Ik vind de binnenstad van amsterdam nou niet echt "mooi historisch", eerder verneukte historie. Zou eerder Amersfoort, Utrecht, Zwolle als top-3 mooie (historische) binnensteden roepen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:52 schreef Petra76 het volgende:
Ik heb het idee dat mooiste binnenstad bij de meeste mensen gelijk staat aan meest historische binnenstad. Tsja dan winnen Den Bosch, Amsterdam en Utrecht het altijd wel.
Zelf woon ik in het centrum van Tilburg en ja, bouwkundige missers zijn er zeker wel (Heuvelpoort, de Heuvel, die lelijke McDonalds en de nieuwbouw achter het station), maar er zijn ook hele mooie stukjes (voor wie verder kijkt dan de Heuvelstraat). Ik vind bijvoorbeeld het gebied bij de Nieuwlandstraat, Willem II straat, Telefoonstraat enz. best aardig. Leuke winkeltjes ook, in tegenstelling tot al die ketens in de Heuvelstraat.
Prima binnenstadquote:Op woensdag 5 juli 2006 09:49 schreef highway101 het volgende:
Groningen heeft de beste binnenstad. Tenminste... dat zie je op een loeigroot bord langs de A28 bij Zwolle, en op bordjes in Groningen zelf.
Prachtige voorbeelden! Vooral Amersfoort en Zwolle, waar het niet zo druk is, vind ik allebei erg mooi.quote:Op woensdag 5 juli 2006 09:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik vind de binnenstad van amsterdam nou niet echt "mooi historisch", eerder verneukte historie. Zou eerder Amersfoort, Utrecht, Zwolle als top-3 mooie (historische) binnensteden roepen.
Groningen is ook door de oorlog verminkt, vooral de Noordzijde van de Grote Markt. Dat ABN gebouw en de V&D zijn echt té ugly. Ik vind overigens de Grote Markt echt een leeg waaigat zonder sfeer. Maar ze gaan 'm kleiner maken door de Oostzijde naar voren te schuivenquote:Op woensdag 5 juli 2006 10:57 schreef Joppy het volgende:
[..]
Prima binnenstadNiet de lelijkste, maar ook niet de mooiste
Elke V&D is goor... die mensen die dit soort panden hebben ontworpen zouden ze moeten belasten met het terugbetalen van sloopkosten die waarschijnlijk eerder zullen plaatsvinden omdat mensen het niet blijven tolereren. Zelfde geldt voor de meeste bankgebouwenquote:Op woensdag 5 juli 2006 15:31 schreef Denocorp het volgende:
[..]
Groningen is ook door de oorlog verminkt, vooral de Noordzijde van de Grote Markt. Dat ABN gebouw en de V&D zijn echt té ugly. Ik vind overigens de Grote Markt echt een leeg waaigat zonder sfeer. Maar ze gaan 'm kleiner maken door de Oostzijde naar voren te schuiven![]()
Het Rabobank Business Centre in Grunn mag er anders best wezen hoorquote:Op woensdag 5 juli 2006 15:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Elke V&D is goor... die mensen die dit soort panden hebben ontworpen zouden ze moeten belasten met het terugbetalen van sloopkosten die waarschijnlijk eerder zullen plaatsvinden omdat mensen het niet blijven tolereren. Zelfde geldt voor de meeste bankgebouwenWaar wordt alleen maar gekeken naar hoe een gebouw efficient neergezet kan worden en nooit naar het artistieke. Wat doen al die gasten op de architectuuropleidingen eigenlijk? Wat is er mis met retro, jongens?!
idd, met name de Noordzijde is lelijk, de oostzijde is ook niet echt mooi.quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:31 schreef Denocorp het volgende:
[..]
Groningen is ook door de oorlog verminkt, vooral de Noordzijde van de Grote Markt. Dat ABN gebouw en de V&D zijn echt té ugly. Ik vind overigens de Grote Markt echt een leeg waaigat zonder sfeer. Maar ze gaan 'm kleiner maken door de Oostzijde naar voren te schuiven![]()
Retro is kitsch. Wat is er mis met eigentijds?quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Elke V&D is goor... die mensen die dit soort panden hebben ontworpen zouden ze moeten belasten met het terugbetalen van sloopkosten die waarschijnlijk eerder zullen plaatsvinden omdat mensen het niet blijven tolereren. Zelfde geldt voor de meeste bankgebouwenWaar wordt alleen maar gekeken naar hoe een gebouw efficient neergezet kan worden en nooit naar het artistieke. Wat doen al die gasten op de architectuuropleidingen eigenlijk? Wat is er mis met retro, jongens?!
De grote markt zelf is niet het mooiste, dankzij het abn amro gebouw en de v&d. Maar verder is de binnenstad toch echt wel één van de mooiste van Nederland.quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:57 schreef Joppy het volgende:
[..]
Prima binnenstadNiet de lelijkste, maar ook niet de mooiste
Beide steden kunnen ook echt afgeladen druk zijn hoorquote:Op woensdag 5 juli 2006 11:41 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Prachtige voorbeelden! Vooral Amersfoort en Zwolle, waar het niet zo druk is, vind ik allebei erg mooi.
Wat een gruwelijk lelijke clone van het flat iron building.quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:11 schreef Jerruh het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
ik vind eindhoven juist mooi worden, vooral bij de smalle haven daar, midden centrum met mooi groen!
Hmja ik ben in geen van de steden ooit op zaterdag geweest (geloof ik). En dan vind ik op de andere dagen Utrecht toch wel iets drukker.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Beide steden kunnen ook echt afgeladen druk zijn hoorVooral Amersfoort op een zaterdag middag.. dan heb je langs de oude gracht in utrecht mischien nog meer wandel-ruimte..
![]()
Deze 3 steden hebben iets wat bijv. mist in amsterdam. In amsterdam heb ik altijd het idee dat de hele stad er voor toeristen is neergezet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |