op de foto, noch met naam in de krant. Ze zijn bang voor eventuele represailles, bang van wat ze hebben gezien. Volgens hen stapten de zes allochtone amokmakers op in de Pothoekstraat. Ze sprongen langs het midden in de bus, toen een passagier afstapte. De zwartrijders vertoonden een hevig haantjesgedrag en zochten luidruchtig boel met zowat iedereen in de bus. Ze schoven de ramen steeds maar open en dicht. Een dame vertelt dat ze het slachtoffer, dat achteraan in de bus zat, hoorde opmerken: "Kan dat niet wat stiller?" Voor de zes was dat het sein om de man aan te vallen. De bus reed op dat moment in de Kerkstraat.
Een aantal meisjes liep gillend naar voor in de bus en smeekte chauffeur Marc Standaert te stoppen. "Chauffeur, ze zijn aan het vechten, we willen eruit." De chauffeur stopte bij de tramhaltes ter hoogte van de Ommeganckstraat. Zodra de voordeur openging, wurmde een dertigtal passagiers zich naar buiten. De bus vertrok weer, maar kwam slechts enkele meters ver. Achteraan hadden de zes verdachten de noodrem getrokken. Alle deuren sloegen open en de bus kon geen meter verder.
De zes verdachten vluchtten in de richting Kerkstraat, van waar ze gekomen waren. De chauffeur zette zijn bus stil op het Koningin Astridplein en verwittigde De Lijn, de politie en de hulpdiensten. Amper vier mensen, die absoluut wilden getuigen van wat ze hadden meegemaakt, waren op de overvolle bus blijven zitten.
De federale recherche werd op de zaak gezet en kreeg snel hulp aangeboden van de lokale politie. Vooral de kennis van de cel Jongerencriminaliteit is daarbij van grote waarde. Maar dat is niet het enige middel dat wordt ingezet om de verdachten te vatten. De politiediensten hebben de beelden van alle privécamera's op het vluchttraject van de zes opgevraagd. Op basis van de getuigenissen werden de eerste elementen voor een robottekening verzameld. Intussen is het wachten op de resultaten van de autopsie op slachtoffer Guido Demoor. Het is met name van belang te weten of de machinist stierf door de slagen of na een hartaanval. Busbestuurder Marc Standaert krijgt via autobussen De Polder psychologische begeleiding.
Het is idd walgelijk, weet uit eigen ervaring dat mensen gewoon de andere kant opkijken wanneer een groep jongeren iemand aanvalt.quote:Op maandag 26 juni 2006 17:23 schreef Yildiz het volgende:
Dertig!? Allemachtig. Ik had wel wat mede-passagiers verwacht, maar kom op, dertig!
En allemaal geconcentreerd de andere kant op kijken, en het liefst ervan weglopen... Onvoorstelbaar.
Totaal geen verantwoordelijkheid meer willen dragen, en het liefst bij iemand anders willen leggen...
Hoe weet jij hoe je reageert in doodsangst,zag je een spin of een muis?Als je echt de dood in de ogen ziet,reageren de meeste mensen echt wel,adrenaline is een harddrug.quote:Op zondag 25 juni 2006 00:01 schreef achlicia het volgende:
[..]
En zo werkt het bij bijna iedereen. Ik zou willen dat ik het lef had, maar ik ken mezelf ondertussen. Ik weet hoe ik reageer in doodsangst. Het antwoord daarop is namelijk: niet. En dat geldt voor heel veel mensen. Ze willen het alleen niet weten. En misschien is dat maar beter ook.
't is alleen een beetje vervelend als je daarbij geholpen wordt.quote:
ooggetuige, journalist en arts in één. ik ben trots op jequote:Op maandag 26 juni 2006 18:11 schreef klootje het volgende:
[..]
Hoe weet jij hoe je reageert in doodsangst,zag je een spin of een muis?Als je echt de dood in de ogen ziet,reageren de meeste mensen echt wel,adrenaline is een harddrug.
Verder lekker boeiend,een of andere vent die overlijd door een hartaanval,dat gebeurt 100x per dag,jullie weten niet hoe de media werkt?
Dit wordt waarschijnlijk weer zo'n verhaal van een opgefokte VB aanhanger die zich zo druk maakte over niks dat ie een hartaanval kreeg.
Zelfs al heeft ie klappen gevangen,daar krijg je geen hartstilstand van.Het leven is kut en dan ga je dood,dat geldt voor iedereen.jong of oud.rijk of arm,marokkaan of belg.
We komen allemaal aan de beurt.
En dan heeft-ie ook nog tijd om op fok! te posten.quote:Op maandag 26 juni 2006 18:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ooggetuige, journalist en arts in één. ik ben trots op je![]()
quote:Op maandag 26 juni 2006 18:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ooggetuige, journalist en arts in één. ik ben trots op je![]()
TVG machinisten zijn ook een minder ras.quote:Op maandag 26 juni 2006 19:03 schreef dancemacabre het volgende:
racisme?
niet bange blanke man.quote:Op maandag 26 juni 2006 19:04 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
TVG machinisten zijn ook een minder ras.
iek jouw kennen, jij getuigen iek jouw moeder dood maken.quote:Op maandag 26 juni 2006 17:23 schreef Yildiz het volgende:
Dertig!? Allemachtig. Ik had wel wat mede-passagiers verwacht, maar kom op, dertig!
En allemaal geconcentreerd de andere kant op kijken, en het liefst ervan weglopen... Onvoorstelbaar.
Totaal geen verantwoordelijkheid meer willen dragen, en het liefst bij iemand anders willen leggen...
ja, een tiental stonden buiten de kroeg te wachten, waaronder minstens één begenadigd kickboxer, liep niet goed af, gelukkig bleef het tuig van de vrouwen af.quote:Op maandag 26 juni 2006 19:21 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
iek jouw kennen, jij getuigen iek jouw moeder dood maken.
allah hakbar.
zelf al wel eens een woedende allochtoon van noord-afrikaanse afkomst tegenover je gehad?
Okay. Mensen zijn bang. Begrijp ik. Paniek etc.quote:Federale recherche en lokale politie zetten zoveel mogelijk middelen in om zes verdachten te klissen. Die zouden zaterdagnamiddag de 54-jarige Guido Demoor hebben doodgeslagen en -gestampt in bus 23. De politie tracht robotfoto's samen te stellen en doet een oproep tot getuigen.De politie garandeert anonimiteit en dat is nodig. Want de getuigen die wij spraken, willen niet op de foto, noch met naam in de krant. Ze zijn bang voor eventuele represailles, bang van wat ze hebben gezien. Volgens hen stapten de zes allochtone amokmakers op in de Pothoekstraat. Ze sprongen langs het midden in de bus, toen een passagier afstapte. De zwartrijders vertoonden een hevig haantjesgedrag en zochten luidruchtig boel met zowat iedereen in de bus. Ze schoven de ramen steeds maar open en dicht. Een dame vertelt dat ze het slachtoffer, dat achteraan in de bus zat, hoorde opmerken: "Kan dat niet wat stiller?" Voor de zes was dat het sein om de man aan te vallen. De bus reed op dat moment in de Kerkstraat.Een aantal meisjes liep gillend naar voor in de bus en smeekte chauffeur Marc Standaert te stoppen. "Chauffeur, ze zijn aan het vechten, we willen eruit." De chauffeur stopte bij de tramhaltes ter hoogte van de Ommeganckstraat. Zodra de voordeur openging, wurmde een dertigtal passagiers zich naar buiten.
Wtf!? Achterin wordt iemand afgetuigd, maar de bus rijdt doodleuk verder? Geen chauffeur die naar buiten/achter rent en om hulp roept?quote:De bus vertrok weer,
Wat!? Dat had hij nog niet gedaan? Hij wou gewoon zijn haltes afrijden ofzo!?quote:maar kwam slechts enkele meters ver. Achteraan hadden de zes verdachten de noodrem getrokken. Alle deuren sloegen open en de bus kon geen meter verder. De zes verdachten vluchtten in de richting Kerkstraat, van waar ze gekomen waren. De chauffeur zette zijn bus stil op het Koningin Astridplein en verwittigde De Lijn, de politie en de hulpdiensten.
En instructies hoe te handelen bij zaken van leven op dood hoop ik?quote:Amper vier mensen, die absoluut wilden getuigen van wat ze hadden meegemaakt, waren op de overvolle bus blijven zitten. De federale recherche werd op de zaak gezet en kreeg snel hulp aangeboden van de lokale politie. Vooral de kennis van de cel Jongerencriminaliteit is daarbij van grote waarde. Maar dat is niet het enige middel dat wordt ingezet om de verdachten te vatten. De politiediensten hebben de beelden van alle privécamera's op het vluchttraject van de zes opgevraagd. Op basis van de getuigenissen werden de eerste elementen voor een robottekening verzameld. Intussen is het wachten op de resultaten van de autopsie op slachtoffer Guido Demoor. Het is met name van belang te weten of de machinist stierf door de slagen of na een hartaanval. Busbestuurder Marc Standaert krijgt via autobussen De Polder psychologische begeleiding.
Nou, ja en neen. Het Astridplein is de volgende halte na de Ommeganckstraat.quote:Op maandag 26 juni 2006 19:32 schreef Mwanatabu het volgende:
Wacht ff hoor, lees ik dit goed!?
[..]
Okay. Mensen zijn bang. Begrijp ik. Paniek etc.
[..]
Wtf!? Achterin wordt iemand afgetuigd, maar de bus rijdt doodleuk verder? Geen chauffeur die naar buiten/achter rent en om hulp roept?
[..]
Wat!? Dat had hij nog niet gedaan? Hij wou gewoon zijn haltes afrijden ofzo!?
[..]
En instructies hoe te handelen bij zaken van leven op dood hoop ik?
Begrijp me niet verkeerd, die 6 stukken tuig zijn het doodschoppen niet waard etc. etc., maar ben ik nou de enige die de handelswijze vd chauffeur vreemd vind op zijn minst?
Nee helemaal niet, het is een van de drukste delen van de stad, vlak aan het Centraal Station. Daar heeft het ook helemaal niet mee te maken denk ik. Hij zal waarschijnlijk wel via de boordradio om hulp hebben geroepen, maar voor er politie was, hadden die kerels misschien al aan de noodrem getrokken en waren ze weg, zoiets?quote:Op maandag 26 juni 2006 20:00 schreef Mwanatabu het volgende:
Ah okay. Ik snap dat die vent niet ook nog eens voor GI-joe kan gaan spelen. Maar waarom zet hij die bus niet meteen aan de kant en roept hulp in? Is het tussen het Astridplein en Ommeganckstraat zo'n onveilig ghetto dan?
http://www.standaard.be/A(...)elid=DMF26062006_038quote:Speurders volgen concrete sporen
ANTWERPEN - Het Antwerpse parket volgt een aantal concrete sporen naar de daders, die zaterdag op bus 23 een man in sloegen en schopten. Het slachtoffer, een treinchauffeur van 54, overleed op de bus. Getuigen zouden minstens een dader herkend hebben op fotomateriaal van de politie.
Het zou gaan om een jongeman van 17, die ook voor andere feiten gezocht wordt, aldus de VRT. De politie deed gisteren een huiszoeking, maar de verdachte kon ontkomen.
Getuigen zouden ook twee andere daders aangewezen hebben, maar die zouden minder formeel geïdentificeerd zijn. De verdachten werden herkend op het fotomateriaal van de sectie jeugdcriminaliteit.
De politie kreeg maandagmiddag nieuwe bruikbare tips binnen van getuigen. Ook het paar dat achterin de bus zat en als belangrijke getuige werd beschouwd, kwam zich melden bij de politie.
het probleem is dat vechten niet in onze genen zitten maar angst daarentegen wel.quote:Op maandag 26 juni 2006 17:23 schreef Yildiz het volgende:
Vechten zit ook in onze genen hoor.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:10 schreef misteriks het volgende:
[..]
het probleem is dat vechten niet in onze genen zitten maar angst daarentegen wel.
is het niet normaal dat er in eerste instantie over vluchten gedacht wordt als je met een agressor te maken hebt?quote:Op maandag 26 juni 2006 20:23 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Vechten zit ook in onze genen hoor.![]()
Er is zelfs zoiets (met name bij honden onderzocht, maar geldt volgens mij evengoed voor mensen), en dat noemen ze de "fight-or-flight"-reflex: vlucht je, of word je agressief en ga je vechten?
Maar je hebt wel gelijk dat dit soort troepjes vechtjassen echt niet meer "vechten om het vechten", maar al bijna "vechten om te doden".
Als ze al niet tegen je hoofd blijven trappen, dan halen ze wel een mes of iets dergelijks boven.
Tuurlijk is dat wel normaal. Maar de reflex om te vechten kan ook "natuurlijk" zijn, toch?quote:Op maandag 26 juni 2006 20:39 schreef misteriks het volgende:
[..]
is het niet normaal dat er in eerste instantie over vluchten gedacht wordt als je met een agressor te maken hebt?
ik kan me deze "reflex" in dit voorval helemaal niet voorstellen.... of wil dat zeggen dat deze jongeren totaal niet aan te spreken zijn en zich altijd geagresseerd voelen door hun omgeving?..
tja , hondsdol is dan inderdaad niet ver af![]()
Daarom is 't ook heel simpel: als je ingrijpt, wees dan bereid om je tegenstander de WIA in te schoppen of te doden. Denk niet dat je d'r met alleen een duw of een klap tegen een van die gozers vanaf kunt komen. Het hoeft misschien niet zover te komen, maar je moet er wel toe bereid zijn.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:10 schreef misteriks het volgende:
heb ooit een groepje "van dit type vechtjassen" een koppeltje zien lastigvallen, en toen die kerel voor z'n vriendin opkwam was het in 1 2 3 dikke baggare. Had in eerste instantie samen met vriend ook de reflex om tussen te komen ; maar als je in no time allerlei knuppels, ninja-stuff en angstaanjagende extatische blikken in je richting ziet ben je al even snel weg....
quote:Op maandag 26 juni 2006 21:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er zijn ondertussen 3 van de 6 jongeren opgepakt, zegt men nu op het nieuws.
idd van je familie moet de rest van de wereld het hebben inmiddels. vrind! of denk jij anders over dit soort zaken?quote:Op maandag 26 juni 2006 22:06 schreef Meki het volgende:
van hen had overigens al wat Gevalletjes Geweldsdelict in op z'n pliesie-cv staan. Saillant detail aldus de verslaggever van TerZake; de boys zijn erbij gelapt door de Marokkaanse gemeenschap in Antwerpen. Van je familie moet je het hebben. Evenals de Nederlandse pliesie doen de Vlaamse zwaantjes er in alle talen het zwijgen toe, en wil men het bericht bevestigen noch ontkennen.
ik denk niks anders over deze zakenquote:Op maandag 26 juni 2006 22:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
idd van je familie moet de rest van de wereld het hebben inmiddels. vrind! of denk jij anders over dit soort zaken?
kan je nog wel eens een bron geven?quote:Op maandag 26 juni 2006 22:11 schreef Meki het volgende:
[..]
ik denk niks anders over deze zaken
ik breng het alleen hier op fok
Geenstijlquote:Op maandag 26 juni 2006 22:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kan je nog wel eens een bron geven?
misschien kan je dat in dit sub-forum voortaan melden als je iets post?quote:
soms zou je weer naar de middeleeuwen terugwillen ja...quote:Op maandag 26 juni 2006 21:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
en gewoon volwassen berechten dit groepje. blank, bruin, geel, rood of zwart, begin wel een beetje genoeg te krijgen van die lastpakken.
Wat bedoel je hier nu eigenlijk mee?quote:Op maandag 26 juni 2006 22:06 schreef Meki het volgende:
van hen had overigens al wat Gevalletjes Geweldsdelict in op z'n pliesie-cv staan. Saillant detail aldus de verslaggever van TerZake; de boys zijn erbij gelapt door de Marokkaanse gemeenschap in Antwerpen. Van je familie moet je het hebben. Evenals de Nederlandse pliesie doen de Vlaamse zwaantjes er in alle talen het zwijgen toe, en wil men het bericht bevestigen noch ontkennen.
http://www.standaard.be/A(...)elid=DMF26062006_038quote:Vijf verdachten opgepakt
ANTWERPEN - Vijf van de zes verdachten van de brutale aanval op de treinbestuurder Guido Demoor werden maandagavond in Antwerpen-Noord opgepakt. Eén vermoedelijke dader – een minderjarige – is nog voortvluchtig.
Agenten van de Speciale Interventie Eenheid (SIE) van de federale politie vielen rond acht uur binnen in huizen en appartementen in de Veldstraat, de Pothoekstraat en de Nikkelstraat. De woningen waar de huiszoekingen plaatsvonden, zijn amper een paar honderd meter verwijderd van de bushalte aan de Pothoekstraat waar de zes jongeren zaterdag op de bus stapten. De gearresteerden zouden tussen de 16 en 23 jaar oud zijn. Alle vijf zijn – net als de voortvluchtige – van Marokkaanse origine.
Drie van de vijf gearresteerden – een meerderjarige en twee minderjarigen – werden ter beschikking gesteld van het parket. Wat er met de twee andere opgepakten zou gebeuren, is nog niet duidelijk. Zij zouden alleen toegekeken hebben terwijl hun vier kompanen Demoor in elkaar sloegen.
De huiszoekingen en arrestaties volgden op de snelle identificatie van de zes jongeren. Ze werden herkend dankzij het fotomateriaal bij de sectie jeugdcriminaliteit en informatie van buspassagiers. Dertig agenten van de federale politie werkten voltijds aan het onderzoek. Zij deden een grootscheeps buurtonderzoek waarbij camerabeelden opgevraagd werden bij handelszaken die langs het parcours van Lijn 23 liggen. Ook het paar dat achteraan op de bus zat en getuige was van de vechtpartij, meldde zich bij de politie en werd ondervraagd.
Premier Guy Verhofstadt loofde gisteravond het efficiënte optreden van de politiediensten. Hij sprak de hoop uit dat de opgepakte jongeren snel een voorbeeldige straf krijgen. Hij voegde eraan dat hij het gedrag van de jongeren bijzonder jammer vindt omdat ze een hele gemeenschap in diskrediet hebben gebracht.
Guido Demoor wordt vrijdag begraven.
Liep vandaag langs de plek van de moord. Lagen bloemen, stonden kaarsen etcetera. Maar ook een briefje. "Guido, bij alle komende verkiezingen zullen we aan je denken".quote:
met wat mazzel sterven die van schrik aan een hartaanval ..scheelt de staat heel wat centjesquote:Op maandag 26 juni 2006 23:50 schreef Frederic het volgende:
Heerlijk om dat krapuul in de zware greep van de SIE-agenten te zien op het VTM nieuws.
[afbeelding]
Moet best wel indrukwekkend zijn als deze jongens je uit je huis sleuren. Haha.
Supergoedquote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:07 schreef VD het volgende:
[..]
Liep vandaag langs de plek van de moord. Lagen bloemen, stonden kaarsen etcetera. Maar ook een briefje. "Guido, bij alle komende verkiezingen zullen we aan je denken".
Stond nog net geen "Liefs, VB" bij..
Trieste zaak toch.quote:Politie Antwerpen pakt jongeren op
Van onze correspondent Max Steenberghe
Dinsdag 27 juni 2006 - ANTWERPEN – De Belgische politie heeft gisteravond drie van de zes verdachten gearresteerd die zaterdag een buspassagier dusdanig mishandelden dat de man aan een hartstilstand bezweek.
Een vierde jongere, waarschijnlijk de hoofdverdachte, vluchtte naar een naburige winkel toen de politie zijn huis binnenviel. Daar werd hij geholpen door tientallen toegestroomde jongeren en kon zo ontkomen.
Het slachtoffer van de mishandeling, Guido de Moor (54), was al zo’n dertig jaar in dienst van de Belgische spoorwegen. Zijn ingrijpen in een ruzie tussen zes jongeren moest hij met de dood bekopen. Volgens zijn collega’s stond hij bekend als sociaal voelend en was het ‘typisch iets voor Guido’ om in te grijpen bij een ruzie. „Hij was altijd bezig met de andere mensen. Hij wilde geen problemen en was tegen geweld.“ Volgend jaar zou hij met pensioen gaan.
Burgemeester Patrick Janssens had gisteren gesprekken met vertegenwoordigers van het openbaar vervoer en de vakbonden. Deze eisen onmiddellijk maatregelen voor meer veiligheid op trein en bus.
hoezo triest, is toch maar een smerige ongelovige die is omgekomenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:38 schreef Dwersdriever het volgende:
Schijnbaar is de veroordeling van de gebeurtenissen niet bepaald unaniem in Antwerpen. Uit BN/De STem.
[..]
Trieste zaak toch.
In deze blog wordt dit besproken, en in twijfel getrokken omdat de Vlaamse media er niets over schrijven.
VRT-tekst.quote:POLITIE ARRESTEERT NOG DRIE VERDACHTEN
In Antwerpen zijn de drie overige
verdachten die betrokken waren bij de
dodelijke vechtpartij op een bus in
Antwerpen opgepakt.
Alle zes de verdachten zijn nu gevat.
Maandagavond heeft de politie al drie
andere daders opgepakt.
Ook weer zo illustratief. Je bent wel bezig de vooroordelen te bevestigen, mannetje.quote:Op maandag 26 juni 2006 22:06 schreef Meki het volgende:
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:52 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ook weer zo illustratief. Je bent wel bezig de vooroordelen te bevestigen, mannetje.
Hadden ze ook ingegrepen als ze in de bus hadden gezeten ?...quote:Een vierde jongere, waarschijnlijk de hoofdverdachte, vluchtte naar een naburige winkel toen de politie zijn huis binnenviel. Daar werd hij geholpen door tientallen toegestroomde jongeren en kon zo ontkomen.
hoe doet het VB het in de peilingen?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:45 schreef Little_Meanie het volgende:
dat komt het Vlaams Belang weer ten goede (gelukkig)
Het VB gaat Belgie alleen maar leiden als ze een absolute meerderheid hebben en dat gaat toch nog even duren. Want geen enkele partij wil de eerste zijn om met hen samen te werken. Als er een precedent is, dan zullen er mogelijk anderen volgen, maar de eerste partij die met het VB gaat samenwerken, zal zijn vingers ontzettend verbranden en zware klappen krijgen. En dat wil dus niemand.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:43 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
hoe doet het VB het in de peilingen?
ben benieuwd hoe belgie zich ontwikkeld onder leiding van het VB, weet je meteen of je hier in nederland ook op een extreem-rechtse partij moet stemmen.
na al die ellende is het misschien toch een keer het proberen waard ...
aangezien ze minderjarig zijn zullen ze na 3 maanden jeugdinstelling wel weer vrijkomen, lekker gezellig met leeftijdsgenoten TV kijken, potje biljartenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:20 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Ze zitten naar Belgische normen wel vrij snel achter slot en grendel. Hopelijk blijven ze daar nog even!
Klopt, diegene die het aangaan zijn namelijk te stom om met woorden te kunnen overtuigen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 08:28 schreef DenniZZ het volgende:
Dat is de enige manier om er vanaf te komen.
quote:Op woensdag 28 juni 2006 01:47 schreef StefanP het volgende:
Ach, het is helemaal niet verwonderlijk dat er geen hond ingrijpt en dat heel de bus liever wegloopt en pretendeert niets gezien te hebben. Zo gaat dat tegenwoordig. De oorzaak? Gooi mensen als ratten op een kluitje zodat iedereen geirriteerd is en niets meer om een ander geeft, zorg ervoor dat mensen jaloers zijn op iedereen die iets meer heeft, elkaar niets gunnen en dat criminelen vrij spel hebben en een aai over de bol krijgen terwijl burgers die wel optreden, veroordeeld worden voor geweldpleging, eigen rechter of racist. Voila, het recept voor een bus en land voor apathische, bange eikels. Als de overheid nou eens begon door dit soort schorem zonder uitzondering tien jaar cel te geven, al was het maar voor winkeldiefstal, dan zette dat tenminste nog de toon dat criminaliteit niet getolereerd wordt. Maar ja, slappe overheid, linkse aaiers en een lachwekkend justitieapparaat he, waarom zou je als burger in godsnaam wel iets doen als die het vertikken?
Hier ben ik het helemaal mee eens. Je bent alleen 1 ding vergeten: die mooie reclame campagne van een tijdje terug, met die posters als: "zie je een vechtpartij? deel dan drie tikken uit:1-1-2". Tja, als de overheid wilt dat je als een apatische zak erbij gaat zitten en wachten tot de agenten komen...quote:Op woensdag 28 juni 2006 01:47 schreef StefanP het volgende:
Verhaal
quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:45 schreef Gio het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens. Je bent alleen 1 ding vergeten: die mooie reclame campagne van een tijdje terug, met die posters als: "zie je een vechtpartij? deel dan drie tikken uit:1-1-2". Tja, als de overheid wilt dat je als een apatische zak erbij gaat zitten en wachten tot de agenten komen...![]()
Die staan al allang met zijn tienen op de hoek te wachten hoor...quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:45 schreef Gio het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens. Je bent alleen 1 ding vergeten: die mooie reclame campagne van een tijdje terug, met die posters als: "zie je een vechtpartij? deel dan drie tikken uit:1-1-2". Tja, als de overheid wilt dat je als een apatische zak erbij gaat zitten en wachten tot de agenten komen...![]()
Parkeer je auto dan fout dan komen ze meteenquote:Op woensdag 28 juni 2006 14:10 schreef Gio het volgende:
Ik zeg dan ook "wachten tot ze komen", daarmee impliceer ik niet dat ze ook daadwerkelijk komenIk vond dat dan ook een van de meest suffe campagnes ooit.
Vraag is natuurlijk ..deed die dat voordat de jongens hem aanvielen of 'tijdens het gevecht ' ?quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:34 schreef Clourhide het volgende:
Overigens was gisteren in het nieuws dat de aanklacht tegen de opgepakte jongeren is afgezwakt van moord naar "het opzettelijk toedienen van slagen en verwondingen met de dood tot gevolg" (vergelijkbaar met doodslag en niet met moord dus).
Het slachtoffer zou namelijk zelf ook geweld gebruikt hebben tijdens de vechtpartij (met name zou hij een van de jongeren bij de keel gegrepen hebben, en zou de vechtpartij eigenlijk daarna pas echt losgebroken zijn).
Dat zou blijken uit de verklaringen van sommige van de jongeren, en ook uit de verklaringen van getuigen.
Helaas staan alle kranten nu vol met "Stacy en Nathalie", ik kan het niet zo meteen terugvinden.
Het waren geen marokkanen!!!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:26 schreef Schubbekut het volgende:
Volgens getuigen, op het VRT nieuws, waren het 6 allochtone jongeren.
http://www.vrtnieuws.net/(...)geslagen/index.shtml
Dit zal de kloof tussen de autochtonen en allochtonen daar nog verder vergroten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
Inderdaad, dat komt dan nu opeens wel naar voren.quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:54 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Vraag is natuurlijk ..deed die dat voordat de jongens hem aanvielen of 'tijdens het gevecht ' ?
Als het tijdens het gevecht was:wat moet je dan doen ?..vriendelijk vragen of ze aub ophouden ?
Leuk trouwens dat er nu getuigen zijn die dit verhaal onderbouwen ...heb ik van te voren niets over gehoort![]()
![]()
Wil ik ook meemaken.... dat ie het nieuws haaltquote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:45 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
kom jij misschien ook nog eens in het nieuws ,hoop alleen dat je het dan zelf nog meemaakt![]()
quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:59 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Het waren geen marokkanen!!!en gisteren volgens het nieuws nog wel?.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar misschien zijn ze intussen veranderd ?quote:Zes verdachten van busdrama zitten vast
di 27/06/06 - De drie minderjarigen die afgelopen nacht zijn opgepakt in verband met het brutale geweld op een bus in Antwerpen, worden geplaatst in een gesloten instelling. De onderzoeksrechter heeft de drie meerderjarige verdachten aangehouden. Intussen is de aanklacht afgezwakt.
Bij de zes verdachten zijn drie minderjarigen van 16 en drie meerderjarigen van 18, 20 en 22 jaar oud.
(foto VRT) Ze zijn allemaal van Marokkaanse afkomst, maar vijf van hen hebben de Belgische nationaliteit.
Zou ik ook zeggen als ik verdachte wasquote:Ze geven allemaal toe dat ze op de bus zaten, maar niet iedereen heeft bekend dat hij het 54-jarige slachtoffer geslagen heeft.
Marc Swinnen, de advocaat van een van de minderjarigen, kon het dossier al inkijken. Volgens de verklaringen van de verdachten zou ook het slachtoffer na een eerste woordenwisseling geweld hebben gebruikt.
quote:Het slachtoffer heeft een van de verdachten bij de keel gegrepen en wilde hem niet meer lossen. De jongeman liep rood aan en had moeite om te ademen. Zijn vrienden hebben de treinbestuurder vervolgens enkele vuistslagen gegeven tot hij hem uiteindelijk losliet.
En de rest bleef staan TOT die rood aan liep en grepen toen inDe man had hem dus al losgelaten maar toch nog maar fff een klap extra geven he..je weet maar nooitquote:De jonge kerel gaf hem ook nog een slag, waarna de man zich op een stoel liet zakken en gestorven is."tuurlijk niet ,het was maar een spelletje ..flauw zeg van die manquote:De verdachten betwisten ook dat het hun bedoeling was om de man zwaar te verwonden.
Geen doodslag
".Dankzij de getuigen verklaringen of de verklaringen van die jongens ?quote:De onderzoeksrechter stelde de verdachten aanvankelijk in verdenking van doodslag, maar veranderde dat in "opzettelijke slagen en verwondingen die ongewild de dood tot gevolg haddenGoh das pas nieuws ,klinkt natuurlijk mooier maar komt het niet op het zelfde neer ?>quote:Daarop staan minder zware straffen dan op doodslag.....quote:Volgens de advocaat heeft de jeugdrechter beslist twee minderjarigen voorlopig te plaatsen in de gesloten instelling van Everberg, de derde moet naar Mol. Vrijdag neemt de jeugdrechter een nieuwe beslissing.quote:De drie meerderjarigen moeten naar de gevangenis en verschijnen ook vrijdag voor de raadkamer.Geen Marokkanen toch ?quote:Tips uit Marokkaanse gemeenschap?......quote:De arrestaties kwamen er na intensief speurwerk van de lokale recherche in een gecoördineerde operatie met de federale collega's.door wie ?quote:(foto VRT) Volgens sommigen is er ook informatie uit de Marokkaanse gemeenschap zelf gekomen die geleid heeft tot een snelle identificatie van de daders. Officieel wordt dat ontkend.quote:Premier Guy Verhofstadt (VLD) en minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (VLD) hebben de federale en lokale politiediensten al gefeliciteerd.
De Antwerpse gemeenteraad is gisteravond begonnen met een minuut stilte uit medeleven met de familie van de man die op de bus is omgekomen
Sarcasme zie spoilerquote:Op woensdag 28 juni 2006 15:20 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
en gisteren volgens het nieuws nog wel?.....
[..]
LOL ..Helemaal overheen gelezenquote:
Ja ik vraag me af of het zo is. Ik zou het typisch iets voor de (uiteraard linkse) media vinden om die sugestie te wekken om, op deze manier, te proberen de Marokaanse gemeenschap in een beter daglicht te stellen.quote:Op maandag 26 juni 2006 22:06 schreef Meki het volgende:
Ik had dat een prima plan gevonden ...inmetselen in een kelder en de politie had ze nooit gevondenquote:Maar als het goed lees, Meki, kan het aangeven van deze jongens door Marokanen niet op jou goedkeuring rekenen? Jij had het beter gevonden als de Marokaanse Gemeenschap deze mensen had beschermd tegen strafvervolging?
Het VB heeft natuurlijk ook wel het beste campagne team ter wereld wat voor hen werkt in dienst: De Arabische Gemeenschap in België. Maar zolang het Politieke Establishment en de Media dit feit weigeren te onderkennen en blijft vasthouden aan het Dogma dat de VB zelf schuldig is aan de groeiende buitenlanderhaat zal Vlaams Belang alleen maar groter worden tot het moment komt dat ze de absolute meerderheid hebben. Daar hoeft VB verder geen moeite voor te doen. Laat dat maar aan onze Arabische Vrienden over.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:07 schreef VD het volgende:
[..]
Liep vandaag langs de plek van de moord. Lagen bloemen, stonden kaarsen etcetera. Maar ook een briefje. "Guido, bij alle komende verkiezingen zullen we aan je denken".
Stond nog net geen "Liefs, VB" bij..
Tot hier ben ik het met je eens dat dit een oorzaak zou kunnen zijn. Maar nog steeds, waarom weten die 30 personen niet hoe gauw ze moeten uitstappen bij de eerstvolgende halte?quote:Op woensdag 28 juni 2006 01:47 schreef StefanP het volgende:
Ach, het is helemaal niet verwonderlijk dat er geen hond ingrijpt en dat heel de bus liever wegloopt en pretendeert niets gezien te hebben. Zo gaat dat tegenwoordig. De oorzaak? Gooi mensen als ratten op een kluitje zodat iedereen geirriteerd is en niets meer om een ander geeft, zorg ervoor dat mensen jaloers zijn op iedereen die iets meer heeft, elkaar niets gunnen
Mja, dat zal wel een kwestie van interpretatie zijn, ik weet het niet of dat ineens wel helpt. Dan krijg je misschien nog steeds dat mensen in de bus zitten met: "laat ze maar een zware straf krijgen...".quote:en dat criminelen vrij spel hebben en een aai over de bol krijgen terwijl burgers die wel optreden, veroordeeld worden voor geweldpleging, eigen rechter of racist. Voila, het recept voor een bus en land voor apathische, bange eikels. Als de overheid nou eens begon door dit soort schorem zonder uitzondering tien jaar cel te geven, al was het maar voor winkeldiefstal, dan zette dat tenminste nog de toon dat criminaliteit niet getolereerd wordt. Maar ja, slappe overheid, linkse aaiers en een lachwekkend justitieapparaat he, waarom zou je als burger in godsnaam wel iets doen als die het vertikken?
Precies, het VB heeft juist belang bij veel criminaliteit, anders trekken ze geen stemmen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 18:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Alsof het VB daar iets aan zou veranderen.
maar ze trekken idd wel stemmen zo ...want voor veel mensen klinkt 'hardere aanpak 'goed ...quote:Op woensdag 28 juni 2006 19:02 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Precies, het VB heeft juist belang bij veel criminaliteit, anders trekken ze geen stemmen.
En dan roepen ze "hardere aanpak!", maar ze weten goed genoeg wat dat tot gevolg zal hebben: een fellere tegenreactie. En dus weer extra stemmen voor hen. Uiteindelijk zoekt het VB maar één ding en dat is een escalatie van de situatie.
