quote:Op maandag 26 juni 2006 22:53 schreef Blue_MnM het volgende:
LELYSTAD met stip op 1! Bouw gvd een fatsoenlijk stadscentrum .. echt om te janken als je daar woont![]()
Dan vind je Utrecht en Amersfoort waarschijnlijk erg mooi. Wel het historische, niet het vieze en "voor de toerist" gemaakte...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:54 schreef Fantasmic het volgende:
Rotterdam is lelijk![]()
En als ik de plaatjes zie, zien Hengelo en Eindhoven er niet al te gezellig uit. Spijkenisse is trouwens ook bagger, echt lelijk daar
Ik vind oude steden met een schattig oud centrum mooi, daarom vind ik Den Haag, Leiden, Amsterdam en dat soort steden leukJa toegegeven, ze zijn verrot, echt gezellige sfeer is er meestal niet en het is er zo smerig als maar zijn kan, maar toch, het heeft iets, dat historische
Gebeurt inprincipe toch ook? Langzaam maar zeker wordt dat steeds iets beter. Gebouwen zijn alleen dermate duur dat je ze niet iedere 5 jaar vervangtquote:Op zaterdag 24 juni 2006 11:34 schreef releaze het volgende:
Absoluut Rotterdam. Wat een verschrikking. Dat ze nog niet stelselmatig die panden hebben afgebroken en weer hebben opgebouwd, ze hebben er 40 jaar de tijd voor gehad
Vooral Amersfoort heeft één van de mooiste en best bewaarde binnensteden.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dan vind je Utrecht en Amersfoort waarschijnlijk erg mooi. Wel het historische, niet het vieze en "voor de toerist" gemaakte...
dat zal dan het enige voordeel zijn van de binnensteden van deventer en zutphen. VOor de rest is de binnenstad geen drol aan, vooral zutphenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:29 schreef Spockjuh_ het volgende:
voor mooie bewaarde binnensteden check eens deventer en zutphen, vooral op een donkere winteravondkoopavond waan je jezelf daar echt in de middeleeuwen.
Vraag 1.quote:
Nijmegen, het centrale topic #11quote:Op zaterdag 24 juni 2006 01:12 schreef Arjan het volgende:
[..]
Mjah, kan je wat voor zeggen. Nijmegen is tijdens een vergissingsbombardement verwoest. Het Waagplein (als dat zo heet) is nog gezellig qua aanzien. Voor de rest is het een mideleeuws stratenplan met na-oorlogse bebouwing. Dat is nog altijd beter dan ge-upgrade dorpen die ineens een binnenstad () hebben.
Nijmegen heeft overigens ook een soort nep-koopgoot. Maarreh, zijn er geen Nijmegenaren of Fok! ? Of ik Fok! te rechts voor deze aartslinkse stad aan de Waal?
Mee eensquote:Op vrijdag 23 juni 2006 18:13 schreef requiem4adream het volgende:
Post hier volgens jou de lelijkste binnenstad van Nederland...
Ik nomineer Hengelo
[afbeelding]
De zwervers en junks maken wel wat goed, maar het is onbegonnen werk om er iets van te maken. Grauw, grijs, ongezellig, sfeerloos en emotieloos. Om nog maar te zwijgen over het schamele aanbod van winkels en de bizarre planning.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 00:35 schreef Intxaurraga het volgende:
Heerlen. Trefwoord: beton.
Ik was er. Voor een suf "project". God verhoede dat ik er ooit terugkom. Ze hebben er wel een winkel voor Frans Bauer-cd's, maar een normale CD-winkel is er niet.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:47 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
De zwervers en junks maken wel wat goed, maar het is onbegonnen werk om er iets van te maken. Grauw, grijs, ongezellig, sfeerloos en emotieloos. Om nog maar te zwijgen over het schamele aanbod van winkels en de bizarre planning.
Over wie hebben we het dan ?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:17 schreef existenz het volgende:
[..]
Zeg ik ergens dat die van Den Bosch kut is? Nee, begrijpend lezen heet zoiets.. Ik trek een vergelijking tussen hun josti reacties met als enige ondergrond voetbal.
Ik vind de binnenstad van amsterdam nou niet echt "mooi historisch", eerder verneukte historie. Zou eerder Amersfoort, Utrecht, Zwolle als top-3 mooie (historische) binnensteden roepen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:52 schreef Petra76 het volgende:
Ik heb het idee dat mooiste binnenstad bij de meeste mensen gelijk staat aan meest historische binnenstad. Tsja dan winnen Den Bosch, Amsterdam en Utrecht het altijd wel.
Zelf woon ik in het centrum van Tilburg en ja, bouwkundige missers zijn er zeker wel (Heuvelpoort, de Heuvel, die lelijke McDonalds en de nieuwbouw achter het station), maar er zijn ook hele mooie stukjes (voor wie verder kijkt dan de Heuvelstraat). Ik vind bijvoorbeeld het gebied bij de Nieuwlandstraat, Willem II straat, Telefoonstraat enz. best aardig. Leuke winkeltjes ook, in tegenstelling tot al die ketens in de Heuvelstraat.
Prima binnenstadquote:Op woensdag 5 juli 2006 09:49 schreef highway101 het volgende:
Groningen heeft de beste binnenstad. Tenminste... dat zie je op een loeigroot bord langs de A28 bij Zwolle, en op bordjes in Groningen zelf.
Prachtige voorbeelden! Vooral Amersfoort en Zwolle, waar het niet zo druk is, vind ik allebei erg mooi.quote:Op woensdag 5 juli 2006 09:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik vind de binnenstad van amsterdam nou niet echt "mooi historisch", eerder verneukte historie. Zou eerder Amersfoort, Utrecht, Zwolle als top-3 mooie (historische) binnensteden roepen.
Groningen is ook door de oorlog verminkt, vooral de Noordzijde van de Grote Markt. Dat ABN gebouw en de V&D zijn echt té ugly. Ik vind overigens de Grote Markt echt een leeg waaigat zonder sfeer. Maar ze gaan 'm kleiner maken door de Oostzijde naar voren te schuivenquote:Op woensdag 5 juli 2006 10:57 schreef Joppy het volgende:
[..]
Prima binnenstadNiet de lelijkste, maar ook niet de mooiste
Elke V&D is goor... die mensen die dit soort panden hebben ontworpen zouden ze moeten belasten met het terugbetalen van sloopkosten die waarschijnlijk eerder zullen plaatsvinden omdat mensen het niet blijven tolereren. Zelfde geldt voor de meeste bankgebouwenquote:Op woensdag 5 juli 2006 15:31 schreef Denocorp het volgende:
[..]
Groningen is ook door de oorlog verminkt, vooral de Noordzijde van de Grote Markt. Dat ABN gebouw en de V&D zijn echt té ugly. Ik vind overigens de Grote Markt echt een leeg waaigat zonder sfeer. Maar ze gaan 'm kleiner maken door de Oostzijde naar voren te schuiven![]()
Het Rabobank Business Centre in Grunn mag er anders best wezen hoorquote:Op woensdag 5 juli 2006 15:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Elke V&D is goor... die mensen die dit soort panden hebben ontworpen zouden ze moeten belasten met het terugbetalen van sloopkosten die waarschijnlijk eerder zullen plaatsvinden omdat mensen het niet blijven tolereren. Zelfde geldt voor de meeste bankgebouwenWaar wordt alleen maar gekeken naar hoe een gebouw efficient neergezet kan worden en nooit naar het artistieke. Wat doen al die gasten op de architectuuropleidingen eigenlijk? Wat is er mis met retro, jongens?!
idd, met name de Noordzijde is lelijk, de oostzijde is ook niet echt mooi.quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:31 schreef Denocorp het volgende:
[..]
Groningen is ook door de oorlog verminkt, vooral de Noordzijde van de Grote Markt. Dat ABN gebouw en de V&D zijn echt té ugly. Ik vind overigens de Grote Markt echt een leeg waaigat zonder sfeer. Maar ze gaan 'm kleiner maken door de Oostzijde naar voren te schuiven![]()
Retro is kitsch. Wat is er mis met eigentijds?quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Elke V&D is goor... die mensen die dit soort panden hebben ontworpen zouden ze moeten belasten met het terugbetalen van sloopkosten die waarschijnlijk eerder zullen plaatsvinden omdat mensen het niet blijven tolereren. Zelfde geldt voor de meeste bankgebouwenWaar wordt alleen maar gekeken naar hoe een gebouw efficient neergezet kan worden en nooit naar het artistieke. Wat doen al die gasten op de architectuuropleidingen eigenlijk? Wat is er mis met retro, jongens?!
De grote markt zelf is niet het mooiste, dankzij het abn amro gebouw en de v&d. Maar verder is de binnenstad toch echt wel één van de mooiste van Nederland.quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:57 schreef Joppy het volgende:
[..]
Prima binnenstadNiet de lelijkste, maar ook niet de mooiste
Beide steden kunnen ook echt afgeladen druk zijn hoorquote:Op woensdag 5 juli 2006 11:41 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Prachtige voorbeelden! Vooral Amersfoort en Zwolle, waar het niet zo druk is, vind ik allebei erg mooi.
Wat een gruwelijk lelijke clone van het flat iron building.quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:11 schreef Jerruh het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
ik vind eindhoven juist mooi worden, vooral bij de smalle haven daar, midden centrum met mooi groen!
Hmja ik ben in geen van de steden ooit op zaterdag geweest (geloof ik). En dan vind ik op de andere dagen Utrecht toch wel iets drukker.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Beide steden kunnen ook echt afgeladen druk zijn hoorVooral Amersfoort op een zaterdag middag.. dan heb je langs de oude gracht in utrecht mischien nog meer wandel-ruimte..
![]()
Deze 3 steden hebben iets wat bijv. mist in amsterdam. In amsterdam heb ik altijd het idee dat de hele stad er voor toeristen is neergezet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |