abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 juli 2006 @ 19:55:50 #126
8369 speknek
Another day another slay
pi_39516332
Ja Schouwburgplein is wel aardig inderdaad, maar door die metalen verhoging is het niet zo gezellig. Stadhuisplein vind ik niet echt een plein, meer een gebrek aan bebouwing, als er nou ook terrasjes aan de andere kant hadden gezeten... Het viel me althans op toen ik in Den Haag liep, dat het daar allemaal veel ruimer opgezet lijkt. Weena is wel een grote straat, maar vooral lawaaiig.

Vind ik trouwens ook een grote makke aan Utrecht, allemaal leuke gebouwen en straatjes, maar geen echt hart van de stad. De Neude komt er nog het dichtste in de buurt (en gelukkig lijken ze nu de terrassen verder door te mogen trekken, dat scheelt echt een hoop!), maar is het ook niet echt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_39520755
zal ff tussenstandje posten één moment bitte
At least you'll never be a vegetable — even artichokes have hearts.
pi_39521823
Lelystad 11
Rotterdam 11
Hengelo 7
Almere 6
Tilburg 5
Eindhoven 4
Heerlen 3
Geleen 2
Roosendaal 2
Almelo 2
Kerkrade 1
Den Bosch 1
Breda 1
Den Haag 1
Nijmegen 1
Arnhem 1
Den Helder 1
Volendam 1
Amsterdam 1
Heerhugowaard 1
Purmerend 1
At least you'll never be a vegetable — even artichokes have hearts.
  woensdag 5 juli 2006 @ 03:00:06 #129
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_39529838
Degenen die Amsterdam, Arnhem, Nijmegen, Den Haag en Den Bosch hebben genomineerd zijn zeker nog nooit buiten hun eigen stad geweest. Lelijkste centrum van NL... bij lange na niet!
Bankiertje
pi_39529949
Dordrecht!
pi_39530660
wil graag stemmen voor Hengelo
heb er gewoont en het is echt honds lelijk
pi_39531980
Purmerend, Lelystad, Tilburg, Eindhoven, Hilversum en Rotterdam zijn vreselijk!

Haarlem en 's-Hertogenbosch zijn juist geweldig. De twee mooiste steden van Nederland!
Nothing takes the past away like the future!
pi_39531998
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 19:52 schreef Petra76 het volgende:
Ik heb het idee dat mooiste binnenstad bij de meeste mensen gelijk staat aan meest historische binnenstad. Tsja dan winnen Den Bosch, Amsterdam en Utrecht het altijd wel.

Zelf woon ik in het centrum van Tilburg en ja, bouwkundige missers zijn er zeker wel (Heuvelpoort, de Heuvel, die lelijke McDonalds en de nieuwbouw achter het station), maar er zijn ook hele mooie stukjes (voor wie verder kijkt dan de Heuvelstraat). Ik vind bijvoorbeeld het gebied bij de Nieuwlandstraat, Willem II straat, Telefoonstraat enz. best aardig. Leuke winkeltjes ook, in tegenstelling tot al die ketens in de Heuvelstraat.
Ik vind de binnenstad van amsterdam nou niet echt "mooi historisch", eerder verneukte historie. Zou eerder Amersfoort, Utrecht, Zwolle als top-3 mooie (historische) binnensteden roepen.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_39532135
Groningen heeft de beste binnenstad. Tenminste... dat zie je op een loeigroot bord langs de A28 bij Zwolle, en op bordjes in Groningen zelf.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  woensdag 5 juli 2006 @ 10:57:21 #135
36461 Joppy
geen colaboy
pi_39533737
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 09:49 schreef highway101 het volgende:
Groningen heeft de beste binnenstad. Tenminste... dat zie je op een loeigroot bord langs de A28 bij Zwolle, en op bordjes in Groningen zelf.
Prima binnenstad Niet de lelijkste, maar ook niet de mooiste
Let the beat control your body!
pi_39535229
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 09:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik vind de binnenstad van amsterdam nou niet echt "mooi historisch", eerder verneukte historie. Zou eerder Amersfoort, Utrecht, Zwolle als top-3 mooie (historische) binnensteden roepen.
Prachtige voorbeelden! Vooral Amersfoort en Zwolle, waar het niet zo druk is, vind ik allebei erg mooi.
  woensdag 5 juli 2006 @ 15:31:03 #137
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_39542611
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 10:57 schreef Joppy het volgende:

[..]

Groningen is ook door de oorlog verminkt, vooral de Noordzijde van de Grote Markt. Dat ABN gebouw en de V&D zijn echt té ugly. Ik vind overigens de Grote Markt echt een leeg waaigat zonder sfeer. Maar ze gaan 'm kleiner maken door de Oostzijde naar voren te schuiven
Bankiertje
pi_39542664
Ik ga natuurlijk niet zeiken over de plaatsen waar ik gewend ben (Heerlen en Tilburg) dus doe ik maar Almere. Dat kan nooit wat zijn.
pi_39542748
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 15:31 schreef Denocorp het volgende:

[..]

Groningen is ook door de oorlog verminkt, vooral de Noordzijde van de Grote Markt. Dat ABN gebouw en de V&D zijn echt té ugly. Ik vind overigens de Grote Markt echt een leeg waaigat zonder sfeer. Maar ze gaan 'm kleiner maken door de Oostzijde naar voren te schuiven
Elke V&D is goor... die mensen die dit soort panden hebben ontworpen zouden ze moeten belasten met het terugbetalen van sloopkosten die waarschijnlijk eerder zullen plaatsvinden omdat mensen het niet blijven tolereren. Zelfde geldt voor de meeste bankgebouwen Waar wordt alleen maar gekeken naar hoe een gebouw efficient neergezet kan worden en nooit naar het artistieke. Wat doen al die gasten op de architectuuropleidingen eigenlijk? Wat is er mis met retro, jongens?!
  woensdag 5 juli 2006 @ 15:40:33 #140
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_39542901
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 15:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Elke V&D is goor... die mensen die dit soort panden hebben ontworpen zouden ze moeten belasten met het terugbetalen van sloopkosten die waarschijnlijk eerder zullen plaatsvinden omdat mensen het niet blijven tolereren. Zelfde geldt voor de meeste bankgebouwen Waar wordt alleen maar gekeken naar hoe een gebouw efficient neergezet kan worden en nooit naar het artistieke. Wat doen al die gasten op de architectuuropleidingen eigenlijk? Wat is er mis met retro, jongens?!
Het Rabobank Business Centre in Grunn mag er anders best wezen hoor

Maar goed, back on topic...
Bankiertje
  woensdag 5 juli 2006 @ 16:23:38 #141
36461 Joppy
geen colaboy
pi_39544294
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 15:31 schreef Denocorp het volgende:

[..]

idd, met name de Noordzijde is lelijk, de oostzijde is ook niet echt mooi.
En de die kale wand van de C&A op de hoek herestraat-zuiderdiep is ook lelijk.

Maar voor de rest zijn er nog genoeg mooie gebouwen en straatjes
Let the beat control your body!
pi_39547199
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 15:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Retro is kitsch. Wat is er mis met eigentijds?

En Haarlem heeft een hele mooie V&D.
pi_39547268
mensen leven in het verleden... moet toch niet denken dat ik over 20 jaar de jaren 60/70/80 stijl opeens mooi vind, omdat ik met die stijl ben opgegroeid...
  woensdag 5 juli 2006 @ 18:11:54 #144
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_39547448

ik vind eindhoven juist mooi worden, vooral bij de smalle haven daar, midden centrum met mooi groen!
put
your
clothes
on!
pi_39547698
Almere en Lelystad moeten toch wel de lelijkste centra hebben..
pi_39563188
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 10:57 schreef Joppy het volgende:

[..]

De grote markt zelf is niet het mooiste, dankzij het abn amro gebouw en de v&d. Maar verder is de binnenstad toch echt wel één van de mooiste van Nederland.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_39568883
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 11:41 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Prachtige voorbeelden! Vooral Amersfoort en Zwolle, waar het niet zo druk is, vind ik allebei erg mooi.
Beide steden kunnen ook echt afgeladen druk zijn hoor Vooral Amersfoort op een zaterdag middag.. dan heb je langs de oude gracht in utrecht mischien nog meer wandel-ruimte..

Deze 3 steden hebben iets wat bijv. mist in amsterdam. In amsterdam heb ik altijd het idee dat de hele stad er voor toeristen is neergezet.
pi_39568900
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 18:11 schreef Jerruh het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

ik vind eindhoven juist mooi worden, vooral bij de smalle haven daar, midden centrum met mooi groen!
Wat een gruwelijk lelijke clone van het flat iron building.
pi_39569006
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 12:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Beide steden kunnen ook echt afgeladen druk zijn hoor Vooral Amersfoort op een zaterdag middag.. dan heb je langs de oude gracht in utrecht mischien nog meer wandel-ruimte..

Deze 3 steden hebben iets wat bijv. mist in amsterdam. In amsterdam heb ik altijd het idee dat de hele stad er voor toeristen is neergezet.
Hmja ik ben in geen van de steden ooit op zaterdag geweest (geloof ik). En dan vind ik op de andere dagen Utrecht toch wel iets drukker.

Maar ik geef je absoluut gelijk, Amsterdam is er niet voor de toeristen neergezet maar wel omgebouwd.
pi_39569515
De binnenstad van Amsterdam is één groot openlucht museum, maar het is er wel erg mooi vind ik altijd.

Stukken mooier dan Utrecht bijvoorbeeld, ik vind Utrecht niet echt een mooi centrum hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')