2 jongens vechten en de derde gaat heen?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:07 schreef Ame_thyst het volgende:
R.I.P
http://www.standaard.be/A(...)ikelid=B329621060629quote:Slachtoffer overleden aan hersenvliesbloeding
Treinbestuurder Guido Demoor (54), die zaterdag het leven liet na een gewelddadig treffen met zes jongeren op een bus in Antwerpen, is overleden aan een hersenvliesbloeding. Dat blijkt uit het autopsieverslag.
Een hoge bloeddruk in combinatie met het feit dat het slachtoffer zich had opgewonden, hebben wellicht tot de hersenvliesbloeding geleid. "Deze bevindingen werpen een ander licht op de zaak, aangezien het slachtoffer dus niet overleden is ten gevolge van de slagen of schoppen die hij gekregen zou hebben", zegt advocaat Kris Luyckx.
De kwalificatie van de feiten luidt momenteel nog "opzettelijke slagen en verwondingen die ongewild de dood tot gevolg hadden". "Het is aan de rechter om te beslissen of de feiten heromschreven dienen te worden. Een belangrijke discussie daarbij is of er een oorzakelijk verband bestaat tussen het incident op de bus en het overlijden van het slachtoffer", luidt het.
VB wordt in de Bel media bijna volledig monddood gemaakt, en de gekende taal vd VBkopstukken kennen we onderhand ook wel...quote:Op woensdag 28 juni 2006 19:02 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Uiteindelijk zoekt het VB maar één ding en dat is een escalatie van de situatie.
Je kan het wenden en keren zoveel als je wil, voor mij blijft als een paal boven water staan dat die man niet was overleden die dag, als hij niet in elkaar was getrapt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:23 schreef Clourhide het volgende:
Update:
[..]
http://www.standaard.be/A(...)ikelid=B329621060629
Dat de harstilstand niet door de klappen zou komen betekent nog niet dat de hartstilstand niet gelinkt is aan het incident. De hartstilstand zou evengoed door de emoties of iets dergelijks kunnen komen. In dat geval is het dus strafrechtelijk gezien een ander soort zaak.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:06 schreef Little_Meanie het volgende:
Zou inderdaad zeer toevallig zijn die hartstilstand
Heel kromme en onzinnige vergelijking.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:52 schreef Limburger_noord het volgende:
Lijkt me net zoiets als dat ik iemand neersteek met een mes ..vervolgens loop ik weg ...slachtoffer bloed dood (wat natuurlijk een hartstilstand tot gevolg heeft )
Dus ik kom weg met een lichtere straf want ik heb hem niet vermoord hoor ,nee hij stierf aan een hartstilstand![]()
Nee, want hartstilstand is wel wat anders dan hersenbloeding. Die hartstilstand van jou wordt veroorzaakt door het bloedverlies ten gevolge van jouw messteek.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:52 schreef Limburger_noord het volgende:
Lijkt me net zoiets als dat ik iemand neersteek met een mes ..vervolgens loop ik weg ...slachtoffer bloed dood (wat natuurlijk een hartstilstand tot gevolg heeft )
Dus ik kom weg met een lichtere straf want ik heb hem niet vermoord hoor ,nee hij stierf aan een hartstilstand![]()
Toch typisch ...past het niet in jouw denkwijze dan is het onzinnig ...nou ja IK kan er mee levenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:06 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Heel kromme en onzinnige vergelijking.
Wanneer de harstilstand (of in dit concrete geval hersenvliesbloeding) daadwerkelijk zou komen door de klappen, DAN zou jouw vergelijking opgaan. Als de harstilstand/hersenvliesbloeding NIET door de klappen is veroorzaakt, maar door de opwinding icm de hoge bloeddruk van het slachtoffer, is het een heel andere zaak. Zelfs al was er geen fysiek, maar alleen verbaal geweld geweest, dan nog had de man in zo'n geval op soortgelijke manier kunnen overlijden.
Nee, omgekeerde bewijslast. Het OM moet bewijzen dat hij zonder de klappen niet was overleden, tot die tijd komen deze gezwelletjes ermee weg.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:44 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Toch typisch ...past het niet in jouw denkwijze dan is het onzinnig ...nou ja IK kan er mee leven
Wat jij zegt is NOG krommer ...hij was waarschijnlijk toch wel gestorven ook zonder dit geweld (als hij bv geschrokken was door de val van het kabinet) dus die klappen zijn niet de oorzaak dus geen probleem ?
Lekkere mentaliteit ....
Zolang jij niet kunt bewijzen dat die NIET nog 20 jaar of meer had kunnen leven zonder ' hulp ' van die brave jongetjes zijn ze wat mij betreft wel degelijk schuldig
Hij had iig nog wat langer geleefd of het nu een dag ,een maand of een jaar was
Ja logisch ...een gebroken voet is wat anders als een gebroken beenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:09 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Nee, want hartstilstand is wel wat anders dan hersenbloeding. Die hartstilstand van jou wordt veroorzaakt door het bloedverlies ten gevolge van jouw messteek.
Vraagn is natuurlijk ook..wist het slachtoffer dat hij deze aandoeningn had ?quote:De vraag is dus of ook deze hersenbloeding "veroorzaakt" is geweest door de vechtpartij... een moeilijke kwestie, dat wel...
Helemaal mee eens (quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:47 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, omgekeerde bewijslast. Het OM moet bewijzen dat hij zonder de klappen niet was overleden, tot die tijd komen deze gezwelletjes ermee weg.
quote:Zolang jij niet kunt bewijzen dat die NIET nog 20 jaar of meer had kunnen leven zonder ' hulp ' van die brave jongetjes zijn ze wat mij betreft wel degelijk schuldig
Ah, in dat geval geeft mijn onderbuik jou groot gelijkquote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:53 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Helemaal mee eens ()
Maar wat ik zei was hoe ik het voelde niet zoals het wettelijk is ...
[..]
Leer eerst eens goed begrijpend lezen, want dat is totaal niet wat ik zegquote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:44 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Toch typisch ...past het niet in jouw denkwijze dan is het onzinnig ...nou ja IK kan er mee leven
Wat jij zegt is NOG krommer ...hij was waarschijnlijk toch wel gestorven ook zonder dit geweld (als hij bv geschrokken was door de val van het kabinet) dus die klappen zijn niet de oorzaak dus geen probleem ?
Lekkere mentaliteit ....
Ik zeg toch ook nergens dat de jongens NIET schuldig zijn???quote:Zolang jij niet kunt bewijzen dat die NIET nog 20 jaar of meer had kunnen leven zonder ' hulp ' van die brave jongetjes zijn ze wat mij betreft wel degelijk schuldig
Om even het verschil duidelijker te maken adhv dit voorbeeld:quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:51 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Ja logisch ...een gebroken voet is wat anders als een gebroken been![]()
Maar beide kunnen worden bevorderd door spanning toch dus iig in dat opzicht komt het WEL overeen (niemand zal bv door angst zijn been breken ..maar zowel een hartinfarct als een hersen bloeding kunnen wel worden veroorzaakt door spanning\angst toch ? )
[..]
Jij doet precies hetzelfde (oje lok ik weer een reaktie uit )quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:59 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Leer eerst eens goed begrijpend lezen, want dat is totaal niet wat ik zeg
Tja dan nietquote:Ik zeg nergens dat hij 'waarschijnlijk toch wel was gestorven ook zonder dit geweld'. Citeer maar even waar ik dat zou zeggen dan...
En ik zei al meerder malen : 'Maar wat ik zei was hoe ik het voelde niet zoals het wettelijk is .. 'quote:Er is, zeker juridisch gezien, een groot verschil tussen klappen die direct de dood tot gevolg hebben en klappen die indirect de dood tot gevolg hebben. DAT is waar ik het over heb.
Ok ...heb geduld met...enzquote:Maar lees alsjeblief eerst mijn post nog eens, want je verdraait mijn woorden totaal. En het is geen kwestie van: niet in mijn denkwijze passen: dus onzinnig. Jouw vergelijking klopt simpelweg niet.
In beide gevallen is het resultaat :slachtoffer dood ...of ben je het daar OOK niet mee eens dus geef aub toe dat dat iig kloptquote:Dood door een harstilstand direct veroorzaakt door de messteken vergelijken met dood veroorzaakt door een hersenvliesbloeding of harstilstand die op zijn beurt weer is veroorzaakt door emoties icm een hoge bloeddruk, welke zijn uiteindelijk weer zijn veroorzaakt door klappen, is het vergelijken van appels met peren.
Kun jij bewijzen van niet dan ?...een paar flinke klappen op het hoofd kan nooit goed voor de hersenen zijnquote:Jouw vergelijking zou opgaan wanneer de dood en daarbij de harstilstand direct door de klappen kwam.
Waar zeg ik dat die onschuldig is ??...ik zeg volgens mij juist het tegenovergestelde ?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:07 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Om even het verschil duidelijker te maken adhv dit voorbeeld:
Er is een verschil tussen een gebroken been, direct veroorzaakt door fysiek geweld en een gebroken been indirect veroorzaakt door fysiek geweld. Bijvoorbeeld omdat iemand wegrent nadat geweld is toegepast, maar bij het vluchten ergens struikelt en zijn been breekt.
In geval 1 is het gebroken been direct veroorzaakt door het geweld, in geval 2 indirect.
Wat jij deed, was een geval van directe schuld vergelijken met een geval van indirecte schuld. Dat noem ik appels met peren vergelijken.
Dat wil niet zeggen dat de geweldpleger onschuldig is, waar haal je dat in hemelsnaam vandaan... Het zal echter voor de strafmaat wel uitmaken.
Moet zo die andere post van je nog even lezen. Maar even voor de duidelijkheid:quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:33 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat die onschuldig is ??...ik zeg volgens mij juist het tegenovergestelde ?
leg me geen woorden in mijn mond ...![]()
Beste KreKkeR lees voor de rest mijn antwoorden de bovenstaande post maar
Ik leg hier dus uit dat ik met mijn eerdere post dus NIET suggereer dat de geweldspleger onschuldig is. Dit aangezien jij het doet overkomen alsof ik dit suggereer, zie:quote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:07 schreef KreKkeR het volgende:
Dat wil niet zeggen dat de geweldpleger onschuldig is, waar haal je dat in hemelsnaam vandaan... Het zal echter voor de strafmaat wel uitmaken.
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:44 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Lekkere mentaliteit ....
Zolang jij niet kunt bewijzen dat die NIET nog 20 jaar of meer had kunnen leven zonder ' hulp ' van die brave jongetjes zijn ze wat mij betreft wel degelijk schuldig
Dat meende ik op te maken uit deze regelquote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:32 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Moet zo die andere post van je nog even lezen. Maar even voor de duidelijkheid:
[..]
Ik leg hier dus uit dat ik met mijn eerdere post dus NIET suggereer dat de geweldspleger onschuldig is. Dit aangezien jij het doet overkomen alsof ik dit suggereer, zie:
[..]
Ok heb ik me vergist (ben mans genoeg om het toe te geven ) en laten we het hier maar bij laten ok ?quote:Als de harstilstand/hersenvliesbloeding NIET door de klappen is veroorzaakt, maar door de opwinding icm de hoge bloeddruk van het slachtoffer, is het een heel andere zaak. Zelfs al was er geen fysiek, maar alleen verbaal geweld geweest, dan nog had de man in zo'n geval op soortgelijke manier kunnen overlijden.
Goed ideequote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:55 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Dat meende ik op te maken uit deze regel
[..]
Ok heb ik me vergist (ben mans genoeg om het toe te geven ) en laten we het hier maar bij laten ok ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